niin että mitä mieltä ootte siitä jos pitäis peruskoulun jälkeen välivuoden , ja viettäisi sen vaihto-oppilaana jossain päin maailmaa? Sit kun palaisi takaisin suomeen niin aloittaisi vaikka amiksen tai lukion... Kyllähän lukioon voi mennä vaikka olisikin pitänyt välivuoden? :DD samoin amikseen? :DDDDDD äh en tiiä näistä mitään kertokaa nyt joku :( oon ihan pihalla.
mitäs sanotte tästä :
5
319
Vastaukset
- mmmmmmm
mm... en tiedä kuinka moni järjestö huolii noin nuorta? taikka perhe aupairiksi noin nuorta vahtimaan lapsiaan. Mielipiteitä?
- -
Jos haet lukioon, voit hakea vaihto-oppilaaksi aivan kuten hakisit lukiossa ollessasikin. Itse lähdin 9. luokan jälkeen vaihtoon Australiaan, järjestö oli ASSE. Suurin osa järjestöistä (ainakin silloin vielä) antaa lähteä niinkin nuorena, mutta muutamaan kohdemaahan oli muistaakseni ikävaatimuksia.
- 10+9
Joo, vaihtariksi pääsee 14 v.
Mutta itse lähtisin koulun aikana :P
Jos lähtee, ei kannata käyttää ASSEa, se on kaikkein kallein, sts mukaan.
AFS ja EF on hyviä. Ne on halvimpia ja helpoimpia. - hhd
Jos tietämys kouluihin hakeutumisesta on noin huono, niin käy nyt hyvä ihminen vähän sitä koulua ensin ja hanki vaikka lukiossa se paljon puhuttu yleissivistys. Lukion jälkeen olet jo huomattavasti viisaampi maailmalle. Tai tosiaan lukion aikana vaihtoon. Peruskoulun jälkeen suoraan ei missään nimessä kannata, siitä on sinulle lopulta vain harmia.
- Jaapajoojaa
Oma mielipide: nuoren ikäsi vuoksi toteuttamiskelvoton idea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746