En saa mistään apua tähän mun ongelmaan, koska kukaan ei ymmärrä minua. Ongelmana on se, että minuun ei katsota silmiin, mun kanssa ei keskustella eikä mun kanssa ole kiva olla kahdestaan. Tämä on vaivannut koko elämäni aikana. Pienempänä luulin, et se on vaan sen takia, että olen nuori ja kokematon. Nyt ikää tarpeeksi eikä asia ole muuttunut. Esimerkki: kysyn työkaverilta meitä kiinnostavasta asiasta jotain, ja hän vastaa sekä jatkaa keskustelua 5 m päässä olevan toisen työkaverin kanssa. Kun sanon jotain, minut usein jätetään huomaamatta. Yritän kauheasti hymyilla ja kysellä muilta, mutta aina olen se ylimääräinen. MIKÄ MINUSSA ON VIKANA?? Toinen ongelma on myös se, että pelkään jutella tuntemattomien kanssa. En vaan saa sanaa suusta, ja sen takia en tutustu kehenkään nykyään. Poikaystävän löytäminen olisi mahdotona. Olen vieilä nuori ja hyvännäköinen tyttö, illat vietän yksin alkoholia juoden. Tiedän, että minusta tulee lihava alkoholisti, enkä edes näe mitään mahdollisuutta muutokseen. Mitä teen? :(
Minua ei katsota silmiin
2
754
Vastaukset
- blablablabla
Itsekin olen joskus olevani huomannut, että vältellään silmiin katsomista, en sitten tiedä onko mulla joku ilme tai ele sosiaalisissa tilanteissa, josta toinen tekee johtopäätöksensä, joskus tuntuu siltä että ihmisillä on sellainen ihmettelevä katse.
Se mikä ihmetyttää itseä on se, että jos tiedän jonkun tietyn henkilön olevan tosi puhelias niin mun kanssa ei edes yritä jutella, jotenkin oma huono itsetunto/varmuus näkyy jo pitkälle.. - Been there,done that
Hämmästyttävän samankaltainen kokemus kuin itselläni. Olen sinua luultavasti vanhempi. koko elämäni olen kokenut itseni ulkopuoliseksi ja sosiaalisissa tilanteissa hyvin usein minusta tuntuu että en saa kontaktia toisiin. Tuo katsekontaktin välttelyn tunne on myös tuttua.
Mitään yksiselitteistä syytä tai ratkaisua tuohon tilanteeseen ei ole. Joitakin viitteitä ja arvauksia voi toki antaa.
Olen itse aina ollut hyvin arka, ujo ja epävarma omasta itsestäni ja arvostani.
Sosiaalisia tilanteita varten omaksuin jo varhain suojaustapoja ja käyttäytymismallin joka paitsi suojasi minua haavoittumiselta mutta samalla loi ulospäin vaikutelman sulkeutuneesta, etäisestä, jopa torjuvasta ja estoisesta henkilöstä.
Ihmiset eivät nähneet tai saaneet kontaktia aitoon itseeni tai sisinpääni vaan reagoivat itseni ympärille luomaani suojakuoreen.
voisin arvailla että jotakin vastaavaa tapahtuu myös kohdallasi.
Been there, done that,
Huomaa että kokemuksesi ei ole ainutlaatuinen vaan luultavasti sinulla on paljon kohtalotovereita. asiaan ei ole helppoa pikaratkaisua mutta korjattavissa se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872