APUA! Koiralta katkesi jalka!

apua-apua-apua!

Olemme nyt parhaillaan eläinlääkärissä, koiraamme leikataan. Se juoksi pihalla, ja liukastui, ja nyt sillä jo jalka ranteen kohdalta sökönä, ihan murtunut siis. Kyseessä on kääpiökoira, mutta sekarotuinen, ja lasku tulee kuulemma olemaan iso. Arvatenkaan meillä ei ole vakuutusta koiralle, joten mitä nyt seuraavaksi tapahtuu? Olen kännykän netillä täällä, joten toivoisin pikaisia vastauksia mikäli jollain on kokemusta miten nämä maksuasiat hoidetaan. En kehtaa mennä nyt kyselemään henkilökunnalta mitä tämä tulee maksamaan, en halua antaa käsitystä siitä että se on mun ensimmäinen murheeni tässä tilanteessa. Mulla ei myöskään ole tällä hetkellä samantien maksaa mitään yli tonnin laskua, enkä siis yhtään tiedä minkä verran tähän voi rahaa mennä. Entä mitä jos en pysty maksamaan hoidosta, lopetetaanko koiramme? Auttakaa kiltit, olen ihan paniikissa!?

147

12753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lasku aikanaan

      Tiedät että lasku on iso etkä halua henkilökunnalta sitä kuitenkaan kysellä ? ei laskun suuruutta osaa varmaan kukaan sanoa ennen kuin työ on tehty.Laskun maksuaikataulusta mahd voi neuvotella.

      • MIssään tapauksessa ei pidä mennä lopettamaan koiraa, koska laskun saat siitä kuitenkin. Jos on reilu eläinlääkäri-asema, niin voit neuvotella, että jos saisit maksaa heille tuon summan vähitellen, eli joku kohtuullinen summa aina kuukaudessa ja sanot, että sinulla on nyt todella tiukka rahatilanne ja se helpottaa vasta noin vuoden sisällä. Tiedän, että monet eläinlääkäriasemat suostuu siihen, itsellä ei ole vastaavaa kokemusta, mutta tiedän muutaman henkilön, kenellä on ollut vastaava tilanne, kun eläimestä on yllättäen aiheutunut valtava lasku ja he ovat saaneet maksaa kuukausittain tietyn summan ( voi tehdä siis, vaikka maksusopimuksen).
        Sanot vielä, että koirasta tulee heille myös vakituinen potilas jatkossa, jos ongelmia tulee. Olet vain itse todella huolestuneen oloinen ja surullinen asiasta. Äläkä anna enää koiran juoksennella pihalla, jos se on liukas!

        Hauvelille pikaista parantumista!


    • apua-apua-apua!

      No mun sukulaisella on tämän meidän koiran veli, ja sillä oli mennyt viime vuonna jalka vähän samalla tavalla hajalle, päivystyksessä leikattiin ja lasku oli yli 1000e. Sen enempää en osaa yhtään arvioida paljonko tämä mahdollisesti tulee kustantamaan. :(

      Sitä mä siis lähinnä yritän kysellä, että onko kellään kokemusta millaisiin maksujärjestelyihin eläinlääkärit yleensä suostuvat?

      • Ei ne sitä lopeta

        koska silloinhan ne olis tehnyt turhaa työtä. Ja sinäkään tuskin maksaisit laskua silloin? Itsellä koira sai maistaa kyyn hammasta viime kesänä ja lekuriin lähdettiin vauhdilla ettei tullut tsekattua edes lompakkoa eikä tilien saldoja. Kaikki lähellä miinusta. Maksoin tilanteessa mitä pystyin ja pyysin lopulle aikaa. Sainkin, meni vielä vähän ylikin siitä kunnei tullut yrittäjänä tiliä säännöllisesti. Mutta kivasti ne sen kesti, ei mennyt lekuri konkkaan eikä jäänyt maksu saamatta.

        Eli siinä sopivassa välissä tiedustele hintaa ja maksulle aikaa.


      • Arvokas lähtö :))

        Numero UNO on , ettei koiran tarvitse KÄRSIÄ yhtään. Nukutus on paras mahdollinen ja armeliain keino saattaa koira/kissa sateenkaarensillallle. Miksi tulisi sitä kiusata enempää????
        Metsästyskoirilla on vieläkin armaeliaanpi keino. Pääsee pois nopeasti ja tuskia tuntematta. Omia jahtikoiriani olen arvostanut niin , että ovat saaneet KAUNIIN LÄHDÖN viimeisillä jahtimaillaan :))


      • piruvieköön
        Arvokas lähtö :)) kirjoitti:

        Numero UNO on , ettei koiran tarvitse KÄRSIÄ yhtään. Nukutus on paras mahdollinen ja armeliain keino saattaa koira/kissa sateenkaarensillallle. Miksi tulisi sitä kiusata enempää????
        Metsästyskoirilla on vieläkin armaeliaanpi keino. Pääsee pois nopeasti ja tuskia tuntematta. Omia jahtikoiriani olen arvostanut niin , että ovat saaneet KAUNIIN LÄHDÖN viimeisillä jahtimaillaan :))

        Onko kaunis lähtö saada kuula kalloonsa??????? :(


      • Confused...
        piruvieköön kirjoitti:

        Onko kaunis lähtö saada kuula kalloonsa??????? :(

        Toivottavasti minäkin vain ymmärsin väärin.


    • 1+1

      Tuttavani koiralta katkesi jalka ja koiraa ei annettu eläinlääkäristä ulos ennenkuin rahat oli lyödä tiskiin . Eli ei kannata luottaa siihen että kaikki suostuisivat siihen järjestelyyn varsinkin kun asiaa ei ole otettu puheeksi ennen hoidon alkamista .

      • suden sukulaisia

        Toivottavasti eläinlääkäri nyhtää aloittajan putipuhtaaksi


      • jebou...

        Vantaan päivystys "valitettavasti emme voi antaa laskua; eläimen hoitokulut pitää maksaa heti"


      • Ja samassa
        jebou... kirjoitti:

        Vantaan päivystys "valitettavasti emme voi antaa laskua; eläimen hoitokulut pitää maksaa heti"

        paikassa(vantaan päivystys): Kun tilanne on tämä niin voimme kyllä tällaisessa pakkoraossa hiukan joustaa... Vaativat tosin ajokortin tmv vakuudeksi. Ja osa piti maksaa heti.


      • jebou...
        Ja samassa kirjoitti:

        paikassa(vantaan päivystys): Kun tilanne on tämä niin voimme kyllä tällaisessa pakkoraossa hiukan joustaa... Vaativat tosin ajokortin tmv vakuudeksi. Ja osa piti maksaa heti.

        Missä tilanteissa ei sitten jousesta?


    • 17+2

      Hommaa äkkiä luottokortti jos et jo semmoista omista. Ja sen jälkeen jatkoa ajatellen se vakuutus.

    • luottokortti

      Kerrothan miten ävi..toivottavasti koira paranee hyvin

      Ja kyllä tuo luottokortti on ihan ehdoton koiraperheessä..

      • korkea korko

        Ota vaan pikavippi


      • Foo-kissa

        Haha.. seksikuviin.


      • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

        luottokortti on ihan ehdoton koiraperheessä tai persaukiset älkää ottako lemmikkiä


      • Tikutaku
        zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:

        luottokortti on ihan ehdoton koiraperheessä tai persaukiset älkää ottako lemmikkiä

        Persaukisten kannattaa pysyä piiloissaan ja luottokortit voi polttaa samalla roviolla pikavippien kanssa. Ei elukoita, ei murheita.


    • koirallinenkin

      Koiraperheessä ei tarvita luottokorttia. Jos on niitä säästöjä, joista täällä on puhuttu niin monet monituiset kerrat. On meillä luottokorttikin olemassa, mutta sitä ei käytetä normaaliin elämiseen, vaan meillä on aina jemmassa vähintään 2000e/koira. Juuri tällaisia tapauksia varten. Ja jos noihin säästöihin kosketaan, ne kartutetaan mahdollisimman nopealla aikataululla takaisin. Tiedän, tämä ei auta sinua nyt yhtään, mutta muista jatkossa. Kerran olen ollut saman tyyppisessä tilanteessa, Ja toista kertaa en sellaiseen halua. Läksyni opin siis kerrasta. Vaikka ihan varmaan saisinkin laskun myös siltä tutulta asemaltani, mutta siltikin koen itselleni hyvin vapauttavaksi sen, että tiedän, että rahaa löytyy. Aina. Mutta luottokrtin käyttö tällaiseen ei kyllä ole se järkevin tapa, ehkä ensihätään, mutta pitkässä juosussa ei. Se on velaksi elämistä, joka ei ole useimmiten lainkaan järkevää.

      Jos nyt saatkin laskulle edes osan summasta, muista pitää huolta siitä, että todellakin hoidat sen laskun niin kuin on sovittu. Nimittäin, voipi olla, että jos tämän kerran hoidat sen huonosti, ei jatkossa enää laskua heru, vaikka olisi mikä tilanne. Kyllä usein saakin sen yhden tilaisuuden, mutta sen jälkeen on luottamus kartutettava sillä, että osoittautuu sen arvoiseksi.

      Nyt sitten kannattaa muistaa, että kulut eivät tule jäämään tähän, vaan koirallesi tulee eteen erilaisia kontrollikäyntejä. Meillä on ollut tapauksia, joissa on jouduttu esimerkiksi laikkaamaan uudestaan, kun ensimmäinen ei ole tuonut toivottua onnistumista, mutta tuo korjausleikkaus on ollut joka kerta samaan hintaa, eli siitä ei ole tullut uutta maksua. En tiedä, onko tämä yleinen käytäntö. Siltikin, erilaiset kontrollit maksavat yllättävän paljon. Siihen päälle lääkkeet (usein pienellä koiralla nämä kulut ovat suhteellisen pienet).

      Itse en ole pitänyt läheskään kaikilla koirillani vakuutuksia. Olen ottanut alkuun ne, ihan varmuuden vuoksi, ja sitten pohtinut koiran kanssa elettyäni, että kannattaako. Usean koiran kohdalla olen katsonut järkevimmäksi olla pitämättä sitä sairauskulujen osalta voimassa, mutta jonkinlainen vastuuvakuutus on mielestäni aina järkevä, siis sellainen, joka kattaa koiran aiheuttamat vahingot.

      Mutta miten siis toimit nyt. Ole rehellinen. Et ole ainoa, joka on siellä samaa asiaa murehtinut.

      • Idiotus Maximus

        Aika vastuutonta ehdottaa että luottokorttia ei tarvita. Jos nyt olisi ollut kortti, ei olisi hätääkään. Itse en myöskään maksa mitään siitä että minulla on luottokortti. Monesta pankista saa sellaisen ilmaiseksi. Ehkä köyhien ei sitten pitäisi eläimiä edes hankkia, kuten ei lapsiakaan?


      • 234567890
        Idiotus Maximus kirjoitti:

        Aika vastuutonta ehdottaa että luottokorttia ei tarvita. Jos nyt olisi ollut kortti, ei olisi hätääkään. Itse en myöskään maksa mitään siitä että minulla on luottokortti. Monesta pankista saa sellaisen ilmaiseksi. Ehkä köyhien ei sitten pitäisi eläimiä edes hankkia, kuten ei lapsiakaan?

        Eihän luottokortti muuta muuta kuin sen kuka on niitä rahoja perimässä.
        Nopeammin luottokortin kanssa joutuu ongelmiin kuin ilman.

        Vai olisiko pikavippauski mielestäsi oiva keino (sillä pääsee pian tosi suuriin vaikeuksiin).


      • Minä vaan mietin
        Idiotus Maximus kirjoitti:

        Aika vastuutonta ehdottaa että luottokorttia ei tarvita. Jos nyt olisi ollut kortti, ei olisi hätääkään. Itse en myöskään maksa mitään siitä että minulla on luottokortti. Monesta pankista saa sellaisen ilmaiseksi. Ehkä köyhien ei sitten pitäisi eläimiä edes hankkia, kuten ei lapsiakaan?

        Olet oikeassa että köyhien ei pitäisi hankkia eläimiä eikä lapsia :) Ollaan tästä samaa mieltä. Saman pitäisi koskea myös tyhmiä :)


      • huom!.
        Idiotus Maximus kirjoitti:

        Aika vastuutonta ehdottaa että luottokorttia ei tarvita. Jos nyt olisi ollut kortti, ei olisi hätääkään. Itse en myöskään maksa mitään siitä että minulla on luottokortti. Monesta pankista saa sellaisen ilmaiseksi. Ehkä köyhien ei sitten pitäisi eläimiä edes hankkia, kuten ei lapsiakaan?

        Köyhät ihmiset ei saa luottokorttia, niissä on tulorajat!


      • En ole rikas
        huom!. kirjoitti:

        Köyhät ihmiset ei saa luottokorttia, niissä on tulorajat!

        Mulla on ollut luottokortti jo kolmekymmentä vuotta ja myös käytän sitä aina kaupassa asioidessani. Kaikista helpointa seurata mihin rahat menee ja sitä paitsi Luottokunta pitää kirjanpidon. Pankki maksaa laskun joka kuun lopussa mun kohdallani täydestä summasta, mut sen saa myös ns. osamaksulla. Parasta mitä voi olla on luottokortti. En osaisi elää ilman sitä ja inhoan pankkikortti ominaisuutta. Sillä häviää rahat tililtä.

        Lemmikin hoitomaksut olen aina maksanut luottokortilla. Viimeksi myös koirani eutanasian.


      • Inhimillisyys sentää
        Minä vaan mietin kirjoitti:

        Olet oikeassa että köyhien ei pitäisi hankkia eläimiä eikä lapsia :) Ollaan tästä samaa mieltä. Saman pitäisi koskea myös tyhmiä :)

        Köyhillä ei saa siis olla ihmisarvoista elämää, riippumatta siitä mistä syystä köyhyys johtuu?? No ei kun nappi ottaan kaikille köyhille. Eipä näytä enää olevan minkäänlaista inhimillisyyttä eräillä ihmisillä. Toivottavasti saan pysyä kaukana tuollaisista aivokuolleista ihmisistä!!!!!!


      • rakastan koiraani
        Minä vaan mietin kirjoitti:

        Olet oikeassa että köyhien ei pitäisi hankkia eläimiä eikä lapsia :) Ollaan tästä samaa mieltä. Saman pitäisi koskea myös tyhmiä :)

        Minä olen köyhä. 250e/kk jää käteen laskujen jälkeen. Minulla on myös koira. Koira syö paremmin kuin minä. Ja jos koskaan tulisi tilanne, että koirani joutuu lääkäriin, minua ei kiinnostaisi siinä kohtaa muu kuin hänen terveys. Minulla on aina 3säkkiä ruokaa varalle.

        Kyllä köyhäkin laskut osaa hoitaa. Korko tai ei, minä ottaisin vipin ja sitten miettisin mitä teen seuraavaksi. Jos en kestä itse tuskaa ja kipua miksi antaisin koirani kestää?


    • Suomi-rodun edustaja

      "Tuttavani koiralta katkesi jalka ja koiraa ei annettu eläinlääkäristä ulos ennenkuin rahat oli lyödä tiskiin ."
      Johan pomppas! Ei kukaan eläinlääkäri voi kidnapata koiraa, jos lasku jää maksamatta! Ei kyllä ole laillista tuo. Onkohan vain urbaanilegendaa tai sitten ihan palikka elukkalääkäri...

      Eläinlääkärien on hoidettava pahoin loukkaantunut koira, sen määrää laki. Sitten kun se on parannettu, eikä omistajalla ole rahaa, ei ole mitään laillista perustetta lopettaa toisen koiraa. Vain harvoilla ja valituilla on oikeus lopettaa koira vastoin omistajan tahtoa, eikä sitä oikeutta ole kyllä millään eläinklinikalla _maksamattomien laskujen takia_. Maksamattomat laskut hoidetaan perintätoimiston kautta.

      Olisi hauska tietää kuinka tässä kävi!

      Meillä ei edelliselle koiralle (sekarotuinen) ollut mitään vakuutusta. Eipä tuo koskaan ollut erityisen kipeäkään. Vanhuuden vaivojen hoitoon paloikin sitten rahaa. Nykyisillä on eläinlääkärikuluvakuutus, koska ovat metsästyskoiria ja tapaturma-alttiimpia. Vastuuvakuutus on varmuuden vuoksi, vaikka sitä tuskin tarvitaan. Metsästystilanteessa sattunut vahinko meidän koiran toimesta menee vahingon kärsineen piikkiin ja muissa yhteyksissä sattuneet vahingot menee kotivakuutuksen piikkiin. Mutta sinne eläinlääkäriin sitten saattaa mennäkin sitä rahaa... Käsipäivääkin maksaa jo 200e. ;)

      • K. Koiranen

        No itse asiassa on laillista. Koira on lain edessä esine ja esineeseen kohdistuu lain mukaan ns. retentio-oikeus, Kauppakaari 12:12. Eikä tälle ole määritetty edes maksimiaikaa. No joo, tuskin moni eläinlääkäri näin ajattelee, ihan jo koiranpidätyksestä johtuvasta vaivasta johtuen, mutta periaatteessa ihan mahdollista.


      • sorrrY

        "Johan pomppas! Ei kukaan eläinlääkäri voi kidnapata koiraa, jos lasku jää maksamatta! Ei kyllä ole laillista tuo. Onkohan vain urbaanilegendaa tai sitten ihan palikka elukkalääkäri..."

        Aha. Minulle sanottiin ettei laskua anneta: maksa nyt sillä olet päivystyksessä.


      • Suomi-rodun edustaja
        K. Koiranen kirjoitti:

        No itse asiassa on laillista. Koira on lain edessä esine ja esineeseen kohdistuu lain mukaan ns. retentio-oikeus, Kauppakaari 12:12. Eikä tälle ole määritetty edes maksimiaikaa. No joo, tuskin moni eläinlääkäri näin ajattelee, ihan jo koiranpidätyksestä johtuvasta vaivasta johtuen, mutta periaatteessa ihan mahdollista.

        @K.Koiranen: kuulostat niin viralliselta, että ehkä tuo jopa pitää paikkansa. Toisaalta, jos koira on esine siinä missä esimerkiksi tuolikin, niin miksi koiraan sovelletaan eläinsuojelulakia. Ihmettelen siis vain noin niin kuin periaatetta...


    • hullut44

      Mulla on vakuutus, ei 2000e säästössä.

      • 2+9

        Mulla on molemmat, vakuutuskaan ei kaikkea ja loputtomiin korvaa kun tulee korvausraja täyteen.


    • diu .

      Eipä ole eläinlääkärin pakko velaksi hoitaa .Lopetusta voi suositella koska tulee halvemmaksi . Omistajahan siinä syyllistyy eläimen kiduttamiseen jos ei ole varaa hoitaa ei lääkäri .

      • kallista leikkiä

        Meidän uros koiralta katkesi etujalka, kun riiuureissulle lähtiessään hyppäsi portin yli, mut se vaan kipsattiin. Sitten se repi sen pois ja kipsattiin uudelleen. Taas se repi sen pois, kun turvotus oli laskenut. Sen jälkeen leikkasin itse pahvista lastan ja sidoin harsokääreellä kiinni. Eipä enää saanut lastaa irti ja jalka parani.

        Kerran näillä riiuureissuilla sillä oli vatsaan tullut iso haava jonka eläinlääkäri ompeli kiinni ja koira nuoli auki. Uusi ompelutus ja "lampunvarjostin" kaulaan. Niin sekin "vatsahaava" saatiin parannettua. Sitten poika pääsikin palleistaan eroon. Oli vähän aikaa hölmön näköinen ja yritti lähteä vielä reissuille, mutta kääntyi takaisin.


    • 12345433221324356537

      kyl on niin, et jos mun elukalle käy äksödentti, nin mä lasken siittä ilimat poikkeen. iha itte. oon näjet "ammattimiäs" alala. siihe ei tartteta kummosia kommervenkkiä. eikä meikä kiusaa elukkaa koska parempi nii. uuven elukan saa jos sen jotenki "tarttee".

      • säälin lemmikkiäsi

        Voi jestas, että on tyhmä tyyppi, joka tollasta kirjottaa. Tee ittelles samanlainen teko, jos sulle tulee joku isompi juttu. Sinä et tarvisi minkäänlaista eläintä, jos kerta on tommonen kannan otto, että pitää tappaa, jos jotain tulee.


    • OmaMokas!

      Olisi kannattanut antaa koiralle piikki! Uusi koira olisi tullut halvemaksi hankkia kuin yrittää vanhaa resua paikata.

      • Piski kuseksii22

        OIkein koiran omistajalle että maksaa,täytyisi säätää laki koiraverosta 500e olisi sopiva,tietenkin tasavero kaikille rakeille ja kielto kerrostalossa pitoon..


    • doktier26

      kyllä sinä koiran saat poijjes ja maksulle jatkoaikaa paljon kuin haluat..

    • minä ainakaan en pidä koiraa esineenä jonka voi heittää pois jos siihen tulee jotain vikaa...koira on perheenjäsen ja rakas eikä sitä noin vain korvata toisella koiralla

    • tapaturmia sattuu

      Useimmiten laskun maksuajasta voi sopia. Kannattaa silti hoitaa maksu, ellei tämä ole elämänne viimeinen eläinlääkärikeikka.

      Ennen leikkausta tai nyt leikkauksen jälkeen kannattaa kysyä voiko eläin parantua ennalleen. Lääkäri yrittää aina paikata eläimen, vaikka joskus olisi parasta lopettaa eläimen kärsimykset, sillä lopettamispäätöksen tekee aina omistaja eikä lääkäri.
      Mahdollisesti joudutte uusintaleikkaukseen.

    • en ole utelias....

      No miten kävi ? Kuitenkin on tapahtunut joku päivä sitten ?

    • räksyttäjä15

      räksyttäjä

    • Omistajan elämää

      En tekisi sitä lopetukseen jos ei ole painavan syystä esim.syöpä tai vaikean hoidosta vastaava.Ei kaikki paikkakunnalla aina suostua maksujärjestelyyn kuin osat suostuvat kyllä.En tiedä mistä päin olette kaupungista.Leikkaus ei ole mikään tosi edullisimmat olemaan.Minulla ei ole koiran vakuutusta,koska en tarvinnut sitä.Jos et pysty maksamaan niin saisit silti perittäväksi toimistosta.Jos koiralla jalka katkesi pahasti niin se voi olla vaativampaa leikkauksen prosessissa lisäksi mahdollista lääkityksen kanssa myös kulut.Ajattelisin niin,että olisi parempi pistää säästöön kaiken varalta ellei laskulla isompaa.Hoidan kahden koirasta kohta 8 vuotta,että tiedän kyllä mitä olisi tulossa "yllättää" laskun takia siksi varaudun asiaan.Et kehtaisi kysymään henkilökunnalta?Jos et kysyä niin tulisit sitten tietämättä ja paniikissa..Tein aina etukäteen kysyä onko mahdollisuuksia tai ei.

    • Niimpä!

      Miks hitossa sitten otat koiran jos ei ole varaa maksaa laskuja? On parempi että otat koiran vasta sitten kun tiedät että pystyt maksamaan jos koiralle sattuu jotain.

      • nimim erkki.

        täysin totta.
        koira on iso vastuu ja useat ihmiset ostavat koiran vaan koska se on siisti tai kiva kaveri. synkkä totuus vaan tulee perästä päin SE KOIRA KAKKOO MITÄ MÄ TEEN. se myös syö helvetisti ja saattaa hyppiä ja purra. se pitää kouluttaa ja mitä isompi ruoka sen enemmän tilaa kämpässäsi ja rahaa lompakossasi, sen enemmän lenkkejä yms. ja sairauksia on eläimillä ihan niinkuin ihmisillä, ei toki ihan niin paljoa.

        ite mietin et otan koiran, mut lompakko, kämpän tilavuus ja huonot ulkoilutusyhteydet tulivat vastaan, joten se meni siihen, vois ostaa heinäsirkan.


      • nimim erkki
        nimim erkki. kirjoitti:

        täysin totta.
        koira on iso vastuu ja useat ihmiset ostavat koiran vaan koska se on siisti tai kiva kaveri. synkkä totuus vaan tulee perästä päin SE KOIRA KAKKOO MITÄ MÄ TEEN. se myös syö helvetisti ja saattaa hyppiä ja purra. se pitää kouluttaa ja mitä isompi ruoka sen enemmän tilaa kämpässäsi ja rahaa lompakossasi, sen enemmän lenkkejä yms. ja sairauksia on eläimillä ihan niinkuin ihmisillä, ei toki ihan niin paljoa.

        ite mietin et otan koiran, mut lompakko, kämpän tilavuus ja huonot ulkoilutusyhteydet tulivat vastaan, joten se meni siihen, vois ostaa heinäsirkan.

        mitäs alapeukuttamista tossa on?


      • Idiotus Maximus
        nimim erkki kirjoitti:

        mitäs alapeukuttamista tossa on?

        Juntteja riittää ja järki ei kaikille päätä pakota. Eläimet eivät ole leluja, joten niiden hyvinvoinnista pitää ottaa vastuu. Valitettavasti se vastuu maksaa, mutta jokainen kädellinen tässä maassa ei saa aikaiseksi aina edes lauseita, jotka kuitenkin hankkivat sen koiran (en syytä alkuperäistä viestin kirjoittajaa näillä tiedoilla).

        Mutta näin se vaan menee. Jos olet köyhä, älä hanki lemmikkejä. Piste.


      • osapäiväpätkäläinen
        Idiotus Maximus kirjoitti:

        Juntteja riittää ja järki ei kaikille päätä pakota. Eläimet eivät ole leluja, joten niiden hyvinvoinnista pitää ottaa vastuu. Valitettavasti se vastuu maksaa, mutta jokainen kädellinen tässä maassa ei saa aikaiseksi aina edes lauseita, jotka kuitenkin hankkivat sen koiran (en syytä alkuperäistä viestin kirjoittajaa näillä tiedoilla).

        Mutta näin se vaan menee. Jos olet köyhä, älä hanki lemmikkejä. Piste.

        Jaa, entä jos ei ole köyhä kun sen elukan ottaa ? Vaan vasta sen jälkeen yt-neuvotellaan ulos töistä tai sairastuu ja joutuu sairaspäivärahalle jne. Mitä sitten tehdään ?


      • Hengessä mukana
        osapäiväpätkäläinen kirjoitti:

        Jaa, entä jos ei ole köyhä kun sen elukan ottaa ? Vaan vasta sen jälkeen yt-neuvotellaan ulos töistä tai sairastuu ja joutuu sairaspäivärahalle jne. Mitä sitten tehdään ?

        Mitä jos sellainen järjetön ajatus tulisi että antaisi sen eläimen pois hyvään perheeseen, jolla on varaa elättää sitä, vaikka sukulaisille? Vai pidetäänkö yt-neuvottelujen jälkeen perheessä myös 2 autoa ja velkaisesta asunnosta ei luovuta?

        On se varmaan vaikeaa elää, jos ei osaa itse vastata yksinkertaisiin kysymyksiin.

        Huominen ei lupaa hyvää ja harvalle löytyy töitä yt-neuvottelujen jälkeen.


      • nimim erkki
        Hengessä mukana kirjoitti:

        Mitä jos sellainen järjetön ajatus tulisi että antaisi sen eläimen pois hyvään perheeseen, jolla on varaa elättää sitä, vaikka sukulaisille? Vai pidetäänkö yt-neuvottelujen jälkeen perheessä myös 2 autoa ja velkaisesta asunnosta ei luovuta?

        On se varmaan vaikeaa elää, jos ei osaa itse vastata yksinkertaisiin kysymyksiin.

        Huominen ei lupaa hyvää ja harvalle löytyy töitä yt-neuvottelujen jälkeen.

        asia loppuun käsitelty.


    • suden sukulaisia

      Koiran lopettaminen on järkevin ja halvin vaihtoehto

      • O_o

        Itse olet susi.


    • optimisti21

      Etköhän voi sopia eläinlääkärin kanssa että maksat laskun osissa, kun nykyään sekin on mahdollista.
      Kyllä asioilla on aina tapana järjestyä parhain päin.
      Hyvää uutta vuotta kaikille!

    • nimim erkki

      höpöhöpö, ei tietenkään lopeteta, saman lapun saat himaan ku joka mestast. ei eläinlääkärit suinkaan pimeitä ole, ainakaan kaikki.
      ja maksu toimii kuten muidenkin laskujen kanssa, jos ei kiinnosta maksaa.. niin ulosottoon vaan :D

    • Pyhä kolmiyhteys

      Koiraa ei lopeteta. vaan omistaja.

    • pieneläinhoitaja911

      Höpö höpö provoilua taas koko aloitus!

      Yksikään eläinlääkäri ei aloita leikkausta, ennenkuin hinta- arvio on asiakkaalle annettu ja läpikäyty, kuin myös se, että onko asiakkaalla ensinnäkään varaa leikkausta maksaa.
      Myös eri maksuvaihtoehdot käydään tarkasti läpi ennen toimenpiteitä, kuin myös se, onko leikkauksella/ hoidolla vastetta.

      Jotkut antavat "osamaksua", joillekin ei käy suurissakaan kuluissa kuin kertamaksu.
      Ja jos maksamatta jätät, lähtee karhukirje ulosottoon: sittenpä maksat korkojen kera.

      Seuraava säälittävä provo kehiin, niitähän täällä riittää....

      • Tre sakemanni

        pieneläinhotajalle ,,,,,,,ei kyllä kysytty mitään kun koiran jalka meni poikki,,varattiin vain äkkiä leikkaus aika ja leikattiin,,sitten kysyttiin onko vakuutus,,maksu aikaakin oli ihan niin kuin olis sopinut,,,kallista kyllä oli kieltämättä,,nyt melkein kunnossa koira ja jalka pian yhtä hyvä kuin uusi,,,kiva tuntea hyvä eläinlääkäriasema,,,,,


      • että näin

        Entäs jos kyseessä hätäleikkaus. Siis koira niin huonossa kunnossa, että menehtyisi hinta-arvion aikana. (tukehtuminen yms. Ulos-otosta ei saada laskua perittyä, jos Omistaja todetaan varattomaksi.

        Et voi sinäkään tietää kaikkien eläinlääkäriasemien käytäntöja. Jos olisit ammattilainen niin kuin nimimerkkisi väittää ymmärtäisit asiakkaan hädän.


      • potilas2010

        Valitettava totuus on että leikkaus kyllä aloitetaan ennen ku hintaa on sanottu hyvinkin usein. meillekkin heitettiin vain arvio ja totuus oli 3kertaa kalliimpi. tosi sillä hetkellä hinta ei meitä häirinnyt vaan huoli haukusta.

        tuo pieneläinhoitaja911 viesti on vain unelmaa. tuo toteutuu niiiin harvoin että ässä arvastakin voittaa 1000e useammin.


    • sokeri-pala

      Meillä on 2 koiraa joilla on vakuutus. Tämä minun koirani (ikää 6-vuotta) on nyt ruvennut sairastamaan rappeutumisesta aiheutuvaa nikama sairautta. Vaikka se maksaa kun joutuu eläinfysioterapiassa käymään ja eläinlääkärillä tarkistuttamassa selän kuntoa. Koirani on minulle kummiskin rakas ja olen VALMIS maksamaan koirani hoidot. Vakuutus korvaa sitten takaisin.

    • Miten On ?

      Kenen pihalla liukastui ? Olisiko sillä merkitystä ? Jos ihminen olisi liukastunut, vastuussa kiinteistön omistaja ?

    • Uulo Sotto

      Totta kai saat laskun, jos rahaa ei ole. Kyllä ne aikansa siitä vääntää. Laskuhan on sen laatuinen sopimus, että se ulosmitataan sitten, jos et maksa.

      Kyllähän ne eläinlääkäriasemat olisi eläinhotelleiksi muuttuneet, jos maksamattomat eläimet jäisi sisälle. Etenkin kissoja otetaan, kun ne on niin halpoja, jopa ilmaisia. Ei tajuta että lääkärireissuja tulee.

    • fhjmyjmtym

      Te ja teidän helvatin karvaturrit. Syökää soppanne ja lillukaa liemessänne.

    • järki käteen

      Tietysti toimenpiteelle pitää kysyä hintaa. Koira on kuitenkin vain koira. Jos koiralla on kalliilla hoidettava vamma, niin lopettaminen on aina yksi vaihtoehto ja mitä vanhempi koira, niin sitä helpommin homma kallistuu koiran lopettamiseen.

      Mitä järkeä on hoidattaa tuhansilla euroilla vanhaa koiraa, joka kärsii eikä parannu entiselleen? Vanhukseen piikki ja uusi pentu tilalle.

      • nuor ja kommee

        ... sustakiin tulee joskus vanha. Tiiä, miten silloin kohdellaan, kun nykyään on meno moista, että saa paskoissaan maata - ehkä se piikki ois paikallaan?


      • Idiotus Maximus
        nuor ja kommee kirjoitti:

        ... sustakiin tulee joskus vanha. Tiiä, miten silloin kohdellaan, kun nykyään on meno moista, että saa paskoissaan maata - ehkä se piikki ois paikallaan?

        Ja tässäkään kohtaa ei vanhusta kuunnella vaan sukulaiset päättää jos ei oma pää enää toimi. Ja eutanasia on ihmisille kielletty tässä maassa, joten jos palaisit todellisuuteen?


      • tiiakko saa
        Idiotus Maximus kirjoitti:

        Ja tässäkään kohtaa ei vanhusta kuunnella vaan sukulaiset päättää jos ei oma pää enää toimi. Ja eutanasia on ihmisille kielletty tässä maassa, joten jos palaisit todellisuuteen?

        siinäs näet että koirille on enemmän armoa kuin immeisille. ei me saada armopilleriä vaikka kuinka itkettäis kun oltais saatu tästä maailmasta tarpeeksemme.
        tosin sairaaloissa lopetetaan hoidot niiettä onko se jotenkin verrattavissa armopiikkiin, ma ei tia.


      • ukytu
        nuor ja kommee kirjoitti:

        ... sustakiin tulee joskus vanha. Tiiä, miten silloin kohdellaan, kun nykyään on meno moista, että saa paskoissaan maata - ehkä se piikki ois paikallaan?

        Mistä sä tiedät,kenestä tulee vanha? Elämä voi päättyä vaikka 21.12.2012. Pötyä, muori..


      • *********
        tiiakko saa kirjoitti:

        siinäs näet että koirille on enemmän armoa kuin immeisille. ei me saada armopilleriä vaikka kuinka itkettäis kun oltais saatu tästä maailmasta tarpeeksemme.
        tosin sairaaloissa lopetetaan hoidot niiettä onko se jotenkin verrattavissa armopiikkiin, ma ei tia.

        Itse tehty eutanasia (lue=itsemurha) ei ole kielletty, keinoja löytyy monia...Eli vanhuskin saa tappaa itsensä jos haluaa.


      • 14+14
        ********* kirjoitti:

        Itse tehty eutanasia (lue=itsemurha) ei ole kielletty, keinoja löytyy monia...Eli vanhuskin saa tappaa itsensä jos haluaa.

        Niin jos vielä pystyy. Kaikki ei siinä kunnossa että voisivat vaikka kuinka haluaisivat.


    • Helpointa

      Ostaisiko joku makkaratehdas sen?

    • Vakuutus järkevää...

      No sinulle, huoleesi on otettu paljon täällä kantaa tähän mennessä.
      Ehkä koirasikin on jo päässyt kotiin toipumaan leikkauksesta.
      Vakuutus on järkevän koiranomistajan valinta, tapaturmien ym. varalle.
      Eläinlääkärit eivät luottoja mielellään jakele, varsinkaan kun on isommasta summasta kysymys, mutta toivottavasti sinun asiasi onnistui. Eläinlääkärikuluvakuutus kannattaa siis hankkia vähintään vastaisuuden haavereiden varalle.

      • tietämätön

        voisiko joku kertoa, mitä tuo koiravakuutus pitää sisällään. Onko siinä jokin omavastuu ja paljonko koiravakuutus maksaa ja mistä sellaisen voi hankkia?


      • rintaäänellä

        vakuutukset on aikas kalliita. eikö sama asia jos säästää koiraa varten ajoissa korvamerkityn summan. ja ottaa huomioon jo koiraa ottaissa mitä se tulee maksamaan. kynä käteen siis.
        eikä ota koiraa ihan heppoisin perustein. voisiko kysyä tuttavilta alkuun ns. kummikoiraa puoleksi vuotta lenkkiseuraa yms vrt kun huolehtimisen kaipuu iskee. siitä sitten osaisi arvioida riittääkö rahkeet omaa koiraa varten.
        ja kyläpaikat joissa on koiranpentuja kannattaa kiertää kaukaa. puhun kokemuksen syvällä


      • Dami Def

        Katsokaa vain mikä vakuutusyhtiö maksaa on huonoja kokemuksia.Vakuutuskin päättyy 10v ikäisenä


      • 6+17
        Dami Def kirjoitti:

        Katsokaa vain mikä vakuutusyhtiö maksaa on huonoja kokemuksia.Vakuutuskin päättyy 10v ikäisenä

        Paitsi Tapiolassa.


      • Rakastan koiraani.
        tietämätön kirjoitti:

        voisiko joku kertoa, mitä tuo koiravakuutus pitää sisällään. Onko siinä jokin omavastuu ja paljonko koiravakuutus maksaa ja mistä sellaisen voi hankkia?

        Tapiolan koiravakuutuksia:
        Koiran henkivakuutus korvaa koiran menetyksen kun koira on kuollut, sairastunut tai vahingoittunut niin pahoin, että se on asianmukaisesta hoidosta huolimatta eläinlääketieteellisen kokemuksen mukaan lopetettava, kadonnut (korvaus 3 kk:n kuluttua katoamisesta).

        Koiran eläinlääkärikuluvakuutus, korvaa eläinlääkärin suorittamia sairauden ja tapaturman tutkimus- ja hoitokuluja koiran eliniän.

        Vastuuvakuutus, korvaa koiran ulkopuolisille aiheuttamia henkilö- ja esinevahinkoja.

        Lisätietoja: Tapiolan asiakaspalvelu tai tapiola.fi/elaimet


    • mk

      Juuri tämän takia eikännata otta koiraa ja láitta tunhansia sen lääkärissä käytiin ja silläkin rahalla käyn minä ainakin etelässä että silleen.

    • jaskiainen

      No,kaikki tietää,että lääkärit maksaa.Hinnan voi kysyä siinä vaiheessa kun tulee ilmi,että pitää esim.leikata.Siinä vaiheessa voi sitten vaikka lopetuttaa koiran jos ei ole varaa leikkauttaa,mikä on ihan ymmärrettävä juttu jos ei ole rahaa.Murtuneen jalan hoito maksaa,koska usein sinne laitetaan pinna,joka pitää vielä erillisellä leikkauksella poistaa.Jos mun vauuttamattomalta menis etukoipi pahasti poikki niin menis koirien taivaaseen,koska siitä jalastakaan ei välttämättä tule entistä.

      • tsiiiisus!

        Jos sinulla ei ole varaa viedä lastasi lääkäriin, tapatko sen?

        Miksi koira eroaa aina ihmisestä?


    • Koiruliini 1

      Itse vastaavassa tilanteessa lainasin rahaa ja maksoin osissa takaisin.Koira on jokatapauksessa hoidettava!!Tallaisiin tilanteisiin täytyy varautua kun lemmikin ottaa.

    • Verikorva

      HAH! Meidän koiralle tuli kaksi viikkoa ennen joulua verikorva, vietiin eläinlääkäriin samana iltana, maksoin semmoisen 125e! Elän työmarkkinatuella ja sossun tuella! Lääkäri viilsi korvaan reilun sentin haavan ja sano, että annetaan veren valua pois! No tapanina huomattiin, että ei se mihinkään ole valunut vaan koko korva ihan paisunut, joten oltiin toissa päivänä toisella eläinlääkärillä, jossa koko korva tikattiin kokonaan kiinni. Lääkäri otti 297e, sossutuet tuli ja sossutuet meni! LAINAA saatiin varakkaalta tädiltäni! Yhteensä joulukuussa mennyt eläinlääkäriin siis yli 500e. Mutta mielummin olen itse syömättä kun, että koirani kärsisi! HYVÄT IHMISET VAKUUTTAKAA LEMMIKKINNE! Itse en tyhmänä koiraani vakuuttanut, koska en uskonut koskaan ravaavani eläinlääkärissä. Jos teillä ei ole vakuutusta niin pyytäkää jotain ystävää tai sukulaista olemaan aina apuna kun koiralle sattuu tapaturma, eihän ne kaikki voi sentään köyhiä olla! :))

      • Dami Def

        Oliko verikorva vaikea ,niitä sattuu useammalle mutta se paranee itsestään ja veri häipyy siitä pois


      • Se oli Ville
        Dami Def kirjoitti:

        Oliko verikorva vaikea ,niitä sattuu useammalle mutta se paranee itsestään ja veri häipyy siitä pois

        Meidän kissalle tuli samanlainen. Eläinlääkäri leikkasi korvalehden auki ja ompeli sitten nappien kanssa kiinni. Napit poistettiin myöhemmin ja korva jäi luppakorvaksi eikä haitannut yhtään. Kissa oli persoonallisen näköinen.


    • EL.a . K:IM

      apua-apua-apua!

      Hauvvaa ei lopeteta, jos on markat vähissä.

      Ne siirtävät maksun perintään, jos et pysty maksamaan.

      Kannattaa neuvotella maksuajasta.

      Eikä tollainen tassun kasaaminen tuhansia maksa.

    • Hiipivä Halkopino

      Urpo.sun koiruus,sun vastuu,sun LASKU! Have fun.

    • dumle

      kyllä varmasti asia järjetyy toivotaan että jalka paranee , itsellä on vanha koira sillä nivel rikko mutta hyvin rakas

    • i.e

      Elä murehi, ei ihmistäkää lopeteta, jos ei ole vara maksaa lääkärikäyntiä. Kyllä ulosotto huolehtii satavat.

    • eläimet ensin

      en olisi halunnut eksyä lukemaan tätä viestiketjua sillä tuli todella paha mieli. En tajua miten jotkut voivat olla noin tunteettomia. Jaksamista aloittajalle toivottavasti koira paranee ja saat maksuasiat hoidettua. Itse en ikinä lopettaisi koiraani jos sille noin kävisi vaikkei olisi vakuutettu. Eläimilläkin on oikeus elää oli sitten köyhän tai rikkaan omistuksessa. Typerää tuollaiset lopeta koira tai miksi ottaa koira jos ei ole varaa. Se että tuollainen tilanne tulee on onneksi todella harvinaista että jalka menee tuskin kukaan tuollaista voi edes olettaa tapahtuvan. Itse söisin vaikka pelkkää puuroa seuraavat 3kk ja kärsisin kun antaisin sen tapahtua että rakas koirani menettäisi henkensä.

      Millaiset tulot sinulla on? jos leikkaus maksaa vaikka n.1000€ onko sinulla mahdollista saada jostakin lainaa vaikka muutama satanen? miten muuten kuinka paljon jää rahaa kuussa ns. ylimääräistä. Onko sinulla auto käytössä? onko mahdollista kulkea linja-autolla jonkin aikaa siinäkin jo säästää melko paljon. Jätät ostamatta kaiken ylimääräisen jne. Joskus on luovuttava joistakin asioista oman rakkaan eläimen takia ja uskon että niin olet tehnytkin. Mitä maksun kanssa tulee keskustele asiasta josko summan voisi jakaa pienenmpiin eriin niin että maksaisit vaikka parisataa kuukaudessa. Eli saisit laskulle sen summan. Luulen että ymmärtävät lääkärissä tilanteen. Mikäli laskua et maksa saat siitä huomautuksen ja lopulta menee perintään...kyllä kaikki järjestyy usko pois. Tsemppiä

    • koiruus ja mie

      Minä en käytä muita eläinlääkäreitä kun kunnallisia, aina on järjestynyt osamaksu. Vaikka ensin ovat vastaankin, eivät kuitenkaan koiraa uhkaa ottaa pantiksi, niikuin eräässä yksityisessä kävi kaverilleni, onneksi sai lainattua summan ja sai koiransa pois.Edellinen koirani leikattiin 2 kertaa kasvaimista ja aina maksoin osissa. Ymmärrän kyllä että on ihmisiä jotka jättävät laskunsa maksamatta ja siksi on tiukat säännöt. mutta voihan sitä tapuskotaisesti katsoa, varsinkin jos lasku on iso.

    • Kerro miten kävi

      No kerropa miten kävi. Toivottavasti hyvin. Toivottavasti et ole niitä tyyppejä, jotka kylläkin "huutavat apua" mutta häipyvät sen jälkeen kuin pieru saharaan.

    • jaskiainen

      Joo,eläimillä on oikeus elää mutta tasapainoista,kivutonta elämää.Toisinaan tuollaiset leikkaukset aiheuttavat elinikäisen tarpeen kipulääkitykselle.Mulla on hyväkuntoinen koira,jonka pitää saada juosta metsässä irti ja jos sen etujalka menisi ihan sököksi niin taivaaseen menis koira,koska haluan sen nauttivan elämästään täysillä.Rahattomien ei kannata eläintä pitää tai sitten pitää olla vähän säästöjä tai luottokortti,että pystyy eläimensä hoitamaan.Tuollaisen leikkauksen kokonaiskuluksi tulee helposti 1600 eur jolla saa hyvän rotukoiran ja vielä jää ainakin vuoden vakuutusmaksukin plakkariin.

    • jgjtgjty

      Mulla ei myöskään ole tällä hetkellä samantien maksaa mitään yli tonnin laskua, enkä siis yhtään tiedä minkä verran tähän voi rahaa mennä. Entä mitä jos en pysty maksamaan hoidosta, lopetetaanko koiramme? Auttakaa kiltit, olen ihan paniikissa!? "

      Niissä laskuissa on maksuaikaa en nyt tosin muista kuinka paljon. Ei se lasku nyt mikään jättimäinen varmasti ole. Voi olla että jää reippaasti alle tonnin. Olen itsekin joutunut kiikuttamaan koiria ja kissoja eri syistä vastaanotolle ja suurimmat laskut on ollu 300 pintaan. Etköhän sinä saa rahat lainaksi vaikka sukulaisiltasi. Onhan tonni iso raha mutta ei se nyt mikään ylitsepääsemätön ole pienipalkkaisen duunarin tuloillakaan.

    • söjtuierpou

      Ihmettelen että eikö kiinteistön huoltofirmalle kuulu vastuu tässä asiassa. Itse liukastuneena sain korvauksia hoidosta huoltofirmalta. Kysele ensin sieltä jos vaikka joku eläimiäkin koskeva pykälä sieltä löytyisi.

      • Sairasta!

        Vittu tämä on holhousyhteiskunta kun ei muka ole ihmisen omalla vastuulla varoa liukkautta!


    • uusi vuosi

      Kyllä se asia vain on niin, että kenenkään eläinlääkärin ei ole pakko hoitaa omasta pussistaan kenenkään ihmisen koiran, kissan, hevosen, lehmän, lampaan tai minkään eläimen hoitokuluja. Neuvotella laskusta voi, mutta tämä tehdään ENNEN KUIN eläimelle tehdään mitään hoitotoimenpiteitä. Jokaisella eläinlääkärillä, on töissä tai ei,on velvollisuus auttaa loukkaantuneita eläimiä, mutta ei velvollisuutta maksaa näitä kuluja. eli jos omistajalla ei ole varaa maksaa eläimen hoitokuluja niin eutanasia on aina hoitovaihtoehto. Näin se vain on. Eläimet eivät ole ilmaisia ja sairastumisia voi aina tapahtua, nämä asit mietitään ennen kuin eläin hankitaan.

      Kun on omaan piikkiin hoitanut ihmisten lemmikkien sairauksia keskellä yötä, saamatta työstään mitään palkkaa jonka on ansainnut, ei sellainen omistaja ymmärrystä osakseen saa, joka ei viitsi ennen toimenpidettä kun summista puhutaan ottaa esiin omaa maksuongelmaansa. Se on minun mielestäni huijaukseen rinnastettavaa. Eri asia on ne omistajat joiden kanssa asioista reilusti sovitaan. Huijareita on aina ja niiden erottaminen rehellisestä ihmisestä vaatii harjaantunutta silmää.

      Hyvää uutta vuotta!

      • rotikka 2008

        Olen samaa mieltä. Hyvää uutta vuotta!


    • hattu kourassa

      Käänny isomummin tai tädin jonkun kuitenkin sukulaisen puoleen, jos sydän heltyisi heillä tuollaiseen yllättävään ongelmaan.

    • KESKIVIIKKONA TAPAHT

      Kannattaako tapahtumaa kommentoida, jos aloittaja ei enää osallistu millään tavalla?

    • Lati L

      Mun koiralle sattu tapaturma kun se oli nuori josta syystä piti mennä eläinlääkäriin. No, mietin mitä maksaa siinä odottaessani. Paljon oli vakuutuksia päällä, mutta koiraa en ollut vielä vakuuttanut. Siinä odotushuoneen pöydällä oli jotain Tapiolan vakuutusmainoksia, ja samalla siitä ottamaan koiravakuutusta. Vaan siinäpä oli muistaakseni noin viikon karenssi, ennen kuin vakuutus menee voimaan, just tällaisia pikavakuuttamisia varten. No, makselin hoitokulut omasta massista ja osan lainasin. Nyt on vakuutukset päällä. Kannattaa ottaa, se korvaa osan eläinlääkärin poliklinikka yms. maksuista ja kun koira vanhenee, sille saattaa tulla kaikenmaailman kremppaa. Tää on vähän tällaista jälkiviisautta, mutta kannattaa ottaa itse kunkin ainakin jonkunlainen vakuutus ihan sitä varten vaikka, että jos sattuu joskus sellainen tilanne, että joutuisi koiraa hoitamaan todella kalliisti tai lopettaa kaverin rahan puutteessa, niin on helpompi tehdä ratkaisu hoidon ja koiran puolesta.

      Hyvää uutta vuotta kaikille. Olkaa koiranne seurana jos pelkää rakettien pauketta...

      -Pentti

      • Oudot murtumat

        Onko näin, että kun on kyse sekarotuisesta koirasta niin kasvattajalla ei ole mitään vastuuta luovutetuista pennuista? Tuskinpa kasvattaja ilmaiseksi pentuja luovuttaa. Tuntuu vain ihmeelliseltä, että samasta pesueesta kahden pennun nilkat repeää. Ei taida olla kasvattaja aivan perillä asioista mikäli astuttaa koiraansa väärällä uroksella.


    • Työkintaat

      Antakaa sille sotilasburana (7.62) vaiva helpottaa heti.

      • Olet tosi tylsä

        Höpö-höpö neuvoillesi! Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin irvailla näillä sivuilla?


    • äjcx

      hei me oleme ollet samassa tilatesa ja me pyysime maksu aikaa ja saime sita ja site veime tavaraa kaniin et saime edes vähän raha siiken ja siten pyysime muista laskuista maksu aikaa ja saime sitä.nyt vielä oleme maksu kiertessä mutta meidän eläin on hyvässä kunnossa ja kiitos siittä viikin eläin sairalaan

    • Minun viestini:

      Itse olen 10 vuotias eikä ole kokemusta tämän enempää:

      Mun äiti on eläinläääkäri ja olen nähnyt kun se sopii niistä maksu ajoista -se joutu menee eilen yli töihin jonkun koiran takia ja se koira toipuu siitä vielä se oli mahdottoman söpö! Äiskä arvelee että kestää vielä päivä tai pari ni se olisi kunnossa :)

      Mun mielestä saa kyllä maksettua osamaksuna -olen niiin ainakin kuullut kun äiskä puhuu omistajan kanssa.

      Toivotan pikaista paranemista! Kyllä se koira varmasti selviytyy!

    • Onhan näissä oltu

      Ei muuta kun pyydät lääkäriltä laskun mukaan ,niinhän tuo menee! Jos et eräpäivänä pysty maksamaan,soitat ja sovit maksuajan! Ei muuta!

    • Pikkukoiruuus

      Olen työssäkäyvä opiskelija, omistan itse 8 koiraa ja myös 4 muuta ovat nimissäni. Omistan myös luottokortin, joka on miinuksella. Teetän pentueen silloin tällöin. Yhdellä koiralla on vain lääkärivakuutus, joka tarkoitus lopettaa, nyt kun keisarileikkauksia ei enää korvata. Rotuni onyksi arvokkaimmasta päästä maksavista kääpiöroduista. Jos ottaisin kaikille koirille vakuutksen sen maksais vuodessa 2000e luokkaa..halvemmaksi siis tulee hoidattaa koira jos akuutti käynti tulee. Tämän 5 vuoden aikana kun koiramäärä on ollu näissä lukemissa olen joutunu vain kerran pari vuodessa viemään niistä jonkun akuutin tapauksen vuoksi lääkriin.

      Kääpiörodun omistamisessa ennaltaehkäisy kaikkein paras konsti välttää lääkärikäynnit...

    • raili1957

      > Ei todellakaan koska sille on tehty kallis leikkaus,koita sopia eläinlääkärin kanssa osamaksusta,jos sinulla ei ole rahaa,niin se menee ulosottoon,joten ole huoleti ei teidän koiraa lopeteta,hyviä hetkiä koiruutesi kanssa.

    • maukka

      Kiinteistön omistajan on huolehdittava pihan kunnosta. Jos omistaja on laiminlyönyt tämän, kannattaa olla yhteydessä omistajaan tai isännöitsijään ja pyytää tätä tekemään vahinkoilmoitus vastuuvakuutuksesta. Kysy tarkemmin vakuutusyhtiöstä ohjeet.

      • .................

        Hmm, aloittajan koira juoksi pihalla ja liukastui. Ei varmaankaan ole kiinteistönomistajan vastuulla tällainen. Että sieltä on turha odotella apuja.


      • maukka
        ................. kirjoitti:

        Hmm, aloittajan koira juoksi pihalla ja liukastui. Ei varmaankaan ole kiinteistönomistajan vastuulla tällainen. Että sieltä on turha odotella apuja.

        kannattaa kyllä selvittää vastuuvakuutus. Sillä kyllä se vaan niin on, että kiinteistön omistajan on huolehdittava, ettei kiinteistön alueella satu vahinkoja. Mikäli riittäviä suojaavia toimenpiteitä ei ole tehty, on tapahtunut vakuutusehtojen mukaan laiminlyönti, ja tällöin on mahdollista saada vastuuvakuutuksesta eläinlääkärikulut korvattaviksi. Ja tietämättömille tiedoksi, että kotivakuutus sisältää vastuuvakuutuksen. Aina kanttaa yrittä.


    • Soviteltavissa

      Me saatiin sovittua asia niin, että maksettiin mitä pystyttiin ja loput saatiin laskulle, joka maksettiin seuraavana palkkapäivänä pois ja jos on isompi summa, luulisi, että saa soviteltua. Yksi vaihtoehto on toki, (mikä on nykyajan mukaista ja vi**umaista pienituloisia kohtaan, joilla ei muutenkaan ole maksukykyä kamalasti), että laittavat suoraan perintäfirmaan tai ulosottoon, niiden kanssa saa soviteltua maksuajat, mutta perintäfirmat vetävät välistä toki oman osansa..

    • nimimerkille ,työkinttaat...käyttäisitkö itseesi sitä" sotilaspuranaa ".... jospa se sinun" Älykkyytesi " paranisi "

    • jk

      älä lopetakoirasi

      • mietin vain

        saako tervettä koiraa lopettaa?


      • ex-koira
        mietin vain kirjoitti:

        saako tervettä koiraa lopettaa?

        Kyllä saa. Monet lopettaa koiransa ns. pitovaikeusien vuoksi, kun kyllästyvät eivätkä halua luovuttaa koiraansa adoptioon. Esim. ex-missi, ex-kansanedustaja Tanja Vienonen-ex-Karpela-ex-Saarela-Karpela mikä lie nykyisin.


      • hymn1
        mietin vain kirjoitti:

        saako tervettä koiraa lopettaa?

        saa, omistajan suostumuksella.


    • 26

      Merkillistä, meillä ei eläinlääkärit tee mitään ennen kun ovat tarkastaneet että on voimassa oleva vakuutus tai rahat pöydässä. Ruotsissa näin.

      • sera112

        Tuo ei pidä paikkaansa! Ruotsissa kysytään onko eläin vakuutettu, ensin. Mitään hinta-arviota en ole saanut koskaan ennen toimenpidettä ja eläinlääkäri on tehnyt päätöksen hoitaa, selittämättä ensin vaihtoehtoja. Kissani tuli kotiin valtava haava peräpäässä, mikä miten itsensä loukkasi arvoitus. Pikaisesti lääkäriin joka aloitti leikkauksen välittömästi lasku 5000kr, kissa ei parantunut, jouduttiin 3 eläinlääkäri käynnillä lopettamaan. Kulut kaikkiaan 7500kr. Ja pahinta oli. että kissa kärsi turhaan. Jos minulle olisi kerrottu ennen leikkauksen alkua mikä on ennuste ja n. hinta olisin nukuttanut pois heti, sillä on järjetöntä kiusata eläintä turhaan. Kai eläinlääkärillä on myös vastuu ja ammattitaito arvioida mikä kannattaa ja mikä ei eikä pelkkä rahastus!! Laskun saa matkaan, tai postitse, jos ei maksukyky riitä yksityisillä voi tehdä maksusopimuksen. kunnallinen perintään jolloin voi tehdä maksusopimuksen perintätoimiston kanssa. Näin OIKEASTI täällä RUOTSISSA. Jos et kysy etkä vaadi arvioita ja ennustetta parantumisesta niin ei niitä kyllä kerrota.


      • Koirat lekuiin
        sera112 kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa! Ruotsissa kysytään onko eläin vakuutettu, ensin. Mitään hinta-arviota en ole saanut koskaan ennen toimenpidettä ja eläinlääkäri on tehnyt päätöksen hoitaa, selittämättä ensin vaihtoehtoja. Kissani tuli kotiin valtava haava peräpäässä, mikä miten itsensä loukkasi arvoitus. Pikaisesti lääkäriin joka aloitti leikkauksen välittömästi lasku 5000kr, kissa ei parantunut, jouduttiin 3 eläinlääkäri käynnillä lopettamaan. Kulut kaikkiaan 7500kr. Ja pahinta oli. että kissa kärsi turhaan. Jos minulle olisi kerrottu ennen leikkauksen alkua mikä on ennuste ja n. hinta olisin nukuttanut pois heti, sillä on järjetöntä kiusata eläintä turhaan. Kai eläinlääkärillä on myös vastuu ja ammattitaito arvioida mikä kannattaa ja mikä ei eikä pelkkä rahastus!! Laskun saa matkaan, tai postitse, jos ei maksukyky riitä yksityisillä voi tehdä maksusopimuksen. kunnallinen perintään jolloin voi tehdä maksusopimuksen perintätoimiston kanssa. Näin OIKEASTI täällä RUOTSISSA. Jos et kysy etkä vaadi arvioita ja ennustetta parantumisesta niin ei niitä kyllä kerrota.

        Kun akuutisti vie eläimen (siis nyt ihan semmoinen tapaus että hengenlähtö lähellä) eläinsairaalaan, niin eivät kysele rahoja vaan hoitavat eläimen.
        Jos on vakava vamma , mutta ei hankeä uhkaava, niin ensi tutkimuksen jälkeen kysellään ja puhutaan vaihtoehdoista ja kustannuksista. NÄIN TÄÄLLÄ MEILLÄPÄIN RUOTSISSA.


      • sera112
        Koirat lekuiin kirjoitti:

        Kun akuutisti vie eläimen (siis nyt ihan semmoinen tapaus että hengenlähtö lähellä) eläinsairaalaan, niin eivät kysele rahoja vaan hoitavat eläimen.
        Jos on vakava vamma , mutta ei hankeä uhkaava, niin ensi tutkimuksen jälkeen kysellään ja puhutaan vaihtoehdoista ja kustannuksista. NÄIN TÄÄLLÄ MEILLÄPÄIN RUOTSISSA.

        Kissani kohdalla ei keskusteltu eikä kyselty. Onhan itsestään selvää että vakuutettua eläintä hoidetaan paljon ja kalliiisti, kun tiedetään rahaa tulevan, turhaankin. Ei se eläinlääkäreiden etiikka ja moraali aina toimi kuin pitäisi.
        Totta se omakin järki sanoo silloin kun on aikaa harkita mitä hoitoja haluaa ja on valmis maksamaan. Missä vaiheessa pitää luovuttaa eläimen iän sairauden ja ennusteen mukaan. yhä edelleen täällä Ruotsissa.


    • 69

      Kyllä on rahaa ja aikaa kun viitsitään pitää moista riesaa.

      • Vaihda sivua

        Huomaa, että sinä et ole eläinystävä. Ihmettelen miksi luet tätä sivua.


      • 69
        Vaihda sivua kirjoitti:

        Huomaa, että sinä et ole eläinystävä. Ihmettelen miksi luet tätä sivua.

        Olen kyllä eläinten ystävä, enkä ymmärrä miten esim. lintuja voidaan pitää pienessä häkissä. Käyn ihailemassa vapaata luontoa silloin kun siihen aikaa liikenee, mutta mielestäni koira tai kissa ja varsinkin kissa kuuluu ihmisasumukseen yhtä paljon kuin torakka.


    • 18 +1 =19

      Joillakin ei sitä ihmisyyttä ole ollenkaan.. Ja ei en sano, että lemmikkejä pitäsi edes "ihmillistää".. Mutta samaa kohtelua itse annan lemmikille, kuin mitä toivoisin itsellenikin jos jotain tapahtuisi. Ja todellakin koiraa, tai mitään muutakaan lemmikkiä EI SAISI OTTAA jos ei ole rahaa SÄÄSTÖSSÄ.. Edes sitä muutamaa satasta hätätapauksia varten.

      Yksi tuttavani on tästä varsin malli esimerkki.. Koiran osti, mutta rahaa ei ole aina ruokaan.. Koiraa ei ole koskaan madotettu tai rokotettu sitten sen jälkeen, kun se sen kasvattajalta haki. Viime kesänä se satutti tassunsa lasinsiruun, eikä hoitanut koiran tassua kun vasta VIIKKO sen jälkeen kun tassun haava ei ruvennut paranemaan.. Koiralle tuli tikkejä tassuun.. Antibiotin koira sai piikkinä, ja olisi tullut tabletit ja kipulääkeet myös.. Mitkä olisi pitänyt apteekista käydä hakemassa.. Mutta hän jätti ne ostamatta, parani kuulema ilmankin.. Rahoille oli kuulema muutakin käyttä, nimittäin kalja.

      Koiran eläinlääkärin maksoi koiran omistajan isä.. Ei pitäisi tuollaisille ihmisille antaa mitään lemmikkiä ollenkaan! Vaikka mistä sitä kasvattaja tietää, mikä on hyvä koti.. Ja mikä ei. :( ..Itse saattaisin vaatia todistuksen, että koiralle on oma säästötili tälläisiä tapauksia varten.. Vaikka mikä sitä estää/tuhkaamasta niitä juomasta.. Sen jälkeen kun koiran/lemmikin on ottanut. :(

      • sera112

        Monelle yksinäiselle, eläin on ainoa seuralainen. Koira/kissa pitää liikkeellä, päivittäiset rutiinit yllä. Hoitaa mielenterveyttä, lohduttaa ja antaa iloa. Ehkä ainoa puhekaveri. Koira tuo myös turvallisuutta, itse en uskaltaisi mennä ulos pimeällä ilman koiriani. pelkään exääni niin paljon. Monien vanhusten jne eläimet saavat rakkautta ja syövät paremmin kuin omistajansa.
        Tuntuu, että monet kommentoijat ovat nuoria juppeja jotka eivät ole elämässä kohdanneet vastoinkäymisiä.
        Ei elämä ole niin yksi selitteistä, ei kaikkia asioita ratkota järjellä.
        Elämässä tulee tilanteita jolloin ei ole rahaa säästössä ei vakuutuksia, jopa tilanteita jolloin ei ole asuntoa eikä ruokaa, voi sairastua. Ja näin voi käydä kenelle tahansa.
        Jokainen kantaa vastuun itsestään elämästään ja eläimistään, mutta kenellä on oikeus valita kuka saa pitää eläintä varallisuuden mukaan??? Monet uskovat olevansa haavoittumattomia, kaikesta selviäviä voittajia joilla on varaa arvostella ja ylenkatsoa toisia, mutta elämä on arvaamatonta ja jopa kaikkein viisaimmille, menestyneille superhyper suorittajille voi sattua asioita jotka hetkessä vetävät maton jalkojen alta...


      • koiraton mummo

        18 1 =19:lle

        >>Ja todellakin koiraa, tai mitään muutakaan lemmikkiä EI SAISI OTTAA jos ei ole rahaa SÄÄSTÖSSÄ.. Edes sitä muutamaa satasta hätätapauksia varten.


      • sera112
        koiraton mummo kirjoitti:

        18 1 =19:lle

        >>Ja todellakin koiraa, tai mitään muutakaan lemmikkiä EI SAISI OTTAA jos ei ole rahaa SÄÄSTÖSSÄ.. Edes sitä muutamaa satasta hätätapauksia varten.

        Köyhiä on olemassa oikeasti, on olemassa ihmisiä jotka venyttävät joka sentin että pärjäävät kuukaudesta toiseen. On ihmisiä joilla ei ole varaa lääkkeissin, hammashoitoon, jotka ostavat vaatteensa kirppareilta. On ihmisiä jotka tekevät ilmaiseksi töitä harjoittelu/työkokeilupaikoilla, joilla on henkisiä fyysisiä rajoitteita.
        Eikä kaikki köyhät ole laskutaidottomia impulssiostajia, väärinkäyttäjiä tai laiskoja. On turha väittää etteikö olisi olemassa olosuhteiden uhreja, jotka niin tekevät saavat olla onnellisia että heidän elämässään on kaikki hyvin. On häpeä syyllistää moralisoida ja pyrkiä tekemään ihmisistä heidän taloudellisen asemansa takia huonoja eläinten omistajia, että henkilöillä jotka jakavat sen maksalaatikkorasian koiransa kanssa ei olisi oikeutta siihen, monelle juuri se koira voi olla ainoa syy nousta joka aamu sängystä ylös. Sinun mielestäsi kai tällaiset ihmiset joutaisivat piikille , vai?
        Kaikki eivät ole niitä yhteiskunnan tukipilareita.
        Aloittaja (mikäli ei ollut provo) oli hädissään ja epätietoinen ja ehkä vain juuri nyt ilman suurempia käteisvaroja. Hän kirjoitti tänne, joku toinen olisi ehkä kysynyt suoraan henkilökunnalta maksuista, mutta rahattomuus kauhu laskun suuruudesta saa aikaan häpeää ja kuka haluaa joutua noloon tilanteeseen selittelemään että, kun nyt ei juuri satu olemaan 1000€ taskussa..


      • koiraton mummo
        sera112 kirjoitti:

        Köyhiä on olemassa oikeasti, on olemassa ihmisiä jotka venyttävät joka sentin että pärjäävät kuukaudesta toiseen. On ihmisiä joilla ei ole varaa lääkkeissin, hammashoitoon, jotka ostavat vaatteensa kirppareilta. On ihmisiä jotka tekevät ilmaiseksi töitä harjoittelu/työkokeilupaikoilla, joilla on henkisiä fyysisiä rajoitteita.
        Eikä kaikki köyhät ole laskutaidottomia impulssiostajia, väärinkäyttäjiä tai laiskoja. On turha väittää etteikö olisi olemassa olosuhteiden uhreja, jotka niin tekevät saavat olla onnellisia että heidän elämässään on kaikki hyvin. On häpeä syyllistää moralisoida ja pyrkiä tekemään ihmisistä heidän taloudellisen asemansa takia huonoja eläinten omistajia, että henkilöillä jotka jakavat sen maksalaatikkorasian koiransa kanssa ei olisi oikeutta siihen, monelle juuri se koira voi olla ainoa syy nousta joka aamu sängystä ylös. Sinun mielestäsi kai tällaiset ihmiset joutaisivat piikille , vai?
        Kaikki eivät ole niitä yhteiskunnan tukipilareita.
        Aloittaja (mikäli ei ollut provo) oli hädissään ja epätietoinen ja ehkä vain juuri nyt ilman suurempia käteisvaroja. Hän kirjoitti tänne, joku toinen olisi ehkä kysynyt suoraan henkilökunnalta maksuista, mutta rahattomuus kauhu laskun suuruudesta saa aikaan häpeää ja kuka haluaa joutua noloon tilanteeseen selittelemään että, kun nyt ei juuri satu olemaan 1000€ taskussa..

        Olen edelleenkin sitä mieltä, että on vastuuttomuutta ottaa koira, jos ei ole varaa antaa sille kuuluvaa perusturvaa, lemmikit ei ole yksistään ihmisen viihdykkeiksi tarkoitettuja, vaan jos lemmikkejä pitää, niin niilekin täytyy voida turvata hyvä elämä.

        Liian paljon vastuuttomuutta eläinten kanssa, vaikka en mitenkään haluakkaan syylistää aloittajaa.

        Lainaan tähän "18 1=19" kirjoitusta ja olen edelleenkin samaa mieltä hänen kanssaan.

        >>>>Yksi tuttavani on tästä varsin malli esimerkki.. Koiran osti, mutta rahaa ei ole aina ruokaan.. Koiraa ei ole koskaan madotettu tai rokotettu sitten sen jälkeen, kun se sen kasvattajalta haki. Viime kesänä se satutti tassunsa lasinsiruun, eikä hoitanut koiran tassua kun vasta VIIKKO sen jälkeen kun tassun haava ei ruvennut paranemaan..

        Koiralle tuli tikkejä tassuun.. Antibiotin koira sai piikkinä, ja olisi tullut tabletit ja kipulääkeet myös.. Mitkä olisi pitänyt apteekista käydä hakemassa.. Mutta hän jätti ne ostamatta, parani kuulema ilmankin.. Rahoille oli kuulema muutakin käyttä, nimittäin kalja.

        Koiran eläinlääkärin maksoi koiran omistajan isä.. Ei pitäisi tuollaisille ihmisille antaa mitään lemmikkiä ollenkaan!


    • luomuhurtta

      asia kai selvinnyt tähän mennessä. Jos on vakilääkäri, niin maksuaikaa heltiää, mikäli on asiansa aina hoitanut. Pikavippikin tulee kysymykseen kun on akuutti hätä eikä ehdi muuten maksua järjestää. Vakuutuksia ei saa sekarotuisille, en ole ainakaan itse yrityksestä huolimatta löytänyt vakuutusfirmaa joka antaisi lääkärivakuutuksen sekarotuiselle, kun vastuuvakutustaan ei tahdo saada 8 siis koiran tekemielle vahingoille)

      • eläkeläismuori

        Kyllä ainakin täällä Ruotsissa saa myös sekarotuiselle vakuutuksen.If vakuutusyhtiöstä otettiin koska muutkin vakuutukset on sieltä.otettiin vakuutus heti kun pentu haettiin.Samoiten on molemmat kissat (tavallisia katteja) vakuutettu.Sitä ei koskaan tiedä mitä sattuu ja tapahtuu...


    • suden sukulaisia

      Täysin turha viestiketju. Pikavipillä hurtan hoito hoituu.

    • KORA kunnossa ?

      Aika huonot jalat on koirallasi jos jalka liukastumisesta murtuu. Oletko ihan varma että murtumasta on kyse?
      Minusta kaikilla eläintenomistajilla pitäisi olla vakuutus taikka sitten se säästetty raha tälläiiä tapauksia varten. En ainakaan usko että eläinlääkärillä on mitään oikeutta lopettaa eläintä. Saattaa olla mahdollista kuitenkin että el.l järjestää hoitopaikan koiralle ja omistaja saa maksaa kaikki kulut ennenkuin saa eläimen takaisin. :-((((((((
      Ikävä kyllä ettei eläinten ottajat harkitse tarkkaan kaikkia kuluja joita eläinten pidosta saattaa tulla. Mielestäni olisi ihan aiheellista että eläinvakuutus olisi pakollinen. Jos ei muuta niin ainakin lopettamisen kustannukset voisi maksaa etukäteen vakuutusyhtiölle ja sitten jos äkittäin joutuu eläimean lopettamaan niin ei tarvitse miettiä onko siihen varaa?
      Aloittajalle kuienkin toivon että koira on kunnossa ja että asiat järjestyy.

    • tp44

      Anna vaan lopettaa koirasi. Pääset vähemmällä. Hankit sitten oikean ihmisen ystäväksi. Menet vaikka läheiseenn vanhainkotiin katsomaan joka ilta jotain vuodepotilasta. Annat hänelle yhtä hyvää hoitoa kun koirallesi. Käyt kaupasta hakemassa yhtä kalliita herkkuja kuin koirallesi. Juttelet monta tuntia illassa. Hierot ja rapsutat. Kampaat tukkaa ja peset häntä tarvittaessa. Luet lehtiä hänelle. Viet kukkia. Kohta hän virkistyy ja voit tehdä hänen kanssaaan pitkiä kävelylenkkejä sairaalan ympärillä.Käytät häntä kuten koiraasi kylpylässä. (Siellä itiksen koirakylpylässä käynti muuten maksaa 20-60 € käynti) Kerrot hänelle kaikki huolesi jne Tulet elämään paljon antoisamman elämän.

    • johan on

      Älä sentään koiraa lopeta.
      En jotenkin jaksa uskoa, että lasku olisi yli tonnia. Mun koira oli todella, todella sairas, kävimme kymmeniä kertoja lääkärissä, nivelhuuhteluissa, röntgenissä, verikokeissa... 2 viikon lääkekuurin jälkeenkin tulehdusarvot olivat niin korkealla, ettei paperi riittänyt. Jalassa oli ilmeisesti syöpä, koska röntgenissä näkyi, kuinka se oli syöpynyt. Koira piti lopettaa.
      Enivei, koirani hoitokulut lääkkeineen kaikkineet maksoivat ehkä tonnin.
      Murtuman hoitaminen on paljon pienempi juttu ja siten myös halvempi.

      Ja kyllähän se osamaksu varmasti järjestyy.

      • inhimmillinen

        Ikävää että koirasi jalka katkesi,toivottavasti asia on nyt kunnossa.mutta jatkossa kannattaa ehdottomasti olla vakuutus,itselläni on Tapiolaan mikä on hyvä yhtiö siitä että et tarvitse maksaa kuin oman osuuden,heillä on useimman eläinlääkäriasemien kanssa sellainen sopimus.
        Oma koirani sairastui vakavasti vuosi sitten ja hoidot tulivat maksamaan pienen omaisuuden mutta onneksi oli se vakuutus vaikka siitä huolimatta meni satoja euroja kokonaisuudessaan mutta ei harmita koiruus elää,ja mieleni tuli vielä hyväksi kun lääkäri totesi että tästä koirasta ainakin pidetään hyvä huoli,tarkkoitti juuri sitä että moni olisi samassa tilanteessa lyönnyt hanskat tiskiin.
        Tsemppiä sinulle ja koiralle kyllä ne asiat jotenkin aina tuppaa järjestymään..


    • hymn1

      Vielä yksi kommentti, kuinka eläinlääkäripalvelujen hinnat ovat riippuvaisia onko kysymyksessä hyvinvointivaltio vai ei. esim. koiran kohdunpoisto Ruotsissa 8000-12000kr Suomessa n. 300-400€ Unkarissa yksityisellä 40€ eläinsairaalassa 80€, hoito lääkkeet ja ammattitaito on kaikissa samaa luokkaa. En tiedä Eestistä tai Liettua/Latvia hintoja, mutta nämä 3 maata olen oman koirani kohdalla selvittänyt. Unkarissa eläinlääkäri teki kotikäynnin lauantaina koiran yhtäkkiä sairastuttua sai antibiootti pistoksia, lääkkeet nesteytettiin hinta 35€. Siis kalliissa hyvinvointivaltiossa maksetaan samoista palveluista monen kertainen hinta.

    • koiruus

      Jos on vakuutus, niin laskuttavatko suoraan vakuutusyhtiötä vai pitääkö eläimen omistajan ensi maksaa ja taistella sitten vakuutusyhtiön kanssa? Meillä on siis koira vakuutettu ja pitäisi viedä lääkäriin, mutta ei ole rahaa maksaa, jos tulee kallis leikkaus.

    • hienoa työtä tekevät

      oma koirani on nyt leikattu pariinkin kertaan, viimeksi kohtu poistettiin. olen käynyt samalla eläinlääkärillä aina, ja sain silloin maksaa tuon leikkauksen kahdessä erässä, pienituloinen kun olen. ei ollut mitään ongelmaa lääkärillä asian kanssa. tietenkin asia sovittiin ennen operaatiota.

      kun käy samalla lääkärillä ja hoitaa maksut kuten kuuluu, niin yleensä kyllä luottavat ja antavat maksuaikaa, ainakin jos fiksuja ovat. näin Porissa ainakin. ikionnellinen olen kun koirani sai luultavasti paljon lisävuosia tuon leikkauksen ansiosta :)

    • Maria ja Midas

      Itselläni Rotikka kun oli 2v hän juoksi jokeen jossa oli kaljapullo rikkinäisenä. Oikean jalan takajänteet menivät poikki ainoastaa yksi jänne jäi puoliksi ehjäksi. Soiti viikkiin tapaturman takia ja he sanoivat että ei hätää jos ei vuoda pahasti. Paniikissa sanoin että isot haavat eivät vuodakkaan. Oli sunnuntai ilta ja sanoivat että tule maanantaine koska jonoa on paljoneikä kumminkaan kerkeä ottamaan. Maanantaina menimme Vetekkiin jossa sain iskun keskelle kasvoja, vain yksi jänne oli puoliksi ehjä. He soittivat ajan Viikkiin. Kyselin hintaa mutta eivät osanneet vastata, kysyi osamaksua kun kesälomarahat ja tili tulisi vasta viikon päästä, eivät osanneet vastata. Itkin ja tuntui että maailma romahtaa. Soitin Mevettiin ja selitin tapatuman ja kerroin rahatilanteeni. Ja itkin. Vastaanotto apulinen sanoi hetki pieni. Iski kamala paniikki ja tuntui etten saanut henkeä. Sitten vastattiin: Kaikki hyvin tule heti huomen aamuna koiran kanssa ja hoidetaan koira kuntoon. Pääasia on saada koira hoitoon ja laskusta sovittaan. Kaikki menee hyvin. Olin NIIN KIITOLLINEN!!!!!! Mevetille suuri KIITOS!! Rottis täyttää Helmikuussa 5-vuotta.

      • sanna b 939

        TIEDOKSI: pantin ottaminen(laskun vakuudeksi koira tai eläin) on laitonta. Tuttava haki klinikalta kissan poliisisedän kanssa. Laskun masoi kyllä sitten.


    • miten olisi

      Lasku tulee mukan ja maksuaikaa saa kun pyytää. Jos et ole pitänyt vakuutusta ajankohtaisena olet kyllä koiraa hankkiessasi varmasti laskenut että sinulla on varaa niihin hoitoihin joita aina joskus sattuu eteen.

      Jos et ole koirallesi laittanut vakuutusta olet tähän mennessä säästänyt noin 150 euroa/vuosi. Jos et jatkossakaan pidä vakuutusta, säästät tuon summan tulevaisuutta varten tapahtuviin hoitoihin.

      Sosiaalista saa kyllä lainata, kun kiltisti pyytää, mutta täytyy maksaa takaisin.

    • se on moro sit vaan

      Omistan montakin koiraa ja itsellä on rahat aika usein lopussa vaikka tienasin viime kuussakin käteen 4500e ja jos koirani tarttee eläinlääkäriä niin sen sinne vien vaikka ei olisi rahaa ja sitten kysyn laskua. Operaation jälkeen on periaatteessa pakko antaa lasku...kerran kävi vuosia sitten niin ettei minulla ollut tiedossa ettei laskua saa, kun en ollut moneen vuoteen käynyteläinlääkärissä ja silloin antoi vielä laskun ainakin toinen lekuri. No tämä nero eläinlääkäri sanoi ettet saa koiraa ennen kuin olet maksanut ja yhden omistajan koira oli muka ollut kuukauden eläinlääkärissä jotta omistaja sai laskun maksettua. Itse sanoin, että otan koiran mukaan ja sinä annat tilinumeron jonne maksan laskun...tämä sanoi ettet sinä mihinkään lähde tai soittaa poliisit. Kävelin koiran kanssa vain ulos ja ei siinä sen kummempaa!

    • belgiltä murtui

      jalasta luu 2003 ja lasku oli 700 € kahdenkuukauden päästä ruúvit auki ja levy pois nahan alta. nyt koira on 10 vuotias ja jalka ihan normaali koko ajan

      vakuutus maksoi

    • lekuriin

      Kysy jos saat maksaa osissa sen laskun.

    • Anonyymi

      Anatteeks mutta uapua ei tiältä putoa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe