Koiran risotto

ruokaa?

Saisinkos ohjetta koiran risottoon tai muuhun sellaiseen? Tai onko jotain sivuja mistä tälläisia ohjeita löytyy, itse en ainakaan ole vielä löytänyt..

11

2180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettele

osaatko googlettaa?????????

• Wil-Mi

Osaatko sinä olla vastaamatta johonkin, mitä et tiedä?

• näin on
        Wil-Mi kirjoitti:

Osaatko sinä olla vastaamatta johonkin, mitä et tiedä?

Kyllä, osaan vastata että en osaa puhua ranskaa normandian murteella.

• Wil-Mi
        näin on kirjoitti:

Kyllä, osaan vastata että en osaa puhua ranskaa normandian murteella.

Itse oon ajatellut niin, että koiraongelmissa neuvotaan kysyjää ja opastetaan oikean tiedon lähteille - jos kysyjän aiheesta jotain tietää. Muussa tapauksessa pidetään sormet irti näppäimistä.

Katsopas kun jopa tälläkin palstalla voi poiketa joskus ihminen, joka ei välttämättä osaa hyvin nettiä käyttää ja siksi luulee tänne eksyttyään saapuneensa asiantuntijoiden pakeille. No ainaakin saa pahan mielen täältä; jos ei muuta!

• ppyh sulle
        Wil-Mi kirjoitti:

Itse oon ajatellut niin, että koiraongelmissa neuvotaan kysyjää ja opastetaan oikean tiedon lähteille - jos kysyjän aiheesta jotain tietää. Muussa tapauksessa pidetään sormet irti näppäimistä.

Katsopas kun jopa tälläkin palstalla voi poiketa joskus ihminen, joka ei välttämättä osaa hyvin nettiä käyttää ja siksi luulee tänne eksyttyään saapuneensa asiantuntijoiden pakeille. No ainaakin saa pahan mielen täältä; jos ei muuta!

Miksi aliarvioit muita ?
        Mikäli osaa tännee kirjottaa, osaa satavarmasti käyttää myös googlea.
        MOT.

• Wil-Mi
        ppyh sulle kirjoitti:

Miksi aliarvioit muita ?
        Mikäli osaa tännee kirjottaa, osaa satavarmasti käyttää myös googlea.
        MOT.

Joillakin uusilla koiranomistajilla voi olla ajatuksena kysyä kokeneemmilta ohjeita. Google ei omista yhtään koiraa?

• Koirahan saa eniten irti lihasta kypsentämättömänä joten ohje on helppo:

Keitä riisit,voit keittämisen lopuksi lisätä pari raakaa kananmunaa jotka kypsyy kuumassa riisissä, kun ne on jäähtyneet sekoita joukkoon raakaa jauhelihaa ja vaikkapa raastettua porkkanaa.

En anna raakaa kananmunaa salmonellariskin takia mutta kypsänä se maistuu koiralle hyvin.

• 1+4

Yrjölänpuuro ja siihen sekaan jauhelihaa ja ehkä kasviksia on paras.

• ruokaa?

Kiitos teille jotka vastasitte kysymykseeni :) Täytyypä koittaa heti :)

• 1+4

Minä annan myös koiralle kananmunan keltuaista mutta aina raakana, näin olen tehnyt jo 30 vuotta samoin kuin 'edeltäjäni' ennen minua. Ei koiraeläimet luonnossakaan munia keitettyinä syö. :)

Munan kuoret on myös terveelliset mutta ne pitää jauhaa kunnolla ettei jää teräviä reunoja.

• Kyllä sitä kuukelia kannattaa käyttää ;)
      Löytyy kun pistää vaikka "koiran kotiruoka/ruokinta",niin saa paljon niin tietoa,kuin vaihtoehtojakin.
      Jos nyt vaan osittain antaa tai ei kuulu koissu mihinkään riskiryhmään,niin ei tarvi niin tarkkaan ottaa selvän ruokintaan liittyen.Muussa tapauksessa kannattaa.

Lihasta ja kananmunasta sen verran,että lähinnä raa`án lihan hyöty on se,että on kaikki vitaaliaineet tallella,kypsennyksissä aina jotain häviää.Raa´´an lihan entsyymit on myös hyväksi koiran ruuansulatustoiminnalle.
      Kananmunassa sama juttu,tosin sulavuudesta on jotain epäilyjä ollut,että keitetty sulaa paremmin.
      Itse annan munat normisti raakana,kuten lihatkin.Salmonella vaara on aika olematon käytännössä,enemmin todettu esim.käsittelemättömistä kasviksista joskus tulleen,kylmäketjun katkeamisista ym.Koiran suolisto on myös erilainen,niin bakteerikannaltaan kuin pituudeltaankin,että salmonellan voi katsoa riskiksi.
      Mutta annetaan meilläkin välillä keitettynä ja paistettuna.Silloin kun itsekkin syödään.
      Maku on silloin toki herkullisempi :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      199
      4229
    2. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      41
      2721
    3. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      119
      2340
    4. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      91
      2008
    5. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      220
      1902
    6. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      35
      1616
    7. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      21
      1446
    8. Mikä kaivatussasi

on eniten yllättänyt?
      Ikävä
      106
      1398
    9. Kyllä mies pakit kestää

Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n
      Ikävä
      48
      1303
    10. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      56
      989
    Aihe