Cipralex ja tolkuton väsymys

ullamaija 57

Olen nyt 3 viikkoa popsinut tätä lääkettä. Väsymys on ihan tolkutonta. Olen kokeillut siirtyä aamupilleristä iltapilleriin,mutta ihan sama vaikutus.

Tänään suunnittelin,että nyt lopetan...vähitellen.

Onko itselläsi ollut vastaavia väsymysoireita vielä 3 viikon käytön jälkeen?

11

3128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellamiia81

Moi!

Olen syönyt E. Actavista (Cipralexin rinnakkaislääke) 15 mg/päivä nyt puolisen vuotta. Otan lääkkeen aamuisin. Pari tuntia lääkkeen oton jälkeen iskee halolla päähän väsymys, että vaikea keskittyä mihinkään miettimistyöhön. Monipuolisen lounaan jälkeen alkaa helpottaa iltapäivää kohti. Aina olen tykännyt nukkua pitkiä yöunia, mutta nyt tuntuu etten tule toimeen edes 8 tunnilla yössä. Unet ovat useinmiten turhan elävän tuntuisia. On tämä toki parempi vaihtoehto kuin se kamala ahdistus ja unettomuus yms. johon tätä sain silloin aluksi. Miten AP jatkoitko käyttämistä vai lopetitko?

• Umpiväsynyt

Oma annostukseni on ollut viime kesästä lähtien 20 mg/päivä ja samat oireet tunnistan itsessäni.

Koetan vähentää nyt annoksen puoleen ja sitten lopettaa kokonaan.
        Minkälaisia vieroitusoireita on odotettavissa, tietääkö kukaan?

• Schcoogle
        Umpiväsynyt kirjoitti:

Oma annostukseni on ollut viime kesästä lähtien 20 mg/päivä ja samat oireet tunnistan itsessäni.

Koetan vähentää nyt annoksen puoleen ja sitten lopettaa kokonaan.
        Minkälaisia vieroitusoireita on odotettavissa, tietääkö kukaan?

Voit lukea täältä: www.recovery-road.org tai täältä: www.beyondmeds.com tai täältä www.comingoff.com tai... tai... tai...

Googlea vaan niin löytyy.

• Nyt helpottaa
        Schcoogle kirjoitti:

Voit lukea täältä: www.recovery-road.org tai täältä: www.beyondmeds.com tai täältä www.comingoff.com tai... tai... tai...

Googlea vaan niin löytyy.

Kiitos.

• *yawn*

Minulle ei ole tullut väsymystä, mutta aluksi oli pitkään haukottelua. Haukotutti vain tolkuttomasti, eikä se mitään varsinaista väsymystä ollut hyvin nukutun yön jälkeen. Otan lääkkeen aamulla, joten haukottelen eniten aamupäivisin.

• Bläbläbläää

No, masennuslääkkeillä nyt tunnetusti on kaikenlaisia sivuvaikutuksia, valitettavasti. Itse napsin yli vuoden verran sitalopraamia (sepram) masennus- ja ahdistusoireisiin. Nyt en ole neljään kuukauteen enää lääkinnyt tuolla aineella itseäni ja olen ollut huomattavasti pirteämpi. En oikeastaan edes tajunnut koko väsymystäni lääkityksen aikana, kai olin jotenkin niin tottunut siihen uneliaaseen tilaan. Ei auta, täytyy varmaan vaan päättää että lääkkeet ja väsymys tai sairaus ja mahdollinen pirteys (vaikka okei, mahdolinen sairauskin tod.näk. väsyttää)..

• aurinko433

ei vaan --- päätä että lääkkeet,väsymys ja sairaus tai ei mieliala "lääkkeitä" (myrkkyjä,maskeerausta), terveys ja pirteys ;)

Älä käytä mitään mieliala lääkkeitä.

Jos tahdot parantua niin ilman lääkkeitä ja oikeeta apua siihen että oire hoidetaan eikä maskeerata ja koko paranemisen mahdollisuus katoaa mahdollisesti loppuelämäksi kun lääkkeiden pauloihin/kierteisiin sortuu.

Läheisten avulla ja juomisen,polttamisen(tupakan )lopetuksen ,itsetutkiskelun ja muun avulla voi jo parantua kannattaa katsoa mistä johtuu.

Mielialalääkkeiden avulla menetät kalliin elämän ja mahdollisuudet nolliin.

• väsyttää

Mullakin tämä Cipralex väsyttää ihan tolkuttomasti pari tuntia sen ottamisen jälkeen. Apua, en meinaa pysyä hereillä ja annos on 7.5mg ja käyttänyt kaksi viikkoa. :((

• väsy, tahtoo nukkua

Mulla Cipralex annostus 40mg/vrk ja väsyttää tosi paljon. Sen seurauksena sain rinnalle Voxran, että tuo väsymys loppuisi.

• eisku2

Ayttaako cipralex ja voxra yhdessä?

• ssri.snri=kuolemaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe