muutto

itsenäinennn

olen nyt miettinyt suhteellisen pitkään omaan asuntoon muuttoa. tukia saisin sen verran että 320e vuokran jälkeen käteen jäisi hieman päälle 100e (laskut mukaan lukien eli sähkölasku arvio 2kk ajalta poistettuna summasta) rahaa jäisi siis n.120e. Ja uskon tulevani toimeen tuolla rahasummalla sillä olen hyvin nuoresta joutunut hoitamaan talouttamme.

mutta ongelmaksi tulikin sitten se, että kesällähän ei saa 2kk tukia vai onko se jopa 3kk? sen tiedän että tulevan kesäni kesätyöstä saan n.900e jolla pystyn maksamaan 2kk vuokran. Mutta täytyisikö minun hankkia lisätöitä ja mistä saisi jotain mikä ei ole niin raskasta?

5

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hyvältä näytä

No 10 pv 120 e mahd voisi elää jos ei laske muita kuluja kuin ruokakuluja siihen.

• Ei riitä

Vesimaksu, kotivakuutus, puhelin, netti, ruoka, vaatteet, lääkkeet ja lääkärikäynnit, hygienia (wc-paperit, saippua jne), matkakulut esim. bussikortti... Et saa näitä katettua 100 eurolla, et millään. Pelkkään ruokaan se voi juuri ja juuri riittää, mutta ei muuhun.

• ap

olen laskenut nuo kaikki muut kulut kyllä poies. eli 100e jäisi ruokaan.

• 3-4 eurolla päivässä menu on ainakin helppo:

Aamiainen: kaurapuuro puolikas omena
        Lounas: kaurapuuro 3 viipaletta lauantaimakkaraa näkkileipäviipaleella (mahdollisesti puolikas tarjoustomaatti)
        Päivällinen: kaurapuuroa ( mahdollisen onnistuneen roskisdyykkauksen jälkeinen pikkuruinen voisilmä)
        Iltapala: näkkileipää ja tonnikalaa (mahdollisesti toinen puolikas tarjoustomaatista).

Järkevästi ostamalla pääset näinkin monipuoliseen ruokavalioon, tosin yksikin suklaalevy vei pahimmillaan yhden päivän kaikki ruokarahat..

Onko järkevää vai ei, sinä sen päätät, ei kukaan muu..

• Ei riitä

Ensin sanoit että olet laskenut mukaan vain sähkölaskun. Ja nyt että kaikki. Kummin päin se nyt on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1899
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1870
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      373
      1719
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1229
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1111
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1056
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    9. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      1011
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      991
    Aihe