Sähköpostiini murtauduttiin, ja toinen posti otettiin kokonaan haltuun niin, että en enää päässyt siihen itse lainkaan. Tietokoneelleni lähetettiin 5 virusta, jotka olivat download-puuhissa, kun virustorjuntaohjelmani pyydysti ne. Minuun siis kohdistui rikoslaissa tunnettu rikos.
http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/C2315A82BE4616A1C225783E0056EDE0?opendocument
Ilmoitin tietenkin tapahtuneesta poliisille, mutta se piti asiaa vähäisenä, vaikka poliisin sivulla todetaan sellaisen olevan asianomistajarikos, jota tutkitaan, mikäli rikoksen uhri tekee rikosilmoituksen. Rikostutkintakin on muutettu itsepalvelumuotoiseksi, ja asianomistajan tulee koota itse todistusaineisto esitutkinnan suorittavalle komisariolle. Tuotahan minä en tiennyt. Siksipä minun täytyy viedä koneeni tutkittavaksi, josko rikollinen olisi jättänyt sinne jotain jälkiä. Rahanmenoahan se tietää. Ehkä paljonkin!
No, miten asia liittyy suomi24:ään? No sillä, että rikoksen tekijä ystävineen kirjoittelee täällä, todennäköisesti 50 palstalla. Minuun kohdistuneen hyökkäyksen eräästä yksityiskohdasta voi helposti päätellä, että toimien takana oleva vihamielisyys juontaa juurensa ateismipalstalle, jossa kirjoittelin joskus. Muutama vuosi sitten lähetin poliisille ateismipalstalla kirjoitetun ja jo poistetun vihaviestin, jonka olin varmuuden vuoksi tallentanut. Kerroin asiasta palstalla. Kauhajoen kouluampumisten jälkeen pyydettiin ilmoittamaan uhkaavat viestit poliisille.
Pian sen jälkeen, kun olin jättänyt uskonsotatantereen minulle tuli suomenruotsin sölkötyksellä häirikkötekstiviestejä, joiden lähettäjä paikallistui numeropalvelun avulla pohjanmaalle. En ole koskaan käynyt pohjanmaalla, enkä tunne ketään sieltä päin, enkä tunne suomenruotsin sölköttäjiä mistään muualtakaan. Arvelin, että vestit oli tarkoitettu toiselle samannimiselle henkilölle. Erään ystävän neuvosta olen säilyttänyt viestit siltä varalta, että häirintä oli sittenkin minuun kohdistettua. Jos poliisi viitsisi vaivautua, niin murtoammattilainen saattaisi löytyä tekstiviestin numerosta. Menee niin terveyskeskukseksi tääkin homma. Harmi, että vielä ei ole tarjolla yksityisiä poliisiasemapalveluja.
Olen aina paheksunut stereotyypistä vihaa kokonaisia ihmisryhmiä kohtaan. Nyt olen huomannut, että minulla on syntynyt rasisminkaltaista vihamielisyyttä tiettyä uskonnolla määrittyvää ihmisryhmää kohtaan. Vihani pohjautuu pelkästään tähän rikokseen, jonka kohteeksi jouduin. Ehkä ryhmään kohdistuva viha kehittyy siksi, että en tunne rikoksen tekijää yksilötasolla, eikä minulla ole hänen edustamastaan ryhmästä muita kokemuksia, ja kuitenkin negatiiviselle tunteelle pitää löytää kohde.
Jos jollekin on tullut lähiaikoina häiriköiviä viestejä sähköpostilla, niin ilmoittakaa poliisille. Itse en aio tehdä asialle yhtään mitään. Käyttäköön häirikkö postiani niin kauan, että kokoon tulee tarpeeksi aineistoa ylittämään poliisin aktivoitumiskynnyksen.
Ja itse rikolliselle: Kun nyt ilmeisesti tiedät osoitteenikin, niin tulepa reilusti käymään kylässä ja kerro, mikä mieltäsi painaa. Tekijän tukiryhmälle sen verran, että suojelemalla rikoksen tekijää syyllistyy itsekin rikokseen. Murtopuuhastelut netin kautta eivät ehkä tunnu oikeilta rikoksislta. Eihän niistä ole mainintaa raamatussakaan. Rikoksia ne ne nyt kuitenkin ovat 2010-luvun Suomessa.
En ehkä osallistu aiheesta mahdollisesti syntyvään keskusteluun, koska yritän varoa ylimääräistä rikospaikan sotkemista.
Pitkälle vietyä stalkkaamista
70
283
Vastaukset
- csi
Tarkoitatko nyt, että S24:n postilaatikkoosi on murtauduttu?
- csi
Ja etkö pysty kirjautumaan tälle foorumille?
- tii-na-...
mullekkin tuli yhden täällä tapahtuneen kahakoinnin jälkeen facebookkiin häirikköviestejä ennen sitä eikä koskaan sen jälkeen ole viestin viestiä tullut kyllähän täällä kirjoittajaia on jotka sen homman osaa ikävä vaan että tänhän pitäs olla vaan harmiton keskustelu palsta mutta...mää en oo eläessäni tuomaria asioitani selvitteleen tarvinnu mutta taatusti jos joku mulle jotain haitallista kiusaa täällä tekee niin en säästele rahojani kyllä kumminkin rahalla saa ja hevosella pääsee.
Jösses... nyt jäi haavi auki. Ei oikein tiedä mitä sanois. Sulla mahtaa olla paskafiilis, kun tuo on niin henkilökohtaisesti suunnattu.
Valitettavasti jopa uskonnolliset osaavat välttää kiinnijäämistä, ja käyttävät prepaid puhelinliittymiä. Jos kerta osaavat murtautua sähköpostitileihinkin :/
Omat ongelmat yhden ainoan stalkkerin kanssa tuntuu jotenkin vähäpätöisiltä nyt. Huheijaa.
Voimia, Sedna, ei paljon muuta voi sanoa...Kuullostaa pahalta. Sähköpostiini ei ole tullut epäasiallisuuksia. Säilytän yleensäkin kaikki herjaukset vastaisuuden varalle. Opin sen 40 -palstalta. No, minulla oli se yksi häirikkö, se kaikista pahin :(. Tai mistä tiedän sinun häiriköstä/häiriköistä..
Yleensäkin ihmettelen, ettei eri mielipiteitä sulateta. Jokaisella on oikeus uskoa omalla tavallaan. Jokainen tekee omat valintansa.
Koeta kestää.. Jos innostut lähtemään fb:n puolelle, niin siellä on rennompaa..Sen verran vielä, että noiden virusten levittämisen luulisi olevan raskauttava tekijä. Luulisi Suomi24 -ylläpidon olevan huolissaan tietoturvariskeistä.
- hölmöätaas
ei ole.
jostain muualta ne hakkerit on kotoisin.
- sdfghjkli
Paskamaista touhua. Miksi poliisi kehuu toimintaansa juuri nettihäiriköinnin osalta, eikä kuitenkaan tee mitään, kun tuollaista tapahtuu?
Voimia sulle Sedna.
En kyllä voi ymmärtää mitä iloa ihminen saa tuollaisesta.
Olen paljon pohtinut näitä juttuja mielessäni.
Toivottavasti tuleva vuosi sulle kaiken selvittää.
Olen itsekin joutunut joskus tosi pahan häiriköinnin kohteeksi, silloin vuosia sitten jopa mun työpaikalle ja pomolle soitettiin ja kerrottiin musta totuuksia.
Mutta mä olin silloin jo itse kertonut kaiken sen saman, joten häiriköijälle jäi puhdas luu käteen.
Ne ei kuulunut tänne sivuille, en silloin vielä omistanut edes konetta.
Kuitenkin toivon hyvää uutta vuotta sulle.- sedna2003 ei kirjaut
Arvostan sinun ajatuksiasi ihan eri tavalla kuin kenekään muun ajatuksia. Sinulle siis iso kiitos!
- hajoita ja hallitse
Liittyiskö tää siihenparin vuoden takaiseen henkilötietomurtoon S24:ssä, josta kerrotttiin uutisissakin?
- ...
Ei poliisi, tai kukaan muukaan tule tekemään kerrassaan yhtään mitään.Se menee niinkuin silleeen, sulla pitää olla tiedossa tekijä ja varmat todisteet. Sitten, jos tekijä sattuu olemaan suomalainen ja suomesta, poliisi ehkä kirjoittaa sille pikkusakon.
Kuka käskee levitellä tietojaan pitkin nettipalstoja?
=DW=- dfghjkli
Jos sähköpostiin murtaudutaan, niin miten ihmeessä sinä voit noin kirjoittaa. Entä jos joku hakkeri tyhjentää tilisi? Oletko tyytyväinen kun joku sanoo, että vittuako levittelet tietojasi nettiin?
- tii-na-...
dfghjkli kirjoitti:
Jos sähköpostiin murtaudutaan, niin miten ihmeessä sinä voit noin kirjoittaa. Entä jos joku hakkeri tyhjentää tilisi? Oletko tyytyväinen kun joku sanoo, että vittuako levittelet tietojasi nettiin?
ihan oikeessa oot kyllä niitä tietoja täältä netistä löytyy kaikilta uskon että varmaan tänä päivänä jokaiselta on nettipankkia tehdään nettikauppaa pistetään luottokortin numeroita sinne sun tänne sehän on ihan tätä päivää ja näihin palstaposteihin kukaan tee murtoja kun piruuttaan kiusatakseen mutta missä se nettikiusauksen raja sit menee että se otetaan tosissaan kauanhan se meni koulukiusauksessakin ennen kun siihen puututtiin jotain tosi pahaa pitää tapahtua mutta miks.
- dfghjkli
tii-na-... kirjoitti:
ihan oikeessa oot kyllä niitä tietoja täältä netistä löytyy kaikilta uskon että varmaan tänä päivänä jokaiselta on nettipankkia tehdään nettikauppaa pistetään luottokortin numeroita sinne sun tänne sehän on ihan tätä päivää ja näihin palstaposteihin kukaan tee murtoja kun piruuttaan kiusatakseen mutta missä se nettikiusauksen raja sit menee että se otetaan tosissaan kauanhan se meni koulukiusauksessakin ennen kun siihen puututtiin jotain tosi pahaa pitää tapahtua mutta miks.
Kone voidaan myös kaapata, kai te kaikki siitä olette tietoisia. Aina ei suinkaan ole kyse vain viruksista.
"Tietokoneen kaappaukseksi kutsutaan ilmiötä, jossa ulkopuolinen taho onnistuu luvattomasti
saamaan itselleen tietokoneen käyttöoikeudet. Tämä tapahtuu usein tietoverkon välityksellä
käyttäen hyväksi kyseessä olevasta tietokoneesta löytyneitä tietoturva-aukkoja, ohjelmistovirheitä
tai puutteellisia turva-asetuksia.
Tietokoneen kaapanneella rikollisella on pääsy kaikkiin tietokoneelle talletettuihin tietoihin. Kaapattua
tietokonetta käytetään usein välineenä rikolliseen toimintaan ja näiden jälkien peittelemiseen.
Tietokoneen kaapannut rikollinen voi myös esimerkiksi esiintyä koneen oikeana omistajana.
Useimmiten ulkopuolinen hyökkääjä yrittää huijata tietokoneen oikeaa käyttäjää käynnistämään
tietokoneellaan haittaohjelman, joka luovuttaa hyökkääjälle tietokoneen hallinnan. Näitä haittaohjelmia
tarjotaan tietokoneen käyttäjälle esimerkiksi roskapostien liitteinä tai verkkosivuilta
ladattavina tiedostoina. Haittaohjelmia yritetään ujuttaa tietokoneille myös näistä löytyvien
tietoturva-aukkojen kautta.
Tietokoneen kaappauksen uhrin kannalta kyseessä on vakava tapahtuma sillä hänen omien tietojensa
ja materiaalinsa mielivaltaisen väärinkäytön lisäksi kaikki jäljet kaapatulla tietokoneella
tehdyistä rikoksista osoittavat häneen.
Kun kytket kotitietokoneesi Internetiin, sinun on huolehdittava sen suojaamisesta verkosta käsin
tapahtuvia hyökkäyksiä vastaan. Vaarassa ovat kaikki tietokoneellesi talletetut tiedot.
Tietokonettasi voidaan käyttää myös rikolliseen toimintaan – sinun nimissäsi.
Kaapattuja tietokoneita on väärinkäytetty esimerkiksi
· Tietokoneella olevien tietojen varastamiseen ja tuhoamiseen
· Roskapostin lähettämiseen
· Tietokoneen laillisena omistajana esiintymiseen (identiteettivarkaus)
· Tietokoneen laillisen omistajan mustamaalaamiseen
· Muihin tietokoneisiin kohdistuviin hyökkäyksiin ja murtoyrityksiin
· Laittomien ohjelmien levittämiseen ja varastointiin
Kotitietokoneen suojaaminen verkon yli tapahtuvilta kaappauksilta
· Pidä tietokoneen käyttöjärjestelmä ja verkkosovellukset ajan tasalla tarkkailemalla säännöllisesti
niihin julkistettuja tietoturvapäivityksiä ja asentamalla ne.
· Käytä virustorjuntaa ja pidä se ajan tasalla
· Asenna palomuuri ja säädä se estämään kaikki verkkoyhteydet mitä et itse käytä.
http://www.tietosuoja.fi/uploads/1obsco_2.pdf
- näin se menee
Tässä ylläpidon infoa vierailjoista ja heidän näkyvyydestään profiilissasi.
suomi24
2.1.2012 11:41
0
Sulje
Heippa,
"Käyntipäivämäärät jäävät tällä hetkellä näkyviin, jos kävijä on kirjoittanut jotain. Jos kyseessä on pelkkä käynti, ei päivämäärää tosiaan tällä hetkellä jää."
Eli et voi tietää milloin joku on profiilissasi viimeksi käynyt, hän näkyy vieraslistassasi aina kun kirjautuu ja käy profiilissaan, ei välttämättä sinun luonasi kyläilemässä.
Joten ei ole syytä syytellä ketään kylässä ramppaamisesta kuten on tapahtunut.Ikävä juttu aloittajalle sattunut.
Kävin lukemassa tuon ylläpidon koko ketjun vierailijoista. Tässä linkissä lisää tietoa laskureitten omituisuuksista.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10306393- näin se menee
AnaLyyzi kirjoitti:
Ikävä juttu aloittajalle sattunut.
Kävin lukemassa tuon ylläpidon koko ketjun vierailijoista. Tässä linkissä lisää tietoa laskureitten omituisuuksista.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10306393Tosi ikävä ja rikollista toimintaa.
Olin itse mukana tuossa kyseisessä ketjussa, siksi laitoin tiedot esiin.
Täällä on useinkin syytelty ihmisiä kyttäämisestä ja tuosta selviää, ettei sellaisesta todellakaan ole kysymys.
Ja laskurit toimivat päin sitä itseään.
- voimia sinulle
No voivoivoi. Mikähän tuollaiseen auttaisi?
Jotkut kertovat saavansa apua kaikenlaisiin ongelmiin jumalilta, mutta en osaa sen tarkemmin kertoa millä jumalalla on parhaat tietotekniikkataidot.- atsel asasel
Ihan totta, et osaa sanoa? Eiks teillä just ole se ainoa oikea, joka antaa luvan vaikka mihin.
- aina silloin tällöin
Nämä vainoharhaketjut ovat kyllä hauskoja. Menevät epäloogisuudessaan ihan huippuun ja tietotasossaan ihan pohjalle
- atseL Asasel
Jos jokin osa asiasta perustuu värään tietoon, niin ei se vesitä niitä asioita, jotka ovat todistettavissa. Pelottaako??
- aina silloin tällöin
atseL Asasel kirjoitti:
Jos jokin osa asiasta perustuu värään tietoon, niin ei se vesitä niitä asioita, jotka ovat todistettavissa. Pelottaako??
Ainakaan tämän ketjun vainoharhaisuuksissa ei tuntunut suuremmin olevan mitään todellisuuspohjaa, niin huuhaata oli väitteet. Joskus öiseen aikaan vähän pelottaa kulkea laitakaupungilla
- dfghjkli
"aina silloin tällöin"
Vainoharhaketjut? Sinulle on varmaan sellainen sana kuin hakkerointi täysin tuntematonta???
Minusta alkaa yhä enemmän tuntua siltä, että ylläpidossa on porukkaa, joka tekee tuota kiusaa. Ja ties mitä muuta tekevät kuin pelkkää kiusaa. Kannattaisi tämän uskovaisten ylläpitämän foorumin omistajien vähän miettivän mistä sitä saattaa syytteitä rapsahdella. - aina silloin tällöin
dfghjkli kirjoitti:
"aina silloin tällöin"
Vainoharhaketjut? Sinulle on varmaan sellainen sana kuin hakkerointi täysin tuntematonta???
Minusta alkaa yhä enemmän tuntua siltä, että ylläpidossa on porukkaa, joka tekee tuota kiusaa. Ja ties mitä muuta tekevät kuin pelkkää kiusaa. Kannattaisi tämän uskovaisten ylläpitämän foorumin omistajien vähän miettivän mistä sitä saattaa syytteitä rapsahdella.Huh,huh. Uskonsotaako täällä käydäänkin. Kovasti ovat lapsellisia nämä kuvitellut vainot, ollaan kuitenkin 50 palstalla. Juu, en ole hakkeroinut eikä kukaan ole mua vainonnut, en varmaankaan ole antanut siihen aihetta.
- syyllinen vai?
pelottaako?
- syyllinen vai?
syyllinen vai? kirjoitti:
pelottaako?
tämä aina silloin tällöinille.
- aina silloin tällöin
syyllinen vai? kirjoitti:
tämä aina silloin tällöinille.
Syyllistynkö johonkin jos pidän tälläistä johonkin uskontoryhmään kohdistuvaa syyttelyä naurettavana tämän lukemani ketjun perusteella?
Jos syyllistyn niin mihin?
Näyttää vainot ja harhat jylläävän täällä enemmänkin, vai?
- siirtoa pyydetään
Ketju kuuluu ateismi-palstalle pääsevät syyllisetkin puolustaan itseään.
ei näin seläntakanahaukkumista
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752863- 592811
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172653- 412082
- 532051
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2782024Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421160
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo31104Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961009