k-ryhmän omistamaan kenkäkauppaan yrittäjäksi. Mitä maksuja tulee menemään, vuokra, maksanko minä vai keskusliike, onko jokin kk-maksu joka pitää maksaa vaikka ei paljonkaan myyntiä olisi.Voinko itse hinnoitella tuotteet vai määrääkö keskusliike.Voinko ottaa tuotteita myös muualta kuin vain k-ryhmästä myyntiin.Onko millaisia 'kynnysrahoja' mitkä pitää aina maksaa jotta saa jatkaa. Kyselen näitä kun asia kiinnostaa mutta en vielä tiedä alanko koko ajatusta toteuttamaan, pitäisi vähän kokemuksia kuulla muilta kun ei varmaan ihan oikeaa tietoa kysymällä saa ja jo alalla olleet tietää kuitenkin parhaiten.
Kannattaako alkaa esim.
8
221
Vastaukset
Keskolla on oma kauppiasvalmennusohjelma, ihan hyvä sellainen. Samalla opetetaan miten ketjussa toimitaan. Kynnysrahaa on, lisäksi tulevat markkinointimaksut ja ATK-maksut jne jne. Mutta kyllä hyvällä liikepaikalla pärjää.
Ongelma kenkä- ja yhä enemmän vaatekaupassa on verkkokauppa. Marketit (prismat, cittarit) myyvät peruskengät ja erikoisempia ihmiset ostavat netistä. Erikoistuotteilla ei elä kuin ehkä Pääkaupungissa. Eli liikeideasi pitää olla todella hyvä. Ja Kesko sanelee omat ehtonsa, mitä myyt ja millä hinnalla, mm naapurissa olevassa Cittarissa on oltava sama tai halvempi hinta kuin sinulla.
Mutta kauppiasura on Keskon suojissa ihan hyvä vaihtoehto, tekevä kyllä yleensä leipänsä ansaitsee, jos ei ola ryppyilemään.- kenkä sanoo kkkk
Epäilyttää kuitenkin kun ihan lähes samalla tontilla on sekä Anttilan että Sittarin vastaavat kaupat....kilpailu saman keskusliikkeen kauppiaitten välillä ja muiden määräämin hinnoin....entä jos itse tuon 'jostain' myytävää , onko Keskolla mitään sanomista siihen vai voiko määrätä vain 'omia' tuotteitaan myyntiin.Joutuisin itseni lisäksi ainakin 2 vierasta pitämään töissä, osa-aikaisia tosin ,mutta kuitenkin.Eli kustannuksia tulee yllättävänkin paljon, joutuuko varaston ostamaan vai onko palautus oikeus myymättömille.Voiko auton ostaa liikkeen nimiin alennuksella. Tälläisia pyörii mielessä ja on kiva saada infoa , tietää että muitakin on /on ollut samassa tilanteessa.Nouseeko se Keskolle maksettava raha sitä mukaa kun myynti lisääntyy ja jos sitten ei enää niin paljon myykkään niin meneekö se maksu sen suurimman myynnin mukaan kokoajan.Vai vaihtuuko kauppias kovinkin nopeasti jos myynti laskee vaikka lamasta johtuen....Paikkakunta on keskisuuri, ei pk-seutu
- kenkä sanoo kkkk
onko kukaan ryhtynyt tämänmoiseen lähiaikoina, olisi kiva kuulla miten on lähtenyt liikkeelle... onko alkukankeuden jälkeen sujunut hyvin kaikki keskusliikkeen kanssa ja muutenkin...sinne kauppiasvalmennusohjelmaan aion hakea jos saan vastauksia miten on sen jälkeen mennyt, ihan yks'kaks' yllättäen en aio ryhtyä tuumasta toimeen , sentakia yritän täältäkäsin utsia vähän tietoa miten kaikki menee. Nuo maksut taitaa olla 'salaisuuksia' joista ei muille huudella.Minkä verran suunilleen jää omaksi palkaksi kulujen jälkeen vai onko se jokin kiinteä summa jonka keskusliike maksaa 'palkaksi' ihan vaan myyjän työstä, johon sisältyy sitten koko vastuu ja liikkeenhoito.
- yrittäjä
Käykää lukemassa mielenkiintoisesta blogista lisää asioita liittyen yrittäjyytteen.
http://yritys-palkitaan.blogspot.com/ - Enpä taida jatkaa
No enpä liiemmin kehoittaisi aloittamaan, itse olen vajaat 3v. nimenomaan k-ryhmän kenkiä yritellyt kaupata, mutta huonolla menestyksellä , maksut on kovat ja pienellä paikkakunnalla ei raha liiku niinkuin isommilla. Pikkuhiljaa on tullut mieleen että luovutan suosiolla ennenkuin olen tosi vaikeuksissa keskusliikkeen kanssa.Sen virheen tein minäkin että auton vielä siihen lisämenoksi hommasin, nyt onkin vaikeuksia saada se pois.Ajattele kahdesti ennenkuin minkään keskusliikkeen rengiksi ryhdyt.Renki on aina renki.
- Älä ryhdy hepaksi
perusta oma kauppa jos haluat olla riippumaton, sukulaisellani on mistään tiippumaton yksityinen kenkä kauppa ja pärjää tosi hyvin vaikka paikkakunta on pieni ja lähellä on kuitenkin keskisuuri kaupunki. Enemmin joudut satsaamaan varastoon ja oma riski on kaikin puolin suurempi siinämielessä ettei alku koulutusta saa mutta loppupeleissä kaikki keskusliikkeelle maksamasi kulut ovat kuitenkin suuremmat kuin mitä itse koskaan tulet hyötymään jostain renkinä olosta.Näissä k-ryhmän jutuissa on niin että paimenpojan palkka ja hevosen työ.
- kenkä sanoo kkkk
olenko oikeassa että neliövuokra on jossain 20e pinnassa....johan siinä saa myydä kengän poikineen ennenkuin saa edes vuokran maksetuksi kun myymälän pinta-alaa on yli 100neliötä ja varastotilat päälle... no huhuhh.millaisia vuokria on teillä muilla, osuuko edes lähelle tuo 20/neliö.
- että sellasia asiakk
kuulinpa juuri että itäsuomessa päin ei ainakaan kannata, siellä käy niitä rajantakaa tulleita asiakkaita.... ensin kauppias luulee hyvänkin tilin tehneensä mutta kun tarkemmin syynäilee niin huomaakin tavaraa hävinneen yhtä paljon kuin kassaan oli tulevinaan 'voittoa', varokaa niitä asiakkaita mikäli mahdollista niin kaikkiin hälyttimet tai sitten esille vain jomman kumman jalan kenkiä eikä samaa kokoa ainakaan useapia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646247
- 635639
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284605- 573909
- 143825
- 323239
- 683019
- 592856
- 712623
- 471970