Olen etsinyt kirjaa tai netti sivuja jossa kerrottaisiin kaikki mitä tytön pitää tietää tyttönä olemisesta meikeistä yms kauneuden hoidosta ja vaatteista aina käytöstapoihin ja terveellisiin elämäntapoihin eli mahdollisimman yksityiskohtaiset ohjeet kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä (tyttönä olemisesta) miten pitää olla ja tehdä ja miltä näyttää että menee "läpi" tyttönä.
Olen joskus ikuisuus sitten kuullut kirjasta "Täydellisen Naisen Käsikirja" mutta en ole löytänyt sellaista mistään enkä tiedä olisiko se sitä mitä etsin.
Voisitteko siis ehdottaa / neuvoa mitä / mistä etsiä ?
Kuinka olla tyttö, for dummies
6
332
Vastaukset
- töitä riittää
Joku tuontapainen kirja on olemassa, käännetty suomeksikin. Mutta sitä pidetään lähinnä vitsikirjana koska on vanha ja siinä mm. neuvotaan miten vaimon pitää palvella miestään ym.
Transvestiiteille suunnattuja opaskirjoja löytyy englanninkielisenä (nimiä en muista) mutta nämä on usein ohjeiltaan yliampuvia.
Muut cis-tytöt/naiset oppivat nuo tiedot ja taidot kavereiltaan nuoruudessa, osa on "sisäänrakennettuna". Transnaisten ei yleensä tarvitse opetella "tyttönä" olemista, heilläkin tuo ominaisuus on olemassa luonnostaan. Lisäoppia saa muotilehdistä, televisiosta ym. ja tarvittaessa ammattilaisilta oppia saaden. Esimerkiksi meikkaamisen perusteet oppii ostamalla kosmetologilta opetustunteja, ellei pysty oppimaan niitä lähdeteosten perusteella.
Joku "menee läpi" helpommin joku tarvitsee melkoista taitoa meikkauksessa ja pukeutumisessa. Pahimmillaan tarvitaan plastiikkakirurgia.- 45745
Pahimmillaan?
Eikö se ole paha että miehistä ulkonäköä kompensoidaan käyttäytymisellä, eikä ratkaista itse ongelmaa?
- Kolmois-S
"miten pitää olla ja tehdä ja miltä näyttää"
Tuollaisia kirjoja myydään Kabulissa ja Riadissa. Niihin yleensä kuuluu myös rukoilu viisi kertaa päivässä Mekkaa kohti. - Kirjastoon mars!
Minä näin tuollaisen kirjastossa. Se oli siinä "Kaikki mitä pojan pitää tietää poikana olemisesta" kirjan vieressä.
- Club Dreamwear
Dreamwearclub:in sivuilta löytyy jotakin:
http://www.dreamwearclub.net/perusvinkit.html
http://www.dreamwearclub.net/aineisto/kasikirja.html
"Joka naisen niksikirja : käytännöllisiä neuvoja" - Just wanna be me
Viidestä viestistä yksi oikeasti asiallinen (tähän asti), sanoisin vielä että englannin kielinenkin materiaali kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096386Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M883991L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa393335TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72730Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6121307Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55713- 61699
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193698- 8695
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47689