Putin on saanut Lada Grantan myyntin Venäjällä. Veronmaksajien tukirahoja on palanut miljoonia Ladan tukemiseen ja mitä siellä tehdäänkään.
Lada Granta on Kalinan uudistettu versio. Vastaa halpaa länsiautoa jostain 80-90-lukujen vaihteesta. Mutta siihen saa lisävarusteena ohjaustehostimen, keskuslukituksen, sähkötoimiset ikkunannostimet, stereot ja lukkiutumattomat jarrut. Nämä olisivat valtava edistysaskel nykyisillä Ladoilla ajaville ladapapoille, vaikkeivat tuo Ladaa edes lähelle oikeaa autoa.
Mitä tällaisista Ladan hilavitkuttimista on mieltä Kanto-Ladafever-K28? Ostaisitko Grantan, jos sitä myytäisiin länsimaissa?
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lada-grantan-myynti-alkoi
Lada Granta
45
212
Vastaukset
- Ladafever
Missään tapauksessa en ostaisi. Jaksan kääntää rattia ilman tehostajia ja tuntuma tiehen säilyy. Keskuslukitus on arvoton kapine. Avaan oven itselleni avaimella ja matka alkaa. Samoin ikkunannostimet täysin turhaa ... jos osaan kääntää rattia ... osaan myös veivata ikkunan kampea. Stereot laitan tietysti itse ja saan valita parhaimmat. Lukkiutumattomat jarrut eivät korvaa herkkää tuntumaa omassa jalassa ... itse osaan jarruttaa paremmin .... lukkiutumattomat jarrut vievät ajosta nautinnon täysin kun esim. kaarteessa pahimmassa tapauksessa pysäyttävät koko auton ! Mikään edistysaskel nuo mainitsemasi vitkuttimet eivät ole vaan sellaista irtonaista löysää rihkamaa. Wanha Ladani on minulle rakkain ja kova pitää haastajan olla että edes harkitsisin vaihtoa. Lada rulettaa ihan kybällä myös vuonna 2012 !!!
- Ladanever
Tuollaisia vanhanaikaisia himmeleitä ei kukaan osta. Samalla rahalla saa köyhä kansa Kiinasta nykyaikaisen näköisiä ja teknisesti kehittyneempiä halpa-autoja.
- halpaa tarvitaan !
Hinta lähtee,,,, 6000 e.
Siihen hintaan auto ilman särkyviä lisävarustieta on sopiva,
hyvä hinta ja se on sopiva peruskujetin,
Kevyt,pieni 1,6 . 8 venttiili kone... jne.
-- hyvä perusauto moneen käyttöön.
-- Suomen markkinoilta puuttuu nyt se prusauto - huom huom !
Ja köyhyys ja työöttömyys maassamme vaan lisääntyy.
( - joskus myytiin fiat puntoa 11.900 hintaan ja daciaa 9.800 hintaan.
- ja fiat albeea ( turk ) 9.999. hntaan. )
Muita kansanautoja ei ole ollut pitkään aikaan.
Halpaa Ladaa tarvitaan siis tännekin
-- UUSIKAUPUNKI HERÄTYS !!!!
- töitä ja auto suomeen !- Ladanever
Ei onnistu. Granta ei täytä alkeellismpiakaan turvallisuus- tai päästömääräyksiä.
Jos sitä tuotaisiin Suomeen siitä pitäisi maksaa lisäksi ALV ja melko korkea autovero runsaiden päästöjen takia. Köyhä kansa joutuu siis jatkossakin katsomaan edes vähän parempia autoja kuten juuri Daciaa. - halpaa tarvitaan...
Se hinta on se ladan idea.
Iso tehdas on kilpailukykyinen.
Jos lada olisi suomess 5000 - 8000 e hintaan saatavilla.
Kauppa kävisi.
Köyhä suomalainen / venäläienn / eurooppalianen tarvitsee halpaa perus autoa. Joka on halpa pitää ja huoltaa. Ja köyhiä on suomessakin paljon !!! - ja lisää tulee koko ajan !!
Nykyien Lada on riittävän moderni ( kalina ) ja dacia myös.
Ja kun auto painaa n. 1000 kg ja ei ole turhaa lisävarustetta yms ktääsää saatuttavaa bensansyöjää.
Niin Lada ja dacia ovat erittäin kilpailukykysiä myös ekologisesti ! - halpa, vaan ei Lada
halpaa tarvitaan... kirjoitti:
Se hinta on se ladan idea.
Iso tehdas on kilpailukykyinen.
Jos lada olisi suomess 5000 - 8000 e hintaan saatavilla.
Kauppa kävisi.
Köyhä suomalainen / venäläienn / eurooppalianen tarvitsee halpaa perus autoa. Joka on halpa pitää ja huoltaa. Ja köyhiä on suomessakin paljon !!! - ja lisää tulee koko ajan !!
Nykyien Lada on riittävän moderni ( kalina ) ja dacia myös.
Ja kun auto painaa n. 1000 kg ja ei ole turhaa lisävarustetta yms ktääsää saatuttavaa bensansyöjää.
Niin Lada ja dacia ovat erittäin kilpailukykysiä myös ekologisesti !"Niin Lada ja dacia ovat erittäin kilpailukykysiä myös ekologisesti"
No nimenomaan eivät ole. Molemmat, ja etenkin Lada, saastuttaa tuplasti sen minkä vastaava länsiauto, koska moottoritekniikka on peräisin 80-luvulta.
Ja hinta on min.10000.- verojen ja Deltan jälkeen. Luultavasti paljon enemmän koska Deltalle raha kelpaisi. Ja oikeastaan juuri siksi Ladaa ei tänne tuoda koska kukaan ei Ladaa osta. - halpaa on
halpa, vaan ei Lada kirjoitti:
"Niin Lada ja dacia ovat erittäin kilpailukykysiä myös ekologisesti"
No nimenomaan eivät ole. Molemmat, ja etenkin Lada, saastuttaa tuplasti sen minkä vastaava länsiauto, koska moottoritekniikka on peräisin 80-luvulta.
Ja hinta on min.10000.- verojen ja Deltan jälkeen. Luultavasti paljon enemmän koska Deltalle raha kelpaisi. Ja oikeastaan juuri siksi Ladaa ei tänne tuoda koska kukaan ei Ladaa osta.Hinnan pitää olla tuo 5000-8000 e.
Ei nääs ole järkeä ostaa mersun hintaista ladaa.
Moottoitekniikka ja valmistus ja korit, ne on jo ihan moderneja. Lada / dacia...
Sitäpaitsi. Häh hää..
Delta auto on ryssitty venälaisten omistajien ansiosta täysin umpi kuralle.
--- uutta, lada niva, gaz, oka, maahantuojaa odotellaan. Miten olisii novaja konela ??
Autoja suomen työväestölle !!
- Uusi uljas aika. Köyhyys pois suomesta - suomi taas uudestaan nousuun !
Kokoomus ahneet pellet hevon prseeseen.... - halpa, vaan ei Lada
halpaa on kirjoitti:
Hinnan pitää olla tuo 5000-8000 e.
Ei nääs ole järkeä ostaa mersun hintaista ladaa.
Moottoitekniikka ja valmistus ja korit, ne on jo ihan moderneja. Lada / dacia...
Sitäpaitsi. Häh hää..
Delta auto on ryssitty venälaisten omistajien ansiosta täysin umpi kuralle.
--- uutta, lada niva, gaz, oka, maahantuojaa odotellaan. Miten olisii novaja konela ??
Autoja suomen työväestölle !!
- Uusi uljas aika. Köyhyys pois suomesta - suomi taas uudestaan nousuun !
Kokoomus ahneet pellet hevon prseeseen....Mutta hinta on se 10000.- minimissään koska valtio, maahantuoja ja jälleenmyyjä haluavat osuutensa. Ja moottorit ovat ikivanhoja saastuttajia sekä koritekniikka ei vain eilispäivää vaan viime vuosituhatta.
Delta ei sille voi mitään, ettei jälkeenjääneille automalleille ole ostajia. Hyvin köyhien osuus on kuitenkin Suomessakin pieni ja Lada tulee kuitenkin kalliiksi koska se vaatii paljon korjaamista. - togliatti fiatti
halpa, vaan ei Lada kirjoitti:
Mutta hinta on se 10000.- minimissään koska valtio, maahantuoja ja jälleenmyyjä haluavat osuutensa. Ja moottorit ovat ikivanhoja saastuttajia sekä koritekniikka ei vain eilispäivää vaan viime vuosituhatta.
Delta ei sille voi mitään, ettei jälkeenjääneille automalleille ole ostajia. Hyvin köyhien osuus on kuitenkin Suomessakin pieni ja Lada tulee kuitenkin kalliiksi koska se vaatii paljon korjaamista.- tehdashinta togliatissa on noin alle 2000 e.
Joten siitä jää vielä myyjällekin jos myyntihinta on n. 5000 e
- Delta myy mm. mazdaa, kiaa ja on monimerkitalo ! ...
Mutta kun se on ryssien hallitsema yhtiö, niin se on ryssitty. Bulvaanit pelaa sillä....
Siksipä vanhaa kommari- konelaa tms. tarvitaan uudelleen... ei markkiinbatalous-ryss omistuksessa siis. - halpa, vaan ei Lada
togliatti fiatti kirjoitti:
- tehdashinta togliatissa on noin alle 2000 e.
Joten siitä jää vielä myyjällekin jos myyntihinta on n. 5000 e
- Delta myy mm. mazdaa, kiaa ja on monimerkitalo ! ...
Mutta kun se on ryssien hallitsema yhtiö, niin se on ryssitty. Bulvaanit pelaa sillä....
Siksipä vanhaa kommari- konelaa tms. tarvitaan uudelleen... ei markkiinbatalous-ryss omistuksessa siis.Jos myyntihinta naapurissa on 6000.- niin et kai kuvittele tehdashinnan olevan vain 2000.-? Putinin hallinto tulee Ladaa avokätisesti ja näin myyntihinta on saatu noin alas.
- kevyt 4 pyörä
halpa, vaan ei Lada kirjoitti:
Jos myyntihinta naapurissa on 6000.- niin et kai kuvittele tehdashinnan olevan vain 2000.-? Putinin hallinto tulee Ladaa avokätisesti ja näin myyntihinta on saatu noin alas.
Myyntihinta kuluttajalle on. 6000 e, niin tehtaan hinta lienee alle 2000 e.
Toinen vaihtoehto olisi joku halpa fiiu, esim punto ja siihen se uusi 2 cyl 900cc kone !
Jos tehtäisiin turkissa tai maroikossa tai romanisaa, halavalla niin hinta jäisi ladan lukemiin...
- daatsa
Dacia myy juuri kuvailemaasi perusautoa ikivanhalla 1.6L 8-venaisella. Se vie ruokottomasti bensaakin eli täyttää kaikki kriteerisi.
- Kanto.
Minä ostaisin. Minulle kelpaa aivan hyvin ilman hilavitkuttimiakin, no ohjaustehostin ja jarrutehostin voisi olla. Hinnalla ei väliä koska ajaisin sillä kauemmin kuin muut muilla autonlaisilla kulkimilla. Mitä väliä sillä on jos Grantan hinta putoaisi kun muissa automerkeissä siinä samassa ajassa putoaa monen Ladan hinnan verran.
- suomi kehitysmaa
Suuri ongelma on nykyään löytää halpaa ja yksinkertsita ja helposti huollettavaa autoa !!
kaikkea muuta on kalliisti tarjolla, ja kauheita on noi huoltokytkennät,,,,maksat aina... aina ainaa... - Edullista on!
suomi kehitysmaa kirjoitti:
Suuri ongelma on nykyään löytää halpaa ja yksinkertsita ja helposti huollettavaa autoa !!
kaikkea muuta on kalliisti tarjolla, ja kauheita on noi huoltokytkennät,,,,maksat aina... aina ainaa...Minulla on auto, jota pidän neljä vuotta ja vaihdan sitten uuteen. Siihen on tehty vain yksi huolto 2v. kohdalla 170.-. Siinä olivatkin kaikki huoltokulut neljältä vuodelta. Merkki ei ole tietenkään Lada, jonka korjaamiseen kuluu tuhansia euroja neljältä vuodelta ellei itse korjaa sitä nyrkit rasvassa joka ilta.
- Ladafever
Autosi on maksanut uutena arviolta 25-30t€. Neljän vuoden päästä saat siitä 10-13t€. Pudotusta siis noin 50%. Sanoisin että h...tin kallista touhua kun ajatellaan että ajat kuitenkin aivan perus tötteröllä. Kaskohan tossa on myös oltava. Renkaatkin menevät ehkä kertaalleen vaihtoon kilsoista riippuen.Hassua ja jotenkin säälittävää mainita yksittäinen huolto kun muut kulut ovat aivan hirveitä. Kukin taaplaa tyylillään mutta älä meille kerro että ajat edullisesti. Rahaahan sinulla tietysti on .... niinkuin meillä kaikilla. Omassa laatuautossani on kulut ja arvon alenema ollut viimeisen neljän vuoden aikana vain murto-osan sinun vastaavista ja joka aamu on päästy turvallisesti perille ilman huolia ja nyrkkien rasvaamista.
- Edullista on!
Renkaat ei mene vaihtoon. Ainoa kulu neljän vuoden aikana on tämä yksi huolto. Vakuutukset on tietysti autossa. Auto maksoi uutena varusteineen vähän alle 30k€ ja siitä saa neljän vuoden jälkeen vaihdossa uuteen vähän alle 20k€.
Pääomakulut ovat suurin kustannus. Mutta minä ajan siis aina uudella alle 50tkm ajetulla autolla, ja autolla, josta ladistit eivät voi edes unelmoida. Mutta pointtihan oli siinä, että rahaa ei mene juuri lainkaan pääomakulujen lisäksi. - Ex-ladisti
Edullista on! kirjoitti:
Renkaat ei mene vaihtoon. Ainoa kulu neljän vuoden aikana on tämä yksi huolto. Vakuutukset on tietysti autossa. Auto maksoi uutena varusteineen vähän alle 30k€ ja siitä saa neljän vuoden jälkeen vaihdossa uuteen vähän alle 20k€.
Pääomakulut ovat suurin kustannus. Mutta minä ajan siis aina uudella alle 50tkm ajetulla autolla, ja autolla, josta ladistit eivät voi edes unelmoida. Mutta pointtihan oli siinä, että rahaa ei mene juuri lainkaan pääomakulujen lisäksi.Saman verran oli Ladan arvon elenema euroissa silloin kun niitä myytiin. Siihen piti laskea päälle Deltan hirmuiset huollot kerta vuoteen ja kakki muut rempat. Kuitenkin se oli vain Lada, jota sai hävetä joka käänteessä. Mutta vähävarainen ei ostele 30 tonnin kärryjä.
- Ladafever
Edullista on! kirjoitti:
Renkaat ei mene vaihtoon. Ainoa kulu neljän vuoden aikana on tämä yksi huolto. Vakuutukset on tietysti autossa. Auto maksoi uutena varusteineen vähän alle 30k€ ja siitä saa neljän vuoden jälkeen vaihdossa uuteen vähän alle 20k€.
Pääomakulut ovat suurin kustannus. Mutta minä ajan siis aina uudella alle 50tkm ajetulla autolla, ja autolla, josta ladistit eivät voi edes unelmoida. Mutta pointtihan oli siinä, että rahaa ei mene juuri lainkaan pääomakulujen lisäksi.Vähän alle ... heheheh .... niimpä niin. Katso nettiautosta autosi todellinen arvo neljän vuoden kuluttua ( alle 15t€ saa jo liikkeestäkin 50tkm/4-vuotta ajettuja jos ei tyrkytä vaihdokkia ) .... vaikka kyllähän sen jo tiesitkin. Pistät 4-vuodessa taivaan tuuliin reilusti rahaa vain siksi että ajat hetken uudella "autolla" ... mitään muuta lisäarvoa en millään keksi. Myyt lisäksi 4-vuoden kuluttua huoltamattoman "auton", jota on jo vaikeampi myydä eteenpäin .... olkoonkin ajettu vaikka mitä.
- Kanto.
Ex-ladisti kirjoitti:
Saman verran oli Ladan arvon elenema euroissa silloin kun niitä myytiin. Siihen piti laskea päälle Deltan hirmuiset huollot kerta vuoteen ja kakki muut rempat. Kuitenkin se oli vain Lada, jota sai hävetä joka käänteessä. Mutta vähävarainen ei ostele 30 tonnin kärryjä.
En tiedä mitä maksoi Lada111 vuonna 2006, maksoin siitä v. 2008 7500 euroa. Tämän vuoden kesällä tulee 4v. sillä ajelua. Joku anturi on pitänyt vaihtaa joita ei ole ostettu Kalliistadeltasta ,niihin on mennyt noin 170euron verran. Vaikka en saisi Ladastani mitään niin arvohan olisi pudonnut vain 7500 ekua. Olen ajanut sillä 65000km. Mitä sielä aiemmin joku kertoi autonsa hinnan pudonneen vajaan kymppitonnin elikkä hinta putoaa enemmän kuin minulla, tosi edullista on. En tosiaankaan uneksi läsiautosta.
- Edullista on!
Ladafever kirjoitti:
Vähän alle ... heheheh .... niimpä niin. Katso nettiautosta autosi todellinen arvo neljän vuoden kuluttua ( alle 15t€ saa jo liikkeestäkin 50tkm/4-vuotta ajettuja jos ei tyrkytä vaihdokkia ) .... vaikka kyllähän sen jo tiesitkin. Pistät 4-vuodessa taivaan tuuliin reilusti rahaa vain siksi että ajat hetken uudella "autolla" ... mitään muuta lisäarvoa en millään keksi. Myyt lisäksi 4-vuoden kuluttua huoltamattoman "auton", jota on jo vaikeampi myydä eteenpäin .... olkoonkin ajettu vaikka mitä.
Totta puhut. Laskin hinnan alakanttiin. Nettiauton perusteella oma autoni pitääkin erityisen hyvin arvonsa. Mutta arvioin kuitenkin sen varman päälle vähän yli kahdenkympin niin ei tule pettymyksiä.
- Ex-ladisti
Kanto. kirjoitti:
En tiedä mitä maksoi Lada111 vuonna 2006, maksoin siitä v. 2008 7500 euroa. Tämän vuoden kesällä tulee 4v. sillä ajelua. Joku anturi on pitänyt vaihtaa joita ei ole ostettu Kalliistadeltasta ,niihin on mennyt noin 170euron verran. Vaikka en saisi Ladastani mitään niin arvohan olisi pudonnut vain 7500 ekua. Olen ajanut sillä 65000km. Mitä sielä aiemmin joku kertoi autonsa hinnan pudonneen vajaan kymppitonnin elikkä hinta putoaa enemmän kuin minulla, tosi edullista on. En tosiaankaan uneksi läsiautosta.
Sehän se on köyhän ja rikkaan ero. Köyhä ajaa halvalla ja vaarallisella kinnerillä KOSKA VAIHTOEHTOA EI OLE. Rikas ajaa aina uudella ja hyvällä autolla koska arvonalennus on hänelle vain pieni menoerä. Aina ei tunnu, että maailma on oikeudenmaukainen.
- Ladanever
Kanto. kirjoitti:
En tiedä mitä maksoi Lada111 vuonna 2006, maksoin siitä v. 2008 7500 euroa. Tämän vuoden kesällä tulee 4v. sillä ajelua. Joku anturi on pitänyt vaihtaa joita ei ole ostettu Kalliistadeltasta ,niihin on mennyt noin 170euron verran. Vaikka en saisi Ladastani mitään niin arvohan olisi pudonnut vain 7500 ekua. Olen ajanut sillä 65000km. Mitä sielä aiemmin joku kertoi autonsa hinnan pudonneen vajaan kymppitonnin elikkä hinta putoaa enemmän kuin minulla, tosi edullista on. En tosiaankaan uneksi läsiautosta.
Niin se vanhan komukan muisti jälleen muistaa vain sen verran oikein kuin on soveliasta. Kaikki huollot ja remontit ovat olleet ilmaisia. Ja Ladan aiheuttamaa häpeäähän ja kärsimystä ei rahalla pysty mittaamaan.
- Ladafever
Edullista on! kirjoitti:
Totta puhut. Laskin hinnan alakanttiin. Nettiauton perusteella oma autoni pitääkin erityisen hyvin arvonsa. Mutta arvioin kuitenkin sen varman päälle vähän yli kahdenkympin niin ei tule pettymyksiä.
Ok ... en tiedä kenelle edellisen vastauksen myötä vastaan mutta vielä yhteenvetona seuraavaa. Maksat autoilustasi keskimäärin kaikki kulut huomioiden kuukaudessa noin 400-500€ johtuen vähäisestä kilometrimäärästä. Alussa hiukan enemmän. Mielestäni se ei ole edullista mutta sinähän sen maksat ... onneksi en minä. Se että kerrot auoilusi huoltokuluiksi 170€/4-vuotta on minusta tätä tosiasiaa vastaan aika naurettavaa. Jos ostat autosi vielä rahoitusyhtiön kautta ( niinkuin suurin osa teistä tekee ) niin kustannukset nousevat vielä reippaasti eri kulujen muodossa. Minä tietenkin kiitän että maksat esim. autoveroa moninkertaisesti sen mitä minä koskaan tulen maksamaan. Kuitenkin meille yhteistä on se että pääsemme autoillamme perille aina kun haluamme.
- Edullista on!
Ladafever kirjoitti:
Ok ... en tiedä kenelle edellisen vastauksen myötä vastaan mutta vielä yhteenvetona seuraavaa. Maksat autoilustasi keskimäärin kaikki kulut huomioiden kuukaudessa noin 400-500€ johtuen vähäisestä kilometrimäärästä. Alussa hiukan enemmän. Mielestäni se ei ole edullista mutta sinähän sen maksat ... onneksi en minä. Se että kerrot auoilusi huoltokuluiksi 170€/4-vuotta on minusta tätä tosiasiaa vastaan aika naurettavaa. Jos ostat autosi vielä rahoitusyhtiön kautta ( niinkuin suurin osa teistä tekee ) niin kustannukset nousevat vielä reippaasti eri kulujen muodossa. Minä tietenkin kiitän että maksat esim. autoveroa moninkertaisesti sen mitä minä koskaan tulen maksamaan. Kuitenkin meille yhteistä on se että pääsemme autoillamme perille aina kun haluamme.
Käteisellä ostan autoni. Vain köyhät ottavat velkaa. Pääomakulut kuukaudessa ovat siis n. 200€ ja huoltokulut siihen päälle n.4€/kk.
Eroa sinulla ja minulla on se, että minä pääsen aina turvallisesti ja mukavasti perille. Ja koska minä maksan paljon autoveroa, voi sosiaalihuolto kustantaa sinun elämäsi. - Ladafever
Edullista on! kirjoitti:
Käteisellä ostan autoni. Vain köyhät ottavat velkaa. Pääomakulut kuukaudessa ovat siis n. 200€ ja huoltokulut siihen päälle n.4€/kk.
Eroa sinulla ja minulla on se, että minä pääsen aina turvallisesti ja mukavasti perille. Ja koska minä maksan paljon autoveroa, voi sosiaalihuolto kustantaa sinun elämäsi.Ok ... kaikkihan täällä käteisellä ostavat ... se on selvää mutta siitä huolimatta kulusi ovat sitä 400-500€/kk luokkaa, josta pääomakulut ovat n.350€. Vuositasolla kulusi ovat keskimäärin yli 5000€, joten siitä voi jokainen laskeskella mitä autoilusi todella maksaa. Huollot ovat tietysti halpoja aluksi mutta kun takuu laukeaa ( 2-vuotta ) voi yllätyksiä tulla. Huolenpitosopimuksiakin voi tehdä mutta nekään eivät ole ilmaisia. Sosiaalihuollon palveluksia en ole vielä tarvinnut mutta kiva kuulla että olet maksanut plakkariin jo sievoisen summan :) Turvallisesti on päästy perille aina ja näköpiirissä ei ole etteikö sama jatkuisi myös tulevaisuudessa.
- Edullista on!
Ladafever kirjoitti:
Ok ... kaikkihan täällä käteisellä ostavat ... se on selvää mutta siitä huolimatta kulusi ovat sitä 400-500€/kk luokkaa, josta pääomakulut ovat n.350€. Vuositasolla kulusi ovat keskimäärin yli 5000€, joten siitä voi jokainen laskeskella mitä autoilusi todella maksaa. Huollot ovat tietysti halpoja aluksi mutta kun takuu laukeaa ( 2-vuotta ) voi yllätyksiä tulla. Huolenpitosopimuksiakin voi tehdä mutta nekään eivät ole ilmaisia. Sosiaalihuollon palveluksia en ole vielä tarvinnut mutta kiva kuulla että olet maksanut plakkariin jo sievoisen summan :) Turvallisesti on päästy perille aina ja näköpiirissä ei ole etteikö sama jatkuisi myös tulevaisuudessa.
Pääomakulut ovat siis luokkaa 200€/kk kuten kirjoitin ja muut kulut käytännössä nollassa, sisältäen kaiken muun paitsi polttoaineen ja vakuutuksen. Yllätyksiä ei ole koskaan tullut kuten Ladoilla.
Maksan siis muun verotuksen lisäksi melkoisesti autoveroa, jolla kustannetaan mm. ladistien, romanien ja somalien elämää. - Ladafever
Edullista on! kirjoitti:
Pääomakulut ovat siis luokkaa 200€/kk kuten kirjoitin ja muut kulut käytännössä nollassa, sisältäen kaiken muun paitsi polttoaineen ja vakuutuksen. Yllätyksiä ei ole koskaan tullut kuten Ladoilla.
Maksan siis muun verotuksen lisäksi melkoisesti autoveroa, jolla kustannetaan mm. ladistien, romanien ja somalien elämää.Ok ... elä rauhassa kuvitelmaasi :) Tarkoitus oli vain osoittaa että autoilukustannuksesi eivät suinkaan ole edullisia vaan pikemminkin päinvastoin kun otetaan huomioon vähäinen kilometrimäärä ja se että ajelet silti aivan perus tötteröllä. Neljä vuotta ja 50tkm kuluttaa autoa jo jonkin verran ... jos esim. kesärenkaita ei ole vaihdettu uusiin ovat vanhat jo aika lopussa/kovettuneet ja ainakin uusi ostaja joutuu ne melkein heti ostamaan. Alkup. hihna jakopäässä ja 4-vuotta on paha yhdistelmä eikä innosta kovin monia ostamaan.Viimeinen huolto tekemättä jne ....Tässä vain pari esimerkkiä, jotka pudottavat autosi arvoa ja nostavat pääomakuluja.
- Edullista on!
Ladafever kirjoitti:
Ok ... elä rauhassa kuvitelmaasi :) Tarkoitus oli vain osoittaa että autoilukustannuksesi eivät suinkaan ole edullisia vaan pikemminkin päinvastoin kun otetaan huomioon vähäinen kilometrimäärä ja se että ajelet silti aivan perus tötteröllä. Neljä vuotta ja 50tkm kuluttaa autoa jo jonkin verran ... jos esim. kesärenkaita ei ole vaihdettu uusiin ovat vanhat jo aika lopussa/kovettuneet ja ainakin uusi ostaja joutuu ne melkein heti ostamaan. Alkup. hihna jakopäässä ja 4-vuotta on paha yhdistelmä eikä innosta kovin monia ostamaan.Viimeinen huolto tekemättä jne ....Tässä vain pari esimerkkiä, jotka pudottavat autosi arvoa ja nostavat pääomakuluja.
Kuten jo kerroin, ei renkaita tarvitse uusia. Viime kerralla kesärenkaissa oli neljän vuoden jälkeen n. 4 mm pintaa ja nastarenkaat olivat lähes uutta vastaavat. Yhdessäkään autossa en ole huomannut kulumisen merkkejä 50 tkm ajon jälkeen. Nämä eivät ole mitään Ladoja vaan isoja ja mukavia autoja varustein.
Jakohihnallisia autoja en huoli ja huolto tehdään kun ajotietokone sitä pyytää eli se seuraava ei osu minulle. Enkä myy autojani yksityisille vaan vaihdan ne uusiin liikkeessä. Käteisellä. - Kanto.
Ladanever kirjoitti:
Niin se vanhan komukan muisti jälleen muistaa vain sen verran oikein kuin on soveliasta. Kaikki huollot ja remontit ovat olleet ilmaisia. Ja Ladan aiheuttamaa häpeäähän ja kärsimystä ei rahalla pysty mittaamaan.
Olenko minä sanonut että huolot ja remontit ovat olleet minulle ilmaisia. Minä sanoin että varaosiin on mennyt tuo 170 E. Antureita on pitänyt laittaa 3kpl. huonontien- imuilman tunnistin- lämpöanturit. Vain ns.länsiautoilia haaveilee ilmaisista huolloista, kyllähän kaikki tietävät että huollot maksava ilman että niitä pitää erikseen sanoa. Jos minä joutuisin siloin tällöin laittelemaankin niitä anturoita autooni niin en kymmeniin vuosiin saa siihen uppoamaan sitä summaa rahaa jos olisin ostanut saman ikäisen länsiauton. Ladallani oli ajettu 30000km. kun ostin sen itse olen ajanut 65000. Ladani arvo ei voi pudota enempää kuin 7500 euroa koska en ole siitä maksanut enempää. Ajan Ladalla koska muuta hyvän auton vaihtoehtoa ei ole.
- Ladanever
Kanto. kirjoitti:
Olenko minä sanonut että huolot ja remontit ovat olleet minulle ilmaisia. Minä sanoin että varaosiin on mennyt tuo 170 E. Antureita on pitänyt laittaa 3kpl. huonontien- imuilman tunnistin- lämpöanturit. Vain ns.länsiautoilia haaveilee ilmaisista huolloista, kyllähän kaikki tietävät että huollot maksava ilman että niitä pitää erikseen sanoa. Jos minä joutuisin siloin tällöin laittelemaankin niitä anturoita autooni niin en kymmeniin vuosiin saa siihen uppoamaan sitä summaa rahaa jos olisin ostanut saman ikäisen länsiauton. Ladallani oli ajettu 30000km. kun ostin sen itse olen ajanut 65000. Ladani arvo ei voi pudota enempää kuin 7500 euroa koska en ole siitä maksanut enempää. Ajan Ladalla koska muuta hyvän auton vaihtoehtoa ei ole.
Ladalla ajetaan vain ellei ole varaa ostaa autoa.
- Kanto.
Ladanever kirjoitti:
Ladalla ajetaan vain ellei ole varaa ostaa autoa.
Tähän samaan kohtaan sinun kasettisi juuttuu aina. Mikä siinä oikein on korjauta se olisi hauskempaa vaihtaa mielipiteitä kanssasi.
- reilua ladaa
Mä ostin ladan käytettynä, 500 e.
Olen nyt ajellut jo 6 vuotta. Yhdet talvirenkaat uudet pinnoitetut, n. 200 e töineen.
- lisäksi bensaa ja katsastusmaksut ja liikennevakuutus ja käyttömaksu j aöljynvaihdot.
On ollut seisonnassa yhden talven ( - kun säästin näin sen uuden talvirengas-sarjan hinnan ).
Halpaa on ja pääomakustannukset halvat !
Lada on hyvä auto !
Ja naiset tietää , että Lada mehellä on iso muna, joten naisia riittää.
Nihilistit ja Pienimunaiset ajaa saksalaismerkeilä ja japseilla.- ihan upeeta
Olet varmaan teidän slummin halutuin peräkamarin poika.
- Naiset tietää
Naiset tietävät, että jos miehellä on Lada, ei siitä ole mihinkään. Jos mies kävisi töissä ja olisi muuten kaikin tavoin normaali, ei sen tarvitsisi ajaa Ladalla.
- lada juudas
Naiset tietää kirjoitti:
Naiset tietävät, että jos miehellä on Lada, ei siitä ole mihinkään. Jos mies kävisi töissä ja olisi muuten kaikin tavoin normaali, ei sen tarvitsisi ajaa Ladalla.
Naiset tietävät, että jos miehellä on Lada, niin siltä saa.. Jos mies kävisi töissä ja olisi muuten kaikin tavoin normaali, ei se jaksaisi enää tyydyttä naisen tarpeita.
- Naiset tietää
lada juudas kirjoitti:
Naiset tietävät, että jos miehellä on Lada, niin siltä saa.. Jos mies kävisi töissä ja olisi muuten kaikin tavoin normaali, ei se jaksaisi enää tyydyttä naisen tarpeita.
Tietää tietää mutta yksikään nainen ei antaisi ladistille.
- kuuma lada-mies
Naiset tietää kirjoitti:
Tietää tietää mutta yksikään nainen ei antaisi ladistille.
Naiset oikein piirittää lada-miestä. Ne tietää mistä saa !
- Naiset tietää
kuuma lada-mies kirjoitti:
Naiset oikein piirittää lada-miestä. Ne tietää mistä saa !
Haaveissa on hyvä elää vaikka on naisten listalla viimeisenä kuten kaikki ladistit.
- kuuma lada mies
Naiset tietää kirjoitti:
Haaveissa on hyvä elää vaikka on naisten listalla viimeisenä kuten kaikki ladistit.
Naiset sen tietävät. Naiset lopettaa haveissa elämisen ja vaihtavat lada-mieheen.
Hyvästi veltot japsi,euro, usa autoilijat.
Tilalle färski ladamies, joka toimii peiton allakin ! - Naiset tietää
kuuma lada mies kirjoitti:
Naiset sen tietävät. Naiset lopettaa haveissa elämisen ja vaihtavat lada-mieheen.
Hyvästi veltot japsi,euro, usa autoilijat.
Tilalle färski ladamies, joka toimii peiton allakin !Kun täytät 70, huomaat, ettet koskaan saanut naissta. Syy oli pääasiassa Ladan. Tyhmyyttä ja köyhyyttä unohtamatta.
- ladaa stooondaaa
Naiset tietää kirjoitti:
Kun täytät 70, huomaat, ettet koskaan saanut naissta. Syy oli pääasiassa Ladan. Tyhmyyttä ja köyhyyttä unohtamatta.
Huom ! Olet erehtynyt !
Ei autolla saada naista vaan munalla !
- Zamara ZX
En ehkä ostaisi Grantaa, vaikka suosittelenkin sitä uudemmasta tekniikasta kiinnostuneelle. Ilman hilavitkuttimia se voisi olla ihan jees.
Perusladat tulevat vielä nousemaan arvoon arvaamattomaan (ja jo ovat). Ei ainoastaan niiden luotettavuuden vaan myös niiden muiden ominaisuuksien tähden.
Ladoja ei enää riitä kaikille halukkaille. Ja niimpä moni joutuukin pelkästään katsomaan kateellisena vierestä ladaperheen onnea- Zamara ZX
Antteksi. Otan aamulääkkeeni ja yritän selvitä.
- ladamiäs
Zamara ZX kirjoitti:
Antteksi. Otan aamulääkkeeni ja yritän selvitä.
Tee se. Ei tuollaisia hölmöyksiä pidä edes sekopäisenä kirjoitella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875