Li-akut ja -paristot

no no

Ou nou, minä kun käytän hirviästi näitä patterituikkuja,niin niissähän on se nappiparisto.Niin nyt minä olen ihan surutta vienyt (vähän kyllä miettinyt, kun olen kuullut, että joku kontaktoiminen voi aiheuttaa ongelmia näissä paristoissa) ne kauppaan kierrätysboksiin mitenkään suojaamatta niin olenkohan nyt aiheuttanut tosi ison vaaran? Nyt vasta luin S-ryhmän asiakaslehdestä että navat pitäisi peittää teipillä, jotta oikosulun mahdollisuus estyy, kun näitä viedään palautuslaatikkoon.

No, parempi myöhään....

Enkä muuten enää taida niin hirviästi niitä käytelläkään tämän vuoden jälkeen, kun ne paristot ovat vielä niin saaturin kalliita - että edullisemmaksi tulee ostaa kokonaan uusi paketti tuikkuja, jossa on paristot vaihtoparistot mukana kuin ostaa erikseen nappiparistoja!

Just.

3

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kierrättäjä1

Suosittelen vaihtamaan kokonaan oikeisiin tuikkuihin tai lopettamaan koko touhun. Ajatteleppa sitä, miten paljon saastutat, jos koko ajan ostat uusia valetuikkuja, etkä vain paristoja.

• Joo.

Oikeat tuikut - en tykkää, kun ne savuttavat. Ja turvallisempiahan nämä patterituikut ovat. Ja onhan niitä saatavissa ladattavinakin niitä tuikkuja siis.

Vaan vielä parempi on ostaa sitten vaikka joku valorimpsu sähköllä toimivana - onhan niitä muitakin kuin jouluisia malleja.

Mutta sitä minä vaan, että kas kun ei niissä Li-patteri- ja -akkupakkauksissa sanotaan mitään, että ne navat pitäisi teipillä tai muuten peittää kun viedään palautukseen.

• martti poorman
        Joo. kirjoitti:

Oikeat tuikut - en tykkää, kun ne savuttavat. Ja turvallisempiahan nämä patterituikut ovat. Ja onhan niitä saatavissa ladattavinakin niitä tuikkuja siis.

Vaan vielä parempi on ostaa sitten vaikka joku valorimpsu sähköllä toimivana - onhan niitä muitakin kuin jouluisia malleja.

Mutta sitä minä vaan, että kas kun ei niissä Li-patteri- ja -akkupakkauksissa sanotaan mitään, että ne navat pitäisi teipillä tai muuten peittää kun viedään palautukseen.

Mitä tuosta stressiä ottamaan jostain teippauksesta. Ei muuta ku roskikseen. Minä ainakaan ikinä tule mitään kierrättämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      78
      3037
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1271
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      161
      1157
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1020
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      951
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      309
      925
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      819
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      815
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      805
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      91
      783
    Aihe