Kuuluuko taudinkuvaan usein väkivaltaisuus? Pitääkö puolison sekin sairaalta ihmiseltä sietää jos tällä ei ole aikomustakaan hakea lääkeapua...
Väkivaltaisuus?
5
1870
Vastaukset
- bipoliinuniinu
Riippuu kai tuokin ihmisestä paljon. Aggressiivinen voi olla ilman väkivaltaa. Jos me kaikki oltaisiin väkivaltaisia, niin olisimme varmaan vankilassa emmekä täällä kirjoittelemassa. Ja väkivaltaisuus voi olla ihmisen omassa persoonassa jo valmiiksi. Maniassa tai hypomaniassa ihminen voi tietenkin olla väkivaltainen fyysisesti. Itse olen hyvin ärtynyt hypomaniassa, mutta en kenenkään päälle kävisi kuitenkaan. Koskaan en ole ketään satuttanut. Ja ei, ei tietenkään pidä sietää keneltäkään väkivaltaa, oli sairas tai ei. Lähde kävelemään, jos puoliso ei ala hakemaan apua itselleen. Itse tunnen aika montakin bipoa, mutta heistä on tasan yksi väkivaltainen. Tosin hänellä on ADHD ja päihdetaustaa takana.
- joskus näin
Ei varmasti kuulu taudinkuvaan, eikä pidä sietää. Maniassa ihminen tosin voi tehdä paljon sellaista, mitä normaalisti ei tekisi. Kun ei ole estoja niin paljoa. Aggressio saattaa tulla primitiivisestikin esiin.
Minun entinen puolisoni ei ollut koskaan ollut väkivaltainen, mutta ensimmäisessä maniassa ajoi minua takaa, ahdisti pesuhuoneen nurkkaan ja nyrkki kävi. Itse ei muistanut tai halunnut (?) muistaa tuota jälkeen päin. Surullista. Se on jo mennyttä. Oli ainutkertainen tapaus, eikä enää ole vaaraa, koska hän kiisi uuteen elämään. - ;
Jos on pahassa maniassa, niin harhaisuus ja estojen puute voivat aiheuttaa mitä vain.
- Leena65Lps
Väkivaltaa ei tule sietää keneltäkään ihmiseltä. Ei terveeltä eikä sairaalta. Olen seurustellut kahden bipon kanssa ja olen itsekin bipo. Ketään meistä ei koskaan ollut väkivaltainen. Paremminkin nössöjä joka iikka. Toisella eksällä oli taipumusta henkiseen väkivaltaan, mutta ei fyysiseen. Tunnen myös muutamia bipoja, mutta heistä taitaa yksi olla väkivaltainen alkoholin vaikutuksen alaisena ja hänellä on diagnosoitu I-tyypin bipo ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Kummasta sitten väkivaltaisuus johtuu vai johtuuko molemmista vai ihmisen omasta persoonasta. Vaikea sanoa.
- joskus näin
Juuri näin kuin Leena sanoi. Väkivaltaa ei tule sietää keneltäkään.
Lisään omaan tarinaani, että minunkaan puolisoni oli "nössö", ei lainkaan väkivaltainen. Mutta maniassa löytyi sitten näitä uusia puolia. Henkistä väkivaltaa ja sitten tuota fyysistäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14811017
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485403Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414215Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352674Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1011588Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?751445Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396