MiKÄ LAJI KANNATTAA ALOITTAA ?

Pekka

Sopisiko minulle krav maga,olen jo 50.v ja kipupotilas,sekä sairastan reumaa.Olen kyllä liikkunut koko ikäni,ainaskin kävellyt ja uintiakin harrastanut!

5

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +

Asiaa kannattaa kysyä lääkäriltä, joka tuntee tilanteesi tarkemmin, ja sen seuran ohjaajalta jossa tahtoisit harrastuksesi aloittaa. Reumaa ja kipuja on niin monenlaisia, ettei yksikään maallikko pysty netissä antamaan vastausta kysymykseesi. Toisaalta lääkärit ei yleensä tunne itsepuolustuslajeja hyvin ja seurojen ohjaajat on harvemmin lääkäreitä, joten nekin voi olla väärässä. Varman vastauksen kysymykseesi saat siis pelkästään kokeilemalla.

• Hatanpään ukkeli

Jaa,onko tosiaan niin että mun 5o.v ikä estää mua toteuttamasta unelmaani.Noh täytyy sitten jättää nuoremmille konkareille nämä niinsanotut nyky lajit.

• meitsi1

Aloitin syksyllä krav magan, minulla on selkärangan kieroutuma mutta se ei ole tahtia harjoituksissa haitannut. Oman kunnon ja jaksamisen mukaan tehtävät on tullut suoritettua.

• Erkki 57

Juu vaikka kuinka paikat renkkaa niin uusia jäseniä saa nykyään laitettua yksityissairaaloissa ainaskin.Eli täysillä vaan harrastaan ja antaan itsensä lompakko tyhjäksi vaikka hervannan kehnoimpalaatuisten vetäjien krav maga seuraan jossa ei osata opettaa.Krav magaa lainkaan oikealla lailla. Treenejä pidetään hervannan vapaa aika talolla ja ja vanhalla kaupalla vesitornenjuurella.Heidän toimintaansa ainakin kannattaa rutkasti varoa.

• vorwärts!

reippaasti sekaan vaan! se että yrittää ja epäonnistuu ei haittaa mitään siihen verrattuna jos ei uskalla edes yrittää... nykyään ihmiset voi elää tosi vanhoiksi ja sinulla voi hyvin olla vielä toiset 50 vuotta elinaikaa.
      joukossa on varmasti "parempia", mutta mitä heistä, peiliin vilkuilun sijaan keskityt vaan omaan suoritukseen. kyse on asenteesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      119
      6354
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6177
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      6050
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3972
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2395
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      121
      1420
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1261
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1098
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      61
      907
    Aihe