Kani syö mattoja..

Epätoivoinen

Hei. Miten voisin saada kääpiöluppikseni lopettamaan maton syönnin? Matot aika lailla rei'illä herran jälkeen. Ei viitsi oikein kaikkia mattoja kääriä pois ulkoilun ajaksi.. Kiitos jos vastaat.

11

3975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanipureematot

Mulla sama ongelma. :)

• tania78

Mattoon voisi kokeilla jotain epämiellyttävää hajua tai makua ? Pippuria tai tabascoa...
      Meillä pitkän harjoittelun tuloksena kani on oppinut ymmärtämään EI ! - sanan, mutta joskus raapii niitä jonanin mielenosoituksena... Eli tietysti kania voi seurata ja kieltää napakasti. Tarjoa kanille samalla jotain muuta mukavaa mutusteltavaa esim: oksa ja kehu silityksin jos se kiinnostuu siitä.

• Epätoivoinen

Juu kiitos. Eli kani kuitenkin ymmärtää kiellot jos hiukan opettelee? Paitsi että mattohan on jo aika lailla syöty. Ei kai kani kuitenkaan voi tukehtua mattoon jos ns. annan sen pureksia sen loppuun?

• tania78

Tuo riippuu matosta... Tekokuituisista voi tulla suolitukos jos kani syö sitä.
      Tuollahan on sitten ihan hyvä harjoitella !

• Sama ongelma ;))

Sama ongelma, mutta koitan tuota tania78 juttua :D

• matto nykijä pupu

Meillä kani vetää matosta aina "ylhäälle" törröttäviä paloja, ja nyt ne ovat aikas pitkiä... Äiti suuttuu aina... Se ostaa joka kuu 2 mattoa! Hermostuttaa... Mitä minäkin voisin tehdä? Koittaisinko pippuria tai jtn?

• DONT WEAR FUR!

Hei onnellinen kanin omistaja!Mulla on 3 kipaletta näitä ihania välillä tuhmajussejakin sekä yx Persialainen kissapoikavanhus 12,6vee.Mun kanit ovat.valkoinen Leijhonaluppa tyttö,tummilla korvill,nenulla ja hännäntöpöllä,Poika on musta Leijonaluppa pitkällä letillä ja kauluri muhkee sekä Teddyluppa tyttö valkoisella muhkeanpitkällä turkilla ja Leinikin sinisillä silmillä.Meillä myös on matot ja varsinkin niiden hapsut saaneet kyytiä.Meillä on auttanut tuhoamisviettiin se kun isken kättä lattiaan ja samalla kovalla äänellä sanon EI!EI!HYI!Ja nostan pienen ystäväni pois kohteesta(oli se sitten mitä tahansa pahantekoa ihmisen silmissä).Pari kertaa joudun toistamaan,mutta sitten alkaa tehota.Ajattelevat varmaan ettei oo vaivan väärtti kun tulee korvia huumaavaa pauhua mokomasta.Mä myös annan pupuilleni muuta luvallista touhuttavaa.Niistä ehdoton suosikki on tyhjät kananmunakennot ja veski/talouspaperi rullat(tyhjät nekin),sekä tyhjät pahvilaatikot joita saa ilmatteeks Alkosta,Lidelistä ja muista kaupoista.Laatikot ei saa olla liian isoja.Nää on meillä tosiaan tepsinyt hyvin.Ja täyryy muistaa,että lapset ovat lapsia,olivat ne sitten nelijalkaisia ja karvaisia tai kaksijalkaisia ja vähemmän karvaisia.Huumoria peliin vaan.Sillä pääsee hermonsa menettämättä pitkälle.Rapsutukset täältä Turusta kullannupullesi joka koristaa kotisi papanoilla ja karvoilla=D

• pureskelematon luppi

Lyhytkarvaiset matot lattiaan. Käytävämatontapaiset. Pahvirullat ja laatikot pureskeltavaksi.

• etikka

Itse olen suihkuttanut ennen pupun tuloa maton etikkaan. Haju tulee vaan jos laitttaa naaman kiinni mattoon :D Ei ole syönyt mattoa :)

• tania78

Itse en ole koskaan kokeillut etikkaa kun jossain oli juttua, että voi laukaista pissaamisen... Mutta kyllä se varmaan syömishaluja vähentää :)

Kaikki epämiellyttävät hajut kanille siis toimivat. Siis mitkä ovat kanin mielestä epämiellyttäviä. Kokeilemalla se selviää !

• RamboKaninOmistaja

suihkauta pika tolua maton päälle !! se auttoi ainakin meillä ! : DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe