Mistä tää johtuu että täällä mun asunossa surraa leppäkerttuja. Kerran viikkoo tulee ainakin yks leppäkerttu vastaan. Leppäkertut olen tunnistanut Kaksipistepirkkoksi.
Ovatko ne vaarallisia terveydelle? Tekevätkö tuhoja? ulostavatko päälleni?
Onko olemassa jotakin myrkkyä jolla saisin tapettua ne? Ja mistä noi leppäkertut tulevat tänne! hemmeti soikoon.
Leppäkertut kotona sisälläni
2
5650
Vastaukset
- leppis2
Vanha viesti, mutta tahdon vastata, kun vahingossa sen löysin ja jos muille olisi apua!
Leppäkertut saattavat tulla varsinkin ilmojen viiletessä sisälle talvehtimaan, mutta ilmojen lämmetessä keväällä ne yleensä poistuvat talosta. Niistä ei ole mitään haittaa! Ne ei eivät ole myrkyllisiä eivätkä tuholaisia, joten ei huolta. Jos niitä ei ole ihan mahdottomasti joka paikassa, niin kannattaa vaan odotella kevääseen, myrkyttämään en missään nimessä lähtisi! Eiväthän ne mitään pahaa tee, itse en edes pystyisi siihen. Myrkkyjä ei muutenkaan kannata sisätiloissa käyttää. Jos on sitten ihan pakko päästä eroon, niin voi vaikka imurilla niitä koittaa pienellä teholla imeä puhtaaseen pölypussiin ja päästää sitten ulos.
Täältä kannattaa lukea tarkemmin vielä aiheesta: http://www.ladybuglady.com/infestation.htm.
Meilläkin pyöri leppiksiä talossa ja keväällä sitten poistuivat. Ihan kivoja pikku vierailijoita minusta :D - Anonyymi
Mitä ne syö?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019