Tupakointislangia

slangia opiskeleva

Eli siis olisin täällä kyselemässä erilaisia tupakointiin liittyviä sanoja eri murteilla, mieluiten helsingin slangia :) Itse tiedän vain muutaman:

TOPPA: röökiaski
STÖDIS: tuhkakuppi tai jokin vastaava...
RÖÖKI: tupakka(kuka ei tietäisi)

Kiitos vastanneille :D

31

11445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrahyhARWHF

      Vai eri murteilla, miksi kysyt noin vaikka et halua kuin hesalaista.

      • Anonyymi

        Tais vitsinä tulla toi "hesalaista"??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais vitsinä tulla toi "hesalaista"??

        Ohhoh. Taidanpi olla 10 vuotta myöhässä.. 😂😂😂


    • slangia opiskeleva

      Murteilla, mutta mieluiten myös hesalaisittain

    • VITUN PENNUT!!

      VOI HELVETTI TEIDÄN PENTUJEN KANSSA!!!!

      TOPPA ON SÄTKÄTUPAKKAA EIKÄ ASKI!!!

      ASKI ON NORMAALI ASKI JOKA ON TEHTY TEHTAALLA!!!!

    • GFDGRHER

      MITEN JOKU VOI LUULLA RÖÖKI ASKIA TOPAKS????
      SE ON TUPAKAN PURUJA

      • VITUN PENNUT!!

        TÄYSIN TOTTA


      • ....

        Itä-suomessa aski on toppa. Muualla topalla tarkoitetaan purutupakkaa, se on sitä murretta.


      • spaddu mies
        .... kirjoitti:

        Itä-suomessa aski on toppa. Muualla topalla tarkoitetaan purutupakkaa, se on sitä murretta.

        Itä-suomessa aski on toppa.Muualla Suomessa topalla tarkoitetaan sätkä pussia.
        Vitutti kun Helsingin tuppukylässä eräällä kioskilla pyysin Armiro topan,niin myyjä anto Aroma pussin.Vittu mikä nuija.


      • VITUN PENNUT!!
        spaddu mies kirjoitti:

        Itä-suomessa aski on toppa.Muualla Suomessa topalla tarkoitetaan sätkä pussia.
        Vitutti kun Helsingin tuppukylässä eräällä kioskilla pyysin Armiro topan,niin myyjä anto Aroma pussin.Vittu mikä nuija.

        VITUN TYHMÄ PASKA, TOPPA ON SÄTKÄTUPAKKAA!!!! MYYJÄ OLI AIVAN OIKEASSA!!!


      • ....
        VITUN PENNUT!! kirjoitti:

        VITUN TYHMÄ PASKA, TOPPA ON SÄTKÄTUPAKKAA!!!! MYYJÄ OLI AIVAN OIKEASSA!!!

        Käytökselläsi todistat itse omasi tyhmyytesi... hoh-hoijaa... No kunhan vähän kasvat niin ymmärrät kyllä.


      • HUUTO PÄÄLLE!!
        VITUN PENNUT!! kirjoitti:

        TÄYSIN TOTTA

        HUUDETAAN KOVEMPAA!


      • mätiiän
        spaddu mies kirjoitti:

        Itä-suomessa aski on toppa.Muualla Suomessa topalla tarkoitetaan sätkä pussia.
        Vitutti kun Helsingin tuppukylässä eräällä kioskilla pyysin Armiro topan,niin myyjä anto Aroma pussin.Vittu mikä nuija.

        Toppa on pussi joka sisältää röpöjä. Topasta käännetään sätkiä. Aski on aski ja nuuska on purutupakka.


      • Anonyymi
        mätiiän kirjoitti:

        Toppa on pussi joka sisältää röpöjä. Topasta käännetään sätkiä. Aski on aski ja nuuska on purutupakka.

        Nuuska ei ole purutupakkaa.
        Purutupakka on köysimäiseen
        muotoon punottua tupakanlehtiä.
        Kutsuttiin myös pikkanelliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuuska ei ole purutupakkaa.
        Purutupakka on köysimäiseen
        muotoon punottua tupakanlehtiä.
        Kutsuttiin myös pikkanelliksi.

        Pikanelli


      • Anonyymi
        VITUN PENNUT!! kirjoitti:

        VITUN TYHMÄ PASKA, TOPPA ON SÄTKÄTUPAKKAA!!!! MYYJÄ OLI AIVAN OIKEASSA!!!

        Olet oikessa....


      • Anonyymi

        Tää ollu joku pentu..


      • Anonyymi

        Tää ollu joku pentu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää ollu joku pentu...

        Varkaudessa ne väittää askia topaksi.


    • pekaknsa

      lämäri = l&m
      mallu = malrboro

    • mävaatäälä

      onk sul stidei et saa röökii roihu = Hei, olisiko sinulla sytytintä, jotta saisin tupakkaani tulta

      • Anonyymi00030

        Röökiin eldis .


    • enpolta

      mäki haluun tietää! rööki sanoi:)

    • Lasse Lehtinen

      Tupakka-aski on savukerasia.

    • JayJayJKL

      Vastaan myöhässä ku tylsää. Stidit=Tulitikut, Stenderi/Stenkku=Sytkäri, Spaddu/Körssa=Rööki

    • LtRönni

      Röökit sammutetaan ja piippuihin kustaan!

    • Cancer-Fun

      Keuhkis = keuhkosyöpä
      Ahis = keuhkoahtauma
      Lerppu = erektio-ongelma
      Idis = tupakoiva vajakki
      Paskanhaju = tupakoija

      • paskanhaju

        Viisaita sanoja!!


    • Jonne16

      Hahaaaaaa!!

    • Anonyymi

      Mikä stödis. Se on stökis..

    • Kakarat ja köyhät kerjäsivät aina:

      "Anna hatsi!"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe