Me oltais mun tyttöystävän kanssa muuttamassa tyttöystäväni äidin tyhjillään olevaan vuokrakämppään. Tyttöystävän äiti siis "asuu" kihlattunsa kanssa eri paikkakunnalla.
Itse täytän kuukauden päästä 17 ja tyttöystäväni on 16-vuotias. Millaisia tukia siis saisin 17 vuotta täytettyäni? Tarkoitan siis että miten se vaikuttaa asiaan että vuokrakämppä on tyttöystäväni äidin nimissä?
Opintotuet ja asumislisät
7
246
Vastaukset
- hder
Ei se tyttöystävän äidin osuus tuossa vaikuta mitenkään tukiisi. Ihan muut asiat vaikuttaa.
- TheWanderer
Okei, kiitos vastauksesta : )
Ja vielä kysyisin sitä, että voiko äitini laillisin perustein kieltää minua muuttamasta omaan kämppään? - ugobhikn
Alaikäisenä et voi tehdä vuokrasopimusta omalla nimelläsi tai jos joku hullu vuokranantaja sellaiseen suostuukin, niin saatat itse löytää itsesi kusesta, kun sinut voi koska tahansa heittää pihalle, kun vuokrasopimus ei ole laillisesti sitova. Äitisi on pakko olla osallisena vuokrasopimuksen teossa. Jos hän ei siihen suostu, niin sillepä ei voi sitten mitään.
- TheWanderer
Ei tässä mitään sopimuksia tarvii tehä.
- TheWanderer
se kämppä on siis mun tyttökaverin äitin nimissä ja se maksaa vuokran siitä.
- hm.m.m.
Jotta jotain vuokratukia saisitten vuokrasopimus pitää olla teidän nimissänne. Kela vaatii sen todistuksen kun haette tukea.
- uohnijk
Jos välit menee tyttöystävän kanssa poikki, sinut siitä asunnosta lempataan välittömästi. Tiedät vaan sen, ettei sinulla ole mitään oikeusturvaa tuossa. Ja jos et kerran tee vuokrasopimusta, et saa asumiseen mitään tukea. Etkä tietysti tukea tarvitsekaan, jos ei vuokraa tarvitse maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983