raskaus ja unettomuus

houhou63

heippa,

onko täällä muita jotka kärsii raskaus ajan unettomuudesta.. itse olen nyt rv 29 ja viime viikko on mennyt valvoessa. nukahdan aamulla ehkä 5-7 aikaan ja sitten herätyskello soi 7.30.. jäin nyt saikulle tämän takia.. tämä asia stressaa minuA ihan hirveästi.. enkä halua mitään lääkkeitä!!!

3

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valvoin myös

Itse olen nukkunut ennen raskautta 8-9h/yö kuin tukki. Alkuraskaudessa (eli n. viikot 4-16) nukuin niin paljon kun vaan aikaa oli eli kävin vaan töissä (työmatkoineen 11h/arkipäivä) ja lopun ajan vuorokaudesta nukuin. Keskivaiheessa raskautta väsymys hieman helpotti ja n. viikosta 25 lahtien olen nukkunut 2-7h/vrk. Kun menen nukkumaan, nukahdan heti, mutta herään ihan virkeänä esim. tunnin kuluttua ja sitten valvon monta tuntia ja nukahdan uudelleen esim. tuntia ennen kuin herätyskello soi. Töissä olen ollut hieman väsynyt, mutta pakko on ollut jaksaa. Neuvolassa ei ole asaan oikeen mitään sanottu. Viikkoa ennen äitiysloman alkua jouduin jäämään saikulle korkean verenpaineen takia, tiedä sitten onko tällä monen viikon nukkumattomuudella ollut tekemistä tämän verenpaineen nousun kanssa. Mutta nytten kun on verenpainelääkitys aloitettu niin nukuttaakin jo paljon paremmin. Mutta tuo valvominen oli kyllä ärsyttävaa. Vaikka väsytti niin ei siltikään nukuttanut. Päässä ei yhtään ajatusta, makasin vain yöt kattoo tuijottaen, joskus nousin katsomaan telkkaria. Päivisin päässä vähän humisi ja oli sellainen olo, että ei ole nukkunut. Itse ajattelin, että en stressaa valvomista vaan aattelin vaan, että se nyt kuuluu tähän raskauteen, pakko olla joku hormonijuttu, johon ei itse pysty vaikuttamaan. Mutta sellainen vinkki, että kannattaa tarkkailla, ettei vaan pääse yllättämään raskausmyrkytys.

• samaa kokenut

Minulla oli kauhea unettomuus alkuraskaudesta. En vain saanut unta. Tuli ennen iltaa jo stressi miten saan unta. Muutaman tunnin nukuin ja kokoajan oli kuin panta päässä, kaamea särky. Sain yhdeltä tutulta rauhoittavia. Parina yönä otin, oli pakko! Pikkuhiljaa unet korjaantuivat. Lääkäri suositteli keskeytystä kun kerroin unilääkkeistä. Nyt tyttö terve 13v.

• Minimökö_85

itse olen aina ollut huonouninen ja nyt raskauden aikanakin olen nukkunut huonosti. Alussa jo jouduin olemaan saikulla sen vuoksi ja nyt rv 37 nukkuminen on todella pätkittäistä. Minulle tilanne ei sinäänsä ole uusi, mutta ärsyttäähän tuo välillä vaan pyöriä sängyssä kun muut nukkuu.

Hyvä, että olet nyt jäänyt sairauslomalle, sillä se vähentää jo kummasti stressiä kun ei ainakaan tarvitse töihin lähteä väsyneenä. Yritä olla tekemättä isoa numeroa siitä nukutko vaiko et. Anna aikaa itsellesi, tee sitä vaan mikä sinua kiinnostaa, jos suinkin on mahdollista. Ulkoile, tee pieniä kävelylenkkejä tai ole vain ulkona jos et jaksa erityisemmin liikkua sillä raitis ilma auttaa illalla nukahtamaan. Jos mahdollista, voit nukkuakin silloin kun sinusta sille tuntuu. Päivälläkin, minulle lääkäri sanoi alkuraskaudessa että tärkeintä ei ole se milloin nukkuu ja nukkuuko pätkissä, kunhan jossakin vaiheessa nukkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2453
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2382
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2276
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1864
    Aihe