Golf Plus laatuauto

Golfari...

Olipa kiva lukea tuota tutkimusta jossa Golf Plus oli aivan listan kärjessä vähiten vioja autoista. Turhakkeina listalla oli Tojo Prius ja Porshe jotka nyt eivät mitään käyttöautoja olekkaan ja Mazdakin ruostuu. Tällöin jää Plussa Golfi luotettavimmaksi käyttöautoksi.
Onhan se Saksassa tehty ja huomattavasti jäykemmistä palikoista kasattu kuin Meksikossa kasattu Farkku. Kallishan se vähän on mutta ei se haittaa laatu maksaa. Viisas raha ostaa aitoa saksalaista.

193

2286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golfari...2

Samoja autoja ne ovat kaikki valmistusmaasta riippumatta. Koneiden samoista konsernin osista kasaamia. Plussan jäykkyys ei lisäänny vaikka sen kattoa in vähän nostettu.

Golf plus erottuu muista sarjan autoista siinä, että ne ovat varttuneemman väen käytössä ja vähemmän ajettuja kuin muut sarjan autot.

• Golfari...

Höpö höpö! Koko auton alusta on kasattu jäykemmistä palikoista, tässä totuus. Plus Golf on Saksalainen laatutuote. Minäkin luulin aluksi,että on sama auto kuin perus Golf, mutta eipä olekkaan. Toki paljon yhtäläisyyksiä löytyy.
        Autoliiton puheenjohtaja valaisi minulle asiaa.

Jokin aika oli Auto Bild lehdessä käytettyjen autojen vertailu ja Plus Golfissa ei juurikaan käytönjälkiä ollut missään ja alustakin erinomaisessa kunnossa.
        Auto kestää materiaaleiltaan hyvin käyttöä. Ikäjakauma oli jotain 5-6 vuotta ja ajettuja yli 100 000 km.

Ei ole pelkkä katon-nostotemppu olet täysin väärässä.

• Golfari...2
        Golfari... kirjoitti:

Höpö höpö! Koko auton alusta on kasattu jäykemmistä palikoista, tässä totuus. Plus Golf on Saksalainen laatutuote. Minäkin luulin aluksi,että on sama auto kuin perus Golf, mutta eipä olekkaan. Toki paljon yhtäläisyyksiä löytyy.

Jokin aika oli Auto Bild lehdessä käytettyjen autojen vertailu ja Plus Golfissa ei juurikaan käytönjälkiä ollut missään ja alustakin erinomaisessa kunnossa.
        Auto kestää materiaaleiltaan hyvin käyttöä. Ikäjakauma oli jotain 5-6 vuotta ja ajettuja yli 100 000 km.

Turha kai siitä sitten on kinastella kun tosiasiat vain ärsyttävät sinua. Ehkä asia sitten on niin, että VW käyttää samoja osia kaikissa muissa automalleissaan mutta sinulle valmistetaan erikoismallia täysin eri osilla kuin muille.

• Mex-Golfaaja
        Golfari... kirjoitti:

Papparaisten pelihän se Plussa on.

Minäkin sellaista vähän harkitsin, mutta onneksi tulin järkiini ja valitsin meksikaani-farkun. Sopii paljon joustavammin erilaisiin kuljetustilanteisiin ja on henkilöautomaisempi kuin Plussa, jolle ei oikein luontevaa lokeroa olekaan. Golf Plus ei ole sedan, ei hatchback, ei farkku eikä oikein mikään crossover-mallikaan. Malliston turhake mielestäni, ei vaihtoehto farkulle.

Väitteesi jäykemmistä alustan palikoista on helppo jättää omaan arvoonsa. Minulle Golf Variant on ihan riittävän jäykkäalustainen.

Saksalaisuus sinänsä ei ole minulle mikään etu jos ei haittakaan. On minulla Saksassakin valmistettuja autoja ollut (VW, Audi), eikä niiden laatu ole yhtään sen kummoisemmalta vaikuttanut.

Saksaa ja saksalaisia vastaan minulla ei ole mitään – olen liikkunut maassa paljonkin ja viihtynyt erinomaisesti. Pärjään saksan kielellä vähintään yhtä hyvin kuin englanniksi.

Minulle VW, Audi, Seat ja Škoda ovat yhden ja saman konsernin samanveroisia tekeleitä riippumatta maasta, jossa robotit ovat ne kasanneet. Hintansa arvoisia kelpo autoja kaikki!

Mutta iloitse sinä kaikin mokomin "saksalaisesta, jykeväalustaisesta laatupelistäsi", vaikka se ajajansa hieman huru-ukoksi leimaakin!

• halpaa kahvia
        Golfari... kirjoitti:

Golf Plus on kuin lastu laineella. Tapaninpäivän pikku tuuleen ei ollut mitään asiaa Plussalla, ei vaikka olisi pistänyt lyijykölin alle. Tietysti siinä pihit papparaiset säästää rahaa, kun leijuu myötätuuleen Plussalla, mutta vastatuuleen sillä ei pääse. Joutuu odottelemaan ABC:llä tuulen suunnan muuttumista. Siinä samalla saa katsella, kun toiset juovat (kallista) kahvia.

Golfari... tarkoitti, että Golf Plussan omistajien alusta on koottu tekonivelistä. Silloinhan se on jäykempää palikkaa.

• tosiasiat vaikeita?
        Golfari... kirjoitti:

Seat Altea on täysin sama auto. Alustaltaan (samoista jäykistä palikoista ;-) ), teknikaltaan, varustetasoltaan ja jopa ulkonäkökin on sama muilta osin, paitsi VW:n logo vaihdettu S:ksi ja jotain pientä viritelmää.
        On kuitenkin selvästi halvempi.

• Paino ratkaisee
        Golfari... kirjoitti:

>Autoliiton puheenjohtaja valaisi minulle asiaa.

Olet varmaankin ymmärtänyt Moke Merilinnan "valaisun" omalla tavallasi. Laadun kannalta noilla "jäykemmillä palikoilla" on varsin vähän tekemistä.

Jos vertaillaan samalla 90 kW:n TSI-moottorilla varustettua tavallista Golfia ja Plussaa keskenään, niin Plus on omamassan osalta 126 kg painavampi ja myös hyötykuormaa luvataan enemmän, joten sallitussa kokonaismassassa on eroa peräti 150 kg.

Tuollainen ero vaatii ilman muuta jäykemmät jouset ja mahdollisesti muitakin "jäykempiä palikoita".

VW Golf Variant on painoiltaan ja kantavuudeltaan lähellä Golf Plussaa, joten senkin alustaa on ilman muuta hienosäädetty perus-Golfia jäykemmäksi.

V-mallisukupolven Golf Variant oli itse asiassa Jettan farmarimuunnos ja sillä on pituutta 35 cm perus-Golfia enemmän. Atlantin takana Golf Variantia on myyty nimellä Jetta Wagon.

Uusin, VI-mallisukupolven Jetta on eriytetty Golf-mallistosta omaksi mallikseen eikä siitä ole tehty farkkumuunnosta, joten Golf Variantilla ja Jettalla on nyt aikaisempaa vähemmän suoranaista yhtäläisyyttä. Samoja osia toki käytetään edelleen paljonkin.

Plussan ja Variantin lisäpaino verottaa luonnollisesti suorituskykyä ja lisää polttoaineen kulutusta. Lisääntyneestä kuljetuskapasiteetista on omistajien oltava valmiit maksamaan paitsi korkeampi ostohinta myös korkeammat käyttökulut.

• Golfari...
        Paino ratkaisee kirjoitti:

>Autoliiton puheenjohtaja valaisi minulle asiaa.

Olet varmaankin ymmärtänyt Moke Merilinnan "valaisun" omalla tavallasi. Laadun kannalta noilla "jäykemmillä palikoilla" on varsin vähän tekemistä.

Jos vertaillaan samalla 90 kW:n TSI-moottorilla varustettua tavallista Golfia ja Plussaa keskenään, niin Plus on omamassan osalta 126 kg painavampi ja myös hyötykuormaa luvataan enemmän, joten sallitussa kokonaismassassa on eroa peräti 150 kg.

Tuollainen ero vaatii ilman muuta jäykemmät jouset ja mahdollisesti muitakin "jäykempiä palikoita".

VW Golf Variant on painoiltaan ja kantavuudeltaan lähellä Golf Plussaa, joten senkin alustaa on ilman muuta hienosäädetty perus-Golfia jäykemmäksi.

V-mallisukupolven Golf Variant oli itse asiassa Jettan farmarimuunnos ja sillä on pituutta 35 cm perus-Golfia enemmän. Atlantin takana Golf Variantia on myyty nimellä Jetta Wagon.

Uusin, VI-mallisukupolven Jetta on eriytetty Golf-mallistosta omaksi mallikseen eikä siitä ole tehty farkkumuunnosta, joten Golf Variantilla ja Jettalla on nyt aikaisempaa vähemmän suoranaista yhtäläisyyttä. Samoja osia toki käytetään edelleen paljonkin.

Plussan ja Variantin lisäpaino verottaa luonnollisesti suorituskykyä ja lisää polttoaineen kulutusta. Lisääntyneestä kuljetuskapasiteetista on omistajien oltava valmiit maksamaan paitsi korkeampi ostohinta myös korkeammat käyttökulut.

Miten näistä tavallinen ihminen voisi mitään ymmärtää.

• Paino ratkaisee
        Golfari... kirjoitti:

Miten näistä tavallinen ihminen voisi mitään ymmärtää.

Voisi ymmärtää vaikka siten, että jos perus-Golfin kuski panee katolle kattotelineet ja sinne 40 kg:n hiekkasäkin, niin ilmanvastus alkaa olla samoissa korkeamman Golf Plussan kanssa. Kun peräkonttiin heittää vielä kaksi hiekkasäkkiä lisää, ovat painotkin yksin ajellessa samoissa.

Kyllä tuollainen lisäpaino ne jäykemmät jousetkin vaatii.

Meitä autoilijoita on moneksi. Joidenkin mielestä auto on sitä laadukkaampi, mitä painavampi se on. Toisten mielestä asia ei ole ihan niin yksioikoinen.

• VW = Pakastin

Oletko tosiaan noin tyhmä vai esitätkö vaan?

• Golfari...

On aivan selvä asia ,että se paino mikä PLUS Golfissa on tulee tukevimmista PALIKOISTA,osista. Jos ajatellaan jotain kattopilareita joita on kymmenen senttiä enemmän eivät voi tehdä toista sataa kiloa painoa asia on sillä selvä. Jos puhutaan jäykemmistä palikoista niin tyhmällä tulee ekaksi jouset mieleen. Sieltä löytyy järeämpää tavaraa ja niveliä yms........
        Eikö tämän nyt pitäisi pölijänkin tajuta jos vielä osaa monia kieliäkin.
        Painavampi auto on aina tukevampi tiellä toko vaatii tukevammat alustanpalikat.
        Plussa Golfi on erittäin miellyttävä auto. On mukava kaupungissa ja tukeva maantiellä. Ainoa miinus on kova sivutuuli mutta sama on kaikissa hieman korkeimmissa autoissa.

• Mex-Golfaaja
        Golfari... kirjoitti:

On aivan selvä asia ,että se paino mikä PLUS Golfissa on tulee tukevimmista PALIKOISTA,osista. Jos ajatellaan jotain kattopilareita joita on kymmenen senttiä enemmän eivät voi tehdä toista sataa kiloa painoa asia on sillä selvä. Jos puhutaan jäykemmistä palikoista niin tyhmällä tulee ekaksi jouset mieleen. Sieltä löytyy järeämpää tavaraa ja niveliä yms........
        Plussa Golfi on erittäin miellyttävä auto. On mukava kaupungissa ja tukeva maantiellä. Ainoa miinus on kova sivutuuli mutta sama on kaikissa hieman korkeimmissa autoissa.

>Plussa Golfi on erittäin miellyttävä auto.
        >On mukava kaupungissa ja tukeva maantiellä.

Tuota en yritä kiistää. Mukava asia, että Golf Plus sopii sinulle ja pidät siitä!

Korkeammassa Plussassa on toki muutakin painoa enemmän kuin pelkkiä kattopilareita. Ikkunat ovat kookkaammat (ja paksu lasi on painavaa tavaraa!) Vyötärölinjakin kulkee korkeammalla – peltipinnat ovat laajemmat ja vaativat tuekseen enemmän teräsjäykisteitä. Jopa verhoilumateriaaleja mahtuu laajempien peltipintojen päälle enemmän.

Jos alustaan on tungettu mieliksesi tukevammat tukivarretkin kantamaan tuota lisääntynyttä kuollutta painoa, niin pidä hyvänäsi!

Itse olen sitä mieltä, että Plus on Golf-malliston turhin tekele. Variantin ilmanvastus on vähäisempi ja siihen mahtuu tavaraa enemmän. Tilanpuute ei ole vaivannut matkustamossakaan.

VW teki aikoinaan ison virheen karsiessaan Golf Variantin pois ohjelmastaan siinä luulossa, että Plus ja Touran korvaisivat sen. Luulo oli väärä ja Variant otettiin takaisin ohjelmaan.

Asiakkaiden mieltymykset ratkaisevat menekin. Arvaapa huviksesi, kuinka monta Variantia Suomessa myydään vuodessa yhtä Plussaa kohden! Kyllä Plus on jäänut marginaalituotteeksi, ja täydellä syyllä.

Kuten nimim. Paino ratkaisee tuossa ylempänä kertoo, on Variant omapainoltaan ja kantavuudeltaan jokseenkin samoissa kuin Plus eli tuntuvasti perus-Golfia painavampi. Sinä varmaankin uskot, että alustaa on viritetty tätä vastaavasti perus-Golfia tukevampaan suuntaan vain Plussassa, kun taas Variantiin on jätetty hentoisemmat linnunluut?

Minä voin kertoa sinulle, että Golf Variant on erittäin miellyttävä auto. On mukava kaupungissa ja tukeva maantiellä! Ei ole edes arka sivutuulelle. Meksikolaiseen tehtaaseen asennettujen robottien tekemän korityön laadussa ei ole ollut valittamista ja tekniikka on peräisin samoista, pääosin eurooppalaisista komponenttitehtaista.

• Golfari...
        Mex-Golfaaja kirjoitti:

>Plussa Golfi on erittäin miellyttävä auto.
        >On mukava kaupungissa ja tukeva maantiellä.

Tuota en yritä kiistää. Mukava asia, että Golf Plus sopii sinulle ja pidät siitä!

Korkeammassa Plussassa on toki muutakin painoa enemmän kuin pelkkiä kattopilareita. Ikkunat ovat kookkaammat (ja paksu lasi on painavaa tavaraa!) Vyötärölinjakin kulkee korkeammalla – peltipinnat ovat laajemmat ja vaativat tuekseen enemmän teräsjäykisteitä. Jopa verhoilumateriaaleja mahtuu laajempien peltipintojen päälle enemmän.

Jos alustaan on tungettu mieliksesi tukevammat tukivarretkin kantamaan tuota lisääntynyttä kuollutta painoa, niin pidä hyvänäsi!

Itse olen sitä mieltä, että Plus on Golf-malliston turhin tekele. Variantin ilmanvastus on vähäisempi ja siihen mahtuu tavaraa enemmän. Tilanpuute ei ole vaivannut matkustamossakaan.

VW teki aikoinaan ison virheen karsiessaan Golf Variantin pois ohjelmastaan siinä luulossa, että Plus ja Touran korvaisivat sen. Luulo oli väärä ja Variant otettiin takaisin ohjelmaan.

Asiakkaiden mieltymykset ratkaisevat menekin. Arvaapa huviksesi, kuinka monta Variantia Suomessa myydään vuodessa yhtä Plussaa kohden! Kyllä Plus on jäänut marginaalituotteeksi, ja täydellä syyllä.

Kuten nimim. Paino ratkaisee tuossa ylempänä kertoo, on Variant omapainoltaan ja kantavuudeltaan jokseenkin samoissa kuin Plus eli tuntuvasti perus-Golfia painavampi. Sinä varmaankin uskot, että alustaa on viritetty tätä vastaavasti perus-Golfia tukevampaan suuntaan vain Plussassa, kun taas Variantiin on jätetty hentoisemmat linnunluut?

Minä voin kertoa sinulle, että Golf Variant on erittäin miellyttävä auto. On mukava kaupungissa ja tukeva maantiellä! Ei ole edes arka sivutuulelle. Meksikolaiseen tehtaaseen asennettujen robottien tekemän korityön laadussa ei ole ollut valittamista ja tekniikka on peräisin samoista, pääosin eurooppalaisista komponenttitehtaista.

Ei kuule lasit ole edes nykyautoissa paksuja eikä sellainen lasinsuikale monta kiloa paina, Höpö heppeli. Niinpä justiin olet tulossa järkiisi. " Isot peltipinnat vaativat teräsjäykisteitä" Kori on erittäin jäykkä ja tukeva. Eli ei puhuta ollenkaan samasta autosta kuin perus-Golf.

Vaikka Plus Golf on turha tekele niin pitää toki hintansa erittäin hyvin kun katselee käytettyjen hintoja.
        Taitaapas olla Golf Variantin kanssa niin ettei se mailmanlaajuisesti ole Volkkarille tärkeä malli. Minulle tarjottiin vuosi sitten Varianttia hyvinkin edullisesti mutta en kertakaikkiaan ota Meksikosssa kasattua vanhahtavaa 5-koppasta Golfia jatketulla perällä. Variantti on aina vanha malli se tehdään vanhalle jatketulle Golfin pohjalle Esimerkiksi nykyinen on ihan sama vehje kuin 5-koppanen Golf. En minä ainakaan sellaista ostaisi.
        Minulle on sinun ihan turha puhua Volkkareista mitään minulla on ollut miltei joka mallia useitakin, HB-Golfeja 4-kappaletta. Vaihdan auton 2-3 vuoden välein. Variantti on Volkkarille sellainen jätemalli ja pienet markkinat koko konsernia ajatellen. Siksi se jätettiin jossakin vaiheessa pois tuotannosta. Se ei myy muualla kuin Suomessa. Odottele jonkin aikaa niin pääset uusituttamaan Meksikaanoon johtosarjoja oviin ja takaluukkuun.

• Golfari...
        Golfari... kirjoitti:

Tutkin asiaa ,ja sain tietää NASAN antaneen tekniikkaa PLUS Golfiin. Ekana saatiin jäykemmät palikat ,jokta on NASAN salaista tekniikkaa. MUtta on siellä muuutakin tavaraa NASALTA. Naapurin Seppo ketroit ,että PLUSSALLA voisi lentää ,jos Volkswagfen haluaa niin.
        Lisätutkimukset paljastivat myös, että PLUSSA on ainoa Volkswagenin malli ,johobn voidaan käyttää erikoisia ja erikokooisia osia. Audit, Skodat ja volkkarin muut mallit kootaan samoista ositsa (modulaarisuus, geelipäille tiedoksi) ,mutta PLUSSAan laitetaan ihan erilaisia osia. Jäykempiä kattopilasreita ja kevyempiä ikkunoita.
        Buuuuaahahahahahahhah, sitten heräsin ja päästin kissan ulos.

• Hyi!
        Golfari... kirjoitti:

Tutkin asiaa ,ja sain tietää NASAN antaneen tekniikkaa PLUS Golfiin. Ekana saatiin jäykemmät palikat ,jokta on NASAN salaista tekniikkaa. MUtta on siellä muuutakin tavaraa NASALTA. Naapurin Seppo ketroit ,että PLUSSALLA voisi lentää ,jos Volkswagfen haluaa niin.
        Lisätutkimukset paljastivat myös, että PLUSSA on ainoa Volkswagenin malli ,johobn voidaan käyttää erikoisia ja erikokooisia osia. Audit, Skodat ja volkkarin muut mallit kootaan samoista ositsa (modulaarisuus, geelipäille tiedoksi) ,mutta PLUSSAan laitetaan ihan erilaisia osia. Jäykempiä kattopilasreita ja kevyempiä ikkunoita.
        Buuuuaahahahahahahhah, sitten heräsin ja päästin kissan ulos.

Et viitsisi käyttää aloittajan nimimerkkiä! Eikös plussa-ukkeli ole golfannut ihan tarpeeksi miinuksia jo itsekin?

• Mex-Golfaaja

Olet sinä aika koominen faari noissa kuvitelmissasi, että se Plussan toistasataa kiloa ylipainoa painottuisi järeämpiin ja laadukkaampiin alustanosiin eivätkä korissa oleva lisäteräs ja -lasi painaisi juuri mitään! Ja luuletko, että pelkästä pellistä saa "erittäin jäykän ja tukevan korin" ilman mitään pellin alle piiloon jääviä, paksummista teräsprofiileista muodostuvia jäykisteitä?

Ei se mitään – on ihan kiva että VW-konserni löytää myös kourallisen sinunlaisiasi, joille nuo pulskat Plussantötteröt saadaan kaupusteltua ja kehityskulut kerättyä pois.

"Viisas raha ostaa saksalaista." Et kai tosissasi luule, että ne saksalaisissa tehtaissa töissä olevat robottikuskit ovat saksalaista työvoimaa? Saksan autotehtaat ovat pyörineet jo vuosikymmeniä Turkista ja Balkanin maista tulleiden vierastyöläisten voimin. VW-konsernin valmistusmaista Tšekissä olevat Škodan tehtaat pyörivät toistaiseksi vielä kotimaisella (tšekkiläisellä) työvoimalla, ja uskon koulutus- ja ammattitaitotason Tšekinmaalla olevan keskimäärin korkeamman kuin Saksan siirtotyöläisillä – sikäli kuin tuollaisella seikalla on nykypäivänä mitään oleellista merkitystä. Suunnittelu ratkaisee, minulle on yks' hailee, missä maassa loppukokoonpano sattuu tapahtumaan.

Nauti sinä vahvasta uskostasi omiin kuvitelmiisi ja köröttelystä Plussallasi, minä ajan mielikseni omalla meksikolaisellani, joka on sentään toimivaksi suunniteltu farkku eikä suunnittelijan kömmähdys. Ollaan molemmat tyytyväisiä!

• Golfari...

Saksassa on taatusti varma ja kunnollinen laaduntarkkailu. Volkkari valmistaa edelleen Saksassa sille tärkeät mallit Golf HB ja PLUSsa mukaanlukien.
        Puhut paksuista painavista autonlaseista, täyttä soopaa. Autonlasit ovat koko ajan keventyneet ja ohentuneet , avaa ikkunaa ja totea itse. Mistä lisäteräksestä sinä höpötät vastahan kirjoitit ettei siinä ole muuta kuin katto 10 senttiä korkeammalla. Täytyyhän siellä todellakin olla tavaraa kun painoa on noin paljon enemmän,se on minulle selviö ollut aina.

On aivan selvää ,että PLUSsa Golfin täytyy olla laadukkaampi tuote koska se on toistuvasti ollut vähävikaisempien autojen joukossa. Hintahan sillä on rasitteena jos ottaa nuilla varusteilla mitä minullakin on 30 000 eur. sillä saa liikkeestä ulos. Minä en itse alistuisi kyllä Meksikossa kyhätyn auton rattiin. Maalipintakin on huonolaatuinen melkein appelsiinipinnalla,vähällä maalilla tehty. Kun katsoo taas PLUSsa Golfin pintaa huomaa eron heti,sen pinta on täyteenmaalattu ja paksun oloinen. Auto Bild lehdessä todettiin auton olevan vielä miltei uudenveroinen vaikka ikää oli 5-vuotta ja kilsoja yli100 000.

Variantti on vähän sellainen Pirkka tuote ja kamppanja auto. Se on nyt sellainen Farkku...... kun ajattelee,että 5-koppasen Golfiin on laitettu 25-30 peltiä lisää takarattaiden jälkeen ja tuhtimmat takajouset. Siinä se suunnittelu on.

• jotakin rajaa
        Golfari... kirjoitti:

Saksassa on taatusti varma ja kunnollinen laaduntarkkailu. Volkkari valmistaa edelleen Saksassa sille tärkeät mallit Golf HB ja PLUSsa mukaanlukien.
        Puhut paksuista painavista autonlaseista, täyttä soopaa. Autonlasit ovat koko ajan keventyneet ja ohentuneet , avaa ikkunaa ja totea itse. Mistä lisäteräksestä sinä höpötät vastahan kirjoitit ettei siinä ole muuta kuin katto 10 senttiä korkeammalla. Täytyyhän siellä todellakin olla tavaraa kun painoa on noin paljon enemmän,se on minulle selviö ollut aina.

On aivan selvää ,että PLUSsa Golfin täytyy olla laadukkaampi tuote koska se on toistuvasti ollut vähävikaisempien autojen joukossa. Hintahan sillä on rasitteena jos ottaa nuilla varusteilla mitä minullakin on 30 000 eur. sillä saa liikkeestä ulos. Minä en itse alistuisi kyllä Meksikossa kyhätyn auton rattiin. Maalipintakin on huonolaatuinen melkein appelsiinipinnalla,vähällä maalilla tehty. Kun katsoo taas PLUSsa Golfin pintaa huomaa eron heti,sen pinta on täyteenmaalattu ja paksun oloinen. Auto Bild lehdessä todettiin auton olevan vielä miltei uudenveroinen vaikka ikää oli 5-vuotta ja kilsoja yli100 000.

Variantti on vähän sellainen Pirkka tuote ja kamppanja auto. Se on nyt sellainen Farkku...... kun ajattelee,että 5-koppasen Golfiin on laitettu 25-30 peltiä lisää takarattaiden jälkeen ja tuhtimmat takajouset. Siinä se suunnittelu on.

Oletko pettynyt valintaasi vai muuten vain epävarma itsestäsi, kun pitää noin epätoivoisesti netissä säätää? On totta, että Plussia on liikenteessä vähän ja siihen on syynsä. Sinun on joko vaihdettava autoa tai kasvatettava selkäranka, koska kuu ei muutu auringoksi vaikka kuinka itkisit.

Tai pyydä äitiäsi toteamaan, että "Golfari...-kulta, kyllä se Plus on ihan kiva auto. Tule nyt syömään." ja jätä tämä palsta rauhaan.

• Golfari...2
        Golfari... kirjoitti:

Golfari... on varmasti jo ymmärtänyt olevansa täysin väärässä ja jos olisi nimellään kirjoittanut, ei enää kehtaisi liikkua ulkona.

Plus-malli on varmasti käytännöllinen vanhuksille, jotka eivät kovin hyvin pysty normaaliin matalaan malliin istumaan. Parempi se ei kuitenkaan ole millään tavalla, päinvastoin. Ylimääräinen ilmanvastus ja paino yhdistettynä pieneen tavaratilaan tekee siitä yhden typerimmistä automalleista.

Myyntitilastot kertovat, millaista mallia Golfista ostajat arvostavat.

• Mex-Golfaaja

>Mistä lisäteräksestä sinä höpötät vastahan kirjoitit ettei siinä ole
      >muuta kuin katto 10 senttiä korkeammalla.

Katsoisit sentään, mitä väität minun kirjoittamakseni! Onhan täällä ollut muitakin kirjoittajia asialla.

Kirjoitin päinvastoin näin:

"Vyötärölinjakin kulkee korkeammalla – peltipinnat ovat laajemmat ja vaativat tuekseen enemmän teräsjäykisteitä. Jopa verhoilumateriaaleja mahtuu laajempien peltipintojen päälle enemmän."

Sille tosiasialle et mahda mitään, että Golf Plus on 126 kg painavampi kapistus kuin Golf HB, ja tuo lisäpaino sijoittuu suurimmaksi osaksi muualle kuin alustaan.

Golf Variant on samoin perus-Golfia tuntuvasti painavampi, mutta lisäpaino on sijoitettu (minun mielestäni) paljon järkevämpään suuntaan kasvatettuihin muotoihin.

Kuten jo sanoin: nauti omastasi, niin teen minäkin! Eikä sinun tarvitse arvostaa minun valintaani yhtään sen enempää kuin minun sinun päätöstäsi. Lopetan kinastelun tähän, kun tämä ei kuitenkaan johda mihinkään.

• Mex-Golfaaja

Sinulle minä vielä vastaan, vaikka Golfari...lle lupasin jo lopettaa.

Maksoin meksikonruusustani varusteineen ja käteisalennuksineen 30.543 € ja vielä rengasliikkeeseen talvirenkaista aluvanteista lisää. Vaihtoautoa en antanut.

Olisin minä tuolla rahalla halutessani vaikka sen upean Plussankin saanut.

Ne herneet minulla ovat _juuri tällä hetkellä_ kattilassa porisemassa. Heitin sekaan pilkotun porkkanan ja sipulin, valkosipulin kynsiä, pari laakerinlehteä ja meiramia. Alkaa jo nousta tuoksu keittiöstä nokkaan tänne yläkerran työhuoneeseeni!

Kuutioiksi leikkelemäni kinkunliisteet heitän kohta perään.

Meksikonruusu on parhaillaan vaimollani työmatkakäytössä. Itse ajelen vähäiset ajoni vanhemmalla, enemmän kuluttavalla, manuaalivaihteisella kärryllämme (ei VW). Kunhan vaimo kotiutuu, toivotan itsellemme hyvää huorakalua... eikun ruokahalua!

Parempaa uutta vuotta itsellesikin!

• Golfari...
        Mex-Golfaaja kirjoitti:

Maksoin meksikonruusustani varusteineen ja käteisalennuksineen 30.543 € ja vielä rengasliikkeeseen talvirenkaista aluvanteista lisää. Vaihtoautoa en antanut.

Ne herneet minulla ovat _juuri tällä hetkellä_ kattilassa porisemassa. Heitin sekaan pilkotun porkkanan ja sipulin, valkosipulin kynsiä, pari laakerinlehteä ja meiramia. Alkaa jo nousta tuoksu keittiöstä nokkaan tänne yläkerran työhuoneeseeni!

Meksikonruusu on parhaillaan vaimollani työmatkakäytössä. Itse ajelen vähäiset ajoni vanhemmalla, enemmän kuluttavalla, manuaalivaihteisella kärryllämme (ei VW). Kunhan vaimo kotiutuu, toivotan itsellemme hyvää huorakalua... eikun ruokahalua!

Meksikonruusua ja kiinalaisia raketteja myydään samalta tiskiltä, eikö se kerro jotain. Siis todellakin samalta tiskiltä Pirkka-kortilla saa alennusta meksikolaisten kyhäämistä rotteloista ja vielä puoleen hintaan olisivat tarjonneet rengaspaketteja.

Kyllä siinä auton arvostus alenee kun kauraryynejä ja Variantti Golfeja myydään Pirkka-kortilla,että saa alennusta tai pisteitä. No POLOsesta saa kanssa alennusta pirkka-kortilla, elikkä ei saksassa tehdyistä autoista. Älä vaan mene painepesurilla pesemään sitä Pirkka Varianttia ettei käy niin kuin toiselle Meksikaanolle Beetlelle,että maalit lohkeilee pinnasta.(lakka).
        Ps. Kannattaa olla tarkkana pesun jälkeen ettei vettä tuu kabiinin puolelle.Joillakin Pirkka Variantit ovat vuotaneet sisälle.

• Golfari...
        Golfari... kirjoitti:

Meksikonruusua ja kiinalaisia raketteja myydään samalta tiskiltä, eikö se kerro jotain. Siis todellakin samalta tiskiltä Pirkka-kortilla saa alennusta meksikolaisten kyhäämistä rotteloista ja vielä puoleen hintaan olisivat tarjonneet rengaspaketteja.

Kyllä siinä auton arvostus alenee kun kauraryynejä ja Variantti Golfeja myydään Pirkka-kortilla,että saa alennusta tai pisteitä. No POLOsesta saa kanssa alennusta pirkka-kortilla, elikkä ei saksassa tehdyistä autoista. Älä vaan mene painepesurilla pesemään sitä Pirkka Varianttia ettei käy niin kuin toiselle Meksikaanolle Beetlelle,että maalit lohkeilee pinnasta.(lakka).
        Ps. Kannattaa olla tarkkana pesun jälkeen ettei vettä tuu kabiinin puolelle.Joillakin Pirkka Variantit ovat vuotaneet sisälle.

Olen harkinnut muuten lobotomiaa. Jotainhan sitä pitäisi tehdä kun ÄO on pudonnut jo alle kengännumeron. Mitä luulette, voisiko joku lääkitys vielä auttaa vai onko lobotomia ainoa vaihtoehto?

• Golfari...2
        Golfari... kirjoitti:

Olen harkinnut muuten lobotomiaa. Jotainhan sitä pitäisi tehdä kun ÄO on pudonnut jo alle kengännumeron. Mitä luulette, voisiko joku lääkitys vielä auttaa vai onko lobotomia ainoa vaihtoehto?

Älä ota tätä niin raskaasti. Usein väittelyn häviäjälle käy juuri kuten sinulle. Viestit muuttuvat törkeämmiksi ja törkeämmiksi sitä mukaa, mitä pahemmin on pussissa. Lepäät pari viikkoa ja pidät tietokoneen kiinni. Katsotaan sen jälkeen, onko psyykkisille ongelmillesi jotain tehtävissä.

• Mex-Golfaaja
        Mex-Golfaaja kirjoitti:

Moni varmaankin ihmettelee, kenelle ja mihin viestiin edellinen vastaukseni on kirjoitettu. Se viesti näkyy poistuneen. Kirjoittaja ei ollut rekisteröity nimimerkki, joten poiston on täytynyt tapahtua ylläpidon toimesta, kirjoittajan itsensä ilmoitettua viestinsä asiattomaksi.

Viestissä toivotettiin jotenkin siihen tapaan kuin "kaiva köyhä se herne nenästäsi ja ajele vain meksikonruusullasi." Vastaukseni on ehkä ymmärrettävämpi tätä taustaa vasten.

No, poistattakoon toivottelija kaikin mokomin tämänkin viestin. Parasta kai olisi poistattaa koko ketju!

• ☺!

• Golfari...2

Kannattaisiko nyt odottaa sitä pään selviämistä muutama päivä ja tartutaan sitten paremmin noihin mielenterveysongelmiisi.

• motonetistä

Motonetistä puheen ollen. Sieltä löytyy osia myös eri Golfeihin. Alustanosissakin on tällainen merkintä:

TAKAtukivarsi Golf-V 17-7146 Golf-V/-Plus/-Variant Takatukivarsi vas/oik (iso kaareva) [2003 - 2009]

Mutta kun sinä menet ostamaan jotain voit huutaa jo heti ovelta suureen ääneen:

"MINULLA ON SAAAAAAKSALAINEN ERIIIIIIITYISVAHVISTETTU GOLF PLUUUUSSA.

Silloin myyjät hakevat takahuoneesta sinulle vahvoja ja painavia osia, joita valmistetaan vain sinua varten.

• Mex-Golfaaja

Haluat välttämättä jatkaa jahnaamista? Mikäpäs siinä.

Pystyt toteamaan kinkkuni happamuusasteen netin yli? Aika fakiiri olet. Minä puolestani tiedän saavani tosi herkulliset hernesvellit, kun ihan itse kokkaan! Parempaa kinkunjämien hyödyntämistapaa ei ole tiedossani. Eikä maksa paljon – jää rahaa syödä taas toisella kertaa hummeria, ankanrintaa, sisäfilepihviä ja muuta kivaa, kunnon viinien kanssa!

Noita koulutetumpia ämmiä on vaikea saada pysymään kotona – haluavat mokomat mennä töihin pätemään vaikka väkisin! Omanikin vääntäytyi töihin heti äitiyslomien jälkeen, silloin joskus vuosikymmeniä sitten. Meidän jo pitkään omissa oloissaan asuneet mukulamme eivät enää hoitajaa kaipaakaan.

Olen iloinen puolestasi, kun pääset ajamaan tilastojen mukaan vähävikaisella autolla. Samalla onnittelen itseäni siitä, että olen löytänyt Volkkarin mallistosta ominaisuuksiltaan paljonkin fiksumman mallin, enkä onnekseni ole löytänyt siitä kolmessa vuodessa vielä mitään meksikolaisuuteen viittaavaa vikaa. Ottaisin toistekin ilman muuta meksikolaisen Variantin enkä saksalaista Plussaa.

Se jälleenmyyntiarvo korreloi aika vahvasti ajokilometrimäärien kanssa. Plussakuskit ovat keskimäärin vanhempaa väestöä, jolla kilometrejä kertyy vuodessa vähänlaisesti. Itsellänikin tuota ikää alkaa olla pian eläkkeelle pääsyyn oikeuttava määrä, mutta jaksan vielä vääntäytyä matalamman Golfin ratin taakse.

En minä olisi tähän keskusteluun lähtenyt ollenkaan mukaan, elleivät argumenttisi Plussan puolesta olisi olleet niin kertakaikkisen hupaisia! "Viisas raha ostaa saksalaisen, farkkua jäykemmistä palikoista kasatun Plussan!" Tulin siis härppimään tähän ketjuusi juuri siksi, että omaasi kehuessasi lyttäsit Variantin juuri tuon meksikolaisuuden takia.

Paljastit jo avauksessasi paljon enemmän itsestäsi kuin mistään VW-malleista.

Hei, nautitaan autoilusta kumpikin omillamme!

Hyvää uutta vuotta!

• plussailija itsekin

Joku on nyt kusettanut Plussa-pappaa ja oikein kunnolla. Eikä ole tainnut olla edes vaikeaa.

• Golfari...
        Mex-Golfaaja kirjoitti:

Haluat välttämättä jatkaa jahnaamista? Mikäpäs siinä.

Pystyt toteamaan kinkkuni happamuusasteen netin yli? Aika fakiiri olet. Minä puolestani tiedän saavani tosi herkulliset hernesvellit, kun ihan itse kokkaan! Parempaa kinkunjämien hyödyntämistapaa ei ole tiedossani. Eikä maksa paljon – jää rahaa syödä taas toisella kertaa hummeria, ankanrintaa, sisäfilepihviä ja muuta kivaa, kunnon viinien kanssa!

Noita koulutetumpia ämmiä on vaikea saada pysymään kotona – haluavat mokomat mennä töihin pätemään vaikka väkisin! Omanikin vääntäytyi töihin heti äitiyslomien jälkeen, silloin joskus vuosikymmeniä sitten. Meidän jo pitkään omissa oloissaan asuneet mukulamme eivät enää hoitajaa kaipaakaan.

Olen iloinen puolestasi, kun pääset ajamaan tilastojen mukaan vähävikaisella autolla. Samalla onnittelen itseäni siitä, että olen löytänyt Volkkarin mallistosta ominaisuuksiltaan paljonkin fiksumman mallin, enkä onnekseni ole löytänyt siitä kolmessa vuodessa vielä mitään meksikolaisuuteen viittaavaa vikaa. Ottaisin toistekin ilman muuta meksikolaisen Variantin enkä saksalaista Plussaa.

Se jälleenmyyntiarvo korreloi aika vahvasti ajokilometrimäärien kanssa. Plussakuskit ovat keskimäärin vanhempaa väestöä, jolla kilometrejä kertyy vuodessa vähänlaisesti. Itsellänikin tuota ikää alkaa olla pian eläkkeelle pääsyyn oikeuttava määrä, mutta jaksan vielä vääntäytyä matalamman Golfin ratin taakse.

En minä olisi tähän keskusteluun lähtenyt ollenkaan mukaan, elleivät argumenttisi Plussan puolesta olisi olleet niin kertakaikkisen hupaisia! "Viisas raha ostaa saksalaisen, farkkua jäykemmistä palikoista kasatun Plussan!" Tulin siis härppimään tähän ketjuusi juuri siksi, että omaasi kehuessasi lyttäsit Variantin juuri tuon meksikolaisuuden takia.

Paljastit jo avauksessasi paljon enemmän itsestäsi kuin mistään VW-malleista.

Hei, nautitaan autoilusta kumpikin omillamme!

Hyvää uutta vuotta!

Kyllä se kinkku on jo viikon vanhana tunkio tavaraa en minä moista suuhun laittaisi. Voithan sinä unelmissas syödä vaikka kultajyviä helpottaahan se sinun pahaa oloasi.
        Vanhalla autollahan sinä ajat (jatketulla V-koppasella)ei kaiketi nuin vanhan romun kanssa tuollaista meukkaa kannata pitää. Minä en juuri koskaan pidä autoa nuin kauan.
        Niin kysyn vieläkin mikä sinun saa höpöttämään tuon Meksikossa kyhätyn auton erinomaisuudesta. Se on kylmänviileästi "rupumalli" Volksvaagenin Golfiperheessä, HB ja Plussa Golfi ovat paljon arvostetumpia autoja.

Minä varmasti tunnen kuule läpeensä Volkkarit minulla on ollut niitä vähintään 10-kappaletta kaikki uusina ostettuja, Passateista - HB-golfeihin. En ole koskaan kuolannut Farmariauton perään koska meteli on vielä pahempi kuin sedannissa tai HB:ssä. Kuomukärry on minulle kuljetusväline enkä ala isompia tavaroita tunkemaan mihinkään auton perään.
        Plussa golfissa on iso takatila kun kääntää penkit sinne menee tavaraa tosi paljon.
        Kyllä on hyvä yhdistelmä tuo Dieselmoottori ja DSG-vaihteisto. Suoranainen namu. Tekeehän se tuo vaihteisto melkein 2000 lisää liksaa mutta tosi hieno se on vääntävän Dieselin kanssa.
        30 543 Euroa ei kuule sellaista Meksikaanoa ole kolme vuotta sitten edes ollutkaan vaikka olisi valinnut kaikki kilkkeet sihen. Älä nyt hulluja minulle kirjoittele joku raja se pitää olla valehtelemisellakin. Olen sen verran tehnyt autokauppaa,että pysyn kyllä hinnoista selvillä.
        Voithan nää tiirailla netistä ja laskeskella mitä se tänään noteeraisi. Ei vielä tänäänkään maksa Meksikolainen katiska yli 30 000Euron. Höppelo höpö.

• Mex-Golfaaja
        Golfari... kirjoitti:

Kyllä se kinkku on jo viikon vanhana tunkio tavaraa en minä moista suuhun laittaisi. Voithan sinä unelmissas syödä vaikka kultajyviä helpottaahan se sinun pahaa oloasi.
        Vanhalla autollahan sinä ajat (jatketulla V-koppasella)ei kaiketi nuin vanhan romun kanssa tuollaista meukkaa kannata pitää. Minä en juuri koskaan pidä autoa nuin kauan.
        Niin kysyn vieläkin mikä sinun saa höpöttämään tuon Meksikossa kyhätyn auton erinomaisuudesta. Se on kylmänviileästi "rupumalli" Volksvaagenin Golfiperheessä, HB ja Plussa Golfi ovat paljon arvostetumpia autoja.

Minä varmasti tunnen kuule läpeensä Volkkarit minulla on ollut niitä vähintään 10-kappaletta kaikki uusina ostettuja, Passateista - HB-golfeihin. En ole koskaan kuolannut Farmariauton perään koska meteli on vielä pahempi kuin sedannissa tai HB:ssä. Kuomukärry on minulle kuljetusväline enkä ala isompia tavaroita tunkemaan mihinkään auton perään.
        Plussa golfissa on iso takatila kun kääntää penkit sinne menee tavaraa tosi paljon.
        Kyllä on hyvä yhdistelmä tuo Dieselmoottori ja DSG-vaihteisto. Suoranainen namu. Tekeehän se tuo vaihteisto melkein 2000 lisää liksaa mutta tosi hieno se on vääntävän Dieselin kanssa.
        30 543 Euroa ei kuule sellaista Meksikaanoa ole kolme vuotta sitten edes ollutkaan vaikka olisi valinnut kaikki kilkkeet sihen. Älä nyt hulluja minulle kirjoittele joku raja se pitää olla valehtelemisellakin. Olen sen verran tehnyt autokauppaa,että pysyn kyllä hinnoista selvillä.
        Voithan nää tiirailla netistä ja laskeskella mitä se tänään noteeraisi. Ei vielä tänäänkään maksa Meksikolainen katiska yli 30 000Euron. Höppelo höpö.

Vai olen minä tunkiotavaran syöjä vielä valehtelijakin?

>30 543 Euroa ei kuule sellaista Meksikaanoa ole kolme vuotta sitten edes
        >ollutkaan vaikka olisi valinnut kaikki kilkkeet sihen. Älä nyt hulluja minulle
        >kirjoittele joku raja se pitää olla valehtelemisellakin.

Ehkäpä kuittini lokakuulta 2008 ei valehtele.

GOLF VARIANT COMFORTLINE 1.4 TSI
        118 kW DSG-AUTOM.

Listahinta miinus kät. alennus = 26.390 €
        metalli- ja helmiäisväri 420 €
        WEX-mukavuuspaketti 2 (sis. Bi-Xenon-valot) 990 €
        Eberspächer-bens.lämmitin 1.573 €
        Moott. lämmitin sisäpistoke Defa 570 €
        Toimituskulut 600 €

Tekee yhteensä 30.543 €

Talvirenkaat ja kahdet aluvanteet ostin erikseen, peltivanteet myin pois.

Olisi kai tuohon saanut ylemmänkin varustetason ynnä muita kilkkeitä, mutta hyvin olen pärjäillyt noillakin.

• Golfari...
        Mex-Golfaaja kirjoitti:

Vai olen minä tunkiotavaran syöjä vielä valehtelijakin?

>30 543 Euroa ei kuule sellaista Meksikaanoa ole kolme vuotta sitten edes
        >ollutkaan vaikka olisi valinnut kaikki kilkkeet sihen. Älä nyt hulluja minulle
        >kirjoittele joku raja se pitää olla valehtelemisellakin.

Ehkäpä kuittini lokakuulta 2008 ei valehtele.

GOLF VARIANT COMFORTLINE 1.4 TSI
        118 kW DSG-AUTOM.

Listahinta miinus kät. alennus = 26.390 €
        metalli- ja helmiäisväri 420 €
        WEX-mukavuuspaketti 2 (sis. Bi-Xenon-valot) 990 €
        Eberspächer-bens.lämmitin 1.573 €
        Moott. lämmitin sisäpistoke Defa 570 €
        Toimituskulut 600 €

Tekee yhteensä 30.543 €

Talvirenkaat ja kahdet aluvanteet ostin erikseen, peltivanteet myin pois.

Olisi kai tuohon saanut ylemmänkin varustetason ynnä muita kilkkeitä, mutta hyvin olen pärjäillyt noillakin.

Monesko moottori käkikelloautossa on paikallaan?
        Jakoketjut noissa hyppää jos pysäköi ylämäkeen ilman käsijarrua ja moottori pääsee pyörähtämään tavallaan väärin päin. Monella on tehnyt sellaisen jipon nämä 1.4 Tissi koneet. Siis Muista aina käsijarru jos pysäköit ala tai varsinkin ylämäkeen.
        Kaikkien aikojen huonoin moottori mitä on tehty Volkkariin,eniten konerikkoja ja öljynpaineet karkaavat ties minne? Tämä on faktatietoo VW-asentajan kertomaa. Siksi en moista käkikellomoottoria huolinutkaan autoon vaan valitsin oman Plussani Dieselmoottorilla. Yksinkertaisesti tällä hetkellä Volkkarilla ei ole yhtään kunnollista ja luotettavaa bensiinimoottoria. Sen jälkeen meni paskasks' kun rupesivat pienentään koneita ja ahtamaan liikaa. Dieselmoottoreissa ei tuollaisia vaivoja ole ja jakopää remmillä joka on parempi kuin ketju. (ainakin parempi kuin VAG- tämänhetkiset ketjut ja rakenteet) 1.4 TSI moottori kannattaa kiertää kaukaa on niin ongelmallinen kapistus.
        Eipä moisen kanssa kyllä kannata ylpeillä ja kehua. Pistä äkkiä vaihtoon vielä kun kerkiät. Ovista alkaa sähköjohtosarjat ja takaluukunjohtosarjat murenemaan haitarikumien kohdalta. Max. ikä 5-vuotta kannattaa välttää takaluukun avaamista kovilla pakkasilla sillä ne johdot todellakin murenee miltei kaikki poikki. Kallista on johtosarjojen vaidattaminen yksistään takaluukkuun maksa johtosarjat molemmille puolille yhteensä n.500 € töineen.

Sitten kun alkaa ilotulitus kojelaudassa niin tiedät,että johtosarjaremontit on tulossa. Ne johdotkin on niin pirun tiukalla siellä takaluukussakin haitarikumin sisällä ei ihme jos pakkanen rikko tiukalle kiskotut johdot.

Kannattaa säilyttää Pirkka Variantin ostokuitti jos sais remppaan edes vähän hyvitystä kun joutuu itkemään marmoritiskillä.

• Mex-Golfaaja
        Golfari... kirjoitti:

Jakoketjut noissa hyppää jos pysäköi ylämäkeen ilman käsijarrua ja moottori pääsee pyörähtämään tavallaan väärin päin. Monella on tehnyt sellaisen jipon nämä 1.4 Tissi koneet. Siis Muista aina käsijarru jos pysäköit ala tai varsinkin ylämäkeen.
        Kaikkien aikojen huonoin moottori mitä on tehty Volkkariin,eniten konerikkoja ja öljynpaineet karkaavat ties minne? Tämä on faktatietoo VW-asentajan kertomaa. Siksi en moista käkikellomoottoria huolinutkaan autoon vaan valitsin oman Plussani Dieselmoottorilla. Yksinkertaisesti tällä hetkellä Volkkarilla ei ole yhtään kunnollista ja luotettavaa bensiinimoottoria. Sen jälkeen meni paskasks' kun rupesivat pienentään koneita ja ahtamaan liikaa. Dieselmoottoreissa ei tuollaisia vaivoja ole ja jakopää remmillä joka on parempi kuin ketju. (ainakin parempi kuin VAG- tämänhetkiset ketjut ja rakenteet) 1.4 TSI moottori kannattaa kiertää kaukaa on niin ongelmallinen kapistus.
        Eipä moisen kanssa kyllä kannata ylpeillä ja kehua. Pistä äkkiä vaihtoon vielä kun kerkiät. Ovista alkaa sähköjohtosarjat ja takaluukunjohtosarjat murenemaan haitarikumien kohdalta. Max. ikä 5-vuotta kannattaa välttää takaluukun avaamista kovilla pakkasilla sillä ne johdot todellakin murenee miltei kaikki poikki. Kallista on johtosarjojen vaidattaminen yksistään takaluukkuun maksa johtosarjat molemmille puolille yhteensä n.500 € töineen.

Sitten kun alkaa ilotulitus kojelaudassa niin tiedät,että johtosarjaremontit on tulossa. Ne johdotkin on niin pirun tiukalla siellä takaluukussakin haitarikumin sisällä ei ihme jos pakkanen rikko tiukalle kiskotut johdot.

Kannattaa säilyttää Pirkka Variantin ostokuitti jos sais remppaan edes vähän hyvitystä kun joutuu itkemään marmoritiskillä.

>1.4 TSI moottori kannattaa kiertää kaukaa on niin
        >ongelmallinen kapistus. Eipä moisen kanssa
        >kyllä kannata ylpeillä ja kehua.

En huomaa missään kohdassa tätä keskusteluketjua ylpeilleeni ja kehuneeni. Totesin vain kylmän faktan – tuollaisella moottorilla minun kallis meksikaanini on tilauksestani varustettu.

Valintaani olen tyytyväinen, olen nauttinut valinnastani enemmän kuin arvaatkaan! Tämänkin totean sen kummemmin ylpeilemättä ja kehumatta. Valitsisin seuraavaksikin Volkkarikseni ilman muuta Golf Variantin TSI-bensamoottorilla. Se vain sopii minulle.

Onko sinulla itselläsi jokin itsetunto-ongelma, kun sinun pitää yrittää puolustaa omia valintojasi siten, että haukkua louskutat toisin valinneiden autovalinnat ja siinä sivussa heidän ruokavalintansakin maan rakoon ja puolustat omiasi aivan toissijaisilla argumenteilla? Paha uskottavuusongelma sinulla ainakin on.

Kylmä fakta on, että VW Golf on nykyisin Suomen eniten myyty mallisarja ja suurin osuus tuosta Golf-myynnistä on farkkua eli Variantia. Meitä rupuiseen meksikonruusuun tyytyneitä raukkoja on tosiaan säälittävän paljon!

Plus on jäänyt selvästi vähemmälle. Kovinkaan monilla ei ole sinun laillasi varaa ostaa 9,5 cm lisäkorkeutta ja "saksalaista laatua" jokseenkin turhan takia. Nauti autostasi kun voit!

• Golfari...
        Mex-Golfaaja kirjoitti:

>1.4 TSI moottori kannattaa kiertää kaukaa on niin
        >ongelmallinen kapistus. Eipä moisen kanssa
        >kyllä kannata ylpeillä ja kehua.

En huomaa missään kohdassa tätä keskusteluketjua ylpeilleeni ja kehuneeni. Totesin vain kylmän faktan – tuollaisella moottorilla minun kallis meksikaanini on tilauksestani varustettu.

Valintaani olen tyytyväinen, olen nauttinut valinnastani enemmän kuin arvaatkaan! Tämänkin totean sen kummemmin ylpeilemättä ja kehumatta. Valitsisin seuraavaksikin Volkkarikseni ilman muuta Golf Variantin TSI-bensamoottorilla. Se vain sopii minulle.

Onko sinulla itselläsi jokin itsetunto-ongelma, kun sinun pitää yrittää puolustaa omia valintojasi siten, että haukkua louskutat toisin valinneiden autovalinnat ja siinä sivussa heidän ruokavalintansakin maan rakoon ja puolustat omiasi aivan toissijaisilla argumenteilla? Paha uskottavuusongelma sinulla ainakin on.

Kylmä fakta on, että VW Golf on nykyisin Suomen eniten myyty mallisarja ja suurin osuus tuosta Golf-myynnistä on farkkua eli Variantia. Meitä rupuiseen meksikonruusuun tyytyneitä raukkoja on tosiaan säälittävän paljon!

Plus on jäänyt selvästi vähemmälle. Kovinkaan monilla ei ole sinun laillasi varaa ostaa 9,5 cm lisäkorkeutta ja "saksalaista laatua" jokseenkin turhan takia. Nauti autostasi kun voit!

Kyllä 1.4 tissi koneessa on todella vakavia ongelmia jakopäässä se on selviö. Kannattaa olla varuillaan koska rusahtaa. On järkevää huollattaa merkkipajalla ainakin 5-vuoden ajan jos posahtaa tulevat vastaan kustannuksissa. Halvempihan se rakkine on luontojaan kuin Plussa Golfi, käy ite katsoon hinnastoa. Omalla Plussalla tulee ensiviikolla 1-vuosi täyteen. Ei minkäänlaista vikaa eikä toimintahäiriötä,pelaa kuin ajatus.

"Uskottavuusongelma" ? Minusta se on sinulla kun alat haukkumaan toisten laatuautoja jotka asiat ovat tilastollisesti monesti toteennäytetty.

Suomessa on jonkinlainen farkkubuumi päällänsä ei farkku niin suosittu muualla ole. Onnhan se täällä suosittu kun sitä työnnetään jos minkälaisilla Pirkka-kampanjoilla. Jos ei muuten saada kaupaksi niin tarjotaan kesäkuussa nastarenkaita kylkiäiseksi. Suomalaisethan ovat tunnetusti tyhmää kansaa ne kiipeilee vaikka petäjissä jos kaverikin kiipeilee. Auto pitää olla erikseen ja tavarankuljetuskalusto erikseen. Farmariautoa puolustaa vaan se jos kuljettaa koiria tai työssä tarvitsee sellaista kulkinetta. Työkoneelta se minusta tuntuu.

Plus Golfi ei olekkaan tarkoitettu isoille massoille tuotteeksi,mutta Volkswagen on tuonut kehittänyt sen koska kilpailijollakin ovat vastaavat mallit. Jopa itsekkin epäilin ,että auton elinkaari jää lyhyeksi,mutta eipäs jäänyt. Plussa on ottanut paikkansa Volswaagenin tuotannossa. Minulle tarjottiin jo -05 Plussaa mutta en ottanut vielä, valintani päätyi 2.0 TDI HB-Golfiin. Uskonpa että Plussa myy hyvin omassa sarjassa jos vertaillaan kilpailijoihin. Kyllähän HB- golfi on hyvä auto mutta tilastot osoittaa kuitenkin ,että Plussa on vielä parempi.
        Katsoppas vikatilastot missä siellä muut Golfit ovat. Näin vankkumattomana Volkkarimiehenä oikei hävettää nuita tilastoja katsellessa.
        Hyvää yötä! sinne Kankkulan kaivolle. Jätä makkarin ikkuna auki kun oot vetäny sitä hernaria.

• Hitlerin kosto
        Golfari... kirjoitti:

Kyllä 1.4 tissi koneessa on todella vakavia ongelmia jakopäässä se on selviö. Kannattaa olla varuillaan koska rusahtaa. On järkevää huollattaa merkkipajalla ainakin 5-vuoden ajan jos posahtaa tulevat vastaan kustannuksissa. Halvempihan se rakkine on luontojaan kuin Plussa Golfi, käy ite katsoon hinnastoa. Omalla Plussalla tulee ensiviikolla 1-vuosi täyteen. Ei minkäänlaista vikaa eikä toimintahäiriötä,pelaa kuin ajatus.

"Uskottavuusongelma" ? Minusta se on sinulla kun alat haukkumaan toisten laatuautoja jotka asiat ovat tilastollisesti monesti toteennäytetty.

Suomessa on jonkinlainen farkkubuumi päällänsä ei farkku niin suosittu muualla ole. Onnhan se täällä suosittu kun sitä työnnetään jos minkälaisilla Pirkka-kampanjoilla. Jos ei muuten saada kaupaksi niin tarjotaan kesäkuussa nastarenkaita kylkiäiseksi. Suomalaisethan ovat tunnetusti tyhmää kansaa ne kiipeilee vaikka petäjissä jos kaverikin kiipeilee. Auto pitää olla erikseen ja tavarankuljetuskalusto erikseen. Farmariautoa puolustaa vaan se jos kuljettaa koiria tai työssä tarvitsee sellaista kulkinetta. Työkoneelta se minusta tuntuu.

Plus Golfi ei olekkaan tarkoitettu isoille massoille tuotteeksi,mutta Volkswagen on tuonut kehittänyt sen koska kilpailijollakin ovat vastaavat mallit. Jopa itsekkin epäilin ,että auton elinkaari jää lyhyeksi,mutta eipäs jäänyt. Plussa on ottanut paikkansa Volswaagenin tuotannossa. Minulle tarjottiin jo -05 Plussaa mutta en ottanut vielä, valintani päätyi 2.0 TDI HB-Golfiin. Uskonpa että Plussa myy hyvin omassa sarjassa jos vertaillaan kilpailijoihin. Kyllähän HB- golfi on hyvä auto mutta tilastot osoittaa kuitenkin ,että Plussa on vielä parempi.
        Katsoppas vikatilastot missä siellä muut Golfit ovat. Näin vankkumattomana Volkkarimiehenä oikei hävettää nuita tilastoja katsellessa.
        Hyvää yötä! sinne Kankkulan kaivolle. Jätä makkarin ikkuna auki kun oot vetäny sitä hernaria.

Ajatella, sinun autosi on pelannut kokonaisen vuoden ilman vikoja, noh onhan se aika kova saavutus Klokswagenilta, laadukkaimille autoille vuosi ei tunnu missään.

• 7+15
        Golfari... kirjoitti:

Runosuoli kukkii: "ja moottori pääsee pyörähtämään tavallaan väärin päin."

Moottori pääsee TAVALLAAN pyörähtämään väärin päin. Tavallaan väärin päin????? ;)

Golfari... oletko varmistanut "asentajatutultasi" (poikaystäväsi?), ettei Plussassa ole vain samat johtosarjat, jotka omien sanojesi mukaan "alkaa sähköjohtosarjat ja takaluukunjohtosarjat murenemaan haitarikumien kohdalta".

Vai onko Vag konserni ostanut Plussaan erilaiset johtosarjatkin? Mikäli on, niin pakko kai se on myöntää, että Plussa on erilainen auto, kun siinä on konsernin linjasta poikkeavaa lasia, kylkipeltiä, alustanosaa ja vieläpä johtosarjat. Huh huh, ei kuulosta kovinkaan kannattavalta valmistajalle!!! Mutta mitäpä sinä sarjatuotannosta tietäisit.

Ps. olen ollut eräässä Vag-konsernin tehtaassa töissä, koska saksalaiset eivät sotke omia käsiään kokoonpanopuolella. Että se siitä mainostamastasi "saksalaisesta työnlaadusta". Ja toisin kuin sinun satuilusi, tämä on faktaa.

• 1.6 bensa.

Plussa Golopallo on pelannut hienosti 7-vuotta ja 156 000km eikä mitään muuta kuin jarrupalat vaihdettu ja takaikkunan pyyhkimen moottori.

• plussailija

Näin plussailijana osallistun hiukan keskusteluun.

ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET PITÄKÖ KAIKKIA GOLF PLUSSALLA AJAVIA SEINÄHULLUINA VAIKKA NIMIMERKKI GOLFARI SELLAINEN ONKIN!!!

• Virne suupielessä

Älä pelkää.

Ylivoimaisesti suurin osa lukijoista toki älyää ilman muuta, ettei tuollainen höppelöhöpösetä edusta yksinään koko Golf Plus -käyttäjäkuntaa.

Eikä Plus ole missään nimessä muuta Golf-mallistoa huonompi malli, jos ei parempikaan. On hieno asia, että VW-konsernilla on tarjota erilaisia malleja eri mieltymysten mukaan. Golf kuin Golf, valmistusmaa kuin valmistusmaa, luokkansa ykkösautoja ovat!

• Golfari...

tätä raukkaa vituttaa kun son saanut melkein maksettua velka golfin

• rey6i
        Virne suupielessä kirjoitti:

Älä pelkää.

Ylivoimaisesti suurin osa lukijoista toki älyää ilman muuta, ettei tuollainen höppelöhöpösetä edusta yksinään koko Golf Plus -käyttäjäkuntaa.

Eikä Plus ole missään nimessä muuta Golf-mallistoa huonompi malli, jos ei parempikaan. On hieno asia, että VW-konsernilla on tarjota erilaisia malleja eri mieltymysten mukaan. Golf kuin Golf, valmistusmaa kuin valmistusmaa, luokkansa ykkösautoja ovat!

sinua vaan yksinkertaisesti vituttaa kun plussa glfi on laadukkaampi tuote. Kyllähän se köhyää jurppii.
        kun oosamaksut painaa päälle

• fdghyt
        Golfari... kirjoitti:

Plussa Golfi on laadukas auto . Tilastot osittaa sen. ei mikään karvakourien kyhäämä kiliopillinene virhe.....Haaaaa kilapali kippaa

• Golfari...2
        Golfari... kirjoitti:

Olet ilmeisesti Ladasta siirtynyt perinnön saanniin jälkeen Golf Plussaan ja kuvitellut saaneesi Rollssin. Kun sinulle selvisi, että se on kuin onkin ihan tavallinen Golf, alkoi mielenterveys reistailla ja tästä vieskiketjusta voimme siitä lukea.

Hae heti ammattiapua ongelmiisi. Tällaisessa tilanteessa päädytään usein isoon katastrofiin. Ajattele myös lähimmäisiäsi.

• Golfari...
        Golfari...2 kirjoitti:

Olet ilmeisesti Ladasta siirtynyt perinnön saanniin jälkeen Golf Plussaan ja kuvitellut saaneesi Rollssin. Kun sinulle selvisi, että se on kuin onkin ihan tavallinen Golf, alkoi mielenterveys reistailla ja tästä vieskiketjusta voimme siitä lukea.

Hae heti ammattiapua ongelmiisi. Tällaisessa tilanteessa päädytään usein isoon katastrofiin. Ajattele myös lähimmäisiäsi.

voi sua raukka vekkulia minulla on niin paljon pätäkkää että voin ostaa uuden pirssin vaikka huomenna. mun ei tarvi neuvotella rahoituksesta kun rahaa on pörsissä.
        Kyllä se köyhiä ottaa pattiin kun joku saarällätä rahalla

• Golfari...
        Golfari... kirjoitti:

voi sua raukka vekkulia minulla on niin paljon pätäkkää että voin ostaa uuden pirssin vaikka huomenna. mun ei tarvi neuvotella rahoituksesta kun rahaa on pörsissä.
        Kyllä se köyhiä ottaa pattiin kun joku saarällätä rahalla

Kyllä se köyhiä risoo kun Golfari ajelee uudella Plussalla ja vielä DSG-lootalla

• Golfari...
        Golfari... kirjoitti:

Kyllä se köyhiä risoo kun Golfari ajelee uudella Plussalla ja vielä DSG-lootalla

Farkku Golfin hinta pitäisi olla Daasian luokkaa elikkä jotain 15 000 euroo. Kyllä Kesko saa hyvät provikat meeksikossa kyhätyssä härvelistä. Ajatelkaa nyt ittekki omalla päällä jotain. Jos autoa myydään Pirkka kortilla niin ei se kovin pitkä ratkasu ole auton tarpeeseen.

• Golfari...2
        Golfari... kirjoitti:

Farkku Golfin hinta pitäisi olla Daasian luokkaa elikkä jotain 15 000 euroo. Kyllä Kesko saa hyvät provikat meeksikossa kyhätyssä härvelistä. Ajatelkaa nyt ittekki omalla päällä jotain. Jos autoa myydään Pirkka kortilla niin ei se kovin pitkä ratkasu ole auton tarpeeseen.

Entistä suuremmalla syyllä sinun pitäisi hankkia ammattiapua ennen kuin joku menettää henkensä.

• Farkkua haluava
        Golfari... kirjoitti:

Olepa höppelöhöpösetä hyvä ja kerro, mikä VW-liike erottelee plus-pisteiden myöntämisen ja myöntämättä jättämisen sen mukaan, missä maassa Volkkarin kokoonpano on tapahtunut.

Yleisesti tarjolla olevan tiedon mukaan Saksassa ja Meksikossa valmistetut Golfit ovat Keskon omistamissa autoliikkeissä tässä suhteessa tasan tarkkaan samalla viivalla.

http://vv-auto.fi/vv-auto/vv4.nsf/0/EC68D40742E0261DC22571ED0045BC66?OpenDocument

Onko tiedossasi VW-myyntipistettä, joka myy pelkästään Saksassa valmistettuja Volkkareita teille parempiosaisille rahamiehille ja pakottaa meidät muut eli meksikolaista farkkua haluavan rupuköyhälistön asioimaan rahvaan liikkeissä?

• Golfari...
        Farkkua haluava kirjoitti:

Olepa höppelöhöpösetä hyvä ja kerro, mikä VW-liike erottelee plus-pisteiden myöntämisen ja myöntämättä jättämisen sen mukaan, missä maassa Volkkarin kokoonpano on tapahtunut.

Yleisesti tarjolla olevan tiedon mukaan Saksassa ja Meksikossa valmistetut Golfit ovat Keskon omistamissa autoliikkeissä tässä suhteessa tasan tarkkaan samalla viivalla.

http://vv-auto.fi/vv-auto/vv4.nsf/0/EC68D40742E0261DC22571ED0045BC66?OpenDocument

Onko tiedossasi VW-myyntipistettä, joka myy pelkästään Saksassa valmistettuja Volkkareita teille parempiosaisille rahamiehille ja pakottaa meidät muut eli meksikolaista farkkua haluavan rupuköyhälistön asioimaan rahvaan liikkeissä?

On tiedossa Plussa Golfi on Sakslainen laatuote. Ei tarvitse muuta kun ottaa avaimenperän siinä lukee Bosh ja kun katselee vatriantin avainta niin lukee made in malesia. Riittääkö tämä kerro lisää.

• Globalisti

Onko nyt niin, että ne jostakin VW:n unkarilaisesta/puolalaisesta/slovakialaisesta tms. moottoritehtaasta tulevat TSI-bensamoottorit jaetaan kahteen luokkaan: I-laatu lähetetään Saksaan ja käytetään siellä Golf Plussaan, kun taas sekundamoottorit lähetetään Meksikoon Varianteihin asennettavaksi? Jakoketjut hyppivät Variantin TSI-moottorissa, mutta eivät missään nimessä Plussassa?

Vai eikö tuota Plussaa halutessaan saakaan bensamoottorilla? On pakko-ohjatusti valittava se laadukkaampi TDI-nokikone, kun kerran sinäkin viisas olet sen valinnut?

Ja se sinun Plussasi TDI-diesel on arvatenkin aitoa saksalaista tekoa alusta loppuun, kun taas muiden Golf-mallisarjojen moottoriksi kelpaa jossakin entisessä itäblokin maassa kyhätty surkea tekele?

Volkswagenilla on tuotantoa Venäjällä, Kiinassa, Argentiinassa, Brasiliassa, Etelä-Afrikassa, ties missä... Luuletko todella, ettei sinun herraskaisessa "saksalaisessa" ajopelissäsi ole mitään jossakin Vinku-Intiassa tuotettuja osia?

Mitä vuosisataa oikein mahdat elää ja oletko ollut täysin sokea näkemään maailmassa tapahtuneet muutokset? Mikä oikein on sivistystasosi?

• Golfari..
        Golfari... kirjoitti:

On tiedossa Plussa Golfi on Sakslainen laatuote. Ei tarvitse muuta kun ottaa avaimenperän siinä lukee Bosh ja kun katselee vatriantin avainta niin lukee made in malesia. Riittääkö tämä kerro lisää.

Missä on lähin mielisairaala? Osaako kukaan sanoa?

• Farkkua haluava
        Golfari... kirjoitti:

Miten tuo muka riittäisi? Eihän tuo ollut mikään vastaus kysymykseeni, joka koski sitä, mistä niitä plussapisteitä saa ja mistä ei. Kirjoitat ihan puutaheinää.

Kerro faktat: miksi "Sakslainen" on laatua ja malesialainen ei? (Laatuote = ?)

Ei tarvitse olla paljoakaan sinua fiksumpi osatakseen kirjoittaa Bosch (ei Bosh) ja Made in Malaysia (ei made in malesia). Englanniksi kirjoitettaessa ei maasta käytetä sen suomenkielistä nimeä.

En tiedä, missä maassa minun VW-avaimenperäni on valmistettu, enkä välitäkään tietää. On toiminut vuosikausia kuin "sveitsiläinen kello", vaikka sattuisi olemaan malesialainenkin.

Kirjoitan tätä japanilais-saksalaisen yhteenliittymän (Fujitsu-Siemens) tietokoneella, joka on erittäin todennäköisesti kasattu Kiinassa. Onko sinulla huippulaatuinen saksalainen tietokonekin?

• Golfari...
        Farkkua haluava kirjoitti:

Miten tuo muka riittäisi? Eihän tuo ollut mikään vastaus kysymykseeni, joka koski sitä, mistä niitä plussapisteitä saa ja mistä ei. Kirjoitat ihan puutaheinää.

Kerro faktat: miksi "Sakslainen" on laatua ja malesialainen ei? (Laatuote = ?)

Ei tarvitse olla paljoakaan sinua fiksumpi osatakseen kirjoittaa Bosch (ei Bosh) ja Made in Malaysia (ei made in malesia). Englanniksi kirjoitettaessa ei maasta käytetä sen suomenkielistä nimeä.

En tiedä, missä maassa minun VW-avaimenperäni on valmistettu, enkä välitäkään tietää. On toiminut vuosikausia kuin "sveitsiläinen kello", vaikka sattuisi olemaan malesialainenkin.

Kirjoitan tätä japanilais-saksalaisen yhteenliittymän (Fujitsu-Siemens) tietokoneella, joka on erittäin todennäköisesti kasattu Kiinassa. Onko sinulla huippulaatuinen saksalainen tietokonekin?

Tomii ja toimii .............. ei ole mikään harvinainen näky jos Vokkelomies ryömii sissään malesilaseen autoon jostai ikkunan raosta . Se pä vasta kivaa.... Ja naurattaa jopa Tojo PELLÄKIN.
        Malesialaisten kauko-ojaimien kanssa käynyt näinkin.

• Palstan puolesta
        Golfari... kirjoitti:

Tomii ja toimii .............. ei ole mikään harvinainen näky jos Vokkelomies ryömii sissään malesilaseen autoon jostai ikkunan raosta . Se pä vasta kivaa.... Ja naurattaa jopa Tojo PELLÄKIN.

Sinulla raukalla menevät jutut kaiken aikaa pahemmin höppelöhöpösuuntaan ja kirojtusvihreet sen kuin vain lisääntyvät! Jos aivan ensimmäisissä puheenvuoroissasi tässä ketjussa oli edes hiven uskottavuutta, on sekin vähä karissut.

Tee palvelus sekä itsellesi että tämän palstan lukijakunnalle. Pane korkki kiinni, pyhät ovat ohi viimeistään loppiaisena. Lähde lenkille ulos lumiseen luontoon.

Tule takaisin kirjoittamaan sitten kun jaksat pysyä asiassa ja tietsikan näppiskin tottelee sormiasi paremmin.

Jooko?

• Subaru aito japsi
        Golfari... kirjoitti:

Lisää höyryä soppaan .Ottakaapa selvää missä VW osat tosiasassa tahdään taitaa olla että vain kori ja maali tulee saksasta muut ympäri maailmaa .Tällaista on glopaali talous tänä päivänä.

• u8bgt6t6t
        Palstan puolesta kirjoitti:

Sinulla raukalla menevät jutut kaiken aikaa pahemmin höppelöhöpösuuntaan ja kirojtusvihreet sen kuin vain lisääntyvät! Jos aivan ensimmäisissä puheenvuoroissasi tässä ketjussa oli edes hiven uskottavuutta, on sekin vähä karissut.

Tee palvelus sekä itsellesi että tämän palstan lukijakunnalle. Pane korkki kiinni, pyhät ovat ohi viimeistään loppiaisena. Lähde lenkille ulos lumiseen luontoon.

Tule takaisin kirjoittamaan sitten kun jaksat pysyä asiassa ja tietsikan näppiskin tottelee sormiasi paremmin.

Jooko?

Jolikkn kiejotusvirhelle ysi hailee. tahallaan kirjotan amis tyyliillä on niin helppoo. Osta saatanan köyhä itellesi DACIA niin ei tarvitte täällä vittuilla. Niin kuin sanoin niin mulla on pätääkää vaikka hiomenna oswataa uusi biiliili

• Golfari...
        Palstan puolesta kirjoitti:

Jooko?

Juon niin paljon kuin haluan. Se ei muille kuulu.

• Golfari...
        Subaru aito japsi kirjoitti:

Lisää höyryä soppaan .Ottakaapa selvää missä VW osat tosiasassa tahdään taitaa olla että vain kori ja maali tulee saksasta muut ympäri maailmaa .Tällaista on glopaali talous tänä päivänä.

Ihan kuten Subaruunkin. Osat tulevat alihankkijoilta ympäri maailman.

• Subaru aito japsi
        Golfari... kirjoitti:

Ihan kuten Subaruunkin. Osat tulevat alihankkijoilta ympäri maailman.

Joo kilvet ja kiinitys osat tulee suomesta.Anteeksi vetokoukku tulee ruotsista

• Palstan puolesta
        Golfari... kirjoitti:

Juon niin paljon kuin haluan. Se ei muille kuulu.

Mitähän se tuo pätäkkä tähän asiaan kuuluu? Mistä sinä tiedät minun tai muidenkaan pankkitilin saldon? Voisit yllättyä, jos niitä autoja voisikin ostaa käteisellä lisää vaikka kaksi...

Joillakin on vain tapana leuhkia (kuvittelemallaan?) varallisuudella, toisilla ei (vaikka varallisuus olisi todellistakin). Minä arvostan niitä, joiden keskustelukulttuuriin tuollainen henkisesti alamittainen leuhkiminen ei kuulu.

Tosiasia on, että tämän keskusteluketjun taso on painunut jo pohjamutiin. Mieti vähän, kenen ansiosta.

- - -

Tätä jatinaa on turha jatkaa. Me muut voisimme jättää tämän höppelöhöpösedän jo "keskustelemaan" ypöyksin pöhnässään.

• Subaru ei aidompi

Lähes kaikki osat jokaiseen autoon tulee alihankkijoilta, joita tosiaankin on ympäri maailman. Yleensä alihankkijat perustavat tehtaan autotehtaiden läheisyyteen. Subarussa on japanilaisia osia jokseenkin yhtä monta kuin Golfissa saksalaisia.

• tkio8o
        Golfari... kirjoitti:

hahaa ja toosi juttuu'''''''''''''''''''''

• erkki öööööööööööööö
        Subaru ei aidompi kirjoitti:

Lähes kaikki osat jokaiseen autoon tulee alihankkijoilta, joita tosiaankin on ympäri maailman. Yleensä alihankkijat perustavat tehtaan autotehtaiden läheisyyteen. Subarussa on japanilaisia osia jokseenkin yhtä monta kuin Golfissa saksalaisia.

voi urpo kun olt väärässä halvalla kunbtehdään tulee meksikaanoja ja sasassalaati
        u

• Golfari...

Kovili on taatusti suomesta ja ruostuu niin perkeleesti

• Golfari....
        Subaru ei aidompi kirjoitti:

Meitsi ostaa uuden plussa heti kun tulee faselitti.

• Golfari...
        tkio8o kirjoitti:

hahaa ja toosi juttuu'''''''''''''''''''''

Vieläkö se köyhiä vituttaa kun meitsi ajaa orginaalilla sakemannilla?

• Ei sitten vähääkään
        Golfari... kirjoitti:

Vieläkö se köyhiä vituttaa kun meitsi ajaa orginaalilla sakemannilla?

Ei käy kateeksi.

Olet kertonut pyytämättä taloudellisen tilanteesi, joskaan et mitenkään vakuuttavasti.

Olet kertonut huomaamattasi myös henkisen kapasiteettisi, sen sitten sitäkin vakuuttavammin!

Ei totisesti käy kateeksi.

• Golfari...
        Ei sitten vähääkään kirjoitti:

Ei käy kateeksi.

Olet kertonut pyytämättä taloudellisen tilanteesi, joskaan et mitenkään vakuuttavasti.

Olet kertonut huomaamattasi myös henkisen kapasiteettisi, sen sitten sitäkin vakuuttavammin!

Ei totisesti käy kateeksi.

tässäpä justiinsa ilmaisit henkisen köyhyytesi. ja vielä pahempaa henkisen kanssa pärjää, mutta se taloudellinenkin varjostaa siinä sivussa. Mee nyt vetään sitä vanhaa hernaria ja oole ilona läheisille Toivoo Topi Sorsaposki ja Rymättylän renegades

• aito Germany BOSH
        Golfari... kirjoitti:

tässäpä justiinsa ilmaisit henkisen köyhyytesi. ja vielä pahempaa henkisen kanssa pärjää, mutta se taloudellinenkin varjostaa siinä sivussa. Mee nyt vetään sitä vanhaa hernaria ja oole ilona läheisille Toivoo Topi Sorsaposki ja Rymättylän renegades

Papparaista jymäytetty. Volkkari kauppias laittanut avaimenperään "Made in Bosh"-tarran. Vai että ihan BOSH. Aito saksalainen B O S H. On siinä volkkarikauppias nauranut pieni tarrajekku. Kiva, että jotkut menevät vielä tuohon halpaan.

Ostin työmatkalla Hong Kongista Kalvin Klein -vaatteita ja Hugo Bos sukkia, mutta enpä hoksannut ostaa aitoa saksalaista Bosh-avaimenperää.

• Golfari...
        aito Germany BOSH kirjoitti:

Papparaista jymäytetty. Volkkari kauppias laittanut avaimenperään "Made in Bosh"-tarran. Vai että ihan BOSH. Aito saksalainen B O S H. On siinä volkkarikauppias nauranut pieni tarrajekku. Kiva, että jotkut menevät vielä tuohon halpaan.

Ostin työmatkalla Hong Kongista Kalvin Klein -vaatteita ja Hugo Bos sukkia, mutta enpä hoksannut ostaa aitoa saksalaista Bosh-avaimenperää.

Eipä puhuta tarrasta se on stansattuvkunolla kilkuttimiin. JA JUURI SIKSI

• yhtru6
        Golfari... kirjoitti:

heh heee

• Vinkki sinullekin
        aito Germany BOSH kirjoitti:

Minä en jaksa uskoa, että Hong Kong myisi niin tökeröitä jäljennöksiä.

Tuskinpa Calvin Klein -vaatteiden jäljennöksiä saisi myytyä nimellä Kalvin Klein tai edes Hugo Boss -sukkien kopioita nimellä Hugo Bos muille kuin Golfari...n kaltaisille herkkäuskoisille raukoille, jotka kuvittelevat Saksassa valmistetun Volkkarin olevan valmistusmaansa takia muualla valmistettua parempi ja vielä kännipäissään kehua retostelevat herkkäuskoisuudellaan.

Siis: älä sentään viitsi kilpailla Golfari...n kanssa typeryydessä ja tietämättömyydessä. Ota edes selvää tuotemerkkien oikeista nimistä, jos niihin haluat vedota! Edes nimeä Bosch et sinäkään kirjoittanut oikein, vaikka se oli jo täälläkin rautalangasta vääntäen opetettu.

• Bosch jääkaappi
        Vinkki sinullekin kirjoitti:

Minä en jaksa uskoa, että Hong Kong myisi niin tökeröitä jäljennöksiä.

Tuskinpa Calvin Klein -vaatteiden jäljennöksiä saisi myytyä nimellä Kalvin Klein tai edes Hugo Boss -sukkien kopioita nimellä Hugo Bos muille kuin Golfari...n kaltaisille herkkäuskoisille raukoille, jotka kuvittelevat Saksassa valmistetun Volkkarin olevan valmistusmaansa takia muualla valmistettua parempi ja vielä kännipäissään kehua retostelevat herkkäuskoisuudellaan.

Siis: älä sentään viitsi kilpailla Golfari...n kanssa typeryydessä ja tietämättömyydessä. Ota edes selvää tuotemerkkien oikeista nimistä, jos niihin haluat vedota! Edes nimeä Bosch et sinäkään kirjoittanut oikein, vaikka se oli jo täälläkin rautalangasta vääntäen opetettu.

Ihan vain tiedoksi. Hong Kong on kaupunki, josta löytyy kaikkea. Aitoja, kalliita Hugo Boss -merkkisiä tuotteita, mutta myös halpoja kopioita kuten Kalvin Kleineja. Enpä yllättyisi, vaikka siellä olisi Boshejakin myynnissä. Avaimenperinäkin.

Ironia on vaarallisen vaikea laji.

• jj90fghtg

ennemmin kannattaa ostaa DACIA kuin Meksikolainen farkku golfi on 10 000tonaa halvempi purkki

• Golfari...3

Niin tai Golf Plus. Hyvä vaihtoehto Dacialle eläkeläispapoille.

• iopio8ihy

Niinpä pappa ajelee PLUSSALLA ja on talouskin plussan puolella. SATUSETÄ voi ajella sillä virtuaali siccorolla vaikka mihin. DSG-automaatti ja vääntävä Diesel todella pelaa. Eikä haittaa vaikka löpö kallistuu kun on varaa maksaa laadusta. Niinhän se menee.

• Golfari...3

Vielä kun saisit tuon mielenterveyspuolen kuntoon ja valehtelisit edes hiukan vähemmän niin kyllä se siitä.

• Golfari...3

Olen nyt reilun vuoden ajanut farkku-Golfilla. Yksi parkkipolttimo on juuri vaihdettu ja auto on kuin uusi kaikin puolin. Ei ihme, että juuri Golf-farmari on se ihan kaikkein haluttu vaihtoauto autoliikkeissä.

Golf Plus taas ei oikein ketään kiinnosta vaikka se on täsmälleen samoista osista kasattu turkkilaisten toimesta. Eli sen ei pitäisi olla sen huonompi kuin farkkukaan.
        Ei vain Plus kelpaa kenellekään.

• 32iiiii
        Golfari...3 kirjoitti:

Olen nyt reilun vuoden ajanut farkku-Golfilla. Yksi parkkipolttimo on juuri vaihdettu ja auto on kuin uusi kaikin puolin. Ei ihme, että juuri Golf-farmari on se ihan kaikkein haluttu vaihtoauto autoliikkeissä.

Golf Plus taas ei oikein ketään kiinnosta vaikka se on täsmälleen samoista osista kasattu turkkilaisten toimesta. Eli sen ei pitäisi olla sen huonompi kuin farkkukaan.
        Ei vain Plus kelpaa kenellekään.

Onhan se haluttu malli kun hintakin alkaa olla alle 20 ekeen. siinä syy halppismalli kiinnostaa köyhiä. 1.2 Tsi moottori on köyhän unelma.
        Kuuluu niin vitun kova pauke tuosta moottorista vuan VW mies pitää siitä kuin karjalanpiirasata. saat tässä näitä kirotusvireitä niin et pääse dementian puolelle.

• Golfari...

Mun pääni halkeaa tyhmyydestä...

• Golfari...3

• Farkulla ajava

Tuollaista kirjoitusripulia kutsutaan ammattipiireissä käsittääkseni kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisen vaiheen ilmentymäksi.

Uskomme vähemmälläkin, että toisten VW-kuskien tyytyväisyys omaan farkkuunsa on tuottanut sinulle järkyttävän syvän trauman – mutta emme ymmärrä millään, miksi!

Plussa-kuskien valtaosa on hyvinkin järkevää sakkia. Tiedän erään hyvinkin fiksun emeritus-professorin, joka kirjoittaa avustajana TM-lehden Tieteen maailmasta -palstaa (vaikka on iältään jo luokkaa 80 v.).

Kaipa niitä plussiakin on saatu myydyksi sellaisia määriä, että omistajia riittää ihan laidasta laitaan.

• plussaaja.

• Golfari...3 kirjoitti:

Hinnastot

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW4.nsf/0/B8B36B4887F33488C22572440030B605?OpenDocument

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW4.nsf/0/7199AE5C93B7D938C22572F2002283A4?OpenDocument

Golf Plus on se halpamalli vanhuksille. Variant on se kalliimpi ja laadukkaampi.

Kyllä on suorastaan naurattanut kun oon lukenut näitä kommentteja ko. malleista. Plussa vanhuksille ja variantti nuorille ,meneville ym. Tämä varsinkin että plussa vanhuksille??? Millä perusteella? Onko se jotenkin vanhusten oloinen auto vai mikä siitä tekee "vanhusten auton".Itse olen 30v ja ajelen oikein mielelläni plussalla koska esim. siinä istuu vähän korkeammalla kuin tavan golffissa joten pystyy seuraamaan liikennettä paremmin.(On kokemusta näistäkin missä istutaan melkein perse tiessä kiinni ). Omassa "pappa"plussassa on 2.0fsi kone(150hp) ja automaatti joten mikä sen mukavampaa. Tehoa riittää ainakin omaksi tarpeeksi.Meillä jokaisella on se paras auto(omasta mielestä) . . . . .itselleni täää on nyt tällä hetkellä SE PARAS auto oli muut sitten mitä mieltä tahansa.

• Golfari...

saahan se vanha kalkkisukko kirjoittaa mitä hauaa. Se vaan osittaa teiddä tyhmyyttännte.
      Siis tyyväuisyys sellaiseen rottelon jonka ei pääse pakkasella sisälle jäbä roikkuu ovwssa niinkuin espaja joulupukki he hee................MUTTA siinä avaimenperässä lukeekin Made in Malyasia............ siis kiinaakin halvempaa romua täyttä skeidaa. Siis nyt lakkailet köyhälemästä osta farkku Pasuuna.

• plussaaja.

Kyllä plussallakin pärjää.

• Golfari...

ei mmee enää ytään sana ojken kunolen nin päisäbni

• Hyi!
        Golfari... kirjoitti:

ei mmee enää ytään sana ojken kunolen nin päisäbni

Sinä olet selvästikin nimimerkkivaras. Antaisit tuon ressukan olla – osaa hän häpäistä oman nimimerkkinsä tarpeeksi pahasti ihan itsekin.

Pitäisiköhän tietokoneisiinkin saada alkolukot, jotta nämä palstat säästyisivät saasteelta. Kohta sata puheenvuoroa silkkaa skeidaa!

• Golfari ...

ärfds toi pluussa onhh huuuuuuuuuuuvaa ääähh

• 412 TSI

Onko siinä plussagolfissa tehokkaampi lämmityslaite, kun ilmatilakin on suurempi.
      Tavallinen golf sai surkeat tulokset Tuulilasin lämmityslaitetestissä. Ja onhan volkkari kaupunkiajossakin todettu hyytävän kylmäksi ihan käytännössä.

• Gofari...

Kuulepaa on sähkövastus joka tuttaa heti läpöö ,,,,mutta kulutus nousee HETIlämpöä heti. Ainaki puoli tiraa

• huhygyg

muttahepottaa kun eitarvi hosuun kusta

• Farkulla ajava
        Gofari... kirjoitti:

Kuulepaa on sähkövastus joka tuttaa heti läpöö ,,,,mutta kulutus nousee HETIlämpöä heti. Ainaki puoli tiraa

Vastaus ei liity mitenkään Plussaan vaan on moottorikohtainen. Kuvastaa vastaajan asiallisuutta ja tietämystä yleisemminkin.

TDI-dieselmoottoreissa on PTC-lämpövastus lisälämmön lähteenä, olipa Golfin kori mikä tahansa.

TSI-bensamoottoreista tuollainen vastus puuttuu, vaikka moottori olisi pultattu Plussaankin.

Itselläni on bensa-Variantissa (TSI 1.4, 118 kW) lisävarusteena hankittu automaatti-ilmastointi. En tiedä, onko lämmitystehoa yhtään sen enempää kuin vakioilmastoinnissakaan. Hidas lämpenemään, mutta sen jälkeen lämmitysteho on OK. Tehokkaat istuinlämmittimet auttavat alkuun mukavasti.

• Mex-Golfaaja

Tämä on vihoviimeinen puheenvuoroni tähän epäonnistuneeseen ketjuun.

Olet säälittävällä tavalla sairaalloisen fiksautunut kahteen teemaan: köyhyys vastaan rikkaus ja saksalaisuus vastaan ei-saksalaisuus (= meksikolaisuus).

Omalla vauraudella ylvästely ja toisen vähävaraisuuden rienaus on pahimman lajin moukkamaisuutta. Jos ihmisellä ovat palikat kohdallaan, osaa hän nauttia hyvinvoinnistaan vähin äänin!

Kun nyt kuitenkin olet lyönyt minuakin tuolla köyhyysaseella, niin voin todeta, etten voi mitenkään pitää itseäni rikkaana – enkä rikkauksia niin kaipaakaan. Normaali hyvinvointi riittää. Minulla on tarpeitani täysin tyydyttävä omistusasunto, joka on maksettu kokonaan jo aikaa sitten (kuten kai tässä iässä voi odottaakin). VW Golf Variantini ostin ilman vaihtoautoa käteisellä, mutta voin auliisti myöntää joutuneeni ottamaan pankista "puolet petäjäistä". 2008 ottamani pankkilainan hoidin loppuun omalla työlläni viime vuoden kuluessa, joten Variantistakaan ei tuota inhoamaasi velkaa enää ole.

Pian autolainan maksetuksi tultua onnistuin viime vuonna saamaan ihan mukavan potin perintörahaa. Saisin sillä parikin uutta autoa, ellei rahoille olisi paljon järkevämpääkin käyttöä. Golf Variantini on "meksikolaisuudestaan huolimatta" vielä aivan uutta vastaavassa iskussa, joten aion pitää sen perheessämme vielä pitkään.

Nuo perintörahat eivät tietenkään ole sinänsä mikään ylpeydenaihe minulle, koska ne ovat edellisten sukupolvien vuosikymmenien aikana keräämiä, eivät mitenkään minun ansaitsemiani!

Pointtini: älä hyvä ihminen erehdy toiste käyttämään toisen köyhyyttä lyömäaseena ketään vastaan keskustelussa, jossa et pärjää asiatiedoillasi!

Se "saksalaisen laadun" ihannointisikin on tänä päivänä täysin naurettavaa, kuten (melkein) kaikki hyvin tietävätkin. Osataan sitä muuallakin.

Hyvää tätä vuotta sinulle ja Plussallesi. Nauti autostasi – ei se mikään huono valinta ole!

• Golfari...

Älä jäsentele ja tee niin hienoa tekstiä. Tänne kelpaa hunompikin.
        No mie alan nut sulle kirjottahmaan niinkö miehet. Meilä saapi jua viinaaki niin kauvon, että nokka persseeseen kopsahtaa. Sitte on niinkö mies vasta kunnola päissään. Enhän mie nyt ole mikhään hankala tyyppi ,,,,ei ei ollenkhaan.
        Varsinainen Plussa pelle joka ajjaa porola kaikki lyhemät ajot.................Jatkuu seuraavalla sivulla

• Jälleen Golfari...

MINÄ en muuten ole koskaan ottanut autoon velkaa. Näin on tosi. Mie ostan aina käteisellä mutta eihän sillä ole mitään merkitystä kun velkapankit hoitaa hommat.

• Golfari...

Saksalainen laatu on käsite vaikka ostaisit pakastimen se on halvempi kuin Meksikaano ja saa 500eurolla alk ,mutta kunnon sakemanni maksaa 1000 ekee.

• Megatroniidi DCG
        Golfari... kirjoitti:

Saksalainen laatu on käsite vaikka ostaisit pakastimen se on halvempi kuin Meksikaano ja saa 500eurolla alk ,mutta kunnon sakemanni maksaa 1000 ekee.

eihän sulla ole plussassa edes xenoneja. karvalakkimalli siis, liekkö edes uusi?

• tiedänpävaan
        Megatroniidi DCG kirjoitti:

eihän sulla ole plussassa edes xenoneja. karvalakkimalli siis, liekkö edes uusi?

plussaan ei saa ksenoneja kuin biltemasta jälkiasennuksena.

• Golfari...
        tiedänpävaan kirjoitti:

Voi sua "kloppia" ei auto tarvitse mitään Zenoneja. H4 kun lopetettiin autoista niin sen jälkeen ei ole kunnollisia valoja ollutkaan. H4olivat parhaat ja kestävät valot kestivät polttimot vuosikausia. Näissä Jettojen romuissa missä on näitä Meksikolaisia Zenoneja niin vilkkuu niin pirun epämääräista valoa. Minä en tuollaisia vikapesiä edes haluaisi vaikka ilman saisi. Paskaa tyyni.
        Kuuleppas kaveri rahalla saa ja autolla pääsee.
        Minä en köyhyyttäni ajele plussalla minulla on ollut Pasuunoitakin 5-kappeletta ja Mersunromujakin ,mutta kun alkoivat lahomaan kynsii.
        Nyt riirtää taas. Vielä voin sanoa sinulle että olen ajanut YLI 1000 000km Volkkareilla ja kahdella Mersunromulla. PLUSSA GOLFI ON LAADUKAS AUTO

• kiinni jäit
        Golfari... kirjoitti:

Voi sua "kloppia" ei auto tarvitse mitään Zenoneja. H4 kun lopetettiin autoista niin sen jälkeen ei ole kunnollisia valoja ollutkaan. H4olivat parhaat ja kestävät valot kestivät polttimot vuosikausia. Näissä Jettojen romuissa missä on näitä Meksikolaisia Zenoneja niin vilkkuu niin pirun epämääräista valoa. Minä en tuollaisia vikapesiä edes haluaisi vaikka ilman saisi. Paskaa tyyni.
        Minä en köyhyyttäni ajele plussalla minulla on ollut Pasuunoitakin 5-kappeletta ja Mersunromujakin ,mutta kun alkoivat lahomaan kynsii.
        Nyt riirtää taas. Vielä voin sanoa sinulle että olen ajanut YLI 1000 000km Volkkareilla ja kahdella Mersunromulla. PLUSSA GOLFI ON LAADUKAS AUTO

hahhaa, golfarilla ei ole varaa edes xenoneihin jotka maksaa kansanvaunuun vain 500 eeroa, köyhää. myönnä vain että olet isosuinen nettihörhö joka ajelee ukin uudenkarhealla -alle miljoona ajetulla- sierralla

• Kugelwagen
        Golfari... kirjoitti:

Jos VW on mielestäsi niin pirun laadukas niin miten selität VW:n surkean menestymisen saksalaisissa laatu ja tyytyväisyystilastoissa?

• Hallelujaa Golf Plus
        Golfari... kirjoitti:

Aamen. Golf Plus on laadukas auto, kun sinä kerran niin toteat. Mitään perustelujahan sinulla ei ollut, mutta päätetään ketju silti tähän. Ja jätetään uusi ketju avaamatta.

• Golfari...
        Hallelujaa Golf Plus kirjoitti:

Aamen. Golf Plus on laadukas auto, kun sinä kerran niin toteat. Mitään perustelujahan sinulla ei ollut, mutta päätetään ketju silti tähän. Ja jätetään uusi ketju avaamatta.

Hallelujaa laatua. Plussa on laadukas en minä sitä totea,vaan katsastusviranomaisten listat monessa maassa näyttävät näin.

• öiub
        tiedänpävaan kirjoitti:

Voi Urpo raukka onko sulla vanhassa Golfissa tarvike Zenut? Ei paljo sen kotteron imagoa ja arvoa nosta. #-koppanen Golo ja tarvike Zenut Ha Haaa................

• Golfari...

Jälleen tuli ilmi PLUSsa Golfin laadun erinomaisuus, ei pajalle kutsua niin kuin halpamaissa kasattujen autojen suhteen. Plussassa kestää polttoaineputket paineita. Se johtuu Saksalaisesta laaduntarkkailusta. Minäkin olen pitänyt asiaa lähinnä vitsinä, mutta kyllä se näin on.
      Polttoaineet pysyy putkien oikealla puolella.
      Pajalle kutsut eivät koske Plussaani.

• VW Huolto

Takaisinkutsu koskee kaikkia 2.0TDI-moottoreita. Myös turkkilaisten karvatassujen halvalla Saksassa tekemiä.

• Golfari...
        VW Huolto kirjoitti:

Takaisinkutsu koskee kaikkia 2.0TDI-moottoreita. Myös turkkilaisten karvatassujen halvalla Saksassa tekemiä.

Ei koske!
        Oletko rasisti "karvatassujen"? Pitää sanoa "köykkänenien"
        Saksassa on niin kova laadunvalvonta ettei siellä lintsata tai tulee linjalta lähtö.

• VW Huolto
        Golfari... kirjoitti:

Ei koske!
        Oletko rasisti "karvatassujen"? Pitää sanoa "köykkänenien"
        Saksassa on niin kova laadunvalvonta ettei siellä lintsata tai tulee linjalta lähtö.

Koskee kaikkia kyseisiä moottoreita.

• Voi tavatonta
      • Golfari...

Ei mitään pelättävää Bööööööööööööööööö.

Mistä vedit PLUSSA Golfin tuohon? Minulla on ollut lukusia Volkkareita eikä mistään ole moottori pimahtanut. Yhteen 1.9 TDI moottoriin laitettiin joku O-rengas tiiviste Turbon puolelle.
        Ei koskaan mitään häikkää.
        Listassa näytti olevan TOJO kärjessä vanhanaikaisineen moottoreineen.
        Mutta,mutta Golf Plussa oli viimeisten tilastojen mukaan vähävikaisempi auto kuin Tojo Verso.

• juytjuyujuy
        Golfari... kirjoitti:

Ei mitään pelättävää Bööööööööööööööööö.

Mistä vedit PLUSSA Golfin tuohon? Minulla on ollut lukusia Volkkareita eikä mistään ole moottori pimahtanut. Yhteen 1.9 TDI moottoriin laitettiin joku O-rengas tiiviste Turbon puolelle.
        Ei koskaan mitään häikkää.
        Listassa näytti olevan TOJO kärjessä vanhanaikaisineen moottoreineen.
        Mutta,mutta Golf Plussa oli viimeisten tilastojen mukaan vähävikaisempi auto kuin Tojo Verso.

No mistähän se on vedetty? Ettei vain tuo linkki ilmottaisi, että mistä löytyy tuo raportti kokonaisuudessaa.

Plussa Golffissa siis enemmän moottoririkkoja kuin meksikaanojen kokoamissa normaali-Golffeissa.

• Golfari...
        juytjuyujuy kirjoitti:

No mistähän se on vedetty? Ettei vain tuo linkki ilmottaisi, että mistä löytyy tuo raportti kokonaisuudessaa.

Plussa Golffissa siis enemmän moottoririkkoja kuin meksikaanojen kokoamissa normaali-Golffeissa.

Amppeerijamppa höpöttää kun itse ajelee vanhalla rottelolla missä on vaan 3-johtoa nekin starttimoottorissa. Se on jäänyt vähän jälkeen nykyautoista hokee vaan lyijykynäakusta ja Amppeerimittareista. Olisi ollut parempi valinta alkaa vaikka papiksi kuin Amppeerimittariksi.
        Bööööööööööööööööö

• 3+1-1
        juytjuyujuy kirjoitti:

Meksikolaisissa lentelee öljyt pihalle kun huohottimet jäätyy ei sovellu meidän oloihin. Kannattiasi asennuttaa niihin huohottimiin vastukset ettei jäädy. Naapurilla ruikkasi toistamiseen öljyt Meksikaanosta ja paineet karkasi ja jakoketju pääsi hyppäämään kun automaattikiristys lakkasi toimimasta paineitten puuttumisen vuoksi.

Halvalla ei saa hääviä.

• asiallisuutta kiitos
        Golfari... kirjoitti:

Amppeerijamppa höpöttää kun itse ajelee vanhalla rottelolla missä on vaan 3-johtoa nekin starttimoottorissa. Se on jäänyt vähän jälkeen nykyautoista hokee vaan lyijykynäakusta ja Amppeerimittareista. Olisi ollut parempi valinta alkaa vaikka papiksi kuin Amppeerimittariksi.
        Bööööööööööööööööö

Mitä jos edes kerran yrittäisit keskustella asiallisesti. Luulisi, että kun mittarissa on tsiljoona ja ikääkin lähemmäs sata, että olisi jo edes alkeelliset keskustelutaidot, mutta ei.

Se, että sinulla on ollut kaksi tai ehkä jopa kolmea autoa, jotka ovat toimineet, ei todista vielä mitään laadusta. Otanta on liian pieni. Voit itse googlettaa, että mitä otanta tarkoittaa.

• Golfari...
        asiallisuutta kiitos kirjoitti:

Mitä jos edes kerran yrittäisit keskustella asiallisesti. Luulisi, että kun mittarissa on tsiljoona ja ikääkin lähemmäs sata, että olisi jo edes alkeelliset keskustelutaidot, mutta ei.

Se, että sinulla on ollut kaksi tai ehkä jopa kolmea autoa, jotka ovat toimineet, ei todista vielä mitään laadusta. Otanta on liian pieni. Voit itse googlettaa, että mitä otanta tarkoittaa.

Minä olen varmaan ajanut enemmän uusilla autoilla kun sinä jos totta puhutaan. Vaihdan auton aina 2-3 vuoden välein UUTEEN. Yleensä alle 100 000 km ja vaihtoon hyvityshinta on Volkkarista silloin vielä aika hyvä. Noin äkkiarvaamalta meidän huushollisa on kaikkiaan pyörinyt n.20 autoa jotka ovat suurimmalta osalta ostettu uusina paitsi vaimon kauppakassit Polot ovat ostettu käytettyinä. Perheen Ykkösautot ovat olleet aina uusia Golf. Jettaa Passattia, MB,Saab ja eksyipä sinne aikoinaan kokeeksi pari Ooppeliakin.

ON niitä poju autoja ollut ja tietämystä niistä karttumut.
        Meksikolaiseen ja Korealaiseen en koske pitkällä kepilläkään ole varmasti niin periaatteenmies. Olemme olleet vaimoni kanssa aina hyvissä vakituisissa töissä ja rahaakin on ollut käyttää moisiin turhakkeisiin, no ompa nuita asuntojakin kaksi jäänyt kainaloon.
        Niinkuin aijemmin kirjoitin ei minun Volkkareiden moottoreissa ole ollut mitään ongelmia. Olen todellakin ajanut autolla kymmeniä vuosia n. 25 000 km vuodessa joten ajokokemusta ja tietoa on karttunut runsaasti autoilusta.
        Plussa Golfi vaan on osoittunut maineensa veroiseksi ainakin ensimmäisen käyttövuoden aikana. Ei PIENINTÄKÄÄN vikaa eikä häiriötä, näin se vaan mennee.

Höpötät otannasta minulla on käytännön kokemusta Volkswageneista (siis omistanut itse) vähintään 15-autosta minun ei tarvitse silloin googlettaa otantoita.

Ikävää!!!! varmaan mielestäsi mutta näin se menee.
        Golf PLUSSA Blue Motionissa kyllä virtaa piisaa vaikka PTC-vastukset onkin. Autossa on todella hieno sähköjärjestelmä virran talteenottoionen.
        Tarvittaessa sisätilan puhaltimen teho laskee saavuttaessa risteykseen ja mittarivalaistukset himmenee ja taas kun lähdetään liikkeelle puhallin-nopeus normalisointuu kaikki hienoa elektroniikkaa ja virransäästöä jotta virtaa riittää tärkeimmille laitteille ja tietysti lyijykynä akulle.

No niin olipa tässä taas sinulle valistusta .Saattaapi vanhan tekniikan ukko lukea alhuuli lörpällään. Lakkaat puhumasta perättömiä voidaan saada asiallisuuttakin keskusteluun.

• Melua tyhjästä
        Golfari... kirjoitti:

Minä olen varmaan ajanut enemmän uusilla autoilla kun sinä jos totta puhutaan. Vaihdan auton aina 2-3 vuoden välein UUTEEN. Yleensä alle 100 000 km ja vaihtoon hyvityshinta on Volkkarista silloin vielä aika hyvä. Noin äkkiarvaamalta meidän huushollisa on kaikkiaan pyörinyt n.20 autoa jotka ovat suurimmalta osalta ostettu uusina paitsi vaimon kauppakassit Polot ovat ostettu käytettyinä. Perheen Ykkösautot ovat olleet aina uusia Golf. Jettaa Passattia, MB,Saab ja eksyipä sinne aikoinaan kokeeksi pari Ooppeliakin.

Meksikolaiseen ja Korealaiseen en koske pitkällä kepilläkään ole varmasti niin periaatteenmies. Olemme olleet vaimoni kanssa aina hyvissä vakituisissa töissä ja rahaakin on ollut käyttää moisiin turhakkeisiin, no ompa nuita asuntojakin kaksi jäänyt kainaloon.
        Niinkuin aijemmin kirjoitin ei minun Volkkareiden moottoreissa ole ollut mitään ongelmia. Olen todellakin ajanut autolla kymmeniä vuosia n. 25 000 km vuodessa joten ajokokemusta ja tietoa on karttunut runsaasti autoilusta.
        Plussa Golfi vaan on osoittunut maineensa veroiseksi ainakin ensimmäisen käyttövuoden aikana. Ei PIENINTÄKÄÄN vikaa eikä häiriötä, näin se vaan mennee.

Höpötät otannasta minulla on käytännön kokemusta Volkswageneista (siis omistanut itse) vähintään 15-autosta minun ei tarvitse silloin googlettaa otantoita.

Golf PLUSSA Blue Motionissa kyllä virtaa piisaa vaikka PTC-vastukset onkin. Autossa on todella hieno sähköjärjestelmä virran talteenottoionen.
        Tarvittaessa sisätilan puhaltimen teho laskee saavuttaessa risteykseen ja mittarivalaistukset himmenee ja taas kun lähdetään liikkeelle puhallin-nopeus normalisointuu kaikki hienoa elektroniikkaa ja virransäästöä jotta virtaa riittää tärkeimmille laitteille ja tietysti lyijykynä akulle.

No niin olipa tässä taas sinulle valistusta .Saattaapi vanhan tekniikan ukko lukea alhuuli lörpällään. Lakkaat puhumasta perättömiä voidaan saada asiallisuuttakin keskusteluun.

>>Aamen. Golf Plus on laadukas auto, kun sinä kerran niin toteat.>Mitään perustelujahan sinulla ei ollut, mutta päätetään ketju>silti tähän. Ja jätetään uusi ketju avaamatta.

• Golfari...
        Melua tyhjästä kirjoitti:

>>Aamen. Golf Plus on laadukas auto, kun sinä kerran niin toteat.>Mitään perustelujahan sinulla ei ollut, mutta päätetään ketju>silti tähän. Ja jätetään uusi ketju avaamatta.

Golf Plussa on LAADUKAS auto ! Hö Pöööööööö!

En minä sitä totea VAAN katsastusviranomaisten tilastot............Ymmärrätkö?

Kyllä minä niihin luotan enemmän kuin sinun jankuttamiseeen.

Eikö tämä asia mene nyt sun päähäsi?

Tämä ketjuhan lähti liikkeelle justiin noista tilastoista ja se kun köyhiä alkoi jurppimaan.

• ossssianni
        Melua tyhjästä kirjoitti:

Miksi tälläinen ketju olisi pitänyt lopettaa joka perustuu todellisuuteen, elikkä tilastoihin?

• osssss
        Golfari... kirjoitti:

Jaha vaihto uuteen ennenkuin kesto tulee esille.Eihän siinä opi mitään auton todellisista vioista.

• 3+1-1
        3+1-1 kirjoitti:

Meksikolaisissa lentelee öljyt pihalle kun huohottimet jäätyy ei sovellu meidän oloihin. Kannattiasi asennuttaa niihin huohottimiin vastukset ettei jäädy. Naapurilla ruikkasi toistamiseen öljyt Meksikaanosta ja paineet karkasi ja jakoketju pääsi hyppäämään kun automaattikiristys lakkasi toimimasta paineitten puuttumisen vuoksi.

Halvalla ei saa hääviä.

Kaikkea tämä VW-kateus aiheuttaakin.

• Golfari...
        osssss kirjoitti:

Jaha vaihto uuteen ennenkuin kesto tulee esille.Eihän siinä opi mitään auton todellisista vioista.

Ei kannaa autoa pitää vanhaksi romuksi sen takia,että oppisi tekemään tai teettämään remonttia. Aika naurettava veto. Minulla on rahaa vaihtaa auto silloin kun mieli tekee,mutta kyllä sillä 2-vuotta pitää ajaa muuten naapurit tulee liian kateelliseksi.

• Melua tyhjästä
        Golfari... kirjoitti:

Tämä ketjuhan lähti liikkeelle justiin noista tilastoista ja se kun köyhiä alkoi jurppimaan.

Eri maissa valmistettujen VW-tuotteiden laatu on tässä "keskustelussa" ollut selvästikin sivuseikka. Aloittajan todellinen vaikutin on ollut päästä leuhkimaan lompakkonsa (kuvitteellisella?) paksuudella.

Jos oikeasti varakkaan ihmisen sivistystaso ja itsetunto ovat kunnossa, ei hän tuollaiseen halpamaiseen tökeryyteen missään olosuhteissa syyllisty.

"Syvät vedet liikkuvat ääneti, matalat pitävät mekkalaa", sanovat anglosaksit. Meillä sama on totuttu sanomaan "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten".

• osssss
        Golfari... kirjoitti:

Ei kannaa autoa pitää vanhaksi romuksi sen takia,että oppisi tekemään tai teettämään remonttia. Aika naurettava veto. Minulla on rahaa vaihtaa auto silloin kun mieli tekee,mutta kyllä sillä 2-vuotta pitää ajaa muuten naapurit tulee liian kateelliseksi.

Varmaan tuohon välirahaan palaa muutama turha tonni kuitenkin.Tietysti aivansama kun rahaa riittää.
        Asiassa hyvä puoli meille köyhille että sitten löytyy sisäänajettuja käytettyjä paljon.

• awffeq
        Golfari... kirjoitti:

Voi veljet, Volkkareista vain Touranissa on enemmän vikoja moottorissa.

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=4&news_id=201108016&p=3&cat=30

• wevverwvre
        3+1-1 kirjoitti:

Halvalla ei saa hääviä.

Halvalla saa parempaa, Golf Plussassa enemmän moottoririkkoja kuin Meksikossa kootussa Golfissa.

• Toiseksi huonoin

• ghhgfghhg

Vain köyhälle tuollainen kippo on kallis.

• Kvalitetbil
      • Golfari...

Jopas kottaraisenpöntön omistaja löysit mielenkiintoisen listan mikä on aivan tyhjänpäiväinen.

Löytyy sieltä luotettavampaakin tietoa PLUSSA GOLFISTA mikä on viranomaisten tekemää TUV ja katsastuksessa todettua. Kerrassaan imarreltua luettavaa näin PLUSSA GOLFIN omistajalle. Ei minkään muun auton kohdalla tuollaista mainintaa "muutoin hyvin vähän vikoja"

-Katsastuksessa joitakin vetoakselivikoja TUV
        -Muutoin hyvin vähän vikoja TUV

Takaisinkutsuja oli PTC-elementtien maadoituksen vuoksi.

Jos katsot minkä muun Volkkarin vikatilastoja tuolta TUV-listalta sieltä löytyy pirusti.
        "Muutoin hyvin vähän vikoja" = lukee PLUSSAN kohdalla.

• Kumpparimies.
        Golfari... kirjoitti:

Jopas kottaraisenpöntön omistaja löysit mielenkiintoisen listan mikä on aivan tyhjänpäiväinen.

Löytyy sieltä luotettavampaakin tietoa PLUSSA GOLFISTA mikä on viranomaisten tekemää TUV ja katsastuksessa todettua. Kerrassaan imarreltua luettavaa näin PLUSSA GOLFIN omistajalle. Ei minkään muun auton kohdalla tuollaista mainintaa "muutoin hyvin vähän vikoja"

Jos katsot minkä muun Volkkarin vikatilastoja tuolta TUV-listalta sieltä löytyy pirusti.

Ostin Golf Plussan uutena vuonna 2008 nyt mittarissa 113 000 km moottori 1.6 bens. Auto on toiminut työmatkakäytössä eikä ylimääräisiä korjaamoreissuja ole tullut lainkaan. Säännölliset huollot on tehty LL-ohjelman mukaan. Jarrupalat on vaihdettu, jakopäähuolto ja takalasin pyyhkijän moottori.
        Huoletonta matkantekoa jatkuu varmaan vielä saman verran.

• Quality car
        Golfari... kirjoitti:

Eipä tunnu Klonkswagenin koneet kestävän täällä pohjolassa, selkeästi huonompi kun keskivertoauto mutta mitää muuta voi odottaa turkkilaisten kasaamista kinnereistä.
        No heikkolahjaiset tuntuvat olevan tyytyväisiä pyörillä kulkevaan pakastimeen.

• Kredibiliteetti
        Golfari... kirjoitti:

Ja kuitenkin noista plussista hajoaa koneita Ruotsissa VW:n malleista toiseksi eniten.

Tämmöiseen tulokseen on ruotsalainen tutkimus päättynyt, eikä sen todenmukaisuutta tai luotettavuutta ole kenenkään autonvalmistajan/maahantuojan toimesta ehdollistettu.

Laita ensi kerralla jotakin faktaa liitteeksi esimerkiksi linkkeinä noihin höpö-höpö ylistystarinoihin, niin sinunkin juttujasi on helpompi uskoa.

Ja vielä lopuksi, niin siellä naapurimaassa hajoaa plussien koneita toiseksi eniten VW:n malleista.

http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/press_och_media/fran_lf_gruppen/Documents/Maskinskaderapport.pdf

• Golfari...
        Kredibiliteetti kirjoitti:

Ja kuitenkin noista plussista hajoaa koneita Ruotsissa VW:n malleista toiseksi eniten.

Tämmöiseen tulokseen on ruotsalainen tutkimus päättynyt, eikä sen todenmukaisuutta tai luotettavuutta ole kenenkään autonvalmistajan/maahantuojan toimesta ehdollistettu.

Laita ensi kerralla jotakin faktaa liitteeksi esimerkiksi linkkeinä noihin höpö-höpö ylistystarinoihin, niin sinunkin juttujasi on helpompi uskoa.

Ja vielä lopuksi, niin siellä naapurimaassa hajoaa plussien koneita toiseksi eniten VW:n malleista.

http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/press_och_media/fran_lf_gruppen/Documents/Maskinskaderapport.pdf

Tassä kottaraisenpöntöissä istuville V.A.G autoista dataa.

VAGareena.fi sivuilta. Tarkista sieltä

Jälleen Plussa Golfi kirkkaasti tilastojen ykkönen vähävikaisuudessaan
        Audi, Seat, VW ja Skoda
        Paras Golf PLUS 2.6 ¤ Audi A3 3.3 ¤ Audi A4 3.5 ¤ Golf/Jetta 3.7 ¤ Audi A6 3.9
        Tämä tilasto osoittaa selvästi PLUSSA Golfin ollevan laatuauto ei auta vaikka perä kuralla muuta esitätte. Kaikissa tilastoissa auto on luotettavuudeltaan ja kestävyydeltään jopa laadukkaampi kuin AUDI. Tämä oli minullekkin vaatimattomalle miehelle yllätys.
        On kyllä hienoa omistaa nuin turvallisen tuntuinen menopeli,no kyllä se kestäisi huonompikin peli kun vaihdan niin tiuhaan. Plussassa on jälleenmyyntiarvo aivan huippuluokkaa kun katsoo hintapyyntöjä.

Minun Volkkarin moottoreissa ei ole ollut koskaan mitään häikkää,näin se vaan on. Hieman löpöä tankkiin ja menoksi.
        Kyllä muakin potuttaisi ajaa jollakin vanhalla ritsalla puhumattakaan Meksikaanolla nokka sinisenä ja kehua ettei tämä tarvitse lisälämmitintä. Onhan se totuus,että missä ei ole tehdasasennettuja PTC-vastuksia niin kylmiä kotteroita ne ovat. Lämpiävät vaan maantieajossa eikä silloinkaan kyllä liian lämpimäksi,mutta justiinsa tarkenee kun on toppavaatteet päällä.

• htrehdr
        Golfari... kirjoitti:

Tassä kottaraisenpöntöissä istuville V.A.G autoista dataa.

VAGareena.fi sivuilta. Tarkista sieltä

Jälleen Plussa Golfi kirkkaasti tilastojen ykkönen vähävikaisuudessaan
        Audi, Seat, VW ja Skoda
        Paras Golf PLUS 2.6 ¤ Audi A3 3.3 ¤ Audi A4 3.5 ¤ Golf/Jetta 3.7 ¤ Audi A6 3.9
        Tämä tilasto osoittaa selvästi PLUSSA Golfin ollevan laatuauto ei auta vaikka perä kuralla muuta esitätte. Kaikissa tilastoissa auto on luotettavuudeltaan ja kestävyydeltään jopa laadukkaampi kuin AUDI. Tämä oli minullekkin vaatimattomalle miehelle yllätys.
        On kyllä hienoa omistaa nuin turvallisen tuntuinen menopeli,no kyllä se kestäisi huonompikin peli kun vaihdan niin tiuhaan. Plussassa on jälleenmyyntiarvo aivan huippuluokkaa kun katsoo hintapyyntöjä.

Minun Volkkarin moottoreissa ei ole ollut koskaan mitään häikkää,näin se vaan on. Hieman löpöä tankkiin ja menoksi.
        Kyllä muakin potuttaisi ajaa jollakin vanhalla ritsalla puhumattakaan Meksikaanolla nokka sinisenä ja kehua ettei tämä tarvitse lisälämmitintä. Onhan se totuus,että missä ei ole tehdasasennettuja PTC-vastuksia niin kylmiä kotteroita ne ovat. Lämpiävät vaan maantieajossa eikä silloinkaan kyllä liian lämpimäksi,mutta justiinsa tarkenee kun on toppavaatteet päällä.

Jopas käyttäkelpoisen linkin julkaisit, kappas kun et koodannut koko viestiäsi ASCII:lla.

Edelleenkin ne plussan koneet särkyy VW:n malleista toiseksi useimmiten, sulla on vaan käynyt hyvä viuhka autosi kanssa.

• Golfari...
        htrehdr kirjoitti:

Jopas käyttäkelpoisen linkin julkaisit, kappas kun et koodannut koko viestiäsi ASCII:lla.

Edelleenkin ne plussan koneet särkyy VW:n malleista toiseksi useimmiten, sulla on vaan käynyt hyvä viuhka autosi kanssa.

Sieltä tämä luettelo löytyy ja monta muuta dokumenttia siitä ,että PLUSSA Golfi on aivan ylivoimaisesti paras ja vähävikaisin Volkkari.
        Ja mikä vielä parasta niin sijoittuu Kärkeen koskien KAIKKI V.A.G-konsernin ns.tavalliset autot.

Voidaan sopia,että kaikki tilastot ovat VÄÄRÄSSÄ ja "kottaraisenpöntöillä" ajavat oikeassa. Ja että vanhemman mallin Volsut missä ei ole kunnollisia lämmityslaitteita (PTC-elementtejä) ovat niin lämpimiä etteivät ne niitä tarvitse vaikka ensimmäiset 20 kilometriä palelee jo niin pirusti,vaikka pakkasta ei oo kuin -15C. Eikä ne kotterot lämpiä kunnolla sittenkään.
        Viimeisimmät lämpimät volkkarit on tehty 80-90 luvun taitteessa jolloin Golfi oli 3-korinen ja Pasuuna ns. Umpinokka Vm-89. (molempia on ollut itsellä joten puhun kokemuksesta) Nyt nämä uudemmat ovat kuitenkin pääsemässä vähitellen pakastimen maineesta näiden uusien PTC-sähkövastuksien ansiosta.
        Kuitenkin onhan tuo uusi Plussa paljon lämpimämpi nuilla PTC-ominaisuuksillaan kuin aikaisempi autoni Golf 2.0 TDI jossa ei kyseistä systeemiä ollut.
        Tää porukka on täällä aika skitsoo jos täällä moitti autoansa ja sanoo rehellisesti vikoja aletaan vittuileen ja taas jos näkee autossa jotain hyvää niin taas vittuilaan.
        Oli hyvä esimerkki kun kirjoitin 2008 vm Golfin takaluukun johtosarjoista kuinka ne murenee paskaksi (haitarikumien sisältä) ja johdonpäät palaneena mustina,ihmettelin itsekkin ettei koko kärry palanut. Niin täällä pölijät rupes heti vittuileen, 450 euroa maksoi uudenkarheaan Golfiin takaluukun johtosarjat. Ja vielä omaan piikkiin. Ei tämä keskustelijat täällä kyllä kovin fiksuja ole,mutta katsotaan millä lijalla jatketaan.

• Golfari...
        htrehdr kirjoitti:

Onhan nyt aivan selvää ,että et sinä nuin PLUSSALLE imartelevaa listaa edes halua löytää. Haluat vaan ronkkia jotakin ruotsalaisten tekemää tyhjänpäiväistä otosta. Minulla ei ole ollut yhdessäkään Volkkarin moottorissa mitään vikaa, ei Bens. eikä Dies.
        Dieseleissä olen aina talvipakkasilla käyttänyt viimasuojia keulassa, nääs viisas autoilija ja kokenut kun olen. Ei ole ollut mitään jääongelmia Turboissakaan koskaan.
        Nauruksi pistitte koko viimasuoja-asian n.4-vuotta sitten kun kirjoitin asiasta kun alkoi Volkkareja pamahtelemaan jäiden takia.
        On varmaan kivempi mennä kaiveleen kärsää marmoritiskille ja valittamaa ,että kone poksahti ja kerjäämään tuotevastuuta ,kun viisas laittaa jo alkupakkasilla suojat keulaan. Vielä suojista on mahdottoman paljon hyötyä kaikella tavalla, eihän ne mitkään kauniit ole mutta VIISAAT:

• Mattus
        htrehdr kirjoitti:

Höpöjä Puhhuu tuo poika. Osta ittelesti Eslakelkka ja ala potkihmaan sillä. Son sulle passeli kukuvehe siinä ei tartte tehä koneremonttia.Korkeinthaan peräremontti tullee jos liikaa potkiskellee menehmään. Mie tarkotan,että alkaa hiertyhmään pakarat. No laita Bebanteenia ........

• Golfari..n klausuuli

Minulla oli meksikaani Variant. Ei yhtään vikaa kahden vuoden aikana, joten kaikki (100%) meksikossa kootuista autoista toimivat täydellisesti, eikä yhdessäkään ole yhtään vikaa!!!

Meksikaanissani ei ollut PTC-elementtiä, joten PTC-elementti on ihan turha, eikä sitä tarvita yhdessäkään autossa.

Meksikaanini ei pystynyt kumoamaan fysiikan lakeja, mutta Plussa pystyy. Siksi kaikkien autojen on kumottava fysiikan lakeja.

• Golfari...

Ethän sinä edes tiennyt mikä PTC-vastus on. On hyvinkin tarpeellinen varsinkin nuissa Meksikaanoissa missä ovet ja ikkunat valskaa ja hansikaslokerosta tuulee polviin. Se tyyny on hyvä ratkaisu niihin vanhanmallisiin Meksikaanoihin työnnä sinne hansikaslokeroon. Uudemmissa on jo lämmitys elementit käy vaihtaan uusi auto BLM niin pääset nykytekniikalla varustetun auton rattiin.

Meksikaani pystyy kumoamaan paalaamon lakeja,että se menee sinne hyvissä ajoin. Siinä vaiheessa Plussalla ajellaan vielä monta vuotta.

• hbgtffrfr
        Golfari... kirjoitti:

Ethän sinä edes tiennyt mikä PTC-vastus on. On hyvinkin tarpeellinen varsinkin nuissa Meksikaanoissa missä ovet ja ikkunat valskaa ja hansikaslokerosta tuulee polviin. Se tyyny on hyvä ratkaisu niihin vanhanmallisiin Meksikaanoihin työnnä sinne hansikaslokeroon. Uudemmissa on jo lämmitys elementit käy vaihtaan uusi auto BLM niin pääset nykytekniikalla varustetun auton rattiin.

Meksikaani pystyy kumoamaan paalaamon lakeja,että se menee sinne hyvissä ajoin. Siinä vaiheessa Plussalla ajellaan vielä monta vuotta.

Ajetaan ja korjataan moottoria useammin kuin muissa Volkkarin malleissa Tourania lukuunottamatta. Saksalainen (turkkilainen) laatuauto.

• Golfari...

Nyt varmaaan vasta aloit ymmärtämään mikä se PTC-elementti on. On erittäin järkevä ja tarpeellinen vähäkulutuksisissa moottoreissa jotka luovuttaa muutoin vähän lämpöenergiaa. Ja se valtaisa etu mikä siinä on on se ,että se alkaa työntään lämpöä samalla hetkellä kun moottori käynnistetään. Ainoa miinus,että se nostaa hieman kulutusta ennen kuin se kytkeytyy taas automaattisesti pois päältä.

Onhan se varmaan kivaa sunkin tingata kun et edes tiennyt mistä tinkaat.

• hghgfgfhhghg

Golf papalta on tainnut jäätyä pääkoppa siinä Klonkswagenissa, markkinoitten ylivoimaisesti kylmin auto kun on.

• pokub

Olipa älykäs kommentti no mee äitisi tykö ja kysy,että"äiti miksi minä olen tälläinen"?

• Hypotermia

Heh, palstalla taitaa olla muitakin Klonswagenissa kylmettyneitä kommenteistä päätellen.

• Golfari...

Eipä tämä kottaraispöntöilla ajeleva yhdyskunta voinut mitään kun tilastot puhuu nuin selvää kieltä GOLF PLUSSAN paremmuudesta.

• Reliabiliteetti
        Golfari... kirjoitti:

Eipä tämä kottaraispöntöilla ajeleva yhdyskunta voinut mitään kun tilastot puhuu nuin selvää kieltä GOLF PLUSSAN paremmuudesta.

Todella selvää kieltä, vain Touranissa enemmän moottorivikoja VW:n malleista. Tuohon on ruotsalainen tutkimus päättynyt ja sitä ei ole valmistaja kieltänyt.

Ymmärrän, että hemmetisti varmaan harmittaa nyt, kun on kuukauden verran moittinut Meksikossa valmistettuja Golffeja ja ylistänyt omaa plussaa, mutta näin ne asiat menee.

Mitä enemmän sinä kiukkuat ja kirjoittelet puuta-heinää, sitä enemmän sinua vastaan etsitään faktoja, joilla väitteesi kumotaan. Ja kun olet sen verran sivistymätön, ettet edes julkaise mitään linkkiä vast. väitteesi tueksi, niin sitä helpompaa sinun kiukuttelusi on kumota.

• Toiseksi eniten

Jos ei ruotsalaisella tutkimuksella ole mitään tekemistä totuuden kanssa, niin miksi valmistaja ei ole kiistänyt tutkimuksen paikkaansapitävyyttä?

Moottorivikoja mitattaessa plussassa on toiseksi eniten niitä VW:n malleista ja kolmanneksi eniten VWG:n merkeistä.

Ei tuo totuus miksikään muutu, vaikka oma plussa olisikin viaton. Joidenkin muiden plussissa on niitä moottorivikoja vastaavasti enemmän.

• Golfari...

Ei missään muussa Volkkarissa ole niin paskaa moottoria kuin Meksikolaisessa kyhäelmä rottelossa. 1.4 TSI moottori on kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Jakopääongelmat öljynpaineiden häviämisien myötä rikkoutuneet mitättömät ketjupyörät. Todella kaikkien aikojen surkein moottori.
      Ei kyllä monikaan uskalla edes käytettynä moista rakkinetta ostaa.
      Volkkari ei yksinkertaisesti osaa tehdä halpaa ketjukonetta tällä hetkellä.

Öljynpaineet häviää jakopään kiristys ei toimi ja seurauksena TSI käki lentää moottorinkyljestä ulos.

Itselläni on aina ollut jakopää Volkkareissa remmillä joka on osoittautunut huomatavasti luotettavammaksi kuin ketju. Ei koskaan moottoriongelmia. Näyttää olevan luotettavin kone tällähetkellä toi VW 1.6 TDI mikä minunkin Plussassa on.

Jos moottoriongelmista puhutaan niin karmein yhdistelmä on Meksikolainen katiska ja siinä 1.4 TSI käkikellomoottori= Volkkarin pohjanoteeraus. Ei minkään muun moottorin kanssa ole ollut niin paljon ongelmia. Viisas ostaa autonsa paremmalla moottorilla. VW:n bensakoneet ovat tällähetkellä paniikissa kun lähtivät väärille linjoille pieniin kiristettyihin koneisiin.

Että se minun Plussan moottorista

• Totuus

Ja edelleenkin ruotsalainen tutkimus osoittaa, että plussien koneet rikkontuvat useammin kuin Golfien koneet.

• Golfari...
        Totuus kirjoitti:

Ja edelleenkin ruotsalainen tutkimus osoittaa, että plussien koneet rikkontuvat useammin kuin Golfien koneet.

Käy katoon Skodan keskustelupalstalla minkälainen rakkine on se 1.4 TSI moottori.
        Kannattaa kiertää kaukaa kyseiset rakkineet, siis ei ostaa koko konesarjaa. Samat viat jatkuu vaan vuodesta toiseen. On kyllä harmi jos ja kun kyseisiä rakkineita on asennettu Plussaanki.
        Minun PLUSSAN moottorissa ei ole ollut mitään ongelmia 1.6 TDI. Tämä vain osoittaa että Plussani on luotettavin VAG auto. Tilastot osittaa tämän kerta toisensa jälkeen.
        1.6 TDI on kaikenkaikkiaan onnistunut taloudellinen kestävä moottori jossa on kivasti vääntöä vastaa entistä1.9 TDI teholtaan. Ja mikä parasta jakopää on remmillä mikä on taatusti varmempi kuin ketjuvehe kun sitä ei osata tehdä. SHuolto-ohjelman mukainen remminvaihto kiristimet ja vesipumppu niin taas ajellaan reilusti yli 100 000 km. Ja kulutus aivan ihanteellinen ja pienet päästöt jossa tulee vielä verohelpotustakin.

• Keskeytysturva
        Golfari... kirjoitti:

Käy katoon Skodan keskustelupalstalla minkälainen rakkine on se 1.4 TSI moottori.
        Kannattaa kiertää kaukaa kyseiset rakkineet, siis ei ostaa koko konesarjaa. Samat viat jatkuu vaan vuodesta toiseen. On kyllä harmi jos ja kun kyseisiä rakkineita on asennettu Plussaanki.
        Minun PLUSSAN moottorissa ei ole ollut mitään ongelmia 1.6 TDI. Tämä vain osoittaa että Plussani on luotettavin VAG auto. Tilastot osittaa tämän kerta toisensa jälkeen.
        1.6 TDI on kaikenkaikkiaan onnistunut taloudellinen kestävä moottori jossa on kivasti vääntöä vastaa entistä1.9 TDI teholtaan. Ja mikä parasta jakopää on remmillä mikä on taatusti varmempi kuin ketjuvehe kun sitä ei osata tehdä. SHuolto-ohjelman mukainen remminvaihto kiristimet ja vesipumppu niin taas ajellaan reilusti yli 100 000 km. Ja kulutus aivan ihanteellinen ja pienet päästöt jossa tulee vielä verohelpotustakin.

Jos sinun plussan moottorissa ei ole mitään ongelmia, tarkoittaa se sitä, että muiden plussien moottorissa on. Muuten sijoitus tuossa ruotsalaisen vakuutusyhtiön moottorivikavertailussa ei olisi niin korkea.

Ja kun automallissa, kuten tuo plussa, on paljon moottorivikoja, on ne Kasko-vakuutukset, jotka sisältää keskeytysturvan kalliimpia kuin autoissa joissa on vähemmän moottorivikoja (esimerkiksi tuo meksikolaiselta linjastolta tullut Golf).

Jos tuossa sinun plussan vakuutuksissa on keskeytysturva, niin maksat käytännössä muiden plussien keskeytysturvasta, kun tuossa sinun plussasasi ei ollut niitä moottorivikoja.

• Golfari...
        Keskeytysturva kirjoitti:

Jos sinun plussan moottorissa ei ole mitään ongelmia, tarkoittaa se sitä, että muiden plussien moottorissa on. Muuten sijoitus tuossa ruotsalaisen vakuutusyhtiön moottorivikavertailussa ei olisi niin korkea.

Ja kun automallissa, kuten tuo plussa, on paljon moottorivikoja, on ne Kasko-vakuutukset, jotka sisältää keskeytysturvan kalliimpia kuin autoissa joissa on vähemmän moottorivikoja (esimerkiksi tuo meksikolaiselta linjastolta tullut Golf).

Jos tuossa sinun plussan vakuutuksissa on keskeytysturva, niin maksat käytännössä muiden plussien keskeytysturvasta, kun tuossa sinun plussasasi ei ollut niitä moottorivikoja.

Hyvä auto ei tarvitse mitään turvaa muuta kun ajelee menemään.

1.4 TSI moottori mitä näissä Meksikolaisissa rotteloissa on pitäisi lailla kieltää.
        Karmeeta luettavaa nuo ongelmat mitä on nuissa moottoreissa. En kyllä Bensiinikäyttöistä autoa huolisi muutenkaan sillä diesel on mukavampi auto ajossa.

• gaergsersreae
        Golfari... kirjoitti:

Hyvä auto ei tarvitse mitään turvaa muuta kun ajelee menemään.

1.4 TSI moottori mitä näissä Meksikolaisissa rotteloissa on pitäisi lailla kieltää.
        Karmeeta luettavaa nuo ongelmat mitä on nuissa moottoreissa. En kyllä Bensiinikäyttöistä autoa huolisi muutenkaan sillä diesel on mukavampi auto ajossa.

Tourania lukuunottamatta juurikin plussassa tuo keskeytysturva on paikallaan, johan sen jo tuo tutkimuskin osoittaa. Toiseksi eniten moottorivikoja VW:n malleista.

• Business as usual
        Keskeytysturva kirjoitti:

Tuossa on varmaan selitys sille, miksi ruotsalainen vakuutusyhtiö on ylipäänsä julkaissut tuommoisen tutkimuksen.

Mitä enemmän moottorivikoja, sitä kalliimpi keskeytysturvan sisältävä kasko-vakuutus.

• Golfari... LOPPU
        Business as usual kirjoitti:

Tuossa on varmaan selitys sille, miksi ruotsalainen vakuutusyhtiö on ylipäänsä julkaissut tuommoisen tutkimuksen.

Mitä enemmän moottorivikoja, sitä kalliimpi keskeytysturvan sisältävä kasko-vakuutus.

Nämä höpöjutut ja paskanjauhaminen ei poista sitä tosiasiaa,että Plussa GOLF on tilastojen mukaan vähävikaisin VAG-konsernin auto.
        Jakopään remmejä saattaa lasahdella mikäli ei ole varaa huollattaa autoja sen mukaan mitä huolto-ohjelma määrää. Huolto-ohjelman mukaan kun tehdään jakopääremmiremppa niin ei varmaan tapahdu mitään vaurioita. En ole edes kuullut koskaan tapahtuvan.
        Volkkarilla on pitkä kokemus remmeillä olevista jakopäistä (40 V) ei olisi kannattanut lähteä näihin surkeisiin kerjuviritelmiin nuin heppoisilla tuloksilla ja menettää maineensa bensakoneiden osalta.

Dieselmoottoritekniikka on sen sijaan Volkkarilla alansa huippua

.Kaikki Jakopäähuollot kannatta ehdottomasti teettää asiantuntevassa merkkiliikkeessä jolloin saa työlle ja osille2-vuoden takuun. Ei kannata autoa viedä millekkään nyrkkipajalle,että säästää jakorempassa 100€ täysin järjetöntä. No eihän ruotsallaisilla "velliperseillä" muutenkaan järki pelaa.

Tämä Plussan menestys vuodesta vuoteen tulos sama. Mielusaa tekstia katsastusviranomaisilta " Muutamia vetonvelongelmia muuten erittäin vähävikainen auto". Hei aatteleppa ite näin sanotaan autosta jolla ajelen. Kelpaa kyllä ajella.
        Joko ymmärrät ,että PTC-vastus on uusissa Volkkareissa ?
        Oli varmaan ylläri sinulle kun et ollut edes tietoinen mistä on kyse. Hyvä systeemi vaikkakin hieman arveluttaa niiden kestoikä.

• jmiojjnsds
        Golfari... LOPPU kirjoitti:

Nämä höpöjutut ja paskanjauhaminen ei poista sitä tosiasiaa,että Plussa GOLF on tilastojen mukaan vähävikaisin VAG-konsernin auto.
        Jakopään remmejä saattaa lasahdella mikäli ei ole varaa huollattaa autoja sen mukaan mitä huolto-ohjelma määrää. Huolto-ohjelman mukaan kun tehdään jakopääremmiremppa niin ei varmaan tapahdu mitään vaurioita. En ole edes kuullut koskaan tapahtuvan.
        Volkkarilla on pitkä kokemus remmeillä olevista jakopäistä (40 V) ei olisi kannattanut lähteä näihin surkeisiin kerjuviritelmiin nuin heppoisilla tuloksilla ja menettää maineensa bensakoneiden osalta.

.Kaikki Jakopäähuollot kannatta ehdottomasti teettää asiantuntevassa merkkiliikkeessä jolloin saa työlle ja osille2-vuoden takuun. Ei kannata autoa viedä millekkään nyrkkipajalle,että säästää jakorempassa 100€ täysin järjetöntä. No eihän ruotsallaisilla "velliperseillä" muutenkaan järki pelaa.

Tämä Plussan menestys vuodesta vuoteen tulos sama. Mielusaa tekstia katsastusviranomaisilta " Muutamia vetonvelongelmia muuten erittäin vähävikainen auto". Hei aatteleppa ite näin sanotaan autosta jolla ajelen. Kelpaa kyllä ajella.
        Oli varmaan ylläri sinulle kun et ollut edes tietoinen mistä on kyse. Hyvä systeemi vaikkakin hieman arveluttaa niiden kestoikä.

Mutta kuitenkin siinä plussassa on moottorivikoja toiseksi eniten Volkkarin mallistosta.

Tilasto moottorivioista ja tilasto katsastuksista eivät pois sulje toisiaan. Harvemmin autolla, jossa on vika moottorissa pääsee/kannattaa viedä edes katsastukseen asti ennen kuin vika on korjattu.

Ottaen huomioon tuon mainitsemasi Volkkarin pitkän historian (40v) jakopään rakentamisesta hihnalla, pidän ihmeellisenä, että 2.5 TDI T4:n jakopään hihna ei kestä aina edes vaihtoväliä 4v/90 tkm. No suunnitteluhetkellähän tuota pitkää historiaa ei ollut kuin vasta 30v takana, joten siitä varmaan on kysymys.

• Mattus
        jmiojjnsds kirjoitti:

Mutta kuitenkin siinä plussassa on moottorivikoja toiseksi eniten Volkkarin mallistosta.

Tilasto moottorivioista ja tilasto katsastuksista eivät pois sulje toisiaan. Harvemmin autolla, jossa on vika moottorissa pääsee/kannattaa viedä edes katsastukseen asti ennen kuin vika on korjattu.

Ottaen huomioon tuon mainitsemasi Volkkarin pitkän historian (40v) jakopään rakentamisesta hihnalla, pidän ihmeellisenä, että 2.5 TDI T4:n jakopään hihna ei kestä aina edes vaihtoväliä 4v/90 tkm. No suunnitteluhetkellähän tuota pitkää historiaa ei ollut kuin vasta 30v takana, joten siitä varmaan on kysymys.

Älä sie pörröjä puhu tehetä liikheessä niin liike on vastuussa asiasta älä keksi pörröjä juttuja. Merkkikauppa antaa takkuun työlensä.

• 0ssssss
        jmiojjnsds kirjoitti:

Jos nuo ehdot täyttyy niin merkkiliike on vastuussa.

• aito Golfari...
        Golfari... LOPPU kirjoitti:

PTC elementti on turha härpäke joka on suunniteltu vain kylmähipiäisille geelipäille. Kun on ikää tarpeeksi niiin nahka paatuuu ja on varaa ostaa lämpimiä vaatteita. Köyhät ei pysty iostamaan lämpimiä vaatteita ja ne tarviikin PTC häpäkkeitä.

• Satusetä Turvatutti
        aito Golfari... kirjoitti:

PTC elementti on turha härpäke joka on suunniteltu vain kylmähipiäisille geelipäille. Kun on ikää tarpeeksi niiin nahka paatuuu ja on varaa ostaa lämpimiä vaatteita. Köyhät ei pysty iostamaan lämpimiä vaatteita ja ne tarviikin PTC häpäkkeitä.

PTC- elementti on aivan loistava ratkaisu auton nopeaan läämmitykseen. Ei tarvitse kun auto on puoli minuuttia käynnissä niin lämmintä alkaa tulemaan ohjaamoon. Kerrassaan mainio ratkaisu joka on nyt älytty toteuttaa oikella tavalla.
        Sanosin HELPPO,NEROKAS JA NOPEA.
        Kiitos siitä Saksalaiselle osaamiselle. Eipä silti Tojo versossakin se on ollut jo kauan.

Mutta nuo Volkkarin bensakoneet voi jessus minkälaisia surkeita sirkkeleitä ne ovat. Joka aamu kun on pakkasta vähänkin niin myllyn kun käynnistää niin käynti rahisee kuin betonimyllyssä. Viimerempassa meni kaikki ketjypyörät uusiksi ja uusi ketju laitettiin. Nyt 16500 km on ajettu rempan jälkeen ja taas jo rahisee.
        Itselläni on 1.4 TSI Farkku Golf vm 2008 ensimmäinen koneremontti oli jo 22 000 km kohdalla, onneksi takuu oli vielä voimassa. Tuleivaisuus kyllä pelottaa kun eivät edes hyvitä tuosta vaihdossa juuri mitään. Voisi vaihtaa vaikka ranskalaiseen Citroeniin C4 on tosi hieno muotoilu eikä tuollainen vanhahtava maitokärry.

• Geeliotta.
        aito Golfari... kirjoitti:

Ajele vaan virtuaali Sirrocolla kaasupoljin pohjassa turvalaitteet hoitaa loput ja saat nimilapun varpaaseen.

• PTC ja akku
        Satusetä Turvatutti kirjoitti:

PTC- elementti on aivan loistava ratkaisu auton nopeaan läämmitykseen. Ei tarvitse kun auto on puoli minuuttia käynnissä niin lämmintä alkaa tulemaan ohjaamoon. Kerrassaan mainio ratkaisu joka on nyt älytty toteuttaa oikella tavalla.
        Kiitos siitä Saksalaiselle osaamiselle. Eipä silti Tojo versossakin se on ollut jo kauan.

Mutta nuo Volkkarin bensakoneet voi jessus minkälaisia surkeita sirkkeleitä ne ovat. Joka aamu kun on pakkasta vähänkin niin myllyn kun käynnistää niin käynti rahisee kuin betonimyllyssä. Viimerempassa meni kaikki ketjypyörät uusiksi ja uusi ketju laitettiin. Nyt 16500 km on ajettu rempan jälkeen ja taas jo rahisee.
        Itselläni on 1.4 TSI Farkku Golf vm 2008 ensimmäinen koneremontti oli jo 22 000 km kohdalla, onneksi takuu oli vielä voimassa. Tuleivaisuus kyllä pelottaa kun eivät edes hyvitä tuosta vaihdossa juuri mitään. Voisi vaihtaa vaikka ranskalaiseen Citroeniin C4 on tosi hieno muotoilu eikä tuollainen vanhahtava maitokärry.

PTC:n kaikkein pahin ongelma on se, että se syö akun nopeasti tyhjäksi. Jos autolla ajetaan vain pitkää ajoa, akku ehtii lataantua. Silti akun joutuu uusimaan pahimmillaan parin vuoden välein.

• Satusedän veli
        Satusetä Turvatutti kirjoitti:

Ettei totuus unohtuisi. VW Golf Variant TSI on kaikkein halutuin vaihtoauto tällä hetkellä. Siksi näitä provojakin kirjoitetaan eniten juuri siitä.

• Eberisti
        PTC ja akku kirjoitti:

PTC:n kaikkein pahin ongelma on se, että se syö akun nopeasti tyhjäksi. Jos autolla ajetaan vain pitkää ajoa, akku ehtii lataantua. Silti akun joutuu uusimaan pahimmillaan parin vuoden välein.

Totta.

VW:n nettisivuilta ei ilmene latausgeneraattorin teho. Sopinee olettaa, että laturista lähtee n. 90 A, jolloin antoteho on enimmillään vähän toista kilowattia.

PTC-elementti käytetään kylmissä olosuhteissa, jolloin sähkön kulutus on muutenkin suurimmillaan (ajovalot, istuinlämmittimet, takaikkunan lämpövastukset, lämmitin-/ilmastointilaitteen puhallin...). Kuormaa noista kertyy yhteensä useampi sata wattia. Kun PTC-elementti on kytkettynä, ottaa se aluksi täyden tehonsa (1 kW). Yhteiskuormaa kertyy niin paljon, ettei laturista saatava virta läheskään riitä, vaan erotus on otettava akusta.

PTC-vastuksen ero tavanomaiseen vastukseen nähden on se, että resistanssi (vastusarvo) kasvaa lämpötilan noustessa. Samalla teho tietenkin pienenee. Kaikki kulutettu sähköteho muuttuu joka tapauksessa lämmöksi vastuksen tyypistä riippumatta, joten PTC-vastus ei ole siinä mielessä tavallista vastusta viisaampi.

Auton latausgeneraattorilla tuotettu ja akkuun varastoitu sähkö ei tietenkään ole ilmaista, vaan se on jouduttu tuottamaan polttoaineesta polttomoottorin huonolla hyötysuhteella. Generaattorinkaan hyötysuhde ei ole läheskään 100 %, ja akkusähköstä häviää samoin osa mennen tullen harakoille.

Polttoainetoimisella lisälämmittimellä (Webasto, Eberspächer tms.) saadaan polttoaineen lämpösisällöstä suurempi prosenttiosuus matkustamon lämmöksi, samalla kun teho on muutenkin PTC-elementin tehoa suurempi (h-autossa tyypillisesti 4–5 kW).

Kätevä, vaivaton ja huoltoa kaipaamatonhan tuollainen PTC-lämmitin tietysti on, sitä ei auta kieltää!

Omassa bensa-Golfissani on sekä verkkosähköllä toimivat sähkövermeet (moottorin säteilylämmitin ja 1350-wattinen sisätilalämmitin) että Eberi. Kun auton vielä saa tolpan nokkaan sekä kotona että työpaikalla, pärjään mainiosti.

• PTC ja akku
        Eberisti kirjoitti:

Totta.

VW:n nettisivuilta ei ilmene latausgeneraattorin teho. Sopinee olettaa, että laturista lähtee n. 90 A, jolloin antoteho on enimmillään vähän toista kilowattia.

PTC-elementti käytetään kylmissä olosuhteissa, jolloin sähkön kulutus on muutenkin suurimmillaan (ajovalot, istuinlämmittimet, takaikkunan lämpövastukset, lämmitin-/ilmastointilaitteen puhallin...). Kuormaa noista kertyy yhteensä useampi sata wattia. Kun PTC-elementti on kytkettynä, ottaa se aluksi täyden tehonsa (1 kW). Yhteiskuormaa kertyy niin paljon, ettei laturista saatava virta läheskään riitä, vaan erotus on otettava akusta.

PTC-vastuksen ero tavanomaiseen vastukseen nähden on se, että resistanssi (vastusarvo) kasvaa lämpötilan noustessa. Samalla teho tietenkin pienenee. Kaikki kulutettu sähköteho muuttuu joka tapauksessa lämmöksi vastuksen tyypistä riippumatta, joten PTC-vastus ei ole siinä mielessä tavallista vastusta viisaampi.

Auton latausgeneraattorilla tuotettu ja akkuun varastoitu sähkö ei tietenkään ole ilmaista, vaan se on jouduttu tuottamaan polttoaineesta polttomoottorin huonolla hyötysuhteella. Generaattorinkaan hyötysuhde ei ole läheskään 100 %, ja akkusähköstä häviää samoin osa mennen tullen harakoille.

Polttoainetoimisella lisälämmittimellä (Webasto, Eberspächer tms.) saadaan polttoaineen lämpösisällöstä suurempi prosenttiosuus matkustamon lämmöksi, samalla kun teho on muutenkin PTC-elementin tehoa suurempi (h-autossa tyypillisesti 4–5 kW).

Kätevä, vaivaton ja huoltoa kaipaamatonhan tuollainen PTC-lämmitin tietysti on, sitä ei auta kieltää!

Omassa bensa-Golfissani on sekä verkkosähköllä toimivat sähkövermeet (moottorin säteilylämmitin ja 1350-wattinen sisätilalämmitin) että Eberi. Kun auton vielä saa tolpan nokkaan sekä kotona että työpaikalla, pärjään mainiosti.

Minulla ei ole Volkkaria mutta vastaava PTC kuitenkin. Se koodattiin merkkiliikkeessä pois käytöstä koska 12km työmatkoilla akkua joutui lataamaan kaksi kertaa viikossa. Muuten hyvä laite muttei sovi lyhyeen ajoon lainkaan.

• Golfari...
        Eberisti kirjoitti:

Totta.

Montako akkua saa Eberin hinnalla, kymmeniä ?
        Vanhemmuuteen rupeavat reistaileen eikä Eberien huolto ole kyllä halpaa.
        Ei se Eberinkään tuottama lämpö ole ilmaista,kuluttaa paljon enemmän polttoainetta mitä luvataan. Luuletko,että saat siitä polttokennovehkeestä 100% energian talteenHö!?.
        Elikkä jos lasketaan kustannukset konaisina niin PTC-vastukset ei maksa kuin murto-osan (pelkkä polttoaineen lisätarve mitä laturi joutuu tuottamaan sähköä)polttoainekäyttöisen lämmittimen hankinta ja käyttökuluista. Varmaan laturin tuottanma sähkö ei ole sen kalliimpaa kuin Eberin polttoaineesta tuottama energia.

Mikä vielä parasta näissä vastuksissa niin ovat helppokäyttöiset ei tarvitse välittää mitään toimivat itsestään. Lämpöä alkaa tulemaan heti sisälle kun auto käynnistetään.
        Akun virranpuute on taasen sitä paskanjauhantaa. Ei minkäänlaisia ongelmia virran riittävyyden kanssa. Virtaa riittää todella hyvin sen huomaa kaupunkiliikenteessä kun START /STOP toiminto menee päälle aivan tässä pyöritysajossakin ja pakkasilla. Auto ei sammuta moottoria jos virta on vähissä se on ohjelmoitu niin BLM. Elikkä virtaa siis riittää......

Siellä yksi KUUPÄÄ intti ettei tuollaisia vastuksia edes voi olla autossa. No toivottavasti tieto ei lisää tuskaa.
        Hyvin helppo on kyllä näiden kirjoittajien tietämys todeta.

Huomaa taas,että siellä yksi jauhaja jauhaa pelkkää paskaa minä puhun kokemuksesta ja ajan etupäässä lyhyviä matkoja. Kerran viikossa saatan ajaa 40 km pätkän pitempää ajoa.
        Puhut täyttä Basoo kokemus on osoittanut nämä asiat todeksi.

• Tutteli mensonen
        Satusedän veli kirjoitti:

Ettei totuus unohtuisi. VW Golf Variant TSI on kaikkein halutuin vaihtoauto tällä hetkellä. Siksi näitä provojakin kirjoitetaan eniten juuri siitä.

Ha haa ei varmaan oo. ja vielä jos siinä on dsg-loota niin ei kelpaa.

• Tutteli mensonen
        PTC ja akku kirjoitti:

Minulla ei ole Volkkaria mutta vastaava PTC kuitenkin. Se koodattiin merkkiliikkeessä pois käytöstä koska 12km työmatkoilla akkua joutui lataamaan kaksi kertaa viikossa. Muuten hyvä laite muttei sovi lyhyeen ajoon lainkaan.

Oliko jano kun heräsit tuosta unesta. Tosi hyvä uni.

• Satusedän veli
        Tutteli mensonen kirjoitti:

Ha haa ei varmaan oo. ja vielä jos siinä on dsg-loota niin ei kelpaa.

Kyllä se vaan on edelleenkin ja entistä vahvemmin. Mutta sinulle se on niin kallis, ettei kannata edes harkita Ladasta luopumista.

• Faktat ikäviä
        Golfari... kirjoitti:

Ei se Eberinkään tuottama lämpö ole ilmaista,kuluttaa paljon enemmän polttoainetta mitä luvataan. Luuletko,että saat siitä polttokennovehkeestä 100% energian talteenHö!?.
        Elikkä jos lasketaan kustannukset konaisina niin PTC-vastukset ei maksa kuin murto-osan (pelkkä polttoaineen lisätarve mitä laturi joutuu tuottamaan sähköä)polttoainekäyttöisen lämmittimen hankinta ja käyttökuluista. Varmaan laturin tuottanma sähkö ei ole sen kalliimpaa kuin Eberin polttoaineesta tuottama energia.

Mikä vielä parasta näissä vastuksissa niin ovat helppokäyttöiset ei tarvitse välittää mitään toimivat itsestään. Lämpöä alkaa tulemaan heti sisälle kun auto käynnistetään.
        Akun virranpuute on taasen sitä paskanjauhantaa. Ei minkäänlaisia ongelmia virran riittävyyden kanssa. Virtaa riittää todella hyvin sen huomaa kaupunkiliikenteessä kun START /STOP toiminto menee päälle aivan tässä pyöritysajossakin ja pakkasilla. Auto ei sammuta moottoria jos virta on vähissä se on ohjelmoitu niin BLM. Elikkä virtaa siis riittää......

Siellä yksi KUUPÄÄ intti ettei tuollaisia vastuksia edes voi olla autossa. No toivottavasti tieto ei lisää tuskaa.

Huomaa taas,että siellä yksi jauhaja jauhaa pelkkää paskaa minä puhun kokemuksesta ja ajan etupäässä lyhyviä matkoja. Kerran viikossa saatan ajaa 40 km pätkän pitempää ajoa.

Faktat ovat ikäviä mutteivat inttämällä muutu.

• Faktat ikäviä
        Tutteli mensonen kirjoitti:

Oliko jano kun heräsit tuosta unesta. Tosi hyvä uni.

Faktat ovat ikäviä mutteivät inttämällä muutu.

• Näin se menee
        Eberisti kirjoitti:

Totta.

Tuon plussan laturista lähtee 140 A. >>>Laturin teho n. 2 kW

Kylmän, mutta täyden akun kapasiteetista on käytössä 50%. Kylmä akku ottaa huonosti virtaa vastaan, 25 asteen pakkasessa kokonaista 2 A.

Jos ajo on tarpeeksi lyhyttä 20-30 asteen pakkasessa, ei sen aikana ehdi ladata sitä määrää minkä käynnistäessä on kuluttanut.

Esilämmitykseen Eberiä käyttävillä sama ongelma, mutta karvan verran pahempana, koska akkua on purettu jo ennen käynnistyshetkeä.

• Das Romu
        Golfari... kirjoitti:

Karvareuhkaa vaan syvemmälle siinä pyörillä kulkevassa pakastimessa, ei edes välttävää lämmityslaitetta tuossa kurjassa kinnnerissa ja vielä start/stop toiminto sammuttaa koneen, ota nyt järki käteen ja osta itellesi kunnon auto sulla kun on sitä pätäkkää.

• Golfari...
        Näin se menee kirjoitti:

Tuon plussan laturista lähtee 140 A. >>>Laturin teho n. 2 kW

Kylmän, mutta täyden akun kapasiteetista on käytössä 50%. Kylmä akku ottaa huonosti virtaa vastaan, 25 asteen pakkasessa kokonaista 2 A.

Jos ajo on tarpeeksi lyhyttä 20-30 asteen pakkasessa, ei sen aikana ehdi ladata sitä määrää minkä käynnistäessä on kuluttanut.

Esilämmitykseen Eberiä käyttävillä sama ongelma, mutta karvan verran pahempana, koska akkua on purettu jo ennen käynnistyshetkeä.

Nämähän on nuita ompas eipäs jaapas höpinöitä millä ei ole mitään virkaa todellisuuden kanssa.
        Eihän kuule VAG laittaisi tuollaisia lämmityselementtejä autoihin jos ne eivät toimisi. Viime talvenakaan ei mitään ongelmaa vaikka oli tasasenpitkiä pakkaskausia.

Minä tiedän kokemuksesta miten se menee laske sinä vaan laskujasi miten lystää. Minä ilmoitan sulle sitten kun virta loppuu minun autosta ja 100 000 muusta VAG-autosta.
        Kyllä ne virtaongelmat tulee ennemmin nuilla Ebereillä ja Weboilla.
        No varmaan hyytyy joka autosta akku jos starttaa pakkasella kymmeniä kertoja peräkkäin, mutta se on taas sitä kakkatuubaa jota käytännössä ei tapahdu koskaan.
        Niin kuin aikaisemmin jo mainitsin niin hyvin riittää virtaa koska START/STOP sammuttaa moottorin jo kaupungissakin pakkasella 15 min ajon jälkeen. Jos akun varaus olisi vajaa niin automatiikka ei pysäyttäisi moottoria. Tämä on selvä merkki siitä että systeemi toimii.

Näin se menee

• erreggeraeag
        Golfari... kirjoitti:

Nämähän on nuita ompas eipäs jaapas höpinöitä millä ei ole mitään virkaa todellisuuden kanssa.
        Eihän kuule VAG laittaisi tuollaisia lämmityselementtejä autoihin jos ne eivät toimisi. Viime talvenakaan ei mitään ongelmaa vaikka oli tasasenpitkiä pakkaskausia.

Minä tiedän kokemuksesta miten se menee laske sinä vaan laskujasi miten lystää. Minä ilmoitan sulle sitten kun virta loppuu minun autosta ja 100 000 muusta VAG-autosta.
        Kyllä ne virtaongelmat tulee ennemmin nuilla Ebereillä ja Weboilla.
        No varmaan hyytyy joka autosta akku jos starttaa pakkasella kymmeniä kertoja peräkkäin, mutta se on taas sitä kakkatuubaa jota käytännössä ei tapahdu koskaan.
        Niin kuin aikaisemmin jo mainitsin niin hyvin riittää virtaa koska START/STOP sammuttaa moottorin jo kaupungissakin pakkasella 15 min ajon jälkeen. Jos akun varaus olisi vajaa niin automatiikka ei pysäyttäisi moottoria. Tämä on selvä merkki siitä että systeemi toimii.

Näin se menee

"Kyllä ne virtaongelmat tulee ennemmin nuilla Ebereillä ja Weboilla. "

Kerrohan herra Golfari miksi eberien ja wepojen kanssa tulee virtaongelmia?

• Golfari...
        Geeliotta. kirjoitti:

Ajele vaan virtuaali Sirrocolla kaasupoljin pohjassa turvalaitteet hoitaa loput ja saat nimilapun varpaaseen.

Hellun tutteli. Geelipää satuseppo ottaa ottaa oman nimimerkki ja myöönnä että PTC sähkövastus on vain sählypoikien akun tyhjennys lelu. Tosimiehet eivät käytä mitään härpäkkeitä. Jos autossani olis tommonen härpääke niin huollossa kytktettäisiin se pois samalla kun muutkin härpäkkeavusteet. Ihan rutha. TAJUATKO.

Koeta jo ymmärtää että olen ajanut yli kolmenllakymmenellä autolla yli kaksi miljoonaa kilometriä joten kokemusta on enmmän kuin teillä muilla maidosta hyhteebnsä. Ja minun kilometrit ovat kuitenkin kertyneet ihan kaupunkiajossa. Korkeintaan 20 kilsaa päivässä olen ajanut joten matkat ovat lyhyitä vaikka miljoonia onkin koossa. Tiedän että PTC on ihant urha. TAJUATKO?? TURHA!!!!

• Tajuatko?
        Golfari... kirjoitti:

Hellun tutteli. Geelipää satuseppo ottaa ottaa oman nimimerkki ja myöönnä että PTC sähkövastus on vain sählypoikien akun tyhjennys lelu. Tosimiehet eivät käytä mitään härpäkkeitä. Jos autossani olis tommonen härpääke niin huollossa kytktettäisiin se pois samalla kun muutkin härpäkkeavusteet. Ihan rutha. TAJUATKO.

Koeta jo ymmärtää että olen ajanut yli kolmenllakymmenellä autolla yli kaksi miljoonaa kilometriä joten kokemusta on enmmän kuin teillä muilla maidosta hyhteebnsä. Ja minun kilometrit ovat kuitenkin kertyneet ihan kaupunkiajossa. Korkeintaan 20 kilsaa päivässä olen ajanut joten matkat ovat lyhyitä vaikka miljoonia onkin koossa. Tiedän että PTC on ihant urha. TAJUATKO?? TURHA!!!!

2 miljoonaa kilometriä ajettunana 20 km päivässä tekee 100000 ajopäivää. 100000 päivää on reilut 270 vuotta.

Pitkäikäinen ukko olet kyllä.

• Golfari... Satusedän
        Golfari... kirjoitti:

Eihän PTC-vastukset olekkaan köyhien vehkeitä niitähän on asennettu vasta suteellisen vähän aikaa. Elikkä ne autot joissa ne ovat eivät vielä hinnaltaan ole sitä luokkaa,että ne köyhien pussille sopisivat. Jollakin vanhalla rottelolla ajavana kyllä tiedät mikä on turhaa jos parempaan ei ole varaa....
        Ei muuta kun virtuaali Sirroccoon vaan ja päristelemään.

• Golfari...
        Tajuatko? kirjoitti:

2 miljoonaa kilometriä ajettunana 20 km päivässä tekee 100000 ajopäivää. 100000 päivää on reilut 270 vuotta.

Pitkäikäinen ukko olet kyllä.

Onhan nyt aivan selvää ,että et sinä nuin osaa laskea.Haluat vaan ronkkia jotakin turhaa knoppitietoa. Turhaa matematiikkaa. Minä olen itse ajanut eikä sitä tarvitse laskea. Sen voit tarkistaa mittarista. Ajele vaan virtuaali Sirrocolla kaasupoljin pohjassa ja PTC hoitaa loput.

• Golari...
        erreggeraeag kirjoitti:

"Kyllä ne virtaongelmat tulee ennemmin nuilla Ebereillä ja Weboilla. "

Kerrohan herra Golfari miksi eberien ja wepojen kanssa tulee virtaongelmia?

Etkö ole huomannut kun lavettiauolle vedetään kun lämppärit ovat syöneet akut.

Eipä ne taida ilman virtaa pyöriä jos ei tolpassa oo ja samalla laturissa niin ei kauvan akku kestä. Itsehän tuossa kehuit ,että kylmässä akussa on virtaa vaan 50%.
        Ei sillä kovin kauvan mikään polttoainekäyttöinen peli pyöri.

Elikkä Eberi tai Weballa ei tee mitään jos et pysty lataamaan akkua verkosta.
        Ja toisaalta jos on verkkopaikka niin ei tarvitse muuta lämppäriä kuin moottorilämmittimen ja Defa Terminin.
        Elikkä tulemme siihen johtopäätökseen,että turhanpäiväisiä nuo Ebet ja Webat on. Kyllä moni on katunut kun on huomannut kulutuksen ettei ne 3-desillä
        tuntia pyörikkään. Litran kulutus / tunti on lähempänä. Sinä oot niin viisas niin laske paljonko 1kW sähkövastus kuluttaa 15 min aikana.

• egesgsgsregse
        Golfari... kirjoitti:

Onhan nyt aivan selvää ,että et sinä nuin osaa laskea.Haluat vaan ronkkia jotakin turhaa knoppitietoa. Turhaa matematiikkaa. Minä olen itse ajanut eikä sitä tarvitse laskea. Sen voit tarkistaa mittarista. Ajele vaan virtuaali Sirrocolla kaasupoljin pohjassa ja PTC hoitaa loput.

Joo, eipä sitä enää lähemmäs 300-vuotiaana jaksa matematiikalla päätänsä vaivata.

• sirokkorokko
        Golfari... Satusedän kirjoitti:

Eihän PTC-vastukset olekkaan köyhien vehkeitä niitähän on asennettu vasta suteellisen vähän aikaa. Elikkä ne autot joissa ne ovat eivät vielä hinnaltaan ole sitä luokkaa,että ne köyhien pussille sopisivat. Jollakin vanhalla rottelolla ajavana kyllä tiedät mikä on turhaa jos parempaan ei ole varaa....
        Ei muuta kun virtuaali Sirroccoon vaan ja päristelemään.

Joo näin on tämä porukka on pers'aukeista sakkia ajavat vanhoilla koslillaan ei tajua mitään uusista autoista. Oon takuuvarma ettei yhdelläkään ole Vuosimallin 2011-2012 autoa.
        Kohta ne rupee kateuksissaan hokeen,että autohan vaan on paikasta toiseen siirtymiseen tarkoitettu vehje A:sta-B:hen. Näin semenee.

Ei ne tajua sitä,että Blue Motioni Volkkarit ovat tehty energiaa säästäviksi autoiksi kaikkineen energian talteenottojen kanssa.

Kohta ne menee Googleen huuli pyöreänä katsoon,että mikä se Luu Motioni on.

Annetaan tämän yhden ajella tulla virtuaali Sirrocolla siitä se nauttii niin vietävästi.

• Sähkäri.
        sirokkorokko kirjoitti:

Joo näin on tämä porukka on pers'aukeista sakkia ajavat vanhoilla koslillaan ei tajua mitään uusista autoista. Oon takuuvarma ettei yhdelläkään ole Vuosimallin 2011-2012 autoa.
        Kohta ne rupee kateuksissaan hokeen,että autohan vaan on paikasta toiseen siirtymiseen tarkoitettu vehje A:sta-B:hen. Näin semenee.

Ei ne tajua sitä,että Blue Motioni Volkkarit ovat tehty energiaa säästäviksi autoiksi kaikkineen energian talteenottojen kanssa.

Kohta ne menee Googleen huuli pyöreänä katsoon,että mikä se Luu Motioni on.

Annetaan tämän yhden ajella tulla virtuaali Sirrocolla siitä se nauttii niin vietävästi.

Niinpäs sitte ne ei ymmärrä jarrutusenergian talteeotosta paskaakaan. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään kun virtaa riittää PTC-vastuksille. Ei ne tajuu, nii ei tajuu.

Miten sitä voi tajuta jos vanhalla kotterolla ajaa missä on ehyenä vaan 3-johtoa nekin starttimoottorissa ja muut johdot luukuisa ja ovissa hankautuneet poikki.

• Golfari....
        Sähkäri. kirjoitti:

Niinpäs sitte ne ei ymmärrä jarrutusenergian talteeotosta paskaakaan. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään kun virtaa riittää PTC-vastuksille. Ei ne tajuu, nii ei tajuu.

Miten sitä voi tajuta jos vanhalla kotterolla ajaa missä on ehyenä vaan 3-johtoa nekin starttimoottorissa ja muut johdot luukuisa ja ovissa hankautuneet poikki.

Hyvin helppo on kyllä näiden kirjoittajien tietämys todeta. Nämähän on minun eipäs jaapas höpinöitä millä ei ole mitään virkaa todellisuuden kanssa. Huomaa taas,että siellä yksi jauhaja jauhaa pelkkää ****** minä puhun kokemuksesta. VAIN minä ymmärrän kokemuksesta miten se menee kerää sinä vaan jarruenergiaa miten lystäät. Minä ilmoitan sulle miten asiat on minun autossa ja 100 000 muussa VAG-autossa. Kokemus on osoittanut nämä asiat todeksi.

• satusamuli
        Faktat ikäviä kirjoitti:

Faktat ovat ikäviä mutteivat inttämällä muutu.

Sinä se ihme vekkuli oot kun jakiset käytännössä olevien asioiden kumoamiseksi. Onhan musta valkonen,onhan ?

• dey568
        Golfari.... kirjoitti:

Hyvin helppo on kyllä näiden kirjoittajien tietämys todeta. Nämähän on minun eipäs jaapas höpinöitä millä ei ole mitään virkaa todellisuuden kanssa. Huomaa taas,että siellä yksi jauhaja jauhaa pelkkää ****** minä puhun kokemuksesta. VAIN minä ymmärrän kokemuksesta miten se menee kerää sinä vaan jarruenergiaa miten lystäät. Minä ilmoitan sulle miten asiat on minun autossa ja 100 000 muussa VAG-autossa. Kokemus on osoittanut nämä asiat todeksi.

Niinpäs tämä on sellaisten "sippieinareiden" palsta. Jos joku ostaa uuden auton niin voi että saat kateelliset niskaasi.

• Plussa pakosta

Laittakaapa 3 lasta turvaistuimineen varianttiin ja lähtekää perheen kanssa reissuun. Eipä taida onnistua, plussalla onnistuu. Kaikki ei hanki autoa sen takia, että se kuluttaa 0,2l/100km vähemmän kuin joku toinen malli. Vaan siksi, että se soveltuu omaan käyttöön;). Seuraavan soveltuvan mallin lasken pakettiautoksi.

• Golfari...

Oikein ..... Plussa on muutenkin laatuauto.Saksalainen tuote.

• Golfari...

PLUSSA Golf on todellakin laatuauto jos sitä ei ole pilattu TSI moottorilla.
      Onneksi niitä saa hyvillä DIESELmoottoreilla.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1548
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1264
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1194
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1105
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe