MiKÄ LAJI KANNATTAA ALOITTAA ?

Pekka

Sopisiko minulle krav maga,olen jo 50.v ja kipupotilas,sekä sairastan reumaa.Olen kyllä liikkunut koko ikäni,ainaskin kävellyt ja uintiakin harrastanut!

5

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +

      Asiaa kannattaa kysyä lääkäriltä, joka tuntee tilanteesi tarkemmin, ja sen seuran ohjaajalta jossa tahtoisit harrastuksesi aloittaa. Reumaa ja kipuja on niin monenlaisia, ettei yksikään maallikko pysty netissä antamaan vastausta kysymykseesi. Toisaalta lääkärit ei yleensä tunne itsepuolustuslajeja hyvin ja seurojen ohjaajat on harvemmin lääkäreitä, joten nekin voi olla väärässä. Varman vastauksen kysymykseesi saat siis pelkästään kokeilemalla.

      • Hatanpään ukkeli

        Jaa,onko tosiaan niin että mun 5o.v ikä estää mua toteuttamasta unelmaani.Noh täytyy sitten jättää nuoremmille konkareille nämä niinsanotut nyky lajit.


    • meitsi1

      Aloitin syksyllä krav magan, minulla on selkärangan kieroutuma mutta se ei ole tahtia harjoituksissa haitannut. Oman kunnon ja jaksamisen mukaan tehtävät on tullut suoritettua.

      • Erkki 57

        Juu vaikka kuinka paikat renkkaa niin uusia jäseniä saa nykyään laitettua yksityissairaaloissa ainaskin.Eli täysillä vaan harrastaan ja antaan itsensä lompakko tyhjäksi vaikka hervannan kehnoimpalaatuisten vetäjien krav maga seuraan jossa ei osata opettaa.Krav magaa lainkaan oikealla lailla. Treenejä pidetään hervannan vapaa aika talolla ja ja vanhalla kaupalla vesitornenjuurella.Heidän toimintaansa ainakin kannattaa rutkasti varoa.


    • vorwärts!

      reippaasti sekaan vaan! se että yrittää ja epäonnistuu ei haittaa mitään siihen verrattuna jos ei uskalla edes yrittää... nykyään ihmiset voi elää tosi vanhoiksi ja sinulla voi hyvin olla vielä toiset 50 vuotta elinaikaa.
      joukossa on varmasti "parempia", mutta mitä heistä, peiliin vilkuilun sijaan keskityt vaan omaan suoritukseen. kyse on asenteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe