Parantunut..

MIljuinen21

Hei!

Haluan kirjoittaa joitain asioita, mitkä minun piti sisäistää ja ymmärtää, jotta parantuminen mahdollistuu.. Nämä ovat simppeleitä ja yksinkertaisia itsestäänselvyyksiä, mutta niiden sisäistäminen on ehkä hankalampaa kuin osaisi luulla..

-Asiat on kohdattava. Bulimia on pakokeino. Tunteet, niin kielteiset kun myönteiset on kohdattava eikä paettava bulimiaan. Elämä on kielteisten ja myönteisten tunteiden vuoristorataa. Kokoajan ei voi olla hyvin ja se kuuluu elämään.. On tärkeää vaalia niitä asioita, jotka aikaansaavat myönteisiä kokemuksia ja tunteita.

-Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Se, että ajattelemme olevamme riittämättömiä aiheuttaa mielenrauhan horjumista. Riittämättömiä kelle? Meidän tulee riittää itsellemme. Emme koskaan ole tyytyväisiä itseemme, jos emme hyväksy todellisuuttamme. Tyytymättömyys aiheuttaa ongelmia. Ulkoisesti ei ole olemassa ongelmia, ei ole olemassa täydellistä ideaalivartaloa tai täydellistä mieltä: Yhteiskunta luo kuvia, jotka ovat epärealistisia saavuttaa. Olen kaunis siksi että olen minä. Minua rakastetaan koska olen minä, eikä siksi, millainen vartaloni on tai ei ole. Miksen siis voisi itse opetella rakastamaan ja hyväksymään itseäni ja näin saavuttaa mielenrauha. Miksi tehdä elämästä hankalampaa kuin se on?

-Heijastamme ulospäin omaa tilaamme jatkuvasti. Jos et voi sisäisesti hyvin etkä ole hyväksynyt omaa todellisuuttasi, se vaikuttaa kaikkeen mitä teet, koko olemiseesi. Et luo harmoniaa ympärillesi. Näemme asiat juuri siten millainen on sisäinen tilamme kullakin hetkellä. On siis opeteltava yhä uudelleen hyväksymään oma todellisuutemme, jotta voimme luoda ympärille harmoniaa ja rakkautta.

Tässä joitain asioita, mitä voi miettiä vapaasti..

Terv.bulimian selättänyt

5

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helvetti maan pääl

      joo eipä mulla mitään ongelmia ole parantumisessa ollut. mä vaan yhtäkkiä lopetin oksentelun.

      henkisesti siis olen jo toipunut, mutta miksi kroppani ei ole ?
      joka aterian jälkeen helvetillinen turvotus, on ruoansulatusongelmaa ummetusta ja ripulia. hiukset ei oo kasvanut takaisin ja viisi kuukautta "parantuneena" jo.
      syön monipuolisesti ja ihan terveellisestikin.

      kuka voisi sanoa mun kropalle että olen jo parantunut - enää ei tarvi kiukutella?

    • Aloittaja.21

      Hei!

      Hienoa että olet saanut ruokailut kuntoon ja voinut lopettaa oksentelun! Jos jatkat samalla lailla monipuolista ja terveellistä ruokavaliota, niin ainakin minulla toimii jo hyvin elimistö, ja luulen, että sinunkin kroppasi taas rupeaa toimimaan ihan normaalisti. Tarpeeksi kuituja ja rasvaa, että elimistö tottuu kaikenlaiseen. Eri asia sitten, jos sulle on kehittynyt jokin elimellinen sairaus, silloin varmaan kannattaa käydä lääkärissä tutkituttamassa?

      Miten pitkään sairastit? Ikävä jos hiukset ei oo kasvanut takaisin :( Saatko ruokavaliosta riittävästi kaikkea, ettet vain kammoksu rasvoja tai muita tarpeellisia ravintoaineta lihomisen pelossa?

      • asfsadfasdf

        Hei!

        Sairastin noin 2½ vuotta.

        syön kyllä monipuolisesti, rasvoja en kammoksu, syön varmasti tarpeeksi ja niin pois päin.

        Lääkärissä olen ravannut jo kesästä lähtien - ei keliakiaa, laktoosi-intoleranssi, hemogblobiini/ferritiini/b12/folaatti/ kaikki hyvät. viimeiset kokeet otettu lokakuun alussa.

        mutta tosiaan kesällä kun aloin syödä normaalisti, tai siis lopetin oksentelun ja tein valtaisat muutokset ruokatottumuksiini, niin huomasin että hirveä turvotus, ummetusta yms. ruoasta.


    • Syötkö tarpeeksi usein? Itselleni tulee turvotusta/ ummetusta jos syön liian isoja annoksia liian harvoin. Oletko tarkkaillut että mitkä ruoka-aineet turvottaa? Mulle itelleni ainakin liiasta kahvista ja rasvaisista herkuista tulee ilma-vaivoja, ei siitä mihinkään pääse, ja sitten taas punajuuriruoat ummettaa...

    • asfdsdfdfdaaaaaaaa

      no syön tyypillisesti kaksi lämmintä ateriaa päivässä .. lounasaikaan töissä ja sitten kotona päivällistä myöhemmin.
      lisäksi saatan hedelmiä pistellä välipaloina siinä ateroiden välissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27730
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17662
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9260
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6348
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4143
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1747
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1467
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1215
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1154
    Aihe