Mitä mieltä Karin muistokonsertista 26.12.11?

lännenkotsatar

Kyllä taisi Kari pilven reunalla pyöritellä kerran jos toisenkin päätään katsellessaan kollegojen laulusuorituksia. Voi, kunpa Jonne olisi opetellut paremmin Viisitoista Kesää laulun sana ja pukeutunut vähän juhlavammin - sentään muistokonsertissa. Kunpa Pauli Hanhiniemi olisi esiintynyt vähän rauhallisemmin ja Ninni Poijärven duettokumppanin laulaminen olisi ollut vähän helpomman näköistä. Ja missä oli Jorma Kääriäisen esitys! Missä Koivuniemen Paula?
Osuutensa ihan hyvin esittivät Matti Esko, Katri-Helena ja Saska Helmikallio, sekä Suora Lähetys. Jotenkin olisin odottanut vähän suurempaa tai lämminhenkisempää konserttia. Kuustosen Mikkokin vähän takelteli juonnoissaan. Vaan Jani vei laulunsa upeasti huomioiden tilanteen. Ei olle varmaan helppoa laittaa päällensä manttelia, jonka kannosta monet odottavat niin paljon.
Voi, kunpa Kari itse olisi ollut laulamassa. Muutakin kuin ihanaa, vedet silmiin kirvoittanutta Kaktusviinaa...

16

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qristina

      Minä pidin konsertista kovasti, ainoastaan tämä beatbox/rappi-juttu ei mielestäni sopinut konserttiin. Minä pidin eniten Saska Helmikalliosta, Anna Erikssonista, Katri Helenasta, Matti Eskosta ja Jani Jalkasesta. Saska Helmikallio oli Karin perheystävä ja vetäisi todella upeasti Karin säveltämän Haavetangon. Anna Erikssonin tulkinta pelkän pianon säestyksellä oli aivan huikea, ja näytti siltä, että hänen oli vaikea laulaa. Karihan aina kehui Annaa kovasti. Katri Helena on aina varma esiintyjä. Ja Matti Esko on Karin tapainen mutkaton ja mukava laulaja. Mutta kaikkein suurimman vaikutuksen teki Jani Jalkanen. Olen kuunnellut muutaman hänen kappaleensa Youtubesta ja todennut, että kaveri osaa laulaa. Mutta konserttitaltioinnista huomasin, että hän on taitava ja karismaattinen esiintyjä. Ei varmaan ollut helppoa esiintyä ja laulaa suurelle yleisölle, Jani liikuttuihin kyyneliin asti. Pidin myös Suora lähetys -yhtyeen esityksestä ja Jonne Aaronistakin, vaikka hän vähän unohteli sanoja, mielestäni hän pani esitykseen kaikkensa ja vaikutti siltä, että hän tosissaan halusi kunnioittaa Karin muistoa, samoin kuin Pauli Hanhiniemi. Hieno konsertti ja monta komeaa esitystä.

      • itse nähnyt

        Jonne Aaronille 10 , sillä meikikkejä ei ollut. Minusta se oli hieno asia. Näin jälkeenpäin ajatellen, olikin hybä, että niitä viimeisten vuosien lauluja ei ollut mukana, koska niissä ei kukaan "nuori" ääni voi korvata vanhempaa.
        Kari Tapiohan sanoi Arto Nybergin ohjelmassa kun näytettiin yksi niistä nuorena lauletuista, niin Kari sanoi, että ohut nuoriääninen, mikä olikin totta.


    • Kattelin netistä Ylen Areenalta tuon konsertin silleen pikapikaa läpi, että kelasin yli surkeet esitykset ja sitten vähän paremmalta vaikuttavat kuuntelin. Samat laulajat kuin tuossa yllä on lueteltu ( Eli Anna Erikson, Matti-Esko, Katri-Helena, Saska Helmikallio ja Jani Jalkanen ) suorittivat parhaiten hommansa munkin mielestä tuossa konsertissa .
      Karmeimpia oli rap- esitys, Jonne Aaron ja Jenna Bågerberg.
      Todella paljon se Jani jalkanen ulkonäöltään, esiintymistyyliltään ja lauluääneltäänkin muistuttaa nuorta Kari Tapiota.

      • Se joka on antanut mulle miinusta tuosta kommentistani vois kertoa miksi on antanut sen ( epäilen Annua) ? Mun mielestä mun kommentti on ihan asiallinen niinkuin muutkin kommentit tässä keskustelussa eikä niillekkään kukaan ole miinusta antanut. Mua harmittaa se ,että jos mun kommnteille annetaan aina miinusta vaan sen takia että se on mun kirjoittama, vaikka sisällöltään se viesti olisi ihan asiallinen ja ketään loukkaamaton.


      • Annu.
        Justiinax kirjoitti:

        Se joka on antanut mulle miinusta tuosta kommentistani vois kertoa miksi on antanut sen ( epäilen Annua) ? Mun mielestä mun kommentti on ihan asiallinen niinkuin muutkin kommentit tässä keskustelussa eikä niillekkään kukaan ole miinusta antanut. Mua harmittaa se ,että jos mun kommnteille annetaan aina miinusta vaan sen takia että se on mun kirjoittama, vaikka sisällöltään se viesti olisi ihan asiallinen ja ketään loukkaamaton.

        Justiinax hei! En todellakaan ole edes tätä ennen lukenut koko viestiketjua, enkä käynyt koko palstalla aikoihin enkä ole antanut sinulle miinusta! Voit uskoa tai olla uskomatta mutta näin asia on. Kuinka viitsit! En anna miinusta kerrankin asialliselle viestillesi ja sitäpaitsi tässä asiassa olen samoilla linjoilla kanssasi, eli parhaat olivat Jani Jalkanen, Katri-Helena ja Saska Helmikallio. Eriksonista en oikein pidä mutta kai se osuutensa veti tuossa hyvin. Olisin kaivannut esiintymään todellakin myös Kääriäistä, koivuniemeä en kaipaa koskaan mihinkään.


      • Annu. kirjoitti:

        Justiinax hei! En todellakaan ole edes tätä ennen lukenut koko viestiketjua, enkä käynyt koko palstalla aikoihin enkä ole antanut sinulle miinusta! Voit uskoa tai olla uskomatta mutta näin asia on. Kuinka viitsit! En anna miinusta kerrankin asialliselle viestillesi ja sitäpaitsi tässä asiassa olen samoilla linjoilla kanssasi, eli parhaat olivat Jani Jalkanen, Katri-Helena ja Saska Helmikallio. Eriksonista en oikein pidä mutta kai se osuutensa veti tuossa hyvin. Olisin kaivannut esiintymään todellakin myös Kääriäistä, koivuniemeä en kaipaa koskaan mihinkään.

        Sorry, nyt kun haukuin väärää puuta tuosta miinus äänien antamisesta.


    • itsenähnyyt

      Olisihan voinut hieman rahallisemman järjestää. Hittejä ei soitettu, eikä sen aika vielä ollut. Pettynyt olin, mutta tällä yhdellä on pojalla on aika lähellä ääni kuin isällään nuorena, ja voimme toivoa, että se kuuluu joskus. Pitää muistaa kuinka kauan Karilta meni ennenkuin hitti tuli.
      Olen kanssasi samaa mieltä, mitä on viimeisessä lauseessasi. Aikoinaan Kirka lauloi veljensä levyn kanssa yhdessä, mutta ei koskettanut koska äänissä oli niin paljon eroa. Tässä on kyllä pakko myöntää, että "jotain" oli isältä perittyä. Aikaa siinä kuluu, kuten isälläkin.
      Kuuulun itse siihen ikään, että tämä kappale jonka myös Fredi ehti ensin levyttää, oli se jolloin se kosketti. Ostin CD:n, vaikka ei soittimesta ollut tietoakaan. Taisi 10 vuotta olla laatikossa kun sain soittimen. Olen siis Kari Tapiota vuoden vanhempi. Laulutunteja pojalle, että pääsee lähemmäs isäänsä äänessä, mutta ei varmaan samaan, mutta jokaisella on se oma juttunsa.

    • lavalifti

      odotan konsertista dvd-tallennetta, jossa konsertti olisi ihan kokonaisuudessaan.
      Saska lauloi hyvin yhden lempitangoistani "Haavetangon" upeasti. Ja kauniisti soi Suora Lähetys trion laulu. Oli ilo huomata, että suurin osa artisteista oli pukeutunut tilaisuusuuteen arvokkaasti. Lämmin ele oli Kummolan antama kukkakimppu Karin leskelle.Vaan kyllä oli ja on vieläkin Karia ikävä...

    • konsertissa ollut

      Tiedoksi vaan, Kääriäinen oli muistokonsertissa mutta ei kai sit mahtunut tv-lähetykseen

    • jaskan kaveri

      Kyllähän se musiikillisesti vaikuttavin - ja letkein jos riipaisevinkin- hetki oli Tuure Kilpeläinen ja Timo Kiiskinen. Nää on kuunneltu ja katsottu jo useampaan kertaan boxilta.Katri Helena lisäksi, vaikka turhan laahaava sovitus olikin.

      • xc vvx

        Kyllähän se "haavetango "olin illan upein kappale ,että voi Saskalla olla upea ääni .Kilpeläinen ja Kiiskinen kuulu kyllä näihin illan surkeinpiin esintyjiin.


    • Heimo 4 riviltä

      Täysin tuntemattomia laulajia.

    • Bisnes is bisn€s

      Tv-lähetyksen pääosassa olivat luonnollisesti Ilkka Vainion levy-yhtiön tähdet. Suurin osa kappaleistakin taisi olla Vainion sanoittamia.

    • surkeaa katsottavaa

      Mauno ei osaa edes laulaa.

      • mämmilä

        Samaa mieltä.Juha Suomisen olisi ehdottomasti pitänyt esiintyä tuossa konsertissa.Jos ette tiedä kuka on Juha Suominen,niin youtubesta löytyy.


      • eikös vaan
        mämmilä kirjoitti:

        Samaa mieltä.Juha Suomisen olisi ehdottomasti pitänyt esiintyä tuossa konsertissa.Jos ette tiedä kuka on Juha Suominen,niin youtubesta löytyy.

        Mitä se siellä olisi tehnyt, laulaa ihan muita veisuja...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe