Menkat synnytyksen jälkeen

missä lienette

Synnytin reilu 3 kuukautta sitten, ja vajaa 2 kuukautta synnytyksestä tulivat ekat menkat. Toisia ei kuitenkaan näy, olisi pitänyt alkaa jo yli viikko sitten. Rinnat arastaa ja ovat turpeat ja jatkuvasti kyllä on alavatsa ja -selkäjomotuksia sekä päänsärkyä joka mulla aina on kun menkat alkaa, mutta silti ei menkkoja näy. Toosi runsasta valkovuotoa kylläkin on. Pari viikkoa sitten oli 2 päivän ajan ihan haalean rusehtavaa, tosi niukkaa vuotoa, mutta ei se mitään menkkavuotoa ollut. Miten muilla, onko kierto ollut synnytyksen jälkeen heti normaalipituinen? Ja niin, olen osittaisimetyksellä ja ehkäisynä kondomi kun pillerit saavat kropan ihan sekaisin..

6

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitensattuu

Mulla tulee menkat miten sattuu vaikka puoli vuotta jo synnytyksestä. Alkoi 2kk synnytyksen jälkeen, kahden viikon päästä toiset ja sitten menikin 2kk kolmansiin.

• mimmo81

Sama täällä. Synnytyksestä kohta 9kk ja menkat tulee miten sattuu, pari viikkoa myöhässä aina.

• ryaerty

Mulla alko menkat 5kk synnytyksen jälkeen.. Täysimetin poikaa 6kk..

Kierron pituus vaihteli noin 28-42 päivää..

Imetyksen jälkeen tasaantui sitten 30 päivään

• pikku neiti

moi..

mä synnytin melkee 3 kuukautta sitten ja vieläkää ei menkkoja kuulu.. voi alkaa jo että voi alkaa sitä rengasta käyttää, inhottaa kondoomia käyttää ei tykätä ollenkaa.. eiku niitä ootellesa.. :D nii ja en imetä, korviketta syö vaan..

• reber

Mä luulin 2kk synnytyksestä että mulla oli menkat, mutta toisia ei ole kuulunut ja vauva on yli puolivuotias, joten nyt mietin että saattoikin olla vaan joku jälkivuodon jälkivuoto? 4kk osittaisimetin, sitten 2kk mentiin vaan rintamaidolla.

• kiki--

Itselläni alkoi ekat menkat 11 kuukautta synnytyksestä.Noin 2kk synnytyksen jälkeen aloin syödä minipillereitä eikä ennen sitä tullut menkkoja,ja vasta ekat sitten kun olin lopettanut pillerit,niin alkoivat samantien (3 päivää lopetuksesta) Nyt kierto ollut tasainen 27 päivää.Poika oli täysimetyksessä ekat 6kk,ja 8kk ikään asti söi yöllä pari kertaa.ja tätä "jälkivuodon jälkivuotoa" tulee monella,itselläni kesti eka vuoto n 3 viikkoa,sen jälkeen oli muutaman viikon tauko ja sit kesti taas niukkaa vuotoa ehkä vajaan viikon.jälkitarkastuksessa kun sanoin että liekkö menkat alkoi jo,niin lääkäri sanoi että tuskin oli menkat,koska ekat menkat synnytyksen jälkeen yleensä tunnistaa kyllä kun ovat niin kivuliaat ja runsaat.minulla siis tosiaan tämä jälkimmäinen vuoto oli ihan vaan vuotoa,ei muita tuntemuksia.tulipas sekava selostus :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      4
      3693
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3599
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3340
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3312
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2176
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1768
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      31
      1506
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32