Väkivaltaa avioliitossako?

hukassa...

Olen ollut reilu vuoden naimisissa ja saimme muutama kuukausi sitten esikoisemme. Mieheni on aina ollut "kovakourainen", eli esimerkiksi suudellessa puristaa poskeani välillä niin lujaa että sattuu, ja jos läpsäyttää pepulle niin sekin on ihan kunnon läimäytys eikä mikään taputus. No nyt kuitenkin mies on alkanut läpsimään minua päivittäin poskille, ilman mitään suuttumusta tai riitaa, ihan hyvässä hengessä siis. Jos en esimerkiksi heti vastaa hänen kysymykseensä niin läimäyttää poskelle "herättääkseen" minut. Tai jos heitän huonon vitsin niin sama toistuu. Muutama ilta sitten kun ennen nukkumista kun keskustelimme kotitöiden jaosta, läimäytti hän minua niin kovaa poskeen että korva soi. Välillä hän tarttuu myös hiuksiini, jos vaikka olen kiukkunen raskaan yön jälkeen kun vauva on itkeskellyt, ja vastaan miehelleni tylysti tai väsyneesti hänen puheisiin, tukistaa hän minua ja kysyy "mitä sä sanoit?". Myös niin kova nipistely ja pureminen, että mustelma tulee, on yleistä.. Tätä tapahtuu niin kotona kuin tuttavien luona tai kaupoissa. Kerran kun olimme vanhempieni luona, rikkoi hän keitetyn kananmunan päähäni. En tiedä miten suhtautua tähän, kun tosiaan näihin läimäytyksiin ym. ei mitään riitelemistä yleensä kuulu, niin onko tää vaan jotain miehen kieroa läppää vai mistä on kyse.. Yhden kerran riidellessämme hän tönäisi minua ja tarttui leuastani kovakouraisesti, mutta ei muulloin. Olen sanonut että tuo sattuu, älä tee, ja tähän vastaa että ne ovat rakkauden osoituksia hänen tavallaan, tai että minä kerjään sitä.
Muuten mies on ihana ihminen, huolehtii lapsestamme ja kodistamme, on rehellinen, iloinen ja rakastettava ihminen. Ei ikinä sano pahaa sanaa minusta tai haistattele minulle. Silti tämä päivittäinen läpsiminen alkaa ahdistaa ja nöyryyttää, välillä menen iltaisin vessaan itkemään pahaa oloani.. Ylireagoinko?

209

4845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peli poikki ajoissa

      Hei nyt oikeasti puhut asiasta jollekin luotettavalle taholle, vaikkapa äidillesi?

      Tuo käsittely ei ole normaalia ja miehesi selvästi nauttii jollakin kieroutuneella tavalla kivustasi ja pelostasi. Jos annat tilanteen jatkua se tulee vain pahenemaan ja samaa kohtelua alkaa ajastaan saada myös lapsi.

      Nosta kissa pöydälle mutta niin että siinä on sinulle turvallisia ihmisiä läsnä.

      • VILLEKALASTAJA1

        mEIDÄN KAIKKI PITÄÄ AUTTAA HÄNTÄ,KIITOS JEESUS


    • nyrppänen

      Miehesi on psykopaatti.

    • apua etsimään

      kyllä.sekä henkistä että fyysistä..miehesi on jotenkin sairas..ei ehkä tosiaan tajua satuttavansa,..tai sitten tajuaa...nykyisin neuvolassa kysytään tai ainakin pitäisi kysyä koetko kotona minkäänlasita väkivaltaa? Ehkä helpompi jutella vieraalle? Itse kävin eilen terveydenhoitajalla ja minulle selitettiin että tämä kysymys otetaan käyttöön pikkuhiljaa neuvoloissa koska ongelma on suuri ja siitä ei puhuta....

    • asdfghjuä'

      Anna heitän arvauksen - miehesi on savolainen. No, oli tai ei - sano miehelle, että et pidä tuosta ja sinuun sattuu. Jos ei usko tai tajua, hae apua - tuo ei ole oikein eikä tavallista!

    • Joopajoo

      Olet siis jo keskustellut asiasta, hyvä. Eli ilmaissut, ettet pidä ko. käytöksestä. Jatkossa sitten....Lyö takaisin niin kovaa, että tuntuu.Mielellään jollain kättä pidemmällä (kauha tms.), jos käsi ei riitä. Sanot sitten, että rakkaus sattuu, elä nyt pienistä suutu tai jotain nasevampaa. Kannattaa toistaa niin monta kertaa, että puupäällekin menee perille. Mielellään useasti päivässä ja ihan yllättävissä tilanteissa. Jos ei mene perille, kokeile vielä järeämmillä aseilla (vyö tms.) ja jos sekään ei tepsi, ota ja lähde.

      • omakohtaistako?

        ja mihin perustat neuvosi??


      • sietäsit ajatella

        Hyvä neuvo sulta ! Tykkäät sitten lukea iltalehden kannesta mitä sitten tapahtui ??


      • lätkäsuhde

        Todella upea vinkki. Ehdottomasti kannattaa lyödä, jos mies käyttäytyy noin!
        Minä kun tein niin loppu miehen puolelta lätkiminen; kehiin astui kuristus ja riepoittelu.

        Huonoin vinkki koskaan! Oletko aivan uuno? Kai ymmärrät sen, että miehen käytös heijastuu jostain ja jo valmiiksi väkivaltainen asenne yltyy varsinkin silloin kun toinen provosoi.


    • --------------------

      Käske lopettamaan. Jos tiukka huomautus ei riitä, niin sitten huudat ja käsket.

      Miehelläsi ei taida olla kaikki kotona.

      • näin on

        Ei taatusti ole kaikki kotona tälläkään ukolla.

        Luulisinpa että oma lääke ois paras.Oppii
        jos saa kunnolla turpiinsa se ukko.


    • Haloooooooooo???????

      No ompa tosi ihana ihminen. Lyö, läiskii ja puree toista. Haloo???????????? Ei ole normaalia tuollainen. Sano, että lyömisen ja läiskimisen on loputtava. Nyt. Heti. Jos ei tehoa, pelasta itsesi ja lähde, ennekuin joudut kunnolla pieksetyksi.

    • kiharapää

      Hukassa
      Lue kirja Narsisti. Kertoo parisuhteessa ym.
      kirjoittanut Markku Salo, asianajaja.

      • älä vaa lue

        Tässä mitään kirjanoppineita tarvita, käyttäkää päätänne hyvät ihmiset!


      • tiuku111

        Narsisista on minunkin mielstä tässä kysymys,, Tunteetonta toisen ihmisen alistamista..
        Kuminauhasysteemi rikkoo mielen eikä kohta enää tiedä mikä tässä on kysymyksessä.Rakkautta se ei ainakaan ole !!! Narsistin uhri olet,, Nopeasti pois tuosta. Narsistit eivät koskaan parane!!!


      • 89-56
        tiuku111 kirjoitti:

        Narsisista on minunkin mielstä tässä kysymys,, Tunteetonta toisen ihmisen alistamista..
        Kuminauhasysteemi rikkoo mielen eikä kohta enää tiedä mikä tässä on kysymyksessä.Rakkautta se ei ainakaan ole !!! Narsistin uhri olet,, Nopeasti pois tuosta. Narsistit eivät koskaan parane!!!

        Onko narsismi ainut mitä se tiedätte? -.-


    • NäinMeillä

      Ota itse tavaksesi "ystävällisesti" potkaista miestä munille aina silloin tällöin. Esim. silloin kun suutelee ja puristaa samalla kipeästi poskeasi. Tämä tietysti vain ihan rakkaudella... Sopivan napakka potku kulkusille aina silloin tällöin pitää miehen kummasti varpaillaan :)

      • 33333333333

        niin että vastaa väkivaltaan väkivallalla!! tuleepa tuollekin lapselle normaalikäsitys parisuhteesta! viisainta on lähteä pois suhteesta jossa noin tapahtuu. jos annat takaisin miehellesi saa hän sairaássa mielessään ainoastaan syyn lyödä sua vielä kovempaa...


    • 4+10

      "Tätä tapahtuu niin kotona kuin tuttavien luona tai kaupoissa. Kerran kun olimme vanhempieni luona, rikkoi hän keitetyn kananmunan päähäni."

      Taitaa teidän ystävä ja perhepiirissä olla sit ihan yleistä tuo vaimon pahoinpitely?!? Eivätkö ystäväsi tai vanhempasi ole koskaan asiaa sinulle ihmetelleet, edes jälkikäteen? Pakkaa nyt hyä nainen tavarasi ja lähde ennenkuin mies loukkaa sinua todella pahasti! Tuo ei ole tervettä eikä kenenkään naisen kuulu tuollaiseen alistua!!!! Oletko miettinyt jos pahoinpitelyä kohdistuu myös lapseen? jos ei nyt niin myöhemmin. Klassinen vaimonhakkaaja, osataan esittää niin ihanaa ja rakastettavaa ku halutaan. Toivottavasti mitään ei ole vielä tapahtunut, et ole kenenkään tekstiä kommentoinut... tai sit tää on taas joku väsynyt provo..

    • hukassa..

      En ole provo, eikä mieheni ole savolainen, ihan pääkaupunkiseudun miehiä. Suvussani ei todellakaan ole normaalia vaimon hakkaaminen, jos olisi, niin enkai silloin itse olisi huolissani tilanteestani.. Ja en ole kommentoinut kun olen tätä asiaa miettinyt ja miehen kanssa jutellut. En vain ajatellut että tilanteeni kuulostaa näin sairaalta suurimman osan mielestä. Kyllä sukulaiset ja ystävät vähän ihmetelleet ovat, mutta eivät sen enempää kyselleet, enkä jotenkin kehtaa puhuakaan heille kun en tiedä miten asian muotolisin..
      No eilen tosiaan sanoin miehelle, että menen siskolle yöksi miettimään mitä tässä nyt kannattaa tehdä, että en jaksa tällaista enää.. Ehdin jo lähteä mutta haki mut bussipysäkiltä kotiin ensin puhumaan asiat selväksi. Ja puhuttiinkin, sain sanottua pahasta olostani ja kerroin myös että olen asiasta puhunut ulkopuolisten ihmistenkin kanssa ja hekin pitävät hänen käytöstä hälyyttävänä ja epänormaalina. Lupasi, että muuttaa tapansa, että ei oikeasti tajunnut kuinka asia minua loukkasi ja vaivasi, ja että ei kuulemma sillä mitään pahaa tarkoittanut, on vaan hänen tapansa hassutella.. Ja kun tosiaan ei ikinä ole minuun raivoissaan käynyt käsiksi, ei menetä malttiaan helposti, tuskin koskaan, ja aina mieluummin riidellessäkin puhuu asiat rauhassa selväksi ja pysyy tyynenä vaikka minä hermostuisinkin.. En tiedä, eihän tuota minään puolustuksena voi kai käyttää, mutta toivon ja rukoilen, että mies nyt muuttaisi tapansa

      • 4+10

        kyllähän se nyt sairaalta kuulostaa jos ihminen jonka pitäis sua rakastaa ja olla sun tuki ja turva satuttaa sua ja sanoo sen olevan hassuttelua ja rakkautta!!


      • uäanowm

        Sun varmaan olisi hyvä sopia tarkkaan miehesi kanssa missä menee raja. Mies on nyt ylittänyt roimasti sen mitä sä naisena siedät ja myös sen, mitä yleensä pidetään hyväksyttävänä käytöksenä perheenisälle.

        Se, miksi sua on niin paljon käsketty eroomaan kyseisestä miehestä on se että väkivallalla on yleensä taipumus raaistua. Jos siis nainen lähtee ajoissa hän saattaa säästää oman ja lastensa hengen. Ja varsinkin oman mielenterveytensä.

        Se kannattaako juuri teidän erota riippuu siitä haluaako sun miehes muuttaa käytöstään ja pystyykö hän siihen. Ensi ja turvakotiyhdistykseltä voi hakea miehelle tukea. Sieltä saattaa löytyä Joku projekti, joka auttaa teitä selviytymään eteenpäin. Siellä tuetaan tätä miesten lyömätöntä elämää.

        Onneksi heräsit ajoissa Ja toimi vielä kun voit !!!


      • vyviuviuvui

        Miehelläsi voi olla fetissi alistamisesta, jota hän sitten allkaa pikkuhiljaa toteuttamaan ja tuomaan sisälle suhteeseen?

        Seksissä miehesi voi esimerkiksi alkaa kuristamaan tms. jolloin rimpuilet vastaan ja se kiihottaa häntä.

        Tuollainen alistamisfetissi liittyy vallankäytöstä kiihottumiseen, ja se toimii ainoastaan silloin kun molemmat sitä haluavat ja ovat sopineet selkeät pelisäännöt ja turvasanat. Yleensä tuohon liittyy se että nainen fantasiassaan haluaa tulla raiskatuksi. Oikealla raiskauksella tuon leikin kanssa ei ole tietenkään mitään tekemistä, mutta jos miehesi tuo tuollaista kuviota salaa teidän suhteeseenne, silloin se on raiskaus eikä enää leikki! Se sinun täytyy ehdottomasti ymmärtää, että tällä hetkellä tuo ei ole sinulle leikkiä, vaan se on sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa!

        Ota asia tiukasti puheeksi ja vaadit häntä lopettamaan sen, tai jos se ei lopu, niin sinä otat lapsenne ja häivyt suhteestanne.

        Tuo ei ole missään tapauksessa normaalia koska suhteessa toiseen pitää voida luottaa ja tällä hetkellä yksi asia on päivänselvää, sinä et enää luota häneen! Ymmärrä se ja pane hänetkin ymmärtämään sama asia.


      • HALOO !

        EI MIES muuta tapojaan ! Minkäänlainen pahoinpitely EI KUULU parisuhteeseen.
        Näin paljon jo varoittavia esimerkkejä, etkö tajua että odotettavissa ON vielä se kunnon tälli, jonka jälkeen et toivottavasti enää kysele vaan hankkiudut turvakotiin.
        Mies kasvamaan ja opettelemaan käytöstapoja. Älä jää hänen nyrkin ja hellan väliin. Elät ihanaa aikaa vauvan kans, sinun pitää saada nauttia siitä. Ei hän muuta tapojaan, vaan nauttii kurittaessaan sinua. TEE JOTAKIN ! Puhu sukulaisillesi. Apuakin saat ammatti-ihmisiltä !


      • toimi pian

        "Sanoo, että ei mitään pahaa tarkoittanut ja on hänen tapansa hassutella .." Tällaiset eivät selitä yhtään mitään!
        Pahoinpitely ei ole kenenkään tapa hassutella tai rakastaa!
        satuttaminen tapa hallita ja osoittaa, kenellä on määräysvalta!
        Kajoaminen tavalla, jota et halua on lainvastaista: hyväksikäyttöä, häirintää tai pahoinpitelyä - sen mukaan minkä asteisesta kajoamisesta on kysymys.
        Olet vaarassa ja lapsi myös. Miehesi on tyyppiä, joka ei tunne rajoja.
        Hän katsoo itsellään olevan oikeuden tehdä mitä tahansa ja sinulla hän ei katso olevan mitään oikeuksia. Et voi parantaa häntä. Älä jää paikallesi toivomaan ja rukoilemaan tai tappelemaan, vaan lähde suojaan. Ota yhteys turvakotiin pian! Neuvovat.


      • 7416+

        "Ja kun tosiaan ei ikinä ole minuun raivoissaan käynyt käsiksi, ei menetä malttiaan helposti, tuskin koskaan, ja aina mieluummin riidellessäkin puhuu asiat rauhassa selväksi ja pysyy tyynenä vaikka minä hermostuisinkin.. "
        Eli, yksiselitteisesti miehesi on psykopaatti! Ei siksi ettei menetä malttiaan, vaan siksi että väkivalta kuulostaa sitäkin enemmän "laskelmoidulta" ja muka ansaitusti oikeutetulta.

        Miten maailmassa kukaan voi elää tuommoisen ihmisen kanssa. Minä ainakin rupeaisin lopulta pelkäämään jokaista arkipäivän lausettanikin, koska milloin vaan voi saada läimäyksen tai muun kolhaisun.


      • Antti

        Sano vaan miehelles, että jos vielä yhenkin kerran "näyttää rakkauttaan" niin että se sattuu niin se on siinä. Ja toivottavasti myös tarkoitat sitä. Tuo hänen käyttäytymisensä on sitä pahinta sorttia... tuntuu ns. nauttivan sinun alistamisestasi ja myöhemmin myös lapsenne tulee kokemaan samaa "rakkauden osoitusta". Äläkä missään nimessä usko hänen valheitaan ettei muka tajunnut tekojansa (ellei koko lapsuuttansa ole kasvanut pahoinpitävien vanhempien kanssa ja siitä jäänyt psykoosi ja muita mielenterveydellisiä haittoja).

        Usko ja luota siihen mitä itsestäsi tuntuu olevan oikea tapa hänen kohdella sinua ja kun hän ylittää rajan.....niin lähde lopullisesti. Ja vierailu ajat valvottuun ympäristöön.


      • apua ja sassiin!!!

        kannattaisi hankkia apua, ennen kuin on liian myöhäistä, tuollainen kovakourainen käsittely voi jossain välissä siirtyä vauvaan, eikä vauva sellaista kestä edes sen vertaa mitä aikuinen!! itse en antaisi tuollaisen "kovakouraisen "ihmisen edes pitää edes vauvaani sylissä, en uskaltaisi...voisin katua sitä lopun elämääni.


      • vastuuta vähän?!
        toimi pian kirjoitti:

        "Sanoo, että ei mitään pahaa tarkoittanut ja on hänen tapansa hassutella .." Tällaiset eivät selitä yhtään mitään!
        Pahoinpitely ei ole kenenkään tapa hassutella tai rakastaa!
        satuttaminen tapa hallita ja osoittaa, kenellä on määräysvalta!
        Kajoaminen tavalla, jota et halua on lainvastaista: hyväksikäyttöä, häirintää tai pahoinpitelyä - sen mukaan minkä asteisesta kajoamisesta on kysymys.
        Olet vaarassa ja lapsi myös. Miehesi on tyyppiä, joka ei tunne rajoja.
        Hän katsoo itsellään olevan oikeuden tehdä mitä tahansa ja sinulla hän ei katso olevan mitään oikeuksia. Et voi parantaa häntä. Älä jää paikallesi toivomaan ja rukoilemaan tai tappelemaan, vaan lähde suojaan. Ota yhteys turvakotiin pian! Neuvovat.

        Lapsi tässä on tärkein. Pienen lapsen katsellessa vierestä tuollaista, on hyvä pohja sairaalle käsitykselle kahdesta rakastavaisesta ihmisestä. Miksi äiti hyväksyy isältä tuollaisen käytöksen? Ja kyllä, niin kauan kun asiaan ei vaikuta, se on hyväksymistä. Eikö tuo nainen mieti sitä, että jos miehen tapa todistaa rakkaus tapahtuu käden kautta, lapsi on suuremmassa vaarassa kuin kukaan muu tuossa suhteessa.
        Rakkaus tekee sokeaksi, mutta silmät täytyy avata nyt. Itse valitsisin oman surun ja ikävän kun, että pidättäytyisin suhteessa, missä lapsi kärsii eniten.


    • niiiiin

      *Mun mies lyö mua koska se rakastaa mua niin kovasti*

      • tykkää

        Joo, ja hän vaan hassuttelee kun pahoinpitelee minua. Eikä hän ole tullut ajatelleeksi, että se sattuu.
        - Tekee entistä hälyyttävämmäksi tilanteen, jos väkivalta on vain rakkautta ja hassuttelua. Silloin ei ole alkeellisinta käsitystä siitä, ettei toiseen saa kajota väkivaltaisesti, eikä siitä, mikä on oikein mikä väärin.

        Tuollaisessa suhteessa on ihan hyvä jatkaa, saa tuntea, miten hulluus kietoo koko perheen. Jännäähän se on, kun ei tiedä, milloin seuraavan läimähtää, eikä etenkään, milloin menee riittävästi ööveriksi. Se sitten luetaan taas otsikoista.

        Pikaisesti toinen lapsi alulle, että saatte oikein klassisen tragedian kokoon.


    • Miehesi on raukka!

      Lähde suhteesta vielä kun voit. Läpsiminen on todennäköisesti vasta alkua, jatkossa voi tulla remmistä tai muulla kättä pidemmällä. Äläkä sääli miestäsi, vaikka kuinka itkisi perääsi. Tuollainen käytös ei ole tervettä, eikä puheet auta. Kun on lyönyt kerran, toinen kerta on jo "helpompaa". Kuulostaa siltä, että miehesi tarvitsee aina jonkun jota alistaa ei vaimoa. Muista että sinä et ole syyllinen mihinkään!

      Entä jos miehesi joskus älkää läpsimään lastanne? Tuollainen käytös kohdistuu hyvin todennäköisesti vielä jälkikasvuun ennemmin tai myöhemmin!

      Olen itse mies ja pidän kaikenlaista naisen hakkaamista raukkamaisena! Jos on tarve jotain lyödä, kamppailulajien saleilta ja vapaaottelijoista löytyisi tuollekin pelkurille tarpeeksi kavereita mätkimään.

      Kenenkään ei pidä jäädä suhteeseen, jossa joutuu pelkäämään.

      Suunnittele lähtöäsi hieman etukäteen, laita rahaa jemmaan jonnekin, mistä raukkamainen miehesi ei ikänä löydä. Avaa vaikka tili toiseen pankkiin. Katsele uutta asuntoa jostain hieman kauempaan. Valmistaudu etukäteen niin olet vahvoilla ja valmenna itseäsi etukäteen, ei tule ole henkisesti sinullekaan helppoa.

      Jos miehesi läpsimisestä jää mustelmia käy lääkärissä ja pistä juttu käräjille, saat todennäköisesti hankittua hänelle lähestymiskiellon. Siinä yhteydessä on helpompaa lähteä.

      • Tiedän tunteen!

        totta.. ite oon rakastunut narsistiin.. ja yritän ja yritän.. päästä eroo mut en vaan osaa.. Narsisti on kuin huume! se voi jopa lopuks tappaa!
        Mut en vaa ite tajua sitä! omakin suhde alkoi eka hyvin.. sit tuli riidat.. erotaa erotaa ja aina tuli turpiin ym.
        Haluu tehä mut mustasukkaseks ym ja sit jos mä puhun jonku miehenkaa baaris ym nii hän ei ilahdu vaan jälkeempäi kostaa sen ja väittää että ei ole mustis...
        Ja me erottiin vuosi takaperin.. mutta silti vietän hänen luona tosi paljon aikaa.. en vaan osaa lopettaa rakastamasta.. ei tässä mitää järkee oo mut en mä porukoillekkaa jaksa takas mennä...


      • sketsika
        Tiedän tunteen! kirjoitti:

        totta.. ite oon rakastunut narsistiin.. ja yritän ja yritän.. päästä eroo mut en vaan osaa.. Narsisti on kuin huume! se voi jopa lopuks tappaa!
        Mut en vaa ite tajua sitä! omakin suhde alkoi eka hyvin.. sit tuli riidat.. erotaa erotaa ja aina tuli turpiin ym.
        Haluu tehä mut mustasukkaseks ym ja sit jos mä puhun jonku miehenkaa baaris ym nii hän ei ilahdu vaan jälkeempäi kostaa sen ja väittää että ei ole mustis...
        Ja me erottiin vuosi takaperin.. mutta silti vietän hänen luona tosi paljon aikaa.. en vaan osaa lopettaa rakastamasta.. ei tässä mitää järkee oo mut en mä porukoillekkaa jaksa takas mennä...

        "ei tässä mitää järkee oo mut en mä porukoillekkaa jaksa takas mennä..."
        koko tekstisi on todella, todella surullista luettavaa. ei siksi, että olisin pahoillani puolestasi vaan siksi, että vaikutat äärimmäisen tyhmältä ihmiseltä.


      • Tiedän tunteen
        sketsika kirjoitti:

        "ei tässä mitää järkee oo mut en mä porukoillekkaa jaksa takas mennä..."
        koko tekstisi on todella, todella surullista luettavaa. ei siksi, että olisin pahoillani puolestasi vaan siksi, että vaikutat äärimmäisen tyhmältä ihmiseltä.

        joo no oon ettiny omaa kämppää ja ostan tos parin viikon pääst sellasen.. että en nyt sen takii viitsi alkaa raahaa kamoi eka porukoille pariks viikoks ja sit sinne omaa kämppää.. kyl meil nyt menee ja on menny ihan hyvin. mutta kokemusta on siis ollut.


    • mkonjjli

      Taitaa olla melkoisen mielisairas tämä miehesi. En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta huvikseen läpsimisestä ja hiuksista repimisestä?! Saati nipistämisestä ja puremisesta, yleistä vieläpä?! Mahtaa joku sairaus miehelläsi olla, mutta mikä, seitä en osaa sanoa. Luonnevika nyt ainakin ja psykopaatilta kuulostaa. Rikkoo keitetyn kananmunan päähäsi?!?! Huhhuh, ihan sairaalta ja pelottavalta touhulta kuulostaa. Kannattaa lähteä nopeasti kun vielä pääset pois tuosta "suhteesta". (vastasin, vaikka epäilenkin kyseessä olevan trollin)

      • hvvä että haet apua

        LÄhde välittömästi ja tee rikosilmoitus. Et näytä kunnioittavan omaa elämääsi, mutta sinulla ei ole oikeutta vaarantaa lapsesi elämää. Ilmoita lastensuojeluun. Väkivallan näkeminen on pahinta mitä pienelle ihmiselle voi tapahtua. Älä missään nimessä palaa kotiin vaikka tämä täyshullu itkisi perääsi. Vasta luimme lehdistä miten mies tappoi lapsensa ja vaimonsa. Tätäkö sinä haluat??

        Väkivalta jatkuu aina. Siihen ei vakuuttelut auta.


    • Kissa pöydälle

      Jos miehesi lyö sinua niin kovaa poskelle, että korva soi ja hän pitää tuota hassutteluna tai tapana osoittaa rakkauttaan, hän on perin erikoisesta kodista lähtöisin. Kannattaa ottaa asia puheeksi appivanhemmilla, jollei tyyli muutu.

      Tulee myös mieleen, että miehesi on hieman yksinkertainen vai onko hän aiemmassa suhteessaan saanut sellaisen käsityksen, että nainen tykkää, kun häntä läimitään päin naamaa? Hän lienee sadistinen ja luulee, että sinä olet masokisti, vaikket olekaan. :D

    • Uskomatonta käytöstä

      Missään tapauksessa ei ole normaalia ja todennäköisesti vain pahenee ajan kuluessa. Itse miehenä ei tulisi mieleenkään kohdella naista tuolla tavalla kovankaan riitelemisen yhteydessä.

    • 9+12

      huoh, mitä toimintaa... Minkä ikäinen tämä "miehesi" on? eikö sulla oo tippaakaan itsekunnioitusta, kun olet pitänyt tyypin käytöstä normaalina? :O Parisuhteessa vaan tulee mustelimia ja on ihan normaalia, että mies läpsii, puree, repii hiuksista, nipistää, rikkoo kananmunan päähän jne. Taidat ehkä kuitenkin olla provo?????? Toivottavasti ainakin.

      • Tiedän tunteen

        Se ei ole helppoa jos toista rakastaa! ihan oikeesti!!!
        tiedän kokemuksesta!


      • kokemusta myös
        Tiedän tunteen kirjoitti:

        Se ei ole helppoa jos toista rakastaa! ihan oikeesti!!!
        tiedän kokemuksesta!

        Mitähän se tämä rakkaus on? Uskomus, että pahoinpitelijän sisällä on rakastava ihminen?
        Uskomus, että tästä piilevästä rakkaudesta kannattaa maksaa pelon ja nöyryytyksen hinta?
        Miksi? Koska ei usko löytävänsä oikeaa rakkautta tilalle.

        Koska ei pidä itseään oikean rakkauden arvoisena.

        Pahoinpidelty tai laiminlyöty lapsi ei luovu ajatuksesta, että kun hän rakastaa isiä ja äitiä, niin häntäkin rakastetaan "pohjimmiltaan" ja että hän ei vain ole pahoinpitelemättömän rakkauden arvoinen.
        Nöyryytetyn ja vaillejätetyn lapsuuden eläneen ihmisen tyydyttämätön rakkaudennälkä on niin kaikkinielevä että se vie harkinta- ja vastustuskyvyn: ihminen uskoo vain sen, mitä haluaa uskoa ja haluaa olla uskomatta, mitä todellisuudessa tapahtuu.

        Hyväksikäyttäjä tunnistaa tällaisen heti ja tietää saavansa hyvän otteen.

        Hyväksikäyttäjän lapsuus on ollut vieläkin pahempi ja koska hän ei usko rakkauteen lainkaan, hän turvautuu vallankäyttöön ja terroriin pitääkseen toisen sidottuna käyttöönsä.

        Minäkin tiedän nämä asiat kokemuksesta - samoin sen, että näihin auttaa vain terapia. Sitä on saatavilla. Kelan tukemana ei edes vie konkurssiin - kannattaa hakea.
        Ei kannata kitua tällaisissa suhteissa, kunnes kuolee.


      • Tiedän tunteen kirjoitti:

        Se ei ole helppoa jos toista rakastaa! ihan oikeesti!!!
        tiedän kokemuksesta!

        Aivan ,,, ei ole helppoa lähteä jos rakastaa ja vielä jos on pieni lapsi ...minulle kesti kolme vuotta ennen kuin samankaltaisesta avioliitosta lähdin....vuodesta toiseen läpsimistä, ja tönimistä ... ja mies selitti ettei hän tarkoita "pahalla" KUNNES .... läpsimisestä ja tönimisestä tulikin lyömistä ja hakkaamista,,, nyrkillä ja vasaralla ... sairaala keikka tuli , poliisi paikalle ja ambulanssi .... Vasen käsi hän murskasi vasaralla ... ja kylkiluut poikki ... JOS en olis päässyt pakenemaan olisin tänä päivänä kuollut ,,, USKO POIS muutosta ei tule ... vaikka miten mies selittää jälkeenpäin ettei tarkoittanut , ja rakastaa jne jne .... NE ovat vaan sanoja mitä EI MERKITSE hänellä mitään ....TEKOJAHAN se rakkaus on !!!!!! Väkivaltako merkki raukkaudesta ? Ei valitettavasti ole.
        Olin puoli vuotta ilman asuntoa , ja elin matkalaukku elämää ... jätin KAIKEN , mieheni , yhteinen asunto ... tavarat .. KAIKKI .
        Uuden elämän rakentaminen ei ole helppoa ,,, tiedän , mutta näin jälkeenpäin ( helppo olla jälkiviisas , juu tiedän ) ottaa päähän ETTEN lähtenyt aikaisemmin.
        Lähden kiltti tästä suhteesta ennen kuin se on liian myöhäistä !!!!!


      • pohtimuspilar

        Kumpi on sairas:
        sairas ja se joka elää sairaan kanssa?!


      • tässä mitään terapia
        kokemusta myös kirjoitti:

        Mitähän se tämä rakkaus on? Uskomus, että pahoinpitelijän sisällä on rakastava ihminen?
        Uskomus, että tästä piilevästä rakkaudesta kannattaa maksaa pelon ja nöyryytyksen hinta?
        Miksi? Koska ei usko löytävänsä oikeaa rakkautta tilalle.

        Koska ei pidä itseään oikean rakkauden arvoisena.

        Pahoinpidelty tai laiminlyöty lapsi ei luovu ajatuksesta, että kun hän rakastaa isiä ja äitiä, niin häntäkin rakastetaan "pohjimmiltaan" ja että hän ei vain ole pahoinpitelemättömän rakkauden arvoinen.
        Nöyryytetyn ja vaillejätetyn lapsuuden eläneen ihmisen tyydyttämätön rakkaudennälkä on niin kaikkinielevä että se vie harkinta- ja vastustuskyvyn: ihminen uskoo vain sen, mitä haluaa uskoa ja haluaa olla uskomatta, mitä todellisuudessa tapahtuu.

        Hyväksikäyttäjä tunnistaa tällaisen heti ja tietää saavansa hyvän otteen.

        Hyväksikäyttäjän lapsuus on ollut vieläkin pahempi ja koska hän ei usko rakkauteen lainkaan, hän turvautuu vallankäyttöön ja terroriin pitääkseen toisen sidottuna käyttöönsä.

        Minäkin tiedän nämä asiat kokemuksesta - samoin sen, että näihin auttaa vain terapia. Sitä on saatavilla. Kelan tukemana ei edes vie konkurssiin - kannattaa hakea.
        Ei kannata kitua tällaisissa suhteissa, kunnes kuolee.

        vai terapia? minulla autto vain se, että myönsin totuuden.


      • Tiedän tunteen
        tässä mitään terapia kirjoitti:

        vai terapia? minulla autto vain se, että myönsin totuuden.

        kyllä terapia auttaa! aloin käymään eron jälkeen.


    • kaput slut

      ota kassit ja kimpsut ja lähde lätkimään.kyllä läpsiminen loppuu.

      • Villekalastaja1

        Kaveri olen samaa mieltä.Moikka


    • kjhkjf

      Jos tosiaan ootte saanut oikeasti puhuttua niin sehän on jo paljon. Nyt on ehkä miehellä se viimeinen tilaisuus. Jos vielä kämmenet viuhuu ja vetää tukasta niin sittenhän se on selvä peli. Vaan kuten joku neuvoi, valmistaudu mahdolliseen lähtöön jotta et jää tyhjän päälle. Tuo "minä kerjään sitä" särähti tosi pahasti korvaan. Juuri noin puolisoaan pahoinpitelevät oikeuttavat tekonsa. Ole nyt varpaillasi. Parhaassa tapauksessa miehesi on vain vähän yksinkertainen eikä ole oikeasti tajunnut miltä sinusta tuntuu. Pahimmassa tapauksessa voit päästä hengestäsi. Älä siis pelkää lähteä jos tilanne siltä näyttää.

    • as9sg

      ota avioero..

    • Lapsetkin kärsii

      Usko huviksesi lapsesi kyllä kärsivät tilanteesta jossa äitiä läpsitään! Hassuttelu on sellaista jossa kaikilla on hauskaa ja mukavaa. Läpsiminen ja lyöminen, sekä nipistely ja pureminen josta jää mustelmia on todellakin väkivaltaista käytöstä. Tällä ei todellakaan ole MITÄÄN tekemistiä hassuttelun kanssa.
      Miehesi käyttää sinuun ylivaltaa ja alistaa sinua ilman että olet itse sitä näköjään sisäistänyt. Kohta hän alkaa vähätellä sinua, ja toteaa ettet sinä muille kelpaa jne.
      Lastesi ja itsesi takia oleppa tarkkana. Toivottavasti hän tosiaan lopettaa tuollaisen toiminnan. Ikävä kyllä se ei liene kovin todennäköistä....

    • musta_silmä

      Tarviiko tähän viestiin oikeasti edes vastata...

      • Tirskulintu

        musta_silmä!
        Tuohon aloittajan viestiin ei tarvitse kenenkään vastata, jos ei halua.
        Tilanne on itsestään selvä ja sellaisenaan syvältä. Näitä sanotaan keskusteluiksi siksi, että ihmiset haluavat joskus keskustella myös itsestäänselvistä asioista ja siten saada näkemyksiä ja ehkä tukea, apua, neuvoja jne.
        Vaikeassa tilanteessa oleva ihminen ei aina tai useinkaan näe asiaa kovin selvästi ja on epävarma, ehkäpä pelokaskin jo kaikesta.
        Joskus on vain hyvä kun puhuu/kirjoittaa murheensa "paperille" - asiat jäsentyvät silloin omassa päässä.
        Tuntuu hyvältä, kun joku vastaa! Silloin ei tunnu niin avuttoman yksinäiseltä.


      • 78977
        Tirskulintu kirjoitti:

        musta_silmä!
        Tuohon aloittajan viestiin ei tarvitse kenenkään vastata, jos ei halua.
        Tilanne on itsestään selvä ja sellaisenaan syvältä. Näitä sanotaan keskusteluiksi siksi, että ihmiset haluavat joskus keskustella myös itsestäänselvistä asioista ja siten saada näkemyksiä ja ehkä tukea, apua, neuvoja jne.
        Vaikeassa tilanteessa oleva ihminen ei aina tai useinkaan näe asiaa kovin selvästi ja on epävarma, ehkäpä pelokaskin jo kaikesta.
        Joskus on vain hyvä kun puhuu/kirjoittaa murheensa "paperille" - asiat jäsentyvät silloin omassa päässä.
        Tuntuu hyvältä, kun joku vastaa! Silloin ei tunnu niin avuttoman yksinäiseltä.

        mutta tuntuu varmaan pahalta kun toinen kirjoittaja haukkuuu sitä joka yrittää auttaa ja ymmärtää tätä henkilöä.. (siis pääkirjoittajaa)


    • Mitä tapahtuu ensin?

      Olisiko mahdollisesti omassa käytöksessäsi korjaamisen varaa? Jaa - olet siis täydellinen ja aina oikeassa, kuten useimmat änkyrä naiset. Miestäkin pitää kunnioittaa, vaikka mielipiteet eroaisivatkin. (Noi Lähde, Narsisti, Psykopaatti tyypit on just niitä jotka eivät koskaan ymmärtäneet omaa osuuttaan ristiriidoissa) Harkitse peilin edessä - rehellisesti!

      • -mirkku--

        Kaikki eivät turvaudu väkivaltaan vasta viimeisessä hädässä. Pikemminkin kuulostaa siltä, että ap:n miehellä on kohtalaisen pieni kynnys käyttää väkivaltaa. Ei silloin ole muiden tehtävä alkaa elää varpaisillaan.

        Väkivaltainen ihminen löytää aina jonkun syyn lyödä. Vaan taidat itsekin olla vähä sen suuntanen tapaus..?


      • ikävä juttu

        "Olisiko mahdollisesti omassa käytöksessäsi korjaamisen varaa?" Tuommoiset kysymykset ovat juuri narsistien puolustuksia, jos sinä et olisi semmoinen jne...!
        Miikään ei oikeuta kertomaasi käytökseen. Itsesyytökset ovat tavallisia, mutta aivan perusteettomia väkivallan puolustamiseksi.
        Valitettavasti, jos miehesi ei hae itse ammattiauttajaa niin sinulla on vain yksi keino eli lähteä.


      • Hyi!

        Onko puolisoilla oikeus lyödä toisiaan jostain "oikeasta syystä"? Ei ole, ei mistään syystä.


      • olet väärässä

        Vaikka nainen olis tehnyt mitä, se ei oikeuta miestä tekemään, mitä hän kertoo miehen tehneen!
        Sitä, mitä sanot, käyttää minun kokemukseni mukaan puolustuksenaan vain mies tai nainen, joka pitää oikeutenaan "ojentaa" toista erilaisin rangaistuksin ja muka opettaa "kunnioitusta" vaatimalla alistumista pelotteluun.

        Sorry vaan: mutta voisit lukea, kuinka moni mies tässä ketjussa myös näkee, miten sairasta moinen on.


      • Usko heti

        Nimim. "Mitä tapahtui ensin" kysyy, mitä korjaamisen varaa on naisen käytöksessä, että häntä ei pahoinpideltäisi?!!!!! Tämähän on juuri se sairauden ydin, johon nainen sairastuu eläessään väkivallan uhrina. Nainen alkaa tarkkailemaan omaa käytöstään ja puhumisiaan pelosta. Lyömisen syy ei ole KOSKAAN lyömisen kohteessa!

        Kysyjän täytyy itse olla väkivaltainen kysyessään tuon kysymyksen!

        Lähde heti menemään. Älä usko mitään selityksiä. Olet jo antanut miehelle tukea toimintaansa palaamalla takaisin. Hän ei tule itsestään muuttumaan. Hetken aikaa voi olla rauhallisempaa, mutta sitten läpsiminen taas alkaa. Hän ei muutu ilman apua, jos silloinkaan.

        Ystäväni erinomainen motto on: "Kun ihminen näyttää oikean karvansa, usko heti". Usko. Hae apua. Ilmaisia puhelinpalvelujakin on netissä.


      • 1234
        -mirkku-- kirjoitti:

        Kaikki eivät turvaudu väkivaltaan vasta viimeisessä hädässä. Pikemminkin kuulostaa siltä, että ap:n miehellä on kohtalaisen pieni kynnys käyttää väkivaltaa. Ei silloin ole muiden tehtävä alkaa elää varpaisillaan.

        Väkivaltainen ihminen löytää aina jonkun syyn lyödä. Vaan taidat itsekin olla vähä sen suuntanen tapaus..?

        TOTTA!


      • turpiin vaan ja onea

        Pitäisköhän suakin "Mitä tapahtuu ensin?" vähän lätkiä turpaan kun kehtaat täällä kommentoida. Etkös tiedä että pitää pitää turpa kiinni ja näyttää hyvältä.

        Kysynpähän vaan että vaikka ihminen päästäsi suustaan ulos ihan mitä tahansa paskaa niin onko se sen väärti että häntä pitää alkaa murjoa nekkuun? Kas kun ei aloittajan mies jo potkaise ohimennessään muijaansa perseelle, taitaa olla seuraava vaihe jos hassuttelu tuosta vielä etenee...

        Aika moni tällä foorumille kirjoittava olisi kyllä ansainnut suurinpiirtein teloituksen saunan takana jos ihan mistä tahansa olemattomasta syystä saa kerta kumppanuuden varjolla läpsäytellä niin että korvat soi.


    • villekalastaja1

      Moro kiva kun purat itsesi,jätä hänet heti ennenkuin ,sinulle käy huonosti tunnen monta tommosta sadistia,niillä ei ole kaikki hevoset kotona,minulla on itellä 4 vuotias tyttö janina,eronnut 2 kuukautta sitten ,hän oli myös vähä samallainen.Lähde pois apua löytyy.Kaikkea hyvää sulle .moikka

    • youhavebeentrolled

      Voi jumalauta ihmiset nyt oikeasti. Miten helvetissä tää trolli on saanu trollattua näin paljon ihmisiä, hävetkää!

      • paitsi sinulla vauva

        Tämä "trolli" on niin tavallista ja monilla on ollut tällaista elämää ainakin tuttavapiirissä ellei itsellä.


      • mies

        Ihan normi kamaa, tunnen tälläkin hetkellä pari vastaavaa tapausta.


      • Muutostakehiin

        100 000 naista pahoinpidellään vuosittain ja monia kuolee pahoinpitelyn seurauksena. Trolli tai ei, muutos alkaa kun asiasta aletaan keskustella.


    • Noudata Timo Soinin elämän ohjetta. Naiset jättävät miehiä liian helposti.

      • rakasta kuten ...

        Ihan päin vastoin: Kun kaltoinkohtelusta on kyse, naiset jäävät paikoilleen ihan liian usein. Pätee sitä paitsi miehiin ehkä vielä enemmän.

        Älkää jääkö kärsimään! Itseä kannattaa opetella rakastamaan ensin ja niin paljon että sietää AINOASTAAN hyvää kohtelua.


      • rakasta kuten ... kirjoitti:

        Ihan päin vastoin: Kun kaltoinkohtelusta on kyse, naiset jäävät paikoilleen ihan liian usein. Pätee sitä paitsi miehiin ehkä vielä enemmän.

        Älkää jääkö kärsimään! Itseä kannattaa opetella rakastamaan ensin ja niin paljon että sietää AINOASTAAN hyvää kohtelua.

        Olet oikeassa. Pitää Rakasataa, vaikka vähä tulee viikonloppuisin verta nemnästä.


    • 37004 miehestä

      ei kai kukaan terve tommosta tee ! eroon tommosesta jätkästä samantien mut vaikeaksi tekee ku lapsi jo kerenny syntyä perheeseen

    • --------------------

      Kielii psykopatiasta, varsinkin, kun aloittaja kertoili, ettei hermostu koskaan ja pysyy aina tyynenä ja pitää omaa käytöstään "hellyydenosoituksina" (ei tiedostanut, että toiseen voi vaikka sattua tai toinen voi kokea käytöksen nöyryyttävänä).

      Suhteenne ei voi jatkua nykyisen kaltaisena. Miehesi käytökseen on tultava selkeä muutos, että voitte elää onnellisesti yhdessä.

      • Kummallista

        Moitit naisen psykopaattista käytöstä mutta vaadit miestä korjaamaan asian ? Ei mene normaaliihmisen jakeluun..... eikö naisen kuulu korjata psykopaattinen tyyneytensä.


    • shane diisel

      Minusta tuollainen mies on ihmissaastaa sano hänelle että yksi mies sanoi niin netissä! Minä kyllä nuijisin tuolaisn miehen!

      • villekalastaja1

        Kaveri olen sun kanssa samaa mieltä ,sadistit ei kuulu perheeseen,moikka


    • äitii äitii 123

      siis ihan oikeestiko mies oli sitä mieltä on hassua kun iskee hampaansa suhun kesken kauppa reissun ?

      Jotain todella on miehen ja sinun suhteessa korjattavaa. juttelisitteko vaikka molempien vanhempienne kanssa asiasta selviäsi mikä koti vaikutus miehen käytöksellä on.

      tuo on kieroa satuttamista ja alistamista kun täytyy miettiä lämäseekö hän liian kovaa joku kerta. lapsi kun näkee lyömistä niin ei taatustii ymmärrä mikä on läpsimistä hassutellen?? väkivaltaan ei ole kuin nolla toleranssi.

      sano että lähdet seuraavasta lämäsystä . jos tuttavanne saisi tietää kenties miestäkin vähän hassuna kovisteltaisiin joka johtaa vain kierteeseen. siinä mielessä tuon miehen on ymmärrettävä itse asiat.

      • pois pakkoliitot

        Tämä neuvo voi olla vaarallinen: lähtemisellä ei kannata uhkailla.

        Keskustelu on jo käyty - nainen on kertonut, miltä tuntuu.
        Se on tietenkin välttämätöntä. Sen seurauksena on odotettavissa, että mies kuitenkin
        1) palaa entiseen käytäntöön, mutta sen lisäksi
        2) pelkää naisen lähtevän
        3) ei kestä sitä (alistamisen tarkoitushan on ollut sitoa nainen pysymään)
        4) yrittää estää sen vaikka millaisin keinoin

        Uhkailun sijasta pitää vain poistua turvaan kertomatta etukäteen tai jälkikäteen milloin ja minne. Avuksi ammattilaiset, läheiset, jotka kykenevät valitsemaan puolensa ja ovat luotettavia sekä viranomaiset.
        Uhkailu lisää riskiä.


    • väkivallaton

      Kunnioittaa pitää naistakin. Lähde lätkii ennenkuin miehesi tarttuu kättä pidempään.

    • ei syytä huoleen

      Vasta sitten on syytä olla huolissaan, kun hän kaataa sinut maahan, istuu kasvoillesi ja pakottaa sinut haistelemaan pierujaan.

      • VILLEKALASTAJA1

        sINÄ OOT SAMANLAINEN SADISTI KUN HÄN,TOIVOYYAVASTI SINULLA EI OLE LAPSIA JA LICCA KAVERIA.


      • 14

        Ei syytä huoleen! Mulle kävi yhen muijan kanssa näin: Tän Muijan kanssa otettiin perjantaiehtoona
        viinaa. Muija otti viinaa ja yliannoksen lääkkeitä. Vajos koomaan. Yritin herätellä sitä kaikin
        konstein, vähän läpsin poskillekin.
        Lääkärin mukaan se oli kuollu aivopöhöön ja aivoverenvuotoon.
        Enhän mä siitä mitään syytettäkään saanu, mähän yritin vain...herätellä sitä...


    • Itse olen lapsuuteni elänyt perheessä, jossa isä hakkasi äitiä. Se oli lapsesta kamalaa, hirveää. Kun kasvoin aikuiseksi sanoin, että mies lyö minua kerran ja minä lyön takasin, MUTTA sitten tiet eroavat, paluuta ei ole. Joten mieti tarkkaan, haluatko kulkea silmät mustana, mustelmia siellä täällä ja niin edelleen . . . Hakkaaminen/ läpsiminen ei lopu, pahenee vain vuosissa! Entä lapset? He eivät ymmärrä, miksi äitiä lyödään ja saavat elinikäisen trauman teidän kahden tappelusta. Ja olen nähnyt senkin, kun lapset änkyttävät sen takia, kun ovat nähneet vanhempien keskinäistä väkivaltaa liian paljon.

    • RupeaSamallaiseks

      Tee samat takaisin mutta vain astetta kovempana niin kyllähän lopettaa! ;)

    • Konsta

      Tollanen Mies on sairas. Hoitoon pitäs viedä ja jos ei auta niin Munista killuun hetkeks,jos ei auta niin killumis aikaa pidemmäks.Jos ei auta niin lähde lätkii.

      • älyhoi!

        meillä oli kanssa isä väkivaltainen, kasvoin sellasissa olosuhteissa..
        ja sekin alko pikkusilla "läpsyillä" kunnes paheni ja siirtyy lapsiin.

        Säälin sua aloittaja, koska olet niin tossu eikä sulla ole mitään itsekunnioitusta..
        Äijälläs on ongelmia korvien välissä ja se tartee ammattiapua..
        Et sä sitä voi auttaa, eikä mitkään lupaukset tuota asia muuta.
        Se tykkää nöyryyttää sua ja ilkeillä, saada sulle pahaa oloa..
        se paha olo säteilee sun lapsiin, usko tai älä kyllä ne sen tajuaa!

        JA HALOO, mikä ihmeen rakkaus? Ei riitä että on hyvä isä, kuka vaan psykopaatti voi olla isä, leikkii isää. EI ole hyvä isä koska satuttaa lastensa äitiä!!!!
        Heille tärkeintä olentoa!
        Rakkaudessa ei läpsitä,satutetaan, pureta ja aiheuteta kipua, te ette tiedä rakkaudesta mitään!
        Mutta itsepahan jatkat suhteessa, joten turha kitistä!
        Nauti sitten mustelmistas!! tsemii


    • asdasdadadasd

      Nauti väkivaltaisesta "alfastasi". Omapa on vikasi kun tuollaisiin ihastut.

      • skorpion61

        ...tsemppiä...toivon sydämestäni että miehesi oli tosissaan luvatessaan muuttua.
        Happy end...


    • Mitä vielä odotat ?

      Lähde hyvä ihminen pois huonosta suhteesta, suhde kuulostaa todella sairaalta. Miehesi on todella dominoiva sinua kohtaan ja osoittaa käytöksellään halveksuntaa ja vähättelyä sinua ja mielipiteitäsi kohtaan. Turvakoti on hyvä paikka aloittaa uusi väkivallaton, oma, itseä kunnioittava elämä lapsen kanssa. Et todellakaan ylireagoi, vaan normaalisti nöyryyttävässä tilanteessa. Joten rakasta itseäsi ja lastasi ja lähde pois. Ei normaali aikuinen ihminen lyö ihmistä jota rakastaa. Seuraava isku voi tappaa.

    • Homopeke

      Kohta alkaa tulemaan nyrkkiä.Ei se väkivalta ala heti tutustuttua vaan vasta myöhemmin.Teit väärän valinan,Nyt on helpompaa lähteä kun 5vuoden päästä.Tälläisiä naisia jotka ottaa turpaansa vuodesta toiseen on paljon.Ei paljo heru sympatiaa jos ei itse tajua lähteä tilanteesta.Suomessa on avun hakeminen tehty vielä helpoksi.Ja en kannusta väkivaltaa.Vituttaa vaan idiootit muijat jotka ei tajua ettei kotona tarvisi pelätä nyrkkiä.

    • Tätä älä siedä

      Huuda, huuda.
      Jos hän kieltelee ja yrittää estää, huuda vielä lujempaa ja sano, että sitähän sitä toivot.
      Ota ero.

      • ritacarin

        Olen samaa mieltä useimpien kirjoittajien kanssa-epänormaalia todella...mies käyttää valtaa ja alistaa ja pikkuhiljaa vaan pahenee -on jo pahentunut-ja ei mene kauaa kun alkaa tosissaan käyttää rajumpaa väkivaltaa...ulospäin on niin hyvä???--niin se usein on-ulkopuolisten on vaikea uskoa edes kun on hakkaajista kyse.Ei toista voi rakastaa tekemällä mustelmia ja kipeetä.!

        Itse olen ollut 25 vuotta naimisissa ei hakkaajan kanssa-muuten ollut ylä ja alamäkeä kyllä....
        Ja tuo todella kuulostaa vakavalta mitä kirjoitit....ainahan sitä voi luvata parantaa tapojaan..niin....toivottavasti näin käy....harmillista mutta usein ei ja pahenee vaan ja lapsi alkaa kärsiä,Voit itse huonosti ja miten jaksat kun lapsi tarvitsee sinua ja elät kyllä "pelossa" koko ajan
        Parisuhdeterapeutti ehkä voisi auttaa?mene ensin yksin juttelemaan...mm seurakunnan perheneuvonta on ilmaista ja itse aikoinaan menin yksin kun oli muuten umpikujaa liitossa
        Voimia päätösten tekoon sinulle-väkivalta on väkivaltaa joka tapauksessa kun se sattuu ja tulee mustelmia-ja koet myös psyykkistä ahdistusta
        Olette ehkä aika nuoriakin vielä??juttele vanhempiesi kanssa---neuvolassa jne....


    • VILLEKALASTAJA1

      Hej ,Missä asut autan sua,heti .Soita mulle .99046727147536.SOITA TÄMÄ ON SAIRASTA NÄÄT KIRJOITUKSET DAATTA,YRITÄ KESTÄÄ,MUTTA LÄHDE POIS,NYT.MOIKKA

    • Anna tuollaisten kusipäiden olla. Jätä hänet vaikka olisi kuinka ihana ja mukava muuten. Väkivaltaa EI saa eikä pidä kestää tippaakaan.

    • ex pahoinpidelty

      Hei, lähde pois tuosta suhteesta, tuo varmaan pahenee, olet enemmän arvoinen, älä jää odottamaan lisää, anna tuon äijän jäädä, ole niin hyvä ja arvosta itseäsi, kokemusta on...sinä olet tärkeä ihminen, tee se itsesi vuoksi

    • Ei ole normaalia!

      Täysin hullu mies, mitä varten siedät tollasta hakkaajaa, oisin heti ensimmäisestä lyömisestä jättänyt tollasen miehen,herätys tähän päivään, jätä tuo mies, jos haluat olla vielä vuosienkin päästä hengissä lapsesi kanssa!!!

    • JA SÄ VIELÄ KATTELET SITÄ!!!!???? VÄHIN ÄÄNIN HOMMAA ASUNTO SULLE JA VAUVALLE. TIEDOT SALAISIKSI JA EROON TOMMOSESTA HULLUSTA!!!

    • Ei pelätä saa

      Pois vain, ei se siitä MUUTU! EI, nähty on. Pahenee vaan, vaikka niin mielellään haluaisi uskoa että kyllä se siitä muuttuu.
      Sitten voisi jatkoaikaa ottaa, jos ITSE oma-alotteisesti lähtisi etsimään apua ongelmaansa, silloin olisi selvä merkki siitä että on tajunnut itsekin toimivansa väärin ja että hänellä on ongelma.
      Mutta siltikin tarkkana, pelätä ei saa suhteessa eikä yksinään. Niin se vaan on!

    • bikerpimu88

      Näytä miehelle ovea ja äkkiä.Tapojaan hän ei tuu parantamaan.Ja koskaan ei kenenkään tarvi väkivaltaa kestää.Ei missään muodossa.

    • KOTlKURI

      Ylireagoit.

      PS. paska trolli

      • Yöäk !

        Trolli tai ei niin "kotikuri" kertoo mikä olet - kaukana ihmislajikkeesta.


      • no voihan itku!!
        Yöäk ! kirjoitti:

        Trolli tai ei niin "kotikuri" kertoo mikä olet - kaukana ihmislajikkeesta.

        olet saastaa, tapa itsesi.


    • mrijhga

      Huhhuh!!!! Sanonpa vaan et tuo kuulostaa ihan hirvittävältä!!! Hän yrittää siis alistaa sua..
      Toivottavasti on tajunnut homman nimen teidän keskustelun jälkeen, mutta voin kyllä kertoa että tavoistaan on vaikea päästä eroon.. ikävä kyllä.
      Tekeekö hän samaa lapsellenne? jos ei vielä, ni viimeistään sitten kun lapsi on vanhempi - uhma- tai murrosikäinen. Tukasta vaa kiinni ja tönimistä jos ei mee jakeluun isukin sanat.

      Toi ei vaan oo normaalia käytöstä toista kohtaan! Sun ei todellakaan tarvitse moista sietää! Ei kukaan voi sanoa että läimäytykset, hiusten repimiset, puremiset yms ovat rakkauden osoituksia. Huh.

      Lapsi myös oppii moisen käytöstavan isältään..

    • Sika se on, ei mies

      Voisitko kiltti pieni olla sen verran vahva, että viimeistään seuraavalla läimäytyskerralla sanot, että "yksi vielä, niin olet poliisin papereissa". Oikeastaan voisit käydä poliisilaitoksella jo ennen sitä, jos tapahtuu ylilyönti, niin viranomaisella ei ole mitään epäselvyyttä asiasta. - Tai jos sulle jää jälkiä pahoinpitelystä, niin käy ainakin lääkärissä, että niistä jää mustaa valkoisella johonkin.

      • Älä jää siihen

        Digikamerat ovat hyvät olemassa- Valokuvia todisteeksi joka mustelmasta, ilmoitus poliisille, puhut työpaikkalääkärillesi, vanhemmillesi, anopillesi. Kaikille.
        Ja lähdet.


    • vankkaakka

      jos kuvittelet tuossa miehesi käyttäytymisessä olevan jotain hyvääkin, niin sen kuvittelun saat päässäsi kyllä kasvamaan ja se on siinä sitten!! voi kristus, uskot kohta itsekin kaikkiin ja kohta makaat höyrylässä, tee nyt edes lastesi takia jotain hyvä ihminen, vaikka miehesi on lapsille hyvä ja siis hyvä isä, mutta lapset tarvitsevat äitinkin.. joka valitettavasti palaa loppuun tuolla menolla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anders Mattsson

      Väkivalta kotona.

      Mielestäni merkit ovat niin huonot, että voisit etsiä lähimmän turvakodin. Miehesi on sadisti, koska ilmeisesti hän nauttii kivun tuottamisesta sinulle. mitä nopeammin pääset hänestä eroon, sitä parempi se on sinulle. Toipuminen käy ennemmin tai myöhemmin pitkäaikaiseksi ja parempi lopettaa moinen avioliitto mahdollisimman pian.

    • Kerrasta poikki

      Huonolla tuurilla yhdestä tönäisystä voi aiheutua pysyvä vamma. Lähde edes lapsen takia, ellet ymmärrä itseäsi suojella.

      Jäät ihan turhaan perustelemaan miehellesi, miksi sinua ei saa lyödä. Kuka tahansa muu tajuaa sen muutenkin. Jätä se mies. Et voi enää koskaan löytää itsellesi huonompaa kaveria.

      Oletko kuullut, että parisuhteessa puolisot yrittävät tuottaa toisilleen mielihyvää koskettelemalla kumppanin toivomalla tavalla?

    • pakkaa tavarat...

      Miehesi on vain normaali, kieroutunut paskiainen, joka todennäköisesti tuntee naisia kohtaan vain vihaa. Hänellä on ongelmia. Sinun ainoa ongelmasi on se, ettet jätä häntä. Pakkaa kamasi ja lähde lapsien kanssa pois, sadistinen isä ei ole hyväksi heille.

    • Vanhempi ihminen

      Katso totuutta silmiin:

      Miehesi on väkivaltainen, todennäköisesti sitä on laukaissut myös lapsen syntymä.,kun hän ei ole enää sinun ainoa huomion kohde. Toisaalta myös lapsen avulla hän saa sinua sidottua suhteeseen.

      Todennäköisesti väkivalta tulee pahenemaa ajan myötä.

      Ja kuka "hyvä isä" läpsii lapsensa äitiä?

      Herätys!

    • herää nainen

      Et ylireagoi. Jätä miehesi hyvän sään aikana. Hänhän pahoinpiteleee sinua. Mitenkä et ymmärrä sitä.? Ei rakkauden osoituksena ole kivun tuottaminen. Miehesi on hullu. Pikkuhiljaa otteet kovenenvat ja kohta hän käy käsiksi lapseenne. Sitäkö haluat? Valehteletko itsellesi että hän on silti hyvä mies. Niinhän kaikki ovat hyviä lukuunottamatta sitä mikä heidät pahaksi tekee. Murhaajakin voi olal ihan hyvä ihminen ja kiva muulloin paitsi silloin kun tappaa. Missä pilvessä oikein elelet? Herää nainen!!! Miehesi ei ole iloinen eikä rakastettava, jos itket pahaa oloasi hänen kanssaan. Nööyryytys aj ahdistaminen ei ole rakastettavan ihmisen tunnusmerkkejä. Et edes taida tietää millainen on iloinen, rehellinen ja rakastettava ihminen.

    • et kunnioita

      juu lähde menemään, kun et osaa kunniottaa miestäsi. Parempi molemmille, ehkä hän löytää jonkun herttaisen tilallesi.

      • ymmärrät kai

        Pelko ei ole kunnioitusta.

        Pelottelijoita on aina ja kaikkialla vain vihattu ja halveksittu.


    • No ei

      todellakaan ole mikään ihana ihminen, kaukana siitä. Ovela, kieroutunut sadisti joka koko ajan teeskentelee ystävällistä. Todellisuudessa on sairasta vihaa täynnä. Ystävällisyyden ja tyyneyden varjolla luo aloittajaan harhaluulon, että moinen toisen ihmisarvoa polkeva sadistinen käytös on muka normaalia. Hyi...mitä tyyppejä tämä maa päällään kantaa. On siinä vaimoparalla kestämistä. Koko ajan joutuu olemaan kusi sukassa...

      Jätkällä vaan kasvaa sikasairas käytös... Lähde nyt aloittaja parka hakemaan apua, nyt kun vielä ymmärrät sitä hakea, vai ymmärrätkö??????? Ei tuollainen psykopaatti voi olla miellyttävä, vai onko arviointi kykysi jo sumentunut lyönneistä? Ymmärrä, että lyönti on aina lyönti... Jätkä leikkii sun hengellä. On vain ajasta kyse milloin alkaa läpsimään ja nipistelemään lastasi.

      Tukeudu vanhempiisi, ala irroittautumaan tuosta aikapommista. Hae apua ajoissa, ettei taas pian kuulla uutta perhe tragediaa...Kumma juttu ettet itse huomaa, että jätkällä heittää pahemman kerran.....ei näistä tyypeistä kyllä välitä eikä jaksa kuunnella....Lähde kun vielä järki pelaa ja jalat kantaa....

    • mies itsekkin

      Sun miehen on naisten hakkaaja. toi ei todellakaan ole minusta hyväksyttävää.

    • ku___9

      Kamat kasaan ja eroon siitä ja heti.
      Et missään nimessä ylireagoi. Tuo ei voi tuosta muuten, kuin pahentua.

    • naamiona terve mieli

      Et ylireagoi! Väkivaltaisuus yleensä pahenee vuosien myötä, ensin pientä läpsimistä, ja sitten vain kovenee - jo nyt nähtävissä sinunkin kohdalla. Luepa toi sun oma kirjoitus uudestaan ja uudestaan, ehkä sitten aukeaa. "Läpsii pitkin päivää!" Onko normaalia, kohta se alkaa läpsimään sitä esikoista kun tulee uhmaikään...
      Tuohon on nöyryyttävää, ja olet alkanut voimaan huonosti - älä nyt itseäsi syyllistä miehesi käytöksestä, eihän se ole normaalia, sen sijaan on normaalia, että alat voida pahoin, ainakin ihan terve merkki.

      Teepä hänelle selväksi, että läpsiminen loppuu, tai sitten suhde loppu - piste! Muuten itse vastaat omista valinnoistasi ja niiden seurauksista! On oma valinta, jos sietää moista käytöstä ja oma valinta, jos sitten päättää vain "kestää", ja nyt järki käteen ja tunteet taakse, ihan itsesi takia ja mielenterveytesi.

      Minulla muuten oli samankaltainen mies, potki ja läimäytteli persuksiin ja kasvoihin - huomautin hänelle asiasta, etten pidä siitä. Tulee vain mieleen, että miehesi voi olla narsisti: "ihana ja rakastava aviomies" ja "lyö ja läimäyttelee, niin että sattuu" - eikö tässä ole jotain perin epätervettä?!!

      • lukekaa!

        hyvä kirja tuo "naamiona terve mieli"


    • Serena24

      Ruotsissa on 2000-2011 aikana 189 naista kuolleet perhevälivallan uhreina. En tiedä lukua Suomessa. On helppo sanoa Jätä se mies, jättäminen on helppoa, mutta elämä väkivaltaisen suhteen jälkeen ei ole sitä.
      Haavat umpeutuu, jopa henkiset, mutta sielun saama vamma ei parane.
      Älä usko hänen lupauksiaan muuttumisesta. Pelasta itsesi ja lapsesi. Vielä, kun voit.
      Minä jäin henkiin ja toivottavasti vielä joskus opin elämään, ilman pelkoa ja luottamaan ihmisiin.
      Älä anna hänen tuhota sinua!!!

    • Chianti

      Hyvä nainen jätä mies ajoissa, tilanne tulee vain pahenemaan, siinä ei auta perheneuvolat eikä psykologit.
      Tai toinen vaihtoehto että vedät lättyyn niin, että ukolles soi kirkonkellot, pääsetpä kertaheitolla eroon.

    • jk

      et yliregoi yhtään

    • jupe9999999999999999

      Narsisti ota heti ero!Hae kirjastosta narsistista kertova kirja ja lue se!

    • ehdotan....

      1 Joko puhut miehelles itselleen suoraan päin naamaa, ja sanot niin tylysti kuin asia on että "LOPPU SE SAATANAN LÄISKIMINEN!" Herran kuulunee olla esimerkillinen roolimalli esikoisellenne myös, joten parempi lopettaa tuo.

      2 Puhut asiasta suoraan jollekkin muulle luotettavalle.

      3. lyöt seuraavan vitsin aikana "HÄnen" tavallaan nauraen turpaan!

      4 ERO! Kuka tahansa nainen pystyy saamaan semmoisen miehen jolta löytyy sitä arvostusta myös naisiakin kohtaan. Ja arvostaa ihmisiä naisenakin.

      • 5343

        2 Puhut asiasta suoraan jollekkin muulle luotettavalle.

        Näkisin asian niin, että asiasta täytyy nyt heti puhua jollekin viranomaiselle.
        Mustelmien ja purujälkien näyttäminen esimerkiksi terveydenhoitajalle on jo hyvä alku - ja usein kaikkein helpoin aloitus saada juttu eteenpäin.

        Sukulaisille tai tuttaville puhuminen on tietysti kans hyvä juttu, mutta se ei vaan johda ehkä mihinkään muuhun kuin lässytyksiin. Se on hyvä asia sikäli, että jonkun läheisen on hyvä tietää missä mennään silloin kun jotain todella tramaattista on tapahtumassa. Nuo psykopaatit kun osaavat todellakin malttaa mielensä oikeissa kohdissa ja syyllistävät uhrin kädenkäänteessä.


      • turhaan rehentelet

        Jotenkin tuntuu, että hänen miehensä ei olekaan kaltaisesi selkärangaton nilkkirääpäle, jota jopa naiset voivat töniä ja hakata. Ehei, poju. Sellaisen miehen silmille eivät naisenpuolikkaat hypi.


    • klikkaa fyffee

      Miehesi on Suomi24 mielikuvituksen tuote, samoin kuin sinäkin. Samalla voit klikata intuition ihokarva banneria.

    • ?????????????

      Lapsesi kärsii väkivaltaisessa suhteessanne, vanhempien suhde on jo vauvalle turvan tai pelon aihe. Puhu asiasta vaikka neuvolassa. Kuvaa mustelmasi todisteeksi. Ole varovainen, kun puhut asiasta miehesi kanssa. Turvaa itsesi ja lapsesi.

    • oisko noin...

      Puree...??? 3-vuotiaanko kanssa siellä ollaan naimisissa vai?

      On kyllä perin vaikeaa uskoa että aloitus olisi tosi. Ja aloittaja kahden vaiheilla mitä tehdä. Mitäs yleensä pahoinpitelijöille tehdään? Ilmoitetaan poliisille vähintään. Minkä takia kumppanilla olisi oikeus tehdä sellaista mitä ei suostuisi ventovieraaltakaan sietämään?

    • i.e

      Potkase pihalle. On hulluutta kärsiä toisen terroristista.Ukks on sairas, hommaa se hoitoon.

    • nainenjas j afls alf

      Olin itse samassa tilanteessa pienen lapsen kanssa, ainut oikea ratkaisu oli, että pääsin pois ja kauas. Väkivalta paheni pikkuhiljaa ja musertaa tervettäkin ihmistä. Kerro kaikille siitä ja jonain päivänä tajuat, että olis pitänyt lähteä aiemmin.

      • 19

        miehet voivat olla fyysesti väkivaltaisia
        mutta naiset ovat psyykkisesti,eikä tietystikkään ikinä tuomiota vaikka vuosia harrastuksen omaisesti tämmöstä tekevät.


      • 23

        yllätys yllätys jälleen kerran yh"äiti"
        ja eikun seuravaa miestä koukkuun ja menos ja taas uusi sukupolvi oppii saman kaavan,suomi on yh:den luvattu maa.


    • hjgug

      selvä psykopaatti

    • 12

      hanki elämä vitun luuseri paska
      hyvä provo jos ei ole sellainen niin aika typerä lehmä olet

    • Bourney

      "Silti tämä päivittäinen läpsiminen alkaa ahdistaa ja nöyryyttää, välillä menen iltaisin vessaan itkemään pahaa oloani."

      "Muuten mies on ihana ihminen, huolehtii lapsestamme ja kodistamme, on rehellinen, iloinen ja rakastettava ihminen."

      Jäi ihmetyttämään nämä kaksi räikeää ristiriitaa?

    • suru.

      Eroa.. tai muuta edes erilleen. Se on väkivaltaa. Se pahenee ajan myötä koko ajan. Olet vaarassa.
      Älä pelkää. Vaan asiat parantuu, kun muutat pois.

      • suru.

        Niin ja kokemusta on asiasta.


    • 7

      suomi24 on yh:tten luvattu sivusto ja eiku uutta maksumiestä rinnalle kyllä se siitä

    • valois*

      No joo mielummin todellakin yh, eikä kenenkään psykon alistettavana ja mitään maksumiestä en tarvii. Otin eron samankaltaisesta miehestä, ei tarvii lasten enää nähdä, kun äitiä vähän heitellään ja haukutaan ja tönitään ja läpsitään. Elämä todellakin muuttui paremmaksi kaikkien kannalta, suosittelen, vaikka tiedän, että vaikeaa se on. Lue narsismista kertovia kirjoja, silmäsi aukeavat.

    • kokemus satistista

      Avioeroni jälkeen tapasin erittäin fiksuntuntoisen miehen. Sitten kun menin hänen asuntoonsa, hän tarjosi hyvää ruokaa kauniisti laitettuna, ei juotu viiniä kuin puoli desiä kukin. Sitten hän istui pianon eteen, ja soitti kaunista musiikkia. Hän oli vielä mahdottoman hyvän näköinen, ja hoikka vartalo.
      Niin, menimme sänkyyn. Hän nipisteli kaiken aikaa ja kysyi, saako hän läimäyttää peffalle. Olin niin ihmeissäni, että sanoin, että saa. Mietin mitä tästä seuraa. No hän läpsi yhä enemmän, kunnes nousin ylös ja sanoin lähteväni kotiin. Menin kylpyhuoneeseen laittamaan itseäni kuntoon. Näin ovessa telineen, jossa roikkui nahkaisia piiskoja.- Voitte uskoa, että pelkäsin ja olin iloinen, kun istuin autossani matkalla kotiin.-Tapahtui Tukholman pohjoispuolella.- Oli juuri sellainen sadisti tai narsisti, en tiedä, ei ole kiinnostanut ottaa selvää.

      • .....

        Epäilemättä pelottava kokemus. Tässä on kuitenkin se ero alkuperäisen tarinaan, että sinun herrasmiehesi kysyi - ja sai - luvan läpsimiselleen, eikä käyttänyt niitä ruoskiaankaan, kun lupaa ei tiettävästi siihen saanut.


    • tessampa

      Ehdottomasti ylireagoit. Huoli pois ja keskity tärkeisiin asioihin. Kuri on rakkautta ja pieni läpsy silloin tällöin pitää mielen vireänä.

      • Tasajako

        ...joten lyö takaisin ja lujaa!


    • lhjglhjg

      Narsismilta tuo kuulostaa ja tiedän, että tilanteesi vain pahenee. Käy narsistien uhrien nettisivuilla... puhuvatko ne tilanteestasi?

    • tuhma

      Kuka vitsaa säästää, se naistaan vihaa.
      Kuka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.

      • kuri kotona

        Juuri näin!


    • StarFace

      Sinä et todellakaan ylireagoi. Jos teidän tututkin ovat olleet läsnä kun sinua miehesi on pahoinpidellyt....hei, silloin kannattaa miettiä, että on heissäkin jotain todella pahasti vialla.
      Minä olin kaksi vuotta maanpäällisessä helvetissä ja oli todella vaikeata lähteä siitä suhteesta, mutta loppujen lopuksi löysin voimia poistua suhteesta. Neljä vuotta olen asunut yksin ja olen onnellinen. Ei tarvi pelätä joka päivä. Jäljet jätti ja vie aikansa ennen kuin pystyn luottamaan mieheen tai edes lähelle päästämään. Haluatko sinä samaa? Minkäänlainen väkivalta suhteessa ei ole oikein! Se ei ole normaalia! Mieti tarkkaan haluatko tuota vai haluatko rakkautta? Tuo ei ole rakkautta.

    • Sons

      On sanonta. Ääliö älä lyö.

    • Minä tiedän

      Faktahan on se että väkivalta parisuhteessa vain pahenee ajan myötä.

    • Eitajua.....

      Täysin noraalia SUOMALAISESSA parisuhteessa. Eikä tuo vielä mitään, odota kunnon turpiinantoa, se on sitä Suurta Rakkautta!
      Kuvioon kuuluu, että kirjoittelet tänne ulina-viestejä; apua mitä teen!?!!!
      Ja sitten kun saat neuvoja, tyrmäät ne kaikki yhden toisensa jälkeen että enhän mä voi kun... ja mutta kun RAKASTAN sitä niiiiiiiiiin, ja se on niin IIIIIIHANA mies muuten ja-ja-ja......

    • hitting pig

      Jos se on muuten oikeasti hyvä ja huolehtiva mies niin pakotat sen menemään Lyömättömään linjaan, joka on tarkoitettu juuri väkivaltaisille miehille.Jos ei mene niin liitto loppuu.Haittaa tuosta kerhosta ole miehellesi, päinvastoin.Lapsennekin saattaa joutua väkivallan kohteeksi kun kasvaa."isi vaan vähän lappäsi"....Ystävättären mies parani tuolla väkivaltaisuudestaan,oppi ymmärtämänä asioita, tosin kävi myös lääkärillä ja sai johonkin sairauteen lääkettä mutta ovat edelleen yhdessä ilman väkivaltaa.Itse olen ollut väkivaltaisessa suhteessa,silloin ei ollut mitään terapiajuttuja.Se meni niin pitkälle,että muutin salaa pois kun mies ei ollut kotona,koska olisi sen nähdessään varmaan tappanut mut.

    • Vitsaa pyllylle

      Miehesi on spankofiili, joka saa seksuaalista nautintoa kun saa alistaa naista ja saada hänet pelkäämään. Kysypä mieheltäsi onko häntä kuritettu lapsena ruumiillisesti. Miehesi haluaisi antaa sinulle selkäsaunan kuten aikoinaan kuritettiin lapsia, joillekin tämä aiheuttaa seksuaalisen fetissin kuten miehellesi.

      Fetissi on ok. jos siitä kerrotaan etukäteen ja sovitaan kuuluuko se seksileikkeihin vai eikö kuulu. Jos molemmat siitä nauttivat ei siitä tarvitse täällä kirjoitella.

    • mk

      Miehsi on lasena kasvatettu niin ja ei osaa toimia ilman väkivaltaa ja kun seuraavan kerran käy käsiksi niin että nyt teen hänestä rikosilmoituksen ja eropaperit vetämään niin loppuun ja jos et saa sitä loppumaan niin pehenee kokoajan että sileen. Mihesi alistaa sinut tuollaisella toiminnalla että silleen.

    • Väkivallan alla

      Miehesi testaa kuinka pitkälle annat väkivallan mennä. Jos annat tuon jatkua, sinulle ja lapselle koittavat ankeat ajat. On ilmeisesti sen verran arka tyyppi, että testaa rajojaan vähitellen. Nyt on huomannut, että annat tuon jatkua, joten koventaa asteittaan otteitaan. ÄLÄ ANNA SEN JATKUA! Anna yksi varoitus. Jos ei lopu. Jätä, äläkä taaksesi katso.

    • puhu asiasta

      Ei tuo tervettä ole, saati normaalia. Sano hänelle miten asian koet äläkä haudo sitä itseksesi.

      Joku hallinnan ja alistamisen pakko kaverillasi on. Jos ei pääse siitä puhuttelun jälkeen eroon ja ala kunnioittaa toisen koskemattomuutta, jätä ennen kuin sattuu jotakin vakavampaa.

    • Ihmettelen kyllä

      Tämäkin ritirampsu neuvoo lähes yksimielisesti, että väkivaltaa ei pidä sietää, ei parisuhteessa eikä muutenkaan.

      Kuitenkin tuhannet uhrit jäävät kotiin pahoinpideltäväksi tai palaavat takaisin, kun mies vannoo parantavansa tapansa.

      Olisi mielenkiintoista tietää, mistä tämä kertoo.

      • ¨¨ ::

        Kuule, se on sitä SuurtaRakkautta se. Sanotaanhan vihkikaavassakin, että kunnes kuolema teidät erottaa...


    • se siitä

      Tuo aloituksessa oleva kuva ei tietenkään ole mikään autenttinen kuva.
      Mutta siitä nyt kyllä näkeeesimerkkinä nämä ihanan " lapsiaan ja vaimoaan rakastavan"
      hiukan ehkä kuitenkin liian agressiivisen aviomiehen jättämät merkit kasvoissa.

      Täys roisto se on jaka vaimonsa hakkaa tuohon kuntoon.
      Ihmettelen että tuomosista miehistä jotku puhuvat jopa ihannoivaan sävyyn.

    • näin on

      Ihmettelen aloittajan asennetta!
      Tulee tänne kehuskelemaan miestään,
      joka on selvästi täys roisto.

    • Hei.Luonoolisesti selviät-Lähde heti yksikin kerta on jo liikaa älä jää hakattavaksi se ei lopu lupaukksista huolimatta ja meitä löymättömiä miehiä on maailma pullollaan.)

    • MIES45V

      Rakastava ja terve puoliso ei tukistele, läpsi, lyö jne... MIKÄ TEITÄ AKKOJA VAIVAA? JÄTTÄKÄÄ TUOLLAISET ÄIJÄT ENNENKUIN SE LEIPÄVEITSI ON KEUHKOISSA! TYHMIÄ OOTTE!!!

    • Ällistynyt

      Et todellakaan ylireagoi!! Ei tuollainen käytös ole normaalin ihmisen toimintaa! Älä ihmeessä anna tuon jatkia.Otteet kovenevat ja sinun käy oikeasti todella huonosti! Huh,pelottava mies sinulla! Ihan sama,vaikka olisi kuinka ihana sinun mielestä,mutta toisen fyysinen koskemattomuus on jokaisen ihmisoikeus!

    • up.

      Satutäti taas vauhdissa.

    • tukkapois

      Pääasia tässä naisille tarkoitetussa mielikuvitustarinassa on että klikkaatte tuota karvanpoistomenetelmää ahkerasti.

      Näin saatte yhdistettyä naisille tärkeitä asioita, karvanpoiston ja perheväkivallan.

      • Miehinen asenne

        Pahinta on tuo miesten keskinäinen solidaarisuus. Mies on aina oikeassa. Vaikka voitaisiin todistaa, että hän on pahoinpidellyt naistaan, niin puolustukseksi kerrotaan aina naisen ärsyttävä ipattaminen, alituinen ruikutus ja ärsyttäminen, sairaalloinen mustasukkaisuus jne.
        Uhri on syyllistettävä ehdottomasti, ja aluksi on pidettävä hänen kertomustaan mielikuvituksen tuotteena.
        Nimim. "tukka pois" osoittaa tämän säännön todeksi.

        Niin kauan kuin pahoinpitäjille riittää puolestapuhujia ei perheväkivalta lopu.
        Vielä muutama vuosikymmen sitten oli yleisenä periaatteena, että naista ei lyödä, ja lyöjää pidettiin raukkamaisena. Asenteella oli varmasti rauhoittava vaikutus. Näinä päivinä naisen lyöminen vain lisääntyy, koska vanhaa periaatetta eii enää kunnioiteta.


      • naisellinen asenne
        Miehinen asenne kirjoitti:

        Pahinta on tuo miesten keskinäinen solidaarisuus. Mies on aina oikeassa. Vaikka voitaisiin todistaa, että hän on pahoinpidellyt naistaan, niin puolustukseksi kerrotaan aina naisen ärsyttävä ipattaminen, alituinen ruikutus ja ärsyttäminen, sairaalloinen mustasukkaisuus jne.
        Uhri on syyllistettävä ehdottomasti, ja aluksi on pidettävä hänen kertomustaan mielikuvituksen tuotteena.
        Nimim. "tukka pois" osoittaa tämän säännön todeksi.

        Niin kauan kuin pahoinpitäjille riittää puolestapuhujia ei perheväkivalta lopu.
        Vielä muutama vuosikymmen sitten oli yleisenä periaatteena, että naista ei lyödä, ja lyöjää pidettiin raukkamaisena. Asenteella oli varmasti rauhoittava vaikutus. Näinä päivinä naisen lyöminen vain lisääntyy, koska vanhaa periaatetta eii enää kunnioiteta.

        Heh. Pahinta joissain naisissa on kun he syyttävät miehiä mitä mielikuvituksellisimmista asioista.

        Tässäkin tarinassa on kyse siis siitä että markkinointia edistääkseen on kirjoitettu keksitty perheväkivaltatapaus joka saa naiset innokkaasti kommentoimaan.

        Tarkoituksena on kuitenkin mainostaa vasemmalla näkyvää karvanpoistozydeemiä . Nyt siinä on kyllä naistenlehti otsikolla "litteä vatsa".

        Ja koko tämän jutun on enirolla junaillu tod. näk joku AD nainen. Että siinä sinulle miesten välistä solidaarisuutta.


    • Parisuhteessa.

      Ei kannata sietää yhtään henkistä,eikä fyysistä väkivaltaa. Monet ihmiset eivät edes tiedosta,että mustasukkaisuuskin on henkistä väkivaltaa. Neuvoisin aloittajaa jättämään tällaisen puolison,koska otteet vain kovenee tulevaisuudessa ja sinä kärsit yhä enemmän.

    • Päätösontehtävä

      Lue kirja 'Sata tapaa tappaa sielu'. Jos sen kirjan luettuasi vielä haluat jäädä, menkää yhdessä terapiaan. Älä jää sen takia ainakaan ettet uskalla lähteä. Nimimerkillä omakohtaista ja totista totta!

    • Ei rakkautta!

      Hei! Jos miehesi rakastaa sinua hän kohtelisi sinua hellästi :) Tuo on väkivaltaa niinku kaikki muut ovat jo viesteissään sanonut. Hän on niinku pieni lapsi joka puree ja läpsii. Outoa käytöstä aikuiselta mieheltä, vai minkä ikäinen hän on? Kuule lapsesi tulee saamaan siitä huonoa oppia, ootas kun hän kasvaa ja katsoo että tuohan on oikein, kun isäkin tekee noin. Vanhempien pitäisi olla hyvä esimerkki lapsille eikä näyttää huonoa käytöstä. Ei se ole kieroa läppää vaan väkivaltaa. En viitsisi kulkea tuollaisen miehen kanssa missään joka yks kaks saattaa läpsiä minua jossain yleisillä paikoilla tai saati kylässä. Miten hän voi olla ihana jos tekee tuollaista niinkuin sanoit? Ihanuus kaukana. Ajattele lastasi jos et itseäsi tuon väkivaltaisen miehesi kohtelemana. Olen aivan varma että lapsesi tulee joskus saamaan samaa kohtelua kuin sinä. Pistääkö hän sinun syyksi että sinä kerjäät, minä lähtisin kyllä jättäisin miehen. Outo tapa rakastaa toista!!! Olet kohta ihan loppu ja syöt jotain masennuslääkkeitä, tuolla menolla. Et ylireagoi, ei muuta kun kertomaan jollekin ja eropaperit pöytään jossei ala rakastaa oikeella tavalla. Kaikkea sitä saakin aina täältä lukea. Minusta hän on narsisti ja sieltä pahemmasta päästä. Vaikka joku varmasti vetoaa että taas narsisti kun jotain tuollasta tekee. Ei ole normaali mies. Itse nähnyt narsistin hyvinkin läheltä, ja merkit viittaavat siihen.

      Koita saada asiat järjestykseen ennen kuin tapahtuu pahempaa. Itku ei auta, pitää toimia!

    • ex oli väkivaltainen

      Karmeaa, kun lapsi kasvaa ja on "tottelematon", mitä sitten tapahtuu? Saatikka sinulle, kun koko ajan tilanne on pahentunut. Jo kommentti "kerjäät sitä" kertoo sen, että miehesi on sairas. Pois ja äkkiä!

    • JUMALANPOIKA....

      KIITOS JEESUS KIITOS! AUTA JEESUS!!

    • Fingerpori

      Miehesi on narsistinen persoonallisuushäiriöinen. Lähde ennenkuin teillä on liuta lapsia ja tilanne on vain pahentunut. Olen ollut naimisissa tuollaisen kanssa 22v ja väkivalta vaan raaistui. Eerosin 10v sitten.
      Sinun ei pidä sietää tuota hetkeäkään. Olet jo sietänyt ja tavallaan hyväksynyt sen osaksi miestäsi. Lue narsismikirjallisuutta,, esim. Naimisissa narsistin kanssa, jotta silmäsi avautuvat näkemään, ettei hän ole normaali. Noita kirjoja on paljon ja niistä sain itse sen tiedän, mitä tarvitsin. Kun itse on siinä myrskyn silmässä, ei näe enää, mikä normaalia. Mutta tuo ei ole normaalia missään mielessä. Eikä missään tapauksessa rakkauden osoittamista. Joten lähde, kun vielä voit. Muuten alat elämään jatkuvassa jännitystilassa, että mitä tapahtuu ja milloin. Se ei te hyvää lapsellesi eikä sinulla. Minun tyttäreni sanoi minulle 5-vuotiaana, ettei halua olla tyttö, ettei kukaan mies löisi häntä. Siinä tuli katkeamispiste. Joten älä uhraa lapsesi mielenterveyttä ja anna hänelle väärää mallia parisuhteesta. Sinullakin on vastuusi tässä.

    • Mummi**

      "Hukassa"...Tuo kuulostaa todella pahalle. Pitääköhän miehesi liikaa kaikki kielteiset tunteet sisällään ja sitten se ilmenee tällaisessa huolestuttavassa käytöksessä. Ei minun mielestä kyllä ainakaan kovin rakastavalta kuulosta nuo läpsimiset.

      Kun aloin lukemaan kirjoitustasi, ensin tuli mieleeni että miehelläsi olisi AD/HD koska heillä ei ole sellaista normaali tuntua kosketukseen ja voivat ottaa kiinni kovempaa kuin olisi tarkoituskaan,.mutta, kun luin tuon loppuun niin vaikuttaa kyllä ihan tahalliselta teolta eikä miltään "vahingolta".

      Kehottaisin kyllä menemään jollekin juttelemaan tilanteesta, ennenkuin käy oikeesti pahasti. Voithan kysyä vaikka lääkäriltä että onko tuo normaalia käytöstä ja katsot minkä kannan hän otaa asiaan. Minun mielestä tuo on kyllä vähintäänkin epäillyttävää.

      Ja joo, ET YLIREAGOI!

    • tosi rakastettava!

      Tämä on sitä " mutta kun minä rakastan häntä" - leimasimella leimattua itsepetosta. Käsittämätön on naisen ajatusmaailma, jos nainen pitää rakkautena ja rakastettavana miehenä vaikka yhä enemmin nousee väkivaltaisia, jopa sadistisenoloisia piirteitä. Ja kysyy vielä perään, että ylireagoinko? Herranen aika, ei tuollaisen miehen kanssa pitäisi enää viettää hetkeäkään, ellei todellakin jollain itselleenkin tiedostamattomalla tavalla koe tarvitsevansa väkivaltaista kohtelua.

      Ja vielä lapsi tuossa.. voisiko arvon naiset miettiä, mistä juontaa ne tapaukset, joista viime aikoina on uutisoitu.. Onko täysin lempeä ja asiallisesti käyttäytyvä mies yks'kaks kilahtanut ja tappanut vaimonsa ja perheensä, vai olisiko kuitenkin viitteitä väkivaltaisuudesta ollut jo aiemmin?

    • Annuliinu78

      Väkivaltaan ei voi ylireagoida. Päinvastoin. Vaikutat mitätöivän itseäsi ja terveyttäsi suhteesi kustannuksella. Niin siinä helposti käy. Rakkaastaan ei halua uskoa pahaa. Ja vallankäyttö ja väkivalta pahenee pikkuhiljaa. Suomi on täynnä esimerkkejä tragedioista. Nyt äkkiä karkuun kun teillä on vasta yksi lapsi. Se vaatii rohkeutta, mutta uskon että aikaa myöten et kadu. Kaikkea hyvää sinulle!

    • Väkivallan kriisi

      Väkivalta on aina väärin, niin kuin henkinenkin väkivalta. Mies läpsii noin vain ei mitään syytä tuntuu ylipursuavasta kriisistä johon kummatkin ovat jollain lailla vaikuttaneet. Miten kohdata naisen ja miehen asiat tunteellisesti. Mitkä ovat ne enishetket kun tälläistä on tapahtunut ja joutuu miettimään mitä on tapahtunut ajat sitten ennankuin tälläisiä läpsimisiä on alkanut tapahtumaan. Tarvitsette molemmat terapeuttisia apuja ja välillä yhteisterapiaa jossa voisi asianomaisella ammattiauttajalle kertoa ne todelliset syyt. Monia asia voikin olla pienestä kiinni. Aina parisuhtessa on molemissa jokin syy kun elämä menee pois raiteeltaan. Turha on syyttää toista kun kummassakin on omat heikot ja vahvat puolensa. Miksi väkivaltaa aina käytetään kun erimielisyydestä tuleekin riita.

    • omniameamecumporto

      Ala tehdä miehellesi samaa, ja kysy, onko kivaa. Jos se ei sillä lopu, ja väkivaltaisuutta alkaa ilmetä riidellessä, laita kamppeet pussiin ja heivaa ukko. Naisella on oikeus koskemattomuuteen, ja sitä oikeutta miehesi ei noudata. Toiseen ihmiseen, vaimoonkin, saa koskea vain, kun vaimo sen hyväksyy. Tämä on ensimmäinen porras kovempaan väkivaltaan, ja se on saatava katkeamaan tähän tai se pahenee.

    • Herra 56v

      Nyt kaksi asiaa ei täsmää,ihana mies joka käytää väkivaltaa aviopuolisoa kohtaan.Olet hänelle kertonut että ei suotavaa moinen käytös.Vasta vuosi avioliitossa muuten oliko se seurustelun aikana samameno.Neuvoni on lähde tuosta suhteesta pois pelasta lapsesi ja oma hyvinvointi.Ilmeisesti ukkelisisi on narsisti haluaa vaan huomiota itselleen ja sinä olet siihen hyvä kohde..Tee päästös ajoissa, ennenkuin on myöhäistä

    • Järki käteen

      Olen todella huolissani lapsen puolesta, hän tulee ihan sata varmasti kärsimään kodin väkivallasta. Ihmiseen ei saa koskaan kajota mainisemallasi tavalla. EI KOSKAAN! Ja mitä miehesi muuttumiseen tulee, on hyvä muistaa, että "ihmisen tulevaa käytöstä ennakoi parhaiten aiempi käytös". Nyt heti käpälämäkeen! On niitä sellaisiakin miehiä, jotka osoittaa rakkautensa ihan vain normaalisti halaamalla ja suukottamalla.

    • tuki pitää olla

      Väkivaltaa kokeneena, voin kertoa, että noin vaan ei lähdetä väkivaltaisen luota.Pelko on koko ajan ja minä jouduin pitämään salaista osoitetta, että tilanne rauhottu.
      Pelkäsin vielä vuosia, eron jälkeen. Sairaita on väkivaltaiset ihmiset.

      • edellinen

        väkivaltaiselle ei kannata tehdä samaa, siinä käy vielä huonommin, ja lopulta saa syyt itsekkin väkivallatsa..


      • pelkäääään.

        Minä pelkäsin miestäni siitä hetkestä, kun hän puristi kurkkuani ja kuin kauhuelokuvasta, huusi tappavansa minut.

        Pelko siitä, että illalla hän tulee minua rapussa vastaan ja tappaa minut, oli sietämätön. Pelkäsin. Pelkään edelleen. En voi koskaan tietää milloin hänellä napsahtaa. En vain voi. Pelkään, vaikka suhde on loppunut.


    • Arvostan itseäni.

      Minä olen elänyt väkivaltaisessa suhteessa. Kyseessä ei ollut varsinaista hakkaamista (lyömistä/potkimista). Lähinnä väkivalta perustui kuristamiselle, uhkailulle, henkiselle väkivallalle ja minun tönimiseen. Lentelin milloin mitenkin asunnossamme.

      Olin todella sinisilmäinen tuolloin. Etsiskelin vikaa aina itsestäni. En vain voinut hyväksyä sitä tosiasiaa, ettei meidän suhde ollut kunnossa, että mieheni todella oli väkivaltainen. Totuus sattui ja silloinkin, kun sanoin sen ääneen, tunsin syvää vihaa itseäni kohtaan: en minä voi puhua miehestäni noin.
      En uskaltanut myöntää, ettei suhde ollut terveellinen kenellekään. Minun oli pakko yrittää parantaa suhde, takoa miehelleni järkeä ja yrittää auttaa häntä ymmärtämään.

      Sitten tapahtui viimeinen tikki. Tappelimme pihalla. Sain pahan tärähdyksen päähän, jäin makaamaan maahan. Mieheni lähti kylmänviileästi. Hän käynnisti autonsa ja lähti. Sain pahan paniikkikohtauksen. En meinannut saada happea, tuntui että olisin tukehtunut ja olin varma etten siitä enää nouse. Soitin miehelleni henkeä haukkoen "auta". Hän totesi ylpeänä "miks vittu sä mulle soitat?" Sitten joku nuori mies tuli ja auttoi minua. Hän saattoi minut kotiovelle ehdotellen ambulanssia. Kiitos hänelle :)

      Se mikä satuttaa eniten, on totuus ja parhain vaihtoehto. Näin minulla. Opin sen, että itsensä arvostaminen on tärkeämpää kuin toisen rakkaus, sillä loppujen lopuksi minulle jää aina käteen "minä itse ja elämäni".

    • hukassa..

      Kiitos suuresta vastausmäärästä. Joku tossa mainitsikin, että kuullostaa pikkupojan riehumiselta ja siltä se tuntuukin, tai siis tuttavat ja sukulaiset varmasti ottavat sen just noin et "no se on leikkisä mies nyt kun on lapsikin tullut". Ja se, minkä takia en oikein ole osanut suhtautua tähän hänen käyttäytymiseen on se, kun siinä on niin suuri ristiriita millainen hän muuten on, eli ei juuri koskaaan suutu tai ole edes pahalla päällä, aina hyväntuulinen ja iloinen ja auttaa muita, kotonakin hoitaa oman osansa niin siivouksesta kuin muistakin kotitöistä. Puhuu helposti jos työ stressaa tai huolettaa joku eikä ole yhtään sellasta sulkeutuvaa tyyppiä. Purkaa huoliaan jopa enemmän kuin minä. Sen takia on ollut vaikea ymmärtää mitä tää tällainen käytös voisi olla.. En tiedä vaikea selittää... Tuo ad/hd ja yliaktiivisuus on mullakin tullut mieleen!

      Kuten kerroin, olen miehen kanssa keskustellut, ja siitä asti on ainakin toistaiseksi läpsimiset ym. jääneet, joten en tiedä. Kai se pitää eroakin alkaa miettimään että osaa sit varautua jos niikseen käy

      • TIEDÄN tunteen

        Hyvä! Kokeile lukee Liza Marklundin: Uhatut
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uhatut

        ite luen sitä just nyt ja mun mielest se on tosi hyvä kirja!
        itelläni on kokemusta väkivaltaisesta suhteesta
        Ja tossa löydän joitakin lauseita ja samoi tunteita mitä itselläni on ollut.
        suosittelen!

        Voimia! muista mitä ikinä teet Nii pääasia on että oot ITSE onnellinen!


    • ...........

      minäkin vasta sitten ymmärsin lopullisesti kun jo nyt ex-mies, ivasi ja nauroi kun pyysin, että veisi minut apteekkiin, sillä oli kovat kivut ja mustelmat,jotka hän teki..mutta siinä meni aikaa, ennekuin ymmärsin, että minua ei saa potkia eikä päälleni sylkeä..

    • jemina^^

      tää on taas niitä juttuja että mene puhumaan niistä oikeille auttajille, eikä tämmösiin palstoihin.

    • sanoisin

      Että jos oun savolainen,en ou eukkoo lyönnä vaikka yli 30vuotta naimisissa,kuulostaa ihan kun sillä sinun ukolla ei ois kaikki muumit laaksossa.
      Meillä päin pietään naisia kuin kukkaa kämmenellä.

    • minä vaa

      AAH eiks oo ketää muutaku internetti kelle kertoo tästä!! ei täältä apuu saa !! kai sulla on esim. mies puolisia YSTÄVIÄ jotka vois vähä olla tukena jos meinaa äijä ruveta läiskimää. toivottavasti ois : (

    • hyvä päivä

      Luettuasi nämä kirjoitukset, ymmärrät varmasti että miehesi käytös on sairasta. Sen lisäksi, että sinun kuuluu kasvattaa lapsesi parhaimmalla mahdollisella tavalla, sinun täytyy huolehtia myös itsestäsi.

      Olisiko tänään hyvä päivä aloittaa?

    • okmann

      PROVO!

    • Tsemppiä aloittajall

      Suojele nyt ainakin lastasi tuollaiselta mieheltä. Tuo käytös ei ole normaalia, ja aloittajankin pitäisi ymmärtää se. Jonakin kertana mies voi lyödä niin, että olette päivälehdissä otsikoissa...
      Omana ohjenuoranani olen pitänyt sitä, että jos mies lyö kerrankin, lähden. Enkä tule takaisin. Lähteminen ei ole helppoa, ja pelko on suuri. Ymmärrän täysin ihmisiä, jotka pelkäävät lähteä suhteesta. Silti se on lopulta parempi vaihtoehto.

    • korviamyötenrakastun

      Hän on vain herttainen. Onhan hän rehellinen, iloinen ja rakastettava. *näpelöi vaaleanpunaisia naisten laseja päässään*

    • kuukuukuu

      Et ylireagoi ollenkaan. Miehelläsi ei ole mitään oikeutta koskea sinuun. Pienille lapsillekin jo opetetaan ettei toisia saa lyödä, tukistaa, purra eikä läpsiä. Aikuisen pitäisi nämä asiat jo tietää.

      Teille saattaa tulla ongelmia kun teidän lapsi kasvaa ja alkaa ottaa käytösmallia vanhemmiltaan. Tarhassa ja koulussa saattaa tulla ongelmia kun siellä ei saa käyttää väkivaltaa ja lapsenne on sellaisen käytöksen isältään oppinut. Lapset matkivat vanhempiaan kaikessa! Jos ei lapsenne seuraa isäänsä ja opi lyömään hän ottaa oppia sinusta ja ajattelee että on oikein että häntä saa pahoinpidellä.

      Miehesi ei arvosta sinua eikä rakasta sinua. Itse jättäisin miehen ja vaatisin menemään hoitoon. On olemassa ryhmiä jotka kokoontuvat ja joista väkivaltaiset miehet voivat saada apua. Esim. Lyömätön linja.

      Jos mies on suostunut hoitoon ja käynytkin siellä riittävän pitkään voisin harkita yhteenpaluuta.

    • rakkaus odottaa sinu

      Jätä hänet, kukaan joka rakastaa ja kunnioittaa toista ei KOSKAAN läpsi tai muuten nöyryytä..ei ole sinun rakkauden arvoinen

    • Hhmph!

      Et todellakaan ylireagoi! Onhan toisen läppiminen, pureminen, puristelut ym. sairasta käytöstä. Ei "normaali" ihmisellä ole ajatusta tai tarvetta loukata toisen fyysistä koskemattomuutta läpsimälläkään. Vai hänen tapansa osoittaa rakkautta, kiesus! Ei kyll`taida tervettä olla tosiaan...!

    • suomi paremmaksi

      Lapsesi oppii, että on ihan ok, jos naista lyödään tai muuten alistetaan ja kierre on valmis. Hän luultavasti hakeutuu myöhemmin väkivaltaisen miehen luo ja sama taas jatkuu. Katkaise kierre nyt! Muuten on kyllä hämmästyttävää, että sama väkivalta/viina/huonot perheolot on jatkunut suomessa jo suo-ja-kuokka-ajoista. Mitään ei olla opittu. Olkaa heitä, jotka katkaisevat tämmöiset kierteet. Valitkaa hyviä miehiä. Suomessa on myös raittiita, hyviä miehiä. Älkää sietäkö viinaa ja/tai väkivaltaa.

    • DW.

      Oletko todellakin sanonut hänelle suoraan, että "Auts, toi sattuu, mä en pidä siitä, lopeta se, ole hellempi".

    • vaiti!

      turhasta valitat. ole hiljaa.

    • misu märkänä

      Mmmmmm!! Kunpa saisin tuollaisen miehen. Miehen pitää olla mies, johtaja ja perheen pää, eikä mikään lemmenrunoja luritteleva mansikanpoimijanynnerö, joka ei osaa eikä kykene pitämään naarastaan nöyränä kurissa ja nuhteessa.

    • .
    • Vakava vaara

      Viimeisten 9 kuukauden aikana on tapahtunut 6 - siis kuusi - perheen sisäisiä murhia, joissa on lapsetkin surmattu. Viimeinen vain joitakin päiviä sitten.

      Kun ongelmat kasvavat, eikä niistä puhuta eikä haeta apua, voi tapahtua täysin arvaamaton tragedia - arvaamaton muille. Perheen kotioloista vaietaan ja ulospäin ollaan hyväntuulisia ja skarppeja. Kotityrannin ja sadistin käytöstä peitellään, usein uhrit jopa syyttävät itseään ja yrittävät kovasti parantaa omaa käytöstään.

      Pitää päästä irti tästä ikiaikaisesta tavasta pitää perheen asiat vain neljän seinän sisällä. Apua on lähdettävä hakemaan ja asiasta opittava puhumaan. Se on tyrannisoijankin etu.

      Kenenkään ei pidä sietää pahoinpitelyä eikä alistamista. Lastenkin terveen kehityksen turvaamiseksi sellaisesta liitosta on lähdettävä. Ajoissa.

    • Joku jostain

      Mitä jos lapsesi vammautuu tai kuolee siksi että mies tykkää osoittaa rakkauttaan häneen vähän läpsimällä? Tajuatko miten hauras olento pieni lapsi on? Jokaisella vanhemmalla on velvollisuus suojella lastaan väkivallan uhalta. Ota siis lapsesi ja häivy. Vai jäätkö odottelemaan että mies hakkaa sinut tai lapsen hengiltä? Anteeksi, että sanon näin julmasti mutta toivon että se herättää sinut.

    • hukassa..

      Ajattelin nyt antaa tänne tälläsen tilapäivityksen kun kommentteja on taas tullut, eli mieheni joku aika sitten sanoi että hänen mielestä meidän pitäs käydä juttelemassa ammattiauttajan luona, ja olen iloinen että hän sen sanoi, oonhan mä itsekin miettinyt sitä mutta ajattelin ettei häntä sinne mukaansaa. Eli nyt kyllä uskon että mies tajusi kun hänelle puhuin, ja haluaa todella pelastaa tämän liiton kun suostuu terapiaankin ihan omasta tahdostaan.Eiköhän tästä vielä kaikki hyväksi käänny, toivon.

    • ****manna****
    • Annoit todella hyvän linkin.
      Luin ketjun, vaikka olen jo 63v ja eronnut 32 vuotta sitten.
      Meillä on/oli kaksi poikaa, nyt jo 34v. ja 37v.
      Omalla kohdallani en hakenut uuta kumppania, jopa kieltäydyin katselemasta heitä, vaikka painostus oli todella voimakasta niin tuttavissa kuin ympäristössä yleensä.
      Koko yhteiskunnan pohja sakka on yksinkasvattaja, jokaisella on oikeus kaataa likasankonsa hänen naamalleen, syystä tai syyttä.

      Isäni oli väkivaltainen ja koko lapsuuteni vannoin, kun minusta tulee aikuinen, ei kukaan ikinä lyö minua.
      Sanoin asian myös X-miehelle; siinä eivät selittelyt sitten auta, se on ensimmäisestä lyönnistä poikki, ilman mitään selittelyjä.

      Tuo kaava toistui, ensin tuupittiin, heitettiin herjaa pilkkana ja ilkeänä arvosteluna. En jaksa edes nykyään enää käydä läpi niitä juttuja..

      Vasta nykyään tajuan se kuvion, joka vei minulta elämän naisena, jopa mahdollisuuden puolisoon. Isää ei saanut voinut arvostella ja äidin mielestä isällä oli oikeus “kurittaa” häntä, kuin myös meitä lapsia.

      Meitä on viisi siskosta, kaikki olemme eronneet, avioliitot kestivät 5- 21 vuotta. Lapsia saimme yhteensä yhdeksän.

      Yksikään vanhempi ei saisi jäädä suhteeseen jossa käytetään väkivaltaa.
      Väkivalta on vuosien päästä henkisesti vielä raskaampaa kuin silloin kun tulee hakatuksi.

      .

    • hukassa...

      Keskustelun aloittaja täällä kirjoittelee kuulumisia, eli oikeaan osuivat tuntemukset, jäin tyhmänä katsomaan jos mies siitä muuttuisi, mutta nyt on toisen vauvan syntymän jälkeen tullut kuvioihin alkoholi, kannabis sekä pahempi väkivalta, joka alkoi kuristamisella, naamasta puristelulla ja hiuksista repimimällä ja siitä sitten seuras potkiminen, mm. täydellä matkalaukulla päälle heittäminen. Hyvin on osannut suurimman osan iskuista kohdistaa sellasiin paikkoihin ettei mustelmat vaatteiden alta muille näy, paitsi nyt viimesimmällä kerralla potkaisi päähän sen verran lujaa että toinen puoli naamasta mustana.. Asuntoa odottelen lasten kanssa, tuntuu vaan kestävän, kaikki eropaperit jätetty mutta asuntoa ei vaan kuulu... Kannattaa kaikkien vaan pienimmätkin merkit väkivaltasuudesta ottaa tosissaan.

    • Kissa pöydälle

      Olet ollut reilun pari vuotta naimisissa väkivaltaisen miehesi kanssa ja tehnyt hänelle kaksi lasta? Taisit luulla, että pystyt rakkaudellasi parantamaan hänet? Toivottavasti pääset hänestä lopullisesti eroon, koska nämä pilviveikot saattavat olla yllättävän sitkeitä, jos hän luulee sinusta vielä jotain hyötyvänsä...

    • Väkivaltaa se on. Hankkiudu miehestä eroon.

    • hukassa...

      Kyse ei todellakaan ole siitä tä yritin "rakkaudella parantaa". Kuten varmaan jokainen joka samassa tilassa ollut hyvin tietää, niin narsisti osaa olla pirun ovela ja kietoa kaikki pikkusormensa ympärille, edes oma äitini ei minua uskonut kun alkuvaiheilla puhuin tuntemuksista, koska mies on osanut vetää niin perkeleen hyvää roolia kaikkien edessä. Sain vain haukut että olen huomionkipeä "draamaqueen" joka etsimällä etsii ongelmia.Tottakai sitä itsekin alkaa ajatella että kuka tässä se hullu, minä vai hän, kun niin hyvin osas aina puhua kaiken mun syyks ja mun ongelmaks. Ja käytännössä eristi mut kokonaan ulkopuolisesta maailmasta, en päässyt näkemään ketään, en yhtään ketän ketä halusin, en käymään kursseilla, ulkoilemassa, harrastuksissa tai yhtään missään ilman häntä. Jos johonkin yritin mennä, lähti hän autollaan ennen minua moneksi tunniksi pois, joten olin kotona yksin jumissa lasten kanssa enkä päässyt mihinkään ihan itekseni selvittämään ajatuksia ja saamaan aikaa ihan itseni kesken. Tämä edesauttoi sitä, että kun katkes yhteys kaikkiin normaaleihin ihmisiin eikä aika jäänyt itsestäni huolehtimiseen, alkoi koko käsitys terveestä parisuhteesta kieroutua. Vasta kun sain selville pössyttelystä ja alkoi pahoinpitely pahentua vanhempanikin huomaamaan miehen sairaan käytöksen ja alkoivat auttaa minua asioiden hoidossa ja lasten kanssa, alkoivat silmänikin avautua kun pääsin pois neljän seinän sisästä ja näkemään taas ystäviäni ja muitakin pariskuntia jotka elävät ihan normaalia elämää. Tämä mies on kiero, häikäilemätön, ilkeä itsekäs paska jolla on helvetin hyvät näyttelemisen lahjat. Onneks minä olen loppujenlopuksi fiksumpi ja jätän sen paskan oman onnensa nojaan, on meinaan onnistunut pilaamaan asiansa sen verran pahasti että ulosottoon mennyt vuoden sisään mukavan kokonen summa kun on varmaan pilveen kaikki rahat menneet, ammattikorkeakoulun yhteishaku meni sivu suun joten meni opiskelupaikka, työsopimus loppuu kesäkuussa. Ja lapsethan luonnollisesti mulle jäävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      320
      3751
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      270
      2155
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      109
      1505
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1373
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1227
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1048
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe