olen nyt miettinyt suhteellisen pitkään omaan asuntoon muuttoa. tukia saisin sen verran että 320e vuokran jälkeen käteen jäisi hieman päälle 100e (laskut mukaan lukien eli sähkölasku arvio 2kk ajalta poistettuna summasta) rahaa jäisi siis n.120e. Ja uskon tulevani toimeen tuolla rahasummalla sillä olen hyvin nuoresta joutunut hoitamaan talouttamme.
mutta ongelmaksi tulikin sitten se, että kesällähän ei saa 2kk tukia vai onko se jopa 3kk? sen tiedän että tulevan kesäni kesätyöstä saan n.900e jolla pystyn maksamaan 2kk vuokran. Mutta täytyisikö minun hankkia lisätöitä ja mistä saisi jotain mikä ei ole niin raskasta?
muutto
5
201
Vastaukset
- Ei hyvältä näytä
No 10 pv 120 e mahd voisi elää jos ei laske muita kuluja kuin ruokakuluja siihen.
- Ei riitä
Vesimaksu, kotivakuutus, puhelin, netti, ruoka, vaatteet, lääkkeet ja lääkärikäynnit, hygienia (wc-paperit, saippua jne), matkakulut esim. bussikortti... Et saa näitä katettua 100 eurolla, et millään. Pelkkään ruokaan se voi juuri ja juuri riittää, mutta ei muuhun.
- ap
olen laskenut nuo kaikki muut kulut kyllä poies. eli 100e jäisi ruokaan.
3-4 eurolla päivässä menu on ainakin helppo:
Aamiainen: kaurapuuro puolikas omena
Lounas: kaurapuuro 3 viipaletta lauantaimakkaraa näkkileipäviipaleella (mahdollisesti puolikas tarjoustomaatti)
Päivällinen: kaurapuuroa ( mahdollisen onnistuneen roskisdyykkauksen jälkeinen pikkuruinen voisilmä)
Iltapala: näkkileipää ja tonnikalaa (mahdollisesti toinen puolikas tarjoustomaatista).
Järkevästi ostamalla pääset näinkin monipuoliseen ruokavalioon, tosin yksikin suklaalevy vei pahimmillaan yhden päivän kaikki ruokarahat..
Onko järkevää vai ei, sinä sen päätät, ei kukaan muu..- Ei riitä
Ensin sanoit että olet laskenut mukaan vain sähkölaskun. Ja nyt että kaikki. Kummin päin se nyt on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696941
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622543- 562158
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se621292Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3551260- 561244
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141131Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384968Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14957