Dubaihin vinkkejä! :D :D

Traveller

Olemme lähdössä vuodenvaihteessa dubaihin, olemme aurinkomatkojen pakettimatkalla, mutta ensisijaisesti Rantalomalla, hotellimme sijaitsee Bur Dubaissa ( Arabian courtyard ). Onko jollain kokemusta tai tietoa mikä on kätevin ja edullisin tapa liikkua jumeirahin rantojen ja Bur Dubain välillä, tästä kun ei netistä löydy tietoa. Entäpä mitkä on must juttuja Dubain keskustassa basaarien ja totta kai Burj Khalifan lisäksi. Entäpä moskeijat itseäni kiinnostais kovasti käydä moskeijoissa, mihin moskeijoihin turistit pääsevät? pitääkö pukeutua erityisellä tavalla? ja kuinka suuri riski Dubaissa on sairastua vatsatautiin/turistiripuliin, Egyptissä ja Thaimaassa molemmat kävivät käsiksi. Mikä on muuten yleinen käsite tinkimisessä kohteessa?

kiitos jo etukäteen ! :)) :D:D:DDD

5

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MatkaMirkku

      Hotelleista on kuljetus rannalle aamulla yleensä pikkubussilla klo 10 ja takaisin hakevat päivällä.
      Must juttu on ajaa abra veneellä kulta ja maustesoukkeihin,Pukeutua voi aivan tavallisen kesäisesti,kun ei ammu yli tosilyhyissä minihameissa ja bikiniyläosassa.Vatsatautia siellä ei saa,itse olen syönyt aivan kaikkea salaateista lähtien,siellä on hygienia hyvä,täysin erijuttu kun egyptissä ja thaimaassa.Jos olet shoppailija niin bur khalifan juurella on se tosi iso ostoskeskus dubai mall.Yksi päivä kannattaa tuhlata menemällä sharjahiin big souqiin,päiväksi riittää kaupantekoa.
      Siellä kannattaa uskaltautua syömään kansanpaikkoihin vaikka ne ei päälle luksukselle näytä,niissä on hyvä ruoka muutamalla eurolla.
      Tinkiä siellä kannattaa niinkun muuallakin.

    • taxidriver´

      Taksi on edullisin tapa liikkua. Hinnat ovat n. 10 osa suomen hinnoista.

    • matkamirkku

      Taitaa edullisin tapa olla bussi sekä metro minun laskujeni mukaan

    • dubaifani

      Hotellinne lähellä on bussiasema, josta lähtee mm. bussit 8 ja 8A, joilla pääsee sekä yleiselle rannalle (open beach = maksuton) tai Jumeirah Beach Park (sisäänpääsy n. 1 euro). Kannattaa ajaa ko. busseilla myös pääteasemille asti (toinen IBN Battuta Malla ja toinen Dubai Marina), näkee enemmän kaupunkia mm. purjehotellinkin. Osta asemalta ladattava matkakortti, bussissa ei myydä lippuja.
      Metrolla ei rannalle pääse, mutta sillä pääsee Dubai Mallille ja muihinkin ostoskeskuksiin, lähin asema tuon bussiaseman lähellä olevan Carrefour marketin vierellä. Samalla matkakortilla pääsee metroon,
      Jumeriahin moskeijaan pääsee turistit, mutta siellä on tietty opastettu aika jolloin pääsee sisään. Netistä löytyy moskeijan aukioloaika.
      Tinkiä kannattaa hotellinne lähellä olevilla soukeilla, ostoskeskuksissa tai muualla ei tingitä.
      Normaali kesäpukeutuminen ok, mutta ilmastoinnit (jopa bussipyseillä) niin tehokkaat ettei t-paidassa tarkene.

    • traveller

      Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä :D :)!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1163
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      820
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      819
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      794
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe