Uusin MacBook Pro ei toista DVD:tä!

On se nyt kumma!

Minulla on viimeisin MacBook Pro, noin kuukauden verran olen sitä käytellyt ja päivittänyt ihan kaikki päivitykset. Käyttöjärjestelmä on Lion. Työreissuun lähtiessä ostin huoltikselta DVD-filmin iltani ratoksi. "Kätkäläinen" : http://www.homeenter.com/fi/filmclub/product_readmore/suomiviihteen-klassikot-4-kätkäläinen-dvd/f246610/

Mutta uutuuttaan hohkaava mäkkini ei kuulemma tue tiedostotyyppiä. Mäkin DVD-soitin väittää, että kyseessä on ihan outo tiedostotyyppi!

Filmin kannessa on merkintä: DVD5

Minulla ei myöskään ole pääsyä internettiin työreissuni aikana, en voi siis ladata VLC-mediaplayeriakaan juuri nyt. Alkaa jo kaduttamaan mäkin hankinta, kaikki on niin jäykkää ja tarkkaan säädeltyä. Taidanpa asennuttaa Windowsin OSX:n rinnalle.

16

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hehehee

      Heh, joo. Luulisi, että kone kuin kone toistaa kaupasta ostettuja DVD-elokuvia. Ehkäpä Apple ei ole saanut riittävästi rojalteja suomalaisilta DVD-elokuvatuottajilta tai jotain? Yksi syy enemmän olla hankkimatta mäkkiä. ja jos on mäkkiin sortunut, kannattaa ostaa siihen Windows.

    • bigmac

      Lataa päivitykset reissun jälkeen, ja homma toimii.
      Joutuuhan (käsittääkseni) Wintoosaa ja sen apuohjelmiakin päivittämään "joskus".

      Ei kannata laittaa wintoosaa rinnalle, jos ei ole jotain "must be" ohjelmaa toosapuolelta. Ei sitä VM Warea jaksa montaa kertaa käynnistää, kun mäkkiin on tottunut.

      • G u r u

        hah haa win7 pesee mäkin heittämällä


    • On se kumma!

      "Lataa päivitykset reissun jälkeen, ja homma toimii."

      Olen päivityksiä lataillut, niiden pitäisi olla ajan tasalla, mutta täytyypä kokeilla kun illalla pääsen kotiin.

      • Bigmac

        Joo, siis muutamia plugineja tarvitaan lisäksi, kuten silverlight ja flip4mac.

        Ruutikallo tai 1stMacFinn osaisi laittaa koosteen näistä.


    • Niitäkin on

      Viallinen DVD?

      Kummasti sinulla on pääsy Suoli24-palstalle trollaamaan, vaikka ei internettiin!

      • Aloittajafffffff

        En trollannut. Olin työreissussa ja työpaikan koneelta kirjoitin mitä kirjoitin. Omalla koneellani en pääse työpaikan verkkoon, koska se on salasanalla suojattu.

        Nyt tulin siis kotiin ja kokeilin päivityksiä. Kone sanoi, että päivitykset ovat ajantasalla. Kuitenkaan macin dvd-soitin ei suostunut toistamaan levyä. Niinpä latasin VLC-mediaplayerin ja johan alkoi näkymään!

        Macin omalla soittimella ei siis dvd näy, mutta freewarella näkyy! Melkoisen outoa!


    • plättä™

      Hahaha trolli. Tuhansia dvd leffoja maceilla olen kattellut ja kaikki on toiminu.

      Wintoosa ei oo jäykkä, tutuilla ne sekoo vähänväliä.

    • Aloittajafffff

      "Hahaha trolli. Tuhansia dvd leffoja maceilla olen kattellut ja kaikki on toiminu."


      Onpas melkoinen asenne! Kerroin totuuudenmukaisesti dvd:n toimimattomuudesta. Jokainen jolla on uusin macbook pro Lion-käytiksellä voi kokeilla näkyykä Kätkäläinen Macin omalla playerillä! Ei näkynyt ainakaan minulla. Latasin vlc-mediaplayerin ja johan alkoi näkymään! Käyttikseni on siis edelleen Lion.

      • bigmac

        Joo, tota huutelua piisaa kyllästymiseen asti.
        Kannattaa lukea HS 31.12. D6 Heikot ja vahvat signaalit. Siinä eräs kirjailija käsittelee todella hienosti tätä anonyymiä päänaukomista ja keskustelujen tukahduttamista asiattomilla kirjoituksilla.

        Mutta hyvä, että VLC:llä alkoi toimia. Mulla oli vanhassa mac minissä sitä ongelmaa, ettei kaikki dvd:t auenneet, tai edes cd-levyt. Uudessa minissä ei tätä vikaa ole.


    • Aloittajaaaaa

      No niin, sain siis vlc-playerillä dvd:n näkymään, mutta kone ei suostu sylkemään dvd:tä ulos! Saan vain ilmoituksen, että: "Ei tuettua levyä käytettävissä."

      Menee kyllä hermot tähän mäkkiin!

    • Aloittajaaaa

      No niin, nyt sain levyn ulos levytyökalun avulla. Hetken olin jo vaipua epätoivoon.

      • Lopettaja

        Ei vialliset ja oikeilla ja yleisillä tuetuilla metodeilla, suojauksin tai ilman poltetut DVD levyt toimivat Macin DVD-soittimella. Jos toimii VLC:llä, mutta ei Applen soittimella, vika voi olla epästandardissa tai harvinaisemmassa koodauksessa/poltossa. Olisiko piraattilevy?

        Käsissäni on ollut viallisia levyjä, joiden katsominen Applen soittimella onnistuu vain pätkissä eli DVD-soitin hyppii pikkuisen viallisen kohdalla eteenpäin ja muistaa sen seuraavalla kerralla, tai sitten ei ollenkaan. VLC on sen sijaan joka kerran ainakin yrittänyt lukea. Toiset levyt näkyvät, toiset eivät.

        Kannattaa kokeilla aina myös tavallisella DVD-soittimella, jos sellainen mahdollisuus on esim. kotona. Viimeinen vinkki on antaa levy kaverille, joka tuntee tekniikkaa enemmän ja pyytää kattomaan että miksi ei toimi. Vastaus kyllä löytyy, jos sitä viitsii etsiä. Epätoivoon ei kannata vaivautua.


      • Aloittajjaaaa
        Lopettaja kirjoitti:

        Ei vialliset ja oikeilla ja yleisillä tuetuilla metodeilla, suojauksin tai ilman poltetut DVD levyt toimivat Macin DVD-soittimella. Jos toimii VLC:llä, mutta ei Applen soittimella, vika voi olla epästandardissa tai harvinaisemmassa koodauksessa/poltossa. Olisiko piraattilevy?

        Käsissäni on ollut viallisia levyjä, joiden katsominen Applen soittimella onnistuu vain pätkissä eli DVD-soitin hyppii pikkuisen viallisen kohdalla eteenpäin ja muistaa sen seuraavalla kerralla, tai sitten ei ollenkaan. VLC on sen sijaan joka kerran ainakin yrittänyt lukea. Toiset levyt näkyvät, toiset eivät.

        Kannattaa kokeilla aina myös tavallisella DVD-soittimella, jos sellainen mahdollisuus on esim. kotona. Viimeinen vinkki on antaa levy kaverille, joka tuntee tekniikkaa enemmän ja pyytää kattomaan että miksi ei toimi. Vastaus kyllä löytyy, jos sitä viitsii etsiä. Epätoivoon ei kannata vaivautua.

        DVD-levy ei ollut piraattilevy, ostin sen ABC-liikennemyymälästä. Se näkyy aivan hyvin DVD-soittimella, mutta ei Applen soittimella. Jos jollakin macin omistajala on kyseinen DVD (nimeke aloitusvietissä), olisi kiva kuulla kokemuksia sen toimimisesta macissa.


      • Aloittajaaaaa
        Aloittajjaaaa kirjoitti:

        DVD-levy ei ollut piraattilevy, ostin sen ABC-liikennemyymälästä. Se näkyy aivan hyvin DVD-soittimella, mutta ei Applen soittimella. Jos jollakin macin omistajala on kyseinen DVD (nimeke aloitusvietissä), olisi kiva kuulla kokemuksia sen toimimisesta macissa.

        Jatkoa. DVD-levyn kannessa lukee "MTV3". Olisikohan Silveright-teknologia jotenkin sotkemassa yhteensopivuutta?


    • äpäläskäpäläs

      Ostin itse joskus jostain takahörkkölän marketista "Matrix Reloaded" dvd:n.
      Ei tunnistanu oma MacBook Pro tuota levyä, ei muuten tunnistanut Windows 7 mediaplayerkään.
      VLC soitti levyä kiltisti molemmissa koneissa mutta vain jos kävi itse avaamassa käsin TS_Video kansiosta tiedoston.
      Ihan kuin olisi jotain uupunut tuolta levyltä.... No halppis on halppis ja onneksi on aina jokin tapa soitella näitä "outoja" kiekkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe