Oon aatellut keväällä hakea johonkin lukioon, mutta en vielä ole päättänyt mihin kaikkiin lukioihin aion hakea. Joten olisi kiva kuulla erilaisista lukioista sekä kokemuksia ja suosituksia Oulun ja lähialueiden lukioista ja siitä mihin kannattaisi hakea yms. (= Myös keskiarvo rajoista yms olisi ihan kiva kuulla.
Asiallisia ja monipuolisia kommentteja kiitos!
Tuolla lukio kohdassa ei tullut yhtään kommentteja, niin ajattelin laittaa tämän myös tänne, jos paremmin sais vastauksii (:
Oulun seudun lukiot
9
4768
Vastaukset
- gfjhfhj
Olen samassa tilanteessa ku sää:) No, korkein keskiarvorajahan on Lyseoon, 8,5. Lyseosta sanotaan että se on hirvee nipo-koulu, mutta mulla on kavereita siellä, nii ei se oikeesti oo niin paha ku voisi kuvitella. Ihan kaunis ja viihtyisä. Kuusiluodonlukioon eli OSYKkiin raja on 8,4, sehän on hirveen taidepainotteinen ja eikö siellä oo jotain 16 kurssii mahdollista ottaa kuviksessa? Ja draamaa siellä on paljon.
Kastellin lukion keskiarvorajaa en tiiä, mutta siellä on urheilupuoli ja normi puoli, se on vissiin aika vanha mitä oon kuullu ihmisiltä...
Sori suppeesta vastauksesta, koska en tiiä oikeen paljoa mutta tossa oli muutama raja...:) - lukiolainen
Mää oon Kastellin lukiossa ja musta meillä on tosi hyvä henki koulussa. Kun avaat jollekki oven niin saat kiitokset tai jos joku vahingossa tönäsee sua niin pyyetään anteeks.. Ku kävin tutustumassa sillon vuosi sitten kastelliin niin jo sillon tuli semmonen tosi kiva fiilis siitä koulusta vaikka onhan se ulkosesti tosi rämä yms. mutta ihmiset kyllä korvaa sen ulkomuodon.. Keskiarvo raja normipuolelle oli viime syksynä 8,15 eli melko helpolla pääsee sisään.. Urheilupuolesta en osaa sanoo ku sen, että sinne pääsyyn vaikuttaa se kuntotesti, haastattelut, se taso millä urheilee(eli onko sm-tasoa vai jotain alempaa tasoo) ja päättötodistuksen keskiarvo ja liikan numerot.
Meillä on paljon hyviä opettajia ja kulkuyhteydet on tosi hyvät.. Busseja menee ohi koko ajan.. Tää on melko huono selitys, mutta vastaan kyllä kysymyksiin jos tulee semmmosia mieleen :))- lukioon_hakeminen
Kiitos hyvästä vastauksesta ja muillekkin, on tullut kivoja ja asiallisia vastauksia. Vielä toki voisi tulla lisääkin ja koskien myös muitakin Oulun lukioita.
Mutta osaisitko kertoa jotain tuosta Kastellin lukion normipuolesta, että millainen se on? Se on yhtenä alkanut kiinnostamaan ja tuo keskiarvo rajakin kuulostaa ihan sopivalta.
Sitten yksi kysymys noin yleisesti, että millaisella keskiarvolla kannattaa Lyseoon hakea? - Lukiolainen
lukioon_hakeminen kirjoitti:
Kiitos hyvästä vastauksesta ja muillekkin, on tullut kivoja ja asiallisia vastauksia. Vielä toki voisi tulla lisääkin ja koskien myös muitakin Oulun lukioita.
Mutta osaisitko kertoa jotain tuosta Kastellin lukion normipuolesta, että millainen se on? Se on yhtenä alkanut kiinnostamaan ja tuo keskiarvo rajakin kuulostaa ihan sopivalta.
Sitten yksi kysymys noin yleisesti, että millaisella keskiarvolla kannattaa Lyseoon hakea?Joo siis Kastellin normipuoli on ihan perusopiskeluu.. Voi suorittaa kuvis, musa ja liikuntastipendejä, tarjolla on monenlaisia kursseja mm. ilmaisutaitoo, voi tehä koulun lehteä ja siitä saa kurssin.. Meillä on tosi kivasti koodit silleen, että ykköskoodin pois jätttämällä saa kolme kymmenen aamua viikkoon ja perjantaisin yleensä loppuu kaikilla jo 13.15.. Sitte just liikkatunti systeemi on meillä toosi hyvä enkä vaihtais sitä mihinkään! Muualla Oulun lukioissa ei ole samanlaista :)
- .
Suosittelen kyllä todella lämpimästi tota OSYKia (eli ent. Kuusiluotoa), ite alotin siellä tänä syksynä ja tosi hyvin oon viihtyny. Hyvä ilmapiiri. Sisäänpääsyn ka-raja oli nyt 8,42 mut pyörii jossain 8-8,5 välillä kai.
Kuvista ja draamaa on paljon ja kummastakin voi suorittaa lukiodiplomin. Muutenkin on joka jaksossa tosi laaja ja monipuolinen kurssitarjotin josta kyllä löytyy valinnanvaraa. On myös tosi hyvät opettajat.
Ainii ja on myös tosi hieno rakennus niin ulkoa kuin sisältä (siis rakennuksen vanha puoli)- lukioon_hakeminen
Pitääkö paikkaansa, että osykilla on tavallista enempi tyttöjä kuin muissa lukioissa ja siihe verrattuna sit vähän poikia? Tuli mieleen kysyä, kun lueskelin Demin keskusteluu Oulun lukioista ja siellä mainittiin asia muutamaan otteeseen.
http://demi.fi/keskustelut/1091529/oulun-lukiot - .
lukioon_hakeminen kirjoitti:
Pitääkö paikkaansa, että osykilla on tavallista enempi tyttöjä kuin muissa lukioissa ja siihe verrattuna sit vähän poikia? Tuli mieleen kysyä, kun lueskelin Demin keskusteluu Oulun lukioista ja siellä mainittiin asia muutamaan otteeseen.
http://demi.fi/keskustelut/1091529/oulun-lukiotKyllä, pitää paikkansa. Tais viime keväänkin yhteishaussa 190 sisään päässeestä olla vain 28 poikia (ite olen yksi niistä).
- tuppukylänAbi
oulun naapurikuntien lukioihin ei kannata hakea jos ei ole pakko. ne on kaikki homeessa tai lopetusuhan alla.
- Kimari<3
Stfu Kiimingin lukio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718