http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/w1.html
http://www.imaging-resource.com/PRODS/W1/W1A.HTM
http://www.digital-photography-resource.com/gallery/showgallery.php?cat=524&password=
http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_w1-review/index_pfv.shtml
LCD nearly impossible to see in low light, onko kukaan ostanut kyseistä kameraa, onko isokin vika?LCD näyttö on tosi mut se ei näy hämärässä ollenkaan?
Muutenhan kamera on huippuhyvä kaikinpuolin.
Sony Cyber Shot DSC-W1
19
11152
Vastaukset
- Cyber
MOI, olla ettei ole hyötyä mutta vastaan kuitennii :).
Mulla on T1 ja näyttö on oikeinkin kirkas - setup:ssa on LCD:n taustavalon säätö, oiskohan W1:ssä sama??
Mie- Ossi
Joo, ollaan Mien kanssa samoilla linjoilla. Joskus kannattaa sammuttaa näytän valo, esimerkiksi suorassa auringonpaisteessa. T1:ssä ei ole hämärässä tai sisällä ongelmaa.
- Sony W1
Jos T1ssä on menusta säädettavä taustavalo niin uskon kyllä W1 on myös, toisessa arvostelussa taas kehuttiin LCD näyttöä myös hämärässä.
Entäs punasilmäisyys ja salamavalon heikkous? - Cyber
MOI, mulla oli edellinen käyttökamera IXUS 400 ja se ei ollut ihan yhtä paha punasilmäisyyden kanssa. Eli pitää olla valmis kikkailemaan softilla. Salamaa on paha arvostella - ainakin T1:ssä oppii nopeasti nopeasti korjaamaan asian esim. valotuksen säädöillä.
Edelleen nää kommentit on T1:lle. Jos W1:n laatu on samaa kuin omassani niin en voi kuin suositella - ainut mikä aiheuttaa päänvaivaa on sen ison näytön suojaaminen iskuilta (ei viitisisi raiskata pientä kokoa hehtaarikotelolla).
Mie - Ossi
Cyber kirjoitti:
MOI, mulla oli edellinen käyttökamera IXUS 400 ja se ei ollut ihan yhtä paha punasilmäisyyden kanssa. Eli pitää olla valmis kikkailemaan softilla. Salamaa on paha arvostella - ainakin T1:ssä oppii nopeasti nopeasti korjaamaan asian esim. valotuksen säädöillä.
Edelleen nää kommentit on T1:lle. Jos W1:n laatu on samaa kuin omassani niin en voi kuin suositella - ainut mikä aiheuttaa päänvaivaa on sen ison näytön suojaaminen iskuilta (ei viitisisi raiskata pientä kokoa hehtaarikotelolla).
MieKaikkien (melkein?) kompaktien salama on henkilökuvaukseen huono, ei ihmisiä pitäisi kuvata suoralla salamalla. Canonin, Olympuksen ja useiden muidenkin kameroiden lisävarustekenkään saa ulkoisen salaman, jonka voi heijastaa vaikka seinän kautta.
Salama on kallis, ei sovi kaikkiin kameroihin. Tulos henkilökuvauksessa on kyllä ihan eri luokkaa. Kokeilkaa, jos saatte laitteita lainaksi.
- Ohrapuuro
Eilen tuli hankittua ja näytöstä olen erittäin tyytyväinen.Näytön kirkkautta voi säätää kolmeen asentoon ja "normaalilla" näkee erittäin hyvin ihan pimeälläkin (toimii jopa heikkona taskulamppuna ihan pimeässä).Sanottakoon vielä, että itselläni on aika huono "ikänäkö"
Mutta olisi pari kysymystä *kaunis&ylpee*:LLE tai jollekkin muulle, että valikostahan voi valita,(SATURATION)tai (SHARPNESS),niin onko järkevää asettaa kummatkin "PLUSSALLE"kun luulisi kuvanlaadun paranevan vai tuleeko liian hyviä kuvia?
Contrastiakin voi säätää, mutta en ymmärrä miksi sitä ylipäätään voi säätää??
Itselläni ei ole mitään kuvankäsittelyohjelmaa jolla voisi niitä jälkeenpäin säätää, niin siksi kysyn sitä.
Koska siskollani on tässä koneessa Canonin usb-johto jo valmiina niin käykö se sama johto vai pitääkö käyttää mukana tulevaa omaa johtoa?
Sitten vielä kuvakoon säädöstä, että jos meinaa katsella otettuja kuvia vaan näytön kautta tai kehittää normaaleita "kymppikuvia" niin onko järkevää käyttää 3:2 asetusta vai sitä suurinta?
Muuten kamera vaikuttaa aika pätevältä vaikkei aiempaa kokemusta olekkaan digikameroista ja näin kielitaidottomaltakin oppiminen tuntuu aika helpolta, mihin vaikuttaa aika paljon aikaisempi kuvaaminen järjestelmällä ja W-1:sen selkokielinen ohjekirja.- *kaunis&ylpee*
Sama USB-piuha sopii, niissä ei ole eroja.. ovat standardinmukaisia!
Käytä aina suurinta kuvakokoa asetuksina kamerassa jos haluat parasta kuvanlaatua!!
Vain jos tulee tilanne että kortin muistille pitäisi saada paljon mahtumaan kuvia "räpsyjä" jolloin laadulla ei ole niin väliä, kannattaa säätää kuva kokoa!
Eli kamerasta suurin kuvakokoasetus oli tulostettavan kuvan fyysinen koko mikä hyvänsä!
Kameran säädöt (saturation, sharpness yms.) ovat niitä säätöjä mitä kamera tekee kuvalle kun se tehdään jpeg-pakkaukseksi -> fyysiseksi kuvaksi! eli en suosittele niitä säätämään kamerassa, vaan pitämään ne normal-asetuksilla. Säätö kannattaa tehdä erillisellä kuvankäsittelyohjelmalla jos on tarvetta. Sanoit kuitenkin ettet omista sellasta softaa, eli silloin jossakin spesiaalitilanteessa voi olla ihan ok säätää esim. saturationia jos haluaa värien olevan hieman "räikeämmät" tms. Ei tule sen "parempia" kuvia jos säädät sharpnessin maximiin, eli se ei vaikuta itse kuvan laatuun!
Suosittelen pitämään asetukset normal-tilassa ja hankkimaan tulevaisuudessa softan esim. photoshopin!
- Pasi
Olen vain koekäyttäny sitä kameraa ja mun mielestä se on todella hyvä.
Sellaistaan ajattelin kysyä että kuluttaako se näyttö tolkuttomasti akkua? Se on kohtalaisen suuri ja ajattelin että se taitaa tappaa patterit aika äkkiä. Onko näin?
Sit sellaista että mitä te maksoitte siitä kamerasta? Se on aika tyyris mutta en oikein ole löytäny sellaista hyvää hintaa sille. Netissä hinnat pomppi 450 eurosta yli 600 euroon.
Itse kun olen Saksassa niin vois ostaa sen täältä mutta hinta on 380euroa joten onko sen arvoinen hintaero että kannattaako vaivautua?- jvr
Jos kerran olet Saksassa, niin tsekkaa nämä:
www.redcoon.de tarjoaa tätä kameraa hintaan 317 euroa ja www.sem-shop.de hintaan 319,50 euroa. - huhuu
käykää kattoo hobbyhallin sinuilta, sileä on erilaisia sonyn cyper-shotteja
- Phoenix
Moi!
Eipä se näyttö suuremmin virtaa kuluta. Tai jos kuluttaakin, niin virtaa tuntuu kuitenkin riittävän pitkään. Ei ole kokemuksia kuvaamisesta ilman näyttöä... Näytön ollessa päällä kameraa räpeltää reilusti parisen tuntia yhdellä latauksella. Tuo näyttö on kyllä mahtava, kuvan sommittelu ja otoksen arviointi ruudulta onnistuu varsin kivasti.
Plussaa kameralle manuaalisäädöistä, kuvanlaadusta, akkujen kestosta ja näytöstä. Miinuksia siitä että hyväksyy vain Memorystick muistit, sekä pieni miinus suurehkosta(?) koosta. Monipuolisuuteensa nähden koko lienee kuitenkin ihan ok:) - ostoaikeissa
jvr kirjoitti:
Jos kerran olet Saksassa, niin tsekkaa nämä:
www.redcoon.de tarjoaa tätä kameraa hintaan 317 euroa ja www.sem-shop.de hintaan 319,50 euroa.Stockalla on tuo T1 lokakuun kuukausitarjouksessa 479€ (norm 599). Taitaa olla aika kallis tajous, jos W1:n saa reilulla 300€. Vai onko niissä sitten paljon eroja, jotka puoltavat tuon hintaeron. Eli kannattaako ostaa?
- opkl
Nyt kun olette tutustuneet W1:seen niin kertokaa mitä huonoa olette huomanneet kamerassanne ja tietysti voi kehuakkin.
Olen törmännyt juttuihin missä haukutaan kuvan laatua, mutta onko tämä vika vai yksittäisiä tapauksia?- omituinen höpöttäjä
Muutaman viikon kokemuksella, plussia ja miinuksia voisin jakaa seuraavasti:
Näyttö
Käytettävyys
Nopeus
Akkujen kesto
Videoleikkeiden laatu!
-Kuvanlaatu osittain.
-koosta pieni miinus, ehkä:)
-hieman vajaat manuaalisäädöt, aukko valitaan 2 vaihtoehdosta, zoomin asennosta riippuen.
Siitä kuvanlaadusta voisi kai sanoa, että pienimmät yksityiskohdat hieman sumenee. Kuvat on kyllä sinällään tarkkoja ja värikylläisiä, sekä hyvin valottuneita, tarkentuneita...
Jollei niitä aio hirmuisesti suurentaa niin laatu riittänee mainiosti. A4 koon tulosteet on ainakin vielä hyviä. Kamera kuitenkin pakkaa kuvia hieman liikaa, niin luulen.
Myöskin valkotasapaino voisi olla parempikin hehkulampun valossa. Automaattisäätö ei tee täysin naturaaleja värejä, eikä hehkulamppu asentokaan ole ihan justiinsa. Muunlaisissa olosuhteissa värit ovat loistavat!
Kokeile jos nää linkit toimii:
http://www.megapixel.net/html/issueindex.php?lang=en
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/w1.html
- Gloe
Ostin kyseisen kameran kesällä. Hyvin on toiminut. Näyttö on mahtavan kokoinen ja näkyy HYVIN hämärässä.. jopa pimeässäkin.
Itse olen aivan rakastunut kameraan. :) - Ostamassa
olen ehkä juuri W1:stä ostamassa ja kiinnostaa vielä edellisten kommenttien lisäksi sen video kuvaus ominaisuudet. Olen kuullut että 256:sen kortilla tarkimmalla resoluutiolla saa noin 10 min videota? Pitääkö paikkaansa? mikä on laatu? onko ääni mukana?
Verkkokaupassa oli 388 eskoa ja Giganttihan pistää halvemmaksi, tuskin saa suomesta mistään halvemmalla?
Vastauksista etukäteen kiittäen.- eros
tai sitten n. 330e
http://www.nomatica.com/index.asp?Devise=FIM&Langue=FI&pays=FI&Chargement=photo/dscw1FI.htm
Suomeen ilman lähetyskuluja kun tilaat gift-paketin jossa kotelo mukana. - Pölhis
Osta kunnon kamera eikä mitään Sonyn leluja!
Ei sony kameroita osaa tehdä.
Ne myy lähinnä sillä että jengi oikeesti luulee että sony tekee laatukamaa. Sonyn muut laitteet saattavat olla ihan hyivä, mutta kameroita ne ei osaa tehdä.
Sinuna kääntyisin jonkun oikean kameravalmistajan puoleen ja hommaisin kameran jollaa saa kuvia ilman valoitus ja värivikoja. - Äijä
Moi!
256mb Kortille saattaa mahtua kymmenisen minuuttia korkealla (640*480) resoluutiolla mutta se sitten nykii... 15fps!
Jotta voit kuvata täysin nykimätöntä (ja vähemmän pakattua) videota (30fps) niin tarvitset MemoryStickPRO kortin! Jollei ole PRO malli et voi kuvata parhaalla laadulla ollenkaan, koska tavallinen stick ei ehdi tallentamaan dataa tarpeeksi nopeasti.
Tuota... Osta suoraan Gigainen kortti. 1Gt:n kortille mahtuu vajaa 13min parhaalla laadulla videokuvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk722503Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911596Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641365Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711359- 1291275
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1541142- 1441132
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j881049- 701038
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur741027