….on Kokkolan kaupungin joululahja vuosia toimineelle yritykselle ja yrittäjälle.
Pitipä oikein tänne kirjoittaa kun ei meikäläinen pikku aivoillaan ymmärrä seuraavaa asiaa. Koivuhaassa sijaitsevan ravintola haka-pubin vuokrasopimus on irtisanottu päättymään 28.2.2012. Minkähän vuoksi? Mihin koivuhaan palvelukeskus oy tarvitsee kyseiset muutaman kymmenen neliön tilat kun sisäkäytävällä on satoja neliöitä tyhjää tilaa ja kaikissa on iso kyltti “vuokrattavana”. Ihmetellä täytyy kuinka Kokkolan kaupunki ( joka kyseisen yhtiön suurimmaksi osaksi omistaa) kohtelee yrittäjiä, vieläpä tällaisena aikana jolloin hallitus joka puolueen suulla huutaa että älkää irtisanotko ja yrittäkää ihmiset yrittäkää. Kokkolan vastaus tähän on että yrittäjän vuokrasopimus irtisanotaan ja näin työttömäksi jää 5-6 ihmistä. Verorahat näistä palkoista jäävät saamatta samoin kuin yrityksen tuotosta kertyvät verot. Tietenkin kaupungilta jää saamatta myöskin vuokratulo kyseisestä tilasta. Yrittäjä laitetaan suomeksi sanottuna kuseen koska lainaakin on vielä jäljellä. Ihmetellä täytyy sitäkin että miksi yrittäjälle ei vuokrata toisia tiloja koska niitä kerran tyhjillään satoja neliöitä on? Mitkä ovat intressit tämänkaltaiseen toimintaan ja kuka siitä yleensä päättää. Onko se vain yksi ihminen vai onko kyseinen asia ollut hallituksen kokouksessa. Olipa miten tahansa niin kyseisen ihmisen/ihmisten kannattaisi kyllä pikimmiten tarkistaa lääkityksensä koska mitään järkevää selitystä asialle ei löydy. Onpa asialla sellainenkin puoli että tällä tavalla toimiessaan Kokkolan kaupunki ei vain rajoita vaan lopettaa ravintola-alan kilpailun koivuhaassa ja tahtoopa olla niin että kun kilpailua ei ole niin hinnat pompsahtavat. Ei suinkaan alas vaan ylöspäin. Kokkolan palvelukeskus oy:llä on varmaankin hyvä suunnitelma miten kyseiset työpaikat ja verorahat korvataan. Sen suunnitelman lukisin mieluusti tällä samalla palstalla. Te kaikki joita tämä kyseinen asia ihmetyttää niin kehotan kääntymään suoraan Yhtiön toimitusjohtaja Heikki Laitisen puh. 06 82 34 220 tai Kokkolan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Kauko Ojala puh. 044 709 57 00 puoleen ja kysymään asiaa suoraan heiltä sekä ilmaisemaan mielipiteenne. Minun mielestäni tällainen käytös kaupungin puolelta on täysin sikamaista sekä erittäin tuomittavaa ja anteeksiantamatonta. Kyseinen yrittäjä on jaksanut minua ja monia satoja muitakin ihmisiä vuosi tolkulla palvella. Toivonkin että Te arvoisat ihmiset jotka tämän luette osoitatte tukenne kyseiselle yrittäjälle ja yritätte vaikuttaa päättäjiin. Tehkää se parhaalla katsomallanne tavalla kunhan teette sen. Minä ainakin haluaisin vielä käydä kyseisessä yrityksessä kahvilla ja miksi ei välillä jollain muullakin.
Jälleen kerran hävettää olla kokkolalainen.
Ex yrittäjä Raimo lahti
Kokkola (vielä)
Tervemenoa HAKA-PUB….
52
2912
Vastaukset
- hallitusvaihtoon
Sinne tulee s-market.Siksi halutaan sut pois.Tyypillinen osuuskaupan lahjoomat päättäjät asialla.
- qwerty
Tollanen sikala-pub mistä on jatkuvaa häiriötä alueen asukkaille, ja mikä kerää kaikki spurgut ympärilleen, joutaakin loppua nykyisellä paikallaan koulun välittömässä läheisyydessä.
Tämmöistä meininkiä siellä näköjään harrastetaan;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=143976405672339&set=a.131391880264125.22292.129654897104490&type=3&permPage=1
Eikä toinna poistaa, sivut kopioitu ja tarkastajalle menossa.
Hyvää uutta vuotta.- maruna
Entisenä kokkolalaisena. Ja Koivuhakalaisena. Täytyy sanoa, että tuossa 8 vuotta sitten Haka Pub oli vielä ok. Oluelle saattoi pistäytyä, mutta ei jäädä. Tuolloin vielä rahatonta säälittiin. Jopa juoppoa. Ei sden peräaukkoon luudenvartta työnnetty. Kukahan homo lie kuvannut tapahtuman. Tai rahat maksanut luudanvarren työnnettyään?
Haka-Pubin katoaminen taas saattaa muuttaa paljonkin asukkaiden käyttäytymistä.
Entä Fifty-Sixty. Ja se pizzapaikka, jossa sai kuoriaisia pizzan päällä? La jotakin?
Ovatkohan vielä olemassa? - qwerty
Voi toivoa että kerkeän kuitenkin käydä tänä viikonloppuna juomassa lähtökaljat haka-pubissa! :p
- Bjonos
Koivuhaka pesee kasvonsa kun lopetetaan tuollainen paska läävä. Ihmeen kauan tuota touhua on katsottukkin. Erittäin tervetullut asia koivuhaalle ja koivuhakalaisille.
- minä vain
miten niin pesee , ongelma siirtyy vain muualle, ei se koskaan lopu, vaikka kaikki tekopyhät sitä yrittääkin lopettaa, eikö ole parempi kun homma on valvonnassa, ku se et tän jälkeen , meno vaan siirtyy muualle, jos olette niin harhakuvitelmissa, et kun tää paikka lopetetaan , niin koko koivuhaka paranee ja raitistuu, niin haloo menkää nyt itseenne ja miettikää vähän.
- Lapsi viaton
Ei harmita yhtään nythän sinne tiloihin voidaan perustaa vaikka ruotsinkielisen
ala-asteen päiväkerho niin lapset oppivat monikulttuurisuutta.- Koivuhakalainen
Voi hyvät hyssykät!!Elätkö jossain 80 luvulla?
- €€€€€€€
Parempi ku lottovoitto, ku lopettaa..hahhahahaha
- ykstoope ja toinenki
Nyt yhden pysähdyksen taktiikalla CM-markettiin, ruuat, tupakat ja viinat.
Ps. ja sitten illalla kaupungin taxikortilla menopaikoille. On se hyvä, että se kaupunki nyt maksaa meille koivuhakalalaisille taksimatkat. Myhähäääääää!
- holger567
Vanhaa kettuakin on vielä ikävä.
Omituinen kehitys kieltämättä asukasluvun kasvaessa on palveluiden väheneminen.
Eniten kirpaisee postin siirtyminen kaupunkiin. 5km matkaa lähipostiin, millähän sinne mummot kulkee?
Helvetin huono kehitys kaikkiaan asukkaiden kannalta on nyt menossa.
Ottakaahan Urpilaisen Jutskaan yhteyttä haka pubin tiimoilta, eikös tuo ollut siellä joku vuosi sitten sen kylpytynnyri tapahtuman suojelijana. - juuti
Joo, ei tuu ikävä.
- Kulkurin ilta kossu
http://www.youtube.com/watch?v=QV8OH6z3eXQ
"Ei pulloni korkki ees narahtanut, poika kun Haka pubiin läksi........." - HYVÄ_
On lotto voitto koivuhaalle, palveluksekukselle ja sen muille yrittäijille, että tällaisesta sika-juottolasta päästää eroon. Pelkästään tavaran häikki ja vartiointi kustannukset joita tullaisen räkälän pitäminen aiheuttaa ovat suuremmat kuin yrityksen maksama vuokra.
Ymmärrän kyllä, että yrittäjä ja työntekijät kokevat vääryyttä, mutta näin se vaan on. Jos kyseessä olisi kulta kaivos joka työllistäisi 100 henkilöä, niin silloin tällaistet melu, haju ym haitat voitasiin sallia. Mutta kyseessä on vain pieni pubi vähäisine työntekijöineen.
Moni välttelee palvelukseskusessa asiointia, koska siellä aiheuttaa häiriötä päivästä toiseen nämä yhteiskunnan loiset. Toivottavasti tämän ja muiden toimenpiteiden myötä koivuhaan mainetta saadaan kohennettua, sille kuuluvaan arvoon.
Mielestäni koivuhaka olisi kokkolan viihtyisin asuinalue, jos palvelukeskus ja sen läheisyydessä olevat kerrostalot saataisiin siistittyä!- minä vain
on se hyvä kun koivuhaasta lähtee kaupat ja pankit, postit ym, kuin siellä on niin tekopyhää porukkaa, harmittelen haka-pubin puolesta , en muiden palveluiden puolesta.
- mukdee
Järjestäkää mielenosoitus Kaupunginhallituksen seuraavan kokouksen kokouspäivänä kaupungintalon edustalla.
- fgdfghsdg-
haistakaa ny v...u! varmaan kaupunkilaiset siellä iloitsee. vittuako se teitä haittaa jos täällä on haka-pub kateellisia vaan ootte. ei siellä ole pakko käydä jos ei halua aika monia satoja se vituttaakin täällä koivuhaassa kun se lopetetaan joidenkin kaupungin mulk... herrojen takia! sais samalla koko palvelukeskus loppua ja kuollaan kaikki nälkään niinku afrikassa. tämähän näyttää jo puoleks afrikalta!
- minä vain
olen kaupungista , enkä ainakaan minä iloitse tästä tilanteesta, iloinen olisin jos siellä haka pubi saisi jatkaa, kun siellä oli kiva käydä
- 12345678901
Vähiin menee ennenkuin loppuu....
- minä vain
oikeassa olet , Haka pubillakin on oma tarve saada jatkaa , siel on kiva käydä ja siellä on reilu meininki, sillekkin paikalle on oma tarve.
- yks kaveri
oishan paikalle tarvetta ollut jos kerran 5-6 henkiliöä työllisti. Itse tuli käytyä ehkä noin kerran vuodessa mut aina palvelu pelas oli sit selvinpäin tai sit hiukan maisteissa. Oishan toi kiinnostavaa kuulla syy miks se sopimus lopettiin.
häiriöt ....sanokaa toinen baari missä asutkaat on kauempana.
Kaupungissa samassa asunnossa asukkaat ku baari. - Huips
Kaupungista on kaksi räkälää sulkenut ovensa,otetaas sille!!
- Aiva mahtava juttu!!
Aina yhtä mukavaa kun avaa S24 ja saa muistutuksen siittä että se läävä saa häädön. HAHAHA Hajotkaa juopot, se on ihan oikein teille. :D Jos oikein alkaa pännimään niin voitte aina työttömät vetää päiväkännit kotona. V***n luuserit!
- ei hajota..
..jäähän vielä Faforiita, tosin se on 100 metriä kauempana..no taksilla sitten..veronmaksajien piikkiin se taitaa kyllä mennä..se lisämatka
- Hajoot kuitenkin sis
Mahtaa olla voittajafiilis ku matkaat verorahoillla Laffaan bisselle. Luoja... Toivottavasti sinulla ei ole, eikä tule lapsia kärsimään tuollaisesta.
- saa loppuakki.
Voi voi juoppoparkoja ku yks räkälä loppuu! Eikö elämässä oo tärkeempää ku istua päivästä toiseen jossain baarissa juomassa tai puhumassa paskaa? Hyvä vaan että loppuuki, on Kokkolassaki taas yks kuppila vähemmän.
Jos sitä alkoholia on pakko saada tai jauhaa joutavia, ni joutaa kyllä sitte suunnata keskustaan. Kyllä ei sellasta kertaa oo koivuhaan palkkarilla ollu ku oon siellä kirjastossa käyny, että siinä pihalla/päädyssä ei ois jotain känniläisiä notkunu, oli arki tai sunnuntai.
Miten muka joku Baari voi olla elintärkeä joillekki? Samalla laillahan sitä voi höpöttää ja juua vaikka kotona, tai kokoontua jossain muualla, jos on aivan pakko. Mun elämä ei kaatus yhen baarin loppumiseen. Jos tuo koivuhakaki tosta taas vähän rauhottus. - naapuri.............
onhan se kumma kun kiinteistö firmalle ei raha kelpaa?nytkin palkkarissa on tyhjillään liiketiloja ja näköjään lisää tulee ,kyllähän toi koivuhaka rauhottuu kun koko palkkari lopetetaan.nyt sinne jäävät yrittäjäthän maksavat myös tyhjillään olevien liiketilojen lämmitys kulut?ja vaikka vieressä asunkin ei mua ole bubit häirinny vaikken ite siellä päivystäkkään,en tiedä todellakaan mitä järkeä on lopettaa kannattavia yrityksiä jonkun vainoharhan takia?jos bubi häiritsee niin eihän siellä ole pakko asua ei edes naapurissa?jos joku kuvittelee et noi kokkolan talohoidon vuokra asunnot on niin halpoja asuttavia, voin kyllä hyvällä omalla tunnolla sanoa et hinta ja laatu ei todellakaan vastaa toisiaan.mut älkää peläkkö niin kauan kun sale myy keskikaljaa riittää niitä kännisiä palkkarin edustalla,vai pitäsköhän toi salekin lopettaa?
- namimerkki
No mutta onhan se järkevää vuokrata tilat sille jolta saa isommat vuokrarahat, ja jotka eivät aiheuta palvelukeskuksessa mitään häiriöitä. Moni tietää että ravintolan ja pubin erot.
Palvelukeskus pitäisikin olla palvelukeskus eikä viihdekeskus.
Kannattavan viihdeyrityksen voi sijoittaa myös toisaalle, jos on niin kannattava. Voisiko mutterista ottaa esimerkkiä valitessa sijaintia? vuokrakustannuksetkin olisivat melko pienet.. vedetään vedet ja sähköt jostain jonnekin, en minä tiedä.
Lämpökeskuksen taakse, takahikiän metsään, lähellä salaattimaata? Ravitkin voi seurata nauttiessa sitä viikon yhtä ja ainutta olutta.
- 0vela vet0
La-Vavo-riitta on jo nostanut tuopin hintaa (50c) Aika karski korotus..Lienee syynä olla se, että Haka pubi lähtee pois.
- 33333m
Se on kauhiaa! 1 - 5 tuoppia 50c - 2,50e lompakko kevenee. Missä ajassa? Itellä moraalisen kynnyksen ylittäneenä, omaa tuntoa järkyttäen viikon aikana saavutan tuon määrän, tekee kuukaudessa noin. 10e mihin se voi vaikuttaa. Itse en keksi, muuta kuin sen et pienyrittäjä saa ansaitsemansa korvauksen raskaasta työstä.
Laajennusta kaivataan.
- HEIKKI FANI
No jäähän tänne Koivuhakaan vielä tori ja perhepäiväpuisto jossa asiakasmäärät tulee nousemaan huomattavasti. Sitten kirjotetaan taan lehissä että juopot säikyttää lapset pois puistosta. Itse aion istua kaljakassineni jatkossa kyseisillä paikoilla kavereineni. KIITOS HEIKKI LAITISELLE.
- KJP
Valvonta tulee kiristymään myös näiltä osin Koivuhaassa. Poliisi eikä kaupunki tule enää sietämään häiriköintiä ko. kaupunginosassa.
- qwerty
KIITOS, HEIKKI LAITINEN!!!
Kiitos että ajatte myös normaalien, työssäkäyvien ja lapsiperheiden etuja.- qwerty
Ja KIITOS myös KJP;lle!
- HETI PELLOLLE
Eihän tuo näköjään meidän veromaksajien etuja aja....minäkin tuon n. 25t ekee/v'
veroja kaupungille.....vittu tuommoiset heti kävelemään yhtiöstä ja HETI!!!!!
- Ihanaa kun
projekti etenee ja Kokkola puhdistuu saastasta.
- jgfuum
Usko Jeesukseen niin pelastut !
Myydään Ford Taunus, v76, hyväkuntoinen, väri sininen, helmapellit vähän ruosteessa, mutta muuten timmi peli. Hintapyyntö 7600e. Nopeat syövät hitaat..
soita 040-6764332 Arvid Lindeman.- 30
Ei paha! onko remmi vaihettu?
- ffffkkkkk
Onpa ollut ihanan rauhallista nyt kun tuo "pub" hiljeni tuosta vierestä. Ah autuutta!
- pää pyörällä
Kohta varmaan suljetaan palvelukeskuskin.....hiljenee ne muutkin paikat, kun siellä ei enään käydä. Kelaa siinä sitten munamankelilla kaupunkiin.
- lahden sininen;
Puskaradion kertomaa !!! uusi yrittäjä ex hakapubin tiloihin
- asd
yhyyyyyyyyy kokkolan landet kovii kitisee :DDDDDDDD
- asd
yhyyyyyyyyy minulla on myös jumalattoman iso perrsereikä.
- qwerty?
Kokkola-lehdessä oli R.L;n mielipidekirjoitus haka-pubin vuokrasopimuksen irtisanomista koskien.
Paljon oli painoitettu ko. yrityksen tuomia hyötyjä kaupungille(ynnä muille vast. tahoille), kirjoittaja myös perää toimitusjohtaja H.Laitisen vastuuta asiassa.
Koska kirjoittaja näinkin näkyvästi peräänkuulluttaa H.Laitisen vastuuta, haluan tuoda tiettäväksi sellaisen seikan että Heikki Laitisella on vastuu myös ASUKKAIDEN hyvinvoinnista sekä viihtyvyydestä alueella.
Jos suuri osa vuokraa maksavista tahoista/asukkaista kokee että yhdestä vuokraa maksavasta tahosta on kohtuutonta haittaa muille, on vuokranantajan siihen jollain tapaa puututtava.
Vuokranantajalla on täysioikeus uusia tai olla uusimatta vuokasopimusta, miten vain haluaa.
Kyllä varmaankin menestyvä yrittäjä uuden kiinteistön löytää, ja uudet anniskelu-luvatkin varmaan saa?
Yllä kirjoitettu on oma näkemykseni asiasta, eikä edusta millään tavalla H.Laitista, tai muitakaan erityisiä tahoja.
Kiitokset. - asiasi on kuultu.
juuri tämän kirjoituksen perusteella voin kertoa että olen onnellinen että et kokkolassa ole päättäjän asemassa. kyllä, sinulla on oikeus oman mielipiteesi ilmaisuun mutta tämä ( ja kokkola lehteen kirjoitettu artikkeli) on jo henkilökohtainen hyökkäys tiettyjä ihmisiä/ihmistä kohtaan! varmaan vuokrasopimuksen purkaamisen on ollut jokin hyvä syy esim. kuppalista johtuvat kustannukset ja meluhaitta ympäristölle ja tilalle on varmaankin jo suunniteltu jotain muuta. Hyvä työntekijä löytää aina itselleen uuden työpaikan ja hyvä yrittäjä uudet toimitilat. Minun mielipiteeni on että asiasi on kuultu ja en jaksaisi nähdä näitä sinun herjauksiasi tällä palstalla enkä lehdessäkään, kiitos.
- s
Nosta nyt rintoja Raimo Lahti kun olet niin rohkea,että voit haukkua Laitista parasta henkilöä joka on vuosikymmenet ajanut koivuhakalaisten etua.
Koivuhaan vaikutusalueella asuu 5000-8000 asukasta, naapurikuntia on monia
joissa on vain 2000 asukasta ja siellä on kunnanjohtaja alaisineen hoitamassa
asiota, täällä samat asiat hoitaa Laitinen tehokkaan työporukan kanssa.
- jebujee
Olipa kivaa kävellä koivuhaassa kun hakapubin raunioille ollaan rakentamassa jotain kehittävää!
Seutu on siistiytynyt huomattavasti, mutta surukseni huomasin jokun juopporemmin pesiytyneen vanhusten rivitalojen edessä olevalle aukiolle!
Eikö näille voisi viedä vessaa siihen niin ei tarvitsisi kuseksia pusikoihin, puiden juurille saati seinille? Fy fan! - näen heidät usein
Hosse ja käsi-ville ja heidän nainen siellä juovat jatkuvasti.
- missing old fox
Joko tiedetään mitä paskaa tulee haka-pubin tilalle. Jotain mamujen palveluja tietysti ?
- mb.lkklfgkfk
missing old fox kirjoitti:
Joko tiedetään mitä paskaa tulee haka-pubin tilalle. Jotain mamujen palveluja tietysti ?
niin ja miks ei oletko rasisti
- fyytrewh
missing old fox kirjoitti:
Sinne tulee sellaisia gloryhole jutskia seiniin. sinne sitten valkoiset naiset ja miehetkin pääsevät suutelemaan "mörköä".
- Missing old fox
mb.lkklfgkfk kirjoitti:
niin ja miks ei oletko rasisti
No en ole rasismi. Tuntuu vaan nykyään , että jos jokin palvelu lopetetaan, niin tilalle tulee joku
Mamu paikka.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815