Maineen pilaaminen yleistä?

naapureilla

Toisen naapurin maineen yrittäminen pilata tuntuu olevan yleistä suomessa.
Harva meistä sallii että toisella saa mennä lujaa elämässä,
kun oma lehmä on ojassa tms.

Sellaiset naapurit tarvitsisivat kunnon lääkityksen tmv.
jotka yrittä pilata toisen maine. Ps. Suomalaiset ovat
tunnetusti kateellista kansaa.

23

2535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut jees

      Näin tuntuu olevan meidän naapurissa

    • tympääntynyt

      Tavallista se taitaa olla! Eikä tarvitse olla edes asiat yhtään paremmin kuin naapurilla, mutta jos ei ole niin kuin naapurin kapeakatseisuuteen mahtuu riittää arvostelu selän takana siihenkin. Olen kuitenkin huomannut, että jos itse kykenee tiukan asiallisesti kohtelemaan sellaisia niistä tulee varovaisia.Jäävät ikään kuin makaamaan omiin p***aliemiinsä, joka on ajan kanssa säälittävää kun ne yleensä etsivät uusia uhreja.

      • Lääkkeet lääkkeet

        Kyllä pitäisi kapeakatseisuuteenkin olla joku lääkityss.

        Toisen maineen pilaaminen, tai sen yrittäminen, on lapsellista ja siinäkin ikä on vain numeroita. Elikkä ollaan kapeakatseisia lapsellisia miehiä, tai naisia vaikka kuinka vanhoina. Minunkin kapeakatseinen lapsenlinen naapuri on ainakin 50kohta

        50


      • kohta 60
        Lääkkeet lääkkeet kirjoitti:

        Kyllä pitäisi kapeakatseisuuteenkin olla joku lääkityss.

        Toisen maineen pilaaminen, tai sen yrittäminen, on lapsellista ja siinäkin ikä on vain numeroita. Elikkä ollaan kapeakatseisia lapsellisia miehiä, tai naisia vaikka kuinka vanhoina. Minunkin kapeakatseinen lapsenlinen naapuri on ainakin 50kohta

        50

        Kaljut ja rastapäät voi pitää turpansa kiinni.


      • Kohta61

        Miten Autismisäätiöön saa ikuisen porttikiellon.Rittääkö siihen,että ei halua olla Sosiaalihuollon Asiakas enää.


    • ....................

      Joo se on aika yleistä. Ämmä huutaa, kun syötävä heti aamusta

    • smielll

      myös täällä pohjois-savossa pienessä kylässä asuu näitä mielisairaita kateellisia höperöitä

      • .........LLLLLLLLLLL

        Mä en ainakaan pilais kenenkään mainetta sillä että toisella on jotain mitä iteltä puuttuu tai mulla menis huanommin kuin kpllaan toisella tai en ymmärtäisi toisen jotaan. Maineen pilaaminen on rikos ja siitä voi joutua oikeuteen.
        Se joka toiselle kuoppaa kaivaa, itse siihen lankeaa, on vanha sanonta.


    • koviakokenut31

      Mun elämä on suorastaan yhtä joka päiväistä taistelua olemassa olosta..ja se johtuu yllätys yllätys maineen tahraamisesta. Mun on vaikea luottaa kehenkään, niin miehiin kuin naisiin, niin nuoriin kuin aikuisiin sillä musta on levitelty ympäri kyliä niin likaisia ja julmia juoruja jotka ei pidä olleenkaan paikkaansa. Pahinta on se että ne vaikeuttavat joka päiväistä elämää, kaupassa käynti on yhtä tuskaa varsinkin yksin sillä heti mut nähdessään ihmiset alkaa naureskella, puhua pahaa selän takana tai sanoa päin naamaa rumasti. En uskalla edes töihin hakea sillä mua on kiusattu aiemmissa työpaikoissa ja mainettani tahrattu lisää pahoilla puheilla, ainaista syyllistämistä, haukkumista, eristämistä, syrjimistä, mitätöintiä,tai eri arvoisuuteen niputtamista..ei sellaista kukaan ansaitse. En ymmärrä mitä pahaa olen toisille tehnyt kun kohtelu on kuin suoraan helvetistä. Olen aina ollut mukava, ystävällinen, herttainen, lämmin sydäminen, kiltti, herkkä, toiset huomioonottava, luotettava, rehellinen, rauhallinen, hiljainen ja myötätuntoinen mutta juuri tämän huonon kohtelun takia, mulla on myös huono itsetunto, ja musta tuntuu etten koskaan kelpaa ihmisenä tällaisena kuin olen..tuntuu kuin pitäisi yrittää olla jotain mitä ei ole.Mähän en itseäni muiden takia muuta tai en rupea vetämään mitään neiti täydellisyyden roolia. Mua on paljon haukuttu sukunimen, asioiden joista pidän, ulkoäön, mielipiteiden ym takia ja itse en koskaan hauku ketään koska se on koirien työtä:). No, ehkä paha saa palkkansa vielä jonain päivänä, siihen on pakko uskoa.

      • älä huku

        Unohda hetkeksi se kiltteys ja ....ttuile takaisin ja ala levittämään juoruilijoista vielä pahempia juttuja. Näytä ettet ole mikään maassamakaaja vaan osaat pitää puoliasi. Yleensä jo se että tekee selväksi ettei siedä mitään ..skaa esim. työpaikoilla pelottaa osan kiusaajista pois. Aina on tietysti narsisteja joille ei kukaan mahda mitään mutta yleensä nämä jäävätkin lopulta yksin sekoiluineen joten ei kannata antaa periksi heti.


    • Kaikennäkösiä

      Kyllä se on niin sairasta touhua että voi vit.. huh huh. Siis oikeesti.
      Mä oon kanssa, jos jonkin näköiseen törmännyt. Yksi piirre, monista, on se että ne jotka huutelevat mm. sitä "Hanki elämä" ja "EVVK", niin hirveästipä heitä ne kaikki toisen asiat kiinnostaa. Itellä heillä ei ole mitään omaa elämää, kun kaikki aika menee juoruamisiin ja perättömien puheiden levittelyyn. Omissa asioissaan ei heillä ole koskaan mitään puhumista.

    • "Ei voittoa"

      Miten tommosten silmissä mikään maine menee? Ne on ihan muut ihmiset joilla on tässä suhteessa merkitystä, ja silloin saisivat nämä ressukat itse hävetä.

    • kikka00

      Keskity vaan omaan elämään, neuvo kaikille.

    • NarsisistitjaValehtelija

      Kyllä sen maineen pilaa ihminen ihan ITSE.

      • ItseAiheutettua

        Aivan samaa olin juuri tulossa kirjoittamaan: kyllä se ihminen itse yleensä pilaa maineensa.
        Esimerkiksi naapureitaan kyttäävät ja kiusaavat, henkisesti epätasapainoiset ihmiset ovat siitä hyvä (huono) esimerkki. Raukat ovet vielä niin sekaisin, oman itsensä ja jonkinlaisen 'suuruuskompleksin' lumoissa, etteivät harhoissaan huomaa kuinka heitä koko naapuristossa halveksitaan.


    • KylläKetuttaa

      Kateellista kansaa ollaan juu!
      Ei tarvii olla naapuri,voi olla vaikka "kilpaileva yrittäjä" ni voi hitto,kyllä ketuttaa jos sillä menee paremmin!
      Ja sit voi täällä 24:saa kirjoittaa täyttä paskaa kun meillä Suomessa on sanavapaus eikä 24:sta kiinnosta pätkääkään mitä tollainen paskan kirjoittaminen voi vaikuttaa yritykselle!!!!!!!!
      Mielestäni 24:n pitäisi edellyttää että jos kirjoitetaan ihmisestä tai yrityksestä pahaa oikein nimet mainiten,sen pitäisi tehdä niin että myös kyseisen kirjoittajan nimi olisi esillä.
      Veikkaanpa että silloin useampi jättäisi kirjoittamatta jos siihen todellakaan ole aihetta!
      Täyttä potaskaa kun on niin helppo kirjoittaa nimettömänä ja aiheuttaa pahaa toiselle ihmiselle tai yritykselle!

    • Kokenut123

      Ei taatusti ole aina niin, että ihminen itse pilaisi maineensa!

      • SairaitaIhmisiäRiittää

        Kuka sitä nyt oman maineensa pilaisi? Usein käy niin, että kun elämässä jotain tapahtuu, niin ihmiset, joille se asia ei kuulu eikä vaikuta heidän elämäänsä millään tapaa, ei vähääkään, tekevät siitä tapahtumasta suuren numeron. Juttuja väritellään ja vääristellään semmoisiksi, että se on toisen maineen kannalta mahdollisimman epäedullista ja vahingollista.


    • omaelämäkiinnostaa

      Kyllä se vaan näin tuntuu olevan. Kyttääjä ja juoruaja naapuri takertuu milloin mihinkin pikkuasiaan että saa jollekin jutun aihetta. Itseäni kiinnostaa lähinnä omat asiat enkä jaksa kytätä. Tuo liika uteliaisuus ja kateellisuus on jotenkin niin sairasta että vaikea ymmärtää kun ei itsellä samoja oireita ole.

      • Anonyymi

        Huhhuh. Semmosta se on Suomessa. Kateellisten yhteiskunta


    • niinmakaapetaa

      Niin makaa kuin petaa.

    • Anonyymi

      Uskon olevan äärimmäisen harvinaista.

      Muistan hesarissa olleen jutun yhteisöllisyydestä, ja suurin osa lukijoiden kommenteista ja (peukuista) oli sitä mieltä, että tuo olisi painajainen.

      Eli jos kaikilla on oma elämä ja naapureita ei tunneta, niin ei tällaista voi tapahtua, ja siis eihän missään kerrostalopihoissa koskaan näy nykyään ketään, (tai semminkin omakotitalopihoissakaan.)

    • Anonyymi

      Hollolassa ihan perus settii. Boomereilla ei ole omassa elämässä tarpeeksi actionia niin pitää kalsarit märkinä kytätä naapureita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe