pois Joensuusta, suuri, raskas, kammottava harmaa kivi putosi sydämeltäni.
Ei pahalla joensuulaiset, älkää loukkaantuko ollenkaan,sillä nuo raskaat, harmaat synkät vuodet Joensuussa itse asiassa antoi minulle voimia ja energiaa taistella ihan niinkuin Chrissy laulaa ihastuttavassa kappaleessaan "fighter" Like: Thanks for making me a fighter, tai jotain sellaista, siitä on jo muutama vuosi, mutta muistan joskus pienenä 11-vuotiaana lapsena 2000-luvun puolivälissä joskus 2004-2005 vuosina kuunnelleeni sitä ihastuttavan amerikkalaislaulaja Chrissyn levyä jossa tuo jo mainittu kappalekin on. Joten oikeastaan haluan kiittää teitä kaikkia ja Joensuuta, kiitos Joensuu!! kiitos paljon. Don't cry for Me Joensuu :D vai oliks se Argentina =)
No kuiteski, hyvät joensuulaiset lukijat, nyt päätän tämän kirjeeni teille hyvät ihmiset Joensuusta eli Joen Suusta. Toivotaan vain että tämä Joe on jo vihdoin muistanut hoitaa pahan karieksensa kuntoon eikä hänen suunsa haise enää niin pahalta tai jos näin ei ole, niin toivotaan ainakin että hän mitä pikimmin menee hammaslääkärille hoitamaan asian kuntoon. Viimeksi kun Joen suussa olin tilanne oli vielä tuo sama vanha, eli aika paha ja äklö, oli mätää joka puolella Joensuuta. Kaipa tuo yhteenkirjoitettu muoto on niin vakiintunut että sitä voi käyttää =) vaikka vähän hassulta se näyttääkin.
Ja vaikka nykyhetki olisikin huono, kariesta ja kaikkea muuta ikävää suusairautta kaikkialla, valetaan kuitenkin vielä uskoa tulevaisuuteen, että tulevaisuus on valoisa ja tuo teille paljon onnea ja iloa, ihmeitä, iloisia yllätyksiä ja paljon uusia hyviä asioita tullessaan.
Vaikka Joensuun "kaupungin" perustaminen ehkä alunperin olikin suuri, kauhea virhe, tuon kammottavan rikollis-Joen likaisuudesta ja pahasta hajusta johtuen, joka levittää pahaa tuoksua koko "kaupunkiin".
Näistä kaikista huonoista asioista huolimatta uskon, että voi kuitenkin jokin ihmeellinen, kaunis yksi tuleva päivä ollakin niin kirkas, ja valoisa ja riemua ja iloa täynnä kaikille joensuulaisille, että se muuttaa koko tulevaisuuden silkaksi iloksi ja riemuksi kaikille ihmisille Joensuussa. Ja tuo suuren ilon päivä voi koittaa milloin vain, vaikka ollaankin pahasti karieksesta kärsivässä "kaupungissa". Pitää vain esittää tämä toivomus tähtikirkkaan taivaan alla Joensuussa, (jos sellaisia edes Joensuussa milloinkaan on) toivotaan että sellaisiakin kauniita tähtitaivaita joskus Joensuussa olisi, edes kerran vuodessa, vaikka minua kyllä vähän epäilyttää ja toivottavasti juuri sinä yhtenä yönä kun taivas kerran on tähtikirkas, ei ole 30 astetta miinusta ja liian kylmä elävien olentojen mennä ulos. Toivon myös että te joensuulaiset saisitte tänä vuonna edes yhden kauniin aurinkoisen päivän ihasteltavaksenne. Toivon että tänä vuonna saatte nähdä tuon kauniin, lämmittävän auringon edes vuoden yhtenä päivänä. Mutta minua tämänkin toiveen toteutuminen hieman huolestuttaa, sillä silloin kun minä siellä Joensuussa asuin, en kyllä muista auringon koskaan paistaneen, en muista koskaan tunteneeni auringon lämmittäviä säteitä kasvoillani. Joensuussa en saanut kokea yhtään aurinkoista päivää, en nähnyt aurinkoa koskaan, kuljin Joensuussa ollessani aina, joka päivä, aamusta iltaan kuin ikuisessa harmaudessa ja synkkyydessä, ei pientä auringon sädettäkään missään ja todella ihmettelin, miksi aurinko on kokonaan hylännyt Joensuun, kerta kaikkiaan unohtanut Joensuun, joka varmastikin sijaitsee aivan liian syrjässä, jotta suloinen aurinko sinne viitsisi kallisarvoisia säteitään levittää. joten minua vähän pelottaa, että miten käy. Mutta sanotaan että jos Joensuussa kerran yhtenä satumaisena päivänä joskus paistaisi aurinko, niin se voisi juuri olla se ihmeellinen, kirkas valoisa, suurten ihmeiden päivä joka muuttaisi tulevaisuuden sittenkin valoisaksi ja hyväksi. No nyt vihdoin päätänkin kirjeeni ja oikein kansainvälisesti. Toivon että edes joku joensuulainen osaa jotain kieliä, esim. englantia, vaikka "hieman" pahoin pelkäänkin, toivottavasti löytyy edes yksi, joka voisi sitten kääntää muille joensuulaisille.
Have a nice day everyone in Joe's mouth,
the City of Joensuu (Joensuun "kaupunki") in finnish or in english Joe's Mouth.
The wonderful, beautiful city of Joe's Mouth And as you all know the city of Joe's Mouth got it's name after the old, horrible, violent, dirty, filthy rapist and murderer called Joe, and his horrible, smelly, dirty mouth which was full of caries.
Today Joe, who died in the end of the 19th century, is a very much admired
and beloved figure in Joensuu, he's the founder of the city of Joe's Mouth, and he's the idol and Role model for all the people of Joensuu or Joe's mouth.
Joe represents the people of Joe's Mouth very well, that's why the "joensuulaiset" love their dirty, horrible, criminal Joe, because "joensuulaiset" are actually very similar to Joe, they are also very dirty and smelly, violent criminals, or at least 98 % of them are very scary and dangerous and violent and dirty and smelly, just like Joe.
Hei kaikille, onneksi pääsin
12
302
Vastaukset
- Un chico sevillano
Ja siis, syntynyt olen kaukana sieltä Joe's Mouthista, Kotkassa, Suomen etelärannikolla. Lapsuuteni oon viettänyt muualla etelä-Suomessa. Ja joensuussa vietin ihan hiljattain 2 vuotta elämästäni ja nämä ovat vain joitakin tunnelmiani noilta ajoilta
T: Un chico cuya madre es de Sevilla- Joensuun poika
Hyvin kirjoitit Sevillan tyttö omat tuntemuksesi. Ihan luvallista on olla noin paha olla. Toivottavasti Kotkan aurinko tavoittaa sinut.
Minä olen asunut aivan erilaisessa Joensuussa: aurinkoisessa, sateisessa, aktiivisessa, mukavia ihmisiä täynnä olevassa kaupungissa.
Sitä näkee, mitä katsoo. - Joensuun tyttö
Joensuun poika kirjoitti:
Hyvin kirjoitit Sevillan tyttö omat tuntemuksesi. Ihan luvallista on olla noin paha olla. Toivottavasti Kotkan aurinko tavoittaa sinut.
Minä olen asunut aivan erilaisessa Joensuussa: aurinkoisessa, sateisessa, aktiivisessa, mukavia ihmisiä täynnä olevassa kaupungissa.
Sitä näkee, mitä katsoo.Anteeksi poikahan sinä svillalainen olet.
- Varmasti uskotaan,
sillä olet sama sairas joka on ennenkin lähettänyt vastaavanlaisia viestejä tälle palstalle, ja ties minne kaikille muillekin.
Viettämäsi kaksi vuotta on varmuudella kuluneet paikallisen mielisairaalan seinien sisällä, joten ainut tosiasia kirjoituksessa on se että olet ollut kuitenkin Joensuun lähettyvillä.
Loppu. - Näin on
Sama mitä hän on kirjoitellut, turha täällä on mitään diagnooseja antaa, provo mikä provo tuo on...
- siivox
olisikohan noin,ihan,että provo? oletko varma? ettei olisi ihan vaikka opiskelija? nuori joka uskaltaa,ja jonka vanhemmat uskaltaa päästää kauaksi kotoaan.
parempihan olisi jäädä kotimaahan suomeen,jossa kela huolehtii yhteisöstään.se kustantaa (liian vähän) henkilöilleen siitä,että heidän ei tarvitse tehdä mitään. ja tarjotaan vielä 9e/vrk siitä että he käyvät työharjoittelussa tai kurssilla?
no, jos joku vastaa,tai joku suomentaa aloittajalle,niin jatketaan....
- ex-Joensuun rotta
Un chico Sevillanolle:Kiitos sinulle sanoistasi. Yhteiset kärsimykset on helpompi kantaa jaettuna.Itse asuin Joensuuksi
kutsutulla kaatopaikalla 12 vuotta(kerronpa nimelle hyv
n taustan:minut potkittiin pihalle Jns vuokra-asunnosta, valittelin Siilaisen terv.k. tulevaa asunnottomuutta, jolloin miessairaanhoitaja
sanoi: syö rotanmyrkkyä. Tein työtä käskettyä, siihen aikaan popsin sokeasti tervhuollon määräämät pillerit, jäljestä päin aloin miettimään,
onko Rakumin ihmiselle(tai täsmällisemmin kai voisi sanoa henkilölle, en tunne omaavani ihmisarvoa tämmösessä maassa vaikka valitettavasti olen
Suomessa syntynyt)sopivaa, tuli siitä Rakuministä ainakin saatanan paha olo)Summa summarum: olin kuitenkin silloin Joensuulainen, ja eikös rotille, jotka asuu kaatopaikalla, sopivaa syömistä ole rotanmyrkky? - iukjy7hgt5r
"minut potkittiin pihalle Jns vuokra-asunnosta"
Tuohon on hyvä syy, eli ei sieltä ulos potkita ilman syytä ja sen syyn aiheuttaja olet sinä.
!valittelin Siilaisen terv.k. tulevaa asunnottomuutta, jolloin miessairaanhoitaja
sanoi: syö rotanmyrkkyä. Tein työtä käskettyä, siihen aikaan popsin sokeasti tervhuollon määräämät pillerit, jäljestä päin aloin miettimään"
Ehkäpä kertomuksestasi ja käytöksestäsi sai tosiaan sellaisen kuvan ettet ihan täysillä käy ja miksi et miettinyt silloin kun lääkkeet sinulle määrättiin, ottanut selvää asioista. Uskoit vaan kun määrättiin...hei haloo...
Jo tuosta kirjoituksesta voi päätellä millainen ihminen sen kirjoittaa ja ei tämä ole Joensuun vika!
Itse asunut Joensuussa jo 10 vuotta ja kaunis, iloinen tapahtumarikas kaupunki kun sitä vaan osaa katsella, eikä olla törrötä ja moiti aina tilaisuuden tullen!- ex-Joensuun rotta
iukjy7hgt5r:lle: Olet oikeassa siinä, että minussa on se suurin vika. Olen asunut monessa paikkaa Suomessa, pari vuotta ulkomailla.
Kaikissa paikoissa ihmiset olleet pääsääntöisesti OK. Ja lähes joka paikassa muutama kusipää on riittänyt pilaamaan fiilikseni koko paikasta,
(paitsi ne ulkomaat, 14 maata OK ja kaksi miinusta:Syyriasta, kun pari kertaa olin päästä hengestäni (kevyttä työpaikkakiusaamista Glockilla ja herra Kalasnikovin tuotteilla)ja Saksasta, kun minut hakattiin siellä, siihenkin osittain itse syypää, kännissä jne.)
eli negatiivinen luonteeni on syynä negatiiviseen subjektiiviseen näkemykseeni esim. Joensuusta.
Joensuussa on muuten tapahtunut myös elämäni hienoin asia, jonka pidän yksityisasianani. Siihen häätöön en jaksa tarkemmin selostaa,
siinä syy oli suurimmaksi osassa toisessa asiassa(vuokrat maksoin 9 v., naapurit valitti 9 v. aikana kerran).
Kiitän suuresti Suomi24 palstan
sheriffejä siitä , että olen saanut ilmaista mielipiteeni myös kohdalleni osuneista negat. asioista. Muista nettilehdistä nämä jutut on järkiään
sensuroitu.Tämä taitaa olla ainoa Kutakuinkin vapaa media Suomessa.
Lopuksi haluaisin siteerata matikanopettajaani PK AMK ajoilta (oli tohtorismies, joten hän sai sanoa asioista mitä oli mieltä(lainaus
han on voinut irrota asiayhteydestään, joten voi olla härskiä kopiointia, anyway, toistanpa tämänkin)):"Kyllä paska on hyvää, viisi miljoonaa
kärpästä ei voi olla väärässä."
PS.Suoritin muuten sen tutkinnon loppuun siellä Joensuussa, siitäkin on hyviä
ja huonoja muistoja, päällimmäisenä minulla tietysti negat. Joensuun kortiston pomputus opiskeluaikana ja sen jälkeen.
- iukjy7hgt5r
Hyvä että olet sisäistänyt tuon oman käytöksesi vaikutuksen asioidesi mennessä "myttyyn".
Mutta eikö olisi jo aika tehdä sille jotain eikä surkutella noita kaikki asioita täällä ja alkaisit elää tulevaisuutta etkä menneisyyttä?
Onhan Joensuussa paljon sellaista mistä kaikki eivät pidä mutta kuka käskee asumaan täällä jos asiat mättää.
Ne pitää selvittää tai on toinenkin tapa, muuttaa pois (kuten sinä ex-Joensuun rotta
olet ilmeisemmin tehnyt).
Tsemppiä kuitenkin sinulle ex-Joensuun rotta ja kaikille muillekin Joensuuta haukkuville.
Elämä on täynnä valintoja ja jokainen tekee ne omat ihan itse! - 3er4657
Tervemenoa vaan, "ei sota yhtä miestä kaipaa" kuten sanotaan.
Niin makaa kuin lepää..... - kaikkea hyvää
ikävä asia se,että koit minun kaupunkini ja minun synnyinmaani noin synkäksi.
olen kuitenkin puolestasi onnellinen siitä,että olet päässyt pois täältä. en aina itsekkään iloitse tästä pimeydestä ja synkkyydestä,mutta olen tottunut siihen.
en osaa sanoin kuvata pahaaoloani,mutta olen puolestasi iloinen.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi316908- 883879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313683852- 2623269
- 612797
- 522765
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322620- 1532490
- 322094
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1311967