Huomenna se helvetti pääsee sitten irti ja täällä varmaan paukkuu ja rätisee paljon. No, Tiiperoinen on herkkä koville äänille ja "rauhoittavaksi se on saanut jo alkuviikosta asti Zylkene valmistetta. Toivotaan että tehoo eikä koiruus olis niin tärinässä. Toki radion laitan isomalle mut kuitenkin.
Saas nähdä kuin moni toope taas kadottaa koiransa vuoden vaihteessa. Eli säätöpv on huomisesta tulossa ja tosi myöhään pitäis jaksaa valvoa että saa koiran vielä yöllä myöhään kusetettua.
Paukkuarat koirat.
46
212
Vastaukset
- mustishhhh
No vie se johonki korpeen.
Meidän koirat ei korvaansa lotkauta raketeille mut tsemppii kaikille pelkääville- Myy-Pikkuinen
No en nyt jaksa viedä, uskon että se nyt on parempi. Ellei sitten mene rakettien ammuskelu ihan yli niin sit häivytään.
- hoh hoh hoooooo
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No en nyt jaksa viedä, uskon että se nyt on parempi. Ellei sitten mene rakettien ammuskelu ihan yli niin sit häivytään.
No et tietenkään jaksa, kamalaa olis olla ilman nettiä ja pulinapalstaa vuodenvaihde vai mitä!!1
- Virtuaalikoneistaja
hoh hoh hoooooo kirjoitti:
No et tietenkään jaksa, kamalaa olis olla ilman nettiä ja pulinapalstaa vuodenvaihde vai mitä!!1
Voi sinua epätoivosta puskista, koita nyt jo unohtaa Myy ja elää omaa elämääsi.
- Myy-Pikkuinen
hoh hoh hoooooo kirjoitti:
Juu, ois se kamalaa. Miksi mun täytyyis lähtee kodistani mihinkään?? Joka puolella se pauke huomenna kuuluu meni sitten minne vaan.
- Lopeta jo vouhotus!
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
Sinä voisit lopettaa jo tuon paskanjauhantasi puskiksista.Sillä faktahan on se että samanlainen puskis olet itsekin vai väitätkö että sinun oikea virallinen nimesi on virtuaalikoneistaja?
Jos alat kirjoitella oikealla nimelläsi vasta sitten voit puhua puskiksista et todellakaan jonkun vakinikin takaa! - Virtuaalikoneistaja
Lopeta jo vouhotus! kirjoitti:
Sinä voisit lopettaa jo tuon paskanjauhantasi puskiksista.Sillä faktahan on se että samanlainen puskis olet itsekin vai väitätkö että sinun oikea virallinen nimesi on virtuaalikoneistaja?
Jos alat kirjoitella oikealla nimelläsi vasta sitten voit puhua puskiksista et todellakaan jonkun vakinikin takaa!Höpön, höpön puskis.
En ole missään väittänyt virtuaalikoneistaja nikkiä nimekseni ja tässähän on nimenomaan keskusteltu puskiksista ja rekattuista.
Totuus nyt kuitenkin on se että minä kirjoitan aina REKATTUNA ja sinä aina puskista. - suosikkipuskis
Höpön, höpön puskis.
En ole missään väittänyt virtuaalikoneistaja nikkiä nimekseni ja tässähän on nimenomaan keskusteltu puskiksista ja rekattuista.
Totuus nyt kuitenkin on se että minä kirjoitan aina REKATTUNA ja sinä aina puskista.Sehän on ihan sama kirjottaako rekattuna vai puskista! Typerä viesti on typerä ihan samallalailla rekatulta ku puskikseltaki. =)))))))))))))
- suosikkipuskis
Voi sinua virtuaalikoneistaja, koittasit jo unohtaa ton puskiksen ja lopettaa voivottelun sen perässä, eläsit omaa elämääs kun kerran sitä muillekin suosittelet. =))))))))))
- Virtuaalikoneistaja
suosikkipuskis kirjoitti:
Sehän on ihan sama kirjottaako rekattuna vai puskista! Typerä viesti on typerä ihan samallalailla rekatulta ku puskikseltaki. =)))))))))))))
Eihän se suinkaan ole sama, typerä viesti puskikselta on typerä viesti puskikselta ja typerä viesti rekatulta on typerä viesti rekatulta, eroa on tasan rekkaantumisena kirjoittamisen verran, eli erittäin paljon.
- Virtuaalikoneistaja
Voi sinua virtuaalikoneistaja, koittasit jo unohtaa ton puskiksen ja lopettaa voivottelun sen perässä, eläsit omaa elämääs kun kerran sitä muillekin suosittelet. =))))))))))
Puskishan se on viimeisen vuorokauden täällä voivotellut minun perässäni ja minä olin kaukana koneelta ja puskiksesta.
Ja muuten, ajattelin huvitella puskisten kustannuksella juuri niin kauan kuin se minua huvittaa, en kuitenkaan kovin myöhään tänään, huomenna taas illalla jos huvittaa, jos ei niin sekään ei johdu siitä että sinä pyytelet täällä että en enää nolaisi teitä puskiksia enempää, vaan siitä ettei minua huvita. - suosikkipuskis
Eihän se suinkaan ole sama, typerä viesti puskikselta on typerä viesti puskikselta ja typerä viesti rekatulta on typerä viesti rekatulta, eroa on tasan rekkaantumisena kirjoittamisen verran, eli erittäin paljon.
Yhtä typerä se viesti silti on, olipa kirjottaja puskis tai rekattu. Ei rekkaaminen tee tyhmistä kirjotuksista yhtään fiksumpia.
- suosikkipuskis
Puskishan se on viimeisen vuorokauden täällä voivotellut minun perässäni ja minä olin kaukana koneelta ja puskiksesta.
Ja muuten, ajattelin huvitella puskisten kustannuksella juuri niin kauan kuin se minua huvittaa, en kuitenkaan kovin myöhään tänään, huomenna taas illalla jos huvittaa, jos ei niin sekään ei johdu siitä että sinä pyytelet täällä että en enää nolaisi teitä puskiksia enempää, vaan siitä ettei minua huvita.Eiköhä jokainen kirjottaja huvittele toisten kustannuksella just niin kauan ku se heitä huvittaa, suotta säkään pyytelet puskiksia lopettamaan ja elämään kirjoittelun sijasta 'omaa elämää'. =)))))))))))))))))
- Virtuaalikoneistaja
Yhtä typerä se viesti silti on, olipa kirjottaja puskis tai rekattu. Ei rekkaaminen tee tyhmistä kirjotuksista yhtään fiksumpia.
Puskikset ovat puskiksia ja heidän viestinsä ovat typeriä puskisten viestejä.
- Virtuaalikoneistaja
Eiköhä jokainen kirjottaja huvittele toisten kustannuksella just niin kauan ku se heitä huvittaa, suotta säkään pyytelet puskiksia lopettamaan ja elämään kirjoittelun sijasta 'omaa elämää'. =)))))))))))))))))
Kyllä minä tiedän ihan kokemuksesta että pyytelen ihan suotta, ette te kuitenkaan rupea sitä omaa elämäänne elämään.
- apina**
Puskikset ovat puskiksia ja heidän viestinsä ovat typeriä puskisten viestejä.
Rekatut ovat rekattuja ja heidän viestinsä ovat typeriä rekattujen viestejä.
- suosikkipuskis
Kyllä minä tiedän ihan kokemuksesta että pyytelen ihan suotta, ette te kuitenkaan rupea sitä omaa elämäänne elämään.
Mitä sä toisten elämistä tiedät? elätkö sä omaa elämääsi vai kenties mun?
- Hego hego =)))
Höpön, höpön puskis.
Totuus nyt kuitenkin on se että minä kirjoitan aina REKATTUNA ja sinä aina puskista.Oletpa taas hölmöllä päällä vai oletko koskaan millään muulla päällä?
Onpa hienoa kun olet oikein REKATTU hou hou hou =)))))
Sepä nyt ei muuta sitä tosi asiaa että et ole sen enempiä täällä muita parempi eikä se rekattu nikki tee sinusta mitään erityistä.Olet yhtä puskissa kun me muutkin ja ihan yhtä tuntematon ja nimetön.
Ja mitä tulee sinun väitteeseesi että aina vain tuolla rekatulla käyt ilkkumassa sehän on kuten itsekin tiedät pahemman laatuista potaskaa koko väite! n.s puskissa se sinäkin ne pahimmat herjasi heittelet.Kuten olet itse eräässä paikassa sen kertonutkin.... ;D - Virtuaalikoneistaja
Hego hego =))) kirjoitti:
Oletpa taas hölmöllä päällä vai oletko koskaan millään muulla päällä?
Onpa hienoa kun olet oikein REKATTU hou hou hou =)))))
Sepä nyt ei muuta sitä tosi asiaa että et ole sen enempiä täällä muita parempi eikä se rekattu nikki tee sinusta mitään erityistä.Olet yhtä puskissa kun me muutkin ja ihan yhtä tuntematon ja nimetön.
Ja mitä tulee sinun väitteeseesi että aina vain tuolla rekatulla käyt ilkkumassa sehän on kuten itsekin tiedät pahemman laatuista potaskaa koko väite! n.s puskissa se sinäkin ne pahimmat herjasi heittelet.Kuten olet itse eräässä paikassa sen kertonutkin.... ;DMukavaa että sinusta on hienoa että olen oikein rekattu, minulle se on vain hyvin tavallista.
Mitä taas höperöihin väitteisiisi tulee, niin minä kirjoitan aina vain rekattuna, ja sinä aina puskista, minä taas en koskaan puskista kirjoittele vaikka sinä luulottelet minun sinulle jossakin, jotakin muuta kertoneen:))))))))))))))
- blooo
Onneksi niitäkin löytyy, jotka välittävät ja tekevät jotain koiran paukkuarkuuden eteen! Viime uutena vuotena sain erään karanneen pelokkaan koiran kiinni. Löytyi kaulapannasta puhelinnumero ja vein koiran kotiinsa, vastassa oli viinalta haiseva vanha känniläinen saunatakissa, joka lupasi viinaa palkkioksi. Muuta ei kuulemma ollut antaa. Vaan enpä kaivannut. Kyllä säälitti jättää koira tuonne.. joutui vain ulos noin metrin mittaisen narun päähän kiinni!
- Myy-Pikkuinen
Oisit pitänyt sen koiran itselläsi seuraavaan pv. =)
- Pukeli.
Tein meidän paukkuaralle pesän. Koiran mahtuva pahvilaatikko nurin ja leikkasin suuaukon päätyyn.
Sen jälkeen räsymaton pätkä peittämään koko hökötystä. Tärisihän se sielläkin, mutta luulisin, että "laitos" siru diapamia auttoi jonkun verran.- Myy-Pikkuinen
täytyy varmaan minunkinkokeilla tehdä laatikosta pesää tuolle. Kokeilenkin sellaista vielä noiden lisäksi. Kiitos vihjeestä, ei sinulla huomisen raveihin olis jotain hyvää tipsiä?? :DD
Huomenna on viimeiset V75 ravit veikkauksella, sitten ne siirtyykin fintotolle ja V75 tulee Toto 75 ja V5 nimekis toto65. Että tuollaista uudistusta. Niin ja huomenna tulee jakoon kaikki ne eurot, mitä veikkaus on pihistellyt potteihinsa, toivottavasti fintoto ei mene siihen lapsellisuuteen mukaan. - Pukeli.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
täytyy varmaan minunkinkokeilla tehdä laatikosta pesää tuolle. Kokeilenkin sellaista vielä noiden lisäksi. Kiitos vihjeestä, ei sinulla huomisen raveihin olis jotain hyvää tipsiä?? :DD
Huomenna on viimeiset V75 ravit veikkauksella, sitten ne siirtyykin fintotolle ja V75 tulee Toto 75 ja V5 nimekis toto65. Että tuollaista uudistusta. Niin ja huomenna tulee jakoon kaikki ne eurot, mitä veikkaus on pihistellyt potteihinsa, toivottavasti fintoto ei mene siihen lapsellisuuteen mukaan.Ei ole tietoa, koska en totoile, en lottoa enkä veikkaa...Mutta samasta huushollista löytyy yksi joka veikkaa, veikkaa, veikkaa, veikkaa... Ja oioi kuinka tärkeää hommaa :)))))))))))))))))))))
- surullista
Joo.
Kyllä taas tuli paha mieli, kun katselin karkurit.fi -sivustoa. Miksei ihmiset opi pitämään niitä koiriaan niin etteivät karkaile !!!!!!!!!
Moni koira menettää taas henkensä omistajien välinpitämättömyyden takia;((- Raketit paukkuu hesassa
Mulla karkas HELMIKUUSSA koira, kun oltiin koirapuistossa, ni joku IDIOOTTI räjäytti jossain lähistöllä raketin. Koira hyppäa aidan yli ja minä juoksin perään. Olin ihan varma että se jää auton alle enkä ikinä enää nää sitä elossa. Onneks on fiksu koira ja oli juossu kotiovelle. Siellä se hädissään pyöri ympyrää.
Ni onko mun vika että koira karkas? Voisitte välillä miettiä mitä kirjotatte. - koiria 25 vuotta
Aivan, koirat kiinni ja sitten ollaan sen koiran kanssa ja näytetään omalla käytöksellä et raketeista ei tartte välittää mitään.
- issu56
Meillä nuo "ötökät" ei noteeraa paukkuja mitenkään vanhinta lukuunottamatta. Se vastaa joka kerta kun jysähtää, mutta kuitenkin häntä heiluen :).
- Myy-Pikkuinen
No tämäkin on mulla eka joka on koville äänille erittäin herkkä. Aika stressaava oli tuolle se 7 untia pelkkää räiskettä.Tai ei se niitä pienempiä ääniä pelännyt mut ne paukut ne ottaa tuon korviin.
Vähän ennen ku suurin pauke alkoi tiiperoinen jo tärisi ja läähätti. Mun piti keksiä jokin helpottava mistä se tykkää ja laitoin radioo isommalle ja aloin leikkiin sen kaa vinkulelulla, se oli sitten tuon juttu ja pelkotila oli tietty pienenpi kun tehtiin jotain mikä sai sen huomion muualle.
Edes ne "rauhoittavat" ei vaikuttanut muuhun kuin siihen että tuo pystyi toimiin, eli leikkimään, ilman sitä se olis ollut varmaan kakkajäykkänä innostumatta mistään. =) - raketit paukkuu hesassa
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No tämäkin on mulla eka joka on koville äänille erittäin herkkä. Aika stressaava oli tuolle se 7 untia pelkkää räiskettä.Tai ei se niitä pienempiä ääniä pelännyt mut ne paukut ne ottaa tuon korviin.
Vähän ennen ku suurin pauke alkoi tiiperoinen jo tärisi ja läähätti. Mun piti keksiä jokin helpottava mistä se tykkää ja laitoin radioo isommalle ja aloin leikkiin sen kaa vinkulelulla, se oli sitten tuon juttu ja pelkotila oli tietty pienenpi kun tehtiin jotain mikä sai sen huomion muualle.
Edes ne "rauhoittavat" ei vaikuttanut muuhun kuin siihen että tuo pystyi toimiin, eli leikkimään, ilman sitä se olis ollut varmaan kakkajäykkänä innostumatta mistään. =)7-tuntii räiskettä? Täällä alko paukutus jo päiviä sitten ja jatkuu vieläkin, ei nyt koko aikaa, mut noin 20 minuutin välein pamahtaa jossain. Koira ei suostu vieläkään lähtee ulos.
En tiedä millon uskallan viedä sen seuraavan kerran koirapuistoon, ettei käy niin kuin silloin kerran...varmaan maaliskuussa vasta.... - issu56
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Edes ne "rauhoittavat" ei vaikuttanut muuhun kuin siihen että tuo pystyi toimiin, eli leikkimään, ilman sitä se olis ollut varmaan kakkajäykkänä innostumatta mistään. =)Voi kuule...meidän Jutta tuli ihan sekopäiseksi vähänkin kovemmasta äänestä ja sen kanssa oli kyllä tekeminen.
Yhden huvilakauden päättäjäisten räiskeessä se karkas kiipeamällä salamana parimetrisen verkkoaidan yli. aikka sen perään silloin heti lähdettiinkin, niin se katos ja korvat se jätti matkanvarrelle. Isännän kanssa sitä yömyöhäseen etsiskeltiin pitkin metsiä ja peltoja tuloksetta.
Mutta kun sitte aamulla tultiin töistä, niin neiti odotti rappusilla ihan hirveän näköisenä. Se oli täynnä takiaisia ja vaikka mitä. Ja arvaa nyt vain miten oli rattoisaa colliesta niitä takiaisia pois ottaa...hitto ettäkö siinä oli tekemistä. - Myy-Pikkuinen
raketit paukkuu hesassa kirjoitti:
7-tuntii räiskettä? Täällä alko paukutus jo päiviä sitten ja jatkuu vieläkin, ei nyt koko aikaa, mut noin 20 minuutin välein pamahtaa jossain. Koira ei suostu vieläkään lähtee ulos.
En tiedä millon uskallan viedä sen seuraavan kerran koirapuistoon, ettei käy niin kuin silloin kerran...varmaan maaliskuussa vasta....Niin, hesassa nyt kaikki on mahdollista.
- kollik
issu56 kirjoitti:
Voi kuule...meidän Jutta tuli ihan sekopäiseksi vähänkin kovemmasta äänestä ja sen kanssa oli kyllä tekeminen.
Yhden huvilakauden päättäjäisten räiskeessä se karkas kiipeamällä salamana parimetrisen verkkoaidan yli. aikka sen perään silloin heti lähdettiinkin, niin se katos ja korvat se jätti matkanvarrelle. Isännän kanssa sitä yömyöhäseen etsiskeltiin pitkin metsiä ja peltoja tuloksetta.
Mutta kun sitte aamulla tultiin töistä, niin neiti odotti rappusilla ihan hirveän näköisenä. Se oli täynnä takiaisia ja vaikka mitä. Ja arvaa nyt vain miten oli rattoisaa colliesta niitä takiaisia pois ottaa...hitto ettäkö siinä oli tekemistä.Colliet onkin sellasii arkajalkoja.
- issu56
kollik kirjoitti:
Colliet onkin sellasii arkajalkoja.
Ei pidä yleistää todellakaan!!!
- kolliik
issu56 kirjoitti:
Ei pidä yleistää todellakaan!!!
Katteleppa noita luonnetestituloksia ja pk tuloksia jos siellä kahdella colliella on jotain positiivista luonteessa on ihme.Sitä se ulkomuodon jalostaminen teettää luonteen kustannuksella.Kyllä suurimalla osalla collieilla on ongelmia luonteissa, tämä koulutusohjaajan arvio.
- issu56
kolliik kirjoitti:
Katteleppa noita luonnetestituloksia ja pk tuloksia jos siellä kahdella colliella on jotain positiivista luonteessa on ihme.Sitä se ulkomuodon jalostaminen teettää luonteen kustannuksella.Kyllä suurimalla osalla collieilla on ongelmia luonteissa, tämä koulutusohjaajan arvio.
Sanotaanko nyt näin, että mulla on omakohtaista kokemusta vain kolmesta colliesta, joista tuo jo mainitsemani oli se arkajalka ja tiedän syytkin siihen, mutta en siitä ala täällä kertoilemaan sen enempää.
Kaksi on kuitenkin ylitse muiden...se, joka pelasti mun hukkumiselta ja se Jenna... - kolliik
issu56 kirjoitti:
Sanotaanko nyt näin, että mulla on omakohtaista kokemusta vain kolmesta colliesta, joista tuo jo mainitsemani oli se arkajalka ja tiedän syytkin siihen, mutta en siitä ala täällä kertoilemaan sen enempää.
Kaksi on kuitenkin ylitse muiden...se, joka pelasti mun hukkumiselta ja se Jenna...No mulla on hieman enemmästä colliesta kokemusta ja monelta vuosikymmeneltä, joten voin hieman "yleistääkkin", koska kyseisen rodun ominaisuudet on pilattu jalostuksella joka on tähdännyt vain ulkomuodollisiin seikkoihin.
kolliik kirjoitti:
No mulla on hieman enemmästä colliesta kokemusta ja monelta vuosikymmeneltä, joten voin hieman "yleistääkkin", koska kyseisen rodun ominaisuudet on pilattu jalostuksella joka on tähdännyt vain ulkomuodollisiin seikkoihin.
Tutuilla on collieita ja sitä kautta(kin) rotua tullut seurattua.Täytyy kyllä sanoa,että melkoisesti on hajontaa.Pelkästään kun lt-tuloksiakin katsoo esim."paukkujen" osaltakin.
Taitaa olla mennyt enemmän karvojen kasvatteluksi kuin pk-ominaisuuksien vaalimista :D- maare kujalta.
issu56 kirjoitti:
Voi kuule...meidän Jutta tuli ihan sekopäiseksi vähänkin kovemmasta äänestä ja sen kanssa oli kyllä tekeminen.
Mutta kun sitte aamulla tultiin töistä, niin neiti odotti rappusilla ihan hirveän näköisenä. Se oli täynnä takiaisia ja vaikka mitä. Ja arvaa nyt vain miten oli rattoisaa colliesta niitä takiaisia pois ottaa...hitto ettäkö siinä oli tekemistä.Voi Issu, ihania muistoja tulee mieleen!
Muistatko kun oliko 86 kun Salama säikähti ja sitä etsintää, taisi olla ihan koko kylä hakemassa, oli termareissa kahvia ja vaikka mitä... Oli sekin yö, sitten aamulla sieltä muti''''n vajan alta löytyi pahasti peloissaan, eikös se puraissu sitä sun senaikasta kaveria peffasta, muistan kun mulle nauroit että ois ottannu riuskempi vaan ja etupuolt'.
Oi ne oli kivoja aikoja siinä kylässä.
Muistat varmaan kun laitan nimen Maare...
Kivoja uusii vuosii viel monta ja iloo nykyelämänn. - issu56
maare kujalta. kirjoitti:
Voi Issu, ihania muistoja tulee mieleen!
Muistatko kun oliko 86 kun Salama säikähti ja sitä etsintää, taisi olla ihan koko kylä hakemassa, oli termareissa kahvia ja vaikka mitä... Oli sekin yö, sitten aamulla sieltä muti''''n vajan alta löytyi pahasti peloissaan, eikös se puraissu sitä sun senaikasta kaveria peffasta, muistan kun mulle nauroit että ois ottannu riuskempi vaan ja etupuolt'.
Oi ne oli kivoja aikoja siinä kylässä.
Muistat varmaan kun laitan nimen Maare...
Kivoja uusii vuosii viel monta ja iloo nykyelämänn.Voi sua satutätiä...!!!
- raketti ei paha
Näin tuli ensimmäinen uusi vuosi koirallenikin.. :) Hyvin otti pennun kutale sen vastaan (10kk). Aluksi otimme pari tuntia ennen rakettien ampumista sisälle ja annoin luun jyrsittäväksi vähän ennen kuutta. Ensimmäisiä raketteja alkoi jo räjähtelemään, eikä koira näyttänyt mitää pelon merkkejä :) Välillä jäi vain kuuntelemaan pauketta ja jatkoi jyrsimistä. Sitten kokeiltiin, josko sen voisi ulos laittaa. Ja ei sielläkään välittänyt :) Istui vain samalla paikalla kuin missä aina tutkii maailman menoja, ja seuraili raketteja. Jossain vaiheessa kutaleelle tuli väsy ja oli mennyt koppiinsa nukkumaan. Olin todella iloisesti yllättynyt tästä reaktiosta :) Olin ollut jo kauhuissani koiran puolesta, et miten se tulee panikoimaan :) Onneksi osottautui omat kauhut aiheettomiksi :) Hyviä uusia vuosia!
- Ei pelkoa!
No meillä ei yksikään paimen ole ollut paukkuarka ja aina on olleet enempi kiinnostuneita raketeista kun mitään muuta.
Koiran hermorakenteessa on jotain vialla jos se pelkää pauketta. - m.
Ei pelkoa! kirjoitti:
No meillä ei yksikään paimen ole ollut paukkuarka ja aina on olleet enempi kiinnostuneita raketeista kun mitään muuta.
Koiran hermorakenteessa on jotain vialla jos se pelkää pauketta.Olen viimeisestä samaa mieltä, ainakaan ei pitäisi pennuttaa koiraa jolla on kova paukkuarkuus, se kun on sellainen asia joka periytyy. Ja se voi aiheuttaa koiralle pahaa kärsimystä. Ilotulituksiin voi jotenkin varautua (kun tietää koska ne on) mutta ihan kaikkiin ääniin ei.
Eri asia on sit alunperin normaalihermoset koirat jotka omistajat saa omalla käytöksellään säikähtelemään pamauksia. Lohduttamalla ja hyssyttämällä vahvistetaan koiralle että niissä pamauksissa on todellakin jotain vaarallista. Samaten jos itse säpsähtää pystyyn ja juoksee vaik ikkunaan katsomaan niin se on koiralle merkki siitä että omistaja hermostu eli vaara uhkaa meitä. - Myy-Pikkuinen
Ei pelkoa! kirjoitti:
Koiran hermorakenteessa on jotain vialla jos se pelkää pauketta.Joo, mulla kans holsku oli tosi hyvä, vaikka vieressä ois paukahdellut niin ei mitään tietoakaan pelosta.
Mut tää mikä nyt on niin ei ole paimensukuinen lainkaan ja ikävä kyllä edellinen omista ei ole oikein totuttanut tuota joihinkin (moniin) tiettyihin koiralle normi juttuihin. Nyt sillä on asiat suht ok, mut tuo kovien äänien arkuus on tosiaan se iso ongelma, muitahan tuolla ei ole, sinänsä tervejärkinen paketti ja historiaansa nähden reipas koira. m. kirjoitti:
Olen viimeisestä samaa mieltä, ainakaan ei pitäisi pennuttaa koiraa jolla on kova paukkuarkuus, se kun on sellainen asia joka periytyy. Ja se voi aiheuttaa koiralle pahaa kärsimystä. Ilotulituksiin voi jotenkin varautua (kun tietää koska ne on) mutta ihan kaikkiin ääniin ei.
Eri asia on sit alunperin normaalihermoset koirat jotka omistajat saa omalla käytöksellään säikähtelemään pamauksia. Lohduttamalla ja hyssyttämällä vahvistetaan koiralle että niissä pamauksissa on todellakin jotain vaarallista. Samaten jos itse säpsähtää pystyyn ja juoksee vaik ikkunaan katsomaan niin se on koiralle merkki siitä että omistaja hermostu eli vaara uhkaa meitä.Kyllähän se oma käytös osaltaan vaikuttaa.Voihan sillä niin vahvistaa kuin vähentää.
Tuossa taas ,jos vaikka säpsähtää (itse sitä teen,paukkuarkako :D ) tai menee katselemaan,niin sillä voi vahvistaa lähinnä sitä,mitä pohjalla on ja mikä on tyypillinen yksilölle ilmenevä käytös.
Eli jos se hermorakenne on riittävän hyvä´,eikä pohjilta paukkuarka,niin koira ei tyypillisesti välttämättä reagoi lainkaan pelolla(harvemmin).Lähinnä esim.innostumalla.
Periaatteessa sama,kuin miten suhtautuu vaikka ovikellon soittoon.Pohja tulee perimästä (miten suhtautuu ihmiseen,vahtivietti ym.),seuraava osa omistajasta plus pohja,ja lopputulos sitten miten ohjeistettu,mikä sitten viimepeleissä ratkaisee.
Mutta toki se oma käytös on tärkeää,varsinkin silloin,kun on kyse ongelmatapauksista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1682632Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n952457Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi772070- 1422009
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1151868Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1051587Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241584Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki481524- 811234
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191221