Turvonnut nielu

MinäJokaOlenPipi:(

Huomasin tuossa muutama päivä sitten, että syödessäni eräästä Fazerin konvehtirasiasta tuli outoja oireita. Nielu tuntuu turvonnen hurjasti ja on kipeä, silti hengittäminen ja nieleminen sujuu normaalisti ilman suurempia kipuja. Olo on muutenkin vähän kipeä (limaa kurkussa, ei yskitä, ei kuumetta, nokka vuotaa, vaikka räkä tuntuu olevan kuivaa..), mutta se voi olla ihan kaverilta saatu normaali lenssu.

En keksi mitään mistä tämä voisi johtua. Kananmunaa söin muutama päivä ennen tätä suklaajuttua, joten kanamuna-allergiaa en usko mistään napanneeni. Kuumaa juodessani/syödessäni tuntuu kuin ihan koko ruokatorvi olisi tulehtunut (polttelee poikkeuksellisen paljon kun kuuma tavara menee ruokatorvea alas).

Minulla ei koskaan ole todettu mitään allergioita tai allergioihin viittaavaakaan.

5

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

Ihan samat oireet on minulla. Olen myös syönyt Fazerin konvehteja, mutta en pysty suoraan niihin liittämään oireitani.
      Tänään kävin päivystyksessä ja otettiin nielusta näyte. Saa sitten nähdä mikä on tuomio...

• MinäJokaOlenPipi

AP jatkaa:
      Kyllä taitaa nyt Fazerin konvehteissa olla vika! Jälkeenpäin ei ole mistään enää tullut mitään samankaltaisia oireita. Harmi vain, että ko. namut on jo roskiksessa, niin valittaminen lienee turhaa... :/

• hghjbj

No joo-o! Jos sulle tuli niistä allerginen reaktio niin ei se kyllä sen valmistajan vika ole.

Jos niissä oli pähkinää niin se monesti voi aiheuttaa tuollaista, jos on jonkin sortin yliherkkyyttä. Itselläni ainakin aiheuttaa ja satunnaisesti vieläpä.

• kurkku pöhökki

mulla samoja oireita... ne tulee tolleen yllättäen ja kestää 2p n.sit luulen aina et tuli flunssa mutta ei se oo sitäkää... oisko suklaa??? lisäaine..ja allerginen en oo millekkään mainitsin siitä lekurille

• sama kuin yläpuol..

kokeiles antihistamiinia esim cetirizin.. auttasko jos se sulle sopii muuten??HUOM!
      tää kokeili ja olo parani kurkussa yhden pillerin kerkesin napata, mutta sit muistin en voi ottaa antihistamiiniä kun tekevät allergiatestit..ens viikolla lapputestit..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2988
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2886
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2802
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2095
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      14
      1954
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      111
      1949
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1569
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1544
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      368
      1407
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1051
    Aihe