Monellako paikkakunnalla olet asunut?

heräsin jo

Itse olen asunut viidellä paikkakunnalla.
Jos asuisi koko ikänsä samalla paikkakunnalla, etenkin jos se ei olisi mikään iso kaupunki, niin pakostihan sitä oppisi tuntemaan melkein kaikki, ja ihme ois jos ei ois ketään kavereita.
Paikkakunnissakin on varmasti eroja, että miten avoimia jne. ihmiset ovat.
Vai mitä mieltä ootte?

11

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin heräsin

Samassa fakin kyläpahasessa koko ikäni, minneköhän lähtis?

• 3+15

No, lähe vaikka naapurikylään!

• minäkin heräsin
        3+15 kirjoitti:

No, lähe vaikka naapurikylään!

Joku utsjoki-kevokin kuulostaa houkuttelevalta, en kyllä ihan niin hullu ole kuitenkaan että sinne lähtisin. Ja jos totta puhutaan niin mieluiten lähtisin suomesta kokonaan jonnekin ihan sama minne.

• heräsin jo
        minäkin heräsin kirjoitti:

Joku utsjoki-kevokin kuulostaa houkuttelevalta, en kyllä ihan niin hullu ole kuitenkaan että sinne lähtisin. Ja jos totta puhutaan niin mieluiten lähtisin suomesta kokonaan jonnekin ihan sama minne.

Oispa hienoo päästä joskus käymään Lapissa.
        Olen yhdesti käynyt Levillä opiskeluaikana luokan kanssa hiihtämässä.

No, jos Suomesta haluat pois niin ei kun menoks...

• minäkin heräsin
        heräsin jo kirjoitti:

Oispa hienoo päästä joskus käymään Lapissa.
        Olen yhdesti käynyt Levillä opiskeluaikana luokan kanssa hiihtämässä.

No, jos Suomesta haluat pois niin ei kun menoks...

Niin, kaikkihan on mahdollista vielä.

• jkhjkgbtrdtfghjfdrse

Yhdessä suomen kolmesta isoimmasta kunnasta asunut koko ikäni. Ei oo kavereita kertynyt. Yksinäisyyden syitä kun on muitakin kun se, muuttaako pois vanhojen tuttujen seurasta.

• zaphod_beeb

Kolme paikkakuntaa, joskin niihin sisältyy useita toisistaan poikkeavia ympäristöjä saman paikkakunnan alueella.

Keskimäärin tuntuu siltä että niin kaupungit kuin pienten kylien taajamat ovat melko samanlaisia, niissä on helppo asua niin ettei ole missään kontaktissa naapurien kanssa jos sattuu olemaan omissa oloissaan viihtyvä yksilö.

Oikeastaan ainoa poikkeus on haja-asutusalueet ja nekin vain jos naapureita on lähellä. Siellä yhteisöllisyys tuntuu olevan vielä paljon voimakkaampaa, jo siksikin että naapurit ovat pysyvämpiä ja tilat usein siirtyvät sukupolvelta toiselle jonka vuoksi naapureiden kanssa ollaan tekemisissä jo pienellä iällä. Vaikka kyllä näistäkin yhteisöistä pystyy olemaan erossa jos välttämättä haluaa...

• 18+20

Täytyypä oikein laskemalla laskea...

Seitsemällä paikkakunnalla. Muuttanut olen useammin mutta toisinaan sitten tullut samalle paikkakunnalle.

Ei se ole minulle sopinut ollenkaan, aina on uusi. Nyt viimeiseksi en ole tutustunut enää keheenkään ja olen aina yksin.

• yks äijä vaan

Yhteensä seitsemällä eri paikkakunnalla.
        Parhaimmillaan muuttotahti oli 2-3 vuoden välein uuteen paikkaan.
        Eipä ole kauheesti ystäviä ehtiny kertyä.

• Invisible boy

Samassa pienessä paikassa koko ikäni. Kyllähän täällä oppii tuntemaan ulkonäöltä porukat, mutta ei se mitenkään ole lähentänyt. Jotkut kyllä moikkaavat tuttua naamaa, kun tulee vastaan, mutta sitten, kun ovat porukassa, niin monet ei ole huomaavinaankaan. Jotkut ovat kyllä ihme porukkaa. Rupeavat ensin itse moikkailemaan, vaikka ei edes tunneta, ja sitten jonkun ajan päästä yritetään vain välttää katsekontaktia, ettei tarvitsisi moikata.

Tämäkin on tällainen kasvattajakunta, josta lähdetään koulun jälkeen muualle opiskelemaan, tai muutetaan isommalle paikalle. Esim. parikymppinen ei löydä oman ikäistä seuraa, koska kaikki ovat muuttaneet muualle. Ne, jotka tänne jäävät ovat perheellisiä ja omissa piireissään pyöriviä. Jos ei ole ennestään kavereita, niin aika vaikea sitä on löytää ketään, joka ei haluaisi keskittyä perheeseensä, tai joka ei lähtisi omien kamujensa kanssa lähimpään kaupunkiin sikäläisten kamujensa seuraan. Täällä muutenkin tuntuu, että kaikki ovat jollain tavalla kytköksissä toisiinsa. Juorut ainakin leviävät nopeasti.

• Herra 47s

6 paikkakuntaa ja vähänaikaa ulkomaillakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      294
      4176
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe