Ahvenen pilkintä keskitalvella metsälammilta

pilkkijä 97

Terve , tahtoisin vinkkejä miten saisi mehtälammelta ahvenia tammi-maaliskuussa kun lunta on 50 cm.

17

4307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkkijä 97

      lapioin eilen lammen jäälltä lunta pois semmoselta 5X3 metriä kokosen alueen että jään alle menis valoa ja kairasin avantoja että sinne menis happea että se houkuttelis kaloja ei tullu ku kolme ahventa

    • eemeli m

      Syksy ja keskitalvi ei ole oikein parhainta aikaa lammilla.Kokeileppa keväällä paremmalla tuurilla.Tuo lumen lapiointi on hyvä konsti keväälläkin.Valoalueet on antaneet parhaat saaliit

    • hannu hanhi onkija

      Ny vkploppu tullu pyörittyä järvillä, eikä ahven eikä hauki oo otti päällä. Pientä sinttiä tulee mutta missä isommat ahvenet viihtyy nyt? Tänään huomasin sellaisen jutun, kun aurinko tuli pilven takaa paistamaan niin hiipu kokonaan syönti. Ovatko isot ahvenet syvällä tähän aikaan vuodesta? Jää tilanne estää tosin keskijärvelle menon toistaiseksi.

    • KK

      Aika syvässä tuntuu olevan ahvenet. 6 - 10 metristä itse löysin eniten kaloja viimeksi kun kävin.

      • kokeilesärjensilmää

        On joo, yleensäkin ainakin oman kokemuksen mukaan isommat ahvenet ovat aika syvällä pohjan tuntumassa.

        Särjen silmä on hyvä syöttinä, jos tulee sellainen niin se koukkuun, kiiltää hyvin siinä oranssina.


    • mosari

      Kerran suomussalmella kävi huhtikuun alussa semmonen tapaus:Tuli tosi lauha keli ja satoi vettä.Lumi suli lammin jäältä ja vettä tuli tietysti jään altakin jäälle.Tämän jälkeen tuli yöpakkaset kun sää poutautu.Lammen jäällä oleva vesi jäätyi luistinradaksi.Voi veljet sitä ahvenen tuloa.3 kaupan muovikassia oli täynnä muutamilla kylän pojilla ja minäkin tasurilla 200kpl ja tämä on tosi tapaus.

    • pilkkijä 97

      Keväälle jätän tuon pilkinnän sillon syö kyllä paremmin.

    • hannu hanhi onkija

      Tänään tuli taas järveä kierrettyä. noin 35 sinttiä ja 1kpl 200g ja 1kpl300g ahventa, siinä tän päivän tulos parilta tunnilta. Reikiä tuli tehtyä 10 kunta. Pysty pilkkiin ottivat enimmäseen jossa on väri koukku. Mormuskalla tuli muutama.

    • pilkkijä 97

      onha tuo aika hyvin verrattuna minun saaliisiin tältä syksyltäb ei taho tulla oikeen mitää

    • pilkillä käytyä

      Tänään kävin pilkillä eräällä eräjärvellä. Ei saalista, ainoastaan muutama nykäisy. Olihan tuota pakkastakin lähemmäs 30 astetta, joten ei siellä hirveän pitkään tarenna. Mahtava keli muuten.

    • pilkillä kävijä

      kova kaveri out kun järvelle ylipäänsä olet mennyt kovalla pakkasella. Piähän lämmitä vaatetta mukana reilusti ettei luonto pääse yllättämään.

    • pilkkijä 97

      Joo ei siellä kovin pitkään viitti olla oon joskus kokeillu 27 asteen pakkasella

    • pilkkijä 97

      metästääkö teistä kukaan ite oon toissa syksynä kortin hommannu mettälintuja oon metästäny ja minkkejä pyytäny.Minkeistähän saa 17 euroa kpl tapporahaa 10 minkkiä tullu.

      • pilkkinäätä

        Tiiä tuosta metästyksestä?Näädän jäljillä tulee käytyä jonkinverran.Keväisellä pilkkireissulla monesti salolla näädän jälki tulee nähtyä.Minulla tulee heti ristiriitaset tuntemukset kun toisaalta haluttasi pilkille ja toisaalta näädän jäljille.Laittasikko näädälle raudat niin sais pilkkiä rauhassa.


      • Eräjore5553
        pilkkinäätä kirjoitti:

        Tiiä tuosta metästyksestä?Näädän jäljillä tulee käytyä jonkinverran.Keväisellä pilkkireissulla monesti salolla näädän jälki tulee nähtyä.Minulla tulee heti ristiriitaset tuntemukset kun toisaalta haluttasi pilkille ja toisaalta näädän jäljille.Laittasikko näädälle raudat niin sais pilkkiä rauhassa.

        Joo kyllä on mehtäkanoja metästäny nyt 1 syksynä, kortin sain 2 v sitten.


    • ajoahvenparvi

      Nyt kun kohtapuoliin meet sinne mehtälammille niin voit yllättyä.Aikaisin aamulla klo.5.00 pitää olla aamusyönnillä.Sitten teet makkaratulet ja uuestaan onkimaan iltapäiväsyöntiä odottamaan.Iskukoukkuja kun laittaa aamusta niin päivän mittaan saa yleensä jonkun hauen kasan päälle.

    • isonkesyttäjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2098
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1637
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1237
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe