Hei,
Onko kenelläkään kokemuksia uudesta Jetasta? Onko 1.2 TSI (105hv) - moottori autoon? Auto on ilmeisesti muuten hyvä ajetettava.
Uusi Jetta 1.2 TSI
20
6035
Vastaukset
- Saanko sanoa?
Uudella Jettalla ajavia ei taida liikuskella näillä palstoilla?
Jettan kokoista autoa pidettiin pari-kolme vuosikymmentä sitten yleisesti ihan ripeänä, jos sellainen liikkui parhaimmillaan 190 km/h ja kiihtyi 0–100 km/h ajassa 10,9 s. Sellaisia lukemiahan tuolle 1,2 litran pikku-TSI-pannulle Jettaan pultattuna näköjään lupaillaan.
Tänään liikenteessä olevien autojen keskiarvoonkaan nähden noilla lukemilla ei joudu häpeään eikä jää jalkoihin, varsinkin jos ajot painottuvat yksin ajamiseen.
Moottoritehon riittävyys lienee lähinnä asenne- ja tottumuskysymys.
Itselläni on 3 vuotta vanha V-sukupolven Golf Variant eli itse asiassa nyky-Jettan edeltäjän farkkumuunnos (Amerikassa sitä on myyty nimellä Jetta Wagon). Otin auton turhamaisuuttani 1,4-litraisella 118 kW:n eli 160 hv:n kaksiahdin-TSI-moottorilla. Sellaisen uusi Jettakin epäilemättä ansaitsee, jos autoilusta haluaa nauttia ja budjetti antaa myöten!
Autoon saanee myös 2-litraisen turbomoottorin (147 kW eli 200 hv), jos vielä kiivaammasta kyydistä tykkää...
Jos hinnaneron edustamalle rahamäärälle on järkevämpää ja tähdellisempää käyttöä, niin tuo pienitehoisin hinnat alkaen -moottori antaa autoon uhratuille euroille epäilemättä eniten järkevää vastinetta.- separator*
Milloin tulee 90 tkm:n huolto/ turbon vaihto vai ajeletko vain 10 tkm vuodessa.
- Saanko sanoa?
separator* kirjoitti:
Milloin tulee 90 tkm:n huolto/ turbon vaihto vai ajeletko vain 10 tkm vuodessa.
Minulla tulee ajoa tuommoiset 15 tkm vuodessa. Takana vasta yksi huolto (30 tkm). Seuraava huolto (60 tkm) tulee vastaan joskus ensi suven lopulla tai syssymmällä. Turbon vaihdosta en pysty sanomaan mitään. Minä vain naatiskelen ajamisesta.
- vw-mies
Nyt on auto pihassa ja so far so good. Matka-ajossa 1.2 TSI sopi hyvin Suomen nopeuksiin niin maantiellä kuin motarilla. Kaupinkiajossa tuo moottori ei ole ihan parhaimmillaan... matalilla kierroksilla ei tunnu ihan joka tilanteessa olevan vääntöä ihan tarpeeksi, mutta asia ei ole ongelma sinäänsä.
Uusi Jetta tilava ja suuntavakaa auto ajaa. Kulutus tippui 100mk/h nopeudella matka-ajossa 5,1l /100km eikä tarvinnut edes säästellä kaasua. Auton rengasmelu ei ollut minusta kovin suuri ja radio kuului kovemmassakin vauhdissa hyvin. Auton alusta on pehmeähkö ja sopii matka-ajamiseen hyvin. Kovin sporttinen auto ei ole, mutta sitä varten tuota autoa ei ole varmaan edes tehty. Ohjaus oli vaivaton, mutta monet varmaan kaipaisi siihen enemmän palautusta.- LatinoJetta
Mexico
Jetta on ollut ajossa muutaman päivän,alavääntö tietysti on ohuempi kuin aiemmassa Golf 1.4:ssa, mutta muuten omat(kin) epäilyni moottorin kelvollisuudesta 1300 kg painavaan autoon olivat turhia. Hyvin ehtii ja p-ainettakin menee vähemmän.
Päivä päivältä tuntuu paremmalta.
- älä osta
hiton kylmä, ja nuo tsi moottorit pitäisi kieltää lailla,
- Corolla paras!
Corolla on samassa hintaluokassa ehdoton Kunkku. Laadukkain, kestävin, lämpimin ja turvallisin. Ja kun menet vaihtamaan uuteen vaikka 3-4-vuotiaana, pääset uskomattoman alhaisella välirahalla. Ja huoltopalvelut pelaavat, vaikkakin Toyota ei tarvitse erillisiä korjaamoreissuja kuten VAG:it.
Tyhmä ostaa Jetan, viisas pääsee vähemmällä! - älä osta
Lain pitäisi myös määrätä mielipuolet, kuten minä, pakkohoitoon.
- myös muita
älä osta kirjoitti:
Lain pitäisi myös määrätä mielipuolet, kuten minä, pakkohoitoon.
Tuo "Corolla paras!" joutaa samaan laitokseen!
- ätt - tsihh
Eikös ne pauku nää tsi myllyt solkenaan?
Täällä netissä vähän joka palstalla kauhistellaan.
Ei minulle ainakaan vokkeloo enää koskaan, kun pääsin entisestä erilleen.
Rupesi liian raskaaksi käymään se pajalla ravaaminen.
En voi kyllä suositella, mut osta ihmeessä joa haluat tai uskallat..- tsih-hii
Vanhemmassa 1.4 tsi (caxa) myllyssä meni pakokaasuahtimen voiteluputki liian lähellä pakosarjaa, joka poltti öljyn karrelle. Ei pitäisi vaivata uudempia motteja.
- Ei mennyt
tsih-hii kirjoitti:
Vanhemmassa 1.4 tsi (caxa) myllyssä meni pakokaasuahtimen voiteluputki liian lähellä pakosarjaa, joka poltti öljyn karrelle. Ei pitäisi vaivata uudempia motteja.
Se meni ensimmäisissä tupla-ahdetuissa. Caxassa ei enää ollut mitään tyyppivikaa.
- Erkki
Pienikin mottori lämpeää nopeasti, jos pitää viimasuojaa maskin edessä.
- osssss
Ei lämpiä sanoo tunnetuimmat autolehdet.
- osssss
osssss kirjoitti:
En nyt osaa nimetä näitä lehtiä. Itse luen vain Seiskaa ja Jallua.
- Beetle 1,2TSI
osssss kirjoitti:
Tunnettu lehti testasi 1,2TSI:n lämpiävyyden talvivertailussa tänä talvena ja totesi sen olevan 16 auton joukossa yksi nopeimmista lämpiäjistä, joten voit hyvin lopettaa tökerön trollaamisesi lämpiävyysasiasta.
- osssss
Beetle 1,2TSI kirjoitti:
Tunnettu lehti testasi 1,2TSI:n lämpiävyyden talvivertailussa tänä talvena ja totesi sen olevan 16 auton joukossa yksi nopeimmista lämpiäjistä, joten voit hyvin lopettaa tökerön trollaamisesi lämpiävyysasiasta.
Ja mitäköhän minä sitten tekisin, ellen tekisi tätä työtä? Ei sitä pitkäaikaistyötönkään voi vain peukaloitaan pyöritellä. Hulluksi siitä tulee.
- osssss
osssss kirjoitti:
Ja mitäköhän minä sitten tekisin, ellen tekisi tätä työtä? Ei sitä pitkäaikaistyötönkään voi vain peukaloitaan pyöritellä. Hulluksi siitä tulee.
Ai myyntityötä?
- kylmää pakkasella
osssss kirjoitti:
Ai myyntityötä?
Mutta tuulilasi ja Autobild totesivat nuo TSI-volkkarit järkyttävän kylmiksi.
- osssssin veli
On siitä todettu vähän muutakin.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.990
Pitäkää nyt näppinne erossa tuommosesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022106- 991527
- 1211263
- 771232
- 1121197
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58976- 36912
- 33794