olen nyt miettinyt suhteellisen pitkään omaan asuntoon muuttoa. tukia saisin sen verran että 320e vuokran jälkeen käteen jäisi hieman päälle 100e (laskut mukaan lukien eli sähkölasku arvio 2kk ajalta poistettuna summasta) rahaa jäisi siis n.120e. Ja uskon tulevani toimeen tuolla rahasummalla sillä olen hyvin nuoresta joutunut hoitamaan talouttamme.
mutta ongelmaksi tulikin sitten se, että kesällähän ei saa 2kk tukia vai onko se jopa 3kk? sen tiedän että tulevan kesäni kesätyöstä saan n.900e jolla pystyn maksamaan 2kk vuokran. Mutta täytyisikö minun hankkia lisätöitä ja mistä saisi jotain mikä ei ole niin raskasta?
muutto
5
229
Vastaukset
- Ei hyvältä näytä
No 10 pv 120 e mahd voisi elää jos ei laske muita kuluja kuin ruokakuluja siihen.
- Ei riitä
Vesimaksu, kotivakuutus, puhelin, netti, ruoka, vaatteet, lääkkeet ja lääkärikäynnit, hygienia (wc-paperit, saippua jne), matkakulut esim. bussikortti... Et saa näitä katettua 100 eurolla, et millään. Pelkkään ruokaan se voi juuri ja juuri riittää, mutta ei muuhun.
- ap
olen laskenut nuo kaikki muut kulut kyllä poies. eli 100e jäisi ruokaan.
3-4 eurolla päivässä menu on ainakin helppo:
Aamiainen: kaurapuuro puolikas omena
Lounas: kaurapuuro 3 viipaletta lauantaimakkaraa näkkileipäviipaleella (mahdollisesti puolikas tarjoustomaatti)
Päivällinen: kaurapuuroa ( mahdollisen onnistuneen roskisdyykkauksen jälkeinen pikkuruinen voisilmä)
Iltapala: näkkileipää ja tonnikalaa (mahdollisesti toinen puolikas tarjoustomaatista).
Järkevästi ostamalla pääset näinkin monipuoliseen ruokavalioon, tosin yksikin suklaalevy vei pahimmillaan yhden päivän kaikki ruokarahat..
Onko järkevää vai ei, sinä sen päätät, ei kukaan muu..- Ei riitä
Ensin sanoit että olet laskenut mukaan vain sähkölaskun. Ja nyt että kaikki. Kummin päin se nyt on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait823456Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41524Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani51302- 261186
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es47846Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70842Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t32782Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47780Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60754Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4727