Äiti heittää ulos

Milla

Niin, ihan sellaista vain tiedustelisin, kun äitini aikoo heittää minut pihalle kotoa (tällä kertaa, on ihan tosissaan). Olen 17 ja opiskelen. Syynä ulosheittämiseen on se, että sai tietää että juon alkoholia välillä viikonloppuisin. Sellaista vain mietin että koska en tällä hetkellä saa mitään tukea, niin pitääkö silti mennä sossuun juttelemaan ja voivatko auttaa asunnon kanssa?

Töitä siis olen kuitenkin jo etsinyt, mutta jos vaikka puhelinmyyntinkin menisin töihin jossen muuta paikkaa saa. niin voiko kela tällöin antaa jotain tukea vaikken tällä hetkellä saa mitään, ja kun kävin kysymässä aiemmin jos muuttaisin omaan kämppään, niin sanoivat etten saa tukia. Mutta jos nuo rahat ei vaan riitä vuokraan yms elämiseen, niin mitäs sitten?

Vai joudunko lastenkotiin, vaikka kuitenkin ihan kohta 18 olen jo?

5

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gl

      No äitisi on elatusvelvollinen, että jos hän sinut heittä pihalle, hän joutuu silti elämisesi maksamaan. Sossu voi periä rahat elatukseesi äidiltäsi. Sitä sietää äidinkin miettiä.

      Sossusta saattaa apu löytyä, vaikka sitten äitiä kiristämällä. Sinulla saattaa myös olla oikeus opintotukeen, asumislisään vähintään. Jos asut vain äitisi kanssa, hänen tulonsa vaikuttavat opintotukesi määrään.

      Lastenkoti tuskin on se paikka sinulle.

    • asunnonvälittäjä

      Äidin pitäisi miettiä ja sossusta saattaa löytyä apua vaikka sitten äitiä kiristämällä:
      näissä keskustelupalstoissa vain on se vika että kuka tahansa voi antaa mitä tahansa neuvoja vaikkka ne olisivatkin täysin typeriä ja vastuuttomia
      Mitäpä jos sinä keskustelun aloittaja miettisit vaikka tätä: Olet alaikäinen ja sinulta on lailla alkoholi kielletty. Nyt olet kuitenkin joutumassa pois kodistasi sen takia että juot alkoholia. Oletko ajatellut hetkeäkään sitä vaihtoehtoa että äitisi on huolisttaan sinusta ja haluaa parastasi.
      Sinä kysyit neuvoa ja tässä sellainen tulee vaikka sitten ei miellyttäisikään. mikäli äitisi ei ole mielenvikainen tai väkivaltainen niin menet ja pyydät häneltä anteeksi käytöstäsi ja selvität asian hänen kanssaan ja vaikka vituxxxxsi niin jos äitisi sitä vaatii niin lopettat sen alkoholilla pläträämisen ja odotat kunnes olet täysi ikäinen.

    • kolmen äiti

      Jos elät kotona, niin sitten elät kotisi säännöillä niin kauan kun kotona asut ja vielä äitisi kustannuksella. Tuohon ongelmaan on maailman yksinkertaisin ratkaisu: jätät alkoholin, joka ei missään mielessä ole ihmiselle tarpeellista. Sillä tavalla sulla säästyy rahaakin tulevaan omaan asuntoon. Äitisi joutuu toki elättämään sut niin kauan kunnes täytät 18 vuotta, mutta sen jälkeen olet omillasi. Mitään tukea tuskin saat, sillä yleensä sossu vaatii, että on otettava opintolaina ennenkuin tukia myönnetään.
      Minusta et voi vaatia äitiäsi noudattamaan sääntöjä ellet noudata niitä itsekään.

    • KOLMEN ÄIDILLE OLET

      aivan oikeassa kodissa on säännöt ja niitä noudatetaan vastuu täytyy kantaa ja se kuuluu vanhemmille näin oli meillä silloinkun lapset asuivat kotona.

    • Vinkkejä

      Sosiaalitoimi tulee seuraamaan alaikäisen alkoholin käyttöä jos vanhemmat eivät pysty valvomaan. Ensisijaisesti sinun tulisi asua vanhempiesi luona ja toimiasi seurataan.

      Kaikenlainen alaikäisen sijoitustoiminta on viimeinen vaihtoehto ja siihen mennään viimeisenä. Jos olet tulossa täysi-ikäiseksi niin sinulla on vastuu tekemisistäsi ja vanhemmalasi on elatusvelvollisuus jos jatkat opintojasi. Jos toisaalta sinut halutaan heittää pihalle kotoasi niin sehän on hyvä peruste hakea asuntoa ja toimeentulotukea.

      Vaikuttaa siltä että vanhempasi ovat epäonnistuneet kasvatusprosessissa kun et noudata heidän ohjeitaan ja et kunnioita vanhempasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe