Nintendo 3ds kokemuksia.

MinäVaanKysyn

Pukinkontista tuli moinen kapistus ja ajattelin muutamalla sanalla kertoa omista kokemuksista, laitteen hankintaa miettiviä varten.

Eli sininen versio kyseessä. Mukana tuli itse kone, laturi, telakka (!), läjä ohjeita yms. sekä AR-kortteja (joista enemmän tuonnempana). Kylkiäisinä tuli lahjaksi myös Mario Land 3ds, joka on sitten jo oma lukunsa.

Spekseistä ei sen kummemmin, kuin että kaksi näyttöä, kamera ja langaton netti oikeastaan tärkeimmät. Jotain muuta pientä voi olla joka ei nyt tullut mieleen.

Laite tuntuu perinteiselle DS konsolille, joka hyvä juttu eikä uuden laitteen omaksumisessa mene kauaakaan. Uutena ominaisuutena ohjattavuuden puolesta on ns slider mallinen painike, joka tuntuu käytössä toimivalle. Oikean puoleiset toimintonapit sen sijaan tuntuvat edelleen hieman pienelle ja lähekkäin sijoitelluille.

Käyttöliittymä on Nintendon tapaan jokaiselle sopivan selkeä ja looginen, tosin rajoituksin muokattavissa. Hyvin paljon WII:tä muistuttava, channeleineen ja Home-nappeineen.

3ds näyttö vaikuttaa laadukkaalle, sopivan kokoiselle ja kirkkaalle. 3d:n ollessa käytössä katselukulma on suppea ja näyttöä tuleekin katsoa kohtisuoraan. 3d sanana luo mielikuvan, jossa Mario hahmot loikkivat ulos ruudusta, mutta tosiasiassa 3d luo vain syvyyttä kuvaan. Hieno se silti on.

Äänimaailma kuulostaa hyvälle, kun kyseessä on kannettava konsoli.

Konsolia voi käyttää melko hyvin myös ilman peliä. Löytyy MII-editori, 3d kamera, ääni-editori, erittäin köykäinen Wi-Fi selain sekä AR-kortti (Augmented reality) systeemi. Jottei menisi liian pitkäksi selostamiseksi tsekkaa AR täältä http://www.youtube.com/watch?v=XqHMSXRA7U4

Löytyypä myös oma E-shop-juttu muttei siihen ole tullut perehdyttyä vielä, kaippa se on samanlainen kuin WII:n vastaava ostos paikka.

Hyvin iso miinus on (tällä hetkellä) lattea hyvien pelien skaala, jotka yhden käden sormilla laskettavissa. Tosin nurkan takaa tuloillaan on jo Luigi's mansion 2, Metal Gear Solid 3d ja pari muuta lisäksi. DS:n pelien pelaaminen onnistuu.

Eli suosittelen laitetta varauksetta. Se on järkevän hintainen ja hauska pelikokemus. Mario ja Zelda-faneilla pakkohankinta. Mm. Magnet verkkokauppa myy tätä laitetta sopuhintaan. Tipattoman tammikuun aikaan säästetyillä rahoilla 3ds kauppaan siis!

6

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justsillainii

      wlan syö akkua!!!!!!!!!!!"

    • Kysymys

      Kysymys: Toimiiko Nintendo DS pelit siinä sumeasti???

      • Suomi24selailijaNtdohullu

        Kyllä, 3dsn näyttö on hiukan tarkempi kuin ds:n. Ja se on sitten Luigi's Mansion: Dark Moon. :)


      • Säästäjä

        On ne kuulemma ihan hyvin toimivia (Niin olen kullut) Mutta 3d ei kuulemma toimi DS peleillä (Niinkin olen kuullut)


      • Toimii joo
        Säästäjä kirjoitti:

        On ne kuulemma ihan hyvin toimivia (Niin olen kullut) Mutta 3d ei kuulemma toimi DS peleillä (Niinkin olen kuullut)

        Hyvin toimii. Omalla 3ds:llä olen pelannut tavallisenkin ds:n pelejä. Ei mitään ongelmaa. 3d ei tietenkään toimi, koska tavallisista ds peleistä ei ole tehty 3d pelejä, mutta "tavallisena" pelinä toimii ilman mitään sumeuksia. Ihan kuten normaalistikin.

        Tavallinen ds olisi riittänyt itselle, mutta kun tuo 3ds syö kaikkia ds pelejä, niin ostin sitten sen.


    • Erinomainen kone!

      Mulla oli melkoisia ennakkoluuloja tästä kapineesta, kuten oli aiemmin myös psp:stä. Kumpikin ennakkoluulo osoittautui kuitenkin laitteen hankinnan myötä täysin vääräksi. Pelikokemus ei häpeä telkkarille yhtään. Oma pakkomielteeni on Kingdom hearts pelisarja, jonka takia nuo käsikonsolitkin tuli sitten hankittua, että sai ne "lisäosatkin" pelattua.

      Mutta asiaan. Näyttö on todellakin tarkka! Oma 3ds on vielä tuo xl malli, joten näytöt ovat suorastaan juhlallisen suuret. Nappuloiden ja muunkaan ohjauksen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Todella hyvin (ainakin aikuiseen) käteen sopiva kapine. Äänipuoli toimii paremmin kun omissa läppäreissäni. Mulla ei tullu laturia mukana paketissa, se oli ostettava erikseen.

      Käyttöliittymä todellakin (kuten myös e-shop) on tuttua huttua wiin ja wii-u:n omistajille.

      3d ominaisuus on hauska ja näyttää hienolle. Siinä on vaan se ikävä puoli, että vartin pelaamisen jälkeen tuntuu, että silmät menee kieroon. Olenkin itse pitänyt 3d:n pois päältä kokonaan. Välillä sitten tulee vilkastua pätkiä peleistä 3d:nä. 3d ominaisuuden suurin ongelma on kuitenkin juuri se erittäin suppea katselukulma! Tätä ominaisuutta en alunperinkään olisi niin kaivannut, mutta laajentaa vähän pelivalikoimaa ja sen tosiaankin saa pois päältä, joten päädyin silti ostamaan 3ds:n.

      Kameraominaisuuksista en osaa sanoa mitään, kun en niitä ole juuri ollenkaan käyttänyt. Pelivalikoimaa kuitenkin meikäläiselle löytyy hyvin ja kasvaa koko ajan. Kingdom heartsit, zeldat, mariot, legopelit... ja viimeisimpänä aivan mahtavana roolipelinä bravely default. Ei tämä ehkä ihan räiskintäpelaajien ykkösvalinta ole, mutta muiden lajityyppien ystäville aivan loistava valinta. Akku kestää kohtalaisen hyvin ja pieni kone kulkee mukana vaikka pitkillä automatkoilla =) Voin kanssa ehdottomasti suositella!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe