Unohdin viikko sitten kaksi pilleriä peräkkäin. Otin viimeisen pillerin keskiviikkona, ja seuraavan lauantai aamuna. Pillereiden väliin jäi siis yli 30 tuntia. Harrastimme poikaystäväni kanssa seksiä keskiviikkona, sekä unohdusta edeltävänä viikkona.
Hätäpäissäni tein raskaustestin eilen, mutta se näytti negaa. Kuinka pian voin tehdä testin, kun unohduksesta on kulunut kuitenkin noin vähän aikaa?
Cerazettejen myötä ovat kuukautiseni jääneet kokonaan pois.
En tiedä kuvittelenko vain, mutta eilen tunsin omituista kipua vatsassani. Kuin vatsalihakseni olisivat kipeät.
Kiitos kaikille jotka viitsitte auttaa...
Cerazette -minipillerit ja mahd. raskaus?
18
11619
Vastaukset
- 24+1
Raskaustesti näyttää oikan tuloksen aikaisintaan kaksi viikkoa mahdollisesta hedelmöittymisestä, joka ei siis ole sama aika kuin yhd.aika. Eli odottelehan vielä ja tee uusi testi, teit sen liian aikaisin.
- Susanna25v
Kuinka todennäköistä raskaus on?
Voinko tehdä uuden testin ensi viikolla?
En tosiaan tiedä yhtään miten kiertoni menee kun kuukautisia ei ole kuulunut pitkään aikaan. Silloin ku ne vielä tulivat niin tulivat yleensä kuun alussa ihan.- suunnilleen näin
No ei noita todennäköisyyksiä voi oikein kukaan täällä kertoa, eikä niistä sikäli ole mitään hyötyäkään, kun jos kohdalle osuu niin sitten se osuu. Raskaustestin tuloksen pitäisi olla melkoisen luotettava 19 päivää yhdynnästä. Sillä tavalla useissa raskaustesteissä kehotetaan testaamaan, jos ovulaation ajankohdasta ei ole tietoa.
- sara88
Heitä koko pillerit harakoille! Niin minäkin tein, sain synnytyksen jälkeen cerazeten ehkäisyksi ja menkat tulivat viikon välein joka lauantai alkoi uudestaan, 1,5 kk ajan meni pikkasen hermot.
- kysynpä vaan
Tuota noin, sinulle tuo merkki ei sopinut, mutta alkuperäisellähän ei sinänsä ole ollut mitään ongelmia noiden pillereiden kanssa, joten miksi hänen pitäisi vaihtaa ehkäisymuotoa?
- rv 21+1
Itse söin cerazetteja säännöllisesti eikä yksikään pilleri jäänyt välistä, korkeintaan myöhästyi muutaman tunnin. Ja kuinka ollakaan, olin kuudennella viikolla kun testasin pahoinvoinnin vuoksi ja raskaana oltiin.. Raskaus on siis mahdollinen, mutta tuskin näkyy vielä testissä. Kannattaa testata jos tulee lisää raskauteen viittaavia oireita :)
- 19+0
Minäkin noita pillereitä olen syönyt, enkä aina edes tasan samaan kellon aikaan muistanut niitä ottaa, mutta kuukautisia ei tullut koko 2v käytön aikana ja senkin jälkeen kun ne lopetin, kesti n.4 kk ennenkuin menkat ekan kerran alkoivat. Sinuna lopettaisin nyt toistaiseksi niiden syömisen, jos raskaus on mahdollinen, ei noita pillereitä saa syödä, kts. tuoteseloste tästä osoitteesta http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=8116&i=MSD_CERAZETTE
Ja tee sitten se raskaustesti 19pv yhdynnästä, kuten joku jo tuossa aiemmin kirjoitti. Mikään ehkäisykeinohan ei ole 100%:n varma, joten ihan hyvin on mahdollista, että olet raskaana.- ei härregyyd
No ei aloittajan kannata missään nimessä pillereitä lopettaa!!!! Ehkäisypillerit eivät aiheuta alkiolle vaurioita, mutta niitä ei tietenkään saa aloittaa, jos on raskaana. Hormonit menevät aivan sekaisin, jos lopettaa pillereiden syönnit ihan vaan lyhyeksi aikaa. Kaikenlaisia ohjeita sitä ihmiset täällä jakelee...
- 21+1
Samaa mieltä edellisen kanssa, teet testin vaikka heti ensi viikon alkupuolella ja jos näyttää plussaa niin tietysti lopetat ne pillerit, mutta ennen kuin testi näyttää plussaa eivät ne pillerit alkioon vaikuta. Itse tosiaan ehdin kuudennelle viikolle kun huomasin raskautta epäillä ja pelkäsin että jos pillerit ovat ehtineet aiheuttaa vaurioita mutta ainakaan kummassakaan ultrassa ei mitään ole havaittu ja muutenkin on kaikki sujunut hyvin.
- 19+0
No anteeksi vain teille "ei härregyyd" ja "21 1", mutta tuossa lääkeselosteessa ihan selkeällä suomenkielellä lukee, että pillerit tulee lopettaa, mikäli epäilee olevansa raskaana. Tuskin niitä lääkkeiden tuoteselosteita kukaan on omasta päästään keksinyt. Katsokaapas kohta raskaus ja imetys, siinä sanotaan näin: "Raskaus
Älä käytä Cerazette-valmistetta, jos olet tai epäilet olevasi raskaana."
Mutta tämä ei ole mikään lääkäripalsta, joten itse en täältä edes neuvoja moiseen hakisi, vaan soittaisin vaikka gynekologille, mistä saa takuulla oikeaa tietoa.- ei härregyyd
No anteeksi vain 19 0, mutta laajoissa tutkimuksissa on todettu, että yhdistelmäehkäisypillereiden tai minipillereiden käytöstä ei ole haittaa alkiolle, jos niitä on alkuraskaudessa vahingossa syönyt. Tottakai pakkausselosteessa lukee noin, koska kyllähän ne kannattaa lopettaa siinä vaiheessa, jos raskaana on, mutta jos joka kerta kun epäilee raskautta lopettaisi ne pillerit (ja niitä kertoja voi olla monia, jos menkat ovat pillereiden myötä jääneet pois), niin kehon hormonitasapaino olisi kyllä aivan sekaisin. Älä sinäkään netissä anna neuvoa lopettaa niitä pillereitä omin päin, ilman muuta tällaisissa asioissa pitää AINA kysyä lääkäriltä ensin. Ehkäisypillerit ovat kuitenkin reseptillä saatavia lääkkeitä, etkä sinä voi neuvoa niitä lopettamaan omin päin. Aloittaja voi soittaa lääkärille, lääkäri todennäköisesti neuvoo jatkamaan ehkäisyä ja tekemään uuden raskaustestin myöhemmin, jotta raskaus voidaan poissulkea.
- 21+1
Juu ei ollut tarkoitus ketään loukata tms., sattuu vaan olemaan tuore omakohtainen kokemus samasta asiasta ja sen perusteella ilmaisin mielipiteeni ja kuinka itse tekisin jos jo noin varhain olisin tiennyt raskautta epäillä. Aloittaja tekee sitten oman ratkaisunsa kuinka haluaa asiassa toimia :)
- ihan totta?
Siis sinullako on todettu e-pillereiden aiheuttama vaurio sikiöllä?
- 21+1
ihan totta? kirjoitti:
Siis sinullako on todettu e-pillereiden aiheuttama vaurio sikiöllä?
Kuten tuolla ylempänä jo kerroin, niin ei ole todettu mitään vaurioita vaikka ehdin cerazetteja raskaana ollessani alkuun syödä (testasin 6. viikolla). Sen vuoksi itse en lopettaisi pillereitä ennen kuin raskaus on raskaustestillä todettu. Tämä tosiaan vain mielipide mutta niitä kai aloittaja pyysikin.
- ihan totta?
21+1 kirjoitti:
Kuten tuolla ylempänä jo kerroin, niin ei ole todettu mitään vaurioita vaikka ehdin cerazetteja raskaana ollessani alkuun syödä (testasin 6. viikolla). Sen vuoksi itse en lopettaisi pillereitä ennen kuin raskaus on raskaustestillä todettu. Tämä tosiaan vain mielipide mutta niitä kai aloittaja pyysikin.
Ah anteeksi joo, sotkinkin sinut tuohon toiseen kirjoittajaan kun puolihuolimattomasti lueskelin. Pahoittelut!
- Vierna
Cerazettejä oon syönyt kohta vuoden, ainoat pillerit mitkä sopii. Tai "sopii".
Raskausoireita tuli tuossa muutama viikko sitten ja testillä plussa. Kauhea paniikki pari päivää ja pillerit pois, kun uudestaan testasin sen 2 päivän päästä niin oli negatiivinen.
En tiedä mistä se plussa tuli, olinko raskaana vai en? Mutta sen jälkeen olen noita pillereitä katsonut vihaisesti että mitä minä teitäkin syön.... Muutenkin kuukautiset ihan sekaisin ja vuoto kestää joskus 2-3 viikkoa, ja hirveä akne. Mutta pakko syödä se vuosi loppuun kun lääkäri käski. Alkaa nimittäin nää ehkäisyvaihtoehdot loppua, ja ilman hormoneja kuukautiset on kuin hanasta laskisi ja kivut aivan hirveät.
Onneksi mies sanoi ettei hän ole ihan varma oliko helpottunut vai pettynyt negatiivisestä tuloksesta :) Ollaan kuitenkin lapsentekoa lykätty kun minä vielä aikuisopiskelen 1,5 vuotta. - Susanna25v
Olen ketjun aloittaja, tein äsken testin ja näytti negaa. En ole vieläkään vakuuttunut etten olisi raskaana, vieläkö raskaushormonin määrä voi olla liian alhainen testille? Vatsakivut ovat kadonneet, mutta nännit ovat erittäin arat ja alavatsa on kosketusherkkä sekä epänormaalin pinkeä, turvonnut?
- truoilrul
Kyllä näyttäisi jo positiivista jos näin olisi, Itsellä näytti testi haaleaa plussaa kun yhdynnästä oli 10 vuorokautta kulunut, vahva plussa tuli 14 päivää yhdynnästä.
Jos kovasti ajattelet raskautta, saattaa elimistösi alkaa tuottaa raskausoireita, vaikka et olisi raskaana... itselleni on näin käynyt :)
Ja muille kirjoittajille: Ystäväni tuli raskaaksi minipillereiden aikana (ei unohdellut) tämä oli hänen toinen raskautensa, eikä siis tiennyt siitä mitään ennenkuin huomasi potkuja jolloin hakeutui lääkäriin, siellä selvisi hänen olevan jo viidennellä kuulla. Terve lapsi syntyi, vaikka oli kerinnyt minipillereitä noin kauan raskaana ollessaan syömään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232