Hei! Olen lukenut nyt muutaman viikon ajan näitä velkoja aiheisia julkaisuja joissa etenkin velat on perinnässä/ulosotossa. Ajattelin kertoa oman tilanteeni.
Astuin armeijan palvelukseen tammikuussa kymmenes päivä ja pääsin pois kaksipäivää myöhemmin koska oikea korva on alle kuulo-taajuuden. Kun pääsin pois olin helvetin iloinen ja päätin tietenkin sinä iltana vetää perseet. Ilta oli mukava ja rahaa meni (oli juuri tullut toimeentulo tuki) kun työttömänä olin.
Kaikki alko mennä päin helvettiä kun huomasin että tartteen rahaa ja alko tehdä mieli käydä entistä enemmän baareissa ja ryypätä. No eipä aikaakaan kun mietin mistä saan rahaa helpommin kuin odottaisin töihin pääsemistä (etsin siis kokoajan töitä) ja näin netistä ilmoituksen jossa mainittiin pikalainaa. Tyhmänä en tietenkään ajatellut asiaa vaan tutkin sivua vähän aikaa ja totesin että nyt lähtee putki. Tuli siitä sitten innostuttua ja kun join rahat ja huomasin että ne loppu tietenkin tarttesin lisää ja aloin etsimään lisää sivuja joissa lainattaisiin rahaa. No kesä meni siinä ryypätessä ja pikavippejä ottaessa kunnes tulikin syksy, pääsin määräaikaiseen työsuhteeseen 6kk:si, työpaikalle oli matkaa 20km ja se piti kulkea bussilla.
Siinä sitten eu-tukirahalla minut työllistettiin ja sain sen 900e kk:ssa, sillä sitten makselin velkoja pois mutta jatkoin ryyppäämistä, tuossa vaiheessa velkaa oli jo sen verran että oli jo melkein menossa perintään. Kikkailin aina kun sain rahaa ja makselin niitä sitä mukaa ja otin taas kun rahat meni. En siis tajunnut että kun maksoin velat pois niin otin uutta tilalle eli velkaa velan päälle. No työsuhteen katkasin koska työpaikalla eivät arvostaneet työpanostani. Olin aina ajoissa, tein työt kunnolla niikuin pitää veloista ja ongelmista huolimatta.
Kun velat pääs perintää aloin laskea että velkaa onkin jo kymmenen tuhatta, mietin että miten saan ne maksettua.. No kerroin muorille asiasta, otettiin pankista lainaa neljä tonnii, enempää ei pankki lainannut kun ovat jo takaajina siskon asunnossa. Pankkilaina ei siis ole taattu joten eivät senkään takia lainanneet enempää.
Nyt on sitte velat ulosotossa, kirjeitä satelee joka päivä, ulosotosta ovat laittaneet muutaman kirjeen ja asia on menossa käräjille. En siis suosittele kenellekkään pikalainoja (vaikka monet osaa hoitaa raha-asiansa) silti mikään pikalaina ei ole korkojen arvoinen.
Kuvitelkaa nyt 100e laina 2vk maksuaika 120e? tai 300e 1kk maksuaika = 350e
Lainatkaa mielummin tuttaviltanne kuin otatte jotain vakuudetonta lainaa, sotkette raha-asianne vaan jos rupeette lainaa netistä ottamaan. Ei mulla muuta kiitos. -M20-
Velat ulosotossa
135
6534
Vastaukset
- -m20-
Piti vielä kysyä että pitääkö tuo paikkaansa että velat vanenee 15 vuodessa vai onko täyttä paskapuhetta?
- 14+2
Tosi kuin vesi...velka vanhenee 15v siitä poäivästä kunsiitä annettu tuomio. Tai sitä ei siis enää voida ulosoton kautta velkoa = käytännössä mitätön, mutta saa sitä silti karhuta vaikka maailman tappiin.
nii..ja julkisoikeudelliset velat (esim verot) vanhenee lopullisesti jo 5v Kuluttajaviraston tiedotteen mukaan kyllä: Velka vanhenee lopullisesti yleensä 15 vuodessa
Kuluttajan velka elinkeinonharjoittajalle vanhenee lopullisesti pääsääntöisesti 15 vuoodessa ulosottoperusteesta.- beeb there done that
14+2 kirjoitti:
Tosi kuin vesi...velka vanhenee 15v siitä poäivästä kunsiitä annettu tuomio. Tai sitä ei siis enää voida ulosoton kautta velkoa = käytännössä mitätön, mutta saa sitä silti karhuta vaikka maailman tappiin.
nii..ja julkisoikeudelliset velat (esim verot) vanhenee lopullisesti jo 5vNo kaikesta selviää kun aloittaa. Käy vaikka itse oma-aloitteisesti siellä ulosottomiehen luona ja juttele mitkä mahdollisuutesi on. Jos sovit jotain - pidä se! Ihmisiä ne on ja suhtautuu samalla lailla kuin itse suhtaudut.
Suurin osa saama-puolella olevista ei peri saataviaan sitten kun pystyvät kirjaamaan ne tappioiksi , viitisen vuotta myös muut kuin verottaja jaksavat periä ... siis perintätoimia pitää jatkaa jotta perintä pysyy aktiivisena.
Kun saat velkaasi lyhennettyäja osa veloista vanhenee voit ehkä ottaa lainan ja maksaa lopun... Sikäli ulosotto on armollisempi kuin perintätoimisto. Perintäkulut ovat joissain mitoissa, perintätoimistoilla melkoisen mielikuvitukselliset.
Tiukkuutta tiedossa siis noin viisi vuotta - summa ei tosin ole valtava että vähempikin saattaa riittää. - mk
Muuta ulkomaille jos osaat kieliä niin velat eivät paina ja tyhmä olet ollut että silleen.
- gernau
-m20-
Kyllä, se 15v. niin ei enään ulosmitata, velkahan ei poistu, velkaa on edelleen 15v jälkeenkin. - perseestäkö?
mk kirjoitti:
Muuta ulkomaille jos osaat kieliä niin velat eivät paina ja tyhmä olet ollut että silleen.
Eipä auta ulkomaille muutto ei....ja sitäpaitsi millä rahalla muuttaisitkaan? Työsuhdetta ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa katkaista,miten muuten voisit osoittaa edes YRITTÄVÄSI hoitaa velkojasi???? Kyllä ensimmäinen askel on mennä velkojan(tai ulosottomiehen)juttusille,kyllä se siitä lähtee kun kynnys on ylitetty!
- Näinkö tämä?
14+2 kirjoitti:
nii..ja julkisoikeudelliset velat (esim verot) vanhenee lopullisesti jo 5vJoo 15 v lopullisesti velat vanhenee mutta entä jos taas maksattomia eli onko se jatkoaikaa kuin 15v??
- nyt säästämääns
on rohkeaa kertoa oma tarina täällä ja ottaa kaikki huonot kommentit mitä yleensä ihmiset täällä jakelee...
Toivottavasti opit tästä jotain, ja alat hoitaa talousasioita paremmin :)
Oot kyl sen verran nuorikin vielä et eiköhän 30v ikävuoteen mennessä asiat oo jo paremmin :)no toi nyt on ihan paskaa. jos ottaa rahan kanssa asenteen, että kyllä huomenna on parempi päivä, kuset ittes syvemmälle paskaa ku uskotkaa.
suurin osa velkakierteistä ja rahattomuudesta johtuu siitä, ettei osaa käyttää varojaan oikein, ei osaa laskea että jos maksan vuokran ja laskut mun pitää elää sil jollai summal kuukaus/kaks viikkoa. ja samoin ne voi ajatella et nyt en maksa tota laskuu vaa maksan sitte ku ne on ulosotossa. ite annan joidenkin laskujen vaan mennä suoraan ulosottoon, ei paljoo kiinnosta ja se on paska asenne se.. tiedän. mut ainakaa en oo urpoimpii ja ota vippii.
vaikeinta ehkä itsenäistyminen on just niille jotka on totuttanu ittelleen sen, et raha on vitun jees ja sillon on kivaa kun on rahaa. ja tottunut ajatukseen et sul on paljon rahaa.. sit tulee aika ku sitä rahaa ei oo ja huomaat et miten asiat oikeesti menee. mulle ainaki rahan paljous on pahasta, mitä enemmän rahaa sen enemmän kuosii.- Vähempi vaikeeta
koirakaulus kirjoitti:
no toi nyt on ihan paskaa. jos ottaa rahan kanssa asenteen, että kyllä huomenna on parempi päivä, kuset ittes syvemmälle paskaa ku uskotkaa.
suurin osa velkakierteistä ja rahattomuudesta johtuu siitä, ettei osaa käyttää varojaan oikein, ei osaa laskea että jos maksan vuokran ja laskut mun pitää elää sil jollai summal kuukaus/kaks viikkoa. ja samoin ne voi ajatella et nyt en maksa tota laskuu vaa maksan sitte ku ne on ulosotossa. ite annan joidenkin laskujen vaan mennä suoraan ulosottoon, ei paljoo kiinnosta ja se on paska asenne se.. tiedän. mut ainakaa en oo urpoimpii ja ota vippii.
vaikeinta ehkä itsenäistyminen on just niille jotka on totuttanu ittelleen sen, et raha on vitun jees ja sillon on kivaa kun on rahaa. ja tottunut ajatukseen et sul on paljon rahaa.. sit tulee aika ku sitä rahaa ei oo ja huomaat et miten asiat oikeesti menee. mulle ainaki rahan paljous on pahasta, mitä enemmän rahaa sen enemmän kuosii.Tuo mitä koetat selittää on referoituna suunnilleen näin: raha ei tyhmän taskuun pesää tee. Noin se on ollut ja tulee oleen. Kyse ei ole asenteesta vaan realiteettien hallitsemattomuudesta, eletään ylimitoitettua elämää tuloihin nähden.
Vähempi vaikeeta kirjoitti:
Tuo mitä koetat selittää on referoituna suunnilleen näin: raha ei tyhmän taskuun pesää tee. Noin se on ollut ja tulee oleen. Kyse ei ole asenteesta vaan realiteettien hallitsemattomuudesta, eletään ylimitoitettua elämää tuloihin nähden.
ja rahansuhteen ylimitoitettu elämänasenne ei oo asenne okei sherlock kerro lisää oivia päätelmiäsi.
- Samaa mieltä
Vähempi vaikeeta kirjoitti:
Tuo mitä koetat selittää on referoituna suunnilleen näin: raha ei tyhmän taskuun pesää tee. Noin se on ollut ja tulee oleen. Kyse ei ole asenteesta vaan realiteettien hallitsemattomuudesta, eletään ylimitoitettua elämää tuloihin nähden.
Aivan. Ei rahaa oikein kerry mikäli ei osaa suhteuttaa menojaan tuloihin.
- Nuoruus on seikkailu
Nätisti olet hommat hoitanut, kun vuodessa olet saanut asiasi noin pahasti sotkuun. Viidentoista vuoden päästähän velat vanhenevat, mutta tuolla vauhdilla et ole enää hengissä silloin. Tai olet ainakin niin pohjalla ettet sieltä enää nouse.
oot säkin paska.
ei toi näytä ees kovin pinteessä olevan. velat nyt on velkoja ja raha rahaa, kyl sitä rahatonnakin ihmiset selvii nimim. kokemusta on ja iiiihan vitun paljon.
- KohtaElämäAlkaa
Ite olin samanikänen ku menetin luottotiedot ja nyt ikää 40v, eli 20 vuotta "lusittu". Viimiset 7 vuotta ollu vakituisessa työssä ja nyt on tieto et reilu vuosi ja luotot on taas takasin, kaikkien noiden vuosien jälkeen. Jos joku väittää et elämä ilman luottotietoja ei oo vaikeaa, ei tiedä elämästä mitään. Pahimmillaan se pilaa perheet, parisuhteet, työt, yms.
Ei täst tän enempää, jokainen voi ite kokeilla..- koettu on...
""Jos joku väittää et elämä ilman luottotietoja ei oo vaikeaa, ei tiedä elämästä mitään. Pahimmillaan se pilaa perheet""
Tiedän omalla kokemuksella mitä se on. Yhtä helvettiä minulla mutta selvisin siitäkin. Kiitos siitä nykään vaimoni ansiota joka hyväksyi minut silloin 17 vuotta sitten. Sinulle vaimoni.. Et kyllä tätä lue mutta haluan sanoa ETTÄ RAKASTAN SINUA...Pelastit minut aikoinaan. Myönnän sen.. koettu on... kirjoitti:
""Jos joku väittää et elämä ilman luottotietoja ei oo vaikeaa, ei tiedä elämästä mitään. Pahimmillaan se pilaa perheet""
Tiedän omalla kokemuksella mitä se on. Yhtä helvettiä minulla mutta selvisin siitäkin. Kiitos siitä nykään vaimoni ansiota joka hyväksyi minut silloin 17 vuotta sitten. Sinulle vaimoni.. Et kyllä tätä lue mutta haluan sanoa ETTÄ RAKASTAN SINUA...Pelastit minut aikoinaan. Myönnän sen..jep, ilman luottotietoja netin aukaseminen on vaikeampaa, pitää maksaa enemmän. et saa vakuutuksia (paitsi kotivakuutus,) kämpän löytäminen on pirun vaikeeta ku ei suhun luoteta. en itsekään antaisi kämppääni vuokralle jollekin jolla on häiriömerkintöjä luottotiedoissa.
pikavippejä lainoja sun muita en koskaan ottan enkä ota. osaan laskee jos takasin maksu on 260prosenttii ettei siin oo mtn järkee. en tiedä isommista lainoista mut niis pienissä on ihan järkyt korot ainaki oli joskus aikoinaan.
sit oon kuullu et netis on semmonen pikavippifirma mistä saa vippejä ilman luottotietoja ja olen kuullut että kyseiseen mestaan juurikaan tarvitse maksella takaisin, koska lainan antaminen luottotiedottomalle on rikos ja rankaistava teko, joten jos joudut pulittelemaan.. senkun haastat oikeuteen ja vetoot asiaan.
tyhmiä ihmiset on, mut en oikeesti ois uskonukkaa että näin tyhmiä.- gernau
Elämä ilman luottotietoja?
Kehtaako joku keski ikään ehtinyt uusavuton tunnustaa oman tyhmyytensä ihan kirjoittelemalla tänne tuollaista?
Ostan käteisellä mitä tarvin, miksi sinä et tee niin, eikö ole elämänhallinta plakkarissa? - 19+4
koirakaulus kirjoitti:
jep, ilman luottotietoja netin aukaseminen on vaikeampaa, pitää maksaa enemmän. et saa vakuutuksia (paitsi kotivakuutus,) kämpän löytäminen on pirun vaikeeta ku ei suhun luoteta. en itsekään antaisi kämppääni vuokralle jollekin jolla on häiriömerkintöjä luottotiedoissa.
pikavippejä lainoja sun muita en koskaan ottan enkä ota. osaan laskee jos takasin maksu on 260prosenttii ettei siin oo mtn järkee. en tiedä isommista lainoista mut niis pienissä on ihan järkyt korot ainaki oli joskus aikoinaan.
sit oon kuullu et netis on semmonen pikavippifirma mistä saa vippejä ilman luottotietoja ja olen kuullut että kyseiseen mestaan juurikaan tarvitse maksella takaisin, koska lainan antaminen luottotiedottomalle on rikos ja rankaistava teko, joten jos joudut pulittelemaan.. senkun haastat oikeuteen ja vetoot asiaan.
tyhmiä ihmiset on, mut en oikeesti ois uskonukkaa että näin tyhmiä."sit oon kuullu et netis on semmonen pikavippifirma mistä saa vippejä ilman luottotietoja ja olen kuullut että kyseiseen mestaan juurikaan tarvitse maksella takaisin, koska lainan antaminen luottotiedottomalle on rikos ja rankaistava teko, joten jos joudut pulittelemaan.. senkun haastat oikeuteen ja vetoot asiaan."
Eikä ole rikos. Pankkien on lain mukaan aina tarkistettava asiakkaan maksukyky ja luottotiedot, mutta muille yrityksille se ei ole pakollista. Pikavippifirmoja ei ole luokiteltu pankeiksi. - V I T T U mikä
koirakaulus kirjoitti:
jep, ilman luottotietoja netin aukaseminen on vaikeampaa, pitää maksaa enemmän. et saa vakuutuksia (paitsi kotivakuutus,) kämpän löytäminen on pirun vaikeeta ku ei suhun luoteta. en itsekään antaisi kämppääni vuokralle jollekin jolla on häiriömerkintöjä luottotiedoissa.
tyhmiä ihmiset on, mut en oikeesti ois uskonukkaa että näin tyhmiä.ääliö ja jakelet toisille tyhmille täällä neuvojasi. Pysy pois.
- siirappids
koettu on... kirjoitti:
Tiedän omalla kokemuksella mitä se on. Yhtä helvettiä minulla mutta selvisin siitäkin. Kiitos siitä nykään vaimoni ansiota joka hyväksyi minut silloin 17 vuotta sitten. Sinulle vaimoni.. Et kyllä tätä lue mutta haluan sanoa ETTÄ RAKASTAN SINUA...Pelastit minut aikoinaan. Myönnän sen..Vaimo tykkäisi enemän jos kertoisit tuon hänelle vasten kasvoja :)
- -m20-
Kiitos kaikille palautteesta. Kyllä tiedän minkälaisessa kuseessa olen, ja pakko sanoa että itte olen koko elämäni ainakin joutunut kaikki virheet oppimaan kantapään kautta.
- justiis
et oo yksin moni tehny saman virheen
- .......ö
noo nuo on vielä pikkusummia. itsellä ollut velkaa ja varallisuuttakin. nyt molempia : ) tommonen kymppitonni on säästetty vajaassa vuodessa helposti jos vaan duunia jaksaa tehdä.
- Lex Liikanen
Itku pitkästä ilosta
Se viheltäen menee
Kiva kestää vain aikansa
Raha maksaa - 42334342
Ei
Annoin ihan HUONON VINKIN.
Lainatkaa muilta? Sanon että älkää lainatko kenellekkään.
Tässä vinkki, sen sijaan että elätte luotolle, eläkää varojenne mukaan. ÄLKÄÄ ottako lainoja paitsi jos se on ihan välttämätöntä ja tarpeellista, ei mihinkään juopotteluun tai muuhun, turhaan, kuten parempiin telkkareihin tai vastaavaan.
Se on ihan oma vika, jos tuollaisia summia siellä ulosotossa on. Ja enpä usko, että jos tuon summan olisit joltain muilta lainannut, että niitä takaisin olisit maksamassa.
Ole fiksu, lopeta juopotteleminen ja maksa laskusi takaisin. - akkujukka
kyllä kyllä,ite harrasti tota samaa,ja velkaa tuli,en edes tiedä minkä verrran,mut tuli sitä ainakin 25 000e,eikä ne velat oo pelkkiä pikavippejä,vaan isoista rahoitus-yhtiöistä kulutusluottoja,ostin kaikkea mukavaa kotiin ja ryyppäsin sen kesän,ei kaduta,eikä vituta,nyt työtön ja elän toimeentulotuella,nykyään otan kerran kuukaudessa,teen 25 litraa kiljua,ja se riittää.kotona on kuitenkin 40" taulu tv,kotiteatteri,kunnon poppikone,ja kaikki kodinkoneet vimpan päälle,ja se paras ostos,asiakirja SILPPURI!sinne on mennyt kaikki velkojien postit,jota tulee vielä tänäpäivänäkin,vaikka pää-osin niitä voutilta tuleekin.jos tilaisuuden saisin,tekisin heti sen uudestaan.hyvää alkanutta vuotta kaikille persaukisille.
- Pääasiahan on että
kiljua riittää. JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
- ehdotus
nyt ei muuta kuin etit työpaikan ja muutat vaikka vanhempiesi nurkkiin asumaan.Ja sitten lyhentelet kuukaudessa niin paljon kuin mahdollista.Tuo alta vuoden maksettu tolleen.
- heikki m24v
24v m. Okt talo pk seudulta, uudehko auto ja tilillä "mukavat"11 tuhatta euroa. Ei velkaa/lainaa. Ei se raha eikä omaisuus tee onnelliseksi. Pitäisi vaan osata nauttia elämästä, mutta vaikeaa se on kun on toisenlainen asenne elämässä...
- Kolme persaukista
luuseria ilmaantui heti peukuttamaan. Kyllä täällä on todella tyhmää ja kateellista porukkaa. Ei voi käsittää kommarien ajatuksia.
jotain mätää kirjotuksessa.
ainakin tietääkseni ulosotto ottaa automaattisesti rahat palkasta 1/3 osan.- Darfiginent
Ei muuten ota, varsinkaan jos olet sossunrahoilla tms. ja siinäkin menee aikansa että ne tajuaa et käyt duunissa ja alkaa sieltä palkkaa repimään. Mut ettei tähän tarttis mennä, kannattaa se maksusuunnitelma ennemmin tehä niin ei revi palkasta ainakaan.
Ja se vielä, jos tosiaan olet sossunrahoilla tms. niin korot rullaa joka päivä jos niitä ei maksa tai sitten tee sitä maksus. Darfiginent kirjoitti:
Ei muuten ota, varsinkaan jos olet sossunrahoilla tms. ja siinäkin menee aikansa että ne tajuaa et käyt duunissa ja alkaa sieltä palkkaa repimään. Mut ettei tähän tarttis mennä, kannattaa se maksusuunnitelma ennemmin tehä niin ei revi palkasta ainakaan.
Ja se vielä, jos tosiaan olet sossunrahoilla tms. niin korot rullaa joka päivä jos niitä ei maksa tai sitten tee sitä maksus.ai, no kaikki rehellistä duunia tekevät tuttavani on ainaki joutunu irrottaa palkasta sen. ehkä se sit riippuu vähä tilanteestaki.
- Ja loput tutut
koirakaulus kirjoitti:
ai, no kaikki rehellistä duunia tekevät tuttavani on ainaki joutunu irrottaa palkasta sen. ehkä se sit riippuu vähä tilanteestaki.
ilmeisesti kuutamoi mörkönä?
- kokemusta on
suojaosuus on 627euroo ja siitä yli menevältä osuudelta ulosotto mittaa 2/3osaa tuloista! paitsi jos on sossun tuloilla/saa kelasta rahaa,niihin ulosotto ei pääse käsiksi
- Darfiginent
Soita ihmeessä ulosottoon ja tee maksusuunnitelma. Näin tein itsekkin aikoinaan, ja minutkin moisesta paskakierteestä pelasti, luojan kiitos, kuin lottovoittona tullut perintö. Tosin olin saanut jo maksusuunnitelmat ym. tehtyä, mutta siinähän olisin niitä vähistä rahoistani kaks vuotta maksellu ja kituutellu kun mihkään ei ole varaa.
- 4+2
Luulisi että kuka tahansa järkevä aikuinen ihminen ymmärtäisi, että kaikki tuollaiset pikalainat ovat täyttä kusetusta. Mieti asioita tästä eteenpäin hieman pidemmälle...
- kokenut...
Kymppitonni on pikku raha kun panostat kurinalaiseen työelämään parikin vuotta.
Ja kun saat rahaa niin otat suoraan yhteyttä velkojiin ja tarjoat diiliä että maksat vain pääoman. Ei korkoja ainakaan kaikkia.
Kyllä ne suostuu jotta saa edes sen päoman.
Samassa projektissa ne palautuu ne luottotideotkin ajan kanssa. Asia pitää ajatella niin että virhe on tehty ja velkaahan meillä on lähes kaikilla muutenkin ja ylimääräistä on vain harvoilla.
Bilettämisen korvaat vaikka jollakin liikunnallisella harrasteella niin kohta velat on kääntyneet saataviksi.
Itselläni 300000 euroa velkaa ja olen työtön tällähetkellä mutta aion maksaa joka sentin tulevista hankkeista.
Tsemppiä vaan ja seuraavat pirskeet pidät kun velat on maksettu!- Heh heh...
Nimimerkki "Kokenut" kuvitteletko ihan tosissasi maksavasi työnteolla 300000 euron velan,joka kasvaa korkoakin enemmän kuin todennäköisesti tienaat??
- Kaistapää
Heh heh... kirjoitti:
Nimimerkki "Kokenut" kuvitteletko ihan tosissasi maksavasi työnteolla 300000 euron velan,joka kasvaa korkoakin enemmän kuin todennäköisesti tienaat??
Jeh.Mutta koetapa istua ruokkolapsen ja pakkasen kanssa samaan rekehen.Se jos mikä vasta harmahia hiuksia teettää.
- kokenut.
Heh heh... kirjoitti:
En kuvittele vaan tiedän. Olen mukana tänä vuonna alkavissa projekteissa joiden liikevaihto on 40 miljoonaa euroa ja tuotto- odotukset noin 12 miljoonaa joista osuuteni on 1/3
Että se on siten suhteellista tuo velka ja sen määrä. - No nyt tulee
kokenut. kirjoitti:
En kuvittele vaan tiedän. Olen mukana tänä vuonna alkavissa projekteissa joiden liikevaihto on 40 miljoonaa euroa ja tuotto- odotukset noin 12 miljoonaa joista osuuteni on 1/3
Että se on siten suhteellista tuo velka ja sen määrä.puhetta kuin Wincapitalaiselta konsanaan. Hei kuule se on jo kuollut ja kuopattu.
- emilia8888
pystyykö uo-miestä vaihtamaan?
sillä kysyn koska oma uo-mies on aika peestä,
koska ei suostu että kuukausittaisin maksaisin pieniä eriä ulos-ottoon. Ulosottomiestä ei pysty vaihtamaan, paitsi muuttamalla toiselle paikkakunnalle.
Omat luottotietoni menivät v. 1992. Viime toukokuussa ensimmäisen kerran 19 vuoteen luottotietoni ovat puhtaat. Maksan edelleen velkoja n. vuoden verran sitten minulla ei ole enää edes ulosottovelkaa... Kiltisti olen maksanut jo yli 5 vuotta.- Niin niin
Otit lopputilin koska työpaikalla ei arvostettu työpanostasi....Siinä se suurin virhe,missäpä työpaikassa renkiä arvostettaisiin,mutta sieltä saa sentään korvausta menetetystä vapaa-ajasta jota myös palkaksi kutsutaan...
- Kuka nyt räkänokkaa
missään arvostaakaan. Ja mitä olisi pitänyt arvostaa? Fiksuuttako, työtaitoa kenties. Suurin osa armeijaikäisistä on vielä avuttomia untuvikkoja joilla elämänhallinta on totaalisesti hukassa.
- i.e
Jatka vain ryypiskelyä. Juopoilla ei ole huolta huomisesta, kyllä sossu huolen pitää.
- jääkäri....
Multa on luottotiedot menneet jo kauan sitten, ei haittaa elämää,käteisellä kaiken maksan,on autot,talot ,sun muut vehkeet.. pitää vaan tehdä kovasti töitä.. tietty vouti vie pienen osan joka tilistä mut itteppähän olen ryssinyt... Hyvin menee joka tapauksessa.
- Häh?
Excuse me,kuinka niin vouti vie PIENEN osan joka tilistä.....tosiasiassa vouti vie kaiken mikä ylittää suojaosuuden,joka on muistaakseni 600-700 euroa kuukaudessa...
- Häh?
Häh? kirjoitti:
Excuse me,kuinka niin vouti vie PIENEN osan joka tilistä.....tosiasiassa vouti vie kaiken mikä ylittää suojaosuuden,joka on muistaakseni 600-700 euroa kuukaudessa...
Pieni täsmennys,vouti vie pienestä palkasta kaiken mikä ylittää suojaosuuden(1.1.2012 lähtien 650 eur/kk)Suuremmasta palkasta jää toki enemmän käteen...Tuolla nuo ulosmitattavat osuudet http://www.oikeus.fi/5620.htm
- Aloittaisit AA-
kerhosta ongelmien purkamisen ja peiliin katsomisella. Ongelmasi ei ole pikaluottoyrityksissä, ne toimivat sopimusten mukaan, vaan viinanhimossasi. Ilmaista viinaahan joisi kaikki jos sitä tarjolla olisi, joten siinä suhteessa tuo velkaantuminen ilman tuloja ei ole ihmeellinenkään yhtälö.
20 lasissa ja kaikki päin wittua?? Herääs nyt poika, miesten oletettu elinikäkin taitaa olla 80 vee. Aattelitko kenties surkutella ittees lopun 60 vuotta? Eköhän tuossa aikaa ole asioita oikoa, jos ne vuodessa saa söhellettyäkin hyvälle alulle.
Mitäs ihmeen taajuuksia vasten ne sun korvas on oikeen viritetty. Ei armeijasta kahdessa päivässä ketään pihalle kuuloaistimusten takia laiteta, homma löytyy joka miehelle,,,,se on eri asia jos esimiehen ääni ei ole sulosointuinen kutsu kuin äidin aamuherätys. Satuja sano.- Just näin se menee.
Ei ollut äiti armeijassa poikaa hyysäämässä ja ikävä tuli. Todellisen luuserin selityksiltähän nuo aloittajan kommentit vaikuttavat.
- HyvääUuttaVuotta!
Jos Sinulla ei ole rahaa maksaa laskuja,
Anna kaikkien velkojen mennä suoraan ulosottoon. Älä sovi enää maksusuunnitelmia perintätoimistojen kanssa.
Sovi ulosoton kanssa maksusuunnitelmasta ja sopivasta summasta minkä maksat kuukaudessa. Itseäni on kuunneltu erittäin ymmärtäväisesti ulosotossa. Vaikka olen työtön maksan silti 600e kuussa sillä aion saada pian töitä ja maksaa sitten enemmän.
On harhaluulo että ulosotto hakisi ketään kodistaan väkisin. Vain silloin jollet maksa sovitun mukaisesti ja sitä ennenkin heidän tulisi käsittääkseni soittaa ja jutella tilanteestasi. Ole aina yhteydessä ulosottoon jos on hankaluuksia, kyllä he kuuntelevat paljon paremmin kuin perintätoimistot.
Maksoin juuri vuokrani ja elän ihan tyytyväisesti veloista huolimatta. Kaikkein tärkeintä velka-aikana on olla yhteydessä esim. ulosottoon jos on hankaluuksia. Itselläni oli aluksi 50e kuussa ulosottoon ja nyt harmittaa että en heti sopinut 500e kuussa velkojen maksua. Minun ja sinun velkani ovat kuitenkin pieniä vaikkakin tietysti harmittavia. Mutta parempi kuitenkin elää sillä mitä on kuin elää luotolla.
Soita siis ulosottoon ja sovi. Pyydä heitä lisäämään kaikki laskut mitä sinne tulee yhdeksi suureksi laskuksi ja sitten kun ne loppuvat katsotte miten voit niitä maksaa. Jos velkaa esim. 6000e voi yrittää maksaa sitä pois 600e kuukaudessa ja se on kymmenessä kuukaudessa maksettu kokonaan.
Niin minä teen enkä enää uusia luottoja ota, olen myöskin luopunut luottokortista ja pelkällä visa electronilla pärjää mainiosti enkä luultavasti enää koskaan ota luottokorttia. Aivan turhaa, joskus sen rahan on kuitenkin lähdettävä tililtä.
Hyvää Uutta Vuotta vain Sinulle veloista huolimatta! - ayko
No voi ihme?Mitä tänne tulet itkemään..Kyllä 20v äijän täytyy ymmärtää,että kun velkaa ottaa..Se pitää maksaa takasin/Korkoineen.Mikä siinä on ongelmana??Ai ei oo rahaa..No myy se muori jollekkin piiaksi,kun siltä jo takauksenkin sait..tai se on ihan sama mitä täällä neuvotaan,kaiken maksat minkä lainasit korkoineen..
- Selvinnyt
Lopeta juominen ,jos et omin voimin pysty hakeudu hoitoon. Kun pääsi selviää ja kykenet ajattelemaan järkevästi ala hoitamaan asioitasi . Mene fattaan kerro rehellisesti tilanteesi , pyydä lainaa ja yritä saada maksusuunnitelma. Kerro alkannesi uuden raittiin elämän ja olevasi hoidossa vertaistukiryhmissä , toivottavasti älyät mennä niihin, koska suurin syy sotkuihisi on kykenemättö-
myytesi hallita juomistasi, jos pysyt erossa viinasta saat luultavasti asiasi kuntoon . Olet nuori elämä edessä kannattaa yrittää raitista elämää. Tsemppiä - Opi kantapään kautta
Itsekin huomasin kun opiskelut aloitin,että kas kyllähän mä pystyn kuukauden elämään 150eurolla. (ruoka,kännykkälasku,matkat omalle kotipaikkakunnalle). Kun oon vuokran maksanu,johon onneksi kuuluu vesi/sähkö ja netti.
Jossakin vaiheessa halusin enemmän rahaa,pyysin vanhemmiltani ja sainkin. Rahat menivät erilaisiin opiskelijabileisiin. Ajattelin,että otan opintolainaa että saan ostettua uuden tv:n vanhan tilalle. Otin opintolainaa,ostin tv:n..mutta pian otin aina vain lisää ja lisää rahaa. Rahat ovat menneet vaatteisiin,bileiltoihin ja alkoholiin...ns " kivasti elämiseen".
Kun opintolainaa en saanut enää nostettua,tuli laskua ties mistäkin firmasta ja sain muistutuslaskuja. En voinut muuta kuin kertoa asiasta vanhemmilleni ja he maksoivat velkani. Pian varmaan olen samassa velkakierteessä kuin viime vuonnakin...
Toivon todella valmistuttuani että voin alkaa maksaa velkaani takaisin. Mikä saa ihmiset raivoamaan näin? Lyötyä lyödään, tai pikemminkin itseään lyönyttä. No, miten vain. Raivotaan, kiroillaan ja syydetään itsestäänselvyyksiä. Tuoko turha päteminen hyvänolontunteen? Ja minkäarvoinen hyvänolontunne on se, kun rähjää jo valmiiksi heikossa asemassa olevalle? Eikö koskaan käy mielessä, että mitä sanomisillaan ja teoillaan tavoittelee tai saa aikaan - paitsi kaiketi mielihyvähormonien myrskyn aivokopassaan?
Onneksi jotkut sentään kannustavat ja tarjoavat edes jotensakin kelvollisia ajatuksia. Tekstisi kertoo, että olet rehellinen itsellesi, ja sen kieliasu kertoo, että osaat ajatella. Jos järki ei juokse, ei pysty kirjoittamaan omista ajatuksistaan loogisesti, vaan sortuu hokemaan kuluneita sanaparsia. En tyrkytä sinulle mitään viestintäalan opintoja, koska alalle on koulutettu väkeä liikaa. Haluan kuitenkin tällä tuoda ilmi, että sinulla on ainakin kielellistä lahjakkuutta ja järkeä päässäsi. Myös nuo kaikki törkeyksiä latelevat ovat tehneet virheitä elämässään. Kyse on siitä, kuka mitäkin virhettä paheksuu ja kuinka paljon. Elämäntilanteesi voi rajoittaa tulevaisuuden valintojasi ankarasti, mutta pyri silti vastaisuudessa tekemään asioita, joissa olet hyvä. Raha ja vauraus eivät ole ainoita onnen lähteitä tässä maailmassa. Itse arvelen, että onnistumisen ilo kantaa paljon pitemmälle ja hyvien asioiden tekeminen ennen pitkää kuittaa tuon velkasi.
Velkojen periminen loppuu 15 vuodessa. Kuitenkin jo nyt on sellaiset merkit ilmoilla, että ehkei veloillasi ole 15 vuoden päästä enää mitään merkitystä. Ja jos nyt pännii ja kaduttaa, niin anna pänniä ja kaduttaa. Varmasti tulee hetki, jolloin nuo tunteet loppuvat ja olet valmis käyttämään niiden vaatiman energian johonkin muuhun. Etpähän ainakaan vaikuta siltä, että kuluttaisit elämääsi toisten paheksumiseen.- Trollia koko juttu
Älä välitä ota lisää vippiä ja dokaa vaa. Älkää ruokkiko trollia !
- dsgfgdfgaa
Ei auta pikavipit asiaa, valitettavasti. :[
- NAISIHMINEN
Mnyt pienessä vuokra-asunnossaOI ,minäpä jouduin ulosottoon ,kun luotin lapseeni ,meni kaks omistusasuntoo!!!!!NYKYÄÄN KÖYHÄ ,PIENESSÄ VUOKRA-ASUNNOSSA NÄLISSÄNI "ELELEN"
- NAISIHMINREN
SORI TÄÄ KONE TEMPPUILEE
- perseestäkö?
Lieköpä totta,haluaisitko kertoa vähän lisää?
- Yksi velka....
Ota yhteys velkaneuvojaan. Yhdessä mietitte miten tilanne ratkaistaisiin!!!
- uo ja p-laki uusiksi
Jos maksuhäiriöiden seuraamukset olisivat lähelläkään sitä mitä niiden pitäisi olla, niitä pyrittäisiin ilman muuta maksamaan. Nythän on niin, että laki ulosotosta on huono. Jos ulosotto perisi vain pääoman ja sille indeksin mukaisen koron ja perintäkuluina aina vaikka 5-€,
niin pikavippifrmojen määrä pienenisi nykyisestä reilusta sadasta muutamaan. Perintäyhtiöt samoin kun" ilmaisen rahan" tulo estyisi..
Nykyisinhän peritään vaikka mitä rimurallaata kuluina, mitä vaan iletään,korot mitä lie 100 jopa yli 1000% ja lakimme suojelee tätä hurjaa perintää ja vippailua. Suojaa rajulla ulosotolla. Kyllä on varsinainen villilänsi tämä kotomaamme. - uncle sam
velka on velka ja velka on maksettava...mutta kuinkahan paljon olisi lisä rahaa osto voimana yksityisellä/pyörittää markkinoita...jos näitä väli käsiä ei olisi näissä velka tapauksissa...on yksityisiä perintä firmoja...toisinaan tuntuu että toimivat lakien vastaisesti...kun ulosotto mies saa perintään esim..500 euroa pääoma...josta olet maksanut 400 euroa ulosoton kautta...sitten tämä 100 euroa velkapääoma palaa hakijalle takaisin ulos otosta.nimikkeellä maksukyvytön.se jätetään vahingossa mukamas mappiin jota ei tiedä kukaan ja otetaan uudestaan perintään..kymmenen vuoden päästä....paljonko se velka on silloin..18% vuotuista korkoa.korkoa lasketaan myös korolle..joka lasketaan myös oikeuden käynti kuluille...mielestäni tällainen toiminta on laillista petosta johon ei lain laatija pysty sanomaan yhtään mitään...
ei ihme että perintä firmoilla tosi hyvät markkinat.. - rytinä
kannattaa varoo niitä känniä ja pikavippiä . kun antaa pikkusormen se syö koko tilin. siis se lainan antaja
- Provo mikä provo
Aika hyvin kirjoitettu 20v rentun tekeleeksi.
- rytinä
kuule olen 62 vuotias ja tiedän vähän enemmmän kuin sinä
- ..
rytinä kirjoitti:
kuule olen 62 vuotias ja tiedän vähän enemmmän kuin sinä
Eihän sinun kirjoitustasi ole kommentoitu, vaan alotusviestiä.
Hanki silmälasit.
Onpa sulla asiat sekaisin. Mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Koska olet työtön, niin marssit soppahuoltoon tai työvoimapalveluun. Siellä sinua autetaan tekemään takaisin maksu ohjelma. Menit ihan turhaa pankkiin, koska olisit saannut soppahuollosta jo avun takaisinmaksujärjestelyyn.
- äippä45
Mun tuttavan pojalla on pikavippilainoja melkein tuplat enemmän kuin sinulla. Ja kirjeitä tullut paksu nivaska, eikä enää edes aukaise niitä. Hän varasi ajan velkaneuvottelijalle ja asiat lähti sitä kautta rullaamaan. Velka on velka ja maksettava, mutta jotain tolkkua on saanut kaaokseen. Toivon sinulle jaksamisia ja helpotusta ahdistukseen. Kyllä sinä ajan kanssa pääset tasapainoon, kunhan on joku ulkopuolinen siinä auttamassa ja laitat stopin vippeilyyn!
- Velkajärjestely
äippä45 kirjoitti:
Mun tuttavan pojalla on pikavippilainoja melkein tuplat enemmän kuin sinulla. Ja kirjeitä tullut paksu nivaska, eikä enää edes aukaise niitä. Hän varasi ajan velkaneuvottelijalle ja asiat lähti sitä kautta rullaamaan. Velka on velka ja maksettava, mutta jotain tolkkua on saanut kaaokseen. Toivon sinulle jaksamisia ja helpotusta ahdistukseen. Kyllä sinä ajan kanssa pääset tasapainoon, kunhan on joku ulkopuolinen siinä auttamassa ja laitat stopin vippeilyyn!
Ja velkajärjestelyyn pääsyn edellytys on että on edes teoreettisia mahdollisuuksia maksaa osan veloista takaisin,työttömien turha vaivaantua hakemaan....
- velat maksettu
Itselläni oli reilu parikymppisenä noin 14t ulosotossa, ratkaisu tilanteeseen oli ottaa järki käteen, karsia menoja sekä tehdä pirusti töitä... eipä aikaakaan kun oli velat maksettu. kova koulu edessä, mutta palkitseva. Minulla poistui merkinnät rekisteristä viime vuonna ja sain taas ihmisarvon takaisin. Oli mukava kun sai asiat kuntoon ja pystyi ostamaan asunnon. Suosittelen, että maksat velkasi etkä pakoile vastuuta virheistä. Lopussa kiitos seisoo....
- tyytyväinen..
Hienosti tehty ja onnea sinulle ja asunnollesi. Joskus vastaavaa kokenut. Siis ulosoton kanssa. Silloin 30,000 euroa maksoin ne pois vaikka nälkää välillä näinkin. Nykyään minullakin oma kohta maksettu asunto.
- dkmij+j§´k
Mulla on ulosotossa paljon ehkä noin 250000e ja olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä eli ei siis mitään mahiksia maksaa jos ei saa lottovoittoa tai nyt ke viking pottia 23 000000 e sillähän noi hoituis aloittajankin velat
oikeesti ei naurata kun ainut posti joka tulee on ulosotto kirjeet....
laulaen tuli laulaen meni - DFGDZFZ
HANKI TÖITÄ MULKKU!
- kusessa myös ollut
otin pankista noin 1,5v sitten 10000€ lainaa ulosoton maksamiseen (2takaajaa) no ei menny ku 3kk tul vielä 7500€ ulosotosta laskua! no nyt olen velaton mut helvetin tiukkaa oli! elatusmaksu 300€/kk lainanlyhennys 500€/kk vuokra 430€kk ja jollakin piti elää! olen tullut siihen tulokseen etten ikinä ota enää velkaa muutakuin asuntoon!!!
- kalle_palle
Ammu ittes!
- Velkahelvetissä
Tätä olen itse asiassa miettinyt koko ajan,
- itse myös
takuu säätiöön yhteys sieltä saa 2000-34000 eur lainan edullisella korolla jos on työ paikka myös pikavippi velkoihin kannattaa kysyä maksuaikaa on 8 vuotta pienet kuukausierät
- Provoprovoprovokaati
Tää on provo. Velta EIVÄT VOI OLLA ulosotossa ennen käräjäoikeuden päätöstä.
- oliko tää jo
Varaa aika oikeusaputoimistosta koska niitä käräjäjiä varten tarviit avustajan.
- Kyllälähteetaas
Mä en ole oikein ikinä tajunnut mikä siinä viinassa on niin ihanaa että sitä on ihan pakko saada.
Vähän asian sivusta, mutta osaisko joku selittää? - Helemapelti
Ohoi. Lähin 17-vuotiaana köyhästä perheestä, enkä oo kertaakaan joutunu ulosoton kanssa tekemisiin. Nyt jo 25v, oma auto, vakituinen työ, ei säästöjä kyllä mutta eläny plus miinus nolla. Ukonki löysin mutta hällä 100 000e ulosotossa, joten pian entinen ukko ! hommaa töitä, vaiha vaikka paikkakuntaa ja laita elämäs järjestykseen ! Kymppitonni on vielä pieni summa. Tsemiä ! (:
- "yhteisvastuuvelka"
Jos löytyy joku läheinen joka saa pankista lainaa ottaa sen ja maksat velkasi pois ja lyhennät velkaa pankin kautta.
Ulosotossa on niin korkeat korot että pienellä palkalla et saa oikestaan maksettua kuin korkoja.
Itse olen selviämässä veloistani,enää vuosi jäljellä,jotka jäivät niskoilleni avioeron jälkeen koska läheiseni ottivat pankista velkaa ja sain maksettua ne pois ulosotosta.Summa oli huomattavasti suurempi kuin sinun velkasi.
Sain uskomattamia neuvoja moneltakin taholta esim älä mene töihin koskaan...
Monta perkelettä ja muita voimasanoja on vuosien saatossa tullut tilipäivänä sanottua mutta ajattelin että vittu tuleen en jää makaamaan.
Olet vasta parikymppinen,meinaatko 15v odottaa että velat vanhenee?
Nyt pieni ryhtiliike,kymppitonni on pieni raha,oikeasti! - Fiacco
Faktaa: verovelat vanhenevat 5 1 vuodessa niiden määräämisestä.
Muut velat eivät vanhene, jos niitä saadaan perittyä edes vähän ja velkoja niitä uudistaa. Käytännössä uudistamisen hoitaa nykyään perintäfirma.
Ylivelkaantuneen on mahdollista hakeutua velkajärjestelyyn, joka 2010 voimaan tulleen lain mukaan on kolme vuotta. Velkajärjestelyssä määritellään maksukyvyn mukainen kuukausierä ja edellyttää säännöllisiä tuloja ja työpaikkaa.
Pääasia on että ottaa lusikan kauniiseen käteen ja alkaa hoitaa asioita, eikä aiheuta lisää velkaa.
Kokemusta on yritysveloista jotka olivat pahimmillaan 240 000 euroa.
Nyt kaksi vuotta velkavankeutta (veroulosottoa) jäljellä.
Töissä kannattaa silti olla.- Toivoton tilanne
"Faktaa: verovelat vanhenevat 5 1 vuodessa niiden määräämisestä.
Muut velat eivät vanhene, jos niitä saadaan perittyä edes vähän ja velkoja niitä uudistaa. Käytännössä uudistamisen hoitaa nykyään perintäfirma."
Tämä on täysin paikkaansa pitävää. Muut velat vanhenevat 15 vuodessa mikäli koko tämän 15v aikana ei saada senttiäkään velkaa perittyä ja/lyhennettyä muutoin. Mikäli vaikka 14 ½ vuoden päästä velan päätymisestä käräjäoikeuden päätöksellä ulosottoon ja luottotietojen mentyä saadaan edes sentti perittyä tai lyhennät itse velkaasi, niin se 15 vuoden vanhenemisaika alkaa siitä päivämäärästä juoksemaan uudelleen alusta. Eli velat eivät ehkä vanhene koko elinaikana mikäli senttiäkään saadaan velkaa takaisin perittyä aina ennen kuin se edellisen 15 vuoden vanhenemisaika on ehtinyt umpeutua. - Ulosotto.
Toivoton tilanne kirjoitti:
"Faktaa: verovelat vanhenevat 5 1 vuodessa niiden määräämisestä.
Muut velat eivät vanhene, jos niitä saadaan perittyä edes vähän ja velkoja niitä uudistaa. Käytännössä uudistamisen hoitaa nykyään perintäfirma."
Tämä on täysin paikkaansa pitävää. Muut velat vanhenevat 15 vuodessa mikäli koko tämän 15v aikana ei saada senttiäkään velkaa perittyä ja/lyhennettyä muutoin. Mikäli vaikka 14 ½ vuoden päästä velan päätymisestä käräjäoikeuden päätöksellä ulosottoon ja luottotietojen mentyä saadaan edes sentti perittyä tai lyhennät itse velkaasi, niin se 15 vuoden vanhenemisaika alkaa siitä päivämäärästä juoksemaan uudelleen alusta. Eli velat eivät ehkä vanhene koko elinaikana mikäli senttiäkään saadaan velkaa takaisin perittyä aina ennen kuin se edellisen 15 vuoden vanhenemisaika on ehtinyt umpeutua.Olet väärässä. Lue ulosottokaari ja laki velan vanhentumisesta. 15 vuoden jälkeen ei voi periä mitään edes ulosottoteitse (20 vuotta, jos vankeustuomio). 15 vuotta ei todellallaan ala alusta.
- juurikin näin.
vanheneehan ne 15v kuluttua mutta sä olet jo 35 sillon hyvä siitä on alkaa elämää rakentamaan kun on jo alkoholisoitunut kun velat painaa päälle.
siitä sitten työkyvyttömyys eläkkeelle ja sossun asiakkaaksi
hyvää uutta vuotta 2012!! - kotona vaan
Miks pitää ryypätä baarissa. Ihan tyhmää maksaa oluesta 5€ kun kaupasta saa 1€ ja virosta 0,50€
- Jippikaijee!
Zee... Kymppitonni on neljän kuukauden keskipalkka eli ei yhtään mitään.
Toki asenteeksi ei pidä ottaa jättää kaikki asiat hoitamatta mutta kertoo aika paljon tämän palstan käyttäjistä... Pummeja koko jengi ja sitten on nuo jotka epäilee kaikkia kirjoituksia provoiksi...
Tosi raskasta. Tässä kärsii jo omakin mielenterveys kun tätä sontaa seuraa....
Hankkikaa elämä. - jepjepjepjepaaaa
Minun yhdellä kamulla on 25.000€ ulosotossa, ole vielä onnellinen..
- kuskin_hommia17
Mee töihin! Esim. kebupaikkaan, palkka on sielä ihan jees, tässä lähipaikassa työntekijät tienaa alussa 5 euroo tunti ja muutaman kuukauden päästä saatat tienata jo 7 ekee tunnilta!
- pettynyt tytär
itse olen nuorena,mutta kuitenkin täysikäisenä ollut silloin tällöin töissä,mitä on saanut.takasin hyvyyttäni äitilleni 10.000 markkaa ja sit 200 tuhatta tietämättä,et hän oli ennestään lainannut rahaa pankista.hän siis huijasi.äitini on ennenkin ollut ilkeä minulle koko elämäni,mutta monen vuoden tauon jälkeen ajattelin antaa hälle mahdollisuuden uuteen elämään kanssani.olen nyt ollu ulosottomiehen kanssa tekemisissä enemmän tai vähemmän,riippuen työtilaisuuksista.nyt kuitenkin olen töissä ja minun veronpalautukset menevät ulosottoon.mieheni on eläkkeellä sairauksien takia ja pienellä sellaisella.takasin lainan 2000 luvulla ja olen miettinyt että vanhentuuko tämä koskaan???palkkani on senverran pieni et en ainakaan työssäoloaikana ole saanut mitään takaisinmaksujuttuja ulosottomieheltä.olen nii vihainen äitilleni,joka omaa lastansa kusetti ja silti kirkkain silmin lupasi,että nyt elämä muuttuu ja kaikki menee parempaan.lapsuuteni olen myös saanut kärsiä vanhempieni virheistä.mikäli näistä osaisin kirjoittaa kirjan,ni se ei olisi hyvää kuultavaa.nimim.aikuisille pitäisi tehdä psykolooginen testi ennenkuin saisivat tehdä lapsen elämäänsä.vouti kyllä väitti tos joku aika sitten et se loppuu määrättynä vuotena ja saan taas puhtaat paperit.en vain usko kohta enää mihinkään.
- no debts
No, esipuheenhan sinä jo teit kirjaasi. Alat vain siitä työstämään eteenpäin.
Kyllä vouti osaa taulukoida ja kertoa velan loppumisen ajankohdan, jos vain velka on jollakin järkevällä tasolla elinkaareesi ja työelämässä olemiseesi nähden. Tosin palkan ja suojaosuuksien muutokset saattaa jonkin verran muuttaa loppuajankohtaa, mutta ei kuitenkaan merkittävästi
- Alik1997
Onneksi on noita pikavippejä ! Olen todella jumalan onnellinen että niitä on!
Aina jos joku tuttavani pyytää multa lainaa,ohjaan HETI pikavippifirmaan. MINÄ en ole mikään pankki.
Aika luuseri toi aloittaja.Hänestä ei ollut armeijaa käymään, kävispä edes sivarin.
OLEN PITKÄÄN akateelisena ihmisenä miettinyt sinun kaltaisiasi ihmisiä.On nykyajan evoluutioteoria mikä erottaa jyvät akanoista, vahvat heikoista.
Ennen piti olla fyysisesti kova,tehdä pirusti töitä ja silti tuli nälkäkuolemaa.Nykyään yhteiskunta ja sossu takaa kaikille kodin pään päälle ja rahaa ruokaan niin luonto keksi uuden keinon:
Nykyään evoluutio tappaa henkisesti heikot luuserit,kuten tämä aloittaja on. On viinaongelmaisia,narkomaaneja peliongelmaisia. Siis heikkoluontoisia luusereita, jotka OVAT HENKISESTI HEIKKOJA ja joutuvat OMILLA VALINNOILLAAN vaikeuksiin ja heistä heikoimmat jopa kuolevat. AInakin näistä velallisista on harmia paljon meille tavallisille selviytyjä ihmisille.
Ennen siis evoluutio pudotti heikot fyysisillä ominaisuuksilla, nykyään evolutio pudottaa heikot henkisillä ominaisuuksilla.
VAi että muori meni auttamaan lainalla...mahtaa olla hieno mies tämä aloittaja.Noh,jos vastuunsa kantaa ja kykenee edes vuodeksi lopettamaan häppäilynsä, niin eiköhän hän nöyrällä siivoojan työllä maksa velkansa ja samalla kunniavelkansa yhteiskunnalle.
Ja jos minulle vastaa hän, tai joku muu isänmaanpetturi joka ei ole armeijaa käynyt, toivon että minulle vastataan lauseella "herra alikerstantti..."
Olen 35-vuotias mies ja nähnyt noita parikymppisiä heikkoaj räkänokkia niin pirusti että alka ajo oikeesit vituttaa. Jos ei maksa velkojaan ja itsekkäästi dokaa, pitäis joku vankila tai työmaasiirtola olla noille. Ja koskas poiak käy sivarin ??
Noh, kaikesta huolimatta, voin sponsoroida ton alottajan velkoja 2 eurolla jos hnä lupaa kastroida itsensä tai vanooa ettie lisäänny. Ja mielellään pidättäytyy naisistakin ja jättää ne tosimiehille. Ei enää hänen kaltaisiaan luusereita tähän yhteiskuntaan- kiitos !
Ja kiitos isänmaan sankareille, sotiemme veteraaneille jotka uhrasivat terveytensä ja raajansa meidän sukupolville, kaikille meille, myös tälle alkuperäiselle luuserille joka rasittaa nyt yhteiskuntaamme !
Terveisin reservin alikersantti- 36
jos armeija synnyttää moisia kusipäitä niin ei kiitos
vai onkos toi kusipäisyys ihan syntymälahja ?
vittu mikä pelle
ja tiedoksi täs maailmassa ainut vika on että tommosiakin ihmisiä on olemassa,valitettavasti
ole kuule armeijassa ja ammu ittes - ryhdikkäät pärjää
36 kirjoitti:
vittu mikä pelle
ja tiedoksi täs maailmassa ainut vika on että tommosiakin ihmisiä on olemassa,valitettavasti
ole kuule armeijassa ja ammu ittesRessukat ruikuttaa ja kitisee, mutta karavaani vaan kulkee. Jos on jo pudonnut junasta niin tuleehan niitä seuraavia. Pitää vaan osata hyppiä vaunuun mukaan.
- kgjklhjkl
Vai olet sinä oikein "akateelinen"? Taitaa "reservin alikersantti" itse keksiskellä itselleen uusia titteleitä :DD
- Ymmärtävä
MELKOISIA P..REIKIÄ armeijasta tulee !
Vai herra alikerstantti ?! Opettelisit edes kirjoittamaan suomea.
Natsisika ! - alik1997
36 kirjoitti:
vittu mikä pelle
ole kuule armeijassa ja ammu ittes"ei kiitos" siis sinä et meinaa käydä armeijaa ??
Samalla kun vittuilet minulle,vittuilet sotiemme veteraaneille !
Aloittaja on heikko luuseri.
Sinä vittuilet minulle !
Suostuisitko vapaaotteluun kanssani ?
Sillä vittuilijat alistuu...
Terveisin alikersantti - alik1997
Ymmärtävä kirjoitti:
MELKOISIA P..REIKIÄ armeijasta tulee !
Vai herra alikerstantti ?! Opettelisit edes kirjoittamaan suomea.
Natsisika !Vittuile mulle mitä vittuilet.Toivottavasit itse kävit armeijan.
Velan maksminen on tärkeää tolle luserille, jonka evoluutio tappaa.
eipienillä kirjoitusvirheillä ole väliä, mutta kyllä toi aloittaja on heikko luuseri.
Jos vittuilla haluat mulle henkilökohtaisesti,niin käykö vapaaottelu ? - -m20-
alik1997 kirjoitti:
"ei kiitos" siis sinä et meinaa käydä armeijaa ??
Samalla kun vittuilet minulle,vittuilet sotiemme veteraaneille !
Aloittaja on heikko luuseri.
Sinä vittuilet minulle !
Suostuisitko vapaaotteluun kanssani ?
Sillä vittuilijat alistuu...
Terveisin alikersanttiSinä alikersa olet kyllä yks idari muitten joukossa. Kiinnostaa vitusti sun mielipiteet. En yhtää ihmettele et oot tollane äpärä kun armeijanki käyny. Vieläpä joku alikessu :D voi sua raukkaa joka luulet niin mies olevaa, oisit ollu kommentoimatta koko ketjuu.
- Alik1997
-m20- kirjoitti:
Sinä alikersa olet kyllä yks idari muitten joukossa. Kiinnostaa vitusti sun mielipiteet. En yhtää ihmettele et oot tollane äpärä kun armeijanki käyny. Vieläpä joku alikessu :D voi sua raukkaa joka luulet niin mies olevaa, oisit ollu kommentoimatta koko ketjuu.
jos olet alkuperäinen, kyllä vittu sun luulisi armeijan käyneitä arvostavan !
Saatana, älä vittuile armeijan käyneillä, jso itse et siihen pysty !
Etkä pysty itseäsikään hoitamaan !
Entäs se sun muori, paljonko sai elatusmaksuja faijaltasi jotta luottottiedot säilyi ?
Älä pilkkaa armeijan käyneitä heikko luuseri. Oon ennenkin lyönyt teinejä naamaan metrossa, jotka pilkkasivat pikkulottaa. Siis naishenkilöä joka oli ollut talvisodassa pesemässä ruumiita. Teinipojat, vielä lapsellisemmat kuin sinä, vittuilivat ex-lotalle, ja sitten veri lensi. Minä maksoin sakot ja en ole malttanut silloin tälloin soitella pentujen äidille.
Nämä itä-helsingin kersat olivat oikeasti äpäriä, ja kuriton yh-mamma ei ollu opeettanut arvostamaan sotiemme veteraaneja eikä lottia.
Oletko samanlainen isänmaannpetturi joka pilkkaa armeijan käyneitä, sotaveteraaneja, lottia, tai isovanhempia jotka ovat rakentaneet tämän Suomen uudestaan sotien jälkeen ?
Sinunlaiset aiheuttavat enemmän harmia yhteiskunnalle, jopa enemmän kuin keskiverto maahanmuuttaja, joista aika moni nykyään MAKSAA veroja yhteisen kassaan kuin kuluttaa niitä.
Aijai poitsu, tuus vittuilee livenä tälle alikessulel ni katotaan alatko kunnioittaa itsenäisyyden puolesta taistelleita isoisiämme ja äitejämme....
Kerro vielä, huoraako se muorisi jotta saa sun lainaasi lyhennettyä ?
- pettynyt tytär
ja tarkoitan et kärsin nyt yli 40v vieläkin äitini veloista.hän nii hehkutti minulle ja itselleen uutta alkua ja paskat sanon minä näitten vuosien jälkeen.en ole ollut häneen yhteydessä enää pitkään aikaan.ei kyllä kiinnostakkaan.olen aivan kyllästynyt ja tunteeni on lakannut vuosien varrella.miksi aikuiset siis vanhemmat voivat olla noin paskoja.....eikä tässä ole vielä edes kaikki mitä elämääni on tullut paskaa niskaan.
- velaton
Tämä auttaa!
puskurirahasto.nettisivu.org - 24
ensimmäinen asia: soita ulosottoon tai perintään
ja sovi maksujärjestely,
toiseksi lopeta velaksi eläminen
ja ihan tiedoksi idioottimaista jos velka tullut ryyppäämisestä tms
kertoo vähän että liian helpolla päässy elämästä kun noin helposti haluaa sitä tuhota- mooosestus
Tuollaiset lusperit pitäisi panna pakkotyöhön tienaamaan velkansa, vaan eiväthän soskun elätit mene nyt sitäkään vähää edes töihin, saivathan työttömät ja soskunelätit suurimmat palkankorotukset. Hyvä on ryypätä ja hillua. Paljon paremmin he elävät , kuin pienipalkkaiset työssäkäyvät. Hävetkää vieläpä kehutte tekemillänne veloilla. Ei teistä ole yhteiskunnalle kuin jatkuva riesa, toivottavasti vetäisitte viimeisen satsin tapuja ja viinaa, eipä kukaan itkisi perään.
- jksks
mooosestus kirjoitti:
Tuollaiset lusperit pitäisi panna pakkotyöhön tienaamaan velkansa, vaan eiväthän soskun elätit mene nyt sitäkään vähää edes töihin, saivathan työttömät ja soskunelätit suurimmat palkankorotukset. Hyvä on ryypätä ja hillua. Paljon paremmin he elävät , kuin pienipalkkaiset työssäkäyvät. Hävetkää vieläpä kehutte tekemillänne veloilla. Ei teistä ole yhteiskunnalle kuin jatkuva riesa, toivottavasti vetäisitte viimeisen satsin tapuja ja viinaa, eipä kukaan itkisi perään.
No siellä vanhat ukot ja akat taas naputtaa. Ei vissii enää minkäänlaista muistikuvaa siitä minkälaista on olla nuori? Niin arvelinkin. Tai sitten vaan ette koskaan olleetkaan nuoria.
Koneeseen kadonnut palvoo "yhteiskuntaa", juuri niin kuin sen on haluttukin tekevän. V*itut ja p*skat inhimillisyydestä, virheitä ei saa tehdä, yhteiskuntaa pitää koko ajan hyödyttää ja jos ei ole taloudellisesti hyödyllinen, kuula kalloon. Suunne suoltaa juuri sitä mitä yhteiskunta on päähänne istuttanut. Elämä on jo kauan sitten paennut tuollaisista zombeista, nyt te olette vain yhteiskunnan orjia kunnes ruumiinne kuolee.
- jk
vai nin
- armeel
Kiitos kun vaivauduit jakamaan. Minulla on erittäin läheinen henkilö juuri nyt samassa tilanteessa; armeijan jälkeen elämä ranttaliksi pikalainoilla ryypäten. Ulosotossa varmaan samansievoinen summa. Ei varmaan kovin tavatonta että armeijan jälkeen tekee mieli vähän rellestää, nuoria kun vielä ollaan.
- kyllä se siitä!
Sinulle aloittajan, KYLLÄ SE SIITÄ!
Olet vielä nuori ja mielestäni rohkea ja virheestäsi oppinut kun kerroit kokemuksesi meille muille.
Tehty mikä tehty, nyt vain tarvitset kunnon suunnitelman miten pääset veloistasi eroon. Töihinhän sinun olisi melkoisen ehdotonta mennä.
Mutta kaikki me tehdään virheitä. Sinun tilanteesi on onneksi korjattavissa.
Tsemppiä sinun elämääsi kaikkeen mitä valitsetkin tehdä! - Vesku1965
Terve keskustelun aloittaja -m20- !
Hienoa, että avauduit asiasta. Itsellänikin 20te ja työttömänä.
Kyllä ilman korttejakin voi elää; käteisellä pärjää.
Kuten monet sanoivat, niin ulosoton kanssa vain juttelemaan. Perintätoimistot kyllä haluavat sopia ja sopia ja sopia... Ja ottavat rahaa kaikesta. Joissakin tapauksissa kannattaa yrittää sopia velkojan kanssa suoraan.
Joskus myös kannattaa antaa mennä velan suoraan ulosottoon ja sopia sen kanssa. Oikeudenkäyntikulujakin voi saada anteeksi.
Takuusäätiön lainaan ei työttömänä pääse.
Pikkurahoja nuo ovat... ja vain rahaa ! Ei tuohon maailmasi ja elämäsi kaadu !
Sopimaan vain ja nokka pystyssä etiäpäin !
Terv. Vesku - 1+12
Ei siinä muuta kuin itseään niskasta kiinni, ja töihin ja maksamaan.
Erät saa sovittua ulosottoviranomaisen kanssa.
ei se ole helppoa saada töitä sanotaan, mutta kun silmät ja korvat ovat auki ja ahkerasti hakee, niin kyllä se paikka löytyy.
"Ihminen on siitä ihmeellinen, että kun toinen tekee jotain, me osaamme neuvoa ja menemme ottamaan sen niskasta kiinni, mutta kun me itse teemme samoin, on neuvot vähissä ja kuka sitä nyt omasta niskasta kiinni ottaisi? - HyvääUuttaVuotta!
Joistakin kirjoituksista saa käsityksen että ihmisarvo riippuu siitä onko maksuhäiriömerkintä jossain rekisterissä vai ei. Järkikäteen ihmiset ei, sellaisella ei ole mitään merkitystä. Itse en koskaan kysy tavatessani uuden ihmisen että mites hei noi sun raha-asiat ja ootko työssä...
- REPIKÄÄ SIITÄ!
Minulla on ulosottovelkaa 386704,25 € viimeisimmän tiedon mukaan.
Voitte työntää pikavippinne valottomaan paikkaan.
Homma lähti käsistä kun varaton kusetti minulta talokaupassa 87000 € jonka jälkeen pankki laittoi koko velan perintään.
Oikeus tuomitsi vastaajan varattomaksi, joten minulle jäi velkaa kaiken kaikkiaan 276000 €. Sen jälkeen lähti työpaikka alta, ja kaksi isoa kulutusluottoa perintään, kun jostain syystä eivät uskoneet maksukykyyni. Toinen kulutusluotto oli autoa varten, joten liikun nykyään vanhalla fillarilla.
Tässä olisi enää 11 vuotta ulosottoa jäljellä peruspäivärahalla.
Arvatkaa kannattaako mennä töihin, HÄH! - nakkipakettinen
Jaksa taas kaikkia juttuja lukea, mutta ensin velka menee perintätoimistoon sitten oikeus tekee päätöksen ja vasta sitten ulosottomies ottaa yhteyttä. Poikkeuksena vakuutusmaksut, parkkisakot ja jotkut muutkin.
- -m32-
Ota yhteyttä oman kaupunkisi talous ja velkaneuvojaan.
- sokerinen
itselläni kanssa mennyt luottotiedot. kunnes vuosi sitten sain vakituisen työpaikan olen maksanut joka palkasta tietyn summan ulos ottoon joka on sovittu ulosottomiehen kanssa joka hoitaa asioitani. alkuperäinen summa oli 1500 e ja nyt on enään vain 200 e maksettavana. perintötoimistoon en ole yhtään maksanut enkä tule sinne maksamaan. maksan vain ulos ottoon koska tämä asia on sovittu sekä perintötoimiston että ulosoton kanssa. kohta en ole enään velallinen mutta eivät ne luotto tiedot takaisin tule pitkään aikaan.
- ei menetettävää
Suomalaisilla asuntovelallisilla on keskimäärin yli 100000 euroa velkaa.
Joka kolmannelta menee kämppä alta jos toiselta menee työpaikka tai asumiskulut nousee 150e kuussa.
Sinulla ei ole menetettävää. Maksa tuo pikkusumma pois. - 46v äijä
Älä huoli, ne on vain velkoja. Mutta tottakai pitää maksaa niitä pois niin paljon kuin pystyy, elämiseenkin ON jäätävä rahaa!
Mulla on 35000e ulosotossa ja tienaan 1600e/kk nettona, eli TODELLA kauan maksan niitä pois, lopun ikää varmaankin.
pääsenkö johonkin velkasaneeraukseen tms Sitä en tiedä.- pete 50
Mene ilman muuta paikkakuntasi lakimiehen puheille, on varma että pääset velkasaneeraukseen..
- Pete 50 v
Minusta on suorastaan kiire kieltää tai ainakin vakeuttaa koko pikavippien ottaminen!! Varsinkin nuoret alkaa olla kusessa niiden kanssa!!
Mutta välitetäänkö tässä maassa enää muista kuin rikkaista ja heidän osakkeiden arvonnoususta ja hyvinvoinnista?? Ketä tässä oikein äänestää ku kaikki pelaa vain ahneuden piikkiin, tavallisella kansalla ei ole enää mitään väliä vaikka kuolisivat velkoihinsa!! Kyllä pistää suututtamaan!!
Terv: Yks Ulosoton uhri myös!! - talous kunnossa
No. Nyrkkisääntönä vois pitää, että kulutat sen verran mitä tulot antaa myöten. Jos kuitenkin lipsahtaa vähän yli niin antaa mennä. Ryyppäämällä velat muuttuu saataviksi!!!! Ei vaiskaan olisko velkasaneeraus mitään. Sieltähän noi yrityksetkin apua hakee mitättömiin 10-30 milj. velkoihinsa. Onko muka yksittäinen ihminen sen huompi, ei ole. Sympatiasta ei ole apua, mutta toivon sun saavan homman hanskaan, mutta dokaaminen on syytä jättää ainakin vähemmälle.
- Kylmät kädet
Itse taas en ole vieläkään toipunut siitä, miten suljetulla osastolla vietetystä ajasta lähetetty lasku voi päätyä INTRUM JUSTITIAN perittäväksi?
- hilmari hitinen
Sä oot piru vie kaksikymppinen! Elämän pitäis vasta alkaa eikä maata perseellään heti kun ensi askel otettu. Sulla on tässä se tilanne kohdallas että nyt katsotaan, mihin miehestä on. Hoidatko asias ja olet mies, vai etkö hoida ja surkustelet loppuelämäsi ja olet pelkkä surkimus? Sinä teet PÄÄTÖKSEN.
Nyt jätkä kova asenne päälle ja taistelemaan. Mikään muu ei auta. Ei auta itku, ei valittaminen eikä makaaminen, nyrkkien hakkaaminen eikä suunsoitto. Jalkaa vaan toisen eteen ja päivä kerrallaan, se on ainoa keino vaikka kuinka sattuu paikkoihin ja välillä tekee mieli pillahtaa parkuun.
Mulla itsellä alkoi aika ahtaat ajat viime kesänä. Olin tianteessa että rahaa ei ollut edes RUOKAAN. Silloin sanoin itselleni että "nyt saatana katotaan kuka lannistuu".
Mitoitin viimeiset kauraryynit paketista niin että ne riittivät raakana nautittavaksi viikon ajalle. Ryynejä oli niin vähän että ne saattoi laskea sormilla montako päivässä söin. Säilyin elossa hienosti ekat viikot. Kun sain hiukan rahaa, sain uuden kauraryynipaketin, vähän leipää, kahvia, kahvimaitoa ja hiukan voita. Söin marjoja ja ja join hanasta vettä. Autosta en vielä luopunut, vaan laitoin sen seisontaan. Sekin oljenkorsi siis oli vielä tallessa jos asiat tiukkenisi.
Laihduin paljon, koska ruokaa ei ollut kuin henkensä pitimiksi. Minulla oli vaatteet, asunto ja kauraryynejä, kahvia ja kahvimaitoa. Kaikki se piti minut elossa ja muu oli ylimääräistä. Leipää ostin aina alennuskoreista jonka laitoin kotona pakkaseen ja pala kerrallaan sulatin ja söin. Keräsin pulloja ja tölkkejä joista tuli aika mittavia saaliita varsinkin viikonloppuisin. Sain ostaa välillä jopa halvimpia lihapullia ja nauttia niistä. Kahvi loppui ja niin loppui kahvinjuontikin. Ei tarvinnut tuhlata rahaa kahvimaitoonkaan.
Asunto, vaatteet ja hiukan ruokaa, ihminen pärjää niillä. Tällaisten asioiden ansiosta minä iloitsen helvetin pienistä ja yksinkertaisista asioista. Kun katson rikkaita, eivät he nauti mistään. He ovat turtuneet koko elämäänsä. Minä rakastan elämää ja joka päivä on ihana minulle. Olen taistelija ja yleensä voitan. Voitan myös tämän. - -m20-
Jostain syystä ihmisillä on tarve tulla tänne pätemään ja haukkumaan. Voitte painua helvettiin jotka tuutte tänne ylistämään. Neuvoa ja mielipiteen voi antaa mutta ei tarttee haukkua maanrakoon.
- jhjklj
Suomen maa on sairaita paskiaisia pullollaan ja koska kukaan muu ei heitä kuuntele, tänne ne tulevat meuhkaamaan.
- -m20-
jhjklj kirjoitti:
Suomen maa on sairaita paskiaisia pullollaan ja koska kukaan muu ei heitä kuuntele, tänne ne tulevat meuhkaamaan.
En tullut tänne hakemaan anteeksi antoa tai sympatiaa. Sinä "35" vuotias alikersantti? Tonnista teksiä tulee suusta joten epäilen ettet oo 25v vanhempi. Henkisestä iästä puhumattakaan. Voisit kasvaa aikuiseks. Tosiaan JOUDUIN pois koska eivät halua pahentaa asiaa. Tajuatko kuinka paljon Korvauksia he joutuisivat maksamaan jos kuuloni pahenisi. Ylistä sinä sitä armeijaa, ja jos sota syttyy niin toivottavasti kuolet ensimmäisenä. Ei pahalla mutta itse aloitit vittuilun. Voitpahan muistella mua "luuserina" joka ei omia asioita edes osannut hoitaa. Muita tahtoisin kiittää palautteesta, kyllä tää tästä. Tsemppiä ja menestystä muille joilla ei omat asiat kondiksessa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1913125
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.652713- 2032250
- 741886
- 1021803
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91711- 1061529
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191176- 811140
- 951089