Opintotuet ja asumislisät

TheWanderer

Me oltais mun tyttöystävän kanssa muuttamassa tyttöystäväni äidin tyhjillään olevaan vuokrakämppään. Tyttöystävän äiti siis "asuu" kihlattunsa kanssa eri paikkakunnalla.
Itse täytän kuukauden päästä 17 ja tyttöystäväni on 16-vuotias. Millaisia tukia siis saisin 17 vuotta täytettyäni? Tarkoitan siis että miten se vaikuttaa asiaan että vuokrakämppä on tyttöystäväni äidin nimissä?

7

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hder

      Ei se tyttöystävän äidin osuus tuossa vaikuta mitenkään tukiisi. Ihan muut asiat vaikuttaa.

    • TheWanderer

      Okei, kiitos vastauksesta : )

      Ja vielä kysyisin sitä, että voiko äitini laillisin perustein kieltää minua muuttamasta omaan kämppään?

    • ugobhikn

      Alaikäisenä et voi tehdä vuokrasopimusta omalla nimelläsi tai jos joku hullu vuokranantaja sellaiseen suostuukin, niin saatat itse löytää itsesi kusesta, kun sinut voi koska tahansa heittää pihalle, kun vuokrasopimus ei ole laillisesti sitova. Äitisi on pakko olla osallisena vuokrasopimuksen teossa. Jos hän ei siihen suostu, niin sillepä ei voi sitten mitään.

    • TheWanderer

      Ei tässä mitään sopimuksia tarvii tehä.

    • TheWanderer

      se kämppä on siis mun tyttökaverin äitin nimissä ja se maksaa vuokran siitä.

      • hm.m.m.

        Jotta jotain vuokratukia saisitten vuokrasopimus pitää olla teidän nimissänne. Kela vaatii sen todistuksen kun haette tukea.


    • uohnijk

      Jos välit menee tyttöystävän kanssa poikki, sinut siitä asunnosta lempataan välittömästi. Tiedät vaan sen, ettei sinulla ole mitään oikeusturvaa tuossa. Ja jos et kerran tee vuokrasopimusta, et saa asumiseen mitään tukea. Etkä tietysti tukea tarvitsekaan, jos ei vuokraa tarvitse maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe