mitäs sanotte tästä :

tietämätön:oo

niin että mitä mieltä ootte siitä jos pitäis peruskoulun jälkeen välivuoden , ja viettäisi sen vaihto-oppilaana jossain päin maailmaa? Sit kun palaisi takaisin suomeen niin aloittaisi vaikka amiksen tai lukion... Kyllähän lukioon voi mennä vaikka olisikin pitänyt välivuoden? :DD samoin amikseen? :DDDDDD äh en tiiä näistä mitään kertokaa nyt joku :( oon ihan pihalla.

5

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmmm

mm... en tiedä kuinka moni järjestö huolii noin nuorta? taikka perhe aupairiksi noin nuorta vahtimaan lapsiaan. Mielipiteitä?

• -

Jos haet lukioon, voit hakea vaihto-oppilaaksi aivan kuten hakisit lukiossa ollessasikin. Itse lähdin 9. luokan jälkeen vaihtoon Australiaan, järjestö oli ASSE. Suurin osa järjestöistä (ainakin silloin vielä) antaa lähteä niinkin nuorena, mutta muutamaan kohdemaahan oli muistaakseni ikävaatimuksia.

• 10+9

Joo, vaihtariksi pääsee 14 v.
      Mutta itse lähtisin koulun aikana :P
      Jos lähtee, ei kannata käyttää ASSEa, se on kaikkein kallein, sts mukaan.
      AFS ja EF on hyviä. Ne on halvimpia ja helpoimpia.

• hhd

Jos tietämys kouluihin hakeutumisesta on noin huono, niin käy nyt hyvä ihminen vähän sitä koulua ensin ja hanki vaikka lukiossa se paljon puhuttu yleissivistys. Lukion jälkeen olet jo huomattavasti viisaampi maailmalle. Tai tosiaan lukion aikana vaihtoon. Peruskoulun jälkeen suoraan ei missään nimessä kannata, siitä on sinulle lopulta vain harmia.

• Jaapajoojaa

Oma mielipide: nuoren ikäsi vuoksi toteuttamiskelvoton idea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe