Osaisiko joku kertoa minkä nimisestä puusta tämä pala on. Kyseessä on viulun otelauta joskaan materiaali ei erään viulunrakentajan mukaan ole ebenpuuta, kuten yleensä tuon osan materiaali on.
Kuvia käikäleestä löytyy alla olevasta linkistä. Valkotasapainon kanssa leikkimisen jälkeen sain noista kuvista suhteellisen hyvin väriä vastaavat, joskin puu näyttää normaalioloissa ehkä vielä hieman tummemmalta.
http://tunnistapuu.no-ip.org/
Tunnista puu!
6
337
Vastaukset
- puusilmää
Oisko pähkinää ? Tai sitten jottain ameriikan lehtipuuta, surffaileppa niitten remonttisivuilla.
- puuseppä...
Kuvista puun tunnistaminen on usein ammattilaisellekin hankalaa, eli mukana on aina arvaustakin. Puussa kun on puolentusinaa muutakin tunnistusta auttavaa tekijää kuin hyvin laajalla skaalalla vaihteleva väri ja syyrakenne.
Edenpuuta tuo ei ole, se on selvä. Jotakin pähkinäpuuta se voi olla mutta voi olla olemattakin. Siinä ei kuitenkaan näy pähkinälle tyypillistä syykuviota (juovaisuutta) mutta se voi johtua kappaleen kapeudestakin. Pähkinä on usein hiukan tummempaa kuin kuvassa. Ruusupuultakaan tuo ei oikein näytä mutta jälleen: voi se sitä ollakin. Voisi myös olla mahonkiakin vaikka sille tyypillistä lyhyttä putkilorakennetta ei kuvassa näy. Itse kuitenkin veikkaan jotakin noista kolmesta: pähkinä, ruusupuu tai mahonki.
Käy näyttämässä palikkaa puusepälle. Varmaa vastausta et täältä saa.- Right Name
Edenpuu? Tarkoitat varmaan ebenpuuta (=ebenholz eli mustapuu)?
Näyttää äkkiseltää pähkinältä, mutta senkin ulkonäkö vaihtelee.
Jos tahdot varman puulajitunnistuksen, vie kalikka johonkin metsä-ja puualan oppilaitokseen, jossa on labra. Ja kysy tekeekö ne. Tehtiin koulussa sellaisia puulajitunnistuksia mikroskoopilla, mutta sitä varten siitä pitää höylätä ihan pieni pala.- kysäseppäs täältä es
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984