Mistä tää johtuu että täällä mun asunossa surraa leppäkerttuja. Kerran viikkoo tulee ainakin yks leppäkerttu vastaan. Leppäkertut olen tunnistanut Kaksipistepirkkoksi.
Ovatko ne vaarallisia terveydelle? Tekevätkö tuhoja? ulostavatko päälleni?
Onko olemassa jotakin myrkkyä jolla saisin tapettua ne? Ja mistä noi leppäkertut tulevat tänne! hemmeti soikoon.
Leppäkertut kotona sisälläni
2
6231
Vastaukset
- leppis2
Vanha viesti, mutta tahdon vastata, kun vahingossa sen löysin ja jos muille olisi apua!
Leppäkertut saattavat tulla varsinkin ilmojen viiletessä sisälle talvehtimaan, mutta ilmojen lämmetessä keväällä ne yleensä poistuvat talosta. Niistä ei ole mitään haittaa! Ne ei eivät ole myrkyllisiä eivätkä tuholaisia, joten ei huolta. Jos niitä ei ole ihan mahdottomasti joka paikassa, niin kannattaa vaan odotella kevääseen, myrkyttämään en missään nimessä lähtisi! Eiväthän ne mitään pahaa tee, itse en edes pystyisi siihen. Myrkkyjä ei muutenkaan kannata sisätiloissa käyttää. Jos on sitten ihan pakko päästä eroon, niin voi vaikka imurilla niitä koittaa pienellä teholla imeä puhtaaseen pölypussiin ja päästää sitten ulos.
Täältä kannattaa lukea tarkemmin vielä aiheesta: http://www.ladybuglady.com/infestation.htm.
Meilläkin pyöri leppiksiä talossa ja keväällä sitten poistuivat. Ihan kivoja pikku vierailijoita minusta :D - Anonyymi
Mitä ne syö?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1192744- 872411
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651880- 561807
- 1721785
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581586Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461576- 1231393
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3881311Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281279