Turvonnut nielu

MinäJokaOlenPipi:(

Huomasin tuossa muutama päivä sitten, että syödessäni eräästä Fazerin konvehtirasiasta tuli outoja oireita. Nielu tuntuu turvonnen hurjasti ja on kipeä, silti hengittäminen ja nieleminen sujuu normaalisti ilman suurempia kipuja. Olo on muutenkin vähän kipeä (limaa kurkussa, ei yskitä, ei kuumetta, nokka vuotaa, vaikka räkä tuntuu olevan kuivaa..), mutta se voi olla ihan kaverilta saatu normaali lenssu.

En keksi mitään mistä tämä voisi johtua. Kananmunaa söin muutama päivä ennen tätä suklaajuttua, joten kanamuna-allergiaa en usko mistään napanneeni. Kuumaa juodessani/syödessäni tuntuu kuin ihan koko ruokatorvi olisi tulehtunut (polttelee poikkeuksellisen paljon kun kuuma tavara menee ruokatorvea alas).

Minulla ei koskaan ole todettu mitään allergioita tai allergioihin viittaavaakaan.

5

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      Ihan samat oireet on minulla. Olen myös syönyt Fazerin konvehteja, mutta en pysty suoraan niihin liittämään oireitani.
      Tänään kävin päivystyksessä ja otettiin nielusta näyte. Saa sitten nähdä mikä on tuomio...

    • MinäJokaOlenPipi

      AP jatkaa:
      Kyllä taitaa nyt Fazerin konvehteissa olla vika! Jälkeenpäin ei ole mistään enää tullut mitään samankaltaisia oireita. Harmi vain, että ko. namut on jo roskiksessa, niin valittaminen lienee turhaa... :/

      • hghjbj

        No joo-o! Jos sulle tuli niistä allerginen reaktio niin ei se kyllä sen valmistajan vika ole.

        Jos niissä oli pähkinää niin se monesti voi aiheuttaa tuollaista, jos on jonkin sortin yliherkkyyttä. Itselläni ainakin aiheuttaa ja satunnaisesti vieläpä.


    • kurkku pöhökki

      mulla samoja oireita... ne tulee tolleen yllättäen ja kestää 2p n.sit luulen aina et tuli flunssa mutta ei se oo sitäkää... oisko suklaa??? lisäaine..ja allerginen en oo millekkään mainitsin siitä lekurille

    • sama kuin yläpuol..

      kokeiles antihistamiinia esim cetirizin.. auttasko jos se sulle sopii muuten??HUOM!
      tää kokeili ja olo parani kurkussa yhden pillerin kerkesin napata, mutta sit muistin en voi ottaa antihistamiiniä kun tekevät allergiatestit..ens viikolla lapputestit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe