ETSC tuore raportti osoittaa perättömäksi...

Kanto.

monen täällä väittämän väitteen että vanhemmat kuskit ovat vaaraksi liikenteessä. Siinä raportissa mainitaan tarkasti ikä ryhmät jotka nimen omaan vaarantavat käyttätymisellään muidenkin autoilijoiden hengen. Tuskimpa näillä ikäryhmän henkilöillä on Ladoja autonaan. Muualla Euroopassa on nuoriso jonkin verran viisaampaa, mutta toivoa parempaan saa aina toivoa. Meitä Ladan omistajia on aina mielletty vanhemmiksi auton omistajiksi, ompa joku sanononut iäksemmeksi lähemmäs 80v. Sanottiimpa mikä tahansa meidän iäksi niin me Ladan omistajat ajelemme ylpeänä ja turvallisesti autollamme vuodesta toiseen. Mikäs on ajella kun Lada on suuniteltu ja kehitelty siten että se on turvallinen jokaisella ajokelillä. Tästä suunittelusta saavat nauttia muutkin muun automerkin omistajat, sehän on hyvä asia.

23

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se ikä...

      Vaarallisempaa kuin pelkkä ikä on väärä asenne ja vaarallinen auto.

      Monella vanhalla kommunistiladistilla on sellainen asenne, että kaikki turvallisuutta ja mukavuutta parantavat asiat autossa ovat kapitalistien salajuoni Ladaa vastaan.

      Todellisuudessa nämäkin vanhukset voisivat ajaa liikenteessä itseään ja ympäristöään paljon vähemmän vaarantaen uudella ja laadukkaalla oikealla autolla.

      Sinä, Kanto, olet oikea malliesimerkki tällaisesta vaarallisesta hörhöstä.

    • ladamiäs

      Tyhmyys ja Lada yhdistettynä korkeaan ikään ei ole liikenteessä mikään vitsi vaan hengenvaara.

      • Kanto.

        Lukekaapa European Transport Safety Councilin (ETSC) tuore raportti, siinä kerrotaan suoraan ketkä ovat vaarallisempia liikenteessä. 15-30 vuotiaat ovat liikenteen riskialttein ikäryhmä. Vanhat kommunistit Ladoineen eivät kuulu tähän ryhmään. Onko se niin vaikea ymmärtää kun arvovaltaisesta ja luotettavasta lähteestä saadun tiedon laittaa teille tänne luettavaksi. Miksi käännättä sen kokonaan toisin päin sellaiseksi joka on teille mieluinen. Raportissa sanotaan suoraan ketkä muodostavat sen riskiryhmän, jos tähän ryhmään olisi kuulunut myös vanhat kommunistit Ladoineen se olisi varmasti kerrottu.


      • ladamiäs
        Kanto. kirjoitti:

        Lukekaapa European Transport Safety Councilin (ETSC) tuore raportti, siinä kerrotaan suoraan ketkä ovat vaarallisempia liikenteessä. 15-30 vuotiaat ovat liikenteen riskialttein ikäryhmä. Vanhat kommunistit Ladoineen eivät kuulu tähän ryhmään. Onko se niin vaikea ymmärtää kun arvovaltaisesta ja luotettavasta lähteestä saadun tiedon laittaa teille tänne luettavaksi. Miksi käännättä sen kokonaan toisin päin sellaiseksi joka on teille mieluinen. Raportissa sanotaan suoraan ketkä muodostavat sen riskiryhmän, jos tähän ryhmään olisi kuulunut myös vanhat kommunistit Ladoineen se olisi varmasti kerrottu.

        Täällä keskustellaan Ladan vaarallisuudesta. Korkea ikä ei yksinään ole suurin vaaratekijä. Mutta nämä kaksi yhdistettynä kylläkin.


      • Kanto.
        ladamiäs kirjoitti:

        Täällä keskustellaan Ladan vaarallisuudesta. Korkea ikä ei yksinään ole suurin vaaratekijä. Mutta nämä kaksi yhdistettynä kylläkin.

        Sinä aina haluat muuttaa keskustelun jonnekkin muualle kun se ei sinulle ole oikein mukava aihe. Halusin ottaa tuon raportin tänne keskusteltavaksi kun yleensä ottaen meitä Ladan omistajia syytellään kaikkein vaarallisimmiksi autolla liikkujiksi. Kyseinen raportti todistaa oikeaksi sen mitä me Ladojen omistajat olemme aina kertoneet täällä, ettei poliittinenaate eikä iäkäsajaja ja Lada ole riskitekijä tuolla liikenteessä. Vaaratekijät ovat nuoruuden into ja ns. länsiauto.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Sinä aina haluat muuttaa keskustelun jonnekkin muualle kun se ei sinulle ole oikein mukava aihe. Halusin ottaa tuon raportin tänne keskusteltavaksi kun yleensä ottaen meitä Ladan omistajia syytellään kaikkein vaarallisimmiksi autolla liikkujiksi. Kyseinen raportti todistaa oikeaksi sen mitä me Ladojen omistajat olemme aina kertoneet täällä, ettei poliittinenaate eikä iäkäsajaja ja Lada ole riskitekijä tuolla liikenteessä. Vaaratekijät ovat nuoruuden into ja ns. länsiauto.

        Keskustelu sopii mutta valehtelu ei. Eikä tämä tutkimus millään tavalla kiistä sitä, etteikö Lada olisi maailman vaarallisin auto.


      • K28
        Runko. kirjoitti:

        Keskustelu sopii mutta valehtelu ei. Eikä tämä tutkimus millään tavalla kiistä sitä, etteikö Lada olisi maailman vaarallisin auto.

        Ei se oo kiistäny eikä oo maininnut että Lada olisi vaarallisin auto. Luin lehdestä tään jutun siinä mainittiin tuo mistä Kanto kirjoitti nuorista että ne olisivat riski ryhmä.


      • Kanto=K28=Ladafever
        K28 kirjoitti:

        Ei se oo kiistäny eikä oo maininnut että Lada olisi vaarallisin auto. Luin lehdestä tään jutun siinä mainittiin tuo mistä Kanto kirjoitti nuorista että ne olisivat riski ryhmä.

        Miksi sellaista tänne sitten laitat? Nuoret ei aja Ladalla. Hyvä niin.


      • Kanto.
        Kanto=K28=Ladafever kirjoitti:

        Miksi sellaista tänne sitten laitat? Nuoret ei aja Ladalla. Hyvä niin.

        ETSC. raportti osoitti vääräksi sen mitä täällä on jotku jatkuvasti viljellyt ja vätkyttänyt, että vanhemmat Ladan omistajat ovat kolarialttiita liikenteessä. Niitä ovat nimenomaan nuoret autoilijat, heillä ei varmaan ole kovinkaan paljoa Ladoja. Tämän tilaston mukaan olisi mielenkiintoisaa kokeilla vaikka sitä että nuorille annettaisiin Lada autoksi jospa kolari tilastot saataisiin sievemmiksi sillä tavoin. Onko tämä raportti jotenkin arka sulle kun siitä ei saa sinun mielestä kirjoitella.


      • Kanto=K28=Ladafever
        Kanto. kirjoitti:

        ETSC. raportti osoitti vääräksi sen mitä täällä on jotku jatkuvasti viljellyt ja vätkyttänyt, että vanhemmat Ladan omistajat ovat kolarialttiita liikenteessä. Niitä ovat nimenomaan nuoret autoilijat, heillä ei varmaan ole kovinkaan paljoa Ladoja. Tämän tilaston mukaan olisi mielenkiintoisaa kokeilla vaikka sitä että nuorille annettaisiin Lada autoksi jospa kolari tilastot saataisiin sievemmiksi sillä tavoin. Onko tämä raportti jotenkin arka sulle kun siitä ei saa sinun mielestä kirjoitella.

        Ei se osoittanut sitä vääräksi millään tavalla. Vanhat ladistit ovat edelleen kaikkein vaarallisimpia liikenteessä. Siitä voidaan kiistellä mikä on vanhuuden osuus ja mikä hengenvaarallisen Ladan osuus.


      • Ladafever
        Kanto=K28=Ladafever kirjoitti:

        Ei se osoittanut sitä vääräksi millään tavalla. Vanhat ladistit ovat edelleen kaikkein vaarallisimpia liikenteessä. Siitä voidaan kiistellä mikä on vanhuuden osuus ja mikä hengenvaarallisen Ladan osuus.

        Laita nyt ihmeessä linkkiä missä todetaan ladistit kaikkein vaarallisimmiksi liikenteessä. Esim. kuolintilastot tältä vuodelta kiinnostaa. Sinun oma mielipiteesi edustaa minulle suoraa valhetta, joten älä vaan sitä yritä tyrkyttää.


      • Kanto.
        Ladafever kirjoitti:

        Laita nyt ihmeessä linkkiä missä todetaan ladistit kaikkein vaarallisimmiksi liikenteessä. Esim. kuolintilastot tältä vuodelta kiinnostaa. Sinun oma mielipiteesi edustaa minulle suoraa valhetta, joten älä vaan sitä yritä tyrkyttää.

        Ei se pysty mitään linkkiä laittaan kun sellaista ei löydy mistään. Aiemmin tämä ETSC:seen tutkimuksien mukaan nuorista kolmannes on kertonut olleensa juopuneen kuskin kyydissä ja turvavöiden käyttöön on suhtauduttu välipitämättömästi. Vuosina 2001-2010 nuorten kuolemat vähenivät euroopassa n.7% mutta Suomessa tämä kehitys on ollut hitaampaa.


      • Kanto=K28=Ladafever
        Kanto. kirjoitti:

        Ei se pysty mitään linkkiä laittaan kun sellaista ei löydy mistään. Aiemmin tämä ETSC:seen tutkimuksien mukaan nuorista kolmannes on kertonut olleensa juopuneen kuskin kyydissä ja turvavöiden käyttöön on suhtauduttu välipitämättömästi. Vuosina 2001-2010 nuorten kuolemat vähenivät euroopassa n.7% mutta Suomessa tämä kehitys on ollut hitaampaa.

        Autoliiton Moottori-lehti kertoo kaikista kuolinkolareista. Siitä kun laskee Ladan osuuden ja vertaa sitä Ladan osuuteen autoista ja ennen kaikkea niillä ajetuista kilometreistä, on täysin selvää, että Lada on todella hengenvaarallinen kapistus. Sillä ajetaan ylivoimaisesti eniten kuolinkolareita ajettuihin kilometreihin verrattuna.

        Tähän ei tosin tarvita edes tilastoja. Pieni ajolenkki Ladalla riittää. Sen lisäksi kun näkee pikkukolarissa olleen Ladan kunnon, niin kukaan ei kiistä faktaa Ladan vaarallisuudesta.


      • Ladafever
        Kanto=K28=Ladafever kirjoitti:

        Autoliiton Moottori-lehti kertoo kaikista kuolinkolareista. Siitä kun laskee Ladan osuuden ja vertaa sitä Ladan osuuteen autoista ja ennen kaikkea niillä ajetuista kilometreistä, on täysin selvää, että Lada on todella hengenvaarallinen kapistus. Sillä ajetaan ylivoimaisesti eniten kuolinkolareita ajettuihin kilometreihin verrattuna.

        Tähän ei tosin tarvita edes tilastoja. Pieni ajolenkki Ladalla riittää. Sen lisäksi kun näkee pikkukolarissa olleen Ladan kunnon, niin kukaan ei kiistä faktaa Ladan vaarallisuudesta.

        Kerro nyt ihmessä jotain linkkiä ettei tarvitse tukeutua vain sinun omiin tulkintoihin, jotka siis minulle ovat käytetyn vessapaperin arvoisia.


      • Kanto=K28=Ladafever
        Ladafever kirjoitti:

        Kerro nyt ihmessä jotain linkkiä ettei tarvitse tukeutua vain sinun omiin tulkintoihin, jotka siis minulle ovat käytetyn vessapaperin arvoisia.

        Juurihan kerroin. Osta Moottori-lehti.


      • Ladafever
        Kanto=K28=Ladafever kirjoitti:

        Juurihan kerroin. Osta Moottori-lehti.

        Siis niin kuin arvelinkin. Ei mitään todisteita mistään ja pelkkää p...an jauhantaa osaltasi taas. Thanks for nuthin moron.


      • Kanto=K28=Ladafever
        Ladafever kirjoitti:

        Siis niin kuin arvelinkin. Ei mitään todisteita mistään ja pelkkää p...an jauhantaa osaltasi taas. Thanks for nuthin moron.

        Ellei rahasi riitä lehden ostamiseen, ja siksi joudut taas jauhamaan paskaa, niin käy vaikka kirjastossa lukemassa.


    • rk

      Turvallista autoa ei ole vielä kehitetty. Olipa Lada tai länsi-auto.Kolarissa on se äkkipysäys joka tappaa, jatkat matkaa samalla vauhdilla eteen päin mikä oli tapahtuma hetkellä. Tuulilasin sirpaleet voi katkaista kaulavaltimosi, ja se siitä. arcimedes tiesi jatkuvuuden laista monta 100 vuotta sitten, me ei.

      • Kanto.

        Näin on, kuski on ainoa turvavarustus autossa. Joka ei ymmärrä ajokelin huononemisesta ja turvavälistä sekä tienmutkista mitään on riskitekijä muille ja itselle. Ajovauhdin ollessa liian suuri eri tilanteisiin ei silloin auta mitkään keksinnöt mitä ollaan keksitty autoihin kolarin sattuessa.


      • Kanto=K28=Ladafever
        Kanto. kirjoitti:

        Näin on, kuski on ainoa turvavarustus autossa. Joka ei ymmärrä ajokelin huononemisesta ja turvavälistä sekä tienmutkista mitään on riskitekijä muille ja itselle. Ajovauhdin ollessa liian suuri eri tilanteisiin ei silloin auta mitkään keksinnöt mitä ollaan keksitty autoihin kolarin sattuessa.

        Osittain totta. Mutta samoissa oloissa Lada lähtee lapasesta jo puolella siitä nopeudesta, missä oikea auto. Siksi ne Ladat siellä pöpelikössä ovat ensimmäisinä. Ja Ladassa kuolee kun autoista kävellään ilman naarmuakaan pois.


      • Kanto.
        Kanto=K28=Ladafever kirjoitti:

        Osittain totta. Mutta samoissa oloissa Lada lähtee lapasesta jo puolella siitä nopeudesta, missä oikea auto. Siksi ne Ladat siellä pöpelikössä ovat ensimmäisinä. Ja Ladassa kuolee kun autoista kävellään ilman naarmuakaan pois.

        Voi että sinun kanssasi. Sinä yrität inttää jokaisen kanssa täällä eikä mopo pysy käsissäsi. Kertosit jotain josta voisi tarkistaa puhutko totta.


      • Kanto=K28=Ladafever
        Kanto. kirjoitti:

        Voi että sinun kanssasi. Sinä yrität inttää jokaisen kanssa täällä eikä mopo pysy käsissäsi. Kertosit jotain josta voisi tarkistaa puhutko totta.

        Ei se auta kun sinulla ei ole varaa ostaa Autoliiton Moottori-lehteä. Etkä ladistina uskaltaisi sitä ostaa vaikka pystyisitkin.


      • Tiellä liikkuja
        Kanto=K28=Ladafever kirjoitti:

        Ei se auta kun sinulla ei ole varaa ostaa Autoliiton Moottori-lehteä. Etkä ladistina uskaltaisi sitä ostaa vaikka pystyisitkin.

        Olipa autojenne merkit mitkä hyvänsä ajakaapa sievästi kelit ovat liukastumaan päin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Linnanjuhlat: Tiina Kaukasen asu aivan kauhea lankaviritelmä

      Ja loukkaus arvokkaita juhlia, maata, veteraaneja, Salea ja muita juhlijoita kohtaan. Siis miten joku kehtaa alittaa riman niin pahasti, koska voisi t
      Maailman menoa
      278
      2744
    2. Oho! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki poseeraa sensuellissa pitsiasussa! Some kuumana: "Merenneito"

      Onko tämä sitten Suomineito vai merenneito? Helmi Loukasmäki tuli julkisuuteen Dannyn assistenttina. Nuori nainen on totuttu näkemään somessa varsin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2375
    3. Pitäisikö metsänomistajien siirtyä tuottamaan polttopuuta?

      Metsänomistajat saavat tätä nykyä kuitupuusta niin vähäisen hinnan että verrattuna polttopuuhun he tiensivat paremmin. Onhan polttopuulla talvella jo
      Maailman menoa
      107
      1189
    4. Emännän rauhootus aika,

      Pörrö itse huuvellut tubessa hellustansa, nyt tämä resupekka vaatii että asiasta oltaisiin hiljaa, ensikerran sai tuheroa syntymänsä jälkeen ja kertoi
      Tuusniemi
      82
      799
    5. Olen rakastunut sinuun mies

      Niin vieläkin, eikö ole hassua. Ikävä on kova!
      Ikävä
      51
      762
    6. 1,7 % kannatuksen lasku

      https://yle.fi/a/3-12683819 Keskustalla menee nyt entistä kehnommin. Keskusta kannatus nyt 9 % ja viimeisimmät Saarikon temput ei ehtineet vielä vaik
      Maailman menoa
      233
      703
    7. Nainen, kysymys

      Oletko valmis?
      Ikävä
      45
      696
    8. Sua jännittää.

      Aikas lailla. Anna mennä vain. Sä osaat kyllä ja kelpaat sellaisena kuin olet. Mä toivon, että onnistut ja saat haluamasi.
      Ikävä
      35
      663
    Aihe