Uus 1.6 DIESEL

Faktaa

Ensimmäinen Eurooppaan tuleva ”Earth Dreams Technologyn” aikana kehitetty moottori on täysin uusi 1,6-dieselmoottori, joka otetaan käyttöön uudessa Civicissä vuoden 2012 lopulla. Uusi moottori kehittää 88 kW (120 hv) ja suurin vääntömomentti on 300 Nm. Tällä moottorilla varustettuna Civicin taloudellisuuden ja suorituskyvyn suhde nousee luokkansa huipulle, sillä CO2-päästöt ovat alle 100 g/km.

www.honda.fi

Tuo varmasti passeli kone Civiciin... Harmi vain, että uus Civic on heikko kopio vanhasta :(

107

22828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.6 i-DTEC

      Tilasin juuri uuden Hondan 1.6 i-DTEC:n. Auton pitäisi tulla kuukauden kuluessa. Autossa on perusvarustetaso Comfort, jossa on sentään aut.ilm., sisääntaittuvat sivupeilit, ajotietokone, nahkainen ohjauspyörä, mäkilähtöavustin, aut.pyyhkimet, vak.nop.säädin jne. Etu-ja takatutkat olisivat maksaneet yli 1000 euroa ja ajattelin laittaa taakse rekisterikilven sivuihin tulevan edullisen peruutustutkan. Väri on valkoinen helmiäisväri.

      Päädyin Hondaan seuraavista syistä esim. upean Golf VII:n sijaan: erittäin kiinnostava moottori lue: teho/vääntö/kulutus verrattuna 1.6 tdi 105 hv, noin 100l suurempi tavaratila, takapenkin avaamisvariaatiot, yksilöllisempi valinta ja samoilla varusteilla 1.6 tdi:tä noin 1500 euroa halvempi. Honda saattaa myydä yllättävän hyvin tätä uutta dieseliä.

      Olen lukenut Hondan 1.6 dieselistä kaiken mahdollisen ja se lienee melko lähellä erittäin hiljaista Golfia melutason osalta, sillä siinä on vastamelukaiuttimet ja rengaskokona on järkevä 205/55 16". Laitan tarvikevanteille nastarenkaat samassa koossa. Ilmeisesti ajo-ominaisuudet ovat myös parantuneet vuoden takaisesta malliuudistuksesta keventyneen moottorin ja alustan muutosten johdosta. Mahtoikohan TM:n talvitestissä olla Honda Civicissä Sportin 17":n renkaat, jotka aiheuttivat tunnottomuutta ohjauksen keskialueella? No pianhan asia selviää ainakin kesärenkaiden osalta!

      Olen omistanut ainakin seuraavat autot: Opel Corsa x 4, Opel Ascona, Opel Vectra x4, työautoina ja omina autoina Toyota x 9, Honda, VW x 5, Seat, Ford x 4, Kia ja BMW. Eli en katso asioita merkkilasien läpi. Kerron lisää kokemuksia uudesta Hondasta kunhan vain saan sen käyttööni. Ajan vuodessa 40-50 tkm, joten vertailupohjaa pitäisi löytyä. Toivottavasti keskustelu säilyy asiallisena...

      • 1.6 i-DTEC

        Honda Civic 1.6 i-DTEC tuli tänään ja ehdin ajaa sillä vajaat sata kilometriä. Seuraavassa huomioita koeajon tiimoilta:

        Comfort- varustetasossa ei ollutkaan sadetunnistinta eikä ilmeisesti sisääntaittuvia peilejä eli hintaero vastaavaan Golf dieseliin kapenee.

        Honda on melko hiljainen auto, mutta mielestäni VW Golf on vielä hiljaisempi. Autossa on alla Michelin Energy Saver kesärenkaat koossa 205/55 16". Hiekan ropina kuuluu liikaa sisälle vaikka Hondassa on äänieristemattoa lokasuojien sisällä.

        Kuljettajan penkki on pitkälle kuljettajalle liian korkealla, olen itse 180 cm pitkä ja saan vielä hyvän ajoasennon myös korkeuden osalta. Honda on tilava sisätiloiltaan ja takapenkin päänkorkeus riittää kokoiselleni matkustajalle juuri ja juuri. Etupenkkien alla saisi olla enemmän tilaa takana matkustavien jaloille. Tavaratila on suuri ja sisältää näppäriä oivalluksia mm. välipohjan saa pudotettua alas ja sitä kautta lisää tilaa. Myös takapenkkien alas- tai ylöstaitettavuus on superhelppoa ja kerrassaan nerokasta suunnittelutyötä. Auto soveltunee jopa kaksi lapsiselle sporttiselle perheelle.

        Auton moottori on erittäin upea kokonaisuus. Osin vauhdikkaankin koeajon keskikulutus oli 4.6 litraa/100 km alle 100 km ajetulla autolla. Moottorin käyntiääni on yllättävän bensakonemainen kovemminkin kiihdytettäessä ja moottorin ominaisuudet muutenkin muistuttavat jouhevuudessaan bensa-autoja. Vääntöä tulee reilusti lisää kierrosten lähetessä 2000 rpm ja maksimi vääntö 300 Nm löytyy 2500 kierroksella. Hauskin kiihdytyskokemus tapahtuu vääntöä hyödyntämällä peri dieselmäiseen tapaan. Hondan moottorin puhdas vetoalue alkaa 1200 kierroksesta minuutissa. Kierroksia koneessa on noin 2100/110 km mittarinopeudella ja noin 2300/130 km/h mittarinopeudella. Vieressä istunut veljeni totesi Hondan olevan erittäin miellyttävä matka-auto. Kulutus oli alle 5l/110 km/h ja alle 6l/130 km/h. Nämä kulutukset mitattu "about"-periaatteella. Kokonaisuutena moottori on luokkansa paras 1.6 litrainen diesel ainakin urheilullisia ominaisuuksia arvostavalle tyypilliselle hondakuskille.

        Hondan ohjaus on urheilullisen nopea ja sopii omaan makuuni. Luultavasti suurin osa autoilijoista haluaisi hieman hitaamman ohjaustuntuman. Hondan ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset sporttiselle kuljettajalle, mutta jälleen keskivertokuljettaja tykännee enemmän VW Golfin ominaisuuksista tältäkin osalta. Hondan sporttinen alusta tärähtelee Golfia enemmän kuopissa ja epätasaisella pinnalla on lievää nypytystä.

        Eli VW Golf on kokonaisuutena edelleen luokkansa ykkönen. Kenelle Honda sitten sopii? Henkilölle joka ei halua ajaa varman päälle rakennetuilla autoilla, sporttisen ajotavan omaaville henkilöille joille dieselin taloudellisuus on tärkeä valintaperuste, pitkähköä takuuta ja todennäköisesti suurta luotettavuutta haluaville autoilijoille, todella tilavaa mielipiteitä muotoilultaan jakavaa autoa tarvitseville, jotka eivät halua päätyä usein niin tylsiin farmariautoihin jne.

        Tässäpä tämä! Mahdollisimman puolueeton arviointi erittäin onnelliselta uuden Honda Civic i-DTEC:n omistajalta. Kannattaa koeajaa Hondaa ainakin 50-100 km, jotta vanhat tottumukset eivät häiritse auton puolueetonta arviointia. Honda vaatii hieman totuttelua, jos olet ajanut minun tavoin pääosin saksalaisia dieselautoja.


      • Comforttii
        1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Honda Civic 1.6 i-DTEC tuli tänään ja ehdin ajaa sillä vajaat sata kilometriä. Seuraavassa huomioita koeajon tiimoilta:

        Comfort- varustetasossa ei ollutkaan sadetunnistinta eikä ilmeisesti sisääntaittuvia peilejä eli hintaero vastaavaan Golf dieseliin kapenee.

        Honda on melko hiljainen auto, mutta mielestäni VW Golf on vielä hiljaisempi. Autossa on alla Michelin Energy Saver kesärenkaat koossa 205/55 16". Hiekan ropina kuuluu liikaa sisälle vaikka Hondassa on äänieristemattoa lokasuojien sisällä.

        Kuljettajan penkki on pitkälle kuljettajalle liian korkealla, olen itse 180 cm pitkä ja saan vielä hyvän ajoasennon myös korkeuden osalta. Honda on tilava sisätiloiltaan ja takapenkin päänkorkeus riittää kokoiselleni matkustajalle juuri ja juuri. Etupenkkien alla saisi olla enemmän tilaa takana matkustavien jaloille. Tavaratila on suuri ja sisältää näppäriä oivalluksia mm. välipohjan saa pudotettua alas ja sitä kautta lisää tilaa. Myös takapenkkien alas- tai ylöstaitettavuus on superhelppoa ja kerrassaan nerokasta suunnittelutyötä. Auto soveltunee jopa kaksi lapsiselle sporttiselle perheelle.

        Auton moottori on erittäin upea kokonaisuus. Osin vauhdikkaankin koeajon keskikulutus oli 4.6 litraa/100 km alle 100 km ajetulla autolla. Moottorin käyntiääni on yllättävän bensakonemainen kovemminkin kiihdytettäessä ja moottorin ominaisuudet muutenkin muistuttavat jouhevuudessaan bensa-autoja. Vääntöä tulee reilusti lisää kierrosten lähetessä 2000 rpm ja maksimi vääntö 300 Nm löytyy 2500 kierroksella. Hauskin kiihdytyskokemus tapahtuu vääntöä hyödyntämällä peri dieselmäiseen tapaan. Hondan moottorin puhdas vetoalue alkaa 1200 kierroksesta minuutissa. Kierroksia koneessa on noin 2100/110 km mittarinopeudella ja noin 2300/130 km/h mittarinopeudella. Vieressä istunut veljeni totesi Hondan olevan erittäin miellyttävä matka-auto. Kulutus oli alle 5l/110 km/h ja alle 6l/130 km/h. Nämä kulutukset mitattu "about"-periaatteella. Kokonaisuutena moottori on luokkansa paras 1.6 litrainen diesel ainakin urheilullisia ominaisuuksia arvostavalle tyypilliselle hondakuskille.

        Hondan ohjaus on urheilullisen nopea ja sopii omaan makuuni. Luultavasti suurin osa autoilijoista haluaisi hieman hitaamman ohjaustuntuman. Hondan ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset sporttiselle kuljettajalle, mutta jälleen keskivertokuljettaja tykännee enemmän VW Golfin ominaisuuksista tältäkin osalta. Hondan sporttinen alusta tärähtelee Golfia enemmän kuopissa ja epätasaisella pinnalla on lievää nypytystä.

        Eli VW Golf on kokonaisuutena edelleen luokkansa ykkönen. Kenelle Honda sitten sopii? Henkilölle joka ei halua ajaa varman päälle rakennetuilla autoilla, sporttisen ajotavan omaaville henkilöille joille dieselin taloudellisuus on tärkeä valintaperuste, pitkähköä takuuta ja todennäköisesti suurta luotettavuutta haluaville autoilijoille, todella tilavaa mielipiteitä muotoilultaan jakavaa autoa tarvitseville, jotka eivät halua päätyä usein niin tylsiin farmariautoihin jne.

        Tässäpä tämä! Mahdollisimman puolueeton arviointi erittäin onnelliselta uuden Honda Civic i-DTEC:n omistajalta. Kannattaa koeajaa Hondaa ainakin 50-100 km, jotta vanhat tottumukset eivät häiritse auton puolueetonta arviointia. Honda vaatii hieman totuttelua, jos olet ajanut minun tavoin pääosin saksalaisia dieselautoja.

        Suuret kiitokset hyvästä analyysistä. Ennakkotietojen perusteella varsin linjassa oleva arvio. Hauskan moottorin ovat saaneet (jälleen) aikaan ja uskoisin että noihin neljän pintaan ja allekin oleviin kulutuslukemiin pääsee kun auto vertyy ja kuski tottuu autoon. Kertoihan joku Ilta-Sanomien autopalstalla ajaneensa edellisen mallin 2,2 diesel-Civicillä 4,1 keskikulutuksella HKI-Oulu väliä.

        Mitä Golfiin tulee, nykypäivinä kun uuden sellaisen näkee, ihmettelee kyllä sitä muotoilua. Eikö nyt tosiaan olisi voinut päivittää autoa hiukan tälle vuosikymmenelle? Civicin muotoilu tosiaan jakaa mielipiteitä, mutta mitä sellaisia olen livenä nähnyt, on ne minusta aika hienon näköisiä. Onko tuo valkoinen hyvä väri nyt kun olet sitä päässyt katselemaan?

        Kai ne peilit sentään napista taituvat sisään, vaikkei automaattisesti?


      • honda Civic 1.6 i-DTEC
        Comforttii kirjoitti:

        Suuret kiitokset hyvästä analyysistä. Ennakkotietojen perusteella varsin linjassa oleva arvio. Hauskan moottorin ovat saaneet (jälleen) aikaan ja uskoisin että noihin neljän pintaan ja allekin oleviin kulutuslukemiin pääsee kun auto vertyy ja kuski tottuu autoon. Kertoihan joku Ilta-Sanomien autopalstalla ajaneensa edellisen mallin 2,2 diesel-Civicillä 4,1 keskikulutuksella HKI-Oulu väliä.

        Mitä Golfiin tulee, nykypäivinä kun uuden sellaisen näkee, ihmettelee kyllä sitä muotoilua. Eikö nyt tosiaan olisi voinut päivittää autoa hiukan tälle vuosikymmenelle? Civicin muotoilu tosiaan jakaa mielipiteitä, mutta mitä sellaisia olen livenä nähnyt, on ne minusta aika hienon näköisiä. Onko tuo valkoinen hyvä väri nyt kun olet sitä päässyt katselemaan?

        Kai ne peilit sentään napista taituvat sisään, vaikkei automaattisesti?

        Seuraava kirjoittaja on oikeassa eli peilit eivät taitu sisään edes napista.

        Olen värivalintaani erittäin tyytyväinen. Helmiäisvalkoinen sopii Hondaan erityisen hyvin. Autoon tulee vielä hiilikuituteipillä musta katto ja tummennetut takasivu- ja takalasi. Auton vakiovanteet ovat todella hienot. Tilasin Vannetukusta toiset vanteet (16") samassa koossa. Hintaa Barzetta Ascari-vanteille tuli 384,70 euroa kotiinkuljetettuna. Alkuperäiset vanteet ovat hyvin samantyyliset ja molemmissa sisäosan mustaväri tuo kontrastia auton valkoiseen väriin. Autotallistani löytyy kahdet uudet nastarengassarjat (Nokian Venäjän brändi "Nordman") ja laitan ne talvirenkaiksi. Toki isommilla vanteilla ja madalluksella autosta sasi vieläkin hienomman, mutta tämä tulee ensisijaisesti työkaluksi, joten täytyy pitää pää kylmänä edes joiltakin osin.

        Laitatan autoon vielä etu- ja takatutkat korin väriin maalattuina. Peruutuskamera on myös listalla, jos sen kuvan saa näkyviin ajotietokoneen näytöltä. Hintaero Sport-versioon oli niin suuri etten nähnyt järkeä sen valitsemiseksi. Lisäsi Comfortin rengaskoko 16" on riittävä, vaikka olin erittäin lähellä ostaa Hondaan 18"- vanteet, onneksi yön yli nukkuminen auttoi...


    • Pari korjausta...

      "Comfort, jossa on sentään aut.ilm., sisääntaittuvat sivupeilit, ajotietokone, nahkainen ohjauspyörä, mäkilähtöavustin, aut.pyyhkimet, vak.nop.säädin jne."

      Comfortissa EI OLE vakiona sisääntaittuvia sivupeilejä avaimesta, nahkaista ohjauspyörää, aut. pyyhkimet sadetunnistimella.

      http://www.exaktaprinting.se/honda/2013/civic_2kl_fi/#/46/


      Itsellä on nyt vuoden vanha 1.8 Sport varustelulla, ja tyytyväinen olen ollut. Reilu 20.000 mittarissa, josta tosin viime kesän pitkä Euroopan turnee toi 5000km. Ei mitään yllättävää tullut eteen. Kaikki toiminut moitteettomasti.

      • Honda Civic 1.6 i-DTEC

        Kiitokset korjauksista!

        Kävin äsken ajamassa kaksi sattumanvaraista reittiä. Kaverini oli kyydissä eli painoa oli kaikkiaan noin 1500 kiloa. Renkaina siis kesärenkaat Michelin Energy Saver koossa 205/55 16", joissa painetta 2.8 bar. Käytin led-valoja, jolloin ajo- ja takavalot eivät pala. Automaattinen ilmastointi oli säädetty 23 asteeseen.

        Reitti 1: pituus 33,4 km, keskinopeus 64 km/h ja kulutus 3,4 l/100 km. Kuvaus reitistä: aluksi rajoitus 50 km/h ja viidet liikennevalot, sitten nopeusrajoitukset: 60, 80 helppo maantie, 60, 50,40, kiertoliittymä, 50, 40, kiertoliittymä, 80 todella mutkainen tie, 50, stop-risteys, 80 helppo maantie, 60, 50, liikennevalot, moottoritie 100, 80,50,60 ja reitti lopetettiin bussipysäkille.

        Reitillä ei sattunut isoja mokia. Kesä dieselillä kulutus laskenee 5% paremman energiasisällön avulla, jolloin kulutus olisi noin 3.2 l/100 km. Jos reitti valitaan mahdollisimman helpoksi niin joku varmaan ajaa alle 3 litran lukemat.

        Reitti 2: pituus 13,8 km, keskinopeus 31 km/h ja kulutus 3,7 l/100 km. Kuvaus reitistä: ajo tapahtui isohkon kaupungin sisällä ja liikennemäärä oli normaali. Tunnen kaupungin erittäin hyvin eli se helpotti ajoa merkittävästi. Kesädieselillä voinee päästä noin 3,5 litran keskikulutukseen.

        Ei isoja mokia ajon aikana.

        Hondan kulutus kasvoi yllättävän vähän kaupunkilenkillä. Ajoimme tämän jälkeen varmaan 30 km ja ajo sisälsi myös täyskiihdytyksiä. Kulutukseksi tuli 4.5 l/100 km. Hondalla pystyy ajamaan helpohkosti alle 5 litran vuotuisella keskikulutuksella.

        Hondan vaihdelaatikko toimii todella jouhevasti ja auton polttoaineen syöttö pysyy nollassa ainakin1000 r/min saakka. Odotan innolla testejä, joissa tätä Hondaa verrataan Golfin heinäkuussa tulevaan 110 hv:n ekodieseliin, jolle luvataan 3,2 litran keskikulutus.


      • Hondaa katsonut.
        Honda Civic 1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Kiitokset korjauksista!

        Kävin äsken ajamassa kaksi sattumanvaraista reittiä. Kaverini oli kyydissä eli painoa oli kaikkiaan noin 1500 kiloa. Renkaina siis kesärenkaat Michelin Energy Saver koossa 205/55 16", joissa painetta 2.8 bar. Käytin led-valoja, jolloin ajo- ja takavalot eivät pala. Automaattinen ilmastointi oli säädetty 23 asteeseen.

        Reitti 1: pituus 33,4 km, keskinopeus 64 km/h ja kulutus 3,4 l/100 km. Kuvaus reitistä: aluksi rajoitus 50 km/h ja viidet liikennevalot, sitten nopeusrajoitukset: 60, 80 helppo maantie, 60, 50,40, kiertoliittymä, 50, 40, kiertoliittymä, 80 todella mutkainen tie, 50, stop-risteys, 80 helppo maantie, 60, 50, liikennevalot, moottoritie 100, 80,50,60 ja reitti lopetettiin bussipysäkille.

        Reitillä ei sattunut isoja mokia. Kesä dieselillä kulutus laskenee 5% paremman energiasisällön avulla, jolloin kulutus olisi noin 3.2 l/100 km. Jos reitti valitaan mahdollisimman helpoksi niin joku varmaan ajaa alle 3 litran lukemat.

        Reitti 2: pituus 13,8 km, keskinopeus 31 km/h ja kulutus 3,7 l/100 km. Kuvaus reitistä: ajo tapahtui isohkon kaupungin sisällä ja liikennemäärä oli normaali. Tunnen kaupungin erittäin hyvin eli se helpotti ajoa merkittävästi. Kesädieselillä voinee päästä noin 3,5 litran keskikulutukseen.

        Ei isoja mokia ajon aikana.

        Hondan kulutus kasvoi yllättävän vähän kaupunkilenkillä. Ajoimme tämän jälkeen varmaan 30 km ja ajo sisälsi myös täyskiihdytyksiä. Kulutukseksi tuli 4.5 l/100 km. Hondalla pystyy ajamaan helpohkosti alle 5 litran vuotuisella keskikulutuksella.

        Hondan vaihdelaatikko toimii todella jouhevasti ja auton polttoaineen syöttö pysyy nollassa ainakin1000 r/min saakka. Odotan innolla testejä, joissa tätä Hondaa verrataan Golfin heinäkuussa tulevaan 110 hv:n ekodieseliin, jolle luvataan 3,2 litran keskikulutus.

        Kävin tänään tutustumassa 1.6 dieseliin, ja mukavalta tuntui. En tiedä miksi en saanut varmoja vastauksia kysymyksiini myyjältä, vastaukset olivat tyyliin, eiköhän, luulisin näin, ja niin edelleen. Kysyin, onko alusta kokonaan sinkitty, miten on alusta ruostesuojattu, lisä lämmittimestä (Webasto tai vastaava) mikä on mahdollinen hinta, näihin ei siis tullut vastausta. On ollut paljon puhetta nykymoottoreiden öljyn kulutuksesta, että 1L/1000 km on vielä normaalia. Tästäkin oli puhetta, mutta on ymmärrettävää, ettei näin uudesta moottorityypistä voi vielä ollakaan tietoa öljyn kulutuksesta. Yksi asia minua askarruttaa, kun auto on näin pienikulutuksien, niin voiko se olla enää lämmin kovalla pakkasella? Kiitoksia niille jotka osaavat jotain vastata kysymyksiini.


      • Kiwikki
        Honda Civic 1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Kiitokset korjauksista!

        Kävin äsken ajamassa kaksi sattumanvaraista reittiä. Kaverini oli kyydissä eli painoa oli kaikkiaan noin 1500 kiloa. Renkaina siis kesärenkaat Michelin Energy Saver koossa 205/55 16", joissa painetta 2.8 bar. Käytin led-valoja, jolloin ajo- ja takavalot eivät pala. Automaattinen ilmastointi oli säädetty 23 asteeseen.

        Reitti 1: pituus 33,4 km, keskinopeus 64 km/h ja kulutus 3,4 l/100 km. Kuvaus reitistä: aluksi rajoitus 50 km/h ja viidet liikennevalot, sitten nopeusrajoitukset: 60, 80 helppo maantie, 60, 50,40, kiertoliittymä, 50, 40, kiertoliittymä, 80 todella mutkainen tie, 50, stop-risteys, 80 helppo maantie, 60, 50, liikennevalot, moottoritie 100, 80,50,60 ja reitti lopetettiin bussipysäkille.

        Reitillä ei sattunut isoja mokia. Kesä dieselillä kulutus laskenee 5% paremman energiasisällön avulla, jolloin kulutus olisi noin 3.2 l/100 km. Jos reitti valitaan mahdollisimman helpoksi niin joku varmaan ajaa alle 3 litran lukemat.

        Reitti 2: pituus 13,8 km, keskinopeus 31 km/h ja kulutus 3,7 l/100 km. Kuvaus reitistä: ajo tapahtui isohkon kaupungin sisällä ja liikennemäärä oli normaali. Tunnen kaupungin erittäin hyvin eli se helpotti ajoa merkittävästi. Kesädieselillä voinee päästä noin 3,5 litran keskikulutukseen.

        Ei isoja mokia ajon aikana.

        Hondan kulutus kasvoi yllättävän vähän kaupunkilenkillä. Ajoimme tämän jälkeen varmaan 30 km ja ajo sisälsi myös täyskiihdytyksiä. Kulutukseksi tuli 4.5 l/100 km. Hondalla pystyy ajamaan helpohkosti alle 5 litran vuotuisella keskikulutuksella.

        Hondan vaihdelaatikko toimii todella jouhevasti ja auton polttoaineen syöttö pysyy nollassa ainakin1000 r/min saakka. Odotan innolla testejä, joissa tätä Hondaa verrataan Golfin heinäkuussa tulevaan 110 hv:n ekodieseliin, jolle luvataan 3,2 litran keskikulutus.

        Miten Honda on ottanut tuossa uudessa 1.6 i-dtec:ssä huomioon kovat pakkaskelit. Riittääkö lämmintä sisälle? Onko siinä vastaava HOT GAS systeemi kuin Accordissa? Saako tuohon eber/webastoa lisävarusteena?


      • Ford kuski
        Kiwikki kirjoitti:

        Miten Honda on ottanut tuossa uudessa 1.6 i-dtec:ssä huomioon kovat pakkaskelit. Riittääkö lämmintä sisälle? Onko siinä vastaava HOT GAS systeemi kuin Accordissa? Saako tuohon eber/webastoa lisävarusteena?

        Koeajon yhteydessä myyjältä saadun tiedon mukaan lisälämppäriä ei saa tehdasasennuksena. Eberspächerin saa kuitenkin asennutettua lisähintaan.
        Auto tuntui ainakin pikkupakkasella lämpiävän normaalisti.
        Moottoria ei ainakaan lyhyen koeajon perusteella voi moittia mitenkään.


      • Sinkitys?
        Ford kuski kirjoitti:

        Koeajon yhteydessä myyjältä saadun tiedon mukaan lisälämppäriä ei saa tehdasasennuksena. Eberspächerin saa kuitenkin asennutettua lisähintaan.
        Auto tuntui ainakin pikkupakkasella lämpiävän normaalisti.
        Moottoria ei ainakaan lyhyen koeajon perusteella voi moittia mitenkään.

        Hondan sivuilta löytyi maininta, että korroosiolle alttiit korin osat ovat sinkittyjä, eli ei ilmeisesti koko kori ole sinkitty.


      • Eikattoo
        Sinkitys? kirjoitti:

        Hondan sivuilta löytyi maininta, että korroosiolle alttiit korin osat ovat sinkittyjä, eli ei ilmeisesti koko kori ole sinkitty.

        Ainakaan perinteisesti Hondissa katto ei ole ollut sinkitty.


    • Testattu itse

      Minäkin kävin tänään testaamassa Hondan. Voi olla että Golf on suuntavakaampi moottoritiellä, mutta Hondakin on hyvä ja vakaa. Ohjaus oli miellyttävän nopea ja kevyt. Moottori on ainakin vetoalueeltaan ja teholtaan sekä käytön helppoudessa esimerkillinen. Auton muotoilu on makuasia, mutta itse en oikein syty siihen. Auto on hiljainen, paljon hiljaisempi kuin golf, ainakin korvalla arvioituna moottoritienopeuksissa ero on selvä. En tilannut, työsuhdeauto siis hakusessa.
      Voi olla että tilaan, en tiedä, vaikeeta, hassun näköinen auto.

      • Kuunnellaan..

        Minua ainakin ärsyttävät kovat rengasäänet, ilmasuhinat ja moottorimetelit. Kun moottoriteiltä poistuu 100km nopeusrajoitus, niin otan desipelimittarin mukaan ja ajan useampia dieseleitä ja vertaan. Lämmityslaitteen puhallinääni ja suhina korostuu erityisesti autoissa jotka on muuten hiljaisia, mutta eihän sitä tarvitse täysillä käyttää.


      • hyvät kirjoitukset
        Kuunnellaan.. kirjoitti:

        Minua ainakin ärsyttävät kovat rengasäänet, ilmasuhinat ja moottorimetelit. Kun moottoriteiltä poistuu 100km nopeusrajoitus, niin otan desipelimittarin mukaan ja ajan useampia dieseleitä ja vertaan. Lämmityslaitteen puhallinääni ja suhina korostuu erityisesti autoissa jotka on muuten hiljaisia, mutta eihän sitä tarvitse täysillä käyttää.

        Itse ajan nyt uudella avensiksella 2.0d4d , mutta silti olen myös kiinnostunut tästä civicin dieselistä ja oli kerrankin tosi kiva lukea näitä viestejä , niin negatiiviset kuin positiivisetkin....toivottavasti provot pysyvät poissa järkevistä viesteistä.

        Kertokaa civic dieselin omistajat kokemuksia lisää kun km karttuu.

        Mielenkiintoinen paketti kyllä tämä. Hiukan toi lämpö puoli askaruttaa, kuten melutaso yms.


    • Civic koeajo

      Mukavaa menoa puolen tunnin koeajon aikana. Kaikkia nappuloita en sinä aikana ehtinyt opetella, mutta keskikulutuksen sain nollattu. Toisin kun lukuisat netistä löytyneet koeajo-arvostelut, ei 3,6l/100km kulutuksen saavuttaminen ollut mielestäni mitenkään vaikeata tasaisella moottoritiellä 100 km/h. Tasaisella 80km/h rajoitusalueella kulutus tippui jopa alle 3l/100km. Voiko ajotietokoneseen luottaa? Lukemassani arvosteluissa esim. englantilaiset testaajat pääsivat sekalaisessa ajossa melko huonoon - 4,5l/100km keskikulutukseen.

      Näin lyhyen ajon aikana en ehtinyt kovin mukavaa istuma-asentoa vielä löytää. Tykkään korkeasta istuma-asennosta, mutta liian korkealla alkaa peruutuspeili olla häiritsevästi keskellä näkökenttä. Näkyvyys taakse on tosiaan huono, tottuuko siihen?

    • Koeajo tehty

      Kyllä se on hiljainen auto luokassaan, korvalla arvioituna sanoisin että on jopa hiljaisin. Tuo hiljaisuus tekee autosta kyllä laadukkaan tuntuisen.
      Nastarenkaan äänet kuuluu, mutta niin ne kuuluu e-sarjan mersussakin.
      Veikkaisin että meluntorjuntaan on vähän panostettu extraa.
      Ajo-ominaisuudet on hyvät, talvirenkaat alla en osaa oikein sanoa että onko jopa erinomaiset mutta kyllä se hyvin nätisti ohjailemati eteni. Ja ohjauksen välitykset on kyllä ihastuttavan nopeat. Tilaahan tuossa ei hirveästi ollut, sikäli joku farkku voisi sopia itselleni paremmin.

    • Söpö bi_mies

      Käykääpä pojat kokeilemassa uutta Chevrolet Cruzea niin yllätytte positiivisesti, on meinaan hiukka upeampi kuin mikään civic. Cruze on todellinen premium.

      • honda kyllä kiinnost

        ei kyllä cruze kiinnosta pätkän vertaa ja jos kiinnostaisi niin varmaan olisin chevroletin palstalla...


      • Honda Civic 1.6 i-DTEC

        Ainakin kilpailijan Chevrolet Cruze on ollut jo liian monta kertaa korjaamolla ja hän vaihtaa merkkiä heti kun voi. Sisänsä kiinnostavan oloinen auto, jos vain säilyttää jälleenmyyntiarvonsa.

        Aikaisemmin joku kysyi Hondan lämmityslaitteen riittävyydestä. Lämpöä on riittänyt sisälle hyvin, tosin olen lähtenyt aina johdon päästä liikkeelle ja ulkolämpötila on kohonnut nopeasti aamun kovista pakkaslukemista. Civic lämpenee mielestäni nopeammin kuin VW Polo 1.6 TDI 75 hv tai Ford Focus 1.6 TDCi 109 hv.


      • Kiwikki
        Honda Civic 1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Ainakin kilpailijan Chevrolet Cruze on ollut jo liian monta kertaa korjaamolla ja hän vaihtaa merkkiä heti kun voi. Sisänsä kiinnostavan oloinen auto, jos vain säilyttää jälleenmyyntiarvonsa.

        Aikaisemmin joku kysyi Hondan lämmityslaitteen riittävyydestä. Lämpöä on riittänyt sisälle hyvin, tosin olen lähtenyt aina johdon päästä liikkeelle ja ulkolämpötila on kohonnut nopeasti aamun kovista pakkaslukemista. Civic lämpenee mielestäni nopeammin kuin VW Polo 1.6 TDI 75 hv tai Ford Focus 1.6 TDCi 109 hv.

        Kysyin Honda-liikkeestä tuosta lämpöpuolesta ja 1.6 i-Dtec Civic:ssä on puhaltimessa vastus, joka takaa lämpimän ilman kabiiniin kovallakin pakkasella. Ei sama kuin HOT GAS, mutta siihen suuntaan.


    • pienellämenee

      Oli mielenkiintoista kuulla, että tuolla oikeasti pääsee noin alhaisiin kulutuslukemiin. Tämä siis olettaen että ajotietokone pitää edelleen kutinsa, tähän asti Hondissa se on pitänyt täsmälleen paikkansa tankkaamalla mitattuun kulutukseen verrattuna. Hiukan oli pelättävissä, että Hondakin olisi lähtenyt kikkailemaan normitestien lisävastuksilla saadakseen normikulutusta alas., mutta ehkä ei ole sitten moiseen sortunut.

      • Turbo??.

        Osaako kukaan kertoa, että onko tässä Hondan dieselin turbossa muuttuvasiipinen ahdin? VW koneissa tämähän ei kestä, mutta sillä ei välttämättä ole merkitystä koska ei varmaankaan ole sama turbo.


      • Näin se pelaa
        Turbo??. kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa, että onko tässä Hondan dieselin turbossa muuttuvasiipinen ahdin? VW koneissa tämähän ei kestä, mutta sillä ei välttämättä ole merkitystä koska ei varmaankaan ole sama turbo.

        Tästäkö kyse? http://www.turbotekniikka.fi/VNTTurbotekniikka2.pdf


      • Honda Civic 1.6 i-DTEC
        Turbo??. kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa, että onko tässä Hondan dieselin turbossa muuttuvasiipinen ahdin? VW koneissa tämähän ei kestä, mutta sillä ei välttämättä ole merkitystä koska ei varmaankaan ole sama turbo.

        Mielestäni Hondan 1.6 dieselissä on muuttuvasiipinen turboahdin, niinkuin melkein kaikissa muissakin nykydieseleissä. Muuttuvasiipisen ahtimen kestävyys on koetuksella korkealle kiertävissä moottoreissa. Ahtimen käyttöikä oli Ford Focuksessa (1.6 TDCi) 110 tkm ja Kia Ceedissä 150 tkm (takuu korvasi!) Molempiin öljyt vaihdettiin 15 tkm:n välein. Peruskunnostetulle turbolle tulee töineen hintaa noin 1000 euroa ja varmasti merkkikorjaamossa vieläkin enemmän.

        Sama kuin vene puolella, auton moottorin kannattaa antaa rauhassa lämmetä ja vasta sitten turbo laulamaan. Samoin kovan turbon kuormittamisessa jälkeen tasausajoa, jotta turbon voitelu pysyy riittävällä tasolla. Mulla oli Volvo Pentan 130 hv:n dieselissä vielä 1900 ajotunnin jälkeen alkuperäinen ahdin, kun toisen samanlaisen veneen omistajalla oli 1200 tunnin kohdalla menossa jo toinen vaihtoahdin!


      • Asiaa kirjoitat
        Honda Civic 1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Mielestäni Hondan 1.6 dieselissä on muuttuvasiipinen turboahdin, niinkuin melkein kaikissa muissakin nykydieseleissä. Muuttuvasiipisen ahtimen kestävyys on koetuksella korkealle kiertävissä moottoreissa. Ahtimen käyttöikä oli Ford Focuksessa (1.6 TDCi) 110 tkm ja Kia Ceedissä 150 tkm (takuu korvasi!) Molempiin öljyt vaihdettiin 15 tkm:n välein. Peruskunnostetulle turbolle tulee töineen hintaa noin 1000 euroa ja varmasti merkkikorjaamossa vieläkin enemmän.

        Sama kuin vene puolella, auton moottorin kannattaa antaa rauhassa lämmetä ja vasta sitten turbo laulamaan. Samoin kovan turbon kuormittamisessa jälkeen tasausajoa, jotta turbon voitelu pysyy riittävällä tasolla. Mulla oli Volvo Pentan 130 hv:n dieselissä vielä 1900 ajotunnin jälkeen alkuperäinen ahdin, kun toisen samanlaisen veneen omistajalla oli 1200 tunnin kohdalla menossa jo toinen vaihtoahdin!

        Tässä puhut todella asiaa > ”Samoin kovan turbon kuormittamisessa jälkeen tasausajoa, jotta turbon voitelu pysyy riittävällä tasolla.”
        Nykyautoissa on mielestäni järjetön systeemi siinä, että moottori sammuu automaattisesti kun se on muutaman sekunnin ollut joutokäynnillä kytkin ylhäällä. Tämähän johtaa siihen, että öljy palaa hehkuvassa turbossa karstalle ja karsta likaa öljyt.


      • vakivaki
        Turbo??. kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa, että onko tässä Hondan dieselin turbossa muuttuvasiipinen ahdin? VW koneissa tämähän ei kestä, mutta sillä ei välttämättä ole merkitystä koska ei varmaankaan ole sama turbo.

        TL 03/13 jutussa mainitaan, että olisi elektronisesti ohjattu muuttuvasiipinen Garret-pakokaasuahdin.


      • Honda Civic 1.6 i-DTEC

        Nyt mittasin mökkimatkan kulutuksen ajotietokoneen mukaan. Edestakainen matka oli pituudeltaan 105,8 km. Mennessä kokonaispainoa oli noin 1430 kiloa ja tullessa likimain 1500 kiloa. Ajoon sisältyi myös kaupunkiajoa ja keskinopeus oli vain 49,0 km/h. Keskikulutukseksi tuli kesädieselillä 3,6 l/100 km. Tähän tulokseen on mahdollista päästä tavallisella taloudellisella ajotyylillä. Ajoin kovimmillaan 85 km/h todellista nopeutta. Käytin myös cruisea econ-asetuksella ja säätelin sillä nopeuden muutoksia ja "autoin" sitä tarvittaessa, koska se ei tunnista tulevia ylä-ja alamäkiä. Econ-asetuksella cruise antaa vauhdin myös hieman tippua ylämäessä.


    • Hondarouva

      Tänään koeajettu 1.6 dieseli. Verrattuna vanhempaan 2.2 koneelliseen: kone mouruaa enemmän kiihdyttäessä, auto muuten hiljaisempi. Alusta ei ihan niin kova kuin edellinen malli, ohjaus kuitenkin melko napakka. Kojelauta miellyttää yli nelikymppisenkin naisen silmää. Takavalot taas ei miellytä!

      Hmm... tuleeko hankittavaksi, se jää nähtäväksi.

      Laittakaahan kommentteja, onko dieseli vai 1.8 bensa parempi?

      • vvcxvvvvb

        En ole dieseliä käynyt ajamassa, mutta ottaisin itselleni kyllä ennemmin dieselin.
        Kulutus lupaukset ovat ainakin kohdillaan ja vääntö mukavaa lapulla ainaskin.

        Toki ei bensa konekkaan hullumpi ole.

        Valinta varmaan riippuu km määrästä ja jopa omasta ajotyylistä mitä haluaa.


      • Honda 1.6 i-DTEC
        vvcxvvvvb kirjoitti:

        En ole dieseliä käynyt ajamassa, mutta ottaisin itselleni kyllä ennemmin dieselin.
        Kulutus lupaukset ovat ainakin kohdillaan ja vääntö mukavaa lapulla ainaskin.

        Toki ei bensa konekkaan hullumpi ole.

        Valinta varmaan riippuu km määrästä ja jopa omasta ajotyylistä mitä haluaa.

        Pidän itse myös enemmän dieseleistä. Niillä on helppo edetä ripeästi pienillä kierroksilla ja esim. Hondassa kierrosten lähetessä 2000 rpm, takapuolituntumalta aistien auto "hyökkää" eteenpäin.

        Vähemmän ajavalle uudet pienet bensaturbot olisivat muuten hyvä valinta, mutta Fordin ja VW- konsernien tuotteissa moottorin kestoikä epäilyttää ja sitä myötä jälleenmyyntiarvo 3-5 vuoden kuluttua. Hondan 1.8-litrainen moottori on käytännön ajossa lähes yhtä taloudellinen kuin edellä mainitut ja kestää taatusti pidempään. Täältä ääni kuitenkin dieselille. Harrastus autoni on toki erittäin ripeä bensaturbo yli 20l/100 km keskikulutuksella.


    • Muuten surkeita

      Niin noita turboja jäähdyteltiin kaksikymmentä vuotta sitten kun öljyt oli huonoja. Nykyöljyt ei mene ahtimessa miksikään.
      T. Kiihdytysautoilija 2000 hv

    • Suosittelen

      Kävin koeajamassa 10km testilenkin. Sekaajoa, pari kovaa kiihdytystä moottoritielle, vakkarilla 55km/h ja ihan tunteella. Eli ns. normaaliin tyyliin, kun kiinnosti nuo kulutus lukemat. Mittari näytti lopussa 4.7l/100km (huom! lähtö kylmällä koneella 4C). Erinomainen tulos. Ajotuntuma hyvä. Alla kitkarenkaat. Mainio suorituskyky kulutukseen nähden. Sporttinen tyyli ja moottorin käytös, tuttua Hondaa. Sulavat vaihteen vaihdot, Honda on lukenut läksyt manuaaliaskeista. Yllättävän hiljainen, tosin soratiellä kivien ei päässyt testaamaan. Todella positiivinen kokemus.

      • Honda 1.6 i-DTEC

        Nyt olen ehtinyt ajaa Hondallani (1.6 diesel) jo vajaat 2000 km ja olen autoon edelleen erittäin tyytyväinen.

        Laitatin siihen Fixuksen myymät tutkat eteen ja taakse. Hintaa niille tuli asennustöineen ilman maalausta 520 euroa. Nyt taskuparkin tekeminen on erittäin helppoa ahtaaseenkin väliin. Olen testaillut tutkia kaverini kanssa ja varmistanut niiden luotettavuuden, suosittelen! Tutka antaa aina äänimerkin aktivoituessaan ja siinä palaa pieni punainen piste. Etututkassa en pidä ääntä päällä, koska se piippailee kadun reunakivistä jne. Valkoista helmiäisväriä ei saa paukkupullossa, joten tutkat täytyy maalauttaa automaalaamossa korin väriin. Nyt Hondan heikko takanäkyvyys ja hankala keulan arviointi on historiaa. Peruutuskamera on turha hankinta, sillä se kilpailijan sanoin kuraantuu kymmenen kilometrin ajon jälkeen ja muuttuu hyödyttömäksi ennen uutta puhdistusta.

        Katto on myös teipattu hiilikuituteipillä. Hintaa sille tuli 420 euroa. Koko auto ja myös hiilikuitukatto on käsitelty jollakin ranskalaisella erikoisaineella. Tällä pinnoitteella on kolmen vuoden takuu ja hintaa käsittelylle kertyi 220 euroa. Takapuskuriin alaosan voisi vielä laittaa hiilikuituteipillä. Teippi on kohtuullisen naarmuuntumisherkkää ja täytyy tarkkailla sitä konepesujen jälkeen. Se on kuitenkin erittäin hyvännäköinen verrattuna tavalliseen mustaan teippiin. Teipin metrihinta oli 90 euroa.

        Pari moitetta Hondan insinööreille: pissapojan säiliön korkkia avattaessa se tippuu helposti moottoritilaan, jossa se on vieläkin! Siinä ei ole mitään lenkkiä, joka pitäisi sen avattaessa roikkumassa täyttöaukon vieressä. Toinen kiusallinen ominaisuus tulee tilanteessa, jossa moottorijarrutat hieman voimakkaammin esim. vaihdat vaihdetta kolmoselta kakkoselle ja kun nostat kytkimen, auto antaa itse hieman kaasua. Tästä aiheutuu pieni hyppäys, jota sitten selittelet vian olevan moottorinohjauksessa eikä kuljettajassa...

        Takalasi ( myös pikkuruutu kannattaa tummentaa, jos nyt yleensä ikkunoita on järkevää tummentaa!) on nyt myös kalvotettu tummimmalla mustalla (4 tummuusastetta). Takasivulaseissa värisävy on toiseksi tummin.

        Olisi mukavaa kuulla lisää muidenkin omistajien kommentteja. Ja toivottavasti Ihmiset löytävät ja ostavat näitä Hondia, sillä tämä auto on ehdottomasti koeajon arvoinen!


      • Kiwikki
        Honda 1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Nyt olen ehtinyt ajaa Hondallani (1.6 diesel) jo vajaat 2000 km ja olen autoon edelleen erittäin tyytyväinen.

        Laitatin siihen Fixuksen myymät tutkat eteen ja taakse. Hintaa niille tuli asennustöineen ilman maalausta 520 euroa. Nyt taskuparkin tekeminen on erittäin helppoa ahtaaseenkin väliin. Olen testaillut tutkia kaverini kanssa ja varmistanut niiden luotettavuuden, suosittelen! Tutka antaa aina äänimerkin aktivoituessaan ja siinä palaa pieni punainen piste. Etututkassa en pidä ääntä päällä, koska se piippailee kadun reunakivistä jne. Valkoista helmiäisväriä ei saa paukkupullossa, joten tutkat täytyy maalauttaa automaalaamossa korin väriin. Nyt Hondan heikko takanäkyvyys ja hankala keulan arviointi on historiaa. Peruutuskamera on turha hankinta, sillä se kilpailijan sanoin kuraantuu kymmenen kilometrin ajon jälkeen ja muuttuu hyödyttömäksi ennen uutta puhdistusta.

        Katto on myös teipattu hiilikuituteipillä. Hintaa sille tuli 420 euroa. Koko auto ja myös hiilikuitukatto on käsitelty jollakin ranskalaisella erikoisaineella. Tällä pinnoitteella on kolmen vuoden takuu ja hintaa käsittelylle kertyi 220 euroa. Takapuskuriin alaosan voisi vielä laittaa hiilikuituteipillä. Teippi on kohtuullisen naarmuuntumisherkkää ja täytyy tarkkailla sitä konepesujen jälkeen. Se on kuitenkin erittäin hyvännäköinen verrattuna tavalliseen mustaan teippiin. Teipin metrihinta oli 90 euroa.

        Pari moitetta Hondan insinööreille: pissapojan säiliön korkkia avattaessa se tippuu helposti moottoritilaan, jossa se on vieläkin! Siinä ei ole mitään lenkkiä, joka pitäisi sen avattaessa roikkumassa täyttöaukon vieressä. Toinen kiusallinen ominaisuus tulee tilanteessa, jossa moottorijarrutat hieman voimakkaammin esim. vaihdat vaihdetta kolmoselta kakkoselle ja kun nostat kytkimen, auto antaa itse hieman kaasua. Tästä aiheutuu pieni hyppäys, jota sitten selittelet vian olevan moottorinohjauksessa eikä kuljettajassa...

        Takalasi ( myös pikkuruutu kannattaa tummentaa, jos nyt yleensä ikkunoita on järkevää tummentaa!) on nyt myös kalvotettu tummimmalla mustalla (4 tummuusastetta). Takasivulaseissa värisävy on toiseksi tummin.

        Olisi mukavaa kuulla lisää muidenkin omistajien kommentteja. Ja toivottavasti Ihmiset löytävät ja ostavat näitä Hondia, sillä tämä auto on ehdottomasti koeajon arvoinen!

        Minkä levyinen vanne (16" tai 17" tuumaisena) autossa on ja mikä on vanteen offset?. Sehan on muuttunut 2012 -> malliin ??. Tuli tilattua uusi 1.6 i-Dtec ja pitäisi talvivanteet etsiä kesän aikana.


      • Honda Civic 1.6 i-DTEC
        Kiwikki kirjoitti:

        Minkä levyinen vanne (16" tai 17" tuumaisena) autossa on ja mikä on vanteen offset?. Sehan on muuttunut 2012 -> malliin ??. Tuli tilattua uusi 1.6 i-Dtec ja pitäisi talvivanteet etsiä kesän aikana.

        Eli tässä tieto suoraan Vannetukun sähköpostista kopioituna: 4 x Barzetta Ascari (7x16 jako: 5x114.3 ET: 40 tuotenro: BARY8). Siis 16":n vanne, jonka leveys on 7".

        Itse laittaisin talvivanteisiin max 205/55 16" renkaat. Mulla oli aikanaan Honda Accord 2.4i Tourerissa -2003 16":n vakiovanteilla merkki talvirenkaat koossa 215/55 16" ulkonäkösyistä. lisäksi auto oli 30 mm. madallettu. Tuon Hondan hankala kaasu/ kytkin kombinaatio yhdistettynä leveään talvirenkaaseen toi surkeita liikkeellelähtöjä liikennevaloista. Samoin loskaisella kelillä kapea rengas toimii selvästi paremmin.


      • Honda Civic 1.6 i-DTEC
        Honda Civic 1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Eli tässä tieto suoraan Vannetukun sähköpostista kopioituna: 4 x Barzetta Ascari (7x16 jako: 5x114.3 ET: 40 tuotenro: BARY8). Siis 16":n vanne, jonka leveys on 7".

        Itse laittaisin talvivanteisiin max 205/55 16" renkaat. Mulla oli aikanaan Honda Accord 2.4i Tourerissa -2003 16":n vakiovanteilla merkki talvirenkaat koossa 215/55 16" ulkonäkösyistä. lisäksi auto oli 30 mm. madallettu. Tuon Hondan hankala kaasu/ kytkin kombinaatio yhdistettynä leveään talvirenkaaseen toi surkeita liikkeellelähtöjä liikennevaloista. Samoin loskaisella kelillä kapea rengas toimii selvästi paremmin.

        Testasin ajotietokoneen näyttämän paikkansa pitävyyttä. Tulos oli kehno: Ajotietokoneen lukema muuttui juuri 5.2 l/100 km. Todellinen kulutus osamatkamittarin näytön kilometreillä oli 5,84 l/100km. Melkoinen ero! Täytyy testata vielä uudelleen.

        Tankkasin auton samalta mittarilta samassa asennossa ja tankkaus lopetettiin molemmilla kerroilla kun pistooli naksahti kolmannen kerran. Pääosa ajomatkasta tapahtui cruise päällä nopeusmittarin näyttäessä 133 km/h. Ajotapa selittää kovaa kulutusta. Menomatkalla tuuli tuli takaa ja tulomatka taittui vastatuulessa.

        Toinen huomio on Hondan sivutuuliherkkyys. Auto luikertelee ilmavirtojen mukana kovassa tuulessa. Ominaisuus on hyväksyttävällä tasolla, mutta vastaavissa olosuhteissa esim. Volvo S60 2.4 T sport-alustalla oli täysin tunnoton tuulelle. Volvossa ei kovaa tuulta huomannut paitsi puunlatvoista katsomalla. Muutoin Honda on hiljainen ja erittäin miellyttävä matka-auto.

        Erään tietyön jälkeen rajoitus nousi 50 km/h -> 120 km/h. Viereen tuli XC90 D5 Volvo, joka jäi kiihdytyskisassa kakkoseksi. Toki kuski veti sitten oikein kunnolla laittoman puolelle, johon en tietenkään lähtenyt isommin mukaan. Volvossa oli takana neljä pakoputken päätä mutta sekään ei näemmä auttanut... No onhan tämä 1.6 kiisseli melkoinen tykki ainakin jos vertaa mopoautoihin!


      • HondaCivic1.6 i-DTEC
        Honda Civic 1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Testasin ajotietokoneen näyttämän paikkansa pitävyyttä. Tulos oli kehno: Ajotietokoneen lukema muuttui juuri 5.2 l/100 km. Todellinen kulutus osamatkamittarin näytön kilometreillä oli 5,84 l/100km. Melkoinen ero! Täytyy testata vielä uudelleen.

        Tankkasin auton samalta mittarilta samassa asennossa ja tankkaus lopetettiin molemmilla kerroilla kun pistooli naksahti kolmannen kerran. Pääosa ajomatkasta tapahtui cruise päällä nopeusmittarin näyttäessä 133 km/h. Ajotapa selittää kovaa kulutusta. Menomatkalla tuuli tuli takaa ja tulomatka taittui vastatuulessa.

        Toinen huomio on Hondan sivutuuliherkkyys. Auto luikertelee ilmavirtojen mukana kovassa tuulessa. Ominaisuus on hyväksyttävällä tasolla, mutta vastaavissa olosuhteissa esim. Volvo S60 2.4 T sport-alustalla oli täysin tunnoton tuulelle. Volvossa ei kovaa tuulta huomannut paitsi puunlatvoista katsomalla. Muutoin Honda on hiljainen ja erittäin miellyttävä matka-auto.

        Erään tietyön jälkeen rajoitus nousi 50 km/h -> 120 km/h. Viereen tuli XC90 D5 Volvo, joka jäi kiihdytyskisassa kakkoseksi. Toki kuski veti sitten oikein kunnolla laittoman puolelle, johon en tietenkään lähtenyt isommin mukaan. Volvossa oli takana neljä pakoputken päätä mutta sekään ei näemmä auttanut... No onhan tämä 1.6 kiisseli melkoinen tykki ainakin jos vertaa mopoautoihin!

        Nyt noin 500 km:n tankkausvälillä keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 4,2l/100 km ja samalla tankilla tankattuna trip-mittarista kilometrit katsottuna todellinen kulutus oli 4,82 l/100 km. Eli turhan optimistinen tuo ajotietokone tuntuu olevan.

        Nopeudennäyttötaulu on näyttänyt 85-86 km/h todellista nopeutta kun mittarinopeus on 90 km/h.


      • Mielessä kiintoista
        HondaCivic1.6 i-DTEC kirjoitti:

        Nyt noin 500 km:n tankkausvälillä keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 4,2l/100 km ja samalla tankilla tankattuna trip-mittarista kilometrit katsottuna todellinen kulutus oli 4,82 l/100 km. Eli turhan optimistinen tuo ajotietokone tuntuu olevan.

        Nopeudennäyttötaulu on näyttänyt 85-86 km/h todellista nopeutta kun mittarinopeus on 90 km/h.

        Tätähän vähän etukäteen arvailtiin, kun yleensä Hondissa ovat ajotietokoneen lukemat pitäneet täsmälleen kutinsa - toisin kuin monissa muissa autoissa.

        Tuo 5 km/h erotus (sakkovara) nopeusmittarilukemassa on Hondiin säädetty aina, kuten moniin muihinkin merkkeihin.


    • hondakosseoli

      Ostin aikoinaan edellisen ufo-civicin ekasta erästä suomeen tuotuna, netti pohjalta valintani tein ja edellisistä kokemuksista. Hyvä oli.
      Neljä hondaa uudesta sataan tuhanteen ajettuina ollut peräkkäin. Hyvin ovat kestäneet. Nyt alla saksalainen paras tähti, mutta siinä ollut vikoja jo enemmän kuin noissa neljässä hondassa yhteensä. Tosin tähti on sittenkin leppoisampi matka-auto. Mutta Civic oli oikeasti hauskin, ja taatusti turvallisin nopeissa aktiivisissa tilanteissa, joissa ohjaamalla voi välttää pahat tömäykset.
      Jos meteli on vähentynyt ja laatu samalla tasolla, on hintaluokassaan täysi kymppi. Volkkariin ei kannata verrata, sehän on hyvä ajaa jos ei ole pajalla ja tarvii tapella takuusta, tai no kahden vuoden jälkeen ei tapella takuusta..

      • kulutus civic 1.6

        Toissapäivänä pääsiin koeajamaan Seinäjoen tasaisilla tieosuuksilla. Harjoittelin samalla vakionopeussäätimen käyttöä noin kymmenen kilomentrin pituisella reitillä. Tuloksena 3,5 L/100km kulutus 100km tuntivauhdissa. Nopeampia teitä täälläpäin ei oikein ole. Suuremmassa osassa maata on satasen vauhti varmaankin yleisin käytetyin/luvatuin nopeus ainakin klesällä.


    • civikki2

      Miksi Suomeen ei tuoda 2,2 litraista dieseliä? Oletteko autokauppiaita haastatelleet asiasta?

    • Hondamies4u

      2.2 D on epätaloudellinen ja painava. Painojakauma ja tehopainosuhde saadaan pienemmällä koneella helpommin kuntoon. 1.6D ei ole pelkästään pienempi, vaan myös sisäisiä osia on paranneltu ja mm. kitkaa pienennetty. Eli moottoria on muutettu tällä kertaa todella radikaalisti.

    • valoa3

      Heips, onko kenellä infoa Civicin ksenon valoista ?

      • on onpi

        08 sport mallista onpi hyvät valot himmenevät nopeasti ,mutta motonetista ostin uudet kirkkaamat ..helppo itse vaihtaa...


    • cdti12

      2.2D on tosi mukava ajettava, vääntävä kone eikä lootaa tarvii koko ajan vekslata. Kulutus tosi alhainen.

      Tuosta kitka-asiasta olisi kiva kuullatalven kommentteja, lämpiääkö 1.6D auto muulla kuin webastolla?

    • civic 1.6 i-DTEC

      Noin viikon verran ajanut uudella civicilla. Olen edelleen tyytyväinen, Hondan lupaukset ovat pitäneet. Kulutus 3.6l/100km pintaan 100km/h alueella ja jopa alle sen 80km/h nopeuksisilla tieosuuksilla. Tre-Hki moottoritiellä 120km/h nopeudessa näytti nousevaan 4,4 litraan. Koitan nyt mitata kuin pitkälle pääsee yhdellä kokonaisella tankilla.
      Äänimaisema on mukavan hiljainen myös yli 120km/h vauhdissa, joten radiota/muusiikkia voi kuunnella myös moottoritiellä. EHkä jotain tehoa ja kirkkautta äänenlaatuun kaipaisin. Olen miettinyt subwooferin hankkimista.
      Vakionopeuden säätimestä olen erittäin iloinen, sellaista kun aikaisemmin ole käytössäni ollut.

    • kaukanaautosta

      Ohjaus mäkiautosta ja jousitus kivireestä.

    • Aika näyttää

      1.6 Dieselin kestävyys, ja luotettavuus on vielä arvoitus, joka selviää vuosien kuluttua. Honda kyllä ei aivan "sutta" ole tuonut markkinoille, toisaalta on niinsanotuille laatumerkeillekkin sattunut mokia.

    • einevaanosaa

      Ei ne osaa konetta tehdä! Väännön pitäisi olla parasta tuommosessa koneessa ja sitten se tyritään niin kapealle alueelle että saa jatkuvasti vaihtaa.

      • eiossaaei

        Vai olisko se sittenkin ihan toisin? Alla lainaus viikon testistä. Mitäs ne siellä häröilevät: 'vaikuttaa voimakkaalta ja vastaa iloisesti kaasuun läpi kierroslukualueen', 'ei vaatinut vaihdekepin hämmentämistä', 'painoi vaan kaasua ja teho oli käytettävissä' ja 'kutosella voi kiihdyttää alhaisilta kierroksilta ja ajaa viidenkympin nopeuksissa'? Einevaanosaa nuo autotoimittajat...

        "It’s the flexibility the new Honda 1.6-litre turbodiesel offers that scored highly for me. With 221lb ft of torque from 2,000rpm, it felt strong and responsive right through the rev range and rarely needed to exceed 3,000rpm. It didn’t require numerous changes down the six-speed gearbox to get the engine to respond for brisk overtaking, push the throttle and the power was there. Even with the ‘tall’ sixth gear ratio there was plenty of torque not to need to change to fifth gear to accelerate from mid to higher range speeds, even when the engine was in ECO mode setting, where I left it all the time because there wasn’t a need to do anything else. The engine is so flexible that even at 35mph the car was happy to bowl along in top gear making it fuss-free and economical driving. The 62 mpg test drive figure was no soft-footed driving from me, just the usual stop and start commute acceleration and dawdle plus 70mph motorway cruising. With a bit more care I’m sure 70mpg is possible. The engine really impressed me, so did the really slick six-speed gearchange."


      • Da! Da! Hånda
        eiossaaei kirjoitti:

        Vai olisko se sittenkin ihan toisin? Alla lainaus viikon testistä. Mitäs ne siellä häröilevät: 'vaikuttaa voimakkaalta ja vastaa iloisesti kaasuun läpi kierroslukualueen', 'ei vaatinut vaihdekepin hämmentämistä', 'painoi vaan kaasua ja teho oli käytettävissä' ja 'kutosella voi kiihdyttää alhaisilta kierroksilta ja ajaa viidenkympin nopeuksissa'? Einevaanosaa nuo autotoimittajat...

        "It’s the flexibility the new Honda 1.6-litre turbodiesel offers that scored highly for me. With 221lb ft of torque from 2,000rpm, it felt strong and responsive right through the rev range and rarely needed to exceed 3,000rpm. It didn’t require numerous changes down the six-speed gearbox to get the engine to respond for brisk overtaking, push the throttle and the power was there. Even with the ‘tall’ sixth gear ratio there was plenty of torque not to need to change to fifth gear to accelerate from mid to higher range speeds, even when the engine was in ECO mode setting, where I left it all the time because there wasn’t a need to do anything else. The engine is so flexible that even at 35mph the car was happy to bowl along in top gear making it fuss-free and economical driving. The 62 mpg test drive figure was no soft-footed driving from me, just the usual stop and start commute acceleration and dawdle plus 70mph motorway cruising. With a bit more care I’m sure 70mpg is possible. The engine really impressed me, so did the really slick six-speed gearchange."

        maksettu mainos. Tai sitten kirjoittajakin käy Gay-klubilla.


    • civic 1.6 i-DTEC

      täytyy varmaan kehua uutta civic hondaa, kun kerran on ihan omakohtaista kokemustakin jo. Lisäksi olen tutkinut/lukenut lähes vuoden verran arvosteluja ja kokemuksia samaan hinta/kokoluokkaan kuuluvista autoista ennen kuin ostopäätökseni tein. Omissa valinnoissani uusi civic 1.6 i-dtec voitti.
      valintakritterit:
      -taloudellisuus/ekologisuus
      -silti tehokas moottori
      -ulkonäkö ja ajattavuus
      -luotettavuus ja korkea asiakastyytyväisyys

      moni näistä kriteereistä ei toteudunut golfin kohdalla ja myöhemmin kaikki vag-konsernin kanssa samaa tekniikka (moottoreita) käyttävät automerkit jäivät listaltani pois nimenomaan luottamuspulan vuoksi. Tällä hetkellä ei juuri ole muita voittajaehdokkaita. Ei ainakaan minulle.

      • riittääkö puhti

        Kyseinen kone tulee uuden etuvetoisen CRV:n voimanlähteeksi. Auto kuitenkin painaa reilut 1500kg joten kone joutuu siinä turhan koville.


      • lelumikälelu

        Ihan mopo. Kuka kehtaa tollasella nintendolla ajaa?


      • Kehtaa sitä
        lelumikälelu kirjoitti:

        Ihan mopo. Kuka kehtaa tollasella nintendolla ajaa?

        No ainakin volkkaristit kehtaavat ajaa paljon tehottomammilla ja väännöttömämmillä diisseleillä.


      • civic 1.4 bensa

        Civic 1.6, muista kertoa kokemuksistasi ensi keväänä talven jälkeen. Tarkenitko autossasi, montako kertaa jäit kiinni lumikinokseen?


    • HCd.

      Civic diesel tilattu, odotellaan.

      Vaihtoehtoina oli etenkin Ceed, maahantuoja antaa hyviä vaihtotarjouksia. Ei hullumpi muutoinkaan, moottori taitaa kyllä jäädä Civicille.
      Toledoa myös katselin, mutta ei niillä vaihtotarjouksilla ja autokin on kovin lelumainen.

    • HCd.

      Vain vähän yli kaksi viikkoa kesti tulo.

      Pienellä tuntuu menevän, vaikka en vielä ole erityisesti säästellyt. Odotellaan, miten paljon kulutusmittari näyttää alakanttiin.

      • kiwikki

        Itselläni kesänakeilla (17") keskikulutus mittarin mukaan seka-ajossa 4 - 4.3L. Todellinen 4.7L tienoilla olettaen, että matkamittarin kilometrit näyttävät oikein. Talvirenkailla (16" kitkat) tippunee 4L paikkeille. Eko moodia ei käytetty eikä muutenkaan ajettu "ekotyylillä" :)


    • HCd.

      Ensimmäinen tankkaus 4,25. Mittari näytti 3,7. Tiesin mittarin vähättelevän suunnilleen tuon verran, mutta lievä pettymys siitä huolimatta. Ajo melko kevyttä, vaikka kaupunkiajo ei taida paljon kulutusta lisätä. Eco-nappi ei ollut päällä, nyt kokeillaan se ja painoin pohjaan.

    • SKYACTIV VS unelmat

      Hesarin tämän sunnuntain lehdessä oli Honda CR-V:n mainos:

      "Mahdoton on nyt mahdollista 4.5 litran keskikulutuksella ja 119g/km CO2 päästöillä."

      No Mazda CX-5 mallillaan on tehnyt jotain oikeasti uskomatonta koska jo vuodesta 2011 asti se on tarjonnut 4.2 litran keskikulutuksen ja 119g/km CO2 päästöt.

      SKYACTIV-teknologialla toteutetussa 2.2l dieselissä on vielä sekin hyvä puoli, ettei tarvitse tinkiä suorituskyvystä.

      Jopa Mazda6 pääsee Honda Civicin kulutukseen joten uskoisin, että CX-5:n käytännön kulutus verrattuna CR-V:hen on vielä isompi Mazdan hyväksi, tästä voi käväistä katsomassa vertailun vuoksi: https://autoliitto-fi.directo.fi/@Bin/7913025/Results_Tulokset_Vesijarven_Auto_ER_2013_v2.pdf

    • Ex seat

      Itse tilasin lauantaina diesel civicin. Lähti 1,4TSI leon vaihtoon, loppu usko VAG ryhmän autoihin. Eihän tuolta civicin takalasista paljon muuta kun näe taivaan, mutta eteenpäihän sitä mennäänkin :)
      Tehot suunnilleen samat kun leonissa, mutta vääntöä löytyy.

    • Golf+dsg

      Saako tämän uuden kiinnostavan dieselin yhteyteen automaattivaihteiston ? Silloin olisi vaihto VW-DSG:stä lähellä.

      • d automaatti

        Uuteen Mazda3:een saa dieselin yhteyteen automaatin.


      • Kiwikki
        d automaatti kirjoitti:

        Uuteen Mazda3:een saa dieselin yhteyteen automaatin.

        "Talvirenkailla (16" kitkat) tippunee 4L paikkeille"

        Ei tippunut.. vie täsmälleen saman verran kuin 17" kesärenkailla (~4.7)


      • Kiwikki
        Kiwikki kirjoitti:

        "Talvirenkailla (16" kitkat) tippunee 4L paikkeille"

        Ei tippunut.. vie täsmälleen saman verran kuin 17" kesärenkailla (~4.7)

        Nyt testattu myös "econapilla" (talvirenkaat, 16 kitkat talvirajoitukset auto kuormattu). Laskettu todellinen kulutus 4.4. Matkamittarin näyttämä tarkastettu myös GPS:llä. Oli melko tarkalleen oikein. Heittoa 100km:llä oli 2km.


    • HCd.

      Kulutukset 4,22 - 4,32 mitattuna tankkauksista. Mittarista 3,6-3,7. Kovin on tasaista, ei vaikuta edes Eco-nappi. Mutta kattellaan.

      • Har-mi

        Harmillinen kauneusvirhe tuo kulutusmittarin poikkeama, kun vanhemmissa Hondissa näyttivät desilitralleen oikein. Saisivat kyllä korjata tuon. Sinänsähän nuo käytännön todelliset kulutukset ovat ihan pieniä, ettei siinä mitään valittamista. Kiitos raportoinnista muuten.


    • Pertti 42 v.

      Minkälainen huolto-ohjelma Civic dieselissä on? Saako siihen asennettua perus lohkolämmittimen vai säteilylämmittimen?

      • Eihelkkarissa

        Veikkaan säteilylämmitintä. Mutta kenenkään 42 v:n nimi ei voi olla Pertti - ennemmin Mika tai Timo tai Juha. Tai Niko.


      • pkg

        On ihan oikea lohkolämmitin.


      • enuso
        pkg kirjoitti:

        On ihan oikea lohkolämmitin.

        tuskin.


      • lohkis99
        enuso kirjoitti:

        tuskin.

        Minäpä uskon. CTDI diesel taitaa olla ainoa jossa on ollut maahantuojan asentama säteilylämmitin. Siihenkin saa normaalin lohkolämmittimen asennettua. 2.2 DTECissä sekä bensakoneissa järjestään perinteiset lohkolämmittimet.


    • Honra sivikki

      Ensimmäinen tankkaus suoritettu...piripintaan...ajotietokone näytti keskikulutukseksi 3,9 i/100 km ja mitattu/laskettu kulutus 4,24 l/100 km. Ajot olivat kaupunki, matkaa ja moottoritietä tasaisesti. Yleensä matka-ajossa vakkari päällä 90 km/h. Alla nokian uudet kitkat r2. Econappi on päällä. Todella hyvä ajaa, käsittämättömän hiljainen ainaski kitkoilla, lämmin, parannettavaa olisi penkissä, koska ei ristiselän tukea, muuten hyvä jakkara esim. reisituki hyvä. Radio/soitin voisi olla paree, johtuisiko kaiuttimista eli ei bassot riitä ja ääni muuttuu matalahkoksi. Vaihteet menevät hienosti päällä ja kytkin on tunnokas,mutta kevyt. Auto on kyllä todella hyvä. Olin skeptinen aluksi, mutta kyllä nyt ajatukset ovat muuttuneet. En kadu ainaskaan vielä, siis jos rupee olemaan pajalla, niin sitte ;)

    • HCd.

      Desilitralleen samat kulutukset kuin minulla. No, edellinen tankkaus oli aika tasan neljä ja nyt on menossa järkyttävän lähelle neljää puolta. Sinulla tietsikka valehtelee vähän vähemmän.

      Minä en huomaa Eco-napilla mitään vaikutusta kulutukseen.

      Nätisti ja hiljaisesti kulkee, olen samaa mieltä.

      Vaihteet "lonksahtelee" päälle, jotenkin puoliautomaattinen tunnelma. Kolmonen joskus aivan vähän vastustaa.

      Pimeällä tuulilasissa kiusallisia heijastuksia.

    • Miten on??

      Erään autoliikkeen esitteessä oli uusi Honda crv 1.6diesel ilmoituksessa luki että ei hiukkassuodatinta. Olisiko moottori niin pienipäästöinen että ei tarvisi moista rasitetta.

      • Ehkä ei

      • Noricecupthanks
        Ehkä ei kirjoitti:

        Jos painettuun sanaan luottaminen kyseisessä moottorissa ei hiukkassuodatinta. Tuskimpa sitä pönttöä kukaan kaipaakaan.

        http://www.autotalli.com/uusi-auto/38349/Honda/Civic/1.6 I-DTEC SPORT?gclid=CLuXvaDLkbsCFcdZ3god528AQQ

        Ehkä surkein auto millä ikinä ajanut. Jousitus mallia kivireki ja ohjaus mäkiautosta.


    • Toimintavarmuus

      Joko 6 l rikki? Onko toiminut? Pitää käydä koeajolla kun erittäin pienikulutuksisen auton vaihdan tässä joskus. Hyundai,honda seat eipä muita oikein olekkaan joita uskaltaa ostaa ranskis italo osastoa ei ikinä . Onko muita ? Honda on nätti joka suunnasta. Dacia yms on italia ranskis osastoa. Ai niiin ajan sitten ostoksellani 300tkm.

    • Hyvvee on

      3600 km takana, matkaa 70% ja lyhyttä kaupunkia 30 %....keskikulutus 3,8 l/100 km, alkaa olla aikas mukava juttu...auto on lämmin, kiihtyy käsittämättömän hyvin ja kulkee todella leppoisasti. Jousitus on tosi hyvä, joten ei mikään kivireki. Auto on siis civic 1.6 earthdream diesel. Kuskin penkin ristiseläntuki voisi olla säädettävä ja mankka tai oikeemmin kaiuttimet paremmat. Huonoa on se, että sateisella kelillä ku avaa takaluukkua, niin likavettä tippuu niskaan, kun kurottelee poxista tavaroita. Apukuskin penkkiin vois laittaa korkeussäätimen. Todella hyvä auto, kyllä volkkarit ja foortit ei oo yhtään parempia.

      • Eivoiverrata

        Älä edes mainitse kyseisiä merkkejä tällä palstalla.Honda on luotettavuudessa ehdoton ykkönen.


    • totuusesiin

      http://www.whatcar.com/car-reviews/honda/civic-hatchback/full-review/26090-5#OnTheRoad

      Civari on aika keskinkertainen esitys. Jousitus nimenomaan on suoraan kivireestä. Ohjaus mäkiauton luokkaa. Sisältä auto näyttää nintendolta, niin lelumainen kuin olla voi. Moottorin melua ei ole osattu juurikaan eristää ja koneet ovat tehoonsa nähden äänekkäitä. Ajotuntuma on epämääräinen ja autoa saa paimentaa koko ajan.

      Toisaalta tilat ovat kohtuullisen hyvät ja mekaaninen luotettavuus pitäisi olla hyvä.

      • oletpa pelle

        Pitikö paljastaa suvussasi valittseva karmea tyhmyys ja hondakateus?


      • 5cmbanzai-style
        oletpa pelle kirjoitti:

        Pitikö paljastaa suvussasi valittseva karmea tyhmyys ja hondakateus?

        Hånda-pojkkarit on niitä harvoja kakslahkeisia joita vaivaa krooninen peniskateus.


    • anton3

      10000km takana diesel Civicillä ja ei voi kun ylistää autoa. Teho ja kulutus omaa luokkaa verrattuna muihin sekä ohjaamossa tilat hyvät vaikka mittaa 195.
      Älkää vaan edes verratko autoa Golfeihin ym. Mulla yksi WW ja korjauksiin 8000 vuodessa.

      • Joumäään

        Vai 8-kiloo korjauksiin vuodessa. Olisiko ylikylän juttuja.


    • Mistä löytyy ????

      Seuraava autoni on ilmeisesti Honda tuolla uudella 1.6 diesel. Olen liikkunut dieseleillä lapin talvissa kovillakin pakkasilla yli 40 astetta- Edellytyksenä on polttoainesuodattimen vaihto kerran, pari vuodessa ainakin syksyisin. Olen tottunut itse niitä vaihtelemaan. Katselin civikin konetta eikä sitä päälisin puolin näkynyt. Varmasti se siellä on, kuinka hankalassa paikassa????

      • huolto-ohjelma

        Huolto-ohjelman mukaisesti polttoainesuodatin vaihdetaan vasta noin 60000km huollossa. Ennen tosiaan vaihdettiin kaksikertaa vuodessa veden kertymisen vuoksi. Ainakin crv:ssä suodin on ahtaassa paikassa. Haluttaissa korjaamo suodattimen vaihtaa noin 150€ hintaan, suodatin.


    • Lämpöä_riittä

      Pakkasia riittää: CRV:ssä. !,6 diesel. Yllättävän nopeasti lämpiää, ja lämpöäkin riittää.Toki nokkapeittoa käytän.

      • honda2013

        Lämpöä riittää myös jalkatilaan, kun pitää säädintä keskiasennossa. Ilman lohkolämmittimen käyttöä sekalaisessa ajossa näillä kovilla pakkasilla kulutus nousee 5.6 litraan, kun kesäkeleillä keskimäärin 4,4.


    • surmanajaja

      Kaksi kuukautta ja 8000km takana 1,6D Civicillä. Ensituntuma laitteesta on, jotta koneessa on juurikin sopivasti voimaa ja luonnetta, kulutus on sopivaa 4,5l paikkeilla, ajettavuudeltaan ok, pikkasen pintakova ja keskialueeltaan tunnoton tuo ohjaus, nopea toki. penkissä erinomainen selkänoja ja sivuttaistuki, kääpiönäkin penkki on kovin lyhyt, ihmekyllä jalat ei puudu vaikka tuki onkin olematon, muuten ei valittamista. Olisipas kiva kuulla noiden alkupään kirjoittajien kokemukset kun ne autot on oikeasti ajettuja mitä on matkalla tullut vastaan?

    • Bensastadieseliin

      Ostossa enemmän ajettu eli 200 tkm tienoilla. Mitenkähän nämä kestää kilometrejä?

    • Rudolfelää

      Kiinnostaa myös nämä 5k€ honda joissa 200-300tkm . Miten on mennyt siihen asti ? Civikki on nyt se kiinnostuksen kohde ja nimenomaan diesel . Bensa koneet on niin ponnettomia ajossa.

    • tyytyväinen

      Satatuhatte tuli täyteen Crv:ssä jossa juuri tuo 1,6 litrankone 120hv ilman ongelmia. Lämpöä on riittänyt talvellakin tehoa myös vaikkakin kyseessä pieni kone.

      Kyseessähän on suhteellisen uusi konetyyppi joten kiinnostaa minkälaisia kilometrimääriä niillä on ajettu. Myös koneen luotettavuus, ja tietenkin se hiukkassuodin joka oli aikaisempien mallien ongelma?

      Ajattelin hankkia vielä uuden ennenkuin niiden saatavuus loppuu.

      • mielenkiintoinen

        Onko myös civicin 1,6 kiisselissä DPF?
        Mitähän noihin on muutettu, jos ei kuulemma enää ongelmia?


      • Anonyymi
        mielenkiintoinen kirjoitti:

        Onko myös civicin 1,6 kiisselissä DPF?
        Mitähän noihin on muutettu, jos ei kuulemma enää ongelmia?

        En tiedä mitä on muutettu, mutta 2012 tullut Hondan 1.6 l D-TEC on täysin uusi kone, jossa on ilmeisesti tuo DPF-puoli suunniteltu uusiksi. Sitä ei voi edes verrata vanhaan 2.2 litraiseen 100kg painavampaan pataan. Itselläni ei 130 tkm ajoilla ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa DPF:n, saati EGR:n kanssa.


    • Takkuu
      • Pakollinen kaikissa dieseleissä vuodesta 2007 alkaen, jos auto on EURO-4 -normin mukaan tyyppihyväksytty.


      • Anonyymi
        jamesrattikelkka kirjoitti:

        Pakollinen kaikissa dieseleissä vuodesta 2007 alkaen, jos auto on EURO-4 -normin mukaan tyyppihyväksytty.

        Dieselit poistuu Hondalla, kun tilalle tulee hybridit ja sähköt


    • Diidididkdkdkd

      Onko kokemuksia 1.6 diesel tuplaturbosta eli 160 heppanen ja nelivedolla varustettu. Kestävämpi kuin 120 heppanen?

    • Civic2013

      11/2013 otettu käyttöön Civic 1.6 D-tec. Ajettu 117000km ja nyt leipo turbo kiinni. Hondan uusi puhallin 2900€, Tarvike turbo asennettuna 1747€. Että sillei. Paljoa ei ole kai tehtävissä.

    • huhuhu

      Mikä turbo kyseessä, Garrett? Turbotohtori on korjannut ainakin 2.2 DTEC:in turboja edullisesti verrattuna uusiin.

      • Anonyymi

        Tää meni sit niin, että otin alkuperäisen osan kun sain myyjän maksamaan 53% kokonais huoltohinnasta. Silti jäi maksettavaa 1500€. 500€ halvemmalla olisin päässyt, jos olisin ottanut korjatun turbon. Se vaan että huolto ei olis vastannut mistään jos olisi tullut ongelmia tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Huolto joutuu vastaamaan tehdystä työstä, eli asennus virheestä jos sellainen tulee. Korjatulla turboilla taas myös takuu. Hankalampi vaan reklamoida.

      Tarviketurboja ei liene tarjolla. Merkkiliike myy samoja Garretteja kuin Garrettin jälleenmyyjät Suomessa. Hinta vaan kaksinkertainen. Turbo tukku yms. taas myy jossain ulkomailla kunnostettuja Garrettin turboja. Vanhan kunnostaminen on halvin tapa korjata Hondan turbo Suomessa, varsinkin jos saa asennuksen hoidettua itse.

      • Anonyymi

        Kokemuksia on varmaankin kertynyt kestosta. . Mitä on jouduttu näis laittamaan vanhemmiten? Näitä samoja on siis C-RV ja Civic autoissa ainakin. Uskaltaako ostaa yli 300tkm ajetun auton? Onko paljon km jäljellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksia on varmaankin kertynyt kestosta. . Mitä on jouduttu näis laittamaan vanhemmiten? Näitä samoja on siis C-RV ja Civic autoissa ainakin. Uskaltaako ostaa yli 300tkm ajetun auton? Onko paljon km jäljellä?

        Pitää muistaa, että CR-V:ssä on kahta tehoversiota näistä. 160 hv ja 120 hv. Tehokkaammassa on kaksi turboa ja 120 hv mallissa yksi. Hyvin vähän näistä on kuulunut mitään. Lisäksi automaatti on ZF:n 9-vaihteinen., kun aiemmissa se oli Hondan oma 5-vaihteinen. Ainakaan täällä Euroopassa ZF:n laatikkoa ei ole missään muussa mallissa, vaan kaikki muut ovat Hondan omia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa, että CR-V:ssä on kahta tehoversiota näistä. 160 hv ja 120 hv. Tehokkaammassa on kaksi turboa ja 120 hv mallissa yksi. Hyvin vähän näistä on kuulunut mitään. Lisäksi automaatti on ZF:n 9-vaihteinen., kun aiemmissa se oli Hondan oma 5-vaihteinen. Ainakaan täällä Euroopassa ZF:n laatikkoa ei ole missään muussa mallissa, vaan kaikki muut ovat Hondan omia.

        Tätä kyseistä automaattilaatikkoa ZF:n 9 käyttävät lähinnä saksalaiset autonvalmistajat. Kaiketi laadukas laatikko.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe