Vuosi vaihtui!

Toivon, että Totuuden Henki saisi aikaan Jumalan mielenmukaista murhetta,
eli ahdistusta, pelkoa, masennusta ja kalseaa oloa.

Ainakin niiden valittujen elämässä, jotka vielä kulkevat Paavalin perässä.
Hänen elämäänsä johtotähtenä pitäen:

"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.

En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Niinpä en enää teekään sitä itse, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

Tokihan Paavali tiesi tämänkin:

"Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, jota ei tarvitse katua,
sillä se johtaa pelastukseen. Maallinen murhe sen sijaan tuottaa kuoleman."

Hän kun itse jäi maallisine murheineen juutalaisuuden vangiks, kun ei pystynyt tähän:

"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Ja tähän tyssäsi Paavalilta Jeesuksen Pyhän Hengen saaminen, koska juutalaisuus oli Jeesuksen Kristuksen totuutta tärkeämpi. Kuten hän se Rooman vankeudessa täysin avoimesti tunnusti:

"Kun sitten olimme perillä Roomassa, Paavalille annettiin lupa asua omassa asunnossa yhdessä häntä vartioivan sotilaan kanssa.

Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaiset johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi:

""Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan.

Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

144

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta puhuen

Vuosi vaihtui. Tuokoon tämä uusi vuosi oikein Jumalan Pyhän Tulen tälle Raamattu-palstalle. Sytyttäköön kirjoituksesi sellaisen roihun, pelon ja vapinan näiden väärämielisten ja tekopyhien sisälle, että he tekisivät parannuksen, jos se vielä on mahdollista heidän elämässään. Jumalan miekka on kaksiteräinen, Raamatussa on sekä Totuus että Saatanan valhe. Jumala lähettää sekä Totuuden että valheen hengen, jotta kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole Jumalan totuudelle kuuliaisia, vaan luottavat valheen viettelyksiin. Eksytys on väkevä, se on kirjoitettu Raamattuun "Jumalan sanana"; eihän se muuten olisi "Väkevä eksytys". Hurmagengille, tekopyhille, lahkolaisille on annettu lupa olla valheen henki, eksyttää ihmeillään ja tunnusteoillaan jopa Jumalan valitut.

• Ei syty totuuden tuli enää, siitä pitävät huolen Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat tuhannet porttoseurakunnat paimenineen.

Ei syty, vaikka Jeesus Kristus sitä tänäkin päivänä - ainakin tälle raamattupalstalle - heittää:

"Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!"

Jos Jumalan totuuden miekka ei saa repiä auki valheiden ja vääryyksien täyttämiä sydämiä, ei niitä Poikakaan voi parantaa, koska mitaan parannettavaa ei ole.

• Ole kirottu!
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ei syty totuuden tuli enää, siitä pitävät huolen Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat tuhannet porttoseurakunnat paimenineen.

Ei syty, vaikka Jeesus Kristus sitä tänäkin päivänä - ainakin tälle raamattupalstalle - heittää:

"Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!"

Jos Jumalan totuuden miekka ei saa repiä auki valheiden ja vääryyksien täyttämiä sydämiä, ei niitä Poikakaan voi parantaa, koska mitaan parannettavaa ei ole.

Ole kirottu, sinä kyykäärmeen sikiö, sinä Jumalan sanan vääristelijä ja kadottaja! Syökset ihmisiä hellvetin kitaan! Estät muita pääsemästä taivasten valtakuntaan etkä itsekään sinne halua!

• Ole kirottu! kirjoitti:

Ole kirottu, sinä kyykäärmeen sikiö, sinä Jumalan sanan vääristelijä ja kadottaja! Syökset ihmisiä hellvetin kitaan! Estät muita pääsemästä taivasten valtakuntaan etkä itsekään sinne halua!

Erehdyit henkilöstä, kun eksyit väärälle palstalle.

Kalkilla valkaistun kyykäärmeen sikiön löydät erään helluntailaiseksi kastetun teksteistä.

Jolle tuli ensimmäisen kerran eläessään kalsea olo, kun kesällä 2007 eksyi raamattukeskusteluun, ja näki silmissään ensimmäisen kerran totuutta.

Sen jälkeen sieltä on Kristuksen Henkeä herjattu oikein olan takaa, Saatanan antaman veren voimalla,

• Tähän aikaan, ensimmäisen joulun jälkeen, veivät Maria ja Joosef Jeesus-lapsen temppeliin, lain mukaan

Totisinta totta on tänäkin päivänä Simeonin sanat Marialle temppelissä:

"Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, lapsen äidille:

"Tämä lapsi on pantu koetukseksi: monet israelilaiset kompastuvat ja monet nousevat.

Hänet on pantu merkiksi, jota ei tunnusteta, ja sinun omankin sydämesi läpi on miekka käyvä.

Näin tulevat julki monien sisimmät ajatukset."

Hän on tänäkin päivänä merkki jota ei tunnusteta. Nimeä ja verta kyllä hoetaan, ja Golgatan kummulle maatunut ristikin on kelvannut koko ihmiskunnalle johtotähdeksi.

Mutta pelastuksen tuova Pyhä eli Totuuden Henki on kristinuskosta elävälle ihmiskunnalle kaikkea muuta kuin Pyhä Henki.

Siitä ovat tälläkin palstalla pilkkalaulunsa laulaneet kaikki Saatanan syntien vankeina olevat Veren voimaa odottavat tuhoon tuomitut.

Eivät Jeesusta tunnustaneet hänen, aloittaessaan julkisen toimintansa, edes hänen omaiset:

"Kun Jeesuksen omaiset kuulivat kaikesta tästä, he lähtivät sinne ottaakseen hänet huostaansa, sillä he luulivat, että hän oli poissa tolaltaan."

Ja sattuipa somasti, että tuota samaa on minusta hoettu koko sen ajan, kun olen Kristuksen omaksi otettuna ollut. Viimeksi pari päivää sitten:

"Juuri noilla sanoill
      30.12.2011 21:29
      porttopelle on vastannut kymmenet kerrat aina silloin, kun hänellä on alkanut isoremmi luistamaan. Ala hyppimään hourulan suuntaan, kai sinne viikonloppunakin otetaan sisään."

• laskenta on alkanut

Pian päättyy sinun riehumisesi tällä palstalla, kun seriffi tulee!

• Uskotko myös siihen, että tuleva seriffi tulee pelastamaan sinutkin Jumalan vihalta, kun totuus saadaan pois raamattukeskustelusta:

"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa."

• Vuosi on vaihtunut ja Hyvää Uutta vuotta kaikille!!

Tuokoon uusi vuosi tullessaan elämäänne positiivisia asioita ja hyvää mieltä.

• Totuuden kannalta ei tämä vuoden alku ainakaan näytä hyvältä, kun nyt haetaan seriffiä pitämään huolen siitä, ettei totuus enää aiheuta kenellekään masennusta, ahdistusta ja kalsee oloa.

Sama fiilis maailmassa jatkuu, mikä oli vallassa jo Vanhan liiton aikana:

"Profeetta on menettänyt järkensä, hengenmies on mieltä vailla!" -- Näin te väitätte. Te vihaatte minua omien rikostenne vuoksi."

Näin Jumala välitti tämä totuuden Hoosean kautta yli 2700 vuotta sitten.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Totuuden kannalta ei tämä vuoden alku ainakaan näytä hyvältä, kun nyt haetaan seriffiä pitämään huolen siitä, ettei totuus enää aiheuta kenellekään masennusta, ahdistusta ja kalsee oloa.

Sama fiilis maailmassa jatkuu, mikä oli vallassa jo Vanhan liiton aikana:

"Profeetta on menettänyt järkensä, hengenmies on mieltä vailla!" -- Näin te väitätte. Te vihaatte minua omien rikostenne vuoksi."

Näin Jumala välitti tämä totuuden Hoosean kautta yli 2700 vuotta sitten.

No näitä totuuksia on niin kovin paljon ja montaa sorttia, eikä mikään niistä ole oikeasti suuri totuus.

• Yhdytkö täysin rinnoin tähän porttopaimenten ilosanomaan:

"Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut toisten tuomitsija."

• - helel -

En yhdy mihinkään ehdottomiin raamatusta tempaistuihin sanomiin sellaisenaan. En pidä raamattua erehtymättömänä jumalan sanana.

• Jos olet sama helel, joka rekisteröitymä tähän tulit, miksi et kirjoittanut tätä viestiäsi rekisteröityneenä?

Pidätkö siis totena sitä, mitä Pyhä Henki on minulle Paavalin elämästä ja hänen kirjoituksistaan paljastanut:

Niissä on 25% totuutta ja 75% Saatanan syöttämiä valheita.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Jos olet sama helel, joka rekisteröitymä tähän tulit, miksi et kirjoittanut tätä viestiäsi rekisteröityneenä?

Pidätkö siis totena sitä, mitä Pyhä Henki on minulle Paavalin elämästä ja hänen kirjoituksistaan paljastanut:

Kerkesin jo kirjautumaan ulos kun pitää tästä lähteä asioille.
        Tuo edellinen viesti on kylä minun, toisinkin voisi olla.

"Pidätkö siis totena sitä, mitä Pyhä Henki on minulle Paavalin elämästä ja hänen kirjoituksistaan paljastanut:

Niissä on 25% totuutta ja 75% Saatanan syöttämiä valheita."

No jos tarkoitat sitä mitä raamatussa lukee, niin tutkimus on todennut, että raamattu ei ole erehtymätöntä jumalan sanaa.
        Sitä mikä Paavalia koskeva teksti on totta ja mikä ei, en osaa sanoa. Sen sijaan tunnettu tosiasia on, että Paavalilla ja Jeesuksella oli ristiriitaisia näkemyksiä
        Paavali mm. heitti lain romukoppaan, toisin kuin mitä Jeesus sanoi. Tosin Jeesuskaan ei hyäksynyt sitä, että laki menee ihmisen edelle. Muutenhan hänen näkemyksensä ovat melko lähellä farisealaisia.

Paavali oli varmasti näkyvin henkilö omalla tavallaan ajattelevista Jeesuksen seuraajista kirjoitustensa ansiosta. Hänhän joutui kiivaasti taistelemaan mm. ympärileikkausasiasta, jossa sitten lopulta Jeesuksen veli Jaakob kääntyi Paavalin kannalle ja pakanoilta ei toimenpidettä vaadittu, eikä myöskään lain noudattamista.

Paavalli ei tuntenut Jeesusta ja omien sanojensa mukaan tapasi vain yhden apostolin, kaikki perustui hänen yhteen kokemukseensa Damaskoksen tiellä (vai missä se nyt oli). Loput ajatukset tulivat hänen omasta taustastaan MYÖS farisealaisena juutalaisena sekä erilaisten kokemusten ja muiden kertomusten mukaan.
        Ei sitä turhaan sanota, että Paavali oikeastaan perusti kristinuskon.

Mutta loppulauseena voin todeta, että en usko kenenkään henkilökohtaisesti saamiin pyhän hengen ilmoituksiin. Tässä vain tutkimus on todennut valtauskontojen näkemyksistä poikkeavia asioita.

• PYH!
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jos olet sama helel, joka rekisteröitymä tähän tulit, miksi et kirjoittanut tätä viestiäsi rekisteröityneenä?

Paavali oli 100% Jumalan mies. Sinä et ole edes 1%.

• PYH! kirjoitti:

Paavali oli 100% Jumalan mies. Sinä et ole edes 1%.

!00% kyllä, mutta minkä juamalan?

Sen jumalan, jonka valitut elävät valhearmon, ristin ja veren voimasta Saatanan synnin vankeina, yhtä tietämättömänä kuin Paavalikin:

"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.

En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Niinpä en enää teekään sitä itse, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

Ja vaikka Paavali rehellisesti tunnusti valehtelevansa, ei hän Saatanan vaikutuksesta silti voinut ymmärtää, miksi hänet tuomitaan syntisenä, Saatanan enkelin kurituksen alla:

"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

Hämärän peitossa on sinullakin käsitys siitä, miksi Jumala tuomitsee syntiset.

• Ved.2

Ei Teuvo Sunikaan pidä. Siinä suhteessahan te olette ihan samaa pataa. Olkaa te vaan sisaria siinä suhteessa. Teillä on selvästi henken yhteys. Olkaatte edes siinä suhteessa onnellisia. Onhan teillä sama henki.

• Mihin sinä sitten uskot, jos et ihmisten antamiin todistuksiin?

Niitähän tulee molemmilta jumalalilta. Niin tämän maailman jumalalta, Saatanalta, jonka henki on valheen henki.

Kuin Kaikkivaltiaalta Jumalalta, jonka Henki on Totuuden Henki.

Sinä siis pidät kaikkia Jeesuksen ilmoituksia hänen Henkensä saamisesta pelkkänä valheena?

• "Niitähän tulee molemmilta jumalalilta"

En usko näihin jumaliin.

"Sinä siis pidät kaikkia Jeesuksen ilmoituksia hänen Henkensä saamisesta pelkkänä valheena? "

Mitä ilmoituksia?

Itse asiassa me tiedämme kovin vähän Jeesuksesta. Varmaa on kuitenkin se, että hän syntyi, eli ja kuoli juutalaisena. Tämä on saletti.
      Hän ei myöskään tullut perustamaan uutta uskontoa vaan oli Johanneksen opetuslapsia, joka julisti taivasten valtakunnan tuloa. Hän kuului siis jonkinlaiseen juutalaiseen eskatologiseen/apokalyptiseen ryhmään.

Kun tarkastellaan evankeliumeja, niissä kaikissa esiintyy sama seikka: ristin yläosassa luku "juutalaisten kuningas". Eli roomalaiset tuomitsivat hänet kuolemaan kapinallisena. Tätä puoltaa myös näkemys ristiinnaulitsemisesta joka ei ollut teloitustapa jostain väärästä uskonnollisesta tulkinnasta. Yleensäkään uskonnollisten tulkintojen tekeminen ei ollut kiellettyä. Jumalan nimen lausuminen ääneen saatettiin sellaiseksi katsoa, mutta joidenkin lähteiden mukaan noihin aikoihin olisi ollut luvallista kuiskata hiljaa jumalan nimi. Missään nimessä itsensä tituleeraaminen messiaaksi ei ollut syy kenenkään teloittamiseen juutalaisten puolelta, roomalaisten kylläkin jos tällaista henkilö pidettiin uhkana rooman vallalle.

Raamatun mukaan myös puutarhassa ollessaan jollaine opetuslapsella oli mukanaan miekka, voi hyvinkin kysyä oliko niitä enemmänkin. Tuohon aikaanhan juutalaisten itsenäisyystaistelijat/kapinalliset eli selootit taistelivat Roomaa vastaan, Jeesus saattoi hyvinkin olla heidän kanssaan tekemisissä. Olihan hänellä kaksi opetuslaste, joista toisen liikanimi oli kiivailija (eli selootti) ja monet arvelevat Juudas Iskariotin nimen juontaneen alkujaan sanasta sicarii, joka puolestaan tarkoittaa seloottien salamurhaajia.
      Tästä tosin herää se ristiriita, että olivatko Jeesuksen sovinnolliset esitykset "anna keisarille mikä keisarin on" ja "minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta" myöhemmin keksittyjä vai peiteltiinkö niillä jotain.

Jeesus myäs usein korostaa isää itseensä nähden, tämä on selvä vastaisku kolmiyhteisen jumalan kannattajille.

En tiedä mitä ilmoituksia Jeesus on katsonut saaneensa ja voidaanko niitä pitä luottettavina. Veikkaan että ei.
      Olihan hän itsekin väärässä oman toisen tulemisensa suhteen.

• Mihin sinä ylipäätänsä uskot, ja miksi molet tälle palstalle tullut.

Tuo kaikkien Kristuksen Hengestä osattomien harhaluulo, että Jeesus oli väärässä toisen tulemisen suhteen.

"Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee."

"En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne.

Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään

Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

"Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan.

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.

Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.

Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa.

Vielä vähän aikaa, ettekä te näe minua, taas vähän aikaa, ja te näette minut jälleen."

Todella vähän aikaa oli pitkäperjantaista helluntaihin.

Helluntaina opetuslapset saivat elää todeksi Kristuksen paluun: Henkensä kautta, kuten oli luvannutkin:

"En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne."

Eikä hän jättänyt minuakaan, aviottomana syntynyttä orvoksi, vaikka maailmassa elin äidin kuoleman jälkeen 30 vuotta orpona. Kun Jumalan 40-vuoden kottelun jälkeen lopetti vihanpitonsa, ja antoi Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen.

Ja täällä asaan joka päivä elää todeksi senkin, minkä hän jäähyväisrukouksessaan Isälleen välitti:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. "

• TeuvoSuni kirjoitti:

Mihin sinä ylipäätänsä uskot, ja miksi molet tälle palstalle tullut.

Tuo kaikkien Kristuksen Hengestä osattomien harhaluulo, että Jeesus oli väärässä toisen tulemisen suhteen.

"Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee."

"En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne.

Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään

Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

"Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan.

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.

Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.

Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa.

Vielä vähän aikaa, ettekä te näe minua, taas vähän aikaa, ja te näette minut jälleen."

Todella vähän aikaa oli pitkäperjantaista helluntaihin.

Helluntaina opetuslapset saivat elää todeksi Kristuksen paluun: Henkensä kautta, kuten oli luvannutkin:

"En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne."

Eikä hän jättänyt minuakaan, aviottomana syntynyttä orvoksi, vaikka maailmassa elin äidin kuoleman jälkeen 30 vuotta orpona. Kun Jumalan 40-vuoden kottelun jälkeen lopetti vihanpitonsa, ja antoi Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen.

Ja täällä asaan joka päivä elää todeksi senkin, minkä hän jäähyväisrukouksessaan Isälleen välitti:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. "

Miksi olen tällä palstalla? Toivoisin keskustelua raamatusta ja siitä kuinka se ei ole jumalan erehtymätöntä sanaa.

Tämähän jo kertoo sen, että hän oli väärässä.
        Toinen mikä kertoo, on sukupolvi: Tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat. Hän puhui siis omasta sukupolvestaan, jos puhui. Voihan olla että tuo kaikki on jälkikäteen lisättyä, toiveikkaiden seuraajien puolesta.

• helel kirjoitti:

Miksi olen tällä palstalla? Toivoisin keskustelua raamatusta ja siitä kuinka se ei ole jumalan erehtymätöntä sanaa.

Tämähän jo kertoo sen, että hän oli väärässä.
        Toinen mikä kertoo, on sukupolvi: Tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat. Hän puhui siis omasta sukupolvestaan, jos puhui. Voihan olla että tuo kaikki on jälkikäteen lisättyä, toiveikkaiden seuraajien puolesta.

Tähän jäi vielä vastaus antamatta:

"Tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat."

Tämä Jeesuksen ilmoitus ei liity Pyhän Hengen tulemiseen, vaan siihen suureen ahdinkoon joka tulee tämän jälkeen:

"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

Tähän saakka on tässäkin maassa julistettu vain sitä Paavalin kautta tullutta erilaisten valheitten "ilosanomaa".

Vasta vuonna 1988 hän lähetti minut julistamaan tälle kansalle hänen totuuttaa. Ensiksi luterilaiseen kirkkoon, ja kesällä 2005 tälle palstalle.

• Etkö vieläkään tätä ymmärrä:

Laskepa tarkalleen montako päivää oli Jeesuksen taivaaseenastumisesta helluntaihin.

Olisivatko opetuslapset tuon ajan kulkuneuvoilla ehtineet käydä kaikissa Israelin kaupungeissä, ennen helluntaita, jolloin Jeesus Henkensä kanssa tuli heidän sydämiinsä?

• Miksi oletat kyseessä olevan ajan helluntaihin asti?

• Etkö vieläkään ymmärrä?

"Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään."

Jeesuksen taivaaseenastumisesta oli todella vähän aikaa, ja kuten hän sanoi: "mionä elän je tekin tulettet elämään."

Ja iankaikkisen elämän antama Pyhä eli Totuuden Henki tuli opetuslasten elämään juuri helluntaina.

Eikä se ollut heissä vielä silloin, kun he Jeesuksen seurassa kulkivat. Vaan Saatanan hengessä he silloin vielä olivat, kuten Jeesus sen suoraan Pietarille sanoi. Kuin myös tämänkin:

"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette."

Tätä ennenhän Saatanan henki Jaakobissa ja Johanneksessa tahtoi tuhota samarialaiset, jotka eivät ottaneet heitä vastaan:

"Herra, tahdotko, että käskemme tulelen iskeä taivaasta ja tuhota heidät kaikki, niin kuin Eliaksin teki?"

Muista myös, ettei maailma tänäkään päivänä näe, eikä tunnusta Jeesuksen Henkeä.

Nimi kelpaa, risti kelpaa ja ennen kaikkea veri kelpaa, mutta Pyhän Hengen totuus
      tuo vain kalseaa oloa, ja juuri siksi se halutaan pois raamattukeskustelusta.

Sinä olit aloittamassasi keskustelussa kopionut palstan sääntöjä, tämänkin:

"Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa."

Tuota vastaan kyllä jo silloin rikoin, kun Pyhä Henki minut tänne lähetti sanoen:

"Kokeile, mitä täällä saa aikaan totuus."

En todellakaan tullut pyytäneeksi ylläpidolta lupaa totuuden mainostamiseen.

• "Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa."

Tämä koskee kaupallisia tuotteita ymmärtääkseni.

Mutta tässä ei ole mitään määrittelyä helluntaista:

Kyse on siitä koska Jeesus tulee takaisin. Tätähän ei ole määritelty. Alkukristityt odottoivat hänen tulevan takaisin pian, toisin kuitenkin kävi. Paavalikin joutui toteamaan erehtyneensä.
      Niinpä sitten Jeesuksen toista tulemista on vartoiltu viimeiset 2000 vuotta, heikolla menestyksellä.

• Jeesus puhui vain vähästä ajasta, ja sitähän se aika Jeesuksen taivaaseenastumisesta helluntaihin on tänäänkin.

Harva alkukristittykään pystyi toimimaan Jeesuksen opetusten mukaan niin, että olisivat saaneet hänen Henkensä.

Näinhän kävi Paavalillekin, joka Jeesuksen ilmestymisestä ja kutsusta huolimatta jäi osattomaksi Kristuksen Hengestä.

Ja vain siksi, koska ei pystynyt luopumaan juutalaisuudestaan:

• Paavalihan luopuo juutalaisuudestaan todella vahvasti... ja oli ilmeisesti kovin kiistelty henkilö aikanaan. Hänen pahimpia vastustajiaan sanotaan olleen juuri niiden, jotka tunsivat Jeesuksen, eli esim. juuri tämä Jaakov.

Ja tuo helluntaijuttu on päätelmää, jolla ei ole perusteita.

• helel kirjoitti:

Paavalihan luopuo juutalaisuudestaan todella vahvasti... ja oli ilmeisesti kovin kiistelty henkilö aikanaan. Hänen pahimpia vastustajiaan sanotaan olleen juuri niiden, jotka tunsivat Jeesuksen, eli esim. juuri tämä Jaakov.

Ja tuo helluntaijuttu on päätelmää, jolla ei ole perusteita.

Kyllä tämä Paavalin todistus Rooman vankeudessa kertoo selvästi, miten hän loppuun asti pysyi tiukasti juutalaisena, eikä Jeesuksen Hengen vapauttamana isiltä perimästä tyhjänpäiväisestä elämästä:

"Kun sitten olimme perillä Roomassa, Paavalille annettiin lupa asua omassa asunnossa yhdessä häntä vartioivan sotilaan kanssa.

Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaiset johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi:

"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi:

"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.
        Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanman koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.

• ex.rek.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kyllä tämä Paavalin todistus Rooman vankeudessa kertoo selvästi, miten hän loppuun asti pysyi tiukasti juutalaisena, eikä Jeesuksen Hengen vapauttamana isiltä perimästä tyhjänpäiväisestä elämästä:

"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi:

"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.
        Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanman koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.

Onko sinun täysin mahdotonta tuoda julki sellaista sanomaa, jolla saisit kokea ihmisten rakkautta, etkä vihaa?

• TeuvoSuni kirjoitti:

Saulus vainosi ensin kristittyjä mutta luopui tästä myöhemmin. Lisäksi hän luopui ympärileikkauksen vaatimuksesta ja lain noudattamisesta, tai ainakin sen vaatimisesta pakanoilta.
        Sanoisin että hän erittäin vahvasti luopui juutalaisuuden pääasioista.

Hän kuitenkin koetti viedä sanomaansa juutalaisille ja kuten itsekin sanoo:

1. Kor. 9:20

ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

Kyllä se on niin, että juutalaiset eivät Jeesusta messiaaksi hyväksyneet ja ajoivat vähitellen tämän seuraajat pois synagoogista.

Taustaltaan hän toki oli juutalainen, samoin rodultaan. Tosin hänellä oli Rooman kansalaisuus. Erot näkemyksissä juutalaisuuteen ovat kuitenkin niin suuret, että ei voi sanoa hänen olleen juutalainen kääntymyksensä jälkeen.

• ex.rek. kirjoitti:

Onko sinun täysin mahdotonta tuoda julki sellaista sanomaa, jolla saisit kokea ihmisten rakkautta, etkä vihaa?

Annan sinulle nyt Paavalin todistuksen Pyhän Hengen opettamana:

"Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

Mutta tämä jäi haaveeksi, kun Saatanan opetukset pääsivät voitolle. Lue vastaukseni nimimerkille helel.

• helel kirjoitti:

Saulus vainosi ensin kristittyjä mutta luopui tästä myöhemmin. Lisäksi hän luopui ympärileikkauksen vaatimuksesta ja lain noudattamisesta, tai ainakin sen vaatimisesta pakanoilta.

ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

Kyllä se on niin, että juutalaiset eivät Jeesusta messiaaksi hyväksyneet ja ajoivat vähitellen tämän seuraajat pois synagoogista.

Taustaltaan hän toki oli juutalainen, samoin rodultaan. Tosin hänellä oli Rooman kansalaisuus. Erot näkemyksissä juutalaisuuteen ovat kuitenkin niin suuret, että ei voi sanoa hänen olleen juutalainen kääntymyksensä jälkeen.

Pyhän Hengen opetuksen tuloksena Paavali kirjoitti:

"Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

Mutta kun Saatanan opetukset pääsivät hänessä voitolle, kelpasi ihmisten miellyttäminenkin:

"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.

Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.

• helel kirjoitti:

Tämän haluaisin vielä sinun uskostasi tietää:

Etkö löydä Jeesuksen opetuksista mitään, jonka voisit todeksi uskoa?

• TeuvoSuni kirjoitti:

Tämän haluaisin vielä sinun uskostasi tietää:

Etkö löydä Jeesuksen opetuksista mitään, jonka voisit todeksi uskoa?

On hyvä kysymys mitä Jeesus on itse sanonut ja uskonut. Selvää lienee kuitenkin, että hän uskoi juutalaisten jumalaan, ei mihinkään kolmiyhteiseen kristinuskon rakennelmaan.

• helel kirjoitti:

On hyvä kysymys mitä Jeesus on itse sanonut ja uskonut. Selvää lienee kuitenkin, että hän uskoi juutalaisten jumalaan, ei mihinkään kolmiyhteiseen kristinuskon rakennelmaan.

Juutalaisten Jumala on sama Kaikkivaltias Jumala, josta Raamattu alkulehdiltä lähtien kertoo:

"Alussa loi Jumala taivaan ja maan..."

Hän valitsi omaksi kansakseen juutalaiset, mutta jo Jesajan aikana, 700 vuotta ennen Kristuksen syntymää hän tuon valitun kansansa hylkäsi pappien petollisuuden tähden, ja lopulta paadutti koko kansan.

Koska Jumalan ankarakaan käsi, kun hän vuodatti omiensa niin kuin pakanainkin verta, ei saanut tuota kansaa enää hänen totuuteen palaamaan, hän luopui kokonaan veren vuodatuksesta heti sen jälkeen, kun tämän maailman jumalan palvelijat hänen Poikansa tappoivat.

Ja niin hän lopulta tuhosi temppelinsä, jotka oli itselleen rakennuttanut, ja poisti kaikki papit palkkalistoiltaan. Alkaen itse Henkensä kanssa etsiä ja kutsua valittuja omaan valtakuntaansa.

Juuri niin kuin hän tämän hesekielille ilmoitti, ja juuri näin se tapahtui minunkin kohdalla, kun hän tuli ja pelasti minut luterilaisen pedon kirkonpenkistä.

"Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.

Te juotte maidon, käytätte villan vaatteisiinne ja teurastatte lihavimmat lampaat, mutta ette pidä huolta laumastanne.

Te ette ole hoivanneet uupuneita, ette ole lääkinneet sairastuneita ettekä sitoneet murtunutta jalkaa, te ette ole etsineet kadonneita ettekä lähteneet eksyneiden perään. Te olette kohdelleet lampaitanne tylysti ja kovin ottein
        .
        Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan.

Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

"Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.

Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.
        Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.

Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen."

• acimlai nen

Tee, Teuvo, uusi avaus ja kerro siinä tarkasti mitä vikaa juutalaisuudessa oli/on. Jeesushan syntyi juutalaiseen perheeseen ja oli (?) siis juutalainen.

• acimlai nen kirjoitti:

Tee, Teuvo, uusi avaus ja kerro siinä tarkasti mitä vikaa juutalaisuudessa oli/on. Jeesushan syntyi juutalaiseen perheeseen ja oli (?) siis juutalainen.

Mukava havaita, että olet vielä hengissä. Valitettavsti edelleen yhtä tietämättömänä kuin ennenkin.

Lue profeetta Jesajan kirja, niin tiedät, miksi Jumala paadutti tuon valitun kansa jo 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää:

"Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi -- ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi."

Ja samaa pappien saatanallista toimintaa paljastivat kaikki Jumalan lähettämät profeetat Jesajasta Malakiaan.

Siksi Jeesuskin kertoi totuuden oman kansansa todellisesta jumalasta:

"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, etteä te ette siedä kuunnella, mitä minä sanaon.

Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

"Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

Aivan samanlainen on tilanne tämänkin Jumalan paaduttaman kansan kohdalla.

• Johannes

Paavali toimi juuri niinkuin Jeesus käski tehdä. Samoin kuin muutkin uskoon tulleet juutalaiset veljet. Tästä voimme lukea Apostolien tekojen luvusta 21:

"Ja saavuttuamme Jerusalemiin veljet ottivat meidät iloiten vastaan.
      18 Seuraavana päivänä Paavali meni meidän kanssamme Jaakobin tykö, ja kaikki vanhimmat tulivat sinne saapuville.
      19 Ja kun hän oli heitä tervehtinyt, kertoi hän kohta kohdalta kaikki, mitä Jumala hänen palveluksensa kautta oli tehnyt pakanain keskuudessa.
      20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
      21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.
      22 Mitä siis on tehtävä? Varmaankin on suuri joukko kokoontuva, sillä he saavat kuulla sinun tulleen.
      23 Tee siis tämä, minkä me nyt sinulle sanomme. Meillä on täällä neljä miestä, joilla on lupaus täytettävänä.
      24 Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.
      25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
      26 Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri."

Paavali sanoo: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan."

Jeesus sanoo: "Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. "

Jeesus sanoo myös: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista."

Paavali teki juuri niinkuin Jeesus käski tehdä. Ja niin tekivät muutkin Apostolit.

• Kas, kun et ole itse apostoli Johannes!

Miksi olet jäänyt Saatanan synnin vankilaan vain kirjoituksia tutkimaan ja kopioimaan?

Siksi, koska Paavalin tavoin uskot, että syntiä täynnä oleva ihminenkin voi olla samanaikaisesti myös täynnä Pyhää Henkeä, kuten Paavali Saatanan pettämänä julisti:

"Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa!"

Kyllä Paavali senkin tiesi, miten Kristus olisi päässyt hänessä elämään, mutta ei pystynyt itse tähän, mitä muille saarnasi:

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?

Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko? [Beliar, joka on johdettu hyödyttömyyttä, mitättömyyttä tarkoittavasta heprean sanasta , on tässä Jumalan vastustajan nimitys.

Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan, ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias."

Kun tämän jälkeen sitten Saa-ta-na sitten julisti Paavalille oman pelastusoppinsa, niin tähän päättyi Paavalin totuuden tie:

"Hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät."

Tästä samasta valheen armoreiästä luikerteli Saatanan Lutherinkin sydämeen, kun Jumala otti hänet kiinni yli tuhannen köyhän talopojan tappamisen hyväksymisestä.

• Johannes

Lukemattomia kertoja Jeesuskin vetosi kirjoituksiin. "On kirjoitettu."

Kirjoitukset tässä tapauksessa kumoavat väitteesi. Jopa Jeesus itse kumoaa väitteesi. Myös apostolien tekojen 21.luku kumoaa oppisi, joka ei ole apostolien opin mukainen eikä raamatun kirjoitusten mukainen.

Jeesus sanoi: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista."

Paavali totteli Jeesusta. Eikä vain Paavali vaan kaikki Apostolit, vanhimmat ja ne jotka olivat uskollisia Apostolien opetukselle.

Näin selvästi tämä on nähtävissä raamatun kirjoituksissa. Nähköön ken näkee tai olkoon näkemättä. Oppi on selkeä ja kirkas.

• Hän vetosi omien profeettojansa kirjoituksiin.

Täällä vedotaan Saatanan Paavalille sanelimiin kirjoituksiin, ja siksi sinullekin on tarkoitettu tämä Jeesuksen ilmoitus:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
        iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
        teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
        olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
        ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."

Miksi olet jäänyt osattomaksi Kristuksen Totuuden Hengestä?

• Gb
        TeuvoSuni kirjoitti:

Hän vetosi omien profeettojansa kirjoituksiin.

Täällä vedotaan Saatanan Paavalille sanelimiin kirjoituksiin, ja siksi sinullekin on tarkoitettu tämä Jeesuksen ilmoitus:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
        iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
        teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
        olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
        ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."

Miksi olet jäänyt osattomaksi Kristuksen Totuuden Hengestä?

Saanko tehdä henk. koht. kysymyksen? Oletko saanut yhtään veljeä tai sisarta herätysliikkeeseesi "Paavali oli saanatasta" ? Jos et ole,( ymmärän sen hyvin )
        sinun tulisi raamatun mukaisesti koetella kaikki nämä sinulle puhuvat henget.

• Gb kirjoitti:

Saanko tehdä henk. koht. kysymyksen? Oletko saanut yhtään veljeä tai sisarta herätysliikkeeseesi "Paavali oli saanatasta" ? Jos et ole,( ymmärän sen hyvin )
        sinun tulisi raamatun mukaisesti koetella kaikki nämä sinulle puhuvat henget.

Jos totuutta rakastavia ja edes siitä kiinnostuneita olisi edes yhden käden sormien verran, olisi Jeesus erehtynyt:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet posakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

Miksi pilkkaat Kristukselta Hengen ja tehtävän saanutta jonkin herätyslikkeen johtajaksi?

Saa-ta-na niitä on maailmaan pilvin pimein lähettänyt ja edelleen lähettää.

Jeesuksella Kristuksella on vain hänen todistajiaan:

"Te tiedätte, että hallitsijat ovat kansojensa herroja ja maan mahtavat pitävät kansoja valtansa alla. Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka tahtoo teidän joukossa tulla suureksi, se olkoon toisten palvelija, ja joka tahtoo teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon toisten orja."

"Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä. En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isänänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, inkä olen Isältä kuullut.

Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoi on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte sitä hedelmää, joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

Tämän käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne."

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan siä, minkä Isä on teille luvannut, ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montaakaan päivää.

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani, Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Jopa kaukaisessa maan ääressä, Siikajoen kunnan Ruukin kylässäkin ja Suomi24 raamattukeskustelussa.

• ..

Vuosi tuo tullessaan paljon myönteistä, uskon näin ja allekirjoitan rakkaan veljen toiveen.

• Kyllähän sitä toivoa saa vaikka mitä, mutta eipä tämänkään kansan tilanne tästä Ilmestyskirjan ilmoituksesta tule muuksi muuttumaan:

"Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakaoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."

"Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat, epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

Ja näitä valheen rakastajia on tässäkin maassa "kuin hiekkaa meren rannalla."

• Gb

Rakas Teuvo, sinähän luet kuin piru raamattua, jakeen sieltä, toisen täältä.
        Jos sinulla on samanlainen raamattu kuin minulla, huomaat varmaan, että ilmestyskirja on uskoville lohdutukseksi. Herra on kehoittanut rukoilemaan muiden puolesta, ei tuomitsemaan. Lukiessasi koko raamatun moneen kertaan, sen pääsanoma on jäänyt sinulta huomaamatta. Meidän tehtäväksi on annettu evankeliumin vieminen kaikille, sen jälkeen Jeesus tulee ja kutsuu omiaan. Jumalan siunausta sinulle.

• Gb kirjoitti:

Rakas Teuvo, sinähän luet kuin piru raamattua, jakeen sieltä, toisen täältä.
        Jos sinulla on samanlainen raamattu kuin minulla, huomaat varmaan, että ilmestyskirja on uskoville lohdutukseksi. Herra on kehoittanut rukoilemaan muiden puolesta, ei tuomitsemaan. Lukiessasi koko raamatun moneen kertaan, sen pääsanoma on jäänyt sinulta huomaamatta. Meidän tehtäväksi on annettu evankeliumin vieminen kaikille, sen jälkeen Jeesus tulee ja kutsuu omiaan. Jumalan siunausta sinulle.

Jos Jeesus Kristus ei olisi minua opetuslapsekseen ottanut.

En varmasti olisi täällä yhdenkään kaltaisesi Saatanan tekopyhittämän rienausten kohteena.

Eivätkä nämäkään Jeesuksen sanat olisi koskaan kohdallani toteutuneet:

"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

"Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."

"Kaikki vihaavet teitä minun nimeni tähden. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

• iko.ni
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jos Jeesus Kristus ei olisi minua opetuslapsekseen ottanut.

En varmasti olisi täällä yhdenkään kaltaisesi Saatanan tekopyhittämän rienausten kohteena.

Eivätkä nämäkään Jeesuksen sanat olisi koskaan kohdallani toteutuneet:

"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

"Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."

"Kaikki vihaavet teitä minun nimeni tähden. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Yhä vieläkö tämä yksi ja sama ihminen täällä reihakoi? Eikö kukaan ole saanut toimitettua sinua sinne, minne oikeasti kuuluisit?

• Minä olen juuri siellä, minne Jeesus Kristus minut vuonna 2005 johdatti.

Saatanan palvelijoiden mukaan minun pitäisi olla jo kuollut ja kuopattu. Mutta siihen ei yhdenkään rohkeus ole riittänyt, vaikka viimeisiä varoituksia on sadellut.

Mitä sinä ajattelet näistä Jeesuksen sanoista Juudas Iskariotille:

"Mitä aiot, tee se pian!"

Oletko muuten ortodoksi, nimimerkistäsi päätellen. Heillehän esi-isistä maalatut kuvat ovat pelastuksen tuojina, kun ne niitä temppeleissään palvovat ja suutelevat.

• €.......$

Toisaalta, jos nämä perityt säädökset ynm, tarkoittavat lakia, kymmentä käskyä, on Paavali tehnyt Jumalan tahdon mukaan:

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Vai ?

• On vielä muutakin, josta Jeesus sanoi: "Älkää luulko..."

"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

"Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne."

Jeesus tuli toteuttamaan omien profeettojensa ennustukset. Esimerkiksi tämän Aamoksen sanoman:

"Te vihaatte sitä, joka kaupunginportin kokouksessa vaatii oikeaa tuomiota, ja inhoatte sitä, joka kertoo totuuden."

Ja hänen ilmoituksen mukaan vihan ja inhon totuutta vastaan joutuvat kokemaan myös hänen valittunasa:

"Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne."

Näin on tapahtunut minunkin kohdalla, ensin viisi vuotta luterilaisen kirkon toiminnassa, ja nyt jo yli kuusi vuotta näissä uskontokeskusteluissa.

Yksi ainoa Kristuksen käsky, pystyy johdattamaan kaikki valittunsa - ennemmin tai myöhemmin - Saatanan synnin siteistä, ristin ja veren voimasta hänen Henkensä omistajaksi ja iankaikkisen elämän perilliseksi.

Ja se käsky on tässä:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

• €.......$

Tuossa Paavalissa on kieltämättä eniten sellaista ihmismäistä inhimillisyyttä, joka vetoaa helposti ihmisiin, se että onko se sitten oikeasti hyvä asia, onkin sitten eri juttu.

• €.......$ kirjoitti:

Tuossa Paavalissa on kieltämättä eniten sellaista ihmismäistä inhimillisyyttä, joka vetoaa helposti ihmisiin, se että onko se sitten oikeasti hyvä asia, onkin sitten eri juttu.

Totuus on todellakin eri juttu, sillä sitä on Paavalin kirjoituksissa vain 25%, mutta Saatanan sanelemia erinomaisia uskonopetuksia loput 75%.

Ja juuri niillä opeilla on koko ihmiskunta Saatanan tahdon mukaisille uskoilla täytetty ja kyllästetty.

Kun Saa-ta-na hallitsee veren voimalla ihmisen lihaa, ei kenellekään ptiäisi olla epäselvää miksi tämän maailman jumalalla pyyhkii todella hyvin.

Kun se on kullekin omalle porttolahkolleen omat uskonoppinsa sanellut, niin kyllä heidän kelpaa tälläkin Paavalin valheella rehvastella:

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu

Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

• €.......$ kirjoitti:

Nimerkkiisi liittyen kysyn:

Oletko myynyt sielusi rahasta Saatanalle, kun nimerkissäsi loistavat maallisen mammonan tunnukset.

Näinhän kävi luterilaiselle kaatajanaisellekin, kun hän jossain tilaisuudessa sai vanhalta naiselta silloisen sadan markan setelin:

"Tuon vanhan naisen satanen kädessäni muutuin ekonomista rukoilijaksi!"

• vahva.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Nimerkkiisi liittyen kysyn:

Oletko myynyt sielusi rahasta Saatanalle, kun nimerkissäsi loistavat maallisen mammonan tunnukset.

Näinhän kävi luterilaiselle kaatajanaisellekin, kun hän jossain tilaisuudessa sai vanhalta naiselta silloisen sadan markan setelin:

"Tuon vanhan naisen satanen kädessäni muutuin ekonomista rukoilijaksi!"

Olen vahvasti sitä mieltä, että tuo sinun ahdasporttisi on todella vain suniportti, koska rakkaat veljemme Pietari ja Paavali eivät ole kirjoittaneet siitä mitäänvahva.

• vahva. kirjoitti:

Olen vahvasti sitä mieltä, että tuo sinun ahdasporttisi on todella vain suniportti, koska rakkaat veljemme Pietari ja Paavali eivät ole kirjoittaneet siitä mitäänvahva.

Mitä Pietariin tulee, hänen ahdas portti aukeni sillä hetkellä, kun hän puhkesi katkeraan itkuun:

"Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa."
        Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut."

Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa."
        Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."

Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."
        Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi.

Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun."

Paavalilta jäivät omat syntisyyden itkut itkemättä, koska oli niin varma, että Saatanan julistama armo-oppi oli Jumalasta.

Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.

Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:

"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistää ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?

Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?

Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "

Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:

Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.

Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Mitä Pietariin tulee, hänen ahdas portti aukeni sillä hetkellä, kun hän puhkesi katkeraan itkuun:

"Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa."
        Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut."

Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa."
        Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."

Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."
        Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi.

Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun."

Paavalilta jäivät omat syntisyyden itkut itkemättä, koska oli niin varma, että Saatanan julistama armo-oppi oli Jumalasta.

Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.

Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:

"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistää ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."

Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?

Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "

Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:

Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.

Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.

Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:

"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

Sen takasi vielä Jumalan käky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.

"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."

Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:

"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.

Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.

Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja
        vanhurskauden tekoja.

Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."

Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."

Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:

"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

• Monen vuoden jälkeen kävin luterilaisuus-palstalle kirjoittamassa tämän tositapahtuman.

NÄIN TOIMII RAJU EKSYTYS

Kun 1.4.1996 kävin lukemassa erokirjeeni Ruukin seurakunnan silloiselle kirkkoherralle, en ole sen jälkeen sietänyt katsella tai kuunnella tiedotusvälineistä minkään uskonsuunnan uskonoppien hapatuksia.

Kun tänään tuli katsomaan tv:stä kello 15 uutisia, siinä oli edellä menossa luterilaisen porttokirkon tietoisku, jossa emerituspiispa Eero Huovinen luki Raamatusta tekstejä hyvästä paimenesta.

Hän luki Hesekielin kirjasta tämän tekstin:

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

Ei antanut Saatanan henki periksi, että piispa olisi pystynyt lukemaan Hesekielin kirjasta tuota tekstiä edeltävät jakeet, joissa Jumala osoittaa vihansa juuri tuollaisia paimenia kohtaan, jotka Golgatalla lopullisesti hylkäsi:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet."

Tämä luettiin 40 kertaa, ja pari henkilöä siihen vastasi. Ja tämän jälkeen se välittömästi poistettiin:

"krunts11.1.2012 08:30
      Olipa aloittelijalta ruma hyökkäys entistä piispaa kohtaan - ja siitä syystä että piispa luki Raamattua! "

TeuvoSuni11.1.2012 08:50

Mutta miten luki, sitä ei Saatanan valheen hengen vallassa oleva voi ymmärtää.

Onhan sanonta: "Lukee kuin Piru Raamattua."

Ja juuri noin se tapahtuu, kuten sen kirjoitin.

• tuuletuksen tarpeess

Voisiko porttopelle tuulettaa päätään ja keskittyä enemmän hyppimään pitkin kyliä, kuin lasketella noita älyttömiä lurituksiaan? En tosin niitä luekaan, kunhan yli silmäilen ja ihmettelen sitä pimeyden määrää mikä voi yhden miehen päätä täyttää.

Ja miten paljon vaivaa suni-riivattu näkeekään siitä, kun hänen yhden miehen kulttiaan ei kukaan ota todesta. Sen tähden sääliä ja huomiota kerääkseen porttopelle levittää saastaansa, sillä mitä muuta voi elämänsä raunioilla seisova tehdä kuin yrittää herättää mahdollisimman paljon inhoa.
      Inhon määrän mukaan pellevalittu kuvittelee taivastilinsä kasvavan ja hyppii riemusta psykoosiharhojensa keskellä!!

• Kun kaltaisesi saastainen rypee sasstassaan ja riettauden virrasta huutelee herjauksiaan, ei sinne Totuuden Henki oysty raikasta ilmaa tuomaan.

Olet ilmeisesti erään lahkojohtajan hengellinen perillinen, kun tarjoat minulle tuota samaa elämänsä rauniota kuin hänkin:

"Valehtelija, Teuvo Suni. Sinähän puhut täyttä sontaa ja valhetta, ja tuota väität Pyhän Hengen sinulle valaisseen. Armeijassa epäonnistuit. Hengellisellä alueella yritit menestyä, mutta sielläkin epäonnistuit myöskin. Seisot nyt elämäsi raunioilla!"

Minä toki seison, mutta en rauniolla, vaan täysin terveenä Kristuksen todistajana.

Mutta tuo herjaaja ei enää ole herjojaan heittelemässä."

• palstatutkija
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kun kaltaisesi saastainen rypee sasstassaan ja riettauden virrasta huutelee herjauksiaan, ei sinne Totuuden Henki oysty raikasta ilmaa tuomaan.

Olet ilmeisesti erään lahkojohtajan hengellinen perillinen, kun tarjoat minulle tuota samaa elämänsä rauniota kuin hänkin:

"Valehtelija, Teuvo Suni. Sinähän puhut täyttä sontaa ja valhetta, ja tuota väität Pyhän Hengen sinulle valaisseen. Armeijassa epäonnistuit. Hengellisellä alueella yritit menestyä, mutta sielläkin epäonnistuit myöskin. Seisot nyt elämäsi raunioilla!"

Minä toki seison, mutta en rauniolla, vaan täysin terveenä Kristuksen todistajana.

Mutta tuo herjaaja ei enää ole herjojaan heittelemässä."

Oletko jo saanut lääkitystä verenpaineongelmiisi?

• palstatutkija kirjoitti:

Oletko jo saanut lääkitystä verenpaineongelmiisi?

Kyseltiinkö Jeeukselta lääkityksistä?

Huostaan häntä kyllä olivat omaiset ottamassa, jota täällä harva se päivä minullekin tarjotaan:

"Kun Jeesuksen omaiset kuulivat kaikesta tästä, he lähtivät sinne ottaakseen hänet huostaansa, sillä he luulivat, että hän oli poissa tolaltaan."

Minun ongelmani ei ole koskaan ollut korkea verenpaine, vaan sen alhaisuus, joka on keskimäärin: yläpaine 95 ja alapaine 45.

Näillä olen hyvin pärjännyt, mutta kun syyskuussa ne putosivat lukemiin 85/35, niin jopahan koin ensimmäisen kerran elämässäni huimausta.

Rupesin silloin omalääkäriksi, kun muistelin syksyä 1989, jolloin jänisutto vei kahvihalut, parantaen samalla epämääräiset vatsakivut, joita älytön kahvinjuonti oli minulle aiheuttanut.

Kun tajusin tämän, että niiden syy olikin kahvissa, joten joulukuun alussa samana syksynä vannoin, etten ikinä enää juo kahvia.

Ja aloin juoda vain vihreää teetä. Mutta kun muistin, että kahvinjuonnin lopettaminen pudotti verenpainetta lukemista 120/80 lukemaan 110/70, päätin kokeilla lääkitä itseäni kahvilla.

Ei se enää herkkua ole ollut, mutta kun viikon olin sitä nauttinut kolme kuppia päivässä, loppui huimaus, ja verenpaine palautui minulle tuohon normaalilukemaan.

• lakkiluke(ei kirj.)

Kovin jaksatte jauhaa Raamatusta. Mielestäni aihe ei oikeuta menemään henkilökohtaisuuksiin yhdenkään keskustelijan osalta. Jos joku on omaa mieltänsä, niin mitäs sitten? Raamattu avautuu itse kullekin omalla tavallaan. Ei lahkojen, eikä kirkkokuntien tulkintojen mukaan. Tai jos niin käy, ei henkilö ole ymmärtänyt Raamatun sanomaa, vaan on yhteisön(minkä tahansa) vedätettävänä.
      Raamattua kannattaa lukea, mutta ennakkoluulottomasti. Ilman ulkopuolista manipulointia, mikä on ominaista lahkoille, jopa kirkoille.
      Pieni vinkki: tulkaa/menkää joskus revontulten maahan, peräpohjolaan, rauhoittukaa ja antakaa Luojan luomakunnan puhutella. En väitä, että tämä sopisi kaikille, mutta väitän, että melskeen keskeltä olisi hyvä joskus mennä luonno rauhaan, ihan itsensä kanssa.

• lakkiluke (ei kirj.)

Asian vierestä; kaamos päättyi täällä muutama päivä sitten. Mökki on lämmin ja odotan hiihtokelejä, joita riittääkin sitten pitkälle toukokuuhun. Ei paha!

• Olet ollut pitkään poissa, joten et varmaan enää muista, että tällä palstalla nimenomaan keskustellaan Raamatusta.

Olet kyllä oikeilla jäljillä, koska et ole ajautunut minkään uskonsuunnan pettämäksi.

Kuitenkin muistelen sinun ammentaneen uskosi ns. pakanauskoista ja ns. luonnonuskoista.

Muistanet kuitenkin miten nämä kaikki uskonnot ovat alkunsa saaneet siitä ihmiskunnan ensimmäisestä paratiisissa tapahtuneesta herätyskokouksesta eli evankeliointitilaisuudesta?

Olen kyllä paljonkin aikoinani samoillut Lapin maisemissa. Ensimmäisen kosketuksen revontuliin sain olessani varusmiehenä komennuksella eräällä tutka-asemalla vuosien 1957-1958 vaihteessa.

Olihan Jeesuksellekin tuttua tuo sinunkin hyväksi havaittu toiminta:

"Lähtekää mukaani johonkin yksinäiseen paikkaan, niin saatte vähän levähtää."

"Varhain aamulla, kun vielä oli pimeä, Jeesus nousi ja lähti ulos. Hän meni paikkaan, jossa hän sai olla yksin, ja rukoili siellä."

• lakkiluke (ei kirj.) kirjoitti:

Asian vierestä; kaamos päättyi täällä muutama päivä sitten. Mökki on lämmin ja odotan hiihtokelejä, joita riittääkin sitten pitkälle toukokuuhun. Ei paha!

Täällä ei tarvitse enää hiihtokelejä odotella, kun joulusta alkaen pn saanut harva se päivä metsäsuksilla ladut aukaista.

Kun lunta on tullut ja tullut. Nyt sitä on pihassamme jo puoli metriä.

• 7878787878
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olet ollut pitkään poissa, joten et varmaan enää muista, että tällä palstalla nimenomaan keskustellaan Raamatusta.

Olet kyllä oikeilla jäljillä, koska et ole ajautunut minkään uskonsuunnan pettämäksi.

Kuitenkin muistelen sinun ammentaneen uskosi ns. pakanauskoista ja ns. luonnonuskoista.

Muistanet kuitenkin miten nämä kaikki uskonnot ovat alkunsa saaneet siitä ihmiskunnan ensimmäisestä paratiisissa tapahtuneesta herätyskokouksesta eli evankeliointitilaisuudesta?

Olen kyllä paljonkin aikoinani samoillut Lapin maisemissa. Ensimmäisen kosketuksen revontuliin sain olessani varusmiehenä komennuksella eräällä tutka-asemalla vuosien 1957-1958 vaihteessa.

Olihan Jeesuksellekin tuttua tuo sinunkin hyväksi havaittu toiminta:

"Lähtekää mukaani johonkin yksinäiseen paikkaan, niin saatte vähän levähtää."

"Varhain aamulla, kun vielä oli pimeä, Jeesus nousi ja lähti ulos. Hän meni paikkaan, jossa hän sai olla yksin, ja rukoili siellä."

Onko Suni potkaissut tyhjää kun ei näy palstalla?

• 7878787878 kirjoitti:

Onko Suni potkaissut tyhjää kun ei näy palstalla?

Ei ole Suni potkaissut tyhjää, vaikka sitä monet toivovat ja odottavat.

Lunta olen metsäsuksien kanssa yli kymmenen kilometriä polkenut, kun olen hiihtänyt auki umpeen menneitä latuja.

Olenhan vastannut tässä keskustelussa jokaiseen kysymykseen. Mikä sinun mieltäsi painaa, ethän ole mitään kysynyt?

• Mietiskelijä.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ei ole Suni potkaissut tyhjää, vaikka sitä monet toivovat ja odottavat.

Lunta olen metsäsuksien kanssa yli kymmenen kilometriä polkenut, kun olen hiihtänyt auki umpeen menneitä latuja.

Olenhan vastannut tässä keskustelussa jokaiseen kysymykseen. Mikä sinun mieltäsi painaa, ethän ole mitään kysynyt?

Olen pannut merkille, että harva ihminen enää tulee kanssasi väittelemään, ja uskoasi koettelemaan. Tyydyttääkö tämä sinua?

• Ved.2

Ymmärrän myös näkökantasi. Ja tunnen myötätuntoa kaamoksen keskellä lukea Raamattua. Se tosiaan avautuu kullekin ominaislaatuisella tavallaan. Jos sieltä joku Totuuden Hengen löytää, niin olkoon siunattu, niinkuin sanotaan uskomusten perustalla.
        Erämaan luonnossa liikkuvana ymmärrän kokemasi. Revontulia ja Raamattua itsekin kokeneena.

• Ved.2 kirjoitti:

Ymmärrän myös näkökantasi. Ja tunnen myötätuntoa kaamoksen keskellä lukea Raamattua. Se tosiaan avautuu kullekin ominaislaatuisella tavallaan. Jos sieltä joku Totuuden Hengen löytää, niin olkoon siunattu, niinkuin sanotaan uskomusten perustalla.
        Erämaan luonnossa liikkuvana ymmärrän kokemasi. Revontulia ja Raamattua itsekin kokeneena.

Mutta Jumalan paaduttamalle valehtelijalle, ja kirkkoherran pelkääjälle ei totuuden tie enää avaudu, vaikka Raamatun vielä avatuksi saakin.

• Hyvin tyydyttää. Monella rienaajalla olisi ollut vielä toivoa pelastuksesta, jos olisivat totuuden kuullessaan malttaneet pitää suunsa kiini, ja jääneet sitä kaikessa rauhassa mietiskelemään.

Omasta kokemuksesta tiedän, että tavalla tai toisella Jumala varjelee valittunsa niin, etteivät he ainakaan syyllisty Hengen ilmoitusten herjaukseen, vaikka eivät tiedä Jumalan valittuja olevansa.

48 vuotiaaksi saakka hän piti minuakin vihansa alla hiljaisena ja yksinäisenä. Vaikka kuuluin luterilaiseen kirkkoon, en siellä siihen mennessä ollut kovinkaan montaa kertaa käynyt.

Mutta sitten kun Pyhä Henki minut sen kaikkiin toimintoihin johdatti, otin sen todesta, uskoen, että tämä on Jumalan tahdon mukainen seurakunta.

Mutta toisin kävi. Pyhän Hengen ilmoitukset saivat osakseen samanlaista ivaa ja pilkkaa kuin tälläkin palstalla.

Koska Jumala varmasti alusta alken tiesi, ettei tämä kirkko tule hänen tahtonsa tielle kääntymään, halusin saada siihen varmuuden kysyen:

Miksi johdatit minut luterilaiseen seurakuntaan?

"Jotta näksit, ettei tämäkään mikään todellinen Jumalan seurakunta ole."

Ja sen sain todella todeksi nähdä ja elää.

• mä vaan

Ja höpöhöpö ukkorahjus!

• Tervetuloa joskus tapaamaan tätä uskosi mukaista "höpöhöpö ukkorahjusta!"

• terve ukko
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tervetuloa joskus tapaamaan tätä uskosi mukaista "höpöhöpö ukkorahjusta!"

Vuosi todella vaihtui, mutta milloin vaihtuu ääni sinun kellossasi, ukkorahjus?

• ei se vaihdu
        terve ukko kirjoitti:

Ei vaihdu ääni porttopellellä, ennekuin joku Jumalan mies ajaisi hänestä riivaajahengen pois

• terve ukko kirjoitti:

Ei vaihdu Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneen totuuden ääni Saatanan tekopyhien valheiden ääneksi millään konstilla.

Siitä pitävät huolen niin Isä, Poika kuin Pyhä Henki:

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.

Isäni, joka on hiedät minulle antanut on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.

Minä ja Isä olemme yhtä."

• ei se vaihdu kirjoitti:

Ei vaihdu ääni porttopellellä, ennekuin joku Jumalan mies ajaisi hänestä riivaajahengen pois

Tässä sinulle listä näistä tämän maailman jumalan jumalanmiesten joukko-osastoista

adventistit
        aglikaanit
        agrigolalaiset
        arkkimunkkilaiset
        armonvirtalaiset
        atteMyyryn Jeesuksen ruumislaiset
        baalbelklaiset
        babtistit
        birkittalaissisaret
        branhamilaiset
        cityseurakuntalaiset
        dominikaanit
        elämänsanalaiset
        slevy:n miespapit
        slevy:n naispapit
        elämänlähdeläiset
        eläväsanalaiset
        ekumeeniset
        exoduslaiset
        gnostilaiset
        henotesläiset
        helluntailaiset
        hengenuudistuslaiset
        heränneet
        esikoiset
        ilosanomalaiset
        israelinystävät
        jehovalaiset
        Jeesuksen pyhän veren papit
        Jeesus on herralaiset
        katolilaiset kylväjät
        kansanraamattuseuralaiset
        kalleimman veren sisaret
        kansanlähetysläiset
        Kellonkartanolaiset
        koivuniemiläiset
        korpelalaisuus
        kotikirkkolaiset
        kulmakivenseurakuntalaiset
        kulmakiviseurakuntalaiset
        kuninkaansoturit
        kristilliset eläkeläiset
        kriisipalvelulaiset
        kotisatamalaiset
        luterilaiset
        lähetysseurakuntalaiset
        luthersäätiöläiset
        lasarusveljet
        lähdekalliolaiset
        lännenhunttarilaiset
        maranatalaiset
        majakkalaiset
        metodistit
        mormoonit
        munkkiluostarin munkit
        nunnaluostarin nunnat
        nokialaismissiolaiset
        onewayhouselaiset
        ortodoksit
        pelastusarmeijalaiset
        patmoslaiset
        palatsiseurakuntalaiset
        paavalinsynodilaiset
        paratiisikotilaiset
        pikkuesikoiset
        priskillalaiset
        pyhänikolauslaiset
        perjantaikristuksellelaiset
        raamattupuhuulaiset
        radiodeiläiset
        rauhansanalaiset
        rauhanyhdistysläiset
        ristiinnaulitut
        risteyspaikkalaiset
        ristiretkeläiset
        riverseurakuntalaiset
        ropolaiset
        rukouspalvelulaiset
        rukousystäväläiset
        ruusuristiläiset
        ristiinnaulittulaiset
        saalemilaiset
        sanansaattajalaiset
        sanajaylistysläiset
        savenvalajalaiset
        scientologilaiset
        siloalaiset
        stefanuslaiset
        suomenraamattuopistolaiset
        teologisetinstuuttilaiset
        tabernaakkelilaiset
        takeitnowlaiset
        timoteusyhteisöläiset
        tuomasmessulaiset
        totuudenystäväläiset
        tunnustukselliset luterilaiset
        torontonsiunaajalaiset
        uusheränneet
        uusapostoliset
        uusiviiniläiset
        valon enkelit
        vapaakirkolliset
        vanhauskoiset
        vapaamuurarit
        vedättäjät
        viadolorosalaiset
        vineyardilaiset
        yhteyskristuksessalaiset
        yhteysliikeläiset
        yeshualaiset

Minkä joukon komentajan uskoisit pystyvän mitätöimään tämän minun ylläni olevan suojeluksen:

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.

Isäni, joka on hiedät minulle antanut on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.

Minä ja Isä olemme yhtä."

• terve ukko kirjoitti:

SInulle terve ukko:

Jumalan lääkäreille antamalla viisaudella jopa syövästäkin voi parantua.

Mutta kun terve ukko tulee ihmisopeilla tekopyhitetyksi, hän on saanut lihaansa jo sellaisen Saatanan valheiden yliannostuksen, joka varsin pian johtaa Jumalan lähettämään paatumukseen.

Ja siitä ei enää kukaan ihminen pysty taivaskelpoisuuteen tarvittavaan terveyteen palaamaan.

• Saanko kysyä
        TeuvoSuni kirjoitti:

SInulle terve ukko:

Mutta kun terve ukko tulee ihmisopeilla tekopyhitetyksi, hän on saanut lihaansa jo sellaisen Saatanan valheiden yliannostuksen, joka varsin pian johtaa Jumalan lähettämään paatumukseen.

Ja siitä ei enää kukaan ihminen pysty taivaskelpoisuuteen tarvittavaan terveyteen palaamaan.

MIksi olet lo kirjoittamisen toisten tuomiin aloituksiin? Ovatko sinulta nyteväät loppuneet?

• Saanko kysyä?
        Saanko kysyä kirjoitti:

MIksi olet lo kirjoittamisen toisten tuomiin aloituksiin? Ovatko sinulta nyteväät loppuneet?

Korjaan viestini:

Miksi olet lopettanut kirjoittamisen toisten tuomiin aloituksiin? Onko sinulta nyt eväät loppuneet?

• ?
        TeuvoSuni kirjoitti:

SInulle terve ukko:

"Jumalan lääkäreille antamalla viisaudella jopa syövästäkin voi parantua."

Mihin sinä tuota lääkäriä tuossa tarvitset? Jeesus Kristus on puolestamme kantanut synnit, kivut ja sairaudet. Usko Teuvo, näin sanoo raamattu.

• ? kirjoitti:

"Jumalan lääkäreille antamalla viisaudella jopa syövästäkin voi parantua."

Mihin sinä tuota lääkäriä tuossa tarvitset? Jeesus Kristus on puolestamme kantanut synnit, kivut ja sairaudet. Usko Teuvo, näin sanoo raamattu.

Niinhän se sanoo kaikille niille, jotka Saatanan Paavalille sanelemassa valheen armoauringossa tumput suorina seisoskelevat.

Ja tillistelevät taivaalle, joko sieltä vielä tulisi sitä sovintoverta.

Miksi et ole pystynyt elämssäsi toteuttamaan edes tätä yhtä ainoaa Jeesuksen käskyä:

"Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.
        Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

• ?
        TeuvoSuni kirjoitti:

Niinhän se sanoo kaikille niille, jotka Saatanan Paavalille sanelemassa valheen armoauringossa tumput suorina seisoskelevat.

Ja tillistelevät taivaalle, joko sieltä vielä tulisi sitä sovintoverta.

Miksi et ole pystynyt elämssäsi toteuttamaan edes tätä yhtä ainoaa Jeesuksen käskyä:

"Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.
        Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

On sinulla Jumalan sanan tuntemus huonoa, ymmärtäminen vielä huononpaa.
        Väität lukeneesi raamatun useasti, epäilen että ne ovat oleet pelkkää suoritusta.
        Näin sanoo Jesaja, vanhassa testamentissa;

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

• ? kirjoitti:

On sinulla Jumalan sanan tuntemus huonoa, ymmärtäminen vielä huononpaa.
        Väität lukeneesi raamatun useasti, epäilen että ne ovat oleet pelkkää suoritusta.
        Näin sanoo Jesaja, vanhassa testamentissa;

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

Niin Jesaja julisti, mutta eipä saanut valittu kansakaan hänessä rauhaa, eikä sairauksiensa ja kipujensa parantajaa, vaan Saatanan syliin jäi, kuten olet sinäkin jäänyt:

"Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: -- Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme
        .
        "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon.

Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

Tässä on syy myöskin sinun ymmärrämättömyyteesi, mitä totuuteen tulee.

• Saat kysyä, ja kyvälle vastaan:

Olen havainnut täysin turhaksi totuuden julistamisen näille Saatanan erilaisilla ihmisopeilla tekopyhittämille ja Jumalan paaduttamille.

Raamatun he kyllä vielä saavat auki, ja löytävät sieltä Paavalinsa ihania valheen sanoja, mutta totuuden tie ei heille enää aukene.

• Jatka tätä

Jos olet havainnut turhaksi "totuuden julistamisen", häivy kokonaan. Miksi täällä enää roikut? Ei tuollaista saastan levittäjää täällä kukaan kaipaakaan.

Varaa itsellesi hoitopaikka ja yritä löytää henkilö, joka voi ajaa sinusta riivaajan pois.

• Jatka tätä kirjoitti:

Jos olet havainnut turhaksi "totuuden julistamisen", häivy kokonaan. Miksi täällä enää roikut? Ei tuollaista saastan levittäjää täällä kukaan kaipaakaan.

Varaa itsellesi hoitopaikka ja yritä löytää henkilö, joka voi ajaa sinusta riivaajan pois.

Kaltaisille Saatanan tekopyhittämille ja Jumalan paaduttamille totuuden kertominen on täysin turhaa.

Mutta onneksi palstalla vierailee silloin tällöin vielä joku, jota eivät mitkään Saatanan porttoseurakunnat ole omakseen saaneet.

Heidän on hyvä tietää totuus Raamatun totuudesta.

Minä saan elää siinä onnellisessa tilanteessa, että kaikki Raamatun totuuden kolme hoitajaa asuvat luonansi:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

• Paavali tässä mielikuvituksellisessa kertomuksessa näyttäytyy rehellisenä ja on oikeassa.
      Maallinen murhe ei nimittäin tartu enää hengen ihmiseen, sellaista murhetta ei ole kuin maallisella ihmisellä.
      Eli kun on muuntunut ns. "Kristus-luontoon", joka siis on täydellinen ja tahraton, tajuaa myös sen "toisen vaikuttavan voiman", eli realiteetin dualistisuudessaan.
      Huomaa Teuvo tässä siis se, että "maallista luontoaan" voi siis commentoida ja tarkkailla vahinkoitumatta syvemmin itse.
      Oikeastaan on niin, että he jotka lukevat (tuonkin symbolisen kertomuksen) ja tarttuvat siihen yksipuolisesti ymmärtämättä kokonaisuutta,,siis syyttäen, syyttävät oikeastaan itseään, eli ovat vielä ansassa.

No uskontoa pyörittää psykologia psykologisin keinoin, eli siksi pystyn ja voin kommetoida uskontoihin liittyviä tuollaisiakin substansseja henkilökohtaisesta tasosta.
      Saman pystyy tekemään oppeja tunteva myös opillisella tasolla, jotka kristi-opit sanalla sanoen eivät ole muuttumattomia.
      Todellisuudessa aivan kuten tänäänkin, oli jo alusta asti kristiuskossa keskenään kilpailevia, eri johtajien henkilökohtaisiin näkemyksiin perustuvia keskenään kilpailevia suuntauksia ja siksi ristiriitoja.
      Yksi syy oppi-riitoihin ja näkemys-eroihin,,ja niitä syntyi juuri väärinymmärryksestä, eli kun ei puhuttu näistä asioista vain siinä "täydellisessä seurassa".

• Mitä sinä oikein tahdoit sanoa tuolla monisanaisella Paavali-lausunnollasi?

Miksi et pysty sanomaan suoraan, että Paavalin kirjoituksissa on 25% totuutta ja 75% Saatanan syöttämiä valheita?

• Voi, voi, voi !

Kuka Teuvo oletkin !

• selvitystä

teuvo kuvittelee itsensä valituksi ja sellainen hän onkin, sillä hän on saa.tanan tekopyhittämä narsistinen yhden miehen kultin vetäjä. Hänen edustamassa sunilaisuudessa toimitaan päinvastoin kuin Raamattu opettaa.

Teuvo on sanonut ettei hänellä ollut Pyhää Henkeä edes ensimmäisenä yhdeksänä vuotenakaan ja sen jälkeisinä vuosina hänellä on ollut erityinen henkiopas, jonka opetusten mukaan Raamatussa olisi erittäin suuria valheprosentteja. Teuvo toistaa näitä automaattikirjoituksella saamiaan Jumalaa pilkkaavia lauseita mantraten kuin tahdoton robotti sekä lisäksi kuulee ääniä päässään ja näkee outoja näkyjä

Kuvaava piirre teuvossa on, että hän sanoo julistavansa ns. totuutta. Koskaan hän ei ole kuitenkaan pystynyt kertomaan mikä se totuus on, sillä kaikki viestit ovat täynnä häiriintyneen ihmisen kuvitelmia ja uskonnollista sanahelinää

• Oletko sinä ainoa tätä palstaa seuraavaa, joka et vielä tiedä, kuka on Teuvo Suni?

Kuusi ja puoli vuotta olen täällä totuutta julistanut, ja avoimesti kertonut itsestäni kaiken. Josta ajasta kuusi vuotta rekisteröityneenäkin.

"Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

• missä voin sinut
        TeuvoSuni kirjoitti:

Oletko sinä ainoa tätä palstaa seuraavaa, joka et vielä tiedä, kuka on Teuvo Suni?

Kuusi ja puoli vuotta olen täällä totuutta julistanut, ja avoimesti kertonut itsestäni kaiken. Josta ajasta kuusi vuotta rekisteröityneenäkin.

"Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

kohdata ja rukoilla puolestasi Jeesuksen nimessä?

• missä voin sinut kirjoitti:

kohdata ja rukoilla puolestasi Jeesuksen nimessä?

Jos kuljet totuuden tiellä, ota todesta Jeesuksen ohje:

"Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myö sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

Mutta jos olet tekopyhitetty ja Jumalan paaduttama, järjestä näyttävä rukoushetki vaikka Ruukin torille pitäjäpäivien aikaan:

"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."

Entinen ystäväni uhosi vuosi sitten, että kokoaa kaikki veriveljensä pitäjäpäivien aikana Ruukin torille ajamaan minusta ulos riivaajahenkeä. Mutta taas häneltä loppuivat paukut.

Kun et Jeesuksen Hengessä pysty rukoilemaan, olet paljastunut tällaiseksi rukoilijaksi:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

• uskon kuitenkin
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jos kuljet totuuden tiellä, ota todesta Jeesuksen ohje:

"Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myö sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

Mutta jos olet tekopyhitetty ja Jumalan paaduttama, järjestä näyttävä rukoushetki vaikka Ruukin torille pitäjäpäivien aikaan:

"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."

Entinen ystäväni uhosi vuosi sitten, että kokoaa kaikki veriveljensä pitäjäpäivien aikana Ruukin torille ajamaan minusta ulos riivaajahenkeä. Mutta taas häneltä loppuivat paukut.

Kun et Jeesuksen Hengessä pysty rukoilemaan, olet paljastunut tällaiseksi rukoilijaksi:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

ja toivon varsinkin että Jumalan rakkaus voi sinutkin sittenkin uudistaa. Mieti tätä!

• uskon kuitenkin kirjoitti:

ja toivon varsinkin että Jumalan rakkaus voi sinutkin sittenkin uudistaa. Mieti tätä!

Jospa niidem silmissäsi sojottavien hirsien raoista näkisit nämä seuraavat todistukseni Jumalan rakkaudesta minun kohdallani.

Se alkoi jo aviottomana syntymisestä, kun Jumala sen johdosta johdatti minut 40 vuodeksi yksinäisyyteen ja hänen vihansa alle.

Isän kaipuu oli valtava, kun isää ei ollut.

Tuo hänen vihansa paljastui kuitenkin, kun paljastumisen hetki tuli, todelliseksi Jumalan rakkaudeksi. Koska sillä hän piti minut erossa kaikista Saatanan porttoseurakunnista, ettei niistä yksikään saanut minua valtansa alle.

Jumalan rakkautta oli siinäkin, kun hän minut urheiluvälinemyyjän pieneltä palkalta, johdatti sotilasuralle, Ilmavoimien tutka-aseman päälliköksi:

Miksi johdatit, minut sotilasuralle?

"Jotta tietäisit, mitä merkitsee esimiehen käsky, osaisit tehdä sotasuunnitelmia, ja sinulla olisi turvattu toimeentulo."

Ja niin pääsin 46 vuotiaana täysin palvelleena sotilaseläkkeelle, tuolle turvatulle toimeentulolle, jolla Jumala varmisti sen, että nyt tällekin palstalle johdatettuna ei tarvitse pelätä ihmisten uhkauksia työpaikan menettämisestä, jos en totuudesta luovu.

Kun parin kuukauden kuluttua huusin hädässni Jumalaa, eikä ään vastannut:

Mutta koska jo taivasten taivaiden ylipäällikkö oli jo äitini kohdusta valinnut minut toisenlaisen ilmatilan valvojaksi, hän otti minut samana keväänä omiin kertausharjoituksiinsa. Erään perhepiirissä tapahtuneen kähnäyksen jälkeen harhailin yhden yön sulamisvesien täyttämällä suolla. Itsemurha-ajatusten vallassa, joissa olin kymmeniä kertoja elämäni aika ollut. Ny oli aikomukseni hukuttautua vettä tulvillaan olevaan suo-ojaan. Valtava katkeruus sisällä, ja ennen kaikkea Jumalaa kohtaan, joka jatkuvasti oli minulle, aviottomalle lapselle, vain kostanut vanhempieni pahoja tekoja.

Nytkään en saanut tuota tekoa tehdyksi, ja oli aamu jo melko pitkällä, siinä viiden maissa, kun hädissäni polvistuin suon vierellä, männikkökankaan reunassa yhden kiven ääreen. Hakkasin siinä päätäni kiveen, itkin ja suoraa huutoa huusin: "Jumala, jos olet olemassa, tule ja pelasta minut tästä tuskasta!"

Hiljaista oli, enkä mitään vastausta saanut. Nousen ylös ja samalla näen vasemman jalan vieressä kiepillä olevan kyyn, joka siinä sihisi ja lipoi kaksihaaraista kieltään. Ja se oli ensimmäinen kerta elämässäni kun käärmeen näkeminen ei säikäyttänyt. Itku loppui siihen paikkaan, kun käsitin, ettei Jumalaa todella ole olemassakaan. Kaikki puheet siitä ovat vain ihmisten pettämistä. Tulin kotiin ja sanoin vaimolle, jos ei anteeksi voida antaa, yritetään kuitenkin vielä yhdessä jatkaa.

Tähän kokemukseen loppuivat lapsena opitut iltarukouksetkin, päästäni oli kuin poispyyhitty kaikki höpötykset Jumalasta. Koin, että olin saanut uudet aivot, joilla ei enää tuollaisia jumalallisia valheita tarvitse ajatella.

Todellisuudessa tapahtui kuitenkin niin, jota en vielä silloin ymmärtänyt, että minulle alkoi 38 vuoden koettelemusten jakson päätteeksi vielä kahden vuoden täydellinen erämaakausi, ilman ainuttakaan ajatusta Jumalasta. Tämä päättyikin sitten, aivan yllättäen, siihen kun Jumala näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle 11. elokuuta 1985.

Miksi hän ei jo tuolla suolla itseään ilmaissut, vaikka toimin juuri niin kuin Raamattu opettaa:

"Jokainen, joka hädässään huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Vasta paljon myöhemmin tämäkin salaisuus minulle selvisi aivan samoin kuin se selvisi Jeesuksen parantamalle sokealle miehellekin:

"Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti."

Kunpa kaikki näille palstoille uskosta kirjoittavat edes tämän asian oppisivat ymmärtämään, kun kynsin ja hampain, saviset saappaat jalassakin, rypevät isiltä perityssä tyhjänpäiväisessä elämässä.

Tuo aivojeni tyhjennys kaikista uskoon liittyvistä asioista perustui tähän Jeesuksen ilmoitukseen:

"Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät."

Kunha yrität tämän sulatella, voin jatkaa todistustani.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Jospa niidem silmissäsi sojottavien hirsien raoista näkisit nämä seuraavat todistukseni Jumalan rakkaudesta minun kohdallani.

Se alkoi jo aviottomana syntymisestä, kun Jumala sen johdosta johdatti minut 40 vuodeksi yksinäisyyteen ja hänen vihansa alle.

Isän kaipuu oli valtava, kun isää ei ollut.

Tuo hänen vihansa paljastui kuitenkin, kun paljastumisen hetki tuli, todelliseksi Jumalan rakkaudeksi. Koska sillä hän piti minut erossa kaikista Saatanan porttoseurakunnista, ettei niistä yksikään saanut minua valtansa alle.

Jumalan rakkautta oli siinäkin, kun hän minut urheiluvälinemyyjän pieneltä palkalta, johdatti sotilasuralle, Ilmavoimien tutka-aseman päälliköksi:

Miksi johdatit, minut sotilasuralle?

"Jotta tietäisit, mitä merkitsee esimiehen käsky, osaisit tehdä sotasuunnitelmia, ja sinulla olisi turvattu toimeentulo."

Ja niin pääsin 46 vuotiaana täysin palvelleena sotilaseläkkeelle, tuolle turvatulle toimeentulolle, jolla Jumala varmisti sen, että nyt tällekin palstalle johdatettuna ei tarvitse pelätä ihmisten uhkauksia työpaikan menettämisestä, jos en totuudesta luovu.

Kun parin kuukauden kuluttua huusin hädässni Jumalaa, eikä ään vastannut:

Mutta koska jo taivasten taivaiden ylipäällikkö oli jo äitini kohdusta valinnut minut toisenlaisen ilmatilan valvojaksi, hän otti minut samana keväänä omiin kertausharjoituksiinsa. Erään perhepiirissä tapahtuneen kähnäyksen jälkeen harhailin yhden yön sulamisvesien täyttämällä suolla. Itsemurha-ajatusten vallassa, joissa olin kymmeniä kertoja elämäni aika ollut. Ny oli aikomukseni hukuttautua vettä tulvillaan olevaan suo-ojaan. Valtava katkeruus sisällä, ja ennen kaikkea Jumalaa kohtaan, joka jatkuvasti oli minulle, aviottomalle lapselle, vain kostanut vanhempieni pahoja tekoja.

Nytkään en saanut tuota tekoa tehdyksi, ja oli aamu jo melko pitkällä, siinä viiden maissa, kun hädissäni polvistuin suon vierellä, männikkökankaan reunassa yhden kiven ääreen. Hakkasin siinä päätäni kiveen, itkin ja suoraa huutoa huusin: "Jumala, jos olet olemassa, tule ja pelasta minut tästä tuskasta!"

Hiljaista oli, enkä mitään vastausta saanut. Nousen ylös ja samalla näen vasemman jalan vieressä kiepillä olevan kyyn, joka siinä sihisi ja lipoi kaksihaaraista kieltään. Ja se oli ensimmäinen kerta elämässäni kun käärmeen näkeminen ei säikäyttänyt. Itku loppui siihen paikkaan, kun käsitin, ettei Jumalaa todella ole olemassakaan. Kaikki puheet siitä ovat vain ihmisten pettämistä. Tulin kotiin ja sanoin vaimolle, jos ei anteeksi voida antaa, yritetään kuitenkin vielä yhdessä jatkaa.

Tähän kokemukseen loppuivat lapsena opitut iltarukouksetkin, päästäni oli kuin poispyyhitty kaikki höpötykset Jumalasta. Koin, että olin saanut uudet aivot, joilla ei enää tuollaisia jumalallisia valheita tarvitse ajatella.

Todellisuudessa tapahtui kuitenkin niin, jota en vielä silloin ymmärtänyt, että minulle alkoi 38 vuoden koettelemusten jakson päätteeksi vielä kahden vuoden täydellinen erämaakausi, ilman ainuttakaan ajatusta Jumalasta. Tämä päättyikin sitten, aivan yllättäen, siihen kun Jumala näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle 11. elokuuta 1985.

Miksi hän ei jo tuolla suolla itseään ilmaissut, vaikka toimin juuri niin kuin Raamattu opettaa:

"Jokainen, joka hädässään huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Vasta paljon myöhemmin tämäkin salaisuus minulle selvisi aivan samoin kuin se selvisi Jeesuksen parantamalle sokealle miehellekin:

"Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti."

Kunpa kaikki näille palstoille uskosta kirjoittavat edes tämän asian oppisivat ymmärtämään, kun kynsin ja hampain, saviset saappaat jalassakin, rypevät isiltä perityssä tyhjänpäiväisessä elämässä.

Tuo aivojeni tyhjennys kaikista uskoon liittyvistä asioista perustui tähän Jeesuksen ilmoitukseen:

"Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät."

Kunha yrität tämän sulatella, voin jatkaa todistustani.

Ennen kuin tästä jatkan, palaan hetkeksi vuoteen 1947:

Ollessani hieman päälle 10-vuotias, olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä.

Istuimme erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:

"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa, minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."

Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta tuli alas kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia. Ei sitä kukaan muu nähnyt, enkä siitä kenellekään mitään puhunut.

Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut, että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen. Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden
        merkitystä ymmärsikään.

Se vaikutus tuolla virrellä oli myöhempään elämääni, että aina kun sen jostakin kuulin, palautui mieleeni tuo ihana näky siellä järven rannalla, kalliolla.

Siitä poikajoukosta juuri tuolla kalliolla on minulla muistona valokuvakin.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Ennen kuin tästä jatkan, palaan hetkeksi vuoteen 1947:

Ollessani hieman päälle 10-vuotias, olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä.

Istuimme erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:

"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa, minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."

Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta tuli alas kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia. Ei sitä kukaan muu nähnyt, enkä siitä kenellekään mitään puhunut.

Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut, että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen. Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden
        merkitystä ymmärsikään.

Se vaikutus tuolla virrellä oli myöhempään elämääni, että aina kun sen jostakin kuulin, palautui mieleeni tuo ihana näky siellä järven rannalla, kalliolla.

Siitä poikajoukosta juuri tuolla kalliolla on minulla muistona valokuvakin.

Jatkan vielä, vaikka näytät saaneen totuudesta tarpeeksesi.

Tästä edellisesta näystä kului sitten aikaa 38 vuotta, kun tämä sama virsi tuli muuttamaan elämäni täydellisesti.

Olimme sunnuntaina 11. elokuuta 1985 Lappeenrannan kirkossa, kun edellisenä päivänä olimme saattaneet hautaan vaimoni isän. Olin tuolloin uskon suhteen täysin nolla, koska pari vuotta aikaisemmin oli päästäni poistettu kaikki uskoon liittyvät asiat. Se tapahtui siellä käärmesuolla. Mieltäni kuitenkin lämmitti kovasti, kun jo kirkkoon mennessä näin virsitaululla virren 456. Se oli helppo muistaa peräkkäisten numerojen takia.

Kun virsi alkoi, koin, miten minut puettiin kuin pehmeään pumpuliin. Tönäsin vieressä istuvaa vaimoani kylkeen ja sanoin: "Tämä on minun virsi:" Sen jälkeen meni silmissäni kirkon alttariseinä täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon isoin kultakirjaimin ilmestyi sanat RAAMATTU ON TOTTA.

Muistan, miten minua alkoi heti hävettää, kun en ollut koskaan tuota kirjaa lukenut. Useamman kerran olin sen alusta aloittanut, mutta varsin pian se oli aina kesken jäänyt.

Tämän jälkeen tunsin miten pääni päälle laskettiin kuin raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin kohoavani siitä kirkon penkistä kohti korkeutta. Kirkon näkymät olivat silmistäni poissa, eikä virttäkään enää kuulunut. Olin valtavan kirkkauden keskellä samanlaisen ihanan tunteen vallassa kuin kerran lapsena siellä järven rannalla kalliolla. Pääni päällä tunsin olevan vielä paljon ihanampaa, jota en kuitenkaan saanut nähdä.

Koin heti tuon virren sanoman todeksi, kun minut siinä nostettiin pois kadotuksen kuopasta, tuhoon tuomittavaksi määrätystä ihmiskäsin tehdystä temppelistä.

Sitten kuulen miehen äänen, joka sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
        rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, äläkä tuomitse ettei sinua tuomittaisi."

Minulle, silloin vielä varsin katkeralle ja Jumalan vihan alla olevalle ihmiselle sanottiin siinä kovat sanat.

Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä vai ei,
        oletko rikas vai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran
        saavutat tämän kirkkauden." Sen jälkeen tulin luvanneeksi, vaikka ei sitä kysyttykään:
        "Tämän takia tahdon lähteä minne vain sinä tahdot minut lähettää."

Näky päättyi siihen, kun katsoin taakseni ja näin selkäni takana syvän mustan rotkon.

En osaa sanoin kuvata sitä olotilaa, kun kirkosta ulos kävelimme. Olin kuin pakkopaidasta, Jumalan vihan ja monenlaisten lapsuuden traumoista täydelliseen vapauteen päästetty elinikäiseen vankeuteen tuomittu vanki.

• Siinäkin on totuus, että sinä vuodesta toiseen kuvittelet eläväsi autuudessa tuota erään edesmenneen lahkojohtajan yhdeksän vuoden saatanallista sanomaa levittäessäsi.

Siksi sinunkin kohdalla toimii täydellisesti tämä Saatanan valheen vankeuden toimintaohje, joka toimi Paavalinkin elämässä.

Sillä yhtä ymmärtämätön olet kuin oli Saatanan synnin siteisiin jäänyt Paavalikin:

"En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen..

• yksi piirre myös

on, että teuvo pyörtää jatkuvasti omia puheitaan. Tyypillinen paatuneen valehtelijan ominaisuus. Kannattaisi ainakin vähentää hölötystään, ettei näyttäisi niin typerältä.

Ja jos ei tajua puhuvansa itseään ristiin, kannattaa hakeutua hoitoon, kun näistä sekavuuksista ja valheista jatkuvasti huomautetaan. Eihän se muiden vika voi olla jos joku suni sekoilee psykoosiharhoissaan!

• Todista tämä saatanallinen väitteesi:

"teuvo pyörtää jatkuvasti omia puheitaan."

MIksi inhoat nimeäni niin, että et edes kirjoita sitä, kuten nimet kirjoittaa pitäisi?

Montako kertaa tämäkin on toistettava, että minulla on ihmiskunnan parhaat hoitajat jatkuvasti mukanani:

• muuta en sano
        TeuvoSuni kirjoitti:

Todista tämä saatanallinen väitteesi:

"teuvo pyörtää jatkuvasti omia puheitaan."

MIksi inhoat nimeäni niin, että et edes kirjoita sitä, kuten nimet kirjoittaa pitäisi?

Montako kertaa tämäkin on toistettava, että minulla on ihmiskunnan parhaat hoitajat jatkuvasti mukanani:

Voi, voi, voi!

• Missä viipyy todistuksesi sille, että minä pyörrän jatkuvasti omia puheitani?

• pallea ei pollea
        TeuvoSuni kirjoitti:

Missä viipyy todistuksesi sille, että minä pyörrän jatkuvasti omia puheitani?

Palstan paras vitsi 6 ja puoleen vuoteen!

Kiitos tästä, sain makeat naurut ja pallealihakseni hyvää harjoitusta.

• pallea ei pollea kirjoitti:

Palstan paras vitsi 6 ja puoleen vuoteen!

Kiitos tästä, sain makeat naurut ja pallealihakseni hyvää harjoitusta.

Sait Saatanalta nauruherätyksen.

Mihin sinä sitä suurta palleaa tarvitset?

Tekopyhään pullisteluun tietenkin.

• Ei sinun muuta tarvitsekaan sanoa, kun voivottelu totuutta vastaan paljasti sinut Saatanan valheen hengen omistajaksi.

Samaan tapaan kuin vanhoillislestadiolaiset voivottelivat, kun tajusivat, että olin saanut Kristukselta Totuuden Hengen ja tehtävän, joka paljasti heidän " vain me olemme jumalanlapsia-oppinsa" Saatanan opiksi:

"Miten sille Teuvolle nyt noin kävi, kun se oli niin mukava mies!"

• utelias.

Kun jostakin syystä pysyttelet poissa toisten aloituksista, teen kysymykseni sinulle omassa aloituksessasi:

Oletko koskaan ollut hurmoshengen vallassa?

• Hurmahenki on yksi niistä Saatanan seitsemästä, vielä pahemmasta
      hengestä - kuin mitä tämän murhaajan perushenki on.

Kun se on tämän henkensä totuuden hylänneen ihmisen sydämeen
      juurruttanut, silloin siellä on ilo ylimmillään.kun se saa veren voimalla
      tällaiset ihmiset herjaamaan Kristuksen Totuuden Henkeä.

"Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien,
      jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten
      himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka
      muistuttaa ikuisesta tulesta.

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat
      oman ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat
      henkivaltoja Nämä ihmiset ovat häpeätahroja teidän rakkaudenaterioillanne, kun he
      mässäilevät mistään piittaamatta. He ovat paimenia, jotka huolehtivat
      vain itsestään. He ovat paimenia, jotka tuuli vie ja jotka eivät vettä anna,
      puita, jotka syksyllä eivät kanna hedelmää, ,kahdesti kuolleita juuriltaan,
      repäistyjä, pärskyviä meren aaltoja, joiden vaahtoharjanne on heidän
      häpeänsä, radaltaan harhautuneita tähtiä, joille ikuisiksi ajoiksi on varattuna
      synkin pimeys.

Nuo ihmiset ovat osaansa tyytymättömiä valehtelijoita, jotka elävät himojensa
      vallassa. Heidän puheensa ovat suurellisia, ja omaa etuaan tavoitellen he
      mielistelevät ihmisiä."

Nämä henget eivät välttämättä tulee kaikkiin ihmisiin juuri tässä järjestyksessä,
      missä olen niitä tänne kirjoitttanut. Etenkin tämä hurmahenki tulee hyvin moneen
      ihmiseen heti, kun he ovat hylänneet Jumalan pelkästä armosta annetun kasteen, jja lähteneet lihan haluja tyydyttääkseen uudelleen kastettavaksi..

• Kuten tämänkin palstan hurmahenkisin valehtelija, joka riemuliiterinsä
        kätköistä on antanut ivan ja pilkan lentää:

"Tällainen mies on Teuvo Suni:
        liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin
        luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja,säälittävä, Teuvo-parka,
        soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies,tuomiokiihkoinen houkka, omissa
        mehuissaan teutaroiva, amok-juoksuajuokseva uskonnollinen mies,
        herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta,röyhkeä, filistealainen syyttäjä,
        oppi-isä,kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva,
        Jumalan vastustaja,perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto,
        ihmisparka,kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas,
        teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinenlöylynlyöjä,
        ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva,vihaaja, aggressiivinen,
        epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen,epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo,petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissäkulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko,anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi,porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori,turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty,tuhoon tuomittu,desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija,pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö,loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljiensyyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen,tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas,kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen,herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen,näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen,porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen,saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä,taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias,gestapon otteita käyttävä, ihmissusi,Napoleon- syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies,Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potinhengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensäylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija,epäkristillinen,mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisenorja, perkeleen saran kyntäjä,
        Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin
        syömä,korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co.,
        aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä,amatööritason
        sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan
        painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, RuukinJeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas,vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä,petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi,valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukinkarhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuvapersoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi,kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti,agitaattori, Havukka-ahonTeuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outoveikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä,hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja,väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo,ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjennäkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä,nettisaarnaaja."

• Mutta sairas on
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kuten tämänkin palstan hurmahenkisin valehtelija, joka riemuliiterinsä
        kätköistä on antanut ivan ja pilkan lentää:

"Tällainen mies on Teuvo Suni:
        liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin
        luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja,säälittävä, Teuvo-parka,
        soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies,tuomiokiihkoinen houkka, omissa
        mehuissaan teutaroiva, amok-juoksuajuokseva uskonnollinen mies,
        herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta,röyhkeä, filistealainen syyttäjä,
        oppi-isä,kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva,
        Jumalan vastustaja,perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto,
        ihmisparka,kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas,
        teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinenlöylynlyöjä,
        ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva,vihaaja, aggressiivinen,
        epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen,epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo,petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissäkulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko,anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi,porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori,turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty,tuhoon tuomittu,desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija,pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö,loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljiensyyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen,tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas,kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen,herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen,näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen,porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen,saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä,taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias,gestapon otteita käyttävä, ihmissusi,Napoleon- syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies,Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potinhengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensäylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija,epäkristillinen,mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisenorja, perkeleen saran kyntäjä,
        Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin
        syömä,korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co.,
        aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä,amatööritason
        sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan
        painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, RuukinJeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas,vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä,petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi,valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukinkarhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuvapersoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi,kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti,agitaattori, Havukka-ahonTeuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outoveikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä,hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja,väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo,ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjennäkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä,nettisaarnaaja."

se joka ylvästelee lisänimillään, jotka tietää hankkineensa omilla ansioillaan!

• Mutta sairas on kirjoitti:

se joka ylvästelee lisänimillään, jotka tietää hankkineensa omilla ansioillaan!

Totuus ei ole omaa ansiota, vaan Jeesuksen käskyjen tottelemisen seurauksena Pyhältä Hengeltä lahjaksi saatu:

"Jos joku rakastaa minua, hän NOUDATTAA MINUN SANAANI. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen:"

Ja tästä seuraa Saatanan tekopyhittämien ja Jumalan paaduttamien iva ja viha Kristukselta Hengen ja tehtävän saanutta kohtaan:

• isot lihakset?
        TeuvoSuni kirjoitti:

Totuus ei ole omaa ansiota, vaan Jeesuksen käskyjen tottelemisen seurauksena Pyhältä Hengeltä lahjaksi saatu:

"Jos joku rakastaa minua, hän NOUDATTAA MINUN SANAANI. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen:"

Ja tästä seuraa Saatanan tekopyhittämien ja Jumalan paaduttamien iva ja viha Kristukselta Hengen ja tehtävän saanutta kohtaan:

sinä olet huutanut muka "totuutta" muista ihmisistä vailla Jumalan valtuuksia, ja kun nämä ihmiset ovat loukkaantuneet, he ovat erehtyneet toimimaan samoin kuin sinäkin: lihassa.

Sinä yrität tehdä ihmisistä kaltaisiasi: katkeria saatanan työntekijöitä.

• isot lihakset? kirjoitti:

sinä olet huutanut muka "totuutta" muista ihmisistä vailla Jumalan valtuuksia, ja kun nämä ihmiset ovat loukkaantuneet, he ovat erehtyneet toimimaan samoin kuin sinäkin: lihassa.

Sinä yrität tehdä ihmisistä kaltaisiasi: katkeria saatanan työntekijöitä.

Kerro se totuus, mikä sinua nyt vielä kaivertaa.

Jos olen jonkun Saatanan teon jonkun ihmisen kohdalla paljastanut, on sillä ollut täysi Jumalan valtuutus:

"Älkää siis pelätkö ihmisiä. Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."

Tuollaiset syytökset ovat täällä toistuneet siitä hetkestä lähtien, kun paljastin kahden ystänäni spiritismin harrastamisen kaikille varoitukseksi.

Paljasta sinä nyt minulle, missä seurakunnassa olet tavannut Saatanan katkeria työntekijöitä, jotka katkeruuden vallassa julistaisivat totuutta?

• Vielä vähän taustoja tuosta Saatanan hurmahengestä. Sehän saa voimansa niistä veripisaroista, jotka Saatanan palvelijat saivat Golgatalla Jeesuksesta Kristuksesta vuotamaan.

Siksi tämäkin Jumalan paaduttama kansa kunniamarssissaan laulaa hurmoshengessä:

"Pojat, kansan urhokkaan, mi Puolan, Lützin, Leipzigin ja Narvan mailla vertaan vuoti, viel' on Suomi voimissaan, voi vainolaisten hurmehella peittää maan".

Hurme on verta, jos sitä tyhmemmät eivät heti tajua.

• Mahdollisuus olisi

myös teuvolla, vaikka häntä ohjaa mm. saastainen henki. Sen tunnistaa, miten teuvo pilkkaa Jeesusta ja Hänen ristinsovitustyötä sekä tästä Jumalan armotyöstä kertovaa evankeliumia.

Nimittäin mahdollisuus olisi, jos teuvo katuisi täydestä sydämestään kaikkea pahuuttaan sekä herjaamisiaan ja jos joku ajaisi hänestä pois Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki riivaavat henget

Silloin, kun teuvo etsi pelastuksen tietä ja oli jo vähän uskontien alkutaipaleella, hän ei ymmärtänyt koetella niinkuin Raamattu kehoittaa. Valkeuden enkeliksi pukeutunut saa.tana pääsi viettelemään miesparan, joka "koetteli" ja kysyi vaimoltaan. Siinä sokea opasti toista sokeaa ja taivaan linnut saivat rauhassa nokkia suihinsa siemenet, jotka olivat tarkoitetut hyvään maahan

Jeesus varoitti lukemattomat kerrat eksymästä ja kertoi vertauksia, joista eräs sopii teuvoon:
      Matteus 12:43
      Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
      44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
      45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

• Helpollapa Saatana sai sinut taas, jälleen kerran, herjaamaan Kristuksen Henkeä saastaiseksi hengeksi.

Koskaan en ole herjannut Kristuksen veren vuodatusta Golgatan ristillä. Mutta sitä olen aiheellisesti vastustanut, miten Saatanan synnin vangeiksi jääneet tälläkin keskustelupalstalla verimantroja ja verilaulujaan laulavat.

Aivan kuin Jeesus Kristus olisi sanonut:

"Älkää lähtekö Jerusalemista vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

Mutta te saatte voiman, kun Veren voima tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja mään ääriin saakka."

Jopa Siikajoen kunnan itäisessä kolkassa.

Jokainen palstalla kirjoitteleva varmasti tietää, missä asusta, ja mistä minut löytää. Mutta eipä ole ilmaantunut ainuttakaan Saatanan tekopyhittämää ja Jumalan paaduttamaa, joka uskaltaisi tulla ajamaan minusta ulos Kristuksen Henkeä, vaikka uskookin sen olevan Saatanan riivaajahenki. Eikä vain yksi, vaan usieta riivaajenkiä.

Tässäkin tekstissäsi olet todeela vaipunut täydelliseen Saatanan valheen ja vääryyden hurmosuneen:

"Silloin, kun teuvo etsi pelastuksen tietä ja oli jo vähän uskontien alkutaipaleella, hän ei ymmärtänyt koetella niinkuin Raamattu kehoittaa. Valkeuden enkeliksi pukeutunut saa.tana pääsi viettelemään miesparan, joka "koetteli" ja kysyi vaimoltaan. Siinä sokea opasti toista sokeaa ja taivaan linnut saivat rauhassa nokkia suihinsa siemenet, jotka olivat tarkoitetut hyvään maahan."

Silloin, 11.8.1985, Sanna-myrskyn päivänä Lappeenrannan kirkossa, kun Jumala päätti lopettaa vihanpitonsa, antaessaan Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen, Teuvo ei ollut edes vähän, vaan ei yhtään uskontien alkutaipaleella.

Ei ollut edes sen vertaa Raamattua lukenut, että olisi tietänyt, miten henkiä koetellaan.

Onneksi, sillä tässäkin Jumala varjeli valittunsa, ettei hän heti Jeesuksen opetuslapseksi päästyään olisi syyllistynyt hänen Henkensä herjaukseen.

Herran Hengen koettelu on hänen Henkensä herjaamista. Se olisi sitä jo Mooseksen aikana:

"Älkää koetelko Herran Jumalanne kärsivällisyyttä, niin kuin teitte Massassa, vaan noudattakaa tinkimättä hänen käskyjään, niitä määräyksiään ja säädöksi, jotka hän on teille antanut."

Ja Jeesus jatkoi samaa opetusta: "Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi."

Saatanan kaikki henget pitää koetella, mutta Jumalan Hengen koettelu on hänen Henkensä herjausta, ja siltä on Pyhä Henki minut alusta alkaen varjellut.

Jäikö vielä jotakin mieltäsi kaivertamaan?

• Ensimmäinen lause uusiksi:

Helpollapa Saa-ta-na sai sinut taas, jälleen kerran, herjaamaan Kristuksen Henkeä saastaiseksi hengeksi.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Ensimmäinen lause uusiksi:

Helpollapa Saa-ta-na sai sinut taas, jälleen kerran, herjaamaan Kristuksen Henkeä saastaiseksi hengeksi.

Täytyy vielä kerran todeta että hurmahenki Teuvo on kehittänyt valehtelun huippuunsa, jopa Göbbels kadehtisi häntä.

Luulisi Teuvonkin tajuavan kuinka helppoa kaikkien on Raamatun avulla nähdä mikä on totuus.

• Devoit kirjoitti:

Täytyy vielä kerran todeta että hurmahenki Teuvo on kehittänyt valehtelun huippuunsa, jopa Göbbels kadehtisi häntä.

Luulisi Teuvonkin tajuavan kuinka helppoa kaikkien on Raamatun avulla nähdä mikä on totuus.

Ja teitä kaikkia, jotka uskovat ainoastaan veren voimaan, teitähän on todella "kuin hiekkaa meren rannalla."

Täytyy joskus vielä käydä ajelemassa siellä idän suunnalla katsomassa miten veren punaisena siellä sinunkin pihasi loistaa.

Mikä tuossa vastauksessani oli sellaista, joka sai sinut jälleen kerran raivoihisi?

Hurma, hurme ja hurmahenki ovat Saatanan henkiä, jotka ammentavat voimansa niistä Jeesuksen Golgatalla vuodattamista veripisaroista, jotka kaltaisesi Saatanan palvelijat saivat vuotamaan.

Onko Jeesus todella sinullekin sanonut:

"Kun Veren voima tulee, te olette minun todistajani...?"

• TeuvoSuni kirjoitti:

Ja teitä kaikkia, jotka uskovat ainoastaan veren voimaan, teitähän on todella "kuin hiekkaa meren rannalla."

Täytyy joskus vielä käydä ajelemassa siellä idän suunnalla katsomassa miten veren punaisena siellä sinunkin pihasi loistaa.

Mikä tuossa vastauksessani oli sellaista, joka sai sinut jälleen kerran raivoihisi?

Hurma, hurme ja hurmahenki ovat Saatanan henkiä, jotka ammentavat voimansa niistä Jeesuksen Golgatalla vuodattamista veripisaroista, jotka kaltaisesi Saatanan palvelijat saivat vuotamaan.

Onko Jeesus todella sinullekin sanonut:

"Kun Veren voima tulee, te olette minun todistajani...?"

Olen havainnut, että Saatanan joukot ovat tällä palstalla kahdessa leirissä.

Toisille on tärkeää vain Jeesuksen nimi:

Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

Ja toisille Jeesuksen veri:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun veressäsihän me profetoimme, sinun veressäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun veressäsi teimme monia voimatekoja."
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, te vääryydentekijät."

Tärkeää on huomata se, ettei kukaan Saatanan tekopyhittämä ja Jumalan paaduttama vetoa viimeisellä tuomiolla Jeesuksen Henkeen:

"Herra, Herra! Sinun Hengessäsihän me...!"

• yhä pahenee

Suni rypee omassa saastaisuudessaan kuin sika, joka nautinnollisesti röhisee kuraan uppoutuneena. Mutta mikäs on porskutellessa, kun on kahdeksan (8) riivaajahenkeä nahkansa sisällä, niin kuin Jeesus opetti. Siinä tapahtuu näin: ...."Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

On saastaisuuden henkeä, pilkkaja-henkeä jne., mutta osaako teuvo tunnistaa joukossa olevan sekopäisyyden hengen myös? Nimittäin hän monta kertaa puhunut itsensä ristiin tässä ketjussa ja pyörtänyt sanojaan ainakin kahdesti. Jopa yhden viestin sisällä tapahtuu sanojen pyörtäminen!!

Jos ei teuvo itse tätä löydä, se osoittaa sekopäisyyden hengen toimivan. Siihen pystyy vain saatanan tekopyhittämä valehtelija.

• yhä pahenee kirjoitti:

Suni rypee omassa saastaisuudessaan kuin sika, joka nautinnollisesti röhisee kuraan uppoutuneena. Mutta mikäs on porskutellessa, kun on kahdeksan (8) riivaajahenkeä nahkansa sisällä, niin kuin Jeesus opetti. Siinä tapahtuu näin: ...."Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

On saastaisuuden henkeä, pilkkaja-henkeä jne., mutta osaako teuvo tunnistaa joukossa olevan sekopäisyyden hengen myös? Nimittäin hän monta kertaa puhunut itsensä ristiin tässä ketjussa ja pyörtänyt sanojaan ainakin kahdesti. Jopa yhden viestin sisällä tapahtuu sanojen pyörtäminen!!

Jos ei teuvo itse tätä löydä, se osoittaa sekopäisyyden hengen toimivan. Siihen pystyy vain saatanan tekopyhittämä valehtelija.

Tuo on sitä Saatanan ilosanomaa, jolla se pitää sen synnin vankilaan jäänet tekopyhitetyt ja Jumalan paaduttamat rauhallisina Veren voimallaan.

Ei tuollaisen Kristuksen Hengen herjauksen takaa enää kukaan pysty hänen totuuden tietä elämänsä kasvupohjaksi saamaan.

Kaltaistesi osaa ei tarvitse edes sääliä, koska Jumalakaan ei niin tee, kun jokainen ihminen on itse tiensä valinnut:

"Minun katseessani ei ole sääliä, minä en sinulle armoa anna. Minä rankaisen sinua vaelluksesi mukaan, omat iljettävät tekosi saat osaksesi. Näin te tulette tietämään, kuka teitä lyö: se olen minä, Herra."

• voi voi voi!!!
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tuo on sitä Saatanan ilosanomaa, jolla se pitää sen synnin vankilaan jäänet tekopyhitetyt ja Jumalan paaduttamat rauhallisina Veren voimallaan.

Ei tuollaisen Kristuksen Hengen herjauksen takaa enää kukaan pysty hänen totuuden tietä elämänsä kasvupohjaksi saamaan.

Kaltaistesi osaa ei tarvitse edes sääliä, koska Jumalakaan ei niin tee, kun jokainen ihminen on itse tiensä valinnut:

"Minun katseessani ei ole sääliä, minä en sinulle armoa anna. Minä rankaisen sinua vaelluksesi mukaan, omat iljettävät tekosi saat osaksesi. Näin te tulette tietämään, kuka teitä lyö: se olen minä, Herra."

Nämäkö Raamatussa? EIVÄT OLE!

Tällaista soopaa ei ole Raamatussa ilmoitettu:
        -Pyhä Henki poistui Tellukselta Johanneksen kuoleman myötä
        -Pyhä Henki palasi takaisin Tellukselle Teuvon myötä
        -Jeesus uhrattiin Saatanalle
        -Teuvon kirja on tärkein kirja Ilmestyskirjan jälkeen
        -Apostoli Paavali on valehtelija, samoin Pietari osittain
        -Jeesuksen veri ei vaikuta tänä päivänä
        -ehtoollinen on turhaa
        -seurakuntaa ei ole enää olemassa

• voi voi voi!!! kirjoitti:

-ehtoollinen on turhaa

Ihmeellinen on tämä internetin bittiavaruus, kun näitä alkuperäisen Raimon teesejä täällä edelleen välittää alkuperäinen Raimo, tosin puskasta, kuten Saatanan palvelijat tekevät.

Tällaistako on hänen mielestä taiteellinen luominen:

http://www.directa.fi/yritykset/8361879/Taiderinne/

• Stop!
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ihmeellinen on tämä internetin bittiavaruus, kun näitä alkuperäisen Raimon teesejä täällä edelleen välittää alkuperäinen Raimo, tosin puskasta, kuten Saatanan palvelijat tekevät.

Tällaistako on hänen mielestä taiteellinen luominen:

http://www.directa.fi/yritykset/8361879/Taiderinne/

Äläpä Teuvo laita palstalle linkkiä, jossa on punainen varoitusrengas.

• Stop! kirjoitti:

Äläpä Teuvo laita palstalle linkkiä, jossa on punainen varoitusrengas.

Kiitos huomautuksesta, sillä nyt vasta tajusin tuon renkaan varoitukseksi, kun tämän Raimon uuden yrityksen avatessa tuli eteen teksti.

"Käyttäjien luokitusten perusteella tällä sivustolla on huono maine. Sivuston (http://www.directa.fi/yritykset/8361879/Taiderinne/) sisältö saattaa olla loukkaavaa tai tietoturvan kannalta haitallista."

Harvinaisen selvää tekstiä tämän ihmisen huonosta maineesta.

• voi voi voi!!! kirjoitti:

-ehtoollinen on turhaa

Mihinkäs se Raimo nyt katosi, kun joku innokas tutkija paljasti hänen oikean nimensä.

Toteuttaen täysin Jeesuksen tahdon:

"Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."

Tahtoisin seuraavaksi kysyä sinulta:

Missä oli Pyhä Henki silloin, kun sinä lohdutit Laitilan eläkeläisiä tuolla Sontalaulullasi?

Sinähän toimit samoin kun Daavid, kun hän lohdutti kunigas Saulia:

"Aina kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti. Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan"

• TeuvoSuni kirjoitti:

Mihinkäs se Raimo nyt katosi, kun joku innokas tutkija paljasti hänen oikean nimensä.

Toteuttaen täysin Jeesuksen tahdon:

"Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."

Tahtoisin seuraavaksi kysyä sinulta:

Missä oli Pyhä Henki silloin, kun sinä lohdutit Laitilan eläkeläisiä tuolla Sontalaulullasi?

Sinähän toimit samoin kun Daavid, kun hän lohdutti kunigas Saulia:

"Aina kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti. Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan"

Jospa tämä Raimo, palstan ahkerin ja innokkain Totuuden Hengen reinaaja, tämän viimeisen paljastuksen jälkeen lopullisesti poistui raamattukeskustelusta.

Erityisesti minua suorastaan inhottaa se vääryyden ja valheiden esikuva, mikä tästä Raimosta palstalle levisi.

Hänestä myös entinen ystäväni, jolla vielä näyttää riittävän veren voimaa, sai mainion alun vääryyden tielle, kun ei ahtaasta portista sisälle päässyt.

• yhä pahenee kirjoitti:

Tämäkin Totuuden Hengen herjaaja saattoi hyvinkin olla Raimo. Kun Raimo häipyi, häipyi myöskin tämä, jonka uskolle pahinta saastaa on Kristukselta saatu Henki ja tehtävä.

Kiitokset vielä kerran sille innokkaalle tutkijalle, joka paljasti ex rekisteröidyn alkuperäiseksi Raimoksi.

• Teuvontunnistaja
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tämäkin Totuuden Hengen herjaaja saattoi hyvinkin olla Raimo. Kun Raimo häipyi, häipyi myöskin tämä, jonka uskolle pahinta saastaa on Kristukselta saatu Henki ja tehtävä.

Kiitokset vielä kerran sille innokkaalle tutkijalle, joka paljasti ex rekisteröidyn alkuperäiseksi Raimoksi.

Tunnusta pois, sinä sen paljastuksen puskasta teit!

• Teuvontunnistaja kirjoitti:

Tunnusta pois, sinä sen paljastuksen puskasta teit!

Olen sanonut sinulle ennenin tämän:

Sinä päivänä, kun tunnistuksesi osuu ensimmäisen kerran oikeaan, saat minulta suuret kiitokset.

Mitä tähän Raimon paljastukseen tulee, saat olla varma, että jos minä olisin tuon tutkimuksen tehnyt, en siitä varmasti olisi kiitosta jollekin puskasta kirjoittajalle antanut, vaan olisin tuonut sen julki reilusti omalla nimelläni - kuten tapanani on.

• Näin on.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olen sanonut sinulle ennenin tämän:

Sinä päivänä, kun tunnistuksesi osuu ensimmäisen kerran oikeaan, saat minulta suuret kiitokset.

Mitä tähän Raimon paljastukseen tulee, saat olla varma, että jos minä olisin tuon tutkimuksen tehnyt, en siitä varmasti olisi kiitosta jollekin puskasta kirjoittajalle antanut, vaan olisin tuonut sen julki reilusti omalla nimelläni - kuten tapanani on.

"Mitä tähän Raimon paljastukseen tulee, saat olla varma, että jos minä olisin tuon tutkimuksen tehnyt, en siitä varmasti olisi kiitosta jollekin puskasta kirjoittajalle antanut, vaan olisin tuonut sen julki reilusti omalla nimelläni - kuten tapanani on."

Ja tämän sanoi suuri valehtelija Teuvo, joka on joutunut tunnustamaan puskakirjoittelunsa karihenrikille.

Teuvo sanoo että s,aatanalle valehtelu ei ole hänelle syntiä. Kuka on Teuvon mielestä s,aatana? No tietenkin sellainen joka ei suostu nuolemaan hänen pers,ettään. Sellaisen Teuvo julistaa s,aatanaksi jolle saa valehdella.

• Näin on. kirjoitti:

"Mitä tähän Raimon paljastukseen tulee, saat olla varma, että jos minä olisin tuon tutkimuksen tehnyt, en siitä varmasti olisi kiitosta jollekin puskasta kirjoittajalle antanut, vaan olisin tuonut sen julki reilusti omalla nimelläni - kuten tapanani on."

Ja tämän sanoi suuri valehtelija Teuvo, joka on joutunut tunnustamaan puskakirjoittelunsa karihenrikille.

Teuvo sanoo että s,aatanalle valehtelu ei ole hänelle syntiä. Kuka on Teuvon mielestä s,aatana? No tietenkin sellainen joka ei suostu nuolemaan hänen pers,ettään. Sellaisen Teuvo julistaa s,aatanaksi jolle saa valehdella.

Voistko kertoa, minkä uskonlahkon epitolatekstiä tämä on:

"Teuvo sanoo että s,aatanalle valehtelu ei ole hänelle syntiä. Kuka on Teuvon mielestä s,aatana? No tietenkin sellainen joka ei suostu nuolemaan hänen pers,ettään. Sellaisen Teuvo julistaa s,aatanaksi jolle saa valehdella."

Kyllä sinunkin jokaisen tekstin alkuu olisi syytä littää tämä Raimon yrityksen varoitus:

"Käyttäjien luokitusten perusteella tällä sivustolla on huono maine."

• Näin on. kirjoitti:

Jeesus sanoo valituilleen:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Ja tämän sinä tulkitset Saatanan veren voimalla tällaiseksi::

"Kuka on Teuvon mielestä s,aatana? No tietenkin sellainen joka ei suostu nuolemaan hänen pers,ettään. Sellaisen Teuvo julistaa s,aatanaksi jolle saa valehdella."

Osoita vastauksistani sinulle vaikkapa yksikin, jossa olisin sinulle valehdellut, enkä kertonut totuutta siitä, että olet Saatanan hengen täydellisessä vallassa.

• Voi, voi, voi!!!. Eipä paljon järki sinunkaan päässäsi vaikuta, kun tätä alkuperäisen Raimon liikkeelle laskemaa listaa täällä vuodesta toiseen ylistät.

Noista kaikista voisi aloittaa oman keskustelun. Vastaapa nyt kuitenkin Saatanan tulkinta Pyhän Hengen poistumiseen Johanneksen kuoleman myötä, kun Pyhää Henkeä ei ollut edes Efeson seurakunnassa vuonna 90, kun Johannes oli sieltä poissa.

Silloinhan siellä nousi seurakunnan johtajaksi Kristuksen Hengestä osaton Diotrefes, Raamatussa nimeltä mainittu ensimmäinen valkoisen Saatanan edustaja eli antikristus, josta Johannes kirjoitti:

"Kirjoitin muutaman sanan seurakunnalle, mutta Diotrefes, joka mahtailee sen johtajana, ei pidä meitä missään arvossa.

Siksipä minä sinne tultuani aionkin huomauttaa hänelle siitä, mitä hän oikein tekee levittäessään meistä pahoja puheita. Eikä hänelle sekään riitä. Hän kieltäytyy itse ottamasta veljiä vastaan, estää niitä, jotka haluavat sen tehdä, ja jopa erottaa heitä seurakunnasta."

Ja kuusi vuotta myöhemmin, kun tämä Diotrefes oli toimittanut Johanneksen Patmos-saaren vankeuteen, kun hän oli Efesoon palattuaan mennyt Diotrefekselle totuutta julistamaan:

"Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesuksen tuleva kestävyys, kuten teillä, olin joutunut Patmos.nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."

Siis kuusi vuotta myöhemmnin oli Pyhä Henki poistunut jo viidestä seurakunnasta.

Ainoastaan Smyrna ja Filadelfia saivat puhtaat paperit.

• voi reppana-parka

Mistä teuvo luulee tietävänsä Pyhästä Hengestä? Kirjoituksesi oli täyttä valhetta ja sontaa kuten yleensä, sillä sinä tuot pelkkää riivaajien opetusta tänne.

Ja jos jotkut seurakunnat ovat evankeliumille uskollisia, niin yksin se todistaa puheesi valheeksi ja Pyhän Hengen pilkaksi. Samoin mistä sinä yhden miehen kultin vetäjä muka tiedät, ettei muissakin seurakunnissa tehty parannusta, kun saivat lähetyskirjeet?

Joten lopeta sinä mahtaileva porttovalittu typerät pilkkapuheesi ja valheesi ja lähde hyppimään riemuasi pitkin Siikajoen kyliä, niin aiheutat vähiten vahinkoa.

• voi reppana-parka kirjoitti:

Mistä teuvo luulee tietävänsä Pyhästä Hengestä? Kirjoituksesi oli täyttä valhetta ja sontaa kuten yleensä, sillä sinä tuot pelkkää riivaajien opetusta tänne.

Ja jos jotkut seurakunnat ovat evankeliumille uskollisia, niin yksin se todistaa puheesi valheeksi ja Pyhän Hengen pilkaksi. Samoin mistä sinä yhden miehen kultin vetäjä muka tiedät, ettei muissakin seurakunnissa tehty parannusta, kun saivat lähetyskirjeet?

Joten lopeta sinä mahtaileva porttovalittu typerät pilkkapuheesi ja valheesi ja lähde hyppimään riemuasi pitkin Siikajoen kyliä, niin aiheutat vähiten vahinkoa.

Turhaa huolta kannat. Ei yksi ainoa Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut, pysty tälle Saatanan joukolle, "jota on kuin hiekkaa meren rannalla", kovin suurta vahinkoa aiheuttamaan.

Mitä nyt vähän pelkoa, ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, kuten sinullekin.

Tuo nyt sitten uhossasi esille tästä maasta vaikka yksi ainoa seurakunta, jota johtaa Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut ihminen.

Jos Smyrna ja Filadelfiakin eivät olisi ajautuneet Saatanan valheiden helmaan, olisi niistä jompi kumpi tänä päivänä kristinuskon johtopaikka.

Vastapainoana Saatanan johtopaikalle, Vatikaanille.

• pystyykö vastaamaan

Pystyykö teuvo vastaamaan rehellisesti ja ilman mitään liirumlaarumeita: Onko Raamattu totta?

• Raamattu on totta.

Saatanan tekopyhittämille ja Jumalan paaduttamille, sen jokainen sana on Jumalan sanaa.

Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneet pystyvät erottamaan Raamatusta Jumalan totuuden ja Saatanan valheet, joita siellä on myös hyvin paljon.

Koska tämä lopun ajan raju eksytys on Jumalan lähettämä, on hän pitänyt huolen siitä, että kaikki eksytyksenkin perustukset ovat Raamattuun kirjoitettu.

Jos tätä Paavalin saatanallista ilosanomaa ei olisi Raamattuun kirjattu:

"En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen

Ja minä olisi alkanut täällä tuota julistaa, niin varmasti alkuperäinen Raimo ja Devoitkin tajuaisivat sen olevan Saatanan hengestä lähtöisin.

• dsdsdsddsdvs

Tänään on Paavalin nimpparit.

• Entäs sitten?

Viime viikolla on katolilaisten ja luterilaisten yhteisen pyhimyksen, Henrikin nimpparit.

Ja joka vuosi Henrikin päivänä lähtee Suomesta joku luterilainen piispa seurueineen vetäisemään yhdessä paavin kanssa parisuhdemessun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      74
      1710
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1678
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      167
      1410
    4. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      310
      1358
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1270
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1239
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1096
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1089
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      96
      1029
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe