Kuin usein siihen vettä vaihetaan..verrattuna sisäsuodattimeen..??
Ulkosuodatin
5
131
Vastaukset
- ;))
Vaihdetaan siihen vettä...? Tarkoitatko kuinka usein ulkosuodatin pitää puhdistaa? Vastaus on silloin kun pumppausteho on heikentynyt eli riippuu akvaarion kuormituksesta.
Molempien kanssa vettä taas tulee vaihtaa akvaariosta puolet kerran viikossa. Nitraatti ratkaisee; se ei saa nousta yli 20.- eikaikkitietonen
NO 3 0.5
NO2 0
GH 10
KH 25
PH 6.7
justiinsa..kuinka usein? 300 litranen..oisko n.40 ..kardinaaleja.keltabarbeja..sinirihmoja 3,kiilakylkiä 11, pohjalla 2 urospartista..3 piikkisilmää..ei kotiloita lain(vaikka muutama kai olla saisi..??) kasveja erilaisia sekä ´maassa´ että pinnalla.. vaihdanko vaikka eheim professionel 3- 350 (tyyppi 2073) tuntus jotein sopivalta..vaan parasta kysyä..
kiitos vastauksestasi
mitä nuo arvot sanoo..??
- ;))
Itsellä ei ulkosuodattimista ole paljoa tietoa, mutta eihän sinne suodattimen sisälle ikinä vaihdeta vettä, se vain huuhdellaan. Läpi se akvaarion vesi kulkee. Taas akvaarion vedenvaihdot tulee edelleen tehdä viikottain. Suodatin pestään kun virtausteho on heikentynyt eli ihan oman akvaarion kuormituksen mukaan. Tuon kokoinen kyllä tarvitsee muunkin suodattimen kuin pelkän sisäsuodattimen.
Itse suosin mattosuodattimia, kun ovat niin vaivattomia ja ajavat ulkosuodattimen asian. Lisäksi eivät rikkoonnu ja ovat edullisia. Tosin ulkonäöstä kaikki eivät pidä.- eikaikkitietonen
..en nyt oikein varmaan käsittäny..tarkotin tietysti akvaarion vedenvaihtoa..
en suodattimen...tuosta mattojutusta en tykkää lain..et kuitenkaan sanonut noista vesiarvoista mitään.. kiitos vastauksestasi..
- firefly-
Vedenvaihtoväli riippuu ihan akvaarion koosta, mitä pienempi sen useammin, sekä kalastosta. Jos paljon kaloja, joutuu vettä vaihtamaan yleensä useammin, kun kakkaakin tulee enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324431Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘751114PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832