muuraustyönhinta

kokemusta on

sen verran muurarin palkoista vielä,että kun saat itsellesi oikeasti ammattitaitoisen muurarin,niin muurarin tuntipalkan kuuluu ollan.16-18€ tunnille..ja yrityksen laskutus hinta pitääolla n.34-36€ tunnille alv,0% siinä on oikeat hinnat...valtio ottaa aina omansa ja esim.yrityksen toiminnan jatkuminen edellyttää että jää yrityksellekin vähän...nämä hinnat ovat pelkkiä työhintoja,normaalit työkalut kuuluvat hintaan..esim,telineet nostimet yms,tulevat tilaajalle lisäksi....apumiehen palkan kuuluu olla .n.11-14€ tunnille...yrityksen veloituksen minimissään 28€ tunnille alv.0% näillä hinnoilla kun ammattimiehet toimii niin todennäköisesti pystyvät tekemään töitä samalla yrityksellä vielä vuosienkin kuluttua..ulkolaiset AMMATTI KOSMONAUTIT pyytävät 12€/h se varmaan houkuttelee,mutta ei tule MITÄÄN...Sitten koko ammatti kunta saa paskaa niskaan jne.....eli yhteenveto OIKEA HINTA HYVÄTYÖ,,,älkää maksako etukäteen mitään vaan työn edistymisen mukaan.....

3

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muurari 11

      Kokemusta on. 23 vuotta kivien pultraamisesta eri asentoihin. Oikeasti ammattitaitoinen kokenut muurari ei lähde töihin 16€ tuntipalkalla. Se on FAKTA.
      Tämä ammatti on erittäin vaativaa ihmisen fysiikalle, tuki- ja liikuntaelimet ovat todella kovalla rasituksella. 65-vuoden eläkeikä on suurimmalle osalle utopiaa..saa suosista vähentää ainakin 10 vuotta. Poikkeuksen voi tehdä ehkä vain tulisijoja tekevät ammattilaiset.
      Tarkoitan tällä sitä, että valitettavasti tuo 16€ on alakanttiin vahvasti, kun huomioonotetaan työn terveydelliset vaikutukset. Tilaajallehan on kaikki liikaa ja myyjähän haluaa ottaa sielunkin sisältä.
      Oikeastaan asiaa pitäisi lähestyä toisenlaisella tavalla. Terveydellisistä näkökohdista: Neukkuhallituksemme pitäisi ryhtyä toimenpiteisiin siten, että työelämässä yleensäkin ennakoivaa työ- ja yleisterveyttä tuettaisiin toisella tavalla. Joittenkin ammattien raakuus johtaa vääjäämättä siihen, että hintoihin on laskettavaa rahaa työterveyden ylläpitoon ja hoitamiseen- toiset enemmän ja toiset vähemmän.
      Tällöin tavallaan vääristyy tämä ikuinen palkkakeskustelukin. Asiakkaathan näkee palkat tai kulut vain hyvänä tuloksena-HARVA ajattelee, mitä menoja tuolla työntekijällä on, mitkä itselleni tulee kuin Maunolle illallinen! Jolloin palkkanikin voi olla kirjaimellisesti pienempi.

      Kukaan ei pysty sanomaan oikeita hintoja- ne ovat aina enemmän tai vähemmän suhteellisisia.
      Muuraustöiden luonne on AINA vahvasti urakkaluontoista, eli työtä tehdään suhteellisen kovalla tahdilla joten hinnan täytyy olla korkeampi, kuin sellaisen joka voi välillä hilia pitkäänkin.

      Toinen vaikuttava asia on tietysti se, että työsuhteet/ toimeksiannot ovat yleensä muuraustöissä niin lyhyitä, että senkin täytyy nostaa taksaa.
      Ymmärrän, että jos parsi on tiedossa esim vuodeksi eteenpäin joka aamulle, niin hintaa voidaan pudottaa, mutta jos työt ovat (kuten yleensä) muutamasta tunnista korkeintaan muutamaan viikkoon, niin työtä ei voi tehdä neukkuliiton hinnoilla.

      Mitä firmahintoihin tulee, niin luonnollisesti hinta on kulujen vuoksi korkeampi.
      Tällöin asiakas saa laskun, jonka hoidettuaan asia on kunnossa.
      Tähän olemme menossa vahvasti, koska verottaja ja muut viranomaistahot tekevät kaikkensa, että yksityisen ihmisen palkanmaksu olisi mahdollisimman vaikeaa-> siirytään alv pohjaisiin laskuihin- conclusion-> lisää palveluveroa valtiolle.

      Palkkiot pitäisi siis suhteuttaa työn pituuden mukaan.
      Parempaa Vuotta 2012!

      • Muurari 12

        HEI MUURARI 11.
        Olipa kirjoituksesi asiallinen ja juuri kerrottu niin kuin itsekin olen kokenut. Kiitos!
        Minä en ymmärrä että etenkin täällä netissä ja yleensä on kuvitelma että muurari on kuin hyväksi käytettävä retale. Oppikaahan ihmiset itte kaikki materiaaleista, lämmönimukyvyt, tekniikka, normit käytännössä, sen lisäksi insinöörien arkistot. Sitten rupee olee joku käsitys tulisijojenki tekotavoista.?Entäs sitten se käden taidot ja oivaltaminen.? Mistäs se johtuu että niistä muurareista on aina pula? Luuleeko ne nuo ihmiset sitte että muurari on joku Jeesus, joka ilmaiseksi auttaa.
        Olokaahan vaikka esim 15vuotta muurari, niin eikö ala jossainpäin selässä, jaloissa, käsissä LONKSUA. Heheeh.
        Palkoista sen verran, että kun menee tuonne rakennuksille tekeen, niin siihen viereen tulee joko pomo tai muu ja pistää tupakaksi kun muurari lykkii alempia varveja. Palkoille on olemassa ihan asialliset taulukot, että palkka työn mukaiseksi vaan.


      • muurari11
        Muurari 12 kirjoitti:

        HEI MUURARI 11.
        Olipa kirjoituksesi asiallinen ja juuri kerrottu niin kuin itsekin olen kokenut. Kiitos!
        Minä en ymmärrä että etenkin täällä netissä ja yleensä on kuvitelma että muurari on kuin hyväksi käytettävä retale. Oppikaahan ihmiset itte kaikki materiaaleista, lämmönimukyvyt, tekniikka, normit käytännössä, sen lisäksi insinöörien arkistot. Sitten rupee olee joku käsitys tulisijojenki tekotavoista.?Entäs sitten se käden taidot ja oivaltaminen.? Mistäs se johtuu että niistä muurareista on aina pula? Luuleeko ne nuo ihmiset sitte että muurari on joku Jeesus, joka ilmaiseksi auttaa.
        Olokaahan vaikka esim 15vuotta muurari, niin eikö ala jossainpäin selässä, jaloissa, käsissä LONKSUA. Heheeh.
        Palkoista sen verran, että kun menee tuonne rakennuksille tekeen, niin siihen viereen tulee joko pomo tai muu ja pistää tupakaksi kun muurari lykkii alempia varveja. Palkoille on olemassa ihan asialliset taulukot, että palkka työn mukaiseksi vaan.

        Heipähei kolleega12.
        Juu näinhän se on. Suurinpiirtein ihmisten käsitys tästä ammatista on, että muurari on viimeisen päälle aasi ja ymmärtää vain pullon päälle. Mutta näinhän se ei mene.
        Tietysti riippuu itsekunkin työsuhteista onko yrittäjäpohjalla vaiko liikkeen renkinä vaiko Freelancer verokirjalla, niin voin kokemuksesta vielä sanoa, että VerokirjaFreelanceri on lähes täysin vailla minkäänlaista turvaa kun jossain vaiheessa alkaa terveys reistaamaan. Siinä on meinaan ihmettelemistä Risikolla asti, puhumattakaan kelasta ja verottajasta.
        Terveysasiat KANNATTAA ottaa tosissaan ja selvittää, mitä yhteiskunnan tukiverkkoja on.
        Sen verran oon kokoomushenkinen, että yhden-kahden päivän omavastuu sairastumistapauksissa pitäis olla pakollinen jokaiselle työntekijälle. Itse olen useamman flunssan vuosien varrella vain kärsinyt ja puristanut töissä.
        Mutta meikäläisellähän se omavastuu onkin 9-päivää ! sairastumispäivä, että ihan pikkuvaivan takia ei kannata saikkuria mennä eres norkoolemahan.
        Tässä siis osasyy(muitten mukana), ettei tätä ammattia voi tehdä 16€/ tunti.

        Muuraripulasta on huudettu pikkukieli pitkällä niinkauan kuin minä olen näitä hommia tehnyt; mutta se on sitä ikuista parkua kun ei ymmärretä että jokaisellatyöllä on tilaus ja toimitusaika ja muurarinkin pitäisi päästä hommiinsa joka päivä, mutta kun sitä työnantajaa vitut kiinnostaa missä olit eilen ja vielä vähemmän sitä kiinnostaa mihin meet huomenna :-), tärkeää on vain tämä mun juttu ja juuri nyt.
        Olen leipääntynyt tuohon parkuun jo ajat sitten, mutta silti, kun on yrittänyt tehdä työnsä niin hyvin kuin se on ollut olosuhteisiin nähden mahdollista tehdä, niin koko ajan on ollut reilusti enemmän työtä kuin yks ukko on ehtinyt tehdä.
        Onneksi olen herännyt ja huomannut, että maailmassa on paljon inhimillisempiäkin ammatteja. Mutta arvostan suuresti porukkaa, joka jaksaa vääntää ja pultrata noitten kivien kanssa.
        Sitten vielä sellainen vinkki: Jos sattuu kärsimään matalasta verenpaineesta,niin kannattaa pitää KELA:n ja VEROTTAJA:n puhelinnumerot suosikkivalikos, tarvii vaan pari lausetta,niin johan huitelee parissa sadassa.
        Hyvää Kevään alkua ja jaksamista !
        M11


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      624
      4622
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3509
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3211
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2469
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2309
    6. 252
      1867
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe