Toini Vartiainen ja Erkki Viljos

Suomi-filmi fani

Hei,
Osaisiko joku kertoa enempi ihanasta näyttelijäpariskunnasta Toini Vartiainen ja Erkki Viljos? Molemmat tosi sympaattisia näyttelijöitä, mutta joiden elämästä tiedetään hirveän vähän. Olivat kuitenkin kuulemma aviopari. Minnekähän heidät on esimerkiksi haudattu?

20

31508

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AP

Erkki Viljos = Viljo Valdemar Siltanen, synt. 21.11.1920 Tampereella, kuoli 16.12.2001 (Tikkurila, Vantaa ?). Oli kolmesti avioliitossa, ensimmäinen Kaarina Savolaisen kanssa (ero 1954), toinen Toini Sirkka Liisa Alménin ent. Reivonen os. Vartiainen kanssa (ero 1957) ja kolmas Ilse Aino Fribergin os. Isaksson kanssa. Lapsia kolme, poika ensimmäisestä, tytär toisesta ja tytär kolmannesta avioliitosta.
      Terv. AP (serkku)

• JS

Itselläni kyllä on käsitys, että kolmannesta avioliitosta on poika.

• VILJOS ON KOMIA

LISÄTKÄÄ TIEDOT WIKIPEDIAAN. JOS TIEDOT PITÄÄ PAIKKANSA

• Anonyymi

Viljo Siltasen äiti oli kotoisin Parkanon Aurejärveltä eli oli Aureslainen. Viljo oleili eläkepäiviään paljon Aureen huvilalla. Muistaakseni hänen isänsä asui paljon huvilalla.

• Suomi-filmi fani

Kiitos AP, olipa tosi mielenkiintoista kuulla Erkki Viljoksesta jotain kun hänestä tiedetään yleisesti niin vähän. Olisiko mitenkään mahdollista kertoa, minne hänet on haudattu että voisi joskus käydä haudalla?

• JS

Sen verran voin auttaa isäni poika kun olen, että hänet on haudattu Hietaniemeen.

• Morjens

Toini Vartiainen meni naimisiin neljännen kerrran Lauri Hyrskeen kanssa josta kolme lasta yksi tyttö ja kaksi poikaa. Toini kuoli 1990 Järvenpäässä ja on haudattu Hietaniemeen.

• alkuasukas1

Löysin tämän vanhan keskustelun kun etsin tietoa Erkki Viljoksesta, nimittäin sitä tietoa että onko hän tai Toini Vartiainen elänyt joskus Pieksämäellä? Jos Vartiainen on asunut Pieksämäellä, niin oliko hän töissä jossain? siis muuta kuin näyttelijänä?

• Tietäjä

Erkki Viljoksella on edellä mainittujen lisäksi muitakin lapsia kuin edellä mainitut. JS ja AP tämän tiennevät, jos sukua ovat. Muille se ei taida sen enempää kuuluakaan. Aika vähän tosiaan faktaa löytyy Siltasesta.

• Anonyymi
        Tietäjä kirjoitti:

Erkki Viljoksella on edellä mainittujen lisäksi muitakin lapsia kuin edellä mainitut. JS ja AP tämän tiennevät, jos sukua ovat. Muille se ei taida sen enempää kuuluakaan. Aika vähän tosiaan faktaa löytyy Siltasesta.

Ainakin yksi poika, joka on syntynyt 1942. Isäni, joka tänään kertoi sen ja aloin tietenkin googlailla. Olen hieman hämmentynyt, koska olen pitänyt toista miestä isoisänäni. Ja onhan hän minun vaarini, vaikka ei olisi biologinen. Kerran isoäitini luona vieraili hänen "vanha ystävä", jolle isoäitini minut esitteli. Mahtoikohan olla juuri tämä Erkki.

• Kanali

Tuskinpa Toini Vartiinen on koskaan asunut Pieksämäellä, olihan hän Rauman tyttöjä ja muutti jo alaikäisenä Helsinkiin näyttelijänoppiin. Toini Vartiainen kuuluu Suomi-Filmin upeaan komediennekaartiin Sirkka Sipilän, Lea Joutsenon ym. keralla.

• traibx

Toini istui monesti järvenpäässä sonaatissa, baskeri päässään. Tarjosi kerran 70 luvulla Mäntsälässä meille pikkupojille limsat paikallisessa kahvilassa. Kaikki tiesivät että tuo on ollut kuuluisa filmitähti, vasta vanhempana selvisi tarkemmin, kuka oikeastaan olikaan kyseessä. Oli hymyilevä ja mukava ihminen.

• Anonyymi

Sonaatin alakerran bubissa old hat bub

• Anonyymi

Old hatissa

• Anonyymi

Viljo Siltanen toimi Pieksämäessä' taksiautoilijana. Tunsin hänet hyvin ja tapasimme usein, koska taksikoppi oli torin toisella puolella poliisiasemaa, josa olin silloin toimessa. Myöhemmin kuulin hänen olleen toimessa ruotsinlaivoilla, joskus 60-luvulla. Erkki V.

• Anonyymi

Erkki Viljos oli toisena perämiehenä Finnseal nimisessä rahtilaivassa jonka kanssa ajoimme Suomesta paperia ja massaa Englantiin 1964 joulukuu ja 1965 kesäkuun välisen ajan ainakin. Tämän ajan olin itse mainitussa laivassa ja yhden reissun ajoimme myös samaa vahtia,puolesta yöstä neljään. (Koiravahti)
        Laivapoika

• Anonyymi

Toini Vartiaisella ja Arvid Almenillä on poika nimeltään Paul.

• Anonyymi

Toini Vartiainen asui näyttelijäuransa jälkeen jonkin aikaa Askolassakin pahasti alkoholisoituneena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toini Vartiainen asui näyttelijäuransa jälkeen jonkin aikaa Askolassakin pahasti alkoholisoituneena.

Hänen ja Hyrskeen kolme lasta oli Punkasalmen lapsikylässä otettuna huostaan. Fakta tieto kun asuin heidän kanssa.

• Anonyymi

On mukavia tietoja. Ja sitten vähemmän mukavia, jotka toivoisi jokaisen vievän mukaansa hautaan ja arkunkansi kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      48
      964
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      943
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      795
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      117
      746
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      104
      716
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      36
      633
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      631
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      21
      564
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      72
      538
    14. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      532
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      496
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      107
      493
    18. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      46
      481
    19. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      477
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      457
    Aihe