Maistuis varmaan sinullekin

Aattoillan menu ; )

Chilillä maustettua jauhelihaa sekä Carrykanaa ja riisiä suppilopaprikanyyteissä

Patonkia, valkosipulivoita ja savulohta
Itse säilöttyjä vihreitä tomaatteja
Oman sadon mustaherukkahyytelöä
Suolakurkkua ja punajuurta

Gato Negro ja jäävesi

Mikä on sinä aattona mussutat?

54

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimoinen lause tyri.. mitä sinä aattona mussutat ; )

• Kylmä nakki ja konjakkisinappi,nam

• Ilman klassista pottusalaattiako?

• Tartarpihvi.. nami nami

Voihan uuden vuoden aaton toki puskassakin/putkassakin mutkuilla.

• korppis kirjoitti:

Ilman klassista pottusalaattiako?

Tar-tar pihvistä piti sanomaan ,ens sellanen ja sit vatta täynnä pusikkoon huutelemaan ,ei olla kenenkään mieliksi.
        En sellasista perunasalateista välitä.

• korppis kirjoitti:

Tartarpihvi.. nami nami

Voihan uuden vuoden aaton toki puskassakin/putkassakin mutkuilla.

Jos tykkäät tar tarista olet oikean ruuan ystävä.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Tar-tar pihvistä piti sanomaan ,ens sellanen ja sit vatta täynnä pusikkoon huutelemaan ,ei olla kenenkään mieliksi.
        En sellasista perunasalateista välitä.

Muista peukuttaa se on päivän hittijutska ja tietty alaspäin ; )

• korppis kirjoitti:

Muista peukuttaa se on päivän hittijutska ja tietty alaspäin ; )

Mikä toi peukkujutska on??

Oon tipahtanu jossain välissä.

The Manista on pakko sanoo, etten tunne miestä sano Ketola jeesusta, en viitti mennä siihen ketjuun räpeltään.

:D

Hyvää Uutta vuotta ihmiset!!

• koti-kiusattu kirjoitti:

Jos tykkäät tar tarista olet oikean ruuan ystävä.

Olenhan tehnyt elämän työni ravintolanbisneksen joka sektorilla, joten ruokatuntemukseni on aika kattava ja makuelämyksiä olen hakenut aina ulkomaan matkoillani tutustuen maan tarjoamiin erikoisuuksiin.

Mutta menitkö puskaan tuhmia huutelemaan ja oliko jännää ? ; ))

• Forssan perunasalaatti, ilman nakkeja. Palvikyljen kanssa.
      Harmittelen kun maukas punajuuripaistos loppui jouluna, enkä
      tehnyt uutta. Mut eiköhän näillä pärjätä.

• Kotonako työ aijotte kyköttää aattoillan vai oletteko ajatelleet piipahtaa ihmisten ilmoilla?

Met syödään tuossa tunnin kuluttua ja sit met mennään tuulettumaan.

• SAS*

Päivällä kun olin metsätöissä, söin jauheliha-perunalaatikkoa. Oli hirvijauhelihaa.
      Pari kuppia kahvia ja pari leipää. Äsken söin jauhelihapizzan.
      Illalla en syö kuin juustoruisleivän, kuivaa leipää. Jonkun hedelmän ehkä.
      Lisäksi pari kuumaa rommitotia, se on siinä.

• SAS*

Unohdin, kohta menen saunaan ja juon tölkin ykkösolutta.

• SAS* kirjoitti:

Oikein ykköstä niin pitäähän jokin raja olla ; ) Ykköstä minäkin ajattelin päälle laittaa kun kerran rientoihin aijon. Tein päivällä alennusmyyntikierroksen ja löytyihän sieltä se ihana hame, joka maksoi syksyllä 49,95 ekua ja sopivasti oli jäänyt yksi jäljelle ja sekin kokoani sain hamosen kympillä ; ) kukkahamonen.

• meeriamanda
        SAS* kirjoitti:

Tuosta ykkösoluesta muistan pienen tarinan joka on ajalta jolloin oli oluita 1 - 4 :een.

Aviopari ( jo pitkään yhdessä olleita ) matkusti junalla liekö sukuloimaan? Junankyyti oli aikaa viepää, silloinhan pysähdeltiin joka maitolaiturille :).

Lähestyivät asemaa jossa junanvaihtoon oli parisentuntia, mies tokaisi vaimolleen, et käydään asemaravintolassa ja hän juo ainakin yhdenpullon ykkösolutta, johon vaimo kipakasti et kyllä sulle kelpaa se nelonenkin :DD

• eeti

Risotto a la maison, juuri silppusin tipusen jalat, basmatiriisiä, sekaan hiven herneitä ja porkkanaa. Lähes valmiina parsaa purkista.

Maistuu ihan ihanalta.

Hyvää ruokahalua kaikille, sekin on lahja.

• Gambas al ajillo (siis katkarapuja valkosipulin kera)
      Sesonkin salaattia (mitä tossa pussissa on nyt: italialinen sekoitus: mangoldia, tammenlehtisalaattia nanypinaattia, oliiviöljyä, pikkasen valkoviinietikkaa ja ripaus gourmet-suolaa kastikkeeseen, avokado aromisuolan kera.
      Briejuustoa
      mangoa
      Jotain viininlitkua (esim caberneeta tonkanpohjat) tai sitten Sigtunan jouluolutta pullo-pari max.
      Nää on keräilyerät. Mitä sattuu olemaan kun en ole viitsinyt käydä kaupoilla vain itseäni varten.

• En laittanut nyt salaattia lainkaan sillä olen syönyt kuin pupujussi koko syksyn rucolaa ja mitta taitaa täyttyä.

Ihanaa on sapuskasi, tykkään katkaravuista ja olen oppinut jo syömään etanoitakin valkosipulivoin kera. Juustoissa minun pitää varoa sillä laktoosiintoleranssi voi häiritä illan kulua. Rakastan aurajuustoa ja sitä ahmin kun tiedän, että vieraita ei ole heti aamusta tulossa ; )

Hyvää aattoiltaa sinne ruottinmaalle.

Kuulin juuri eka rakaetin pamahduksen, tästä se alakaa ; ).

• Pirre*

Mitähän mussuteltavaa tuolta meijjän jääkaapista löytyisi..hmm..no nakkeja ainakin ja sitä perunasalaattia..:), ja päivällistä savulohilaatkkoa..ja juustoja siellä on ja kurkkua - suola ja -tuore..kirsikkatomaatteja, paprikaa, viinirypäleitä, ai niin ja maustesilakkaa ja ja..eiköhän näillä jo päästäne uuteen vuoteen ja haudata vanha :)

Eikä me lähetä mihkään, käydään saunassa ja kuunnellaan tuota tykistön tulitusta :)

Hyvää Uutta Vuotta!

• Mä en ole edes aloittanut täällä aion olla sisätoloissa koko illan jos toi flunssa alkais jo vähän hellittää tänään on ollut parempi päivä. Ulkona on pikku pakkanen, tein tossa valosan aikaan pienen kävelylenkin ja kunto on alkanut paranemaan mutta olis jo aikakin. Suomiseuran tansseihin Bålstaan olis kaverit mut hinanneet tänä iltana mutta ei oikein ollut fiilistä enkä muutenkaan ole kauheesti tekemisissä juuri suomalaisten kaa täällä. Tai siis pääasiassa seurustelen metsäkauriitten ja oravien kaa...
      Yölle naapurit kokoontuu tohon tielle ampumaan raketteja mutta en aio mennä tänä yönä mukaan kylmettymään. Bah humbug. Onhan noita raketteja nähty.

HYvää uutta vuotta sinnekin korpeen toivottaa Paloma matalalennossa.

• virva-tuulia***

Perunamuusia, nakkeja, savulohisalaattia, punajuurisalaattia, suolakurkkua, ruisleipää ja voita. Juomana kivennäisvettä. Jälkiruokana kahvia juustoleivän ja lakkahillon kera.

Liian mausteiset ruoat vievät suuni nahattomaksi, pitää varoa chiliä sun muita.

Katsellaan, minne suuntaan lähdetään, jos lähdetään. Saunottukin jo on.

• virva-tuulia***

Hyvää Uutta Vuotta...

unohtu

• henrjii

Chilillä maustettuja itsetehtyjä käännöksiä paikalla, kaikenmaailman juustoja, nakkeja, ja perinteisiä salaatteja.
      Täytyy vielä kehitellä , kalaa ja katkarapuja, ynnm muita virvokkeita.

• Lidlin alennusmyyntilanttulaatikkoa (parasta ennen -päivämäärä eilen) kermatilkan kera mikrossa lämmitettynä, alkuviikolla tehty eväsleipä, litra kahvia. Kyllä kelpaa ja hyvin tällä pärjää!

• Kato ettei siinä leivässä oo matoja. Tai se ehkä kirkastaisi kruunuasi vieläkin enemmän.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Kato ettei siinä leivässä oo matoja. Tai se ehkä kirkastaisi kruunuasi vieläkin enemmän.

Ei tässä mitään kruunua olla hakemassa saati kirkastamassa. Kerroin vain näille parempaan tottuneille kontrastin vuoksi toisenkinlaisen joulusyöpöttelyn.
        Ihan normaalia elämää tämä minulla on ja ehkä jollakin muullakin yksinelävällä enkä kaipaa niitä herkkuja vaikka hyviähän ne kieltämättä ovat. Olen saanut joskus jossakin maistaa; en kaikkia mutta joitakin kuitenkin...

Hyvää loppuvuotta 2012 kaikille!

• sitroen kirjoitti:

Ei tässä mitään kruunua olla hakemassa saati kirkastamassa. Kerroin vain näille parempaan tottuneille kontrastin vuoksi toisenkinlaisen joulusyöpöttelyn.
        Ihan normaalia elämää tämä minulla on ja ehkä jollakin muullakin yksinelävällä enkä kaipaa niitä herkkuja vaikka hyviähän ne kieltämättä ovat. Olen saanut joskus jossakin maistaa; en kaikkia mutta joitakin kuitenkin...

Hyvää loppuvuotta 2012 kaikille!

Hyvää 2012 sinulle myös, sitikka. Kyllä se alkuviikkonen eväsleipä kuullosti vähän sellaselta kruunun hakemiselta...eli siis, mä pärjään tälläsellakin, oon tosi mies ja selviytyjä. Ne pitopöydän herkut odottaa mua sitten siellä pilven reunalla kolmen marian tarjoillessa hopeavadeilta.
        Viestinä siis: älä syö homehtunutta leipää siitä saa ronskikin mies vähintään mahanpuruja. :)

• Paloma.se.co kirjoitti:

Hyvää 2012 sinulle myös, sitikka. Kyllä se alkuviikkonen eväsleipä kuullosti vähän sellaselta kruunun hakemiselta...eli siis, mä pärjään tälläsellakin, oon tosi mies ja selviytyjä. Ne pitopöydän herkut odottaa mua sitten siellä pilven reunalla kolmen marian tarjoillessa hopeavadeilta.
        Viestinä siis: älä syö homehtunutta leipää siitä saa ronskikin mies vähintään mahanpuruja. :)

En ole homehtunutta leipää syönyt kuin vuonna 1960 ison talon renkinä heinäpellolla. Ei mennyt maha sekaisin, mutta enää en syö ellei ole viimeinen pakko.
        Ruisleipä säilyy melkoisen pitkään jääkaapissa, ainakin yhden viikon.
        En ole niihin pitopöytien herkkuihin tottunut enkä niitä kaipaa. Syöminen on minulle vain tankkaus, ne vatsansa palvojat ovat erikseen ja saavat minun puolestani palvoa miten haluavat.

• Shamppanjaa

Kyllä se oikea shamppanja kuuluu uuteen vuoteen, samoin itselleni Rosekuohuviini, suolapalaa, vihersalaattia, ja perinteisiä ruokia. Nautimme kaksistamme, kaikki herkut vieläkö pitäisi jaksaa mennä tanssimaan, omalla mökillä nautimme toisistamme.

• Vähän mutta epäterveellistä! Paholaisen munat.

Halkaisin 4kpl kovaksi keitettyä munaa ( 2:lle hlölle ).

Mössösin keltuaiset yhdessä majoneesin, ranskankerman kanssa lisäten sinappijauhetta, paprikaa, tilliä ja suolaa.

Paholaisen munista tekee musta tryffeli.
      Vuolin kullekin puolikkaalle reilut siivut ja lopun tryffelin silppusin täytemassaan.

Paahtoleipää, voita ja maksapasteijaa sekä ylijäämä täytemassa.

Jäävettä.

7kk:n a-dieetin jälkeen harrastin a:ta hieman pyhinä ja totesin alkoholi liikkumattomuus yhdistelmän olevan tuhoisaa verenpaineelleni ja arvostamalleni elintoiminnolle.
      Tämä vuodenvaihde nyt näin.

Terveyteni lievänkin turmelemisen hoidan poissa kotoa.

• Tase pappa

Juuri tulin kotiin A-Killan Uuden Vuoden juhlasta. Teen siellä jonkin verran vapaaehtoistyötä, kun aika vaan antaa periksi.

Sinne saapui yksi kiltalainen, juuri vihittyn Vaimonsa kanssa.
      Häävieraat seurasivat kiltisti autoletkana perässä.
      Ei tienneet häävieraatkaan häiden pitopaikkaa.
      Tämä tapaus oli tuon miehen kohdalla todellinen onnenpotku.
      Menneisyyden tuntien, voimme kaikki yhtyä sydämestämme hartaisiin Onnen Toivotuksiin

Hieno ylllätys koko porukalle. Kaikille vieraille säätyyn katsomatta. Etukäteen ei tiennyt asiasta kukaan muu kun keittiöporukka.
      He olivat laittaneetkin kaikille vieraille upean ruokapöydän ja kakkukahvit.
      Morsian ja Sulhanen osallistuivat Häävieraidensa kanssa kiltalaisten yhteisiin rientoihin täysin rinnoin.

Juhlat olivat oikein onnistuneet, vaikka niissä tilaisuuksissa ei niitä samppakalja-maljoja kilistelläkään.
      Siellä on jokaisella sama lähtökohta. Jollakin jo vuosia raittiina, jollakin retkahduksesta on vasta vähän aikaa.
      Kuitenkin päämääränä on pysyä irti viinasta ja vankilasta.

Näin vuoden vaihtuessa, rakettien lennellessä, tuossa ikkunan takana paukkuen, kauniissa, lumisateisessa illassa toivotan Teille Jokaiselle Oikein Hyvää Uutta Vuotta.

• Näillä ihanilla ketjun eväillä vuosi vaihtui ja täytyy sanoa, että herkullisia reseptejä oli ketjuun tullut. Paholaisen munat pitää koklata ; ) vaikka tuo sappikiveni ei niistä tykkää vaan riskin otan sillä timantilleni on jo lähtölaskenta alkanut.

Iltamme sujui ennalta laatimamme käsikirjoituksen mukaan. Ruoka oli hyvää. Ilotulitusta seurasimme makuuhuoneeni ikkunasta ei siis tarvinnut ulkona kiristyvässä pakkasessa värjöttää. Täällä tulitusjuhlallisuudet on laadittu lapsierheiden tarpeiden mukaan siispä ilotulitus joenrannalla alkoi jo kello 20.00.

Kävelykierros kirkolla ja piipahtaminen pubissa oli ohjelmassamme. Petze alkaa olla oma ihana itsensä sairauden jälkeen joten nautimme ympärillämme juhlivien ihmisten ilosta. Palasimme kotiin hiukka ennen kahtatoista nostamaan malja uudelle vuodelle 2012.

Kuopuskin saapui tunti sitten kotiin reissussa rähjääntyneenä joten korvessa kaikki hyvin.

Hyvää uutta vuotta ja terveyttä jokaiselle palstalaiselle ; )

• demeter

Mun menu jä kertomatta kun en pariin päivään ollut palstalla. Eli pelkkiä tähteitä: joululaatikoita, kalkkunaa, nakkeja, juustoja. Muutenkin mentiin matalalla profiililla. Mitäs me. Kaksi vanhaa varista.
        Hyvää uutta vuotta sinnekin.

• demeter kirjoitti:

Mun menu jä kertomatta kun en pariin päivään ollut palstalla. Eli pelkkiä tähteitä: joululaatikoita, kalkkunaa, nakkeja, juustoja. Muutenkin mentiin matalalla profiililla. Mitäs me. Kaksi vanhaa varista.
        Hyvää uutta vuotta sinnekin.

Minä nakkelin jouluruokarääppeet pois kun siivosin. Ei niitä joulujutskoja juuri jäänytkään vähän rosollia ja hiukan lanttulaatikkoa.

Istuskelin tuossa ja mietin mistä sitä alkaisi puuhaa kehittelemään kun isot kiiruut ovat ohi. No, silmäni osuivat nukketaloon ja sen keittiökalusteisiin siispä heti huomenissa ostamaan sinistä maalia ja eikun uuteen vuoteen räpistelemään.

• demeter
        korppis kirjoitti:

Minä nakkelin jouluruokarääppeet pois kun siivosin. Ei niitä joulujutskoja juuri jäänytkään vähän rosollia ja hiukan lanttulaatikkoa.

Istuskelin tuossa ja mietin mistä sitä alkaisi puuhaa kehittelemään kun isot kiiruut ovat ohi. No, silmäni osuivat nukketaloon ja sen keittiökalusteisiin siispä heti huomenissa ostamaan sinistä maalia ja eikun uuteen vuoteen räpistelemään.

Minä tuppaan tekemään jouluruokia yli tarpeen. Pakastimesta niitä sitten otan.
        Joulun aikaan tein sauvalenkkejä niin innokkasti että kipeytin käteni - just kun olin päässyt kehumasta, että mulla ei ole särkyjä missään. Turha siis haaveilla mistään isommasta. Puristusta ja/tai vääntöä täytyy välttää - silloin ei tunnu missään...

• demeter kirjoitti:

Minä tuppaan tekemään jouluruokia yli tarpeen. Pakastimesta niitä sitten otan.
        Joulun aikaan tein sauvalenkkejä niin innokkasti että kipeytin käteni - just kun olin päässyt kehumasta, että mulla ei ole särkyjä missään. Turha siis haaveilla mistään isommasta. Puristusta ja/tai vääntöä täytyy välttää - silloin ei tunnu missään...

Et usko kuinka helppoa on elää ilman pakastinta. Minulla ei ole edes pakkaslokeria jääkaapissani.

Minulla ei ole edes kapulaa, ihan kiva olla perusterve ; )

• demeter
        korppis kirjoitti:

Et usko kuinka helppoa on elää ilman pakastinta. Minulla ei ole edes pakkaslokeria jääkaapissani.

Pakastin orjuuttaa, sen huomasin jo 30 vuotta sitten kun sen hankin.
        Mutta kun isompi kauppa on kaukana ja olen noiden metsän antimien perään.
        Kerran ostin mansikkakakkuun (isänpäivä) kaupasta pakastemansikat ja ne kyllä pilasivat koko kakun. Marjastus/sienestys ovat minulle harrastuksia ja paras
        tapa säilöä niitä on kyllä pakastus. Kuivaamista voisi tietenkin kokeilla.

• En antaisi pois
        korppis kirjoitti:

Minä taas koen helppona pakastamisen ja taloudellisuuden. Kuinka joku voi tulla toimeen ilman, minne pakastat, tuohon on tosi epäkäytännöllistä. Ostaa pieniä määriä ruokaa. Meillä on suuri kaksiosainen pakastin, lisäksi jääkaappi yhdistettynä jää-viileäkaappiin, ne antaisi pois, ja meitä on kaksi aikuista.

• Korppis*
        demeter kirjoitti:

Pakastin orjuuttaa, sen huomasin jo 30 vuotta sitten kun sen hankin.
        Mutta kun isompi kauppa on kaukana ja olen noiden metsän antimien perään.
        Kerran ostin mansikkakakkuun (isänpäivä) kaupasta pakastemansikat ja ne kyllä pilasivat koko kakun. Marjastus/sienestys ovat minulle harrastuksia ja paras
        tapa säilöä niitä on kyllä pakastus. Kuivaamista voisi tietenkin kokeilla.

Katos kun nyt uudestaan luin viestini huomasin, että sana rapula oli muuttunut sanaksi kapula. Kapulaksihan sanottiin ennen kännykkää se minulla kyllä on ja onkin tuiki tarpeellinen ; )

Niin jokainen tavallaan ei minulla ole mitään sitä vastaan, että ihmiset säilövät talven varalle satojaan, sehän on vanha tapa ja elämässä säilymisen tae.

Nyt kuitenkin ruokaa riittää eikä kukaan kuole nälkään ainakaan täällä kotomaassamme niin miksi hamstrata.

Sähkökustannukset mukaan lukien, hintaa omille ite tehdyille pakastenyssyköille kyllä hintaa tulee saman verran kuin niille marjapussukoille joita silloin tällöin kaupasta ostan.

Hyvää on tullut jokaisesta mansikkakakusta, jonka olen itse tehnyt niin siis niistä kaupasta ostetuista muiden poimimista marjoista ; )

• meeriamanda
        En antaisi pois kirjoitti:

Minä taas koen helppona pakastamisen ja taloudellisuuden. Kuinka joku voi tulla toimeen ilman, minne pakastat, tuohon on tosi epäkäytännöllistä. Ostaa pieniä määriä ruokaa. Meillä on suuri kaksiosainen pakastin, lisäksi jääkaappi yhdistettynä jää-viileäkaappiin, ne antaisi pois, ja meitä on kaksi aikuista.

Jos on nuuka-iita kuin minä, seuraan tarjouksia ja suunnittelen ruokalistaamme sen mukaisesti. Ympärilläni on kaksi isoa markettia ja kaksi pienempää kauppaa.

Fillaroin, joten ruoanhakuun ei kulu rahaa, ostan sen määrän mitä saa, osa menee aina pakkaseen. Maalarinteippiin päivämäärä ja pakkaukseen .
        Jääkaapinovessa on lista mitä pakastin sisältää, jos otan jotain viivaan yli jne...

En todella pärjäisi ilman pakastinta. Vaikken kauppaan kykenisi menemään, ruoka ei lopu. Maitotuotteita en käytä. Myös kahvia, sun muita kuivatuotteita on hyllyissäni.

Minulle ei sovi kädestä - suuhun elämä.

• Mitä helppoa??

Mikä siinä ilman pakastinta elämisessä on helppoa? Etkö osta ruokaa esim. tarjouksista, et marjasta, et sienestä, et laita ylimääräistä ruokaa pakkaseen. Toki tuon ymmärtää, jos on yhden hengen talous kyseessä.

• Korppis*

Ehtoota!

Kun ei ole palastinta ei sorru hamstraukseen ja kuten jo totesit pääsääntöisesti yksielävänä ei ole mitään järkeä säilöä varuiksi kun iso tavaratalo on tuossa nurkan takana ja siellä on iso pakasteosasto.

Sitäpaitsi kun tulee sesongit kuten joulu hyödynnämme Petzen kanssa kahden talouden kylmäkalustoa eli hänen pakkasessaan on aina tilaa yhteisille leivonnaisillemme.

Minulla oli mökillä pieni arkkupakastin ja kesällä sillä oli käyttöä, mutta kun se hajosi en ole uutta hankkinut ja hyvin olen pärjännyt.

Miksi ne itse pakastamat marjat ja muut sortselit ovat parempia kuin kaupan tarjoamat pakasteet? Olisiko korvienvälissä se pieni ero ; )

• Omin käsin poimitut
        Korppis* kirjoitti:

Ehtoota!

Kun ei ole palastinta ei sorru hamstraukseen ja kuten jo totesit pääsääntöisesti yksielävänä ei ole mitään järkeä säilöä varuiksi kun iso tavaratalo on tuossa nurkan takana ja siellä on iso pakasteosasto.

Sitäpaitsi kun tulee sesongit kuten joulu hyödynnämme Petzen kanssa kahden talouden kylmäkalustoa eli hänen pakkasessaan on aina tilaa yhteisille leivonnaisillemme.

Minulla oli mökillä pieni arkkupakastin ja kesällä sillä oli käyttöä, mutta kun se hajosi en ole uutta hankkinut ja hyvin olen pärjännyt.

Miksi ne itse pakastamat marjat ja muut sortselit ovat parempia kuin kaupan tarjoamat pakasteet? Olisiko korvienvälissä se pieni ero ; )

Miksi omat marjat, no tykkään samoilla metsissä, marjastan mielelläni, ja saan pakkasen täyteen ilmaisia antimia. Ostakoon kaupan mansikoita kuka haluaa, minä en niitä kelpuuta.

• Korppis*
        Omin käsin poimitut kirjoitti:

Miksi omat marjat, no tykkään samoilla metsissä, marjastan mielelläni, ja saan pakkasen täyteen ilmaisia antimia. Ostakoon kaupan mansikoita kuka haluaa, minä en niitä kelpuuta.

Näin se menee, jokainen tavallaan ; ) Itse en enää juurikaan metsissä samoile. Poimin kolmisen litraa puolukoita ja niitä minulla vielä on kaupan puolukkahilloon lisättynä.

• yksinasuva-elli
        Korppis* kirjoitti:

Ehtoota!

Mä en suuhuni pistäisi mitään pakastemarjoja. YÄK!!!!!!!!!!!!

Ilman pientä pakastinta en kuitenkaan pärjää. Kauppojen lihatiskit on sitä mitä on, joten pakko ostella niitä valmiiksi pakattuja ja nehän on isoja paketteja. Ei sitä yksi ihminen kerralla syö ja toisekseen, en samaa ruokaa halua syödä montaa päivää.

En myöskään pidä vanhasta leivästä eli sitäkin syön pakastimen kautta.

• yksinasuva-markku
        yksinasuva-elli kirjoitti:

Mä en suuhuni pistäisi mitään pakastemarjoja. YÄK!!!!!!!!!!!!

Ilman pientä pakastinta en kuitenkaan pärjää. Kauppojen lihatiskit on sitä mitä on, joten pakko ostella niitä valmiiksi pakattuja ja nehän on isoja paketteja. Ei sitä yksi ihminen kerralla syö ja toisekseen, en samaa ruokaa halua syödä montaa päivää.

En myöskään pidä vanhasta leivästä eli sitäkin syön pakastimen kautta.

Ootpa sinä ranttu!
        Minä kyllä pakastimessa säilytän poimimani marjat ja suurena herkkuna syön. Jäätelöpakettikin säilyi pakastimessa vaan taidanpa jättää sen muille kun lisäsivät siihenkin ylellisyysveron.
        Pakastevihanneksia ostan joskus enemmän kuin yhden pienen pussin ja pakastimessa ne ylimääräiset säilyvät seuraavaan tarpeeseen.
        Juustoa ja leipää en pakasta koskaan. Menevät huonoksi...

• yksinasuva-elli
        yksinasuva-markku kirjoitti:

Ootpa sinä ranttu!
        Minä kyllä pakastimessa säilytän poimimani marjat ja suurena herkkuna syön. Jäätelöpakettikin säilyi pakastimessa vaan taidanpa jättää sen muille kun lisäsivät siihenkin ylellisyysveron.
        Pakastevihanneksia ostan joskus enemmän kuin yhden pienen pussin ja pakastimessa ne ylimääräiset säilyvät seuraavaan tarpeeseen.
        Juustoa ja leipää en pakasta koskaan. Menevät huonoksi...

Oletpa sä ranttu, jos et pakastetusta leivästä pidä. :-))))))

Mä en todellakaan pidä pakastemarjoista, tuoreista toki. Pakastevihanneksia ostan minäkin, joskin tuore niissäkin olisi parempaa ja ainakin kalliimpaa. :-)))))

Pakastan myös valmiita ruokia (itse tehtyä), mutta en koskaan lämmitä niitä mikrossa, vaan aina liedellä tai uunissa. Mikro pilaa vielä enemmän ruuan, kuin pakastaminen.

• yksinasuva-elli kirjoitti:

Mä en todellakaan pidä pakastemarjoista, tuoreista toki. Pakastevihanneksia ostan minäkin, joskin tuore niissäkin olisi parempaa ja ainakin kalliimpaa. :-)))))

Pakastan myös valmiita ruokia (itse tehtyä), mutta en koskaan lämmitä niitä mikrossa, vaan aina liedellä tai uunissa. Mikro pilaa vielä enemmän ruuan, kuin pakastaminen.

Huomenta!

Mikä siitä Ellin papastetusta leivästä maminaskulia tekee ja miksi sitä leipää pitää yhden ihmisen niin paljon ostaa, että pakkaseen asti?

Minä ostan tuoreen leivän ja syön sen parissa päivässä aikana. Tykkään ohuesta ohrarieskasta eikä sen roippeet ole koskaan joutunut jäteastiaan.

Isoja lihamöykkyjä en osta kun pieni riittää kunkin päivän tarpeisiin. Jauheliha on siitä kiva lihaaines, että siitä 400g rasiasta tulee kahta erilaista ruokaa. Niin ja ruoanlaitto on taidetta se vaatii mielikuvitusta eikä pakkasta ; )

• keppihevonen
        yksinasuva-elli kirjoitti:

Marjoja on hiukan hankala saada muulloin kun loppukesällä ja syksyllä ja pakastimessa säilytettynä niihin ei tarvitse mättää suuria määriä sokeria. Keittoja on mukava keitellä kerralla isompia satseja ja sitten jakaa ne pakkaseen kertakäyttöannoksina. Tuoreen leivän tuoksu on ihana, sitä voi hiukan matkia pakastamalla tuoreen leivän ja ottamalla käyttämänsä määrän kerrallaan ja - hui kauhistus - sulattamalla sen mikrossa. Rehuista aika moni tulee edullisemmaksi pakasteena ostaen - liki tuoreena nopeasti pakastettuna ne eivät ole kuivuneet ja niissä ei ole kuoria. Pakastinta näistä kaikista eduista kiittäen

• yksinasuva-elli
        korpikirjailija kirjoitti:

Huomenta!

Mikä siitä Ellin papastetusta leivästä maminaskulia tekee ja miksi sitä leipää pitää yhden ihmisen niin paljon ostaa, että pakkaseen asti?

Minä ostan tuoreen leivän ja syön sen parissa päivässä aikana. Tykkään ohuesta ohrarieskasta eikä sen roippeet ole koskaan joutunut jäteastiaan.

Isoja lihamöykkyjä en osta kun pieni riittää kunkin päivän tarpeisiin. Jauheliha on siitä kiva lihaaines, että siitä 400g rasiasta tulee kahta erilaista ruokaa. Niin ja ruoanlaitto on taidetta se vaatii mielikuvitusta eikä pakkasta ; )

En maininnut tekstissäni, että pakastettu leipä olisi namisnaskulia, mutta parempaa se on, kuin kuivunut käntty.

Mikäli sä syöt leivän parissa päivässä, niin minä en.

Minä toki voisin 400 gr jauhelihasta tehdä kolmekkin ruokalajia, vaan ei suuni ole niin tuohesta, että söisin jauhelihaa monta päivää kerralla.

Meillä kaikilla ei kauppa ole ihan nurkan takana, jotta voisi joka päivä käydä ostoksilla. Bussilipuillakin on melkoinen hinta, jos on sähkölläkin.

• keppihevonen kirjoitti:

Marjoja on hiukan hankala saada muulloin kun loppukesällä ja syksyllä ja pakastimessa säilytettynä niihin ei tarvitse mättää suuria määriä sokeria. Keittoja on mukava keitellä kerralla isompia satseja ja sitten jakaa ne pakkaseen kertakäyttöannoksina. Tuoreen leivän tuoksu on ihana, sitä voi hiukan matkia pakastamalla tuoreen leivän ja ottamalla käyttämänsä määrän kerrallaan ja - hui kauhistus - sulattamalla sen mikrossa. Rehuista aika moni tulee edullisemmaksi pakasteena ostaen - liki tuoreena nopeasti pakastettuna ne eivät ole kuivuneet ja niissä ei ole kuoria. Pakastinta näistä kaikista eduista kiittäen

Ostan itse tuoreita kasviksia kun keittoja teen. Tuoerra lanttua, porkkanoita, selleria, purjoa ja perunoita. Pakastamattomista tulee keittoon se ainoa oikea maku.

Taitaa olla niin, että minulla on vielä makuaisti tallella. Tuore paprika, tomaatti yms. antavat risotoille ja kanaruoville ihanan maun. Ostin kerran papaste paprikasiivuja, sulaneena ne olivat lkuin limaisia lötköjä.

Ei tytöt tuoretta ruoan pitää olla ja sesonkien aikana nautitan metsän antimista ja tuoreista marjoista. Kaupan hyllyltä löytyy hyvää mustikkasoppaa, jolla joskus herkuttelen.

Hollantilaiset tuoreet vihannekset päätyvät ruokapöytääni talviaikaan.

• i_a'*'

No meillä elettiin kotikonstein...

Alkupalana kotonaleivotun ruisleivän syöttinä järveni suolasiikaa muikunmäti-sipuli-valkopippuri-suola maustettuna... Pääruokana Ranskalainen kalakeitto hauesta... Peräruokana lapinjuusto, lakkojen ja kermajäätelön kera... Yösyömisinä ennen vuoden vaihtumista takassa kotikutoisia hirvigrillimakkaroita jouluisen kotikutoisen sinapin kera... No otettiinhan lopuksi ennen tinanvalua paukkupullosta pikarillisetkin, kai Ranskalaista... No "brunssille" tuli autollaan tuo uudenvuoden kumppanini, joten kai kaikki oli kohdallaan... :)

• Korppis*

Oikeinko tuhlasit rahasi Shamppanjan alueen viiniin?

No, saman ajaa Lambrusco Bianco dell'Emilia kupliva italialainen valkoviini. Hintaakin vain 5,95 puteli, kivan pirteä maku.

Hauen ranskalaisen keiton resepti alkoi kiinnostamaan Pistä resepti niin kokeilen.

• i_a'*'
        Korppis* kirjoitti:

Oikeinko tuhlasit rahasi Shamppanjan alueen viiniin?

No, saman ajaa Lambrusco Bianco dell'Emilia kupliva italialainen valkoviini. Hintaakin vain 5,95 puteli, kivan pirteä maku.

Hauen ranskalaisen keiton resepti alkoi kiinnostamaan Pistä resepti niin kokeilen.

No tuo ystävänihän tuon paukkupullon toi... Huomenissa tuon keiton reseptin naputtelenkin... Sen keittäminen kestää vain vähintään 4 tuntia... Sitä parempi mitä pitempään jos malttaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      97
      4337
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      44
      4284
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      142
      4178
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2904
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2292
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2174
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2088
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1749
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1350
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1165
    Aihe