Jos painan kaukosäätimestä virtanappulaa, telkkari sammuu mutta siihen jää palamaan pieni oranssi valo. Onko se silloin poissa päältä vai virransäästötilassa? Valoa ei saa sammumaan edes painamalla telkkarin kyljessä olevaa virtanappulaa, vaan ainoastaan vetämällä johdon irti seinästä. Se taas on pikkasen työlästä koska pistorasia on tv-tason takana. Telkku on Toshiba merkkinen.
Miten televisio sammuu?
5
206
Vastaukset
- toinen töllöttäjä
Kaikissa televisioissa ei tosiaankaan nykyisin ole edes mahdollisuutta sammuttaa, vaan laite on ikuisesti valmiustilassa ellet sitten tempaa töpseliä irti seinästä. Onko ohjekirja televisiossasi vielä tallessa? Jos ei ole, osa valmistajista tarjoaa mallikohtaisia ohjekirjoja jo nettisivuillaan. Kokeile katsoa sieltä, jos varmaa vastausta ei muualta löydy.
- Nuukuus toteutui
Sen jälkeen kun ukkonen särki digipoksin laitoin televisiolle ja digipoksille katkaisijalla olevan jatkoroikan pidän virran päällä vain silloin kun katson televevisiota.
- 6+6
siihen johtoon voi myös laittaa välikatkaisijan ja saa virran pois yöksi, onhan siinä paloriski aina olemassa jos jokin on vain näennäisesti sammuksissa.
- kaikki konstit käy
Mellä myös jatkojohto jossa on katkaisia, ainut konsti joka keksittiin. Jostain luin että 20€ vuodessa säästää sähkölaskua.
- Sähäkkää sähköä
Jatkojohtoja apuun! Tässä onkin jo aloittajalle neuvoja tullut.
Samaa mieltä, että jatkojohdoilla voi paljon helpottaa elämäänsä.
Minä niiden avulla "kuljetan" pistorasioita parempiin paikkoihin, jos mitä tahansa haluan seinästä irroittamalla varmistaa; myös tällainen tilanne tulee kun lähtee pidemmäksi aikaa pois.
Tunnettua ja tiedotettua on, että kaikki valmiustilat vievät sähköä.
Olettekos sitä tiennyt, että myös pyykinpesukoneen pitäminen sähkörasiaan jatkuvasti kytkettynä jostakin syystä vie himpun verran sähköä vuorokaudet ympäri. Kun tiedän, etten nyt pese pyykkejä, irroitan pistorasiasta (jonka olen vetänyt helppoon paikkaan lyhyen jatkojohdon avulla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1591177Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 43691
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647