Pohjois-Korea on perinteisesti ollut äärimmäinen diktatuuri ja samalla lähes täysin sulkeutunut maa. Uusi johtaja uhosi, ettei mikään muutu jatkossakaan, mutta itse asiassa KIm Jong un on tässä asiassa väärässä, muutos on jo käynnissä ja oli jo Kim Jong Un:n isän aikana.
Ensinnäkin Pohjois-Korea valmistaa jo tietokoneita, http://www.computerworld.com.au/article/387866/north_korea_making_its_own_pcs/
Toiseksi, pohjois-Koreassa rakennetaan muutosta ja tulevaisuutta nimenomaan tietoyhteiskunnan suuntaan ja Linux näyttelee pääosaa tässä kehityksessä. Koulut ja julkiset kirjastot jakavat Pohjois-Koreassa kansalaisille Pohjois-Koreassa tuotettua, maan omiin tarpeisiin muokattua linux-distroa kaikille kansalaisille, joilla on tietokone.
http://www.osnews.com/story/22960/North_Korea_Develops_Its_Own_Linux_Distribution
http://desktoplinuxreviews.com/2010/08/23/north-korea-linux-red-star-os/
Tuo Pohjois-Korean Red star OS tulee mukana myös kansalaille tarkoitetuissa läppäreissä.
Toiseksi, Pohjois-Korea on jo joutunut antautumaan kännyköiden edessä. Maassa alkaa olla melko monella PjongJangin alueella kännykkä, eikä kestä kauaa kun kännyköillä pääsee soittamaan myös ulkomaille, koska kehitystä ei voi pysäyttää enää.
Kim Jong Un on siis saamassa nopeasti muuttuvan maan hallittavakseen. Tietotekniikan läpimurto Pohjois-Koreassa tulee muuttamaan lopulta koko järjestelmän, joko rauhanomaisesti tai sitten arabikevään tavoin väkivaltaisena vallanvaihtona, kun kansa saa tarpeekseen poliisiyhteiskunnasta.
Linux, kehitystä suljetussa Pohjois-Koreassa
2
73
Vastaukset
- ubuntu-käyttäjä
Toisena huomiona on sanottava, että Suomi kehittyy kohti Pohjois-Korean poliisijärjestelmää. Lakeja kirjoitetaan koko ajan lisää ja entisiä kiristetään entisestään. Samalla Microsoft ja Google vakoilevat kiihtyvään tahtiin kansalaisia ja poliisi on siitä itse asiassa oikeasti innoissaan. Myös rajan ylittäminen on nykyisin hankalampaa kuin ennen, koska käytössä on biotunnisteen sisältävät passit ja rajatarkastukset ovat turhankin toimivia. Turha yrittää paeta Suomesta ilman matkustusoikeutta.
Suomi siis on lipsumassa oikeusvaltiosta poliisivaltioksi. Mulle valitti juuri kuluneella viikolla poliisi siitäkin kun pyörässäni ei ole valoa. Ei ole ei, eikä tule. En maksa kiinteästä valosta mitään kenellekään. Mulla on kypärässä valo, joka on järjestelynä Suomessa laiton. En piittaa, jos kypärään kiinnitetty valo häikäisee jotakuta, ihan helvetin sama mulle. Pakkoko se on siihen valoon tuijotella? Eli poliisi yksinkertaisesti vittuili ihan virkaintoilun ilosta. En tule jatkossakaan noudattamaan tieliikennelakia. - Tsoromnooa
Ja sinäkin sitten aloitit ruikutuksen heti vuoden ensimmäisenä päivänä.
Mihinkähän ehdit ennenkuin vuosi luppuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202670Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442308Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262112Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o252009Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581698Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121232Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181229- 551080
- 631055
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?31032