Passat 3c, diesel.

MinäVaanKysyn

Eli kokemuksia kehiin 3c mallin Passatista dieselmalleista. Mikä ollut hyvää ja mikä huonoa? Ajattelin moista harkita 1.9 koneella manuaalina, vm.05-07, alle 300 tkm ajettuna. Alkaa hinnat näköjään olemaan 10000-15000 tietämissä.

Asiallisia vastauksia kiitän jo tässä vaiheessa.

17

4258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgfgfy

      07 malli ollut käytössä reilut 2 vuotta 1.9 tdi bxe pumppusuutin koneella, ollut kummallisia sähkövikoja johon virran katkaisu auttaa,(vielä), tandempumppu uusittu 310€, siirtopumppu uusittu jonka tehdas korvasi, nämä on selvästi tyyppijuttuja!
      Hammastanko meni väljäksi johon löysin onneksi hyvän purkuosan ja loppui kolinat ja eturenkaitten yxpuolinen kuluminen.
      Olen kyllä sitä mieltä että näinkin kalliista autosta voi odottaa parempaa laatua, kilometrejä vasta 92th.

    • Pasuuna rules

      Minulla oli edellinen auto Passat 3C -08 vuosimalli Tdi 1,9 koneella jolla ajoin reilussa 3 vuodessa rapiat 100 tonnia. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvät kokemukset autosta ja muuten olisi varmaan jäänyt ikävä sitä mutta vaihdoin uuteen 1,6 Tdi Passatiin joka on vielä parempi...

      Nämä viat tuli 3C:hen matkan varrella (T = takuukorjaus):

      * Webasto tukossa, peruskorjaus (T)
      * eturenkaat kuluivat epätasaisesti, pyörien suuntaus (T)
      * lämmityslaitteen puhaltimen vika (T)
      * äänimerkkivika, vain toinen torvi äänteli (T)
      * ajovalopolttimet vaihdettu
      * Webasto jälleen tukossa, peruskorjaus joka osittain takuuseen meni (takuuaika umpeutunut)

      Autossa muuten kaikki osa-alueet kohdillaan: hyvät tilat ja ajo-ominaisuudet, kulutus vähäinen, kohtuuhintaiset vak.maksut ja huollot, säilyttää arvonsa keskimääräistä paremmin, ei mitenkään erityisen vikaherkkä ainakaan tuoreena. Kannattaa pyrkiä kuitenkin selvittämään auton huoltohistoria ennen ostopäätöstä, koska heikkojakin yksilöitä Passateista kuulemma löytyy. Mutta onhan se kuitenkin made in Germany eikä kyseisen maan tuotteet heikkoja ylipäätään ole, oli kyse sitten autosta tai pesukoneesta.

    • MinäVaanKysyn

      Kävinpä tuossa koeajamassa muutamaa peliä välipäivien aikaan. Isomman dieselin haku jatkuu.

      Passat 1.9 tdi, 260 tkm -06 Sportline:
      ajettavuus hyvä ja hiljainen
      penkit mukavat istua
      mukavat varusteet

      miinusta:
      -roiskeläppien kohdalta edestä maali hilseillyt pois
      -kytkin ravisti
      -climatronic/ ilmastointi/ lämmityslaite/ joku muu piti ihme ääntä (kuin perunakattila olisi kiehunut)


      Audi A4 2.0 tdi -05, farmari:

      Perus VAG tuote.

      Miinusta:
      -Liian pieni.


      Skoda Octavia 2.0 tdi, Elegance, farm, -08.

      Antoi paremmat kyydit kuin kaksi edellistä
      Kaikki vaikutti pelaavan
      Moottori tuntui mukavan ripeältä

      Miinusta:

      -Joitain resonanssi nitinöitä yms. ääniä (käytettyhän auto tietty on...)
      -Etupäässä joku pusla kolisi (perusjuttuja)


      Passat farm. -06 1.9 tdi, comfortline.

      -Farmarina perhekäytössä/ pitkissä ajoissa hyvä valinta

      Miinusta:
      -Climatronic, lämmityslaite tai joku muu piti koko ajan jotain ihme epäsäännllistä surinaa (kuin cd-levyä lukisi)?.



      Kaikki siis noin saman hintaluokan vehkeitä, autoliikkeissä olevia ja "huollettuja". Passatin laatuvaikutelma ainakaan ei ole vielä vakuuttanut. Yhdellä koeajolla jututin taksikuskia, joka ainakin kehui 3c Passatin ja suositteli lämpimästi, jos jostain ehjän sattuu löytämään.

      Laittakaa siis vain lisää havaintoja/ajatuksia ja vinkkejä sekä pointteja joita ottaa huomioon, kun lähtee seuraavaa Passattia koeajamaan.

      • .....

        Että 2.0 TDI 140 hv vs 1.9/1.6 TDI 105 hv verrattuna toi 140 heppanen tuntuu ripeämmältä kuin 105 heppanen. Mitenköhän se voi olla mahdollista? Taidat olla tyhmä.


    • VW Rosenlew

      Jos välttämättä haluat 1.9 TDI Passatin, niin koeaja vielä kunnon talvipäivänä. Eihän Suomessakaan lämpötila ole koko aikaa alle -10C astetta, mutta noina päivinä hatuttaa olla Passatin omistaja. Kun asensin VW-keulamaskit 1.9 TDI Pasuunaan niin lämpöä on ehkä enemmän ja konekin lämpiää paremmin, mutta vieläkään arvosana lämmityksen osalta ei ole kuin tyydyttävä, nippa nappa.

      Ainakin vm. 2008 1.9 TDI Luxlinessa on Webasto työntämässä lämpöä kabiiniin ajon aikana kun ulkolämpötila laskee alle 4C asteen. En tajua laitteen funktiota, savuttaa vaan aivan h*lvetisti mutta mitään ei tapahdu, ainakaan auton sisälämpötilan suhteen.

      • tekoäly tön

        "En tajua laitteen funktiota, savuttaa vaan aivan h*lvetisti "

        Se on tukossa, siksi savuttaa eikä lähde tulille ollenkaan. Tämä on yleinen vitsaus näissä uudemmissa vagina-autoissa jossa webasto kytketty jo tehtaalla auton järjestelmiin niin ettei siihen voi jälkikäteen puuttua. Siis käynnistyy ajon aikana itsestään silloin kun tietyt parametrit toteutuvat (ulkolämpötila, koneen lämpötila) ja kun ajetaan paljon lyhyttä pätkäajoa tuo webasto käynnistyy ja sammuu, käynnistyy ja sammuu... kunnes ei enää käynnisty kun on palotila täynnä töhnää.

        Käytännössä tuon ongelman poistaminen on yhtä kuin webaston täysremppa, kustannukset luokkaa 800 e. Tämä on tullut koettua omakohtaisesti.

        Ikävä kyllä, tuo sama can-väyläwebasto on käytössä jopa uusimmissakin Passateissa, aiheuttaen samat ongelmat vuoden parin sisällä uuteenkiin autoon. Webasto pitäisi hankkia jälkiasenteisena täysin erilliseen järjestelmäänsä jolloin kuski voisi nappulasta itse päättää milloin sen tulee käydä ja milloin ei. Tekoäly ei tässä hommassa toimi oikein vaan johtaa vikaantumiseen.


      • remppaa
        tekoäly tön kirjoitti:

        "En tajua laitteen funktiota, savuttaa vaan aivan h*lvetisti "

        Se on tukossa, siksi savuttaa eikä lähde tulille ollenkaan. Tämä on yleinen vitsaus näissä uudemmissa vagina-autoissa jossa webasto kytketty jo tehtaalla auton järjestelmiin niin ettei siihen voi jälkikäteen puuttua. Siis käynnistyy ajon aikana itsestään silloin kun tietyt parametrit toteutuvat (ulkolämpötila, koneen lämpötila) ja kun ajetaan paljon lyhyttä pätkäajoa tuo webasto käynnistyy ja sammuu, käynnistyy ja sammuu... kunnes ei enää käynnisty kun on palotila täynnä töhnää.

        Käytännössä tuon ongelman poistaminen on yhtä kuin webaston täysremppa, kustannukset luokkaa 800 e. Tämä on tullut koettua omakohtaisesti.

        Ikävä kyllä, tuo sama can-väyläwebasto on käytössä jopa uusimmissakin Passateissa, aiheuttaen samat ongelmat vuoden parin sisällä uuteenkiin autoon. Webasto pitäisi hankkia jälkiasenteisena täysin erilliseen järjestelmäänsä jolloin kuski voisi nappulasta itse päättää milloin sen tulee käydä ja milloin ei. Tekoäly ei tässä hommassa toimi oikein vaan johtaa vikaantumiseen.

        Kertoisitko vielä mitä tuolla 800 eurolla sai siihen webastoon ja mikä oli se työn osuus?


      • tekoäly tön
        remppaa kirjoitti:

        Kertoisitko vielä mitä tuolla 800 eurolla sai siihen webastoon ja mikä oli se työn osuus?

        Weban sisäkalut uusiksi, mitä sisäkaluja siellä nyt onkaan (palopesää, hehkua sun muuta kilkettä). Työn osuus suuri, koska autoa joutuu purkamaan isosti että pääsee webaan käsiksi. Tarkkaa kustannusten jakoa en tähän hätään muista mutta melko lailla fifty-fifty se menee.

        Kun tällainen ongelma tulee Passatissa esiin, kannattaa ensin neuvotella merkkipajan kanssa tuleeko maahantuoja tai tehdas vastaan osien hinnoissa, onhan kyseessä kuitenkin selvä suunnitteluvirhe (ainakin meidän olosuhteita ajatellen). Siinä onnistuuko tuossa kustannusten kohtuullistamisessa vaikuttaa paljon minkä ikäinen laite on kyseessä.


    • remppa-aloittaja

      Sillä minä vaan halusin tietää kun teetätin vasta merkkiliikkeessä tuon webaston remontin johon kuului palopesä ja suutin mitä siellä onkaan 2 vuoden takuulla,
      hintaa tuolle tuli tasan 350€, töineen vajaa 2h.

    • 2.0 BMR

      Jos ostat 3C dieselin niin muistilistaa:
      - 2.0 PWD koneet unohda kokonaisuudessaan. CR ehdottomasti parempi (n. 2008->)
      - DSG ehkä OK jos öljyt vaihdettu 30 tkm välein muuten ei missään nimessä
      - tsekkaa pumppusuutin historia. Ei taida 1.9:kään kestää kovin pitkään, kaksilitraisissa iso ongelma, varsinkin kaikissa Siemensin suuttimilla varustetuissa
      - 1.9 koneisissa tarkasta huoltohistoriasta onko autoa koskaan tutkittu ilmansuodattimeen kertyneen veden aiheuttamasta savutuksesta. Jos on, tarkasta, että koneremonti on tehty.
      - kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä noin 100 tkm. Katso huoltohistoria
      - turbon ja PA-pumpun huoltohistoria kiinnostaisi minua ainakin myös
      - jos olet tarkka maalipinnasta lienee ko. automalli parempi unohtaa
      - sähkövikoja on paljon ja ainakin minulla suurimmat murheet sattuivat 100-200 tkm:n välille joka normaalisti on autoissa murheettomin
      - ÄLÄ LUOTA merkkihuollossa huolletun auton erinomaisuuteen. Palvelut kalliita ja aivan umpisurkeita
      - hyvää niissä on se, että ne on aika ryhdissään pitkään ja yleiskuluminen hidasta. Polttimoita ei kulu kun jännite on alhainen...

      Joka tapauksessa yleispätevä neuvo on, että älä osta jos et ole automekaanikko.

      • MinäVaanKysyn

        En ole mekaanikko mutta kuluupahan nuo muutkin autot.

        Mitä tarkoitat tuolla maalipinnan tarkkuudella?


    • dcdd

      "lmansuodattimeen kertyneen veden aiheuttamasta savutuksesta. Jos on, tarkasta, että koneremonti on tehty."

      Eikai? Eiköhän kyse ole kuitenkin ahtoputki-välijäähdytin ongelmasta joka saattaa jäätyä, ja sulatessaan tulee sitten sinne vettä ja turbo painaan sen veden männänpäälle jossa tilaa ei ole ja katastrofi on valmis.

    • heil hitler!!!!

      saksalaisren "kinnereiden " tyypillisiä ongelmia!!!!!!!!!!!!! noi pitäis lailla kieltää!!! ei kai siinä kovin kauaa menekkään, kun näin tapahtuu!!!!!!!!!!!!!! maapallo kärsii saksalaisten ajatusmaailmasta, edelleen!!!!!!!!!!!. toisen maailmansodan jälkeen kaikki jäljelle jääneet saksalaiset olisi pitänyt tappaa,kuten alun perin ajateltiin voittajavaltioiden kesken!!!!!!!!!!! noi idiootit ei aiheuta pallolle muuta kuin murheita!!!!!!!!!!!!

      • merkkiHuuto

        Hei!!!! Sulta jäi yksi huutomerkki puuttumaan kolmannesta ja neljännestä lauseesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Pasuuna

      Passat 1.9 TDI ja uutena ostin 2007. ENsimmäinen vika tuli juuri nyt 342 000 km ja takapyörän laakeri meni vaihtoon. Webastolla olen lähestulkoon aina pöyhyyttänyt moottorin lämpimäksi. Halpoja hyviä kilometrejä siis.

    • huh huh

      Noin just. Tuotaa kysyjää vuonna 2011 varmaan kiinnostaa sun jorinat vuonna 2013, eiköhän hankinnat suuntaan tai toiseen ole tehty aikoja sitten.

      • exhuoltomies

        Jooja muutenkin nuo "neuvot" näyttää täällä olevan sitäluokkaa ettei kyllä kannata paljo korviaan lotkauttaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1829
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      151
      1568
    3. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1428
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1328
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      58
      1262
    6. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1010
    9. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      1007
    10. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe